Konu anlatımları
- IdeaExport
- Anasayfa
- E-Ticaret'e Başlarken
- Ürün
- Sipariş Yönetimi
- İçerik Yönetimi
- Kullanıcı Yönetimi
- Üyeler ve Bayiler
- Kampanya Yönetimi
- Alışveriş Reklamları
- Mail Yönetimi
- İstatistikler
- Ayarlar
- Entegrasyonlar
- Faydalı Bilgiler
Yurtiçi kargo entegrasyonu pakete dahil bir özellik değildir. Detaylı bilgi için Eticaret Çözüm Merkezimizi ziyaret edebilirsiniz.
Yurtiçi Kargo entegrasyonu ile yapılan siparişlerde gönderilere ilişkin veriler online olarak Yurtiçi kargo sistemine aktarılacak ve şubede gönderi düzenlenmesi sonrasında kargo takibi yapılmasına olanak sağlanacaktır.
IdeaSoft - Yurtiçi Kargo entegrasyon hizmetinden yararlanabilmeniz için Yurtiçi Kargo'nun sözleşmeli müşterisi olmanız gerekmektedir.
Daha detaylı bilgi almak ve sözleşmeli müşteri başvurusunda bulunmak için Yurtiçi Kargo Bölge Müdürlükleri ile irtibata geçebilirsiniz.
Yurtiçi Kargo Bölge Müdürlükleri, irtibat bilgileri için tıklayınız.
Bölge Müdürlüğü’ndeki satış temsilcisi ile iletişime geçilerek sözleşme ve Web servis kullanıcıları tanımlanması sonrasında Yurtiçi Kargo tarafından aşağıda belirtilen formatta bilgiler sizlerle paylaşılacaktır.
Ödeme ve gönderi tipine bağlı olarak 4 farklı gönderici iletilebilmektedir. Yurtiçi Kargo tarafından iletilen kullanıcılar aşağıdaki tiplerde olabilir:
Gönderici Ödemeli - Normal Gönderi
Alıcı Ödemeli - Normal Gönderi
Gönderici Ödemeli – Tahsilatlı Teslimat
Alıcı Ödemeli – Tahsilatlı Teslimat
Bu bilgileri yönetim panelinizde yurtiçi kargo entegrasyonu bölümüne eklemelisiniz.
Fatura numarasını otomatik oluştur seçeneği "HAYIR" seçildiğinde sipariş durumunu kargoya verildi olarak işaretlediğinizde bu sipariş için kesilen faturanın numarasını yazmanız gerekecektir. Fatura numarası entegrasyonla kargo firmasına iletilir. Kargo firmasına gönderilen kargoyla ilgili tazmin talebinde bulunduğunuzda ilgili gönderinin faturası da talep edileceğinden fatura numarası girilmesi önemlidir. "EVET" seçildiğinde sistem otomatik olarak random bir numara gönderecektir.
Kargo Firması Seçimi
Kargo Firmaları bölümünde Yurtiçi Kargo Firması standartta ekli olarak gelmektedir. Kargo Firması düzenleme bölümüne giriş yapılarak Kargo sağlayıcı Yurtiçi Kargo (API) olarak seçilmelidir.Barkod Oluşturma
Siparişler bölümünde sipariş durumunu kargoya verildi yaptığınızda açılan pencere içinde, koli adedi seçimi yapılmalı ve fatura numarasını yazmanız gerekmektedir (Entegrasyon ayarlarından HAYIR seçilmişse).
Fatura numarasını yazdıktan sonra barkodunuz hazırlanmış olacaktır. (kargo barkodunu yazdır) butonuna tıkladığınızda barkodu görebilirsiniz. Çıktıyı alarak gönderinizin üzerine ekleyebilirsiniz.
Kargo takip numarası iletilmesi
Kargo firmasına paketinizi teslim ettikten sonra kargo şubeniz kargo kaydınızla işlem yaptığında bu sipariş için bir kargo takip numarası oluşacaktır. Bu namarının müşterilerinize mail olarak iletilmesi için kargo takip numarasını siparişinize işlenmesi gerekmektedir. Bu işlem için, sipariş durumunun yanında yer alan kargo numarası güncelle butonuna tıkladığınızda açılan pencerede kargo takip numarasını getir butonuna tıklamalısınız.Kargo şubesi tarafından henüz işleme alınmamışsa üstte ki gibi kargo henüz işlem görmemiş mesajı görünecektir. Bu aşamada henüz müşterinize kargoya verildi maili gitmemiş olacaktır.
Kargo şubesi işlem yaptıktan sonra üstte ki gibi kargo takip numarasını getir butonuna tıklandığında kargo firması tarafından oluşturulan numara gelecektir ve bu aşamada müşterinize kargoya verildi maili iletilecektir. Mail içeriğinde kargo takip linki de yer almaktadır. SMS hizmeti kullanıyorsanız kargo takip numarasının yer aldığı SMS de iletilmiş olacaktır.
Takip numaralarının toplu olarak alınması
Kargoya teslim etme işleminden sonra günlük olarak takip numarası olmayan siparişleri listeleyebilir ve çoklu olarak takip numaralarının alınmasını sağlayabilirsiniz.Arama bölümünde sipariş durumu kargoya verildi olarak ve Yurtiçi Kargo Takip Numarası Olmayanları Listele seçeneğini işarteleyerek arama yaptıktan sonra, Yurtiçi Kargo Takip Numaralarını Getir butonuna tıkladığınızda, takip numarası olmayan tüm siparişler için eğer işlem gördüyse takip kodu eklenmiş olacaktır. Bir önceki aşamada her sipariş için tek tek yapılan işlemi bu sayade toplu olarak yapabilirsiniz.
Şu anda okuduğunuz makale
- Yurtiçi Kargo Entegrasyonu
Destek talebi oluştur
Kullanıcı girişi yaparak destek talebi oluşturabilir, sorularınızı e-ticaret uzmanlarımıza sorabilirsiniz.
Müşteri MerkeziIdeaAkademi eğitimleri
Her hafta ücretsiz olarak gerçekleşen eğitimlerimiz ile e-ticaret hakkında cevaplanmayan soru bırakmıyoruz.
Eğitim ProgramıSık sorulan sorular
E-ticaret panelinin kullanımı ile alakalı en çok merak edilip, sık sorulan soruları ve cevaplarını okuyabilirsiniz.
Sık Sorulan Sorular