Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi

14 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi

E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır.

Sepete ekleme oranlarınız sitenizle ilgili farklı bilgileri görmenizi sağlayabilir. Bu sebeple de bu oranları takip etmeniz ve sonrasında da analizler yapmanız işinizi geliştirmenize yardımcı olabilir. Bu rehberimizde de sepete ekleme oranlarının e-ticaret sitenizle hakkında verdiği 4 bilgiyi sizlerle paylaşacağız.

Ürünler ve fiyatlar hakkındaki bilgiler

Sepete ekleme oranlarını takip ederek, siteniz üzerindeki ürünler ve ürünlerin fiyatları hakkında bazı bilgiler edinebilirsiniz. Site genelindeki ürünlerle, sepete en çok eklenen ürünleri inceleyebilirsiniz. Böylelikle hangi ürünlerinizin daha çok ilgi gördüğünü görebilirsiniz.

Bunun yanı sıra sepete eklenen ürünlerin fiyatlarını da inceleyebilirsiniz. Hangi fiyat aralıklarındaki ürünler daha çok sepete ekleniyor ve hangi fiyat aralığındaki ürünler sepete eklenmiyor. Bu veri de fiyat konusunda hedef kitlenizin nasıl bir yaklaşımı olduğunu gösterecektir. Bu veriler dışında da dikkat edebileceğiniz bazı bilgiler bulunuyor.

Pazarlama çalışmaları hakkındaki bilgiler

Sepete ekleme oranlarını inceleyerek pazarlama çalışmalarınız hakkında da bilgi sahibi olabilirsiniz. Pazarlama çalışmalarını sadece ücretli reklamlarınız olarak değerlendirmemelisiniz. Bu çalışmaların içine SEO, organik trafiğiniz, siteye doğrudan kişilerin oranı, içerik ve sosyal medya pazarlamalarınız da giriyor.

Bir ürünle ilgili SEO çalışmaları yaptığınızda, bu ürünün sepete eklenme oranlarında ne gibi değişiklikler oluyor? Sosyal mecralar üzerinde bir ürünü öne çıkarttığınızda bu çalışmalardan ne kadarlık bir geri dönüş alıyorsunuz ve ürünün satış oranı nasıl etkileniyor? Ürünle ilgili yaptığınız içerik çalışmaları ürünlerin sepete eklenmesine etki ediyor mu?

Sitenize organik olan kişilerin sepete ekleme oranları nasıl değişiklik gösteriyor? Düzenlediğiniz kampanyalar sonrasında sepete ekleme oranlarınız nasıl değişiyor?

Tüm bu etkenleri ele aldığınızda tüm pazarlama çalışmalarınızın sepete ekleme oranlarını nasıl bir şekilde etkilediğini görebilirsiniz.

Ödeme süreci hakkındaki bilgiler

Elde edeceğiniz en önemli bilgilerden biri de ödeme sürecindeki bilgiler olacaktır. Çünkü sepete ekleme oranlarının yanı sıra tamamlanan ödeme oranlarını da bir hayli önemlidir. Tüketiciler ürünleri sepete ekledikten sonra satın alma işlemini tamamlamazlarsa bu e-ticaret sitenizin karlılığını düşürür. Bu sebeple de tamamlanan ödeme oranlarını da takip etmelisiniz.

Sepete ekleme oranlarını incelerken, ziyaretçilerin ne kadarının ödeme işlemini tamamladığını ne kadarının tamamlamadığını incelemelisiniz. Buradaki oranlar, ödeme süreçlerinizin ne kadar karışık ya da kullanıcı dostu olduğunu gösterir. Ödeme işlemleri sırasında kullanıcı deneyimini iyileştirmeniz, satın alma eylemenin gerçekleşmesinde önemli rol oynar.

Ödeme sürecinin kolay olması haricinde, farklı ödeme yöntemlerinin ve farklı kargo seçeneklerinin olması da önemlidir. Sepete ekleme oranlarınızla, tamamlanan ödeme oranlarınızı karşılaştırarak bu veriler hakkında bilgi sahibi olabilir ve gerekli geliştirmeleri siteniz üzerinde yapabilirsiniz.

Vaadlerinizin ne kadarını gerçekleştirdiğiniz hakkındaki bilgiler

E-ticaret siteniz üzerinde satış yaparken, ürünleriniz ve hizmetleriniz hakkında tüketicilere bir takım vaadlerde bulunmuş olursunuz. Yaptığınız tanıtım ve pazarlama çalışmalarıyla da bu vaadlerinizi onlara duyurmuş olursunuz. Bu durumda da sepete ekleme oranları tüketicilere sunduğunuz vaadler hakkında bazı bilgiler sunmaktadır.

Sepete ekleme oranlarınızın yüksek olması, tüketicilere sunduğunuz bu vaadleri hem site üzerinde hem de diğer çalışmalarınızda karşıladığınızı gösterir. Ancak verdiğiniz vaadlerle, verdiğiniz hizmetler birbiriyle uyumlu değilse sepete ekleme oranları da düşük olacaktır. Bu sebeple de hizmet kaliteniz ve tüketicilere verdiğiniz mesaj burada önemli bir rol oynamaktadır. Sepete ekleme oranlarınızı inceleyerek bu konu hakkında da bilgilere ulaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Dijital marketing çalışmaları, girişimcilerin internet üzerinden tüketicilere ulaşmalarını, marka bilinirliklerini ve gelirlerini artırmaları için önemli bir yere sahiptir. Doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, doğru kanallara...
19 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
Tüketicilerin endişelerini gidermek için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternetten alışverişlerde tüketicilerin halen güven problemleri olabiliyor. Kimi zaman alışveriş yapmayı düşündükleri siteye kimi zaman da ürünlere karşı olan bir takım güvensizlikler, tüketicilerin online alışveriş...
12 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
2 Ocak 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
Özellikle yeni başlayanlar için e-ticaret ile ilgili bazı terimler çok yabancı ve anlaşılmaz gelebilir. Bunda yabancı dillerden gelmiş ve sektörde yaygın olarak kullanılan kelimelerin sayısının da etkisi büyük. Üstelik e-ticaret...
6 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
Fiziki mağazalar için internet satış sitesi kurmak neden gerekli?
İnternet satış sitesi kurmak, yaklaşık 6 aydır hayatımızda olan corona virüs ile mücadele ederken işletmeler için önemli bir çıkış yolu haline geldi. Küresel pandemi yaşamımızın her alanına etkisini sürdürürken, vaka...
12 Ağustos 2020
IdeaSoft
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat...
6 Eylül 2017
Sinan Oypan
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması organik olarak trafik elde etme de e-ticaret firmana oldukça yardımcı oluyor. Ancak rekabetin yüksek olduğu durumlarda, rakiplerinizin sıralamasının üstüne çıkamamak, elde edeceğiniz organik trafiğin düşmesine neden...
7 Mart 2018
Sinan Oypan
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam analizi yaptığınızda, dijital veya fiziksel kanallar üzerindeki reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini ve yatırım getirinizi ölçebilirsiniz. Reklam kampanyalarınız sonrasında analiz yapmadığınızda bu...
14 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha...
17 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret sitesi için tanıtım videosu hazırlama ipuçları
E-ticaret şirketiniz için pazarlama çalışmaları yaparken, bir tanıtım videosu hazırlamak doğru bir yaklaşım olacaktır. Markanızı henüz tanımayan kitlelere, yaptığınız işleri ve hizmetleri anlatmak için tanıtım...
9 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları nasıl artırabilirsiniz?
Kampanyalı ürünler ile satışları artırmak, uzun süredir hem e-ticaret hem de fiziki mağazalar tarafından sıklıkla kullanılmakta. İnternette satış yaparken de kampanyalardan farklı şekillerde farklı amaçlar için...
11 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin