fbpx

Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi

14 Haziran 2017
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır.

Sepete ekleme oranlarınız sitenizle ilgili farklı bilgileri görmenizi sağlayabilir. Bu sebeple de bu oranları takip etmeniz ve sonrasında da analizler yapmanız işinizi geliştirmenize yardımcı olabilir. Bu rehberimizde de sepete ekleme oranlarının e-ticaret sitenizle hakkında verdiği 4 bilgiyi sizlerle paylaşacağız.

Ürünler ve fiyatlar hakkındaki bilgiler

Sepete ekleme oranlarını takip ederek, siteniz üzerindeki ürünler ve ürünlerin fiyatları hakkında bazı bilgiler edinebilirsiniz. Site genelindeki ürünlerle, sepete en çok eklenen ürünleri inceleyebilirsiniz. Böylelikle hangi ürünlerinizin daha çok ilgi gördüğünü görebilirsiniz.

Bunun yanı sıra sepete eklenen ürünlerin fiyatlarını da inceleyebilirsiniz. Hangi fiyat aralıklarındaki ürünler daha çok sepete ekleniyor ve hangi fiyat aralığındaki ürünler sepete eklenmiyor. Bu veri de fiyat konusunda hedef kitlenizin nasıl bir yaklaşımı olduğunu gösterecektir. Bu veriler dışında da dikkat edebileceğiniz bazı bilgiler bulunuyor.

Pazarlama çalışmaları hakkındaki bilgiler

Sepete ekleme oranlarını inceleyerek pazarlama çalışmalarınız hakkında da bilgi sahibi olabilirsiniz. Pazarlama çalışmalarını sadece ücretli reklamlarınız olarak değerlendirmemelisiniz. Bu çalışmaların içine SEO, organik trafiğiniz, siteye doğrudan kişilerin oranı, içerik ve sosyal medya pazarlamalarınız da giriyor.

Bir ürünle ilgili SEO çalışmaları yaptığınızda, bu ürünün sepete eklenme oranlarında ne gibi değişiklikler oluyor? Sosyal mecralar üzerinde bir ürünü öne çıkarttığınızda bu çalışmalardan ne kadarlık bir geri dönüş alıyorsunuz ve ürünün satış oranı nasıl etkileniyor? Ürünle ilgili yaptığınız içerik çalışmaları ürünlerin sepete eklenmesine etki ediyor mu?

Sitenize organik olan kişilerin sepete ekleme oranları nasıl değişiklik gösteriyor? Düzenlediğiniz kampanyalar sonrasında sepete ekleme oranlarınız nasıl değişiyor?

Tüm bu etkenleri ele aldığınızda tüm pazarlama çalışmalarınızın sepete ekleme oranlarını nasıl bir şekilde etkilediğini görebilirsiniz.

Ödeme süreci hakkındaki bilgiler

Elde edeceğiniz en önemli bilgilerden biri de ödeme sürecindeki bilgiler olacaktır. Çünkü sepete ekleme oranlarının yanı sıra tamamlanan ödeme oranlarını da bir hayli önemlidir. Tüketiciler ürünleri sepete ekledikten sonra satın alma işlemini tamamlamazlarsa bu e-ticaret sitenizin karlılığını düşürür. Bu sebeple de tamamlanan ödeme oranlarını da takip etmelisiniz.

Sepete ekleme oranlarını incelerken, ziyaretçilerin ne kadarının ödeme işlemini tamamladığını ne kadarının tamamlamadığını incelemelisiniz. Buradaki oranlar, ödeme süreçlerinizin ne kadar karışık ya da kullanıcı dostu olduğunu gösterir. Ödeme işlemleri sırasında kullanıcı deneyimini iyileştirmeniz, satın alma eylemenin gerçekleşmesinde önemli rol oynar.

Ödeme sürecinin kolay olması haricinde, farklı ödeme yöntemlerinin ve farklı kargo seçeneklerinin olması da önemlidir. Sepete ekleme oranlarınızla, tamamlanan ödeme oranlarınızı karşılaştırarak bu veriler hakkında bilgi sahibi olabilir ve gerekli geliştirmeleri siteniz üzerinde yapabilirsiniz.

Vaadlerinizin ne kadarını gerçekleştirdiğiniz hakkındaki bilgiler

E-ticaret siteniz üzerinde satış yaparken, ürünleriniz ve hizmetleriniz hakkında tüketicilere bir takım vaadlerde bulunmuş olursunuz. Yaptığınız tanıtım ve pazarlama çalışmalarıyla da bu vaadlerinizi onlara duyurmuş olursunuz. Bu durumda da sepete ekleme oranları tüketicilere sunduğunuz vaadler hakkında bazı bilgiler sunmaktadır.

Sepete ekleme oranlarınızın yüksek olması, tüketicilere sunduğunuz bu vaadleri hem site üzerinde hem de diğer çalışmalarınızda karşıladığınızı gösterir. Ancak verdiğiniz vaadlerle, verdiğiniz hizmetler birbiriyle uyumlu değilse sepete ekleme oranları da düşük olacaktır. Bu sebeple de hizmet kaliteniz ve tüketicilere verdiğiniz mesaj burada önemli bir rol oynamaktadır. Sepete ekleme oranlarınızı inceleyerek bu konu hakkında da bilgilere ulaşabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?
Girişimci olmak isteyenleri en çok düşündüren konulardan biri de girişimlerine ya da projelerine finansman bulmak. Birçok girişimci elinde yeterli sermaye olmamasından dolayı işlerini finanse edemeyecekleri için, bu projelere...
19 Haziran 2016
Sinan Oypan
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
İyi bir blog yazısında olması gereken 6 özellik
İçerik pazarlamadan yararlanırken, blog yazıları oluşturabilirsiniz. İyi ve kaliteli bir blog yazısı yazabilmek içinse bazı özellikleri bu içeriklerinizde bulundurmanız gerekiyor. Kullanıcılarla etkileşime geçmek, onların...
1 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım...
6 Haziran 2020
Sinan Oypan
Instagram'da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirler
Instagram’da ürün satmak isteyenlere alternatif fikirleri ele alacağımız bu yazımızın yanında; instagram satış fikirleri, instagramda ne satılır / instagramda ne satabilirim, instagramda satış kargo ve daha fazlasını da ele...
9 Aralık 2018
Sinan Oypan
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Hikaye anlatımı ya da bir diğer adıyla hikayecilik, pazarlama ve reklam çalışmalarında geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynayan taktiklerden biri. Hikaye anlatımı ile tüketicilerin dikkatini belli bir konu ya da ürüne...
23 Mart 2020
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette gerilla pazarlama nasıl yapılır?
Gerilla pazarlama, tüketicilerin dikkatini çekmek ve farklı bir yaklaşımla marka ya da ürün tanıtımı yapmak için kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve zaman zaman bu pazarlama çalışmalarının iyi örneklerini viral olmuş...
2 Ekim 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması / sosyal medya yarışmaları nasıl yapılır? Bu yazımızda başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir; sosyal medya yarışma örnekleri üzerinden inceleyeceğiz. Sosyal medya...
8 Mart 2017
Sinan Oypan
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da...
31 Mart 2020
Sinan Oypan
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Sinan Oypan