Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi

14 Haziran 2017
Ferad Osman Sali
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır. Sepete ekleme oranlarınız sitenizle ilgili farklı bilgileri görmenizi sağlayabilir. Bu sebeple de bu oranları takip etmeniz ve sonrasında da analizler yapmanız işinizi geliştirmenize yardımcı olabilir. Bu rehberimizde de sepete ekleme oranlarının e-ticaret sitenizle hakkında verdiği 4 bilgiyi sizlerle paylaşacağız.

Ürünler ve fiyatlar hakkındaki bilgiler

Sepete ekleme oranlarını takip ederek, siteniz üzerindeki ürünler ve ürünlerin fiyatları hakkında bazı bilgiler edinebilirsiniz. Site genelindeki ürünlerle, sepete en çok eklenen ürünleri inceleyebilirsiniz. Böylelikle hangi ürünlerinizin daha çok ilgi gördüğünü görebilirsiniz. Bunun yanı sıra sepete eklenen ürünlerin fiyatlarını da inceleyebilirsiniz. Hangi fiyat aralıklarındaki ürünler daha çok sepete ekleniyor ve hangi fiyat aralığındaki ürünler sepete eklenmiyor. Bu veri de fiyat konusunda hedef kitlenizin nasıl bir yaklaşımı olduğunu gösterecektir. Bu veriler dışında da dikkat edebileceğiniz bazı bilgiler bulunuyor.

Pazarlama çalışmaları hakkındaki bilgiler

Sepete ekleme oranlarını inceleyerek pazarlama çalışmalarınız hakkında da bilgi sahibi olabilirsiniz. Pazarlama çalışmalarını sadece ücretli reklamlarınız olarak değerlendirmemelisiniz. Bu çalışmaların içine SEO, organik trafiğiniz, siteye doğrudan kişilerin oranı, içerik ve sosyal medya pazarlamalarınız da giriyor. Bir ürünle ilgili SEO çalışmaları yaptığınızda, bu ürünün sepete eklenme oranlarında ne gibi değişiklikler oluyor? Sosyal mecralar üzerinde bir ürünü öne çıkarttığınızda bu çalışmalardan ne kadarlık bir geri dönüş alıyorsunuz ve ürünün satış oranı nasıl etkileniyor? Ürünle ilgili yaptığınız içerik çalışmaları ürünlerin sepete eklenmesine etki ediyor mu? Sitenize organik olan kişilerin sepete ekleme oranları nasıl değişiklik gösteriyor? Düzenlediğiniz kampanyalar sonrasında sepete ekleme oranlarınız nasıl değişiyor? Tüm bu etkenleri ele aldığınızda tüm pazarlama çalışmalarınızın sepete ekleme oranlarını nasıl bir şekilde etkilediğini görebilirsiniz.

Ödeme süreci hakkındaki bilgiler

Elde edeceğiniz en önemli bilgilerden biri de ödeme sürecindeki bilgiler olacaktır. Çünkü sepete ekleme oranlarının yanı sıra tamamlanan ödeme oranlarını da bir hayli önemlidir. Tüketiciler ürünleri sepete ekledikten sonra satın alma işlemini tamamlamazlarsa bu e-ticaret sitenizin karlılığını düşürür. Bu sebeple de tamamlanan ödeme oranlarını da takip etmelisiniz. Sepete ekleme oranlarını incelerken, ziyaretçilerin ne kadarının ödeme işlemini tamamladığını ne kadarının tamamlamadığını incelemelisiniz. Buradaki oranlar, ödeme süreçlerinizin ne kadar karışık ya da kullanıcı dostu olduğunu gösterir. Ödeme işlemleri sırasında kullanıcı deneyimini iyileştirmeniz, satın alma eylemenin gerçekleşmesinde önemli rol oynar. Ödeme sürecinin kolay olması haricinde, farklı ödeme yöntemlerinin ve farklı kargo seçeneklerinin olması da önemlidir. Sepete ekleme oranlarınızla, tamamlanan ödeme oranlarınızı karşılaştırarak bu veriler hakkında bilgi sahibi olabilir ve gerekli geliştirmeleri siteniz üzerinde yapabilirsiniz.

Vaadlerinizin ne kadarını gerçekleştirdiğiniz hakkındaki bilgiler

E-ticaret siteniz üzerinde satış yaparken, ürünleriniz ve hizmetleriniz hakkında tüketicilere bir takım vaadlerde bulunmuş olursunuz. Yaptığınız tanıtım ve pazarlama çalışmalarıyla da bu vaadlerinizi onlara duyurmuş olursunuz. Bu durumda da sepete ekleme oranları tüketicilere sunduğunuz vaadler hakkında bazı bilgiler sunmaktadır. Sepete ekleme oranlarınızın yüksek olması, tüketicilere sunduğunuz bu vaadleri hem site üzerinde hem de diğer çalışmalarınızda karşıladığınızı gösterir. Ancak verdiğiniz vaadlerle, verdiğiniz hizmetler birbiriyle uyumlu değilse sepete ekleme oranları da düşük olacaktır. Bu sebeple de hizmet kaliteniz ve tüketicilere verdiğiniz mesaj burada önemli bir rol oynamaktadır. Sepete ekleme oranlarınızı inceleyerek bu konu hakkında da bilgilere ulaşabilirsiniz.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Sık yapılan küçük ama önemli pazarlama strateji hataları
Pazarlama strateji hataları, marka konumlandırması ve marka algısı sürecinde problemlerin oluşmasına neden olurken, pazarlama çalışmaları için ayrılan bütçenin de boşa harcanmasına neden olmakta. Markaların sık yaptığı ...
25 Ekim 2019
Ferad Osman Sali
E-Ticaret İçin En İyi Tedarikçi Nasıl Seçilir ( 2023 Güncel Rehber )
E-Ticaret İçin En İyi Tedarikçi Nasıl Seçilir ( 2023 Güncel Rehber )
E-ticaret günümüzde pek çok kişinin ilgisini çeken bir sektördür. Bu kapsamda her geçen gün pek çok girişimci de buraya adım atmaktadır. Ne var ki bir girişimciyseniz, bunun anlamı çoğunlukla kendinizin ürettiği bir ürün...
18 Mayıs 2023
Ferad Osman Sali
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Girişimciliğin ilk adımı iyi bir fikirdir. Başarının yolu ise söz konusu fikri sürdürülebilir bir iş planı hâline getirmekten geçer. Markanız için bir yol haritası çıkarırken e-ticarette yapılan hatalara başarı hikâyeleri...
24 Ekim 2022
Savaş Çetinkaya
E-Ticaret Sitenizin İsmini Seçerken Nelere Dikkat Etmelisiniz?
E-Ticaret Sitenizin İsmini Seçerken Nelere Dikkat Etmelisiniz?
Kurmak istediğiniz şirketin rakipleri arasından sıyrılmak için dikkat etmeniz gereken bazı noktalar vardır. Bunlardan biri iyi bir marka kimliğinin inşa etmektedir. Biri de site ismi seçmektedir. bu kimliğin ilk aşamasıdır. Reklam ve...
26 Mayıs 2022
Savaş Çetinkaya
E Posta Pazarlama ile Düzenli Abone Nasıl Artırılır?
E Posta Pazarlama ile Düzenli Abone Nasıl Artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Ferad Osman Sali
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar?
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar?
Growth Hacking Nedir? Ne İşe Yarar? Yeni bir projenin ilk aşamaları her zaman keyiflidir. Geliştirme sürecinde yeni fikirler ortaya atılır, farklı testler yapılır ve uygun stratejiler belirlenir. Ancak proje hayata geçtiği...
8 Ağustos 2021
Savaş Çetinkaya