E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır.
Sepete ekleme oranlarınız sitenizle ilgili farklı bilgileri görmenizi sağlayabilir. Bu sebeple de bu oranları takip etmeniz ve sonrasında da analizler yapmanız işinizi geliştirmenize yardımcı olabilir. Bu rehberimizde de sepete ekleme oranlarının e-ticaret sitenizle hakkında verdiği 4 bilgiyi sizlerle paylaşacağız.
Ürünler ve fiyatlar hakkındaki bilgiler
Sepete ekleme oranlarını takip ederek, siteniz üzerindeki ürünler ve ürünlerin fiyatları hakkında bazı bilgiler edinebilirsiniz. Site genelindeki ürünlerle, sepete en çok eklenen ürünleri inceleyebilirsiniz. Böylelikle hangi ürünlerinizin daha çok ilgi gördüğünü görebilirsiniz. Bunun yanı sıra sepete eklenen ürünlerin fiyatlarını da inceleyebilirsiniz. Hangi fiyat aralıklarındaki ürünler daha çok sepete ekleniyor ve hangi fiyat aralığındaki ürünler sepete eklenmiyor. Bu veri de fiyat konusunda hedef kitlenizin nasıl bir yaklaşımı olduğunu gösterecektir. Bu veriler dışında da dikkat edebileceğiniz bazı bilgiler bulunuyor.Pazarlama çalışmaları hakkındaki bilgiler
Sepete ekleme oranlarını inceleyerek pazarlama çalışmalarınız hakkında da bilgi sahibi olabilirsiniz. Pazarlama çalışmalarını sadece ücretli reklamlarınız olarak değerlendirmemelisiniz. Bu çalışmaların içine SEO, organik trafiğiniz, siteye doğrudan kişilerin oranı, içerik ve sosyal medya pazarlamalarınız da giriyor. Bir ürünle ilgili SEO çalışmaları yaptığınızda, bu ürünün sepete eklenme oranlarında ne gibi değişiklikler oluyor? Sosyal mecralar üzerinde bir ürünü öne çıkarttığınızda bu çalışmalardan ne kadarlık bir geri dönüş alıyorsunuz ve ürünün satış oranı nasıl etkileniyor? Ürünle ilgili yaptığınız içerik çalışmaları ürünlerin sepete eklenmesine etki ediyor mu? Sitenize organik olan kişilerin sepete ekleme oranları nasıl değişiklik gösteriyor? Düzenlediğiniz kampanyalar sonrasında sepete ekleme oranlarınız nasıl değişiyor? Tüm bu etkenleri ele aldığınızda tüm pazarlama çalışmalarınızın sepete ekleme oranlarını nasıl bir şekilde etkilediğini görebilirsiniz.Ödeme süreci hakkındaki bilgiler
Elde edeceğiniz en önemli bilgilerden biri de ödeme sürecindeki bilgiler olacaktır. Çünkü sepete ekleme oranlarının yanı sıra tamamlanan ödeme oranlarını da bir hayli önemlidir. Tüketiciler ürünleri sepete ekledikten sonra satın alma işlemini tamamlamazlarsa bu e-ticaret sitenizin karlılığını düşürür. Bu sebeple de tamamlanan ödeme oranlarını da takip etmelisiniz. Sepete ekleme oranlarını incelerken, ziyaretçilerin ne kadarının ödeme işlemini tamamladığını ne kadarının tamamlamadığını incelemelisiniz. Buradaki oranlar, ödeme süreçlerinizin ne kadar karışık ya da kullanıcı dostu olduğunu gösterir. Ödeme işlemleri sırasında kullanıcı deneyimini iyileştirmeniz, satın alma eylemenin gerçekleşmesinde önemli rol oynar. Ödeme sürecinin kolay olması haricinde, farklı ödeme yöntemlerinin ve farklı kargo seçeneklerinin olması da önemlidir. Sepete ekleme oranlarınızla, tamamlanan ödeme oranlarınızı karşılaştırarak bu veriler hakkında bilgi sahibi olabilir ve gerekli geliştirmeleri siteniz üzerinde yapabilirsiniz.Vaadlerinizin ne kadarını gerçekleştirdiğiniz hakkındaki bilgiler
E-ticaret siteniz üzerinde satış yaparken, ürünleriniz ve hizmetleriniz hakkında tüketicilere bir takım vaadlerde bulunmuş olursunuz. Yaptığınız tanıtım ve pazarlama çalışmalarıyla da bu vaadlerinizi onlara duyurmuş olursunuz. Bu durumda da sepete ekleme oranları tüketicilere sunduğunuz vaadler hakkında bazı bilgiler sunmaktadır. Sepete ekleme oranlarınızın yüksek olması, tüketicilere sunduğunuz bu vaadleri hem site üzerinde hem de diğer çalışmalarınızda karşıladığınızı gösterir. Ancak verdiğiniz vaadlerle, verdiğiniz hizmetler birbiriyle uyumlu değilse sepete ekleme oranları da düşük olacaktır. Bu sebeple de hizmet kaliteniz ve tüketicilere verdiğiniz mesaj burada önemli bir rol oynamaktadır. Sepete ekleme oranlarınızı inceleyerek bu konu hakkında da bilgilere ulaşabilirsiniz.İçindekiler
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
E-ticarete başlayın
En Çok Okunan Yazılar
Popüler Videolar
Benzer yazılar