Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

2 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Marka bilinirliğini artırmak, tüketiciler arasında markanızın daha çok bilinmesini, markanız hakkında daha çok konuşulmasını ve markanızla ilgilenen kişilerin sayısını artırmayı sağlar. Bu sebeple de özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, marka bilinirliklerini artırmaya odaklanarak işlerini büyütmek için çalışmalar yapabilirler.

Marka bilinirliğini artırmak için başvurulabilecek birçok yöntem bulunuyor. Bu yöntemlerden yararlanıp, marka bilinirliğinizi artırmak için bir yol haritası oluşturabilirsiniz. Organik olarak marka bilinirliğinizi artırabileceğiniz gibi, bu çalışmalar için belli bir bütçe de ayırmanız gerekir. Tüketicilerin sizi tanıması ve hatırlaması için reklam ve pazarlama çalışmaları yapmanız gerekecektir. Tabii ki bunların yanı sıra birçok yöntem de bulunuyor. Bu yöntemleri de aşağıda paylaşacağız.

Hizmet kalitenizi artırın

Marka bilinirliğinizi artırmak için öncelikle yapmanız gerekenlerden biri hizmet kalitenizi artırmak olacaktır. Hem e-ticaret siteniz üzerinde sunduğunuz kullanıcı deneyimi, ürün sipariş süreci, sipariş sonrası ürünün paketlenmesi, ürünün zamanında teslim edilmesi ve satış sonrası tüketicilere verdiğiniz hizmet kalitesini geliştirmek bir hayli önemlidir.

Tüketiciler hizmetlerinizden memnun kaldıklarında çevrelerindeki kişilerle bu memnuniyetlerini paylaşacaklardır. Kaliteli ve çözüm odaklı bir hizmet sunuyor olmanız, kulaktan kulağa pazarlamada size bir hayli artı katacaktır. Özellikle satış sonrası müşteri desteğinize yatırım yapmanız, müşteri desteği ile öne çıkmanızı sağlar ki bu da tüketicilerin memnuniyetini önemli ölçüde artırır.

Kendinizi unutturmayın

E-ticaret sektöründe rekabet bir hayli yüksektir ve her geçen gün yeni firmalar sektöre giriş yapmaktadır. Bu sebeple de hatırda kalıcı olabilmek için yaptığınız pazarlama ve tanıtım çalışmaların devamlılığı bir hayli önemlidir. Belli bir tanıtım kampanyası kapsamında çalışmalar yaptıktan sonra kendi kabuğunuza çekilip satışların gelmesini beklerseniz bir süre sonra tüketiciler sizin varlığınızı unutabilirler. Bu sebeple de kısa vadeli planlar yerine uzun vadeli tanıtım çalışmalarına yatırım yapmanız daha iyi sonuçlar almanızı sağlar.

Etkileşim içinde olun

Sosyal mecralar üzerindeki kullanıcılarla ya da doğrudan sizinle iletişime geçen kişilerle etkileşim içinde olmanız, onlarla iyi bir iletişim kurmanız da marka bilinirliğiniz için bir hayli faydalıdır.

Özellikle sosyal mecralar üzerinde sizinle iletişime geçen, paylaşımlarınıza yorum yapan kişilerle etkileşime girmek, onlarla daha samimi bir iletişim kurmanıza yardımcı olabilir. Onların ürünler ve hizmetleriniz hakkındaki sorularına yanıt vermek, gerektiğinde onlara müşteri desteği sunmak müşteri memnuniyetini artırırken, marka bilinirliğinizi artırmanıza da yardımcı olur.

Sosyal sorumluluk projeleri ve etkinlik sponsorlukları

Marka bilinirliğinizi artırmak ve toplum içindeki imajınızı güçlendirmek için sosyal sorumluluk projelerinde yer almak da bir avantajdır. Sosyal sorumluluk projelerine katılmak ya da bu aktivitelere sponsor olmak, sadece satış odaklı bir firma olmadığınızı gösterirken, bu kitleyle de bir iletişim kurabilmenize olanak sağlar.

Bunların yanı sıra farklı etkinliklere katılmak ya da sponsor olmak, markanızı bu etkinliklerde tanıtmanıza yardımcı olacağı gibi tüketicilerle bire bir iletişim içinde olmanıza da olanak tanır.

Dijital ortamdaki pazarlama çalışmaları

Marka bilinirliğiniz için dijital ortamdaki varlığınızı da artırmanız bir hayli önemlidir. Google Adwords ya da sosyal medya reklamlarıyla marka tanıtımınızı yapabilir, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tüketicilere ulaştırabilirsiniz. Dijital ortamda görünürlüğünüzün olması ve bunu sürekli bir hale getirmeniz tüketiciler üzerinde belli bir marka algısı oluşmasına yardımcı olur.

İçerik pazarlama yöntemlerinden yararlanın

Organik olarak marka algınızı artırmak için içerik pazarlama yöntemlerinden yararlanabilirsiniz. Video, fotoğraf, GIF ya da blog yazıları oluşturmak, tüketicilerin ilgisini çekecek konular üzerine yoğunlaşmak ve bu içeriklerle sosyal mecralar üzerinde etkileşim yaratmak, markanız hakkında daha fazla konuşulmasına yardımcı olur.

Google’daki görünürlüğünüzü artırın

SEO çalışmalarına da ağırlık vermeniz bir hayli önemlidir. Organik aramalar ile tüketicilerin karşısına çıkmak, marka algınızın artmasını sağlar. E-ticaret siteniz üzerinde oluşturduğunuz içeriklerde doğru bir SEO kurgusu yapmak, doğru anahtar kelimeler üzerine çalışmalar yapmak ve düzenli olarak arama motorlarına uyumlu içerikler oluşturmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü önemli bir ölçüde artıracaktır. Google üzerinden organik olarak sitenize ne kadar fazla trafik çekebilirseniz, bu kişiler üzerinde bir marka algısı oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Basılı medyanın gücünden yararlanın

Hedef kitlenizi analiz ettikten sonra, farklı mecralar üzerinde tanıtım ve pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. Eğer hedef kitleniz basılı medyaya daha fazla ilgi gösteriyorsa ya da basılı medya ile ilgilenen kişilere ulaşmak istiyorsanız, basılı yayın organları üzerinde reklamlar verebilirsiniz. Bu tür çalışmalar, dijital ortamda ulaşamadığınız kişilere ulaşmanıza yardımcı olur.

Olumsuz yorumlara olumlu bir yaklaşımınız olsun

Tüketicilerin tümü sizi sevmeyebilir, markanızdan hoşlanmayabilir, yaşadıkları bir sorundan dolayı size karşı olumsuz bir yaklaşımları olabilir. Sebebi ne olursa olsun, bu tür olumsuz yorumlara ve yaklaşımlara karşı olumlu bir tavır sergilemeniz oldukça önemli. Bu tür yorumlara sert cevaplar vermek ya da bu kişilerle herkesin görebileceği ortamlarda (sosyal medya vb.) kavga etmek, tüketiciler gözünde imajınızı bir hayli zedeler. Bu sebeple de yapıcı bir tavrınızın olması ve olumsuz durumlar karşısında çözüm odaklı davranmanız, markanızın tüketiciler olan yaklaşımını gözler önüne sereceği için marka bilinirliğinize faydalı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak isteyen girişimcilerin, uygulaması gereken bir takım yönetim ilkeleri bulunuyor. Bu yönetim ilkeleri, e-ticaret sitenizi nasıl fikirler verdiği gibi size bazı konularda yol da gösterecektir. Günümüzde,...
26 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette satacak ürün bulmak için kullanabileceğiniz yöntemler
İnternette ürün satmak ve online mağazanız üzerinden ürün satışı yaparak kendi işinizi yapmak istiyorsanız, internette satacak ürün araştırmaları yapmanız gerekiyor. İnternette satacak ürünleri bulmak için...
6 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak için ne yapmanız gerekiyor?
E-ticarette bir marka olmak, uzun vadede şirketinizin başarısını artırırken, sadık müşteri kitleleri edinmenizi de sağlar. Birçok firmanın odağı ürün satışı yaparak, karlılığını artırmak olduğu için markalaşma konusuna...
16 Aralık 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
Ecwid Nedir? Ecwid, e-ticaret için ihtiyaç duyulan teknolojilerin pek çoğunu sunan bir hizmettir. Özellikle e-ticarete yeni başlamak isteyenler için başlangıç araçlarını içeren paketleri ile dikkat çeker. Bu özelliği ile yeni...
1 Mayıs 2021
Markethinkers
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret sitenizde kullanabileceğiniz e-ticaret çözümleri
E-ticaret çözümleri e-ticarete yeni başlayanlar için işlerini kolaylaştıracak birçok hizmeti içinde barındırıyor. E-ticaret; girişimciler, yeni iş kurmak isteyenler ve işini e-ticarete taşımak isteyenlerin tercih ettiği dijital...
28 Ağustos 2020
IdeaSoft
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Türkiye’de e-ticaret’in her geçen gün büyüdüğü ve bir çok irili ufaklı işletme’nin fiziki mağazaları’nın yanında sanal mağazalarını da hayata geçirdiği bu dönemde, yeni açılan e-ticaret siteleri için önemli birkaç...
30 Ağustos 2018
Savaş Çetinkaya
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Video düzenleme ve üretimi trendleri 2020'de ne olacak?
Dijital pazarlamada video düzenleme ve üretimi önemli bir yere sahip ve video içeriklerin popülerliği 2020’de de devam edecek. Video içerik üretimine ağırlık vermek, e-ticaret firmalarının kitlelere ulaşmalarını...
11 Aralık 2019
Sinan Oypan
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’de internet sitesi tasarım trendleri nasıl değişecek?
2017’ye az bir süre kaldı ve her yıl olduğu gibi tasarım konusunda da önümüzdeki yıl bazı değişikliklerin olacak. Yavaş yavaş internet site tasarımlarında da bu değişiklikleri görmeye de başladık. 2016’da olduğu gibi...
13 Kasım 2016
Sinan Oypan
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
E-ticaret ile ilgilenirken karşınıza mutsuz veya sinirli müşteriler devamlı çıkabilir. Firma ya da kullanıcı kaynaklı problemler oluşabilir; ancak sonuçta müşteriler doğrudan ilgili firmaya yönelirler. Yanlış ürün...
4 Nisan 2017
Sinan Oypan
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dünkü yazımızda toptan ürün almanın artıları ve eksilerini el almıştık. E-ticarette faydalanabileceğiniz yöntemlerden biri ise kendi ürünlerinizi üretmek. Kendi ürünlerinizi üretmenin hem avantajları hem de dezavantajları...
4 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil sitenizden geri dönüşümleriniz artırmanızı sağlayacak 7 ipucu
Mobil cihazların yaygınlaşması ve mobil internet kullanımının kullanıcılar arasında artmasıyla beraber e-ticaret sitelerinin mobil cihazlar üzerinden gelen trafiği de artmaya başladı. Mobil kullanımının bu kadar artmış...
23 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin