Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

2 Mayıs 2017
Sinan Oypan

Marka bilinirliğini artırmak, tüketiciler arasında markanızın daha çok bilinmesini, markanız hakkında daha çok konuşulmasını ve markanızla ilgilenen kişilerin sayısını artırmayı sağlar. Bu sebeple de özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, marka bilinirliklerini artırmaya odaklanarak işlerini büyütmek için çalışmalar yapabilirler.

Marka bilinirliğini artırmak için başvurulabilecek birçok yöntem bulunuyor. Bu yöntemlerden yararlanıp, marka bilinirliğinizi artırmak için bir yol haritası oluşturabilirsiniz. Organik olarak marka bilinirliğinizi artırabileceğiniz gibi, bu çalışmalar için belli bir bütçe de ayırmanız gerekir. Tüketicilerin sizi tanıması ve hatırlaması için reklam ve pazarlama çalışmaları yapmanız gerekecektir. Tabii ki bunların yanı sıra birçok yöntem de bulunuyor. Bu yöntemleri de aşağıda paylaşacağız.

Hizmet kalitenizi artırın

Marka bilinirliğinizi artırmak için öncelikle yapmanız gerekenlerden biri hizmet kalitenizi artırmak olacaktır. Hem e-ticaret siteniz üzerinde sunduğunuz kullanıcı deneyimi, ürün sipariş süreci, sipariş sonrası ürünün paketlenmesi, ürünün zamanında teslim edilmesi ve satış sonrası tüketicilere verdiğiniz hizmet kalitesini geliştirmek bir hayli önemlidir.

Tüketiciler hizmetlerinizden memnun kaldıklarında çevrelerindeki kişilerle bu memnuniyetlerini paylaşacaklardır. Kaliteli ve çözüm odaklı bir hizmet sunuyor olmanız, kulaktan kulağa pazarlamada size bir hayli artı katacaktır. Özellikle satış sonrası müşteri desteğinize yatırım yapmanız, müşteri desteği ile öne çıkmanızı sağlar ki bu da tüketicilerin memnuniyetini önemli ölçüde artırır.

Kendinizi unutturmayın

E-ticaret sektöründe rekabet bir hayli yüksektir ve her geçen gün yeni firmalar sektöre giriş yapmaktadır. Bu sebeple de hatırda kalıcı olabilmek için yaptığınız pazarlama ve tanıtım çalışmaların devamlılığı bir hayli önemlidir. Belli bir tanıtım kampanyası kapsamında çalışmalar yaptıktan sonra kendi kabuğunuza çekilip satışların gelmesini beklerseniz bir süre sonra tüketiciler sizin varlığınızı unutabilirler. Bu sebeple de kısa vadeli planlar yerine uzun vadeli tanıtım çalışmalarına yatırım yapmanız daha iyi sonuçlar almanızı sağlar.

Etkileşim içinde olun

Sosyal mecralar üzerindeki kullanıcılarla ya da doğrudan sizinle iletişime geçen kişilerle etkileşim içinde olmanız, onlarla iyi bir iletişim kurmanız da marka bilinirliğiniz için bir hayli faydalıdır.

Özellikle sosyal mecralar üzerinde sizinle iletişime geçen, paylaşımlarınıza yorum yapan kişilerle etkileşime girmek, onlarla daha samimi bir iletişim kurmanıza yardımcı olabilir. Onların ürünler ve hizmetleriniz hakkındaki sorularına yanıt vermek, gerektiğinde onlara müşteri desteği sunmak müşteri memnuniyetini artırırken, marka bilinirliğinizi artırmanıza da yardımcı olur.

Sosyal sorumluluk projeleri ve etkinlik sponsorlukları

Marka bilinirliğinizi artırmak ve toplum içindeki imajınızı güçlendirmek için sosyal sorumluluk projelerinde yer almak da bir avantajdır. Sosyal sorumluluk projelerine katılmak ya da bu aktivitelere sponsor olmak, sadece satış odaklı bir firma olmadığınızı gösterirken, bu kitleyle de bir iletişim kurabilmenize olanak sağlar.

Bunların yanı sıra farklı etkinliklere katılmak ya da sponsor olmak, markanızı bu etkinliklerde tanıtmanıza yardımcı olacağı gibi tüketicilerle bire bir iletişim içinde olmanıza da olanak tanır.

Dijital ortamdaki pazarlama çalışmaları

Marka bilinirliğiniz için dijital ortamdaki varlığınızı da artırmanız bir hayli önemlidir. Google Adwords ya da sosyal medya reklamlarıyla marka tanıtımınızı yapabilir, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tüketicilere ulaştırabilirsiniz. Dijital ortamda görünürlüğünüzün olması ve bunu sürekli bir hale getirmeniz tüketiciler üzerinde belli bir marka algısı oluşmasına yardımcı olur.

İçerik pazarlama yöntemlerinden yararlanın

Organik olarak marka algınızı artırmak için içerik pazarlama yöntemlerinden yararlanabilirsiniz. Video, fotoğraf, GIF ya da blog yazıları oluşturmak, tüketicilerin ilgisini çekecek konular üzerine yoğunlaşmak ve bu içeriklerle sosyal mecralar üzerinde etkileşim yaratmak, markanız hakkında daha fazla konuşulmasına yardımcı olur.

Google’daki görünürlüğünüzü artırın

SEO çalışmalarına da ağırlık vermeniz bir hayli önemlidir. Organik aramalar ile tüketicilerin karşısına çıkmak, marka algınızın artmasını sağlar. E-ticaret siteniz üzerinde oluşturduğunuz içeriklerde doğru bir SEO kurgusu yapmak, doğru anahtar kelimeler üzerine çalışmalar yapmak ve düzenli olarak arama motorlarına uyumlu içerikler oluşturmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü önemli bir ölçüde artıracaktır. Google üzerinden organik olarak sitenize ne kadar fazla trafik çekebilirseniz, bu kişiler üzerinde bir marka algısı oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Basılı medyanın gücünden yararlanın

Hedef kitlenizi analiz ettikten sonra, farklı mecralar üzerinde tanıtım ve pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. Eğer hedef kitleniz basılı medyaya daha fazla ilgi gösteriyorsa ya da basılı medya ile ilgilenen kişilere ulaşmak istiyorsanız, basılı yayın organları üzerinde reklamlar verebilirsiniz. Bu tür çalışmalar, dijital ortamda ulaşamadığınız kişilere ulaşmanıza yardımcı olur.

Olumsuz yorumlara olumlu bir yaklaşımınız olsun

Tüketicilerin tümü sizi sevmeyebilir, markanızdan hoşlanmayabilir, yaşadıkları bir sorundan dolayı size karşı olumsuz bir yaklaşımları olabilir. Sebebi ne olursa olsun, bu tür olumsuz yorumlara ve yaklaşımlara karşı olumlu bir tavır sergilemeniz oldukça önemli. Bu tür yorumlara sert cevaplar vermek ya da bu kişilerle herkesin görebileceği ortamlarda (sosyal medya vb.) kavga etmek, tüketiciler gözünde imajınızı bir hayli zedeler. Bu sebeple de yapıcı bir tavrınızın olması ve olumsuz durumlar karşısında çözüm odaklı davranmanız, markanızın tüketiciler olan yaklaşımını gözler önüne sereceği için marka bilinirliğinize faydalı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri
E-ticaret firmaları sosyal medya üzerinde etkileşim yaratarak, marka bilinirliğini artırmak ve sitelerine trafik göndermek için farklı Twitter paylaşım fikirlerinden yararlanabilirler. Twitter üzerinde aktif bir şekilde yer alarak,...
27 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarete müşteri yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede ve sosyal kanıt için önemli bir konudur. Müşteri yorumları edinmek ve site üzerindeki yorum sayısını artırmak, sitenizi ziyaret edenlerin ürün ve...
18 Haziran 2019
Sinan Oypan
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem...
27 Mart 2020
Sinan Oypan
Mobil site optimizasyon teknikleri
Mobil site optimizasyon teknikleri, sitenizin mobile uyumluluğunu sağlamak ve mobildeki kullanıcı deneyimini artırmak için önemlidir. Kullanıcılar günümüzde web sitelerini mobil cihazlarından ziyaret ettikleri için mobile uyumluluk...
10 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan
B2B nedir? B2B nasıl yapılır?
E-ticarette birçok iş modeli bulunuyor ve B2B de bu iş modellerinden biri olarak öne çıkmakta ve yaygın bir şekilde yapılmakta. B2B iş modeli hem geleneksel hem de online ticarette kullanılmakta. B2B nedir? B2B İngilizce...
2 Eylül 2019
Sinan Oypan
Büyük firmalarla rekabet etmek için neler yapmanız gerekiyor?
E-ticaret sektörünün büyümesi ve kullanıcıların online alışverişe daha fazla yönlenmeye başlaması haliyle sektörde büyük bir rekabet ortamının oluşmasına neden oldu. Birçok firma kendi e-ticaret sitesi üzerinden satış...
29 Mart 2018
Sinan Oypan
Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?
E-ticaret sitelerinde birden fazla ödeme yönteminin olması, farklı tüketicilerin farklı taleplerini karşılayarak, geri dönüşüm oranlarının artırılmasını sağlar. Bu ödeme yöntemlerinden biri de kapıda ödeme sistemidir....
11 Haziran 2016
Sinan Oypan
HTTPS’e geçmenin e-ticaret sitenize katacağı avantajlar
İnternet sitelerinde genellikle kullanılan protokol HTTP’dir ve uzun süredir siteler bu protokolü kullanmaktaydılar. Ancak son dönemlerde daha güvenli veri transferinin sağlanması açısından HTTPS kullanımı da yaygınlaşmaya...
13 Haziran 2017
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 1. Bölüm
E-ticaret şirketinizin marka bilinirliğini ve internet üzerindeki görünürlüğünü artırmak için SEO ve SMM’e (sosyal medya pazarlama) ihtiyacınız vardır. Sosyal medya pazarlama birçok e-ticaret firmasının yapmakta olduğu...
20 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
Ürün maliyeti hesaplama, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biridir; özellikle kendi üretimizini yapıyorsanız, şirket giderleri için bu maliyetleri bilmelisiniz. Ürün maliyetlerinizin yüksek olması, satış fiyatlarınızın...
29 Şubat 2020
Sinan Oypan
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız...
7 Temmuz 2019
Sinan Oypan