fbpx

Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

2 Mayıs 2017
Sinan Oypan

Marka bilinirliğini artırmak, tüketiciler arasında markanızın daha çok bilinmesini, markanız hakkında daha çok konuşulmasını ve markanızla ilgilenen kişilerin sayısını artırmayı sağlar. Bu sebeple de özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, marka bilinirliklerini artırmaya odaklanarak işlerini büyütmek için çalışmalar yapabilirler.

Marka bilinirliğini artırmak için başvurulabilecek birçok yöntem bulunuyor. Bu yöntemlerden yararlanıp, marka bilinirliğinizi artırmak için bir yol haritası oluşturabilirsiniz. Organik olarak marka bilinirliğinizi artırabileceğiniz gibi, bu çalışmalar için belli bir bütçe de ayırmanız gerekir. Tüketicilerin sizi tanıması ve hatırlaması için reklam ve pazarlama çalışmaları yapmanız gerekecektir. Tabii ki bunların yanı sıra birçok yöntem de bulunuyor. Bu yöntemleri de aşağıda paylaşacağız.

Hizmet kalitenizi artırın

Marka bilinirliğinizi artırmak için öncelikle yapmanız gerekenlerden biri hizmet kalitenizi artırmak olacaktır. Hem e-ticaret siteniz üzerinde sunduğunuz kullanıcı deneyimi, ürün sipariş süreci, sipariş sonrası ürünün paketlenmesi, ürünün zamanında teslim edilmesi ve satış sonrası tüketicilere verdiğiniz hizmet kalitesini geliştirmek bir hayli önemlidir.

Tüketiciler hizmetlerinizden memnun kaldıklarında çevrelerindeki kişilerle bu memnuniyetlerini paylaşacaklardır. Kaliteli ve çözüm odaklı bir hizmet sunuyor olmanız, kulaktan kulağa pazarlamada size bir hayli artı katacaktır. Özellikle satış sonrası müşteri desteğinize yatırım yapmanız, müşteri desteği ile öne çıkmanızı sağlar ki bu da tüketicilerin memnuniyetini önemli ölçüde artırır.

Kendinizi unutturmayın

E-ticaret sektöründe rekabet bir hayli yüksektir ve her geçen gün yeni firmalar sektöre giriş yapmaktadır. Bu sebeple de hatırda kalıcı olabilmek için yaptığınız pazarlama ve tanıtım çalışmaların devamlılığı bir hayli önemlidir. Belli bir tanıtım kampanyası kapsamında çalışmalar yaptıktan sonra kendi kabuğunuza çekilip satışların gelmesini beklerseniz bir süre sonra tüketiciler sizin varlığınızı unutabilirler. Bu sebeple de kısa vadeli planlar yerine uzun vadeli tanıtım çalışmalarına yatırım yapmanız daha iyi sonuçlar almanızı sağlar.

Etkileşim içinde olun

Sosyal mecralar üzerindeki kullanıcılarla ya da doğrudan sizinle iletişime geçen kişilerle etkileşim içinde olmanız, onlarla iyi bir iletişim kurmanız da marka bilinirliğiniz için bir hayli faydalıdır.

Özellikle sosyal mecralar üzerinde sizinle iletişime geçen, paylaşımlarınıza yorum yapan kişilerle etkileşime girmek, onlarla daha samimi bir iletişim kurmanıza yardımcı olabilir. Onların ürünler ve hizmetleriniz hakkındaki sorularına yanıt vermek, gerektiğinde onlara müşteri desteği sunmak müşteri memnuniyetini artırırken, marka bilinirliğinizi artırmanıza da yardımcı olur.

Sosyal sorumluluk projeleri ve etkinlik sponsorlukları

Marka bilinirliğinizi artırmak ve toplum içindeki imajınızı güçlendirmek için sosyal sorumluluk projelerinde yer almak da bir avantajdır. Sosyal sorumluluk projelerine katılmak ya da bu aktivitelere sponsor olmak, sadece satış odaklı bir firma olmadığınızı gösterirken, bu kitleyle de bir iletişim kurabilmenize olanak sağlar.

Bunların yanı sıra farklı etkinliklere katılmak ya da sponsor olmak, markanızı bu etkinliklerde tanıtmanıza yardımcı olacağı gibi tüketicilerle bire bir iletişim içinde olmanıza da olanak tanır.

Dijital ortamdaki pazarlama çalışmaları

Marka bilinirliğiniz için dijital ortamdaki varlığınızı da artırmanız bir hayli önemlidir. Google Adwords ya da sosyal medya reklamlarıyla marka tanıtımınızı yapabilir, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tüketicilere ulaştırabilirsiniz. Dijital ortamda görünürlüğünüzün olması ve bunu sürekli bir hale getirmeniz tüketiciler üzerinde belli bir marka algısı oluşmasına yardımcı olur.

İçerik pazarlama yöntemlerinden yararlanın

Organik olarak marka algınızı artırmak için içerik pazarlama yöntemlerinden yararlanabilirsiniz. Video, fotoğraf, GIF ya da blog yazıları oluşturmak, tüketicilerin ilgisini çekecek konular üzerine yoğunlaşmak ve bu içeriklerle sosyal mecralar üzerinde etkileşim yaratmak, markanız hakkında daha fazla konuşulmasına yardımcı olur.

Google’daki görünürlüğünüzü artırın

SEO çalışmalarına da ağırlık vermeniz bir hayli önemlidir. Organik aramalar ile tüketicilerin karşısına çıkmak, marka algınızın artmasını sağlar. E-ticaret siteniz üzerinde oluşturduğunuz içeriklerde doğru bir SEO kurgusu yapmak, doğru anahtar kelimeler üzerine çalışmalar yapmak ve düzenli olarak arama motorlarına uyumlu içerikler oluşturmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü önemli bir ölçüde artıracaktır. Google üzerinden organik olarak sitenize ne kadar fazla trafik çekebilirseniz, bu kişiler üzerinde bir marka algısı oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Basılı medyanın gücünden yararlanın

Hedef kitlenizi analiz ettikten sonra, farklı mecralar üzerinde tanıtım ve pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. Eğer hedef kitleniz basılı medyaya daha fazla ilgi gösteriyorsa ya da basılı medya ile ilgilenen kişilere ulaşmak istiyorsanız, basılı yayın organları üzerinde reklamlar verebilirsiniz. Bu tür çalışmalar, dijital ortamda ulaşamadığınız kişilere ulaşmanıza yardımcı olur.

Olumsuz yorumlara olumlu bir yaklaşımınız olsun

Tüketicilerin tümü sizi sevmeyebilir, markanızdan hoşlanmayabilir, yaşadıkları bir sorundan dolayı size karşı olumsuz bir yaklaşımları olabilir. Sebebi ne olursa olsun, bu tür olumsuz yorumlara ve yaklaşımlara karşı olumlu bir tavır sergilemeniz oldukça önemli. Bu tür yorumlara sert cevaplar vermek ya da bu kişilerle herkesin görebileceği ortamlarda (sosyal medya vb.) kavga etmek, tüketiciler gözünde imajınızı bir hayli zedeler. Bu sebeple de yapıcı bir tavrınızın olması ve olumsuz durumlar karşısında çözüm odaklı davranmanız, markanızın tüketiciler olan yaklaşımını gözler önüne sereceği için marka bilinirliğinize faydalı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları TikTok hesabı açmalı mı?
Sosyal medya pazarlamada farklı kanallara yönelmek isteyen e-ticaret firmaları TikTok hesabı açmayı göz önünde bulundurabilirler. Şuan TikTok ciddi şekilde yükselen sosyal mecralardan biri ve markalar henüz aktif bir şekilde bu...
23 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Black Friday (Kara Cuma) nedir ve e-ticaret firmaları bundan nasıl yararlanabilir?
Son yıllarda oldukça popülerleşmeye başlayan ve geçtiğimiz yıl Türkiye'de de hem fiziki hem de online mağazaların da pazarlama ve satış planlarına dahil ettiği Kara Cuma (Black Friday), 1980’lerde Amerika’da ortaya...
24 Ekim 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için blog sayfası tasarım ipuçları
Blog sayfası tasarımı okuyucuların, blog üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlarken, diğer yazılarınızı da incelemeye teşvik eder. Blog sayfası, e-ticaret siteleri için önemli bir trafik ve geri dönüşüm kaynağı olduğu...
19 Haziran 2019
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için kargo, stok ve paketleme önerileri
Aralık ayına girerken, firmalar yılbaşı için yeni kampanya hazırlıklarına girmeye başladılar. Kampanya dönemleri öncesinde hem sitenizin SEO performansını ölçümlemeli hem de sosyal medya reklam kampanyalarınızı hazırlamanız...
21 Kasım 2016
Sinan Oypan
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılan kullanıcıları, e-ticaret sitenizde tutabilmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanabileceğiniz bazı kampanya örnekleri bulunuyor. Bu kampanyalar, kullanıcıyı sitede tutmak ve onları belli bir eyleme...
10 Haziran 2019
Sinan Oypan
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme bir startup için ilk adımı atmada en önemli ve zorlu kısımdır. Yatırımcıları ikna etme yolları nelerdir, yatırım nasıl alınır bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Girişimciler için,...
11 Haziran 2018
Sinan Oypan
Ürünlerinizi sağlam bir şekilde teslim etmenizi sağlayacak paketleme ipuçları
E-ticarette ürün satma süreci, siparişin sağlam bir şekilde tüketiciye ulaşmasının ardından tamamlanır. Ürünün teslimatı sırasında yaşanabilecek sıkıntılar, siparişin hasarlı bir şekilde ulaşması, yanlış ürün...
2 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de...
4 Temmuz 2018
Sinan Oypan
SMS reklamlarını e-ticaret sitenizde nasıl kullanabilirsiniz?
SMS reklamları, e-ticaret firmalarınca da yaygın bir şekilde kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri. Tüketicilerin akıllı telefonları üzerinde çokça vakit geçiriyor olmaları da SMS reklamlarının geri dönüşümlerini olumlu bir...
8 Mart 2019
Sinan Oypan
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini...
30 Ekim 2019
Sinan Oypan
Youtube için kutu açılım videolarını nasıl çekebilirsiniz?
Kutu açılım videoları, Youtube’da en çok izlenen videolar arasında yer aldığı gibi en çok etkileşim getiren video türlerinden biri. Ürün tanıttımları yapmak, yeni kitlelere ulaşmak ve sosyal ağlar üzerinde etkileşim...
25 Nisan 2020
Sinan Oypan