Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

2 Mayıs 2017
Sinan Oypan

Marka bilinirliğini artırmak, tüketiciler arasında markanızın daha çok bilinmesini, markanız hakkında daha çok konuşulmasını ve markanızla ilgilenen kişilerin sayısını artırmayı sağlar. Bu sebeple de özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, marka bilinirliklerini artırmaya odaklanarak işlerini büyütmek için çalışmalar yapabilirler.

Marka bilinirliğini artırmak için başvurulabilecek birçok yöntem bulunuyor. Bu yöntemlerden yararlanıp, marka bilinirliğinizi artırmak için bir yol haritası oluşturabilirsiniz. Organik olarak marka bilinirliğinizi artırabileceğiniz gibi, bu çalışmalar için belli bir bütçe de ayırmanız gerekir. Tüketicilerin sizi tanıması ve hatırlaması için reklam ve pazarlama çalışmaları yapmanız gerekecektir. Tabii ki bunların yanı sıra birçok yöntem de bulunuyor. Bu yöntemleri de aşağıda paylaşacağız.

Hizmet kalitenizi artırın

Marka bilinirliğinizi artırmak için öncelikle yapmanız gerekenlerden biri hizmet kalitenizi artırmak olacaktır. Hem e-ticaret siteniz üzerinde sunduğunuz kullanıcı deneyimi, ürün sipariş süreci, sipariş sonrası ürünün paketlenmesi, ürünün zamanında teslim edilmesi ve satış sonrası tüketicilere verdiğiniz hizmet kalitesini geliştirmek bir hayli önemlidir.

Tüketiciler hizmetlerinizden memnun kaldıklarında çevrelerindeki kişilerle bu memnuniyetlerini paylaşacaklardır. Kaliteli ve çözüm odaklı bir hizmet sunuyor olmanız, kulaktan kulağa pazarlamada size bir hayli artı katacaktır. Özellikle satış sonrası müşteri desteğinize yatırım yapmanız, müşteri desteği ile öne çıkmanızı sağlar ki bu da tüketicilerin memnuniyetini önemli ölçüde artırır.

Kendinizi unutturmayın

E-ticaret sektöründe rekabet bir hayli yüksektir ve her geçen gün yeni firmalar sektöre giriş yapmaktadır. Bu sebeple de hatırda kalıcı olabilmek için yaptığınız pazarlama ve tanıtım çalışmaların devamlılığı bir hayli önemlidir. Belli bir tanıtım kampanyası kapsamında çalışmalar yaptıktan sonra kendi kabuğunuza çekilip satışların gelmesini beklerseniz bir süre sonra tüketiciler sizin varlığınızı unutabilirler. Bu sebeple de kısa vadeli planlar yerine uzun vadeli tanıtım çalışmalarına yatırım yapmanız daha iyi sonuçlar almanızı sağlar.

Etkileşim içinde olun

Sosyal mecralar üzerindeki kullanıcılarla ya da doğrudan sizinle iletişime geçen kişilerle etkileşim içinde olmanız, onlarla iyi bir iletişim kurmanız da marka bilinirliğiniz için bir hayli faydalıdır.

Özellikle sosyal mecralar üzerinde sizinle iletişime geçen, paylaşımlarınıza yorum yapan kişilerle etkileşime girmek, onlarla daha samimi bir iletişim kurmanıza yardımcı olabilir. Onların ürünler ve hizmetleriniz hakkındaki sorularına yanıt vermek, gerektiğinde onlara müşteri desteği sunmak müşteri memnuniyetini artırırken, marka bilinirliğinizi artırmanıza da yardımcı olur.

Sosyal sorumluluk projeleri ve etkinlik sponsorlukları

Marka bilinirliğinizi artırmak ve toplum içindeki imajınızı güçlendirmek için sosyal sorumluluk projelerinde yer almak da bir avantajdır. Sosyal sorumluluk projelerine katılmak ya da bu aktivitelere sponsor olmak, sadece satış odaklı bir firma olmadığınızı gösterirken, bu kitleyle de bir iletişim kurabilmenize olanak sağlar.

Bunların yanı sıra farklı etkinliklere katılmak ya da sponsor olmak, markanızı bu etkinliklerde tanıtmanıza yardımcı olacağı gibi tüketicilerle bire bir iletişim içinde olmanıza da olanak tanır.

Dijital ortamdaki pazarlama çalışmaları

Marka bilinirliğiniz için dijital ortamdaki varlığınızı da artırmanız bir hayli önemlidir. Google Adwords ya da sosyal medya reklamlarıyla marka tanıtımınızı yapabilir, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tüketicilere ulaştırabilirsiniz. Dijital ortamda görünürlüğünüzün olması ve bunu sürekli bir hale getirmeniz tüketiciler üzerinde belli bir marka algısı oluşmasına yardımcı olur.

İçerik pazarlama yöntemlerinden yararlanın

Organik olarak marka algınızı artırmak için içerik pazarlama yöntemlerinden yararlanabilirsiniz. Video, fotoğraf, GIF ya da blog yazıları oluşturmak, tüketicilerin ilgisini çekecek konular üzerine yoğunlaşmak ve bu içeriklerle sosyal mecralar üzerinde etkileşim yaratmak, markanız hakkında daha fazla konuşulmasına yardımcı olur.

Google’daki görünürlüğünüzü artırın

SEO çalışmalarına da ağırlık vermeniz bir hayli önemlidir. Organik aramalar ile tüketicilerin karşısına çıkmak, marka algınızın artmasını sağlar. E-ticaret siteniz üzerinde oluşturduğunuz içeriklerde doğru bir SEO kurgusu yapmak, doğru anahtar kelimeler üzerine çalışmalar yapmak ve düzenli olarak arama motorlarına uyumlu içerikler oluşturmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü önemli bir ölçüde artıracaktır. Google üzerinden organik olarak sitenize ne kadar fazla trafik çekebilirseniz, bu kişiler üzerinde bir marka algısı oluşturmaya başlayabilirsiniz.

Basılı medyanın gücünden yararlanın

Hedef kitlenizi analiz ettikten sonra, farklı mecralar üzerinde tanıtım ve pazarlama çalışmaları yapabilirsiniz. Eğer hedef kitleniz basılı medyaya daha fazla ilgi gösteriyorsa ya da basılı medya ile ilgilenen kişilere ulaşmak istiyorsanız, basılı yayın organları üzerinde reklamlar verebilirsiniz. Bu tür çalışmalar, dijital ortamda ulaşamadığınız kişilere ulaşmanıza yardımcı olur.

Olumsuz yorumlara olumlu bir yaklaşımınız olsun

Tüketicilerin tümü sizi sevmeyebilir, markanızdan hoşlanmayabilir, yaşadıkları bir sorundan dolayı size karşı olumsuz bir yaklaşımları olabilir. Sebebi ne olursa olsun, bu tür olumsuz yorumlara ve yaklaşımlara karşı olumlu bir tavır sergilemeniz oldukça önemli. Bu tür yorumlara sert cevaplar vermek ya da bu kişilerle herkesin görebileceği ortamlarda (sosyal medya vb.) kavga etmek, tüketiciler gözünde imajınızı bir hayli zedeler. Bu sebeple de yapıcı bir tavrınızın olması ve olumsuz durumlar karşısında çözüm odaklı davranmanız, markanızın tüketiciler olan yaklaşımını gözler önüne sereceği için marka bilinirliğinize faydalı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

IdeaSoft’a Yeni Yılda Yeni Başarı
E-ticaret yazılımı alanında sektör lideri IdeaSoft, Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi arasında ikinci kez yerini aldı. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) öncülüğünde, Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma...
6 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
Dönüşüm sağlayan influencer pazarlama stratejisinde neler olmalı?
Influencer pazarlama stratejileri, tanınmış kişi ya da hesaplarla yapacağınız pazarlama ve reklam çalışmalarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanız için önemlidir. Belli bir strateji olmadan doğruca anlaşma yapmak ve bir...
21 Nisan 2019
Sinan Oypan
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
E-ticaret sitenizde video içerikler kullanmak ve yüklemek istiyorsanız bazı video ayarları ve bu videoların SEO ayarları üzerinde durmanız gerekecektir. E-ticaret sitenizde videolardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için bazı...
22 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İnternetten Satış Yapmak İçin Bilmeniz Gerekenler
Ülkemizde eticaret ekosistemi gelişim gösterirken; büyük, orta ve küçük ölçekli işletmeler ürünlerini geniş kitlelere ulaştırmak için internetten satış yapmaya başladı. Hızlı...
20 Kasım 2019
Ideasoft Admin
Ürün pazarlaması nedir, nasıl yapılır?
Ürün pazarlaması, e-ticarette önemli rol oynayan görevlerden biri olduğu gibi, doğru yapılması da gereken çalışmalardan biridir. Doğru stratejilerin oluşturulmaması ve ürün pazarlama çalışmalarının etkin bir şekilde...
4 Şubat 2020
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler
Bir e-ticaret sitesinin en önemli unsurlarından biri de kargo ve depo yönetimidir. Doğru kurgulanmış bir kargo ve depo yönetimi stratejisi, uzun vadede siparişlerinizin doğru bir şekilde teslim edilmesini sağlarken, kargo ve depo...
8 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette dikkat edilmesi ve ölçümlenmesi gereken metriklerden biri de müşteri edinme maliyetidir. Bu metrik, yapılan pazarlama ve reklam stratejilerinin ne kadar etkili olduğunu anlamak için bir hayli önemlidir. Bu rehberimizde de...
24 Nisan 2018
Sinan Oypan
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, firmalar arasında bir hayli popüler olmaya başladı. İnternet kullanıcılarının bir kısmının artık bu platformu daha aktif bir şekilde kullanıyor olmaları ve Instagram’ın markalara sunduğu...
25 Ocak 2017
Sinan Oypan
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere...
12 Aralık 2016
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir. SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki...
30 Mayıs 2018
Sinan Oypan