E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

26 Mart 2020
Sinan Oypan

Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji bulunuyor. Bu rehberimizde de bu stratejilerin üzerinde duracağız.

Marka bilinirliği nasıl artırılır?

İçerik pazarlama çalışmaları

Düzenli olarak içerik üretimi marka bilinirliğinizi artırma konusunda size önemli şekilde yardımcı olacaktır. İçerik pazarlama bu açıdan, markanızın pazarlama stratejisinde yer alması gereken konulardan biri. İçerk üretimi internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olduğ için hem web sitenize organik olarak trafik çekmenizi sağlar hem de internette markanızla ilgili daha fazla içeriğin görüntülenmesini sağlar.

İçerik üretimi sayesinde, arama sorguları ile yeni hedef kitlelere ulaşarak markanızı tanıtabilir ve ürettiğiniz içeriklerle sektörünüzdeki fikir ve marka önderlerinden biri olmayı da başarabilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü

İnfografik ve görsel içerikler

İnfografik ve görsel içerikler de marka bilinirliğinizi artırmanıza yardım edecek içerik formatları arasında yer alıyor. Markanız, ürünleriniz, kilometre taşlarınız, başarılarınız, ödülleriniz ve medyada çıkan haberlerle ilgili infografik veya görsel içerikler hazırlayarak, bunları pazarlama kanallarınızda öne çıkartmanız markanızı daha geniş kitlelere tanıtma şansınızı da artıracaktır.

İlgili rehber: İnfografiklerinizi hazırlamak için kullanabileceğiniz ücretsiz araçlar

İlgili rehber: Çarpıcı bir infografik hazırlarken bilmeniz gerekenler

Sosyal medyada düzenli paylaşım yapın

Sosyal ağlar üzerinde düzenli olarak paylaşım yapmanız da marka bilinirliği için önemlidir. Sürekliliği korumanız, mevcut takipçi kitlelerinize markanızın güvenilirliğini gösterirken, süreklilik sayesinde yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Yeni kitlelere ulaşırken, markanızın sürekli olarak paylaşım yaptığını görmek de önemli bir detaydır. Sürekliliğiniz olmadığında, markanızın halen iş yapıp yapmadığı sorgulanabilir. Bunun yanı sıra tüketicilerin devamlı olarak akıllarında kalmanız gerektiği için de bu süreklilik önemlidir. Sürekliliği sağlayabilmek için de bir içerik takviminizin olması gerekir.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Remarketing çalışmaları yapın

Facebook ve Google Adwords ile remarketing çalışmaları yapmak da marka bilinirliği artırmada önemli rol oynar. Sitenizi herhangi bir sebeple terk eden kullanıcılara yeniden ulaşmak ve onları sitenize çekmek için remarketing çalışmaları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Influencer pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

Günümüzdeki en etkili pazarlama yöntemlerinden olan tanınmış kişi veya hesaplarla çalışma da marka bilinirliğinizi artırırken size yardımcı olacaktır. Influencer hesaplarla çalıştığınızda yeni hedef kitlelere ulaşma şansı yakaladığınız gibi ürün ve hizmetlerinizi de farklı kanallar üzerinden tanıtma şansınız olur.

Influencer hesaplarla çalışmayı bir ileri seviyeye götürmek için sizin hedef kitlenize hitap eden ve alanında uzman kişilerle iletişime geçerek onları marka elçiniz yapmak için anlaşmalar yapabilirsiniz. Marka elçilerinizin olması, tüketicilerin markanıza daha fazla güvenmelerini sağlarken, bu kişilerin markanızı düzenli olarak tanıtmalarını da sağlar.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Sosyal sorumluluk projeleri yapın

Sosyal sorumluluk projeleri de marka bilinirliği artırma da önemli rol oynar. Marka vizyonunuz ve imajınıza uyum sağlayan sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilir ya da kendi projelerinizi başlatarak, hem sektörde öncü olabilirsiniz hem de markanızın aldığı sorumlulukları tüketiciler gösterebilirsiniz. Marka bilinirliği hairicinde markanızın imajı için de bu tür projelere destek olmanız önemlidir.

Reklamlara ağırlık verin

Dijital platformlar üzerinde sürekli olarak reklam gösterimleri yapmanız da marka bilinirliğinizi artırırken size yardımcı olacaktır. Ürün tanıtım reklamlarının yanı sıra sosyal medya gönderilerinize reklamlar vererek, ürettiğiniz içerikleri de ön plana çıkartabilirsiniz.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi

Farklı platformlar üzerinde reklam kampanyaları yürütmeniz, farklı hedef kitlelerin markanızla ilgili belli aralıklarla içerik görmelerini sağlar ve bu da markanızın daha akılda kalıcı olmasını sağlar.

İlgili rehber: Sosyal medya için farklı reklam fikirleriz

Yarışma ve çekilişler yapın

Hızlı bir şekilde marka bilinirliği artırmak için sosyal ağlar üzerinde yarışma ve çekilişlerden yararlanabilirsiniz. Katılım koşullarınızda markanızı takip etme ve arkadaşlara önerme seçenekleri koymanız, çekilişlerinizin daha geniş kitlelere ulaşmasına yardımcı olacaktır. Ancak sürekli olarak bu yarışmaları yapmaktan kaçınmanız gerekir. Sürekli olarak ücretsiz ürünler vermeniz, marka algınızı olumsuz yönde etkileyeceğini de hatırlatalım.

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Marka bilinirliği ile ilgili sık sorulan sorular

Marka bilinirliği nedir?

Tüketicilerin bir markadan alışveriş yapmalarını sağlayan en büyük etkenlerden biri marka bilinirliğidir. Marka bilinirliği, markanın ya da ürünlerinin tüketicilerin akıllarında yer etmelerini sağlamaktır. Tüketicilerin akıllarında yer almadığınız sürece, markanızı ve işinizi büyütmeniz bir hayli zordur. Bu sebeple de bu çalışmaların doğru bir şekilde yapılması önemlidir.

Marka bilinirliği e-ticaret firmaları için neden önemli?

Maraka bilinirliğini artırmanız ilk etapta tüketicilerin akıllarında kalmanız için önemlidir. Marka bilinirliği olmadığında, tüketiciler reklam ve pazarlama çalışmalarınıza yanıt vermeyeceklerdir. Bunun yanı sıra markanızın tanınması, tüketiciler arasında güven yaratmanıza yardımcı olacağı için marka sadakati için de önemlidir. Marka bilinirliğiniz aynı zamanda yeni kitlelere ulaşmanıza, web site trafiğinizi artırmanıza ve sonuç olarak da aldığınız geri dönüşümleri azaltmanıza yardımcı olur. Bunun yanı sıra markanızın tüketiciler arasında tanınması, tanıtım amaçlı reklam bütçelerinizi de azaltmanızı sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
İşletme yönetimi, e-ticarette önemli bir yere sahip olduğu gibi şirketlerin de özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Özellikle işlerini büyütmek isteyen küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları...
18 Haziran 2020
Sinan Oypan
3D Güvenlik nedir ve neden önemlidir?
3D Güvenlik, e-ticaret firmalarının uzun bir süredir kullandığı ve internetten alışverişleri kullanıcılar için daha güvenli bir hale getiren 2 aşamalı doğrulama gerektiren bir koruma sistemidir. 3D Güvenlik ile kullanıcıların...
20 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarette müşteri yorumları nasıl artırılır?
E-ticarete müşteri yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemede ve sosyal kanıt için önemli bir konudur. Müşteri yorumları edinmek ve site üzerindeki yorum sayısını artırmak, sitenizi ziyaret edenlerin ürün ve...
18 Haziran 2019
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
Müşteri hizmetleri e-ticaretteki en önemli alanlardan biridir. Müşteri memnuniyetini artırmak, satış öncesi ve sonrasında destek sunmak ve müşterilerle iyi ilişkiler kurmak için sağlam temelleri olan bir müşteri hizmetleri...
5 Ocak 2018
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları
Satış sonrası e-posta pazarlama emailing'de bir hayli önemli bir yere sahiptir. E-posta pazarlama, sadece yeni ürün veya kampanya duyuruları yapmak için kullanılan bir yöntem değildir. Aynı zamanda satış sonrasında da geri...
13 Şubat 2017
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yaparken bilmeniz gerekenler
Aynı gün kargo gönderimleri, son yıllarda e-ticaret firmalarınca tercih edilen teslimat yöntemlerinden biri olarak öne çıkıyor. Aynı gün içerisinde tüketicilerin siparişlerini kargoya vermek, tüketicilerin daha hızlı bir şekilde...
18 Ekim 2019
Sinan Oypan
Markalaşma süreci nasıl yönetilmelidir?
Markalaşma süreci, her e-ticaret firmasının gündeminde olması ve üzerine çalışması gereken konulardan biridir. Markanızı doğru bir şekilde oluşturmanız ve marka bilinirliğinizi artırma sürecinizi etkili bir şekilde...
18 Kasım 2020
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de...
3 Mart 2017
Sinan Oypan
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklam çalışmalarınızı yaparken geri dönüşümlerinizi iyi bir şekilde analiz edebilmek ve çalışmalarınızın verimliliğini anlayabilmek için bazı metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, video reklam...
10 Nisan 2019
Sinan Oypan
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
Sosyal medya reklamları 2017’de de e-ticaret firmalarının sıkça başvuracağı tanıtım araçları arasında yer alacak. 2016’nın da sonuna geldiğimiz şu günlerde, e-ticaret firmalar 2017 yılı için pazarlama ve reklam planlarını...
22 Aralık 2016
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
E-ticarette pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içerikler oluşturursunuz ve dijital içeriklerin en iyi yanlarından biri de bu çalışmaların kolay bir şekilde ölçümlenebiliyor olmasıdır. Veri analizi için birçok farklı...
14 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler
Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama...
5 Şubat 2018
Sinan Oypan