E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

26 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji bulunuyor. Bu rehberimizde de bu stratejilerin üzerinde duracağız.

Marka bilinirliği nasıl artırılır?

İçerik pazarlama çalışmaları

Düzenli olarak içerik üretimi marka bilinirliğinizi artırma konusunda size önemli şekilde yardımcı olacaktır. İçerik pazarlama bu açıdan, markanızın pazarlama stratejisinde yer alması gereken konulardan biri. İçerk üretimi internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olduğ için hem web sitenize organik olarak trafik çekmenizi sağlar hem de internette markanızla ilgili daha fazla içeriğin görüntülenmesini sağlar.

İçerik üretimi sayesinde, arama sorguları ile yeni hedef kitlelere ulaşarak markanızı tanıtabilir ve ürettiğiniz içeriklerle sektörünüzdeki fikir ve marka önderlerinden biri olmayı da başarabilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü

İnfografik ve görsel içerikler

İnfografik ve görsel içerikler de marka bilinirliğinizi artırmanıza yardım edecek içerik formatları arasında yer alıyor. Markanız, ürünleriniz, kilometre taşlarınız, başarılarınız, ödülleriniz ve medyada çıkan haberlerle ilgili infografik veya görsel içerikler hazırlayarak, bunları pazarlama kanallarınızda öne çıkartmanız markanızı daha geniş kitlelere tanıtma şansınızı da artıracaktır.

İlgili rehber: İnfografiklerinizi hazırlamak için kullanabileceğiniz ücretsiz araçlar

İlgili rehber: Çarpıcı bir infografik hazırlarken bilmeniz gerekenler

Sosyal medyada düzenli paylaşım yapın

Sosyal ağlar üzerinde düzenli olarak paylaşım yapmanız da marka bilinirliği için önemlidir. Sürekliliği korumanız, mevcut takipçi kitlelerinize markanızın güvenilirliğini gösterirken, süreklilik sayesinde yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Yeni kitlelere ulaşırken, markanızın sürekli olarak paylaşım yaptığını görmek de önemli bir detaydır. Sürekliliğiniz olmadığında, markanızın halen iş yapıp yapmadığı sorgulanabilir. Bunun yanı sıra tüketicilerin devamlı olarak akıllarında kalmanız gerektiği için de bu süreklilik önemlidir. Sürekliliği sağlayabilmek için de bir içerik takviminizin olması gerekir.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Remarketing çalışmaları yapın

Facebook ve Google Adwords ile remarketing çalışmaları yapmak da marka bilinirliği artırmada önemli rol oynar. Sitenizi herhangi bir sebeple terk eden kullanıcılara yeniden ulaşmak ve onları sitenize çekmek için remarketing çalışmaları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Influencer pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

Günümüzdeki en etkili pazarlama yöntemlerinden olan tanınmış kişi veya hesaplarla çalışma da marka bilinirliğinizi artırırken size yardımcı olacaktır. Influencer hesaplarla çalıştığınızda yeni hedef kitlelere ulaşma şansı yakaladığınız gibi ürün ve hizmetlerinizi de farklı kanallar üzerinden tanıtma şansınız olur.

Influencer hesaplarla çalışmayı bir ileri seviyeye götürmek için sizin hedef kitlenize hitap eden ve alanında uzman kişilerle iletişime geçerek onları marka elçiniz yapmak için anlaşmalar yapabilirsiniz. Marka elçilerinizin olması, tüketicilerin markanıza daha fazla güvenmelerini sağlarken, bu kişilerin markanızı düzenli olarak tanıtmalarını da sağlar.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Sosyal sorumluluk projeleri yapın

Sosyal sorumluluk projeleri de marka bilinirliği artırma da önemli rol oynar. Marka vizyonunuz ve imajınıza uyum sağlayan sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilir ya da kendi projelerinizi başlatarak, hem sektörde öncü olabilirsiniz hem de markanızın aldığı sorumlulukları tüketiciler gösterebilirsiniz. Marka bilinirliği hairicinde markanızın imajı için de bu tür projelere destek olmanız önemlidir.

Reklamlara ağırlık verin

Dijital platformlar üzerinde sürekli olarak reklam gösterimleri yapmanız da marka bilinirliğinizi artırırken size yardımcı olacaktır. Ürün tanıtım reklamlarının yanı sıra sosyal medya gönderilerinize reklamlar vererek, ürettiğiniz içerikleri de ön plana çıkartabilirsiniz.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi

Farklı platformlar üzerinde reklam kampanyaları yürütmeniz, farklı hedef kitlelerin markanızla ilgili belli aralıklarla içerik görmelerini sağlar ve bu da markanızın daha akılda kalıcı olmasını sağlar.

İlgili rehber: Sosyal medya için farklı reklam fikirleriz

Yarışma ve çekilişler yapın

Hızlı bir şekilde marka bilinirliği artırmak için sosyal ağlar üzerinde yarışma ve çekilişlerden yararlanabilirsiniz. Katılım koşullarınızda markanızı takip etme ve arkadaşlara önerme seçenekleri koymanız, çekilişlerinizin daha geniş kitlelere ulaşmasına yardımcı olacaktır. Ancak sürekli olarak bu yarışmaları yapmaktan kaçınmanız gerekir. Sürekli olarak ücretsiz ürünler vermeniz, marka algınızı olumsuz yönde etkileyeceğini de hatırlatalım.

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Marka bilinirliği ile ilgili sık sorulan sorular

Marka bilinirliği nedir?

Tüketicilerin bir markadan alışveriş yapmalarını sağlayan en büyük etkenlerden biri marka bilinirliğidir. Marka bilinirliği, markanın ya da ürünlerinin tüketicilerin akıllarında yer etmelerini sağlamaktır. Tüketicilerin akıllarında yer almadığınız sürece, markanızı ve işinizi büyütmeniz bir hayli zordur. Bu sebeple de bu çalışmaların doğru bir şekilde yapılması önemlidir.

Marka bilinirliği e-ticaret firmaları için neden önemli?

Maraka bilinirliğini artırmanız ilk etapta tüketicilerin akıllarında kalmanız için önemlidir. Marka bilinirliği olmadığında, tüketiciler reklam ve pazarlama çalışmalarınıza yanıt vermeyeceklerdir. Bunun yanı sıra markanızın tanınması, tüketiciler arasında güven yaratmanıza yardımcı olacağı için marka sadakati için de önemlidir. Marka bilinirliğiniz aynı zamanda yeni kitlelere ulaşmanıza, web site trafiğinizi artırmanıza ve sonuç olarak da aldığınız geri dönüşümleri azaltmanıza yardımcı olur. Bunun yanı sıra markanızın tüketiciler arasında tanınması, tanıtım amaçlı reklam bütçelerinizi de azaltmanızı sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
Web site tasarımları da her yıl değişmekte ve kullanıcılara farklı; aynı zamanda daha iyi deneyimler yaşatmak için de gelişmekte. Web site tasarım trendleri 2020 yılında da bazı değişikliklere uğrayacak. Bu trendleri bazıları,...
2 Aralık 2019
Sinan Oypan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
Instagram canlı yayın, şu sıralar yaşanan salgın nedeniyle oldukça popülerleşti. Kullanıcıların yanı sıra markalar da bu canlı yayınlarla evde vakit geçiren tüketicilerle iletişim içerisinde kalabilmekteler. Instagram canlı...
27 Nisan 2020
Sinan Oypan
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm
Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer...
19 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı...
20 Şubat 2020
Sinan Oypan
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri için yönetim ipuçları
E ticaret siteleri, bell başlı bir takım unsurlar içerir ve yönetim aşamasında bu unsurların takibinin ve kontrolünün yapılması gerekir. Bir e-ticaret sitesi açıp, içerisine ürünleri yerleştirmek tek başına yeterli değildir....
30 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
E-Ticaret ve Podcast: Podcast ile Marka Bilinirliğini Artırma
Podcast Nedir? Podcast Ne Demek? Zamanla daha çok dijitalleşen dünyada radyo yayınları, haberler, söyleşiler ya da genel sohbetler podcast adı verilen yayınlarda yapılmaktadır. Peki, podcast nedir ne işe yarar? Podcast ne demek?...
20 Ocak 2021
Markethinkers
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan
Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?
Pazarlama iletişimi stratejsi nedir ve neden önemlidir?
Pazarlama iletişimi, marka ve ürün tanıtımı yapmak ve marka bilinirliğini artırmak için e-ticaret firmaları için önemli bir yere sahiptir. Pazarlama çalışmalarınız tek bir çatı altında toplamak ve bir bütün içerisinde bu...
8 Mart 2020
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları
Satış sonrası e-posta pazarlama emailing'de bir hayli önemli bir yere sahiptir. E-posta pazarlama, sadece yeni ürün veya kampanya duyuruları yapmak için kullanılan bir yöntem değildir. Aynı zamanda satış sonrasında da geri...
13 Şubat 2017
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 6 madde
Kendi işini kurmak isteyip ne iş yapabilirim diye düşünenlerin sayısı günümüzde gittikçe artıyor. İş kurmak istiyorum deyip elinde az bir sermayesi olanlar da küçük sermayeyle ne iş yapılır diye arayışlara giriyor. İş...
18 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
Twitter kullanımı, günümüzde e-ticaret firmaları için halen önemli sosyal medya pazarlama çalışmalarından biri. Özellikle Instagram öncesinde oldukça popüler olan; ancak sonrasında popülerliği biraz azalmış olan bir platform...
17 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin