E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

26 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji bulunuyor. Bu rehberimizde de bu stratejilerin üzerinde duracağız.

Marka bilinirliği nasıl artırılır?

İçerik pazarlama çalışmaları

Düzenli olarak içerik üretimi marka bilinirliğinizi artırma konusunda size önemli şekilde yardımcı olacaktır. İçerik pazarlama bu açıdan, markanızın pazarlama stratejisinde yer alması gereken konulardan biri. İçerk üretimi internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olduğ için hem web sitenize organik olarak trafik çekmenizi sağlar hem de internette markanızla ilgili daha fazla içeriğin görüntülenmesini sağlar.

İçerik üretimi sayesinde, arama sorguları ile yeni hedef kitlelere ulaşarak markanızı tanıtabilir ve ürettiğiniz içeriklerle sektörünüzdeki fikir ve marka önderlerinden biri olmayı da başarabilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü

İnfografik ve görsel içerikler

İnfografik ve görsel içerikler de marka bilinirliğinizi artırmanıza yardım edecek içerik formatları arasında yer alıyor. Markanız, ürünleriniz, kilometre taşlarınız, başarılarınız, ödülleriniz ve medyada çıkan haberlerle ilgili infografik veya görsel içerikler hazırlayarak, bunları pazarlama kanallarınızda öne çıkartmanız markanızı daha geniş kitlelere tanıtma şansınızı da artıracaktır.

İlgili rehber: İnfografiklerinizi hazırlamak için kullanabileceğiniz ücretsiz araçlar

İlgili rehber: Çarpıcı bir infografik hazırlarken bilmeniz gerekenler

Sosyal medyada düzenli paylaşım yapın

Sosyal ağlar üzerinde düzenli olarak paylaşım yapmanız da marka bilinirliği için önemlidir. Sürekliliği korumanız, mevcut takipçi kitlelerinize markanızın güvenilirliğini gösterirken, süreklilik sayesinde yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Yeni kitlelere ulaşırken, markanızın sürekli olarak paylaşım yaptığını görmek de önemli bir detaydır. Sürekliliğiniz olmadığında, markanızın halen iş yapıp yapmadığı sorgulanabilir. Bunun yanı sıra tüketicilerin devamlı olarak akıllarında kalmanız gerektiği için de bu süreklilik önemlidir. Sürekliliği sağlayabilmek için de bir içerik takviminizin olması gerekir.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Remarketing çalışmaları yapın

Facebook ve Google Adwords ile remarketing çalışmaları yapmak da marka bilinirliği artırmada önemli rol oynar. Sitenizi herhangi bir sebeple terk eden kullanıcılara yeniden ulaşmak ve onları sitenize çekmek için remarketing çalışmaları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Influencer pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

Günümüzdeki en etkili pazarlama yöntemlerinden olan tanınmış kişi veya hesaplarla çalışma da marka bilinirliğinizi artırırken size yardımcı olacaktır. Influencer hesaplarla çalıştığınızda yeni hedef kitlelere ulaşma şansı yakaladığınız gibi ürün ve hizmetlerinizi de farklı kanallar üzerinden tanıtma şansınız olur.

Influencer hesaplarla çalışmayı bir ileri seviyeye götürmek için sizin hedef kitlenize hitap eden ve alanında uzman kişilerle iletişime geçerek onları marka elçiniz yapmak için anlaşmalar yapabilirsiniz. Marka elçilerinizin olması, tüketicilerin markanıza daha fazla güvenmelerini sağlarken, bu kişilerin markanızı düzenli olarak tanıtmalarını da sağlar.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Sosyal sorumluluk projeleri yapın

Sosyal sorumluluk projeleri de marka bilinirliği artırma da önemli rol oynar. Marka vizyonunuz ve imajınıza uyum sağlayan sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilir ya da kendi projelerinizi başlatarak, hem sektörde öncü olabilirsiniz hem de markanızın aldığı sorumlulukları tüketiciler gösterebilirsiniz. Marka bilinirliği hairicinde markanızın imajı için de bu tür projelere destek olmanız önemlidir.

Reklamlara ağırlık verin

Dijital platformlar üzerinde sürekli olarak reklam gösterimleri yapmanız da marka bilinirliğinizi artırırken size yardımcı olacaktır. Ürün tanıtım reklamlarının yanı sıra sosyal medya gönderilerinize reklamlar vererek, ürettiğiniz içerikleri de ön plana çıkartabilirsiniz.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi

Farklı platformlar üzerinde reklam kampanyaları yürütmeniz, farklı hedef kitlelerin markanızla ilgili belli aralıklarla içerik görmelerini sağlar ve bu da markanızın daha akılda kalıcı olmasını sağlar.

İlgili rehber: Sosyal medya için farklı reklam fikirleriz

Yarışma ve çekilişler yapın

Hızlı bir şekilde marka bilinirliği artırmak için sosyal ağlar üzerinde yarışma ve çekilişlerden yararlanabilirsiniz. Katılım koşullarınızda markanızı takip etme ve arkadaşlara önerme seçenekleri koymanız, çekilişlerinizin daha geniş kitlelere ulaşmasına yardımcı olacaktır. Ancak sürekli olarak bu yarışmaları yapmaktan kaçınmanız gerekir. Sürekli olarak ücretsiz ürünler vermeniz, marka algınızı olumsuz yönde etkileyeceğini de hatırlatalım.

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Marka bilinirliği ile ilgili sık sorulan sorular

Marka bilinirliği nedir?

Tüketicilerin bir markadan alışveriş yapmalarını sağlayan en büyük etkenlerden biri marka bilinirliğidir. Marka bilinirliği, markanın ya da ürünlerinin tüketicilerin akıllarında yer etmelerini sağlamaktır. Tüketicilerin akıllarında yer almadığınız sürece, markanızı ve işinizi büyütmeniz bir hayli zordur. Bu sebeple de bu çalışmaların doğru bir şekilde yapılması önemlidir.

Marka bilinirliği e-ticaret firmaları için neden önemli?

Maraka bilinirliğini artırmanız ilk etapta tüketicilerin akıllarında kalmanız için önemlidir. Marka bilinirliği olmadığında, tüketiciler reklam ve pazarlama çalışmalarınıza yanıt vermeyeceklerdir. Bunun yanı sıra markanızın tanınması, tüketiciler arasında güven yaratmanıza yardımcı olacağı için marka sadakati için de önemlidir. Marka bilinirliğiniz aynı zamanda yeni kitlelere ulaşmanıza, web site trafiğinizi artırmanıza ve sonuç olarak da aldığınız geri dönüşümleri azaltmanıza yardımcı olur. Bunun yanı sıra markanızın tüketiciler arasında tanınması, tanıtım amaçlı reklam bütçelerinizi de azaltmanızı sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri
Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri
Youtube içerik fikri geliştirmek, uzun vadede Youtube kanalınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza ve burada daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Kullanabileceğiniz birçok farklı Youtube içerik fikri bulunuyor. Bu fikirler...
25 Eylül 2020
Sinan Oypan
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
Yurtdışına satış yaparken yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret siteniz üzerinden yurtdışına satış yapmayı planlıyorsanız, bir takım konulara özellikle dikkat etmeniz gerekiyor. Ülke içindeki satışlarınız ve stratejileriniz sizin için iyi sonuçlar veriyor olsa da yurtdışı...
21 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Pandemide internette en çok satan ürünler
Pandemide internette en çok satan ürünler
E-ticaret sektörü son yılların en yüksek büyüme oranını gösterirken e-ticaret yapmak isteyenlerin internette en çok satan ürünler konusunda arayışları da artıyor. Biz de sizler için son 7 aydaki e-ticaret verilerini analiz ederek...
26 Ağustos 2020
IdeaSoft
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Mobil reklam ve pazarlamada en çok yapılan hatalar
Dijital pazarlama çalışmaları artık mobilde de önemli bir rol oynuyor ve e-ticaret firmaları mobil kullanıcılarına ulaşmak için mobil reklam ve pazarlama çalışmaları da yapıyorlar. Tabii ki mobilde pazarlama çalışmaları...
10 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti, günümüzde sosyal medya üzerinde tüketicilere satış öncesi ve sonrasında destek sağlamak için oldukça önemli. Sosyal ağlar üzerinden destek sağlanırken de bazı konulara özellikle önem vermek ve...
16 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmenizi sağlayacak yöntemler
Blog yazılarınızı geliştirmek ve onlardan daha fazla geri dönüşüm almanız, daha fazla tüketiciye ulaşmanızı sağlarken, sitenize çekeceğiniz trafiği de artırmanıza yardımcı olur. Blog yazıları e-ticaret sitenize birçok...
19 Mart 2019
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate) oranlarıdır. Bu oranın yüksek olması, siteye gelen ziyaretçilerin, site üzerinde fazla vakit geçirmediklerini ve siteden ayrıldıklarını gösterir....
17 Ekim 2017
Sinan Oypan
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Yeni E ticaret Siteleri için 10 Önemli Öneri!
Türkiye’de e-ticaret’in her geçen gün büyüdüğü ve bir çok irili ufaklı işletme’nin fiziki mağazaları’nın yanında sanal mağazalarını da hayata geçirdiği bu dönemde, yeni açılan e-ticaret siteleri için önemli birkaç...
30 Ağustos 2018
Savaş Çetinkaya
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network kurmak, iş hayatında çevrenizi genişletmek ve isminizi duyurmak için önemli konulardan biri olarak öne çıkar. Bulunduğunuz sektör içindeki ya da farklı sektörlerdeki kişilerle iyi iş ve arkadaşlık ilişkileri kurmak, iş...
30 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları...
22 Mart 2020
Sinan Oypan
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin kendi işini kurması ve aklındaki projeyi hayata geçirmesi, yola doğru adımlar atarak çıkmalarında uzun vadede daha başarılı sonuçlar almalarını sağlar. İş kolu ve sektör fark etmeksizin, yeni bir iş...
30 Ağustos 2017
Sinan Oypan
İnternetten para kazanma rehberi
İnternetten para kazanma rehberi
İnternet son 20 yılda milyonlarca insan için para kazanma ve ticaret aracı haline geldi. İnternet, bu alanı tamamen bir kariyer olarak görenler için de, yan projeler ile ek gelir kazanmak isteyler (Genç girişimciler, çalışanlar,...
9 Kasım 2016
Savaş Çetinkaya