E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

26 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?

Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji bulunuyor. Bu rehberimizde de bu stratejilerin üzerinde duracağız.

Marka bilinirliği nasıl artırılır?

İçerik pazarlama çalışmaları

Düzenli olarak içerik üretimi marka bilinirliğinizi artırma konusunda size önemli şekilde yardımcı olacaktır. İçerik pazarlama bu açıdan, markanızın pazarlama stratejisinde yer alması gereken konulardan biri. İçerk üretimi internet üzerindeki görünürlüğünüzü artırmanıza yardımcı olduğ için hem web sitenize organik olarak trafik çekmenizi sağlar hem de internette markanızla ilgili daha fazla içeriğin görüntülenmesini sağlar.

İçerik üretimi sayesinde, arama sorguları ile yeni hedef kitlelere ulaşarak markanızı tanıtabilir ve ürettiğiniz içeriklerle sektörünüzdeki fikir ve marka önderlerinden biri olmayı da başarabilirsiniz.

İlgili rehber: İçerik pazarlama için kullanabileceğin 16 içerik türü

İnfografik ve görsel içerikler

İnfografik ve görsel içerikler de marka bilinirliğinizi artırmanıza yardım edecek içerik formatları arasında yer alıyor. Markanız, ürünleriniz, kilometre taşlarınız, başarılarınız, ödülleriniz ve medyada çıkan haberlerle ilgili infografik veya görsel içerikler hazırlayarak, bunları pazarlama kanallarınızda öne çıkartmanız markanızı daha geniş kitlelere tanıtma şansınızı da artıracaktır.

İlgili rehber: İnfografiklerinizi hazırlamak için kullanabileceğiniz ücretsiz araçlar

İlgili rehber: Çarpıcı bir infografik hazırlarken bilmeniz gerekenler

Sosyal medyada düzenli paylaşım yapın

Sosyal ağlar üzerinde düzenli olarak paylaşım yapmanız da marka bilinirliği için önemlidir. Sürekliliği korumanız, mevcut takipçi kitlelerinize markanızın güvenilirliğini gösterirken, süreklilik sayesinde yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Yeni kitlelere ulaşırken, markanızın sürekli olarak paylaşım yaptığını görmek de önemli bir detaydır. Sürekliliğiniz olmadığında, markanızın halen iş yapıp yapmadığı sorgulanabilir. Bunun yanı sıra tüketicilerin devamlı olarak akıllarında kalmanız gerektiği için de bu süreklilik önemlidir. Sürekliliği sağlayabilmek için de bir içerik takviminizin olması gerekir.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Remarketing çalışmaları yapın

Facebook ve Google Adwords ile remarketing çalışmaları yapmak da marka bilinirliği artırmada önemli rol oynar. Sitenizi herhangi bir sebeple terk eden kullanıcılara yeniden ulaşmak ve onları sitenize çekmek için remarketing çalışmaları yapabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Influencer pazarlama çalışmalarına yatırım yapın

Günümüzdeki en etkili pazarlama yöntemlerinden olan tanınmış kişi veya hesaplarla çalışma da marka bilinirliğinizi artırırken size yardımcı olacaktır. Influencer hesaplarla çalıştığınızda yeni hedef kitlelere ulaşma şansı yakaladığınız gibi ürün ve hizmetlerinizi de farklı kanallar üzerinden tanıtma şansınız olur.

Influencer hesaplarla çalışmayı bir ileri seviyeye götürmek için sizin hedef kitlenize hitap eden ve alanında uzman kişilerle iletişime geçerek onları marka elçiniz yapmak için anlaşmalar yapabilirsiniz. Marka elçilerinizin olması, tüketicilerin markanıza daha fazla güvenmelerini sağlarken, bu kişilerin markanızı düzenli olarak tanıtmalarını da sağlar.

İlgili rehber: Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?

Sosyal sorumluluk projeleri yapın

Sosyal sorumluluk projeleri de marka bilinirliği artırma da önemli rol oynar. Marka vizyonunuz ve imajınıza uyum sağlayan sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilir ya da kendi projelerinizi başlatarak, hem sektörde öncü olabilirsiniz hem de markanızın aldığı sorumlulukları tüketiciler gösterebilirsiniz. Marka bilinirliği hairicinde markanızın imajı için de bu tür projelere destek olmanız önemlidir.

Reklamlara ağırlık verin

Dijital platformlar üzerinde sürekli olarak reklam gösterimleri yapmanız da marka bilinirliğinizi artırırken size yardımcı olacaktır. Ürün tanıtım reklamlarının yanı sıra sosyal medya gönderilerinize reklamlar vererek, ürettiğiniz içerikleri de ön plana çıkartabilirsiniz.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi

Farklı platformlar üzerinde reklam kampanyaları yürütmeniz, farklı hedef kitlelerin markanızla ilgili belli aralıklarla içerik görmelerini sağlar ve bu da markanızın daha akılda kalıcı olmasını sağlar.

İlgili rehber: Sosyal medya için farklı reklam fikirleriz

Yarışma ve çekilişler yapın

Hızlı bir şekilde marka bilinirliği artırmak için sosyal ağlar üzerinde yarışma ve çekilişlerden yararlanabilirsiniz. Katılım koşullarınızda markanızı takip etme ve arkadaşlara önerme seçenekleri koymanız, çekilişlerinizin daha geniş kitlelere ulaşmasına yardımcı olacaktır. Ancak sürekli olarak bu yarışmaları yapmaktan kaçınmanız gerekir. Sürekli olarak ücretsiz ürünler vermeniz, marka algınızı olumsuz yönde etkileyeceğini de hatırlatalım.

İlgili rehber: Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?

İlgili rehber: instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?

Marka bilinirliği ile ilgili sık sorulan sorular

Marka bilinirliği nedir?

Tüketicilerin bir markadan alışveriş yapmalarını sağlayan en büyük etkenlerden biri marka bilinirliğidir. Marka bilinirliği, markanın ya da ürünlerinin tüketicilerin akıllarında yer etmelerini sağlamaktır. Tüketicilerin akıllarında yer almadığınız sürece, markanızı ve işinizi büyütmeniz bir hayli zordur. Bu sebeple de bu çalışmaların doğru bir şekilde yapılması önemlidir.

Marka bilinirliği e-ticaret firmaları için neden önemli?

Maraka bilinirliğini artırmanız ilk etapta tüketicilerin akıllarında kalmanız için önemlidir. Marka bilinirliği olmadığında, tüketiciler reklam ve pazarlama çalışmalarınıza yanıt vermeyeceklerdir. Bunun yanı sıra markanızın tanınması, tüketiciler arasında güven yaratmanıza yardımcı olacağı için marka sadakati için de önemlidir. Marka bilinirliğiniz aynı zamanda yeni kitlelere ulaşmanıza, web site trafiğinizi artırmanıza ve sonuç olarak da aldığınız geri dönüşümleri azaltmanıza yardımcı olur. Bunun yanı sıra markanızın tüketiciler arasında tanınması, tanıtım amaçlı reklam bütçelerinizi de azaltmanızı sağlar.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook...
2 Şubat 2017
Sinan Oypan
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Son birkaç aydır küresel olarak yaşanan sağlık krizi, firmaların pazarlama ve reklam verme yöntemlerini de değiştirmeye başladı. Yaşanan gelişmeler nedeniyle insanların alışveriş ve yaşam alışkanlıklarının değişmesi...
5 Nisan 2020
Sinan Oypan
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Markalar için Instagram içerik fikirleri - 2020
Instagram içerik fikirleri, kullanıcılarla olan etkileşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırmak; aynı zamanda da içeriklerinizi çeşitlendirmek için önemlidir. Markalar, Instagram paylaşımlarında genellikle tek türde içerik...
2 Eylül 2020
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten takı satmak ve satış sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
E-ticaret şirketiniz için internette dijital pazarlama adı altında yapabileceğeniz birçok farklı firma tanıtım çalışması bulunuyor. Dijital pazarlama alanında kendinizi geliştirerek, kendi reklam ve pazarlama çalışmalarınızı...
28 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile geri dönüşümlerini nasıl artırabilir?
E-ticaret firmaları TikTok reklamları ile son dönemlerin en popüler sosyal ağlarından biri haline gelen TikTok üzerinden yeni kitlelere ulaşma ve geri dönüşümlerini artırma şansı yakalayabilirler. Özellikle genç internet...
1 Kasım 2019
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak için kullanabileceğiniz yönetim ilkeleri
E-ticarette başarılı olmak isteyen girişimcilerin, uygulaması gereken bir takım yönetim ilkeleri bulunuyor. Bu yönetim ilkeleri, e-ticaret sitenizi nasıl fikirler verdiği gibi size bazı konularda yol da gösterecektir. Günümüzde,...
26 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde blog içerikleriyle hem SEO çalışmaları yapabilir hem de tüketicilerle bir etkileşim yaratarak, onları bilgilendirebilir ya da eğlendirebilirsiniz. Tabii ki bunları yaparken, bir yandan da blog içeriklerinizin...
26 Kasım 2016
Sinan Oypan
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken, arka planda hazır olarak durması gereken politikalardan biri de iadeler hakkında ne gibi çalışmalar yapılacağıdır. Bir e-ticaret sitesi açmak ve ürünleri satmaya başlamak tek başına yeterli...
26 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin