Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar

30 Mart 2019
Sinan Oypan
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar

Kredi notu yükseltmek, bankalardan kredi ve kredi kartı alımlarınız sürecindeki etkenlerden biri olduğu için şirketiniz için de önemlidir. Şirketinizin kredi notunu yükseltmeniz, gerekli olan nakit akışını sağlamak ya da işinizi büyütmek için kredi alımlarınızı daha kolay bir hale getirecektir. Ancak öncelikle kredi notunun ne olduğunu ele alım.

Kredi notu nedir?

Kredi notu, bankalardan kredi alımlarının olumlu ya da olumsuz olarak gerçekleşmesini belirleyen bir metriktir. Kredi notu aynı zamanda Findeks notu olarak da geçmektedir.

Kredi notu yükseltmek size birkaç açıdan yarar sağlamaktadır. Kolay kredi kullanımı, düşük faiz ile kredi alımları, birden fazla kredi kartı sahibi olmak ve birden fazla bankadan kredi kullanma hakkınızın olması bu avantajların arasında yer almakta.

Kredi notu yükseltmek için neler yapmanız gerekir?

Düzenli ödemeler yapmalısınız

Kredi notu yükseltmek için öncelikle mevcut kartlarınız ya da kredileriniz bulunuyorsa bunları düzenli olarak ödemeniz gerekir. Düzenli ödemeler yapıyor olmanız, kredi notunuzu yükseltmenize önemli şekilde yardımcı olmakta. Düşünülenin aksine, asgari ödemeleri dahi yapmak kredi notunu yükseltmeye yardımcı olur; çünkü hiçbir ödeme yapmamaktansa düzenli olarak asgari ücreti ödemeniz olumlu bir etken olarak değerlendirilmekte Kredi notu yükseltmek için öncelikli adımınızın bu olduğunu unutmamanız ve son ödeme tarihine kadar asgari tutarı da olsa ödemeniz gereklidir.

Borçlarınızı azaltın

Kredi notunu etkileyen faktörlerden biri de mevcut toplam borçlarınızdır. Bankalara çok fazla borcunuzun olması da kredi notunuzu etkilemektedir. Bu nedenle de bu borçları azaltmaya başlamanız, kredi notunuzu da olumlu etkileyecektir. Çok fazla borcunuzun olması nedeniyle bankalar size ek krediler vermekten kaçınabilirler.

Bu sebeple de mevcut borçlarınızı mümkün olduğunca hızlı bir şekilde ödemeye çalışmanız, kredi notunuzu olumlu bir şekilde etkileyecektir.

Kısa dönemli düşük krediler alın

Kredi notunuzu çok fazla olumsuz etkilememek ve ödemelerinizi zamanında yapabilmek için kısa dönemli düşük krediler almayı tercih edebilirsiniz. Böylelikle çektiğiniz kredi miktarı az olduğu için kredi notunuz kötü bir şekilde etkilenmez. Ödemelerinizi de zamanında yapmanız, kredi notunuzu yükseltmenizi sağlar.

Kredi kartı limitlerinizi yüksek tutmayın

Kredi kartı limitinizin yüksek olmasının, kredi notuna belli bir etkisi bulunmamakta. Buradaki önemli nokta, kredi ödemelerinin düzenli bir şekilde yapılıyor olmasıdır. Bu nedenle de asgari tutar da olsa ödemelerinizi yapmanız önemlidir.

Kredi kullanım sıklığına dikkat edin

Kredi notu yükseltmek için, kredi kullanım sıklığına da dikkat etmeniz gerekir. Kredi kullanım sıklığının iki etkisi bulunuyor. Birincisi, sürekli kredi kullanmanız, borçluluk oranınızın artmasına neden olduğu için kredi notunuzu olumsuz etkilemekte. İkincisi ise, sık kredi kullanım, sürekli ve düzenli bir şekilde kredi ödemelerinizi yapmanız, daha önce hiç kredi kullanmayan ya da az kullanım yapanlara göre kredi notunuzun yüksek olmasını sağlar.

Bu durumda da eğer sık bir şekilde kredi kullanmayı düşünüyor ya da kullanıyorsanız, düzenli olarak ödemelerinizi yaparak borçlarınızı kapatmanız, kredi notunuzu yükseltme de size yardımcı olacaktır.

Aynı anda birden fazla bankaya kredi başvurusu yapmayın

Kredi başvurusu yaptığınızda, yaptığınız bu başvuru diğer bankalar tarafından da görüntülenir. Birden fazla bankaya aynı anda başvuru yapmanız da olumsuz bir durum oluşturacağı gibi bankaların gözünde de imajınızı kötü bir şekilde etkileyecektir.

Kredi kartınızı kullanırken dikkatli olun

Hem şahsi hem de şirket kredi kartınızı kullanırken de dikkatli olmanız oldukça önemlidir. Yaptığınız tüm harcamalar kredi notunuzu etkilediği gibi kredi kartı borcunuzun yükselmesi de bu notu etkileyecektir.

Kredi kartlarınızda asgari tutarı mutlaka son ödeme tarihinden ödemeniz önemli olduğu gibi kredi kartı borcunuzun çok olmaması da gerekir. Bu borcun çok artması durumunda yine olumsuz bir durum yaşanabileceğini unutmamanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi için 11 online araç
Toplantı yönetimi özellikle bu günlerdeki virüs salgını döneminde evden çalışmaya geçen firmalar için önemli bir konu oldu. Genellikle yüz yüze ofis ortamında yapılan toplantılardan farklı olarak online toplantılarda farklı...
15 Nisan 2020
Sinan Oypan
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
SEO teknikleri de zaman içerisinde değişikliğe uğrayarak farklı bir yolda gelişmeye devam ediyor. Bu sebeple de belli bir dönemde yaptığınız ve sonuç aldığınız SEO teknikleri bir süre sonra size geri dönüşüm sağlamadığı...
27 Şubat 2019
Sinan Oypan
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online...
4 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlar sosyal mecralarda geri dönüşümleri artırmak için oldukça etkili pazarlama araçları haline geldi ve e-ticaret firmaları da ürün ve marka bilinirliklerini artırmak için bu reklamlardan yararlanıyor. Sosyal mecralar...
10 Nisan 2018
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
Sayfayı terk etme oranını düşürmek için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitenizde özellikle üzerinde durmanız gereken metriklerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate, Hemen Çıkma Oranı) oranıdır. Siteye gelen ziyaretçileri site üzerinde tutamamanız elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de...
4 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İlk bölümde sosyal...
4 Mart 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlama çalışmalarınızın etkisini ve geri dönüşümlerini artırabilmek için bu kampanyalarda yaratıcı fikirler kullanmanız da önemli. Sıradan ürün fotoğrafları ya da videolar paylaşmak, düz blog yazılarını...
23 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Sektöre güçlü bir giriş yapmak için uygulayabileceğiniz taktikler
Kendi işinizi kurarken sektöre güçlü bir giriş yapmak ve işinizi bu şekilde başlatmak doğru bir strateji olur. Başlangıçtan itibaren güvenilir bir strateji uyguladığınızda marka bilinirliğinizi ve markanıza olan güveni daha...
27 Eylül 2017
Sinan Oypan
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve...
17 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
E-ticaret siteleri eskiden ödeme işlemleri için tüketicilerin abone olmalarını zorunlu tutmayı tercih ediyorlardı; ancak son yıllarda artık ziyaretçi girişi ile yapılan alışverişlerin önemi de artmaya başladı. Tüketiciler her...
9 Şubat 2018
Sinan Oypan
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Z kuşağı, 2020 yılından sonra dünya üzerindeki en büyük tüketici kitlelerinden biri olmaya başlayacak ve bu sebeple de markaların Z kuşağı ile şimdiden iyi bir iletişim kurmaya başlaması önemli. Z kuşağı, teknoloji ile...
1 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın