Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar

30 Mart 2019
Sinan Oypan

Kredi notu yükseltmek, bankalardan kredi ve kredi kartı alımlarınız sürecindeki etkenlerden biri olduğu için şirketiniz için de önemlidir. Şirketinizin kredi notunu yükseltmeniz, gerekli olan nakit akışını sağlamak ya da işinizi büyütmek için kredi alımlarınızı daha kolay bir hale getirecektir. Ancak öncelikle kredi notunun ne olduğunu ele alım.

Kredi notu nedir?

Kredi notu, bankalardan kredi alımlarının olumlu ya da olumsuz olarak gerçekleşmesini belirleyen bir metriktir. Kredi notu aynı zamanda Findeks notu olarak da geçmektedir.

Kredi notu yükseltmek size birkaç açıdan yarar sağlamaktadır. Kolay kredi kullanımı, düşük faiz ile kredi alımları, birden fazla kredi kartı sahibi olmak ve birden fazla bankadan kredi kullanma hakkınızın olması bu avantajların arasında yer almakta.

Kredi notu yükseltmek için neler yapmanız gerekir?

Düzenli ödemeler yapmalısınız

Kredi notu yükseltmek için öncelikle mevcut kartlarınız ya da kredileriniz bulunuyorsa bunları düzenli olarak ödemeniz gerekir. Düzenli ödemeler yapıyor olmanız, kredi notunuzu yükseltmenize önemli şekilde yardımcı olmakta. Düşünülenin aksine, asgari ödemeleri dahi yapmak kredi notunu yükseltmeye yardımcı olur; çünkü hiçbir ödeme yapmamaktansa düzenli olarak asgari ücreti ödemeniz olumlu bir etken olarak değerlendirilmekte Kredi notu yükseltmek için öncelikli adımınızın bu olduğunu unutmamanız ve son ödeme tarihine kadar asgari tutarı da olsa ödemeniz gereklidir.

Borçlarınızı azaltın

Kredi notunu etkileyen faktörlerden biri de mevcut toplam borçlarınızdır. Bankalara çok fazla borcunuzun olması da kredi notunuzu etkilemektedir. Bu nedenle de bu borçları azaltmaya başlamanız, kredi notunuzu da olumlu etkileyecektir. Çok fazla borcunuzun olması nedeniyle bankalar size ek krediler vermekten kaçınabilirler.

Bu sebeple de mevcut borçlarınızı mümkün olduğunca hızlı bir şekilde ödemeye çalışmanız, kredi notunuzu olumlu bir şekilde etkileyecektir.

Kısa dönemli düşük krediler alın

Kredi notunuzu çok fazla olumsuz etkilememek ve ödemelerinizi zamanında yapabilmek için kısa dönemli düşük krediler almayı tercih edebilirsiniz. Böylelikle çektiğiniz kredi miktarı az olduğu için kredi notunuz kötü bir şekilde etkilenmez. Ödemelerinizi de zamanında yapmanız, kredi notunuzu yükseltmenizi sağlar.

Kredi kartı limitlerinizi yüksek tutmayın

Kredi kartı limitinizin yüksek olmasının, kredi notuna belli bir etkisi bulunmamakta. Buradaki önemli nokta, kredi ödemelerinin düzenli bir şekilde yapılıyor olmasıdır. Bu nedenle de asgari tutar da olsa ödemelerinizi yapmanız önemlidir.

Kredi kullanım sıklığına dikkat edin

Kredi notu yükseltmek için, kredi kullanım sıklığına da dikkat etmeniz gerekir. Kredi kullanım sıklığının iki etkisi bulunuyor. Birincisi, sürekli kredi kullanmanız, borçluluk oranınızın artmasına neden olduğu için kredi notunuzu olumsuz etkilemekte. İkincisi ise, sık kredi kullanım, sürekli ve düzenli bir şekilde kredi ödemelerinizi yapmanız, daha önce hiç kredi kullanmayan ya da az kullanım yapanlara göre kredi notunuzun yüksek olmasını sağlar.

Bu durumda da eğer sık bir şekilde kredi kullanmayı düşünüyor ya da kullanıyorsanız, düzenli olarak ödemelerinizi yaparak borçlarınızı kapatmanız, kredi notunuzu yükseltme de size yardımcı olacaktır.

Aynı anda birden fazla bankaya kredi başvurusu yapmayın

Kredi başvurusu yaptığınızda, yaptığınız bu başvuru diğer bankalar tarafından da görüntülenir. Birden fazla bankaya aynı anda başvuru yapmanız da olumsuz bir durum oluşturacağı gibi bankaların gözünde de imajınızı kötü bir şekilde etkileyecektir.

Kredi kartınızı kullanırken dikkatli olun

Hem şahsi hem de şirket kredi kartınızı kullanırken de dikkatli olmanız oldukça önemlidir. Yaptığınız tüm harcamalar kredi notunuzu etkilediği gibi kredi kartı borcunuzun yükselmesi de bu notu etkileyecektir.

Kredi kartlarınızda asgari tutarı mutlaka son ödeme tarihinden ödemeniz önemli olduğu gibi kredi kartı borcunuzun çok olmaması da gerekir. Bu borcun çok artması durumunda yine olumsuz bir durum yaşanabileceğini unutmamanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk...
23 Ağustos 2018
Sinan Oypan
İnternetten kıyafet satan sitelerin yapması ve yapmaması gereken 8 çalışma
İnternetten kıyafet satan siteler ya da kıyafet satmayı düşünen girişimciler, başlangıç sürecinde iş yönetimi ile ilgili konulara özellikle dikkat etmeli. İşin satış, pazarlama kısmının yanı sıra bir e-ticaret sitesi kurma...
20 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu...
2 Nisan 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile ilgili yanlış bilinenler
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmalarının öncelikli pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Ulaşılan hedef kitleyi büyütme, marka bilinirliğini artırma, ürünleri tanıtma ve tüketicilerle etkileşime geçme...
4 Ekim 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler
Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı...
13 Haziran 2016
Sinan Oypan
Facebook reklam performansını ölçmek için 6 yol
Facebook reklam performansını ölçmek, yatırım getirinizi ve reklamlarınızdan nasıl bir geri dönüş aldığınızı analiz etmek için oldukça gerekli çalışmalardan biri. Reklamların performansını belirleyen farklı kriterler...
22 Kasım 2019
Sinan Oypan
Google Analytics'te E-ticaret İzleme Özelliği Nasıl Kullanılır?
Tüm web sitelerinde olduğu gibi e-ticaret sitelerinde de trafik detaylarını görebilmek son derece önemlidir. Bunun için kullanabileceğiniz pek çok farklı ve ücretsiz araç bulunuyor. Hemen hepsinde tek yapmanız gereken basit bir kodu...
26 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
Online pazar yerleri mi yoksa kendi e-ticaret siteniz mi avantajlı?
Online pazar yerleri / online pazar yeri mi daha avantajlı yoksa kendi e ticaret siteniz mi daha avantajlı? Gelip hep birlikte bu sorunun cevabını arayalım. İnternet üzerinden satış yapmanın birçok farklı yolu bulunuyor. Kendi...
22 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site...
6 Kasım 2016
Sinan Oypan
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
E-ticarette müşteri destek hizmetlerini geliştirmek müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için oldukça önemlidir. Müşteri destek hizmetlerini satış öncesi ve satış sonrası olarak değerlendirmek gerekir. Müşterileriniz...
25 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları her firma için hayati bir önem arz etmektedir. Müşterilerinizle uzun süreli ilişkiler kurabilmek ve onları sadık müşterilere dönüştürmeniz bir hayli önemlidir. Satış işlemi...
8 Aralık 2017
Sinan Oypan