fbpx

Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar

30 Mart 2019
Sinan Oypan
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar

Kredi notu yükseltmek, bankalardan kredi ve kredi kartı alımlarınız sürecindeki etkenlerden biri olduğu için şirketiniz için de önemlidir. Şirketinizin kredi notunu yükseltmeniz, gerekli olan nakit akışını sağlamak ya da işinizi büyütmek için kredi alımlarınızı daha kolay bir hale getirecektir. Ancak öncelikle kredi notunun ne olduğunu ele alım.

Kredi notu nedir?

Kredi notu, bankalardan kredi alımlarının olumlu ya da olumsuz olarak gerçekleşmesini belirleyen bir metriktir. Kredi notu aynı zamanda Findeks notu olarak da geçmektedir.

Kredi notu yükseltmek size birkaç açıdan yarar sağlamaktadır. Kolay kredi kullanımı, düşük faiz ile kredi alımları, birden fazla kredi kartı sahibi olmak ve birden fazla bankadan kredi kullanma hakkınızın olması bu avantajların arasında yer almakta.

Kredi notu yükseltmek için neler yapmanız gerekir?

Düzenli ödemeler yapmalısınız

Kredi notu yükseltmek için öncelikle mevcut kartlarınız ya da kredileriniz bulunuyorsa bunları düzenli olarak ödemeniz gerekir. Düzenli ödemeler yapıyor olmanız, kredi notunuzu yükseltmenize önemli şekilde yardımcı olmakta. Düşünülenin aksine, asgari ödemeleri dahi yapmak kredi notunu yükseltmeye yardımcı olur; çünkü hiçbir ödeme yapmamaktansa düzenli olarak asgari ücreti ödemeniz olumlu bir etken olarak değerlendirilmekte Kredi notu yükseltmek için öncelikli adımınızın bu olduğunu unutmamanız ve son ödeme tarihine kadar asgari tutarı da olsa ödemeniz gereklidir.

Borçlarınızı azaltın

Kredi notunu etkileyen faktörlerden biri de mevcut toplam borçlarınızdır. Bankalara çok fazla borcunuzun olması da kredi notunuzu etkilemektedir. Bu nedenle de bu borçları azaltmaya başlamanız, kredi notunuzu da olumlu etkileyecektir. Çok fazla borcunuzun olması nedeniyle bankalar size ek krediler vermekten kaçınabilirler.

Bu sebeple de mevcut borçlarınızı mümkün olduğunca hızlı bir şekilde ödemeye çalışmanız, kredi notunuzu olumlu bir şekilde etkileyecektir.

Kısa dönemli düşük krediler alın

Kredi notunuzu çok fazla olumsuz etkilememek ve ödemelerinizi zamanında yapabilmek için kısa dönemli düşük krediler almayı tercih edebilirsiniz. Böylelikle çektiğiniz kredi miktarı az olduğu için kredi notunuz kötü bir şekilde etkilenmez. Ödemelerinizi de zamanında yapmanız, kredi notunuzu yükseltmenizi sağlar.

Kredi kartı limitlerinizi yüksek tutmayın

Kredi kartı limitinizin yüksek olmasının, kredi notuna belli bir etkisi bulunmamakta. Buradaki önemli nokta, kredi ödemelerinin düzenli bir şekilde yapılıyor olmasıdır. Bu nedenle de asgari tutar da olsa ödemelerinizi yapmanız önemlidir.

Kredi kullanım sıklığına dikkat edin

Kredi notu yükseltmek için, kredi kullanım sıklığına da dikkat etmeniz gerekir. Kredi kullanım sıklığının iki etkisi bulunuyor. Birincisi, sürekli kredi kullanmanız, borçluluk oranınızın artmasına neden olduğu için kredi notunuzu olumsuz etkilemekte. İkincisi ise, sık kredi kullanım, sürekli ve düzenli bir şekilde kredi ödemelerinizi yapmanız, daha önce hiç kredi kullanmayan ya da az kullanım yapanlara göre kredi notunuzun yüksek olmasını sağlar.

Bu durumda da eğer sık bir şekilde kredi kullanmayı düşünüyor ya da kullanıyorsanız, düzenli olarak ödemelerinizi yaparak borçlarınızı kapatmanız, kredi notunuzu yükseltme de size yardımcı olacaktır.

Aynı anda birden fazla bankaya kredi başvurusu yapmayın

Kredi başvurusu yaptığınızda, yaptığınız bu başvuru diğer bankalar tarafından da görüntülenir. Birden fazla bankaya aynı anda başvuru yapmanız da olumsuz bir durum oluşturacağı gibi bankaların gözünde de imajınızı kötü bir şekilde etkileyecektir.

Kredi kartınızı kullanırken dikkatli olun

Hem şahsi hem de şirket kredi kartınızı kullanırken de dikkatli olmanız oldukça önemlidir. Yaptığınız tüm harcamalar kredi notunuzu etkilediği gibi kredi kartı borcunuzun yükselmesi de bu notu etkileyecektir.

Kredi kartlarınızda asgari tutarı mutlaka son ödeme tarihinden ödemeniz önemli olduğu gibi kredi kartı borcunuzun çok olmaması da gerekir. Bu borcun çok artması durumunda yine olumsuz bir durum yaşanabileceğini unutmamanız gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
E-ticaret sitenizin tanıtımı için kullanabileceğiniz video fikirleri
Video fikirleri bulmak ve farklı video içeriklerle e-ticaret sitenizi öne çıkartmak, yeni hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olurken, ürünlerinizi tanıtmanızı da sağlar. Tabii ki farklı video fikirleri bulmak ve video...
13 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler...
1 Nisan 2020
Sinan Oypan
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemi günümüzde halen bir tehdit oluşturmakta ve fiziki mağazalar için e-ticarete yatırım yapmak bu süreçte oldukça önemli bir adım oldu. Çünkü geçtiğimiz ilkbahar aylarında sokağa çıkma yasakları ve toplu olarak buluşma...
7 Eylül 2020
Sinan Oypan
Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi
Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi
Kendi işini kurmak isteyen girişimciler yeni iş fikirleri üzerine düşünürken, e-ticaret modellerini de göz önünde bulundurmaya çalışıyorlar. Farklı iş modelleri girişimcilerin yapacakları yatırımları doğrudan etkilerken,...
2 Haziran 2017
Sinan Oypan
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel nedir, facebook Pixel kurulumu nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. Facebook Pixel Nedir? Facebook Pixel, en basit hali ile bir JavaScript kod parçasıdır. Bu kod, kullanıcıların Facebook Business Manager...
6 Eylül 2018
IdeaSoft
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi
Dijital pazarlamada markaların ve reklam verenlerin sıklıkla yararlandıkları mecralar arasında sosyal platformlar yer alıyor. Sosyal medya tüketicilere ulaşmak, yeni hedef kitleler bulmak, tüketicilerle iletişimde kalmak ve...
18 Ocak 2018
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
E-ticarette kullanıcı yorumları neden önemli
Kullanıcı yorumları, e-ticarette, tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemek için kullanılabilecek yöntemlerden biri. Kullanıcı yorumları, sosyal kanıt niteliğindedir ve diğer kullanıcılara ürünler ya da firma ile ilgili...
14 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterileri kaçıran büyük hatalar
E-ticarette sadık müşterilerinizi kaçıran büyük hatalar, şirketin uzun vadede karlılığını tehlikeye atarken, şirketin başarılı olmasının da önüne geçer. Yapılan bu büyük hatalar, günümüz e-ticaret ekosisteminde...
25 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan