Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?

19 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?

Girişimci olmak isteyenleri en çok düşündüren konulardan biri de girişimlerine ya da projelerine finansman bulmak. Birçok girişimci elinde yeterli sermaye olmamasından dolayı işlerini finanse edemeyecekleri için, bu projelere başlamıyorlar.

Ancak işinizi düşük bütçelerle de hayata geçirme fırsatınız bulunuyor. Bir takım harcamaları kısmak ve bazı önlemler almak, ilk aşamada girişiminizi hayata geçirme fırsatı sağlayabilir.

Bildiğiniz işe odaklanın

Bir girişim kurmayı düşünüyorsanız ilk önceliğiniz bildiğiniz işe odaklanmak olmalı. Bildiğiniz işe odaklanmanız, girişiminiz için yapacağınız birçok işin altından kalkmanızı sağlayacaktır.

Uzmanlık alanınız dışında bir iş yaparken, dışarıdan destek almanız gerekecektir ve bunun da belli maliyetleri olacaktır. Elinizdeki sermayenin yetersiz ya da az olması durumunda da bu işleri yaptıramayacağınız için projenizi hayata geçiremeyebilirsiniz. Bu sebeple de uzmanı olduğunuz konularda bir girişim oluşturmanız daha sağlıklı ve ekonomik olacaktır.

Çevrenizdeki insanlara yaptığınız işi duyurun

Özellikle yakın çevrenize yaptığınız işi duyurmalısınız. Bu tür zamanlarda yakın gördüğünüz insanlarda destek isteyebilir, onların yardımlarını hem finansal hem de manevi olarak alabilirsiniz.

Bir yandan da işinizi duyurmak ve tanıtım yapmak için çevrenizden yararlanabilirsiniz. Elinizde az bir sermaye olacağı için ilk etapta pazarlama çalışmalarına bütçe ayıramayabilirsiniz; fakat yakın çevrenize yaptığınız işten bahsettiğinizde, onlardan sizinle ilgili paylaşımlar yapmalarını ya da kendi çevrelerine bu işten bahsetmelerini isteyebilirsiniz. Böylelikle kulaktan kulağa da olsa markanızı ve işinizi tanıtma fırsatı yakalamış olursunuz.

Gereksiz harcamalardan kaçının

Kendi işinizi kurarken heyecanlanabilir ve aslında gereksiz olan; ama heyecanla yapılan bazı harcamalar olabiliyor. Girişim için yapılan harcaların yanı sıra, kişisel harcamaları da bu dönemde kısmak gerekiyor.

Çok önemli ve ihtiyacınız olmayan şeylere para ayırmak, girişiminize zarar verecektir. Bu nedenle girişiminiz için önceliklerinizi ve olmazsa olmazlarınızı belirledikten sonra, geri kalan harcamalarınızı ciddi ölçüde kısıtlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak zorlu bir süreç olacaktır ve bu dönemde de kendinizi maddi olarak sıkıntıya düşürmemelisiniz.

Kredi kartı borçlarına gömülmeyin

Gereksiz harcamalar yapmaktan kaçınırken bir yandan da kredi kartı borçlarına gömülmemeniz gerekiyor. Kredi kartı borçlarınızın olması, girişiminiz için gerekli olan sermayeyi oluşturmanızı zorlaştıracaktır. Bu borçların ödenmesi için farklı işler ya da şuan yaptığınız işi yapmaya devam etmek zorunda kalarak, girişiminize yeterince vakit ayıramayabilirsiniz.

Bu nedenle de ilk etapta girişiminizi kurarken, kredi kartı borçlarınızı kapatarak, mümkün olduğunca borçsuz bir şekilde işe kalkışmalısınız.

İade politikanızı özenle hazırlayın

Bir ürün satmayı planlıyorsanız, iade politikalarınızı iyi bir şekilde hazırlamınız gerekiyor. E-ticarette iade ürünler, firmaları zor durumda bırakabiliyor. Bu nedenle de ürünlerinizin iadesi konusunda nasıl bir yol izleyeceğinizi ve iadelerin işinizi baltalamaması için ne gibi önlemler alacağınıza karar vermelisiniz.

Ücretsiz reklam ve pazarlama metotlarından yararlanın

İnternet üzerinde ücretsiz olarak reklam ve pazarlama yapabilirsiniz. Özellikle sosyal ağlar üzerinden bu çalışmaları rahatlıkla gerçekleştirebilirsiniz.

İçerik pazarlama yöntemleri geliştirerek, sosyal mecralar üzerinden dilediğiniz hedef kitlelere ulaşarak onlarla etkileşime girebilir ve takipçi kazanabilirsiniz.

Ücretsiz olarak reklam ve pazarlama çalışmaları yapmayı düşünüyorsanız, içerik pazarlama konusuna ciddi şekilde kafanızı yormanız gerekecek. Çünkü internet kullanıcılarının ilgisini çekmeniz gerekiyor. Bunu da sadece ürün fotoğrafları ya da kampanya paylaşımları yaparak başaramazsınız.

Tüketicilerin ilgisini çekecek içerikler hazırlayarak, takipçi kazanabilirsiniz. Bu içerik çalışmaları hem yeni insanlara ulaşmanızı sağlayacağı gibi hem de marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın internet üzerinde pazarlama çalışmaları için bir dijital pazarlama ajansı ile çalışabilirsiniz. Fakat her ajansın çalışma biçimi ve sunduğu hizmetler farklılık gösterecektir. Bunun yanı sıra sizin de...
21 Ekim 2016
Sinan Oypan
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret siteniz için belirli bir pazarlama stratejiniz vardır. Bu stratejiyi temel alarak pek çok alt stratejiler oluşturabilirsiniz, oluşturmanız da gerekir. Çünkü trafiğin yüksek olması için e-ticaret sitesinin hareketli olması...
1 Mart 2021
Markethinkers
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
E-Ticaret Neden Önemlidir? İnternet ticareti olarak tanımlanabilen e-ticaret ya da e-ihracat, dijital platformları kullanarak çeşitli mal ve hizmetlerin alım satım işlemlerini ifade etmektedir. Fiziksel olarak kullanabileceğimiz ya da...
8 Şubat 2021
Markethinkers
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamlarında kaçınmanız gereken hatalar
Sosyal platform reklamları günümüzde e-ticaret firmalarına önemli geri dönüşümler sağladığı gibi ürünlere talep yaratmak için de önemli. Sosyal medya reklamlarını verirken bazı kurallara dikkat etmek hem maddi olarak size...
29 Temmuz 2020
Sinan Oypan
AdBlock Nedir? Reklam Engelleme Programı Nasıl Kullanılır?
AdBlock Nedir? Reklam Engelleme Programı Nasıl Kullanılır?
Dijital reklamlar, başta e ticaret firmaları olmak üzere pek çok marka ve web sitesinin en önemli pazarlama araçlarından biridir. Reklam çeşidinin çok olması, daha fazla kişiye ulaşması ve hedef kitleye göre özelleştirilebilmesi,...
1 Eylül 2021
Markethinkers
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız...
10 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
Amazon, günümüzdeki en başarlı e-ticaret devlerinden biri ve e-ticaret firmaları da Amazon’un bu başarısından kendilerine dersler çıkarabilirler. Amazon günümüzde tabii ki finansal olarak büyük bir güce sahip olduğu için...
23 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret...
31 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
E-ticaret sitenizde tüketicilerin bilinçaltını nasıl etkileyebilirsiniz?
Tüketicilerin bilinçaltlarına mesajlar göndermek, onların satın alma kararlarını doğrudan etkileyebilir. Tüketiciler çoğu zaman bunun farkında olmaz ve markalar bu yöntemi sıklıkla kullanırlar. Tüketicinin bilinçaltına...
3 Eylül 2016
Sinan Oypan
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
E-ticaret sektörüne adım atılmadan önce ya da atıldıktan sonra bir network kurmak, girişimciler için oldukça önemlidir. Network’ünüzün geniş olması, size birçok kapı açabileceği gibi sektördeki bilinirliğinizi de...
4 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın