Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?

19 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?

Girişimci olmak isteyenleri en çok düşündüren konulardan biri de girişimlerine ya da projelerine finansman bulmak. Birçok girişimci elinde yeterli sermaye olmamasından dolayı işlerini finanse edemeyecekleri için, bu projelere başlamıyorlar.

Ancak işinizi düşük bütçelerle de hayata geçirme fırsatınız bulunuyor. Bir takım harcamaları kısmak ve bazı önlemler almak, ilk aşamada girişiminizi hayata geçirme fırsatı sağlayabilir.

Bildiğiniz işe odaklanın

Bir girişim kurmayı düşünüyorsanız ilk önceliğiniz bildiğiniz işe odaklanmak olmalı. Bildiğiniz işe odaklanmanız, girişiminiz için yapacağınız birçok işin altından kalkmanızı sağlayacaktır.

Uzmanlık alanınız dışında bir iş yaparken, dışarıdan destek almanız gerekecektir ve bunun da belli maliyetleri olacaktır. Elinizdeki sermayenin yetersiz ya da az olması durumunda da bu işleri yaptıramayacağınız için projenizi hayata geçiremeyebilirsiniz. Bu sebeple de uzmanı olduğunuz konularda bir girişim oluşturmanız daha sağlıklı ve ekonomik olacaktır.

Çevrenizdeki insanlara yaptığınız işi duyurun

Özellikle yakın çevrenize yaptığınız işi duyurmalısınız. Bu tür zamanlarda yakın gördüğünüz insanlarda destek isteyebilir, onların yardımlarını hem finansal hem de manevi olarak alabilirsiniz.

Bir yandan da işinizi duyurmak ve tanıtım yapmak için çevrenizden yararlanabilirsiniz. Elinizde az bir sermaye olacağı için ilk etapta pazarlama çalışmalarına bütçe ayıramayabilirsiniz; fakat yakın çevrenize yaptığınız işten bahsettiğinizde, onlardan sizinle ilgili paylaşımlar yapmalarını ya da kendi çevrelerine bu işten bahsetmelerini isteyebilirsiniz. Böylelikle kulaktan kulağa da olsa markanızı ve işinizi tanıtma fırsatı yakalamış olursunuz.

Gereksiz harcamalardan kaçının

Kendi işinizi kurarken heyecanlanabilir ve aslında gereksiz olan; ama heyecanla yapılan bazı harcamalar olabiliyor. Girişim için yapılan harcaların yanı sıra, kişisel harcamaları da bu dönemde kısmak gerekiyor.

Çok önemli ve ihtiyacınız olmayan şeylere para ayırmak, girişiminize zarar verecektir. Bu nedenle girişiminiz için önceliklerinizi ve olmazsa olmazlarınızı belirledikten sonra, geri kalan harcamalarınızı ciddi ölçüde kısıtlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak zorlu bir süreç olacaktır ve bu dönemde de kendinizi maddi olarak sıkıntıya düşürmemelisiniz.

Kredi kartı borçlarına gömülmeyin

Gereksiz harcamalar yapmaktan kaçınırken bir yandan da kredi kartı borçlarına gömülmemeniz gerekiyor. Kredi kartı borçlarınızın olması, girişiminiz için gerekli olan sermayeyi oluşturmanızı zorlaştıracaktır. Bu borçların ödenmesi için farklı işler ya da şuan yaptığınız işi yapmaya devam etmek zorunda kalarak, girişiminize yeterince vakit ayıramayabilirsiniz.

Bu nedenle de ilk etapta girişiminizi kurarken, kredi kartı borçlarınızı kapatarak, mümkün olduğunca borçsuz bir şekilde işe kalkışmalısınız.

İade politikanızı özenle hazırlayın

Bir ürün satmayı planlıyorsanız, iade politikalarınızı iyi bir şekilde hazırlamınız gerekiyor. E-ticarette iade ürünler, firmaları zor durumda bırakabiliyor. Bu nedenle de ürünlerinizin iadesi konusunda nasıl bir yol izleyeceğinizi ve iadelerin işinizi baltalamaması için ne gibi önlemler alacağınıza karar vermelisiniz.

Ücretsiz reklam ve pazarlama metotlarından yararlanın

İnternet üzerinde ücretsiz olarak reklam ve pazarlama yapabilirsiniz. Özellikle sosyal ağlar üzerinden bu çalışmaları rahatlıkla gerçekleştirebilirsiniz.

İçerik pazarlama yöntemleri geliştirerek, sosyal mecralar üzerinden dilediğiniz hedef kitlelere ulaşarak onlarla etkileşime girebilir ve takipçi kazanabilirsiniz.

Ücretsiz olarak reklam ve pazarlama çalışmaları yapmayı düşünüyorsanız, içerik pazarlama konusuna ciddi şekilde kafanızı yormanız gerekecek. Çünkü internet kullanıcılarının ilgisini çekmeniz gerekiyor. Bunu da sadece ürün fotoğrafları ya da kampanya paylaşımları yaparak başaramazsınız.

Tüketicilerin ilgisini çekecek içerikler hazırlayarak, takipçi kazanabilirsiniz. Bu içerik çalışmaları hem yeni insanlara ulaşmanızı sağlayacağı gibi hem de marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri, uzun zamandır pazarlama çalışmalarında aktif bir şekilde yer alıyor ve markalar da bu kişi ve hesaplarla iş ortaklığı yapıyor. Doğru fenomenlerle çalışmak, doğru hedef kitleye ulaşırken marka ve ürün...
13 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
E-ticarette dikkat çekici bir menü tasarımı ve navigasyon hazırlama ipuçları
Menü tasarımı ve navigasyon, e-ticaret siteleri üzerinde tüketicilerin aradıkları ürün ya da içeriklere ulaşmalarını sağlar. Bu nedenle de kullanıcı deneyimi açısından da bu iki unsur önemli bir rol oynamaktadır. İyi...
14 Haziran 2020
Sinan Oypan
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları...
22 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
E-ticarete başlamak isteyen ve internetten satılacak ürünler konusunda arayışa giren işletmeler için e-ticaret pazarı birçok fırsatı içinde barındırıyor. Corona virüs sonrası tüketicilerin yaşam alanlarında güvendeyken,...
8 Mayıs 2020
IdeaSoft
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette müşteri edinme maliyeti (CAC) nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette dikkat edilmesi ve ölçümlenmesi gereken metriklerden biri de müşteri edinme maliyetidir. Bu metrik, yapılan pazarlama ve reklam stratejilerinin ne kadar etkili olduğunu anlamak için bir hayli önemlidir. Bu rehberimizde de...
24 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticarette satış yönetimi için takip etmeniz gereken metrikleri
E-ticaret şirketinizde satış yönetimi yapılabilmesi ve yapılan satışların doğru bir şekilde analiz edilmesi için ölçümlemeniz gereken bazı metrikler bulunuyor. Bu metriklerin ölçümlenmemesi, şirketinizin yaptığı...
14 Mart 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi nasıl daha iyi hale getirilir?
Sosyal medya stratejisi, sosyal ağlarda yaptığınız pazarlama çalışmalarınızın verimini artırma açısından önemli olduğundan, geliştirilmesi ve zaman içerisinde güncellenmesi gerekir. Daha iyi bir sosyal medya stratejisi...
26 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret site tasarımlarında dikkat edilecek birçok öğe bulunuyor. Birçok firma, tasarım konusuna odaklanırken, sitenin ilk görünen alanları olan, header, slider, menü gibi öğelere dikkat ediyor; fakat sitenin diğer bölümlerinin...
13 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz...
18 Şubat 2017
Sinan Oypan
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
Rakiplerinizi incelemek müşteri hizmetlerinizi nasıl geliştirebilir?
E-ticarette rakip analizi yapmak, birçok konuda stratejilerinizi geliştirmek için faydalı bir çalışmadır. Pazarlama, satış ve fiyat politikalarının yanı sıra müşteri hizmetleri konusunda da rakip analizleri yaparak,...
15 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz. Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini...
11 Ağustos 2016
Sinan Oypan
IdeaSoft & Google are Joining Hands
IdeaSoft & Google are Joining Hands
Google and IdeaSoft are Joining Hands for SMEs! Starting from Q1 2020, the Covid-19 pandemic deeply impacted all the countries around the globe. People began to stay safe at their houses as a part of the fight against the disease. This led to a...
27 Kasım 2020
IdeaSoft
Detaylı Bilgi İçin Arayın