Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?

19 Haziran 2016
Sinan Oypan

Girişimci olmak isteyenleri en çok düşündüren konulardan biri de girişimlerine ya da projelerine finansman bulmak. Birçok girişimci elinde yeterli sermaye olmamasından dolayı işlerini finanse edemeyecekleri için, bu projelere başlamıyorlar.

Ancak işinizi düşük bütçelerle de hayata geçirme fırsatınız bulunuyor. Bir takım harcamaları kısmak ve bazı önlemler almak, ilk aşamada girişiminizi hayata geçirme fırsatı sağlayabilir.

Bildiğiniz işe odaklanın

Bir girişim kurmayı düşünüyorsanız ilk önceliğiniz bildiğiniz işe odaklanmak olmalı. Bildiğiniz işe odaklanmanız, girişiminiz için yapacağınız birçok işin altından kalkmanızı sağlayacaktır.

Uzmanlık alanınız dışında bir iş yaparken, dışarıdan destek almanız gerekecektir ve bunun da belli maliyetleri olacaktır. Elinizdeki sermayenin yetersiz ya da az olması durumunda da bu işleri yaptıramayacağınız için projenizi hayata geçiremeyebilirsiniz. Bu sebeple de uzmanı olduğunuz konularda bir girişim oluşturmanız daha sağlıklı ve ekonomik olacaktır.

Çevrenizdeki insanlara yaptığınız işi duyurun

Özellikle yakın çevrenize yaptığınız işi duyurmalısınız. Bu tür zamanlarda yakın gördüğünüz insanlarda destek isteyebilir, onların yardımlarını hem finansal hem de manevi olarak alabilirsiniz.

Bir yandan da işinizi duyurmak ve tanıtım yapmak için çevrenizden yararlanabilirsiniz. Elinizde az bir sermaye olacağı için ilk etapta pazarlama çalışmalarına bütçe ayıramayabilirsiniz; fakat yakın çevrenize yaptığınız işten bahsettiğinizde, onlardan sizinle ilgili paylaşımlar yapmalarını ya da kendi çevrelerine bu işten bahsetmelerini isteyebilirsiniz. Böylelikle kulaktan kulağa da olsa markanızı ve işinizi tanıtma fırsatı yakalamış olursunuz.

Gereksiz harcamalardan kaçının

Kendi işinizi kurarken heyecanlanabilir ve aslında gereksiz olan; ama heyecanla yapılan bazı harcamalar olabiliyor. Girişim için yapılan harcaların yanı sıra, kişisel harcamaları da bu dönemde kısmak gerekiyor.

Çok önemli ve ihtiyacınız olmayan şeylere para ayırmak, girişiminize zarar verecektir. Bu nedenle girişiminiz için önceliklerinizi ve olmazsa olmazlarınızı belirledikten sonra, geri kalan harcamalarınızı ciddi ölçüde kısıtlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak zorlu bir süreç olacaktır ve bu dönemde de kendinizi maddi olarak sıkıntıya düşürmemelisiniz.

Kredi kartı borçlarına gömülmeyin

Gereksiz harcamalar yapmaktan kaçınırken bir yandan da kredi kartı borçlarına gömülmemeniz gerekiyor. Kredi kartı borçlarınızın olması, girişiminiz için gerekli olan sermayeyi oluşturmanızı zorlaştıracaktır. Bu borçların ödenmesi için farklı işler ya da şuan yaptığınız işi yapmaya devam etmek zorunda kalarak, girişiminize yeterince vakit ayıramayabilirsiniz.

Bu nedenle de ilk etapta girişiminizi kurarken, kredi kartı borçlarınızı kapatarak, mümkün olduğunca borçsuz bir şekilde işe kalkışmalısınız.

İade politikanızı özenle hazırlayın

Bir ürün satmayı planlıyorsanız, iade politikalarınızı iyi bir şekilde hazırlamınız gerekiyor. E-ticarette iade ürünler, firmaları zor durumda bırakabiliyor. Bu nedenle de ürünlerinizin iadesi konusunda nasıl bir yol izleyeceğinizi ve iadelerin işinizi baltalamaması için ne gibi önlemler alacağınıza karar vermelisiniz.

Ücretsiz reklam ve pazarlama metotlarından yararlanın

İnternet üzerinde ücretsiz olarak reklam ve pazarlama yapabilirsiniz. Özellikle sosyal ağlar üzerinden bu çalışmaları rahatlıkla gerçekleştirebilirsiniz.

İçerik pazarlama yöntemleri geliştirerek, sosyal mecralar üzerinden dilediğiniz hedef kitlelere ulaşarak onlarla etkileşime girebilir ve takipçi kazanabilirsiniz.

Ücretsiz olarak reklam ve pazarlama çalışmaları yapmayı düşünüyorsanız, içerik pazarlama konusuna ciddi şekilde kafanızı yormanız gerekecek. Çünkü internet kullanıcılarının ilgisini çekmeniz gerekiyor. Bunu da sadece ürün fotoğrafları ya da kampanya paylaşımları yaparak başaramazsınız.

Tüketicilerin ilgisini çekecek içerikler hazırlayarak, takipçi kazanabilirsiniz. Bu içerik çalışmaları hem yeni insanlara ulaşmanızı sağlayacağı gibi hem de marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı ve yeni blog fikirleri bulmak, e-ticaret siteniz üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşırken, farklı konu başlıklarından sitenize trafik çekmenizi de sağlar. Yeni blog fikirleri bulmak için de bazı yöntemlerden yararlanmak...
15 Kasım 2019
Sinan Oypan
Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle...
22 Mart 2017
Sinan Oypan
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
29 Kasım 2017
Sinan Oypan
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Günümüzde internetten alışverişlerde, e-ticaret firmalarının baş etmesi gereken konulardan biri de kredi kartı dolandırıcılığı. Kredi kartı dolandırıcılığı nedeniyle hem birçok tüketici hem de firma ciddi zarar...
16 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş...
28 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret teması nedir ve tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Doğru e-ticaret teması, e-ticaret sitesinin göze daha görünmesini sağlarken, kullanıcı deneyimini geliştirerek ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini ve geri dönüşümleri artırmaya yardımcı olur. E-ticaret...
3 Aralık 2018
Sinan Oypan
Web site tasarımları 2020'de nasıl şekillenecek?
Web site tasarımları da her yıl değişmekte ve kullanıcılara farklı; aynı zamanda daha iyi deneyimler yaşatmak için de gelişmekte. Web site tasarım trendleri 2020 yılında da bazı değişikliklere uğrayacak. Bu trendleri bazıları,...
2 Aralık 2019
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenize müşteri çekebilmek ve geri dönüşümlerinizi artırabilmek için ürün tanıtımı yapmanız bir hayli önemlidir. Yeni veya mevcut ürünleriniz için farklı dijital pazarlama çalışmalarından yararlanarak bu...
3 Mart 2020
Sinan Oypan
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitenizdeki sayfalarda oluşturduğunuz metinlerde başlıkları doğru bir şekilde kullanmanız oldukça önemlidir. Hem ziyaretçileri doğru şekilde içerikleri okumalarını sağlarken, doğru başlık etiket kullanımlarıyla...
2 Ağustos 2018
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 2. Bölüm
SEO konusu B2B firmaları için de bir hayli önemlidir. B2C firmaları gibi doğrudan son tüketiciye ulaşılıyor olmasa da, sektörde öne çıkmak ve organik olarak hedef kitleye ulaşmak için SEO çalışmalarından yararlanılması...
22 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik...
31 Ocak 2020
Sinan Oypan
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret sitesi kurmak / ücretsiz e ticaret yazılımı kullanmak / ücretsiz e ticaret scripti kullanmak siz nasıl adlandırırsanız adlandırın ücretsiz eticaret sitesi kurmanın getirdikleri nelerdir, bu yazımızda ele...
28 Ekim 2018
Sinan Oypan