Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?

19 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?

Girişimci olmak isteyenleri en çok düşündüren konulardan biri de girişimlerine ya da projelerine finansman bulmak. Birçok girişimci elinde yeterli sermaye olmamasından dolayı işlerini finanse edemeyecekleri için, bu projelere başlamıyorlar.

Ancak işinizi düşük bütçelerle de hayata geçirme fırsatınız bulunuyor. Bir takım harcamaları kısmak ve bazı önlemler almak, ilk aşamada girişiminizi hayata geçirme fırsatı sağlayabilir.

Bildiğiniz işe odaklanın

Bir girişim kurmayı düşünüyorsanız ilk önceliğiniz bildiğiniz işe odaklanmak olmalı. Bildiğiniz işe odaklanmanız, girişiminiz için yapacağınız birçok işin altından kalkmanızı sağlayacaktır.

Uzmanlık alanınız dışında bir iş yaparken, dışarıdan destek almanız gerekecektir ve bunun da belli maliyetleri olacaktır. Elinizdeki sermayenin yetersiz ya da az olması durumunda da bu işleri yaptıramayacağınız için projenizi hayata geçiremeyebilirsiniz. Bu sebeple de uzmanı olduğunuz konularda bir girişim oluşturmanız daha sağlıklı ve ekonomik olacaktır.

Çevrenizdeki insanlara yaptığınız işi duyurun

Özellikle yakın çevrenize yaptığınız işi duyurmalısınız. Bu tür zamanlarda yakın gördüğünüz insanlarda destek isteyebilir, onların yardımlarını hem finansal hem de manevi olarak alabilirsiniz.

Bir yandan da işinizi duyurmak ve tanıtım yapmak için çevrenizden yararlanabilirsiniz. Elinizde az bir sermaye olacağı için ilk etapta pazarlama çalışmalarına bütçe ayıramayabilirsiniz; fakat yakın çevrenize yaptığınız işten bahsettiğinizde, onlardan sizinle ilgili paylaşımlar yapmalarını ya da kendi çevrelerine bu işten bahsetmelerini isteyebilirsiniz. Böylelikle kulaktan kulağa da olsa markanızı ve işinizi tanıtma fırsatı yakalamış olursunuz.

Gereksiz harcamalardan kaçının

Kendi işinizi kurarken heyecanlanabilir ve aslında gereksiz olan; ama heyecanla yapılan bazı harcamalar olabiliyor. Girişim için yapılan harcaların yanı sıra, kişisel harcamaları da bu dönemde kısmak gerekiyor.

Çok önemli ve ihtiyacınız olmayan şeylere para ayırmak, girişiminize zarar verecektir. Bu nedenle girişiminiz için önceliklerinizi ve olmazsa olmazlarınızı belirledikten sonra, geri kalan harcamalarınızı ciddi ölçüde kısıtlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak zorlu bir süreç olacaktır ve bu dönemde de kendinizi maddi olarak sıkıntıya düşürmemelisiniz.

Kredi kartı borçlarına gömülmeyin

Gereksiz harcamalar yapmaktan kaçınırken bir yandan da kredi kartı borçlarına gömülmemeniz gerekiyor. Kredi kartı borçlarınızın olması, girişiminiz için gerekli olan sermayeyi oluşturmanızı zorlaştıracaktır. Bu borçların ödenmesi için farklı işler ya da şuan yaptığınız işi yapmaya devam etmek zorunda kalarak, girişiminize yeterince vakit ayıramayabilirsiniz.

Bu nedenle de ilk etapta girişiminizi kurarken, kredi kartı borçlarınızı kapatarak, mümkün olduğunca borçsuz bir şekilde işe kalkışmalısınız.

İade politikanızı özenle hazırlayın

Bir ürün satmayı planlıyorsanız, iade politikalarınızı iyi bir şekilde hazırlamınız gerekiyor. E-ticarette iade ürünler, firmaları zor durumda bırakabiliyor. Bu nedenle de ürünlerinizin iadesi konusunda nasıl bir yol izleyeceğinizi ve iadelerin işinizi baltalamaması için ne gibi önlemler alacağınıza karar vermelisiniz.

Ücretsiz reklam ve pazarlama metotlarından yararlanın

İnternet üzerinde ücretsiz olarak reklam ve pazarlama yapabilirsiniz. Özellikle sosyal ağlar üzerinden bu çalışmaları rahatlıkla gerçekleştirebilirsiniz.

İçerik pazarlama yöntemleri geliştirerek, sosyal mecralar üzerinden dilediğiniz hedef kitlelere ulaşarak onlarla etkileşime girebilir ve takipçi kazanabilirsiniz.

Ücretsiz olarak reklam ve pazarlama çalışmaları yapmayı düşünüyorsanız, içerik pazarlama konusuna ciddi şekilde kafanızı yormanız gerekecek. Çünkü internet kullanıcılarının ilgisini çekmeniz gerekiyor. Bunu da sadece ürün fotoğrafları ya da kampanya paylaşımları yaparak başaramazsınız.

Tüketicilerin ilgisini çekecek içerikler hazırlayarak, takipçi kazanabilirsiniz. Bu içerik çalışmaları hem yeni insanlara ulaşmanızı sağlayacağı gibi hem de marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-Ticarette Lojistik İle İlgili İpuçları
E-Ticarette Lojistik İle İlgili İpuçları
E-ticaret, pek çok noktada geleneksel ticaretten ayrılır. İki iş modeli arasındaki en önemli farklardan biri, mekâna olan bağlılıktan ileri gelir. Yani geleneksel ticaret; mağaza ya da market gibi fiziksel alanlarda yapılırken...
15 Mart 2022
Markethinkers
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
Instagram, e-ticaret firmaları için önemli bir pazarlama kanalı ve hikaye paylaşma da bu süreçte geri dönüşümleri artırmak için önemli bir yöntem. Instagram hikayeleri geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2020 yılında da,...
13 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları 2020'de nasıl şekillenecek?
Sosyal medya platformları, kullanıcılar için önemli olduğu gibi reklam kampanyaları ile markalarını büyütmek isteyen işletmeler için de önemli. Sosyal ağlar üzerinde organik olarak marka bilinirliğini artırabileceğiniz gibi,...
30 Aralık 2019
Sinan Oypan
Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)
Instagram video ve görsel reklam ölçüleri - (Örnekli Anlatım - 2020)
Instagram video ve görsel reklam ölçülerini iyi bir şekilde bilmeniz, bu mecra üzerinde reklam kampanyaları hazırlarken işinizi kolaylaştıracaktır. Instagram video ve görsel reklamlarında kullanılan bu...
7 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobildeki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyeceği için üzerinde durulması gereken bir konudur. Kullanıcıların mobil kullanım alışkanlıklarının artması...
13 Nisan 2018
Sinan Oypan
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen...
11 Ekim 2016
Sinan Oypan
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
İnternet sitelerinde yapılan 7 kritik hata
E-ticaret sitenizin olması tek başına yeterli değildir. Sitenizin içindeki öğeler ve sitenizin performansı gibi birçok detayı göz önünde bulundurmak gerekir. İnternet sitelerinde yapılan bazı kritik hatalar, ziyaretçileri siteden...
9 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
Amazon, günümüzdeki en başarlı e-ticaret devlerinden biri ve e-ticaret firmaları da Amazon’un bu başarısından kendilerine dersler çıkarabilirler. Amazon günümüzde tabii ki finansal olarak büyük bir güce sahip olduğu için...
23 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın