Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?

19 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?

Girişimci olmak isteyenleri en çok düşündüren konulardan biri de girişimlerine ya da projelerine finansman bulmak. Birçok girişimci elinde yeterli sermaye olmamasından dolayı işlerini finanse edemeyecekleri için, bu projelere başlamıyorlar.

Ancak işinizi düşük bütçelerle de hayata geçirme fırsatınız bulunuyor. Bir takım harcamaları kısmak ve bazı önlemler almak, ilk aşamada girişiminizi hayata geçirme fırsatı sağlayabilir.

Bildiğiniz işe odaklanın

Bir girişim kurmayı düşünüyorsanız ilk önceliğiniz bildiğiniz işe odaklanmak olmalı. Bildiğiniz işe odaklanmanız, girişiminiz için yapacağınız birçok işin altından kalkmanızı sağlayacaktır.

Uzmanlık alanınız dışında bir iş yaparken, dışarıdan destek almanız gerekecektir ve bunun da belli maliyetleri olacaktır. Elinizdeki sermayenin yetersiz ya da az olması durumunda da bu işleri yaptıramayacağınız için projenizi hayata geçiremeyebilirsiniz. Bu sebeple de uzmanı olduğunuz konularda bir girişim oluşturmanız daha sağlıklı ve ekonomik olacaktır.

Çevrenizdeki insanlara yaptığınız işi duyurun

Özellikle yakın çevrenize yaptığınız işi duyurmalısınız. Bu tür zamanlarda yakın gördüğünüz insanlarda destek isteyebilir, onların yardımlarını hem finansal hem de manevi olarak alabilirsiniz.

Bir yandan da işinizi duyurmak ve tanıtım yapmak için çevrenizden yararlanabilirsiniz. Elinizde az bir sermaye olacağı için ilk etapta pazarlama çalışmalarına bütçe ayıramayabilirsiniz; fakat yakın çevrenize yaptığınız işten bahsettiğinizde, onlardan sizinle ilgili paylaşımlar yapmalarını ya da kendi çevrelerine bu işten bahsetmelerini isteyebilirsiniz. Böylelikle kulaktan kulağa da olsa markanızı ve işinizi tanıtma fırsatı yakalamış olursunuz.

Gereksiz harcamalardan kaçının

Kendi işinizi kurarken heyecanlanabilir ve aslında gereksiz olan; ama heyecanla yapılan bazı harcamalar olabiliyor. Girişim için yapılan harcaların yanı sıra, kişisel harcamaları da bu dönemde kısmak gerekiyor.

Çok önemli ve ihtiyacınız olmayan şeylere para ayırmak, girişiminize zarar verecektir. Bu nedenle girişiminiz için önceliklerinizi ve olmazsa olmazlarınızı belirledikten sonra, geri kalan harcamalarınızı ciddi ölçüde kısıtlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak zorlu bir süreç olacaktır ve bu dönemde de kendinizi maddi olarak sıkıntıya düşürmemelisiniz.

Kredi kartı borçlarına gömülmeyin

Gereksiz harcamalar yapmaktan kaçınırken bir yandan da kredi kartı borçlarına gömülmemeniz gerekiyor. Kredi kartı borçlarınızın olması, girişiminiz için gerekli olan sermayeyi oluşturmanızı zorlaştıracaktır. Bu borçların ödenmesi için farklı işler ya da şuan yaptığınız işi yapmaya devam etmek zorunda kalarak, girişiminize yeterince vakit ayıramayabilirsiniz.

Bu nedenle de ilk etapta girişiminizi kurarken, kredi kartı borçlarınızı kapatarak, mümkün olduğunca borçsuz bir şekilde işe kalkışmalısınız.

İade politikanızı özenle hazırlayın

Bir ürün satmayı planlıyorsanız, iade politikalarınızı iyi bir şekilde hazırlamınız gerekiyor. E-ticarette iade ürünler, firmaları zor durumda bırakabiliyor. Bu nedenle de ürünlerinizin iadesi konusunda nasıl bir yol izleyeceğinizi ve iadelerin işinizi baltalamaması için ne gibi önlemler alacağınıza karar vermelisiniz.

Ücretsiz reklam ve pazarlama metotlarından yararlanın

İnternet üzerinde ücretsiz olarak reklam ve pazarlama yapabilirsiniz. Özellikle sosyal ağlar üzerinden bu çalışmaları rahatlıkla gerçekleştirebilirsiniz.

İçerik pazarlama yöntemleri geliştirerek, sosyal mecralar üzerinden dilediğiniz hedef kitlelere ulaşarak onlarla etkileşime girebilir ve takipçi kazanabilirsiniz.

Ücretsiz olarak reklam ve pazarlama çalışmaları yapmayı düşünüyorsanız, içerik pazarlama konusuna ciddi şekilde kafanızı yormanız gerekecek. Çünkü internet kullanıcılarının ilgisini çekmeniz gerekiyor. Bunu da sadece ürün fotoğrafları ya da kampanya paylaşımları yaparak başaramazsınız.

Tüketicilerin ilgisini çekecek içerikler hazırlayarak, takipçi kazanabilirsiniz. Bu içerik çalışmaları hem yeni insanlara ulaşmanızı sağlayacağı gibi hem de marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
E-ticaret sektörü son yıllarda ülkemizde bir hayli gelişmeye başladı ve önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Günlük hayatta kullandığımız teknolojik cihazların artması ve internet kullanımının...
24 Şubat 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri | 2019
E posta pazarlama trendleri 2019 yılında karşımıza aslında çok büyük değişiklikler getirmeyecek gibi görünüyor. Otomasyon araçları ve yapay zeka kullanımlarının haricinde aslında 2018’de de sıklıkla bahsettiğimiz...
22 Aralık 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
Squarespace Nedir? Maryland Üniversitesi’ndeki bir yurt odasında kurulan Squarespace, 2003 yılından bu yana milyonlarca web sitesinin oluşturulduğu bir platform olarak hizmet vermektedir. Türkiye’de çok yaygın olmasa da dünya...
21 Nisan 2021
Markethinkers
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir? | Stoksuz satış nedir?
Dropshipping nedir / stoksuz satış yani stoksuz e ticaret nedir, dropship ne demek, dropshipping avantajları, dropshipping dezavantajları ve dahası bu yazımızda. E-ticaret şirketlerinin ürün satışında kullandığı yöntemlerden biri...
1 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticarette ürün fiyatlandırma stratejileri nelerdir?
E-ticaret özelinde yapılan tüm çalışmaların asıl amacı, satışları artırmaktır. Marka bilinirliğini artırma, e-posta-sosyal medya-içerik pazarlama çalışmaları, reklamlar ve verilen hizmetin kalitesinin artırılmasının yegane...
14 Ekim 2016
Sinan Oypan
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş
Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor. Firmalara...
7 Ekim 2016
Sinan Oypan
Kurumsal Kimlik Nedir?
Kurumsal Kimlik Nedir?
Dünyanın en büyükleri olarak anılan markalar düşünüldüğünde akılda birtakım görsel ögeler canlanır. Bu ögeler kimi markalar özelinde o kadar baskındır ki görüldüğü anda, o markanın faaliyet gösterdiği sektörden ya da...
4 Ekim 2021
Markethinkers
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Online satış arttırma teknikleri, girişimcilerin e-ticaret firmalarını daha karlı bir hale getirmelerini sağlarken, marka ve ürün bilinirliklerini artırmalarını da katkı sağlar. Yeni kitlelere ulaşmak, ürünlere olan talebi...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmalarının 4 temel taşı
Dijital pazarlama çalışmaları için bir strateji oluştururken ana temel taşlar üzerinde durmak ve stratejilerinizi bu temel taşları üzerine koymak alınacak geri dönüşümleri artırır. Tabii ki bu temel taşları oluşturabilmek...
2 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak istiyorum diyorsanız; instagram butikleri nasıl açılır / instagram kıyafet butik nasıl açılır, instagram’da butik açmak için gerekenler / butik açmak için ne gerekli, instagram butik açmak için ne kadar...
4 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin