İşletmeler İçin Twitter Kullanım Rehberi

17 Aralık 2021
Markethinkers
İşletmeler İçin Twitter Kullanım Rehberi

Twitter ile güçlerini birleştiren e-ticaret işletmeleri, sosyal medyayı en faydalı şekilde kullananlar arasında gösterilebilir. Temelinde insanların iletişim kurmasını sağlama amacı yatan sosyal ağlar, günümüzde amacından sapmamış olsa da farklı yönlere doğru evrildi. Sosyal medya kullanıcıları iletişimi sadece mesajlaşma ile değil, ağlarda yer alan farklı özellikler ile de sağlamaya başladılar. Çeşitli video ve fotoğraf içerikli özellikler sunan sosyal medya uygulamaları, bu görsel güç sayesinde işletmelerin de bazı işlerini kolaylaştırdı.

Sosyal medya reklamları oldukça popüler pazarlama araçlarıdır. Fakat sosyal medyayı sadece reklam amaçlı kullanırsanız, zamanla verimi düşer. E-ticaret işletmeniz için Twitter kullanma serüvenini doğru bir şekilde kurgularsanız, reklam yayınlamadan bile müşteri çekebilecek gücünüz olur. Bu nedenle işletmeler için Twitter kullanımı büyük önem taşır. Ama bu platformu kullanmadan önce dikkat etmeniz ve göz önünde bulundurmanız gereken birtakım detaylar vardır. Twitter’ın tüm özelliklerini, maksimum verim sağlayacak şekilde kullanabildiğiniz takdirde potansiyel müşterilerinizin sizden alışveriş yapma ihtimali de artar.

İşletmeler İçin Twitter Kullanımı Neden Önemlidir?

Twitter, 140 karakterlik kısa “tweet”lerin atılabildiği sade bir sosyal ağ olarak 2006 yılında hayatımıza girdi. Gönderilerdeki bu karakter sınırı, Twitter’ın en popüler özelliğiydi ve yıllarca öyle kaldı. Sonrasında radikal bir değişiklikle bu sınır, 280 karaktere çıktı. Böylesine sınırlı bir yerde işletmenizin sesini duyurabilmek size zor görünebilir. Fakat işletmeler için Twitter kullanımı hakkında bilgi sahibi olduğunuzda, 280 karaktere bile ihtiyacınız kalmadan aktif bir işletme hesabını yönetiyor olabilirsiniz. Peki işletmeler için Twitter kullanımı neden önemlidir?

Bunu önemli kılan en belirgin sebeplerden biri, elbette Twitter’ın kullanıcı sayısıdır. 2019 yılının ilk çeyreği için yayımlanan bir araştırma ile Twitter’ın aylık kullanıcı sayısının 330 milyona ulaştığı, ayrıca siteyi üye olmadan ziyaret eden 500 milyondan fazla kişi olduğu belirtildi. Dünya çapında böylesine yaygın bir mecrada olmak, her e-ticaret işletmesinin değerlendirmesi gereken bir fırsattır. İşletmeniz dünya çapında olmayabilir. Ama Türkiye, Twitter kullanıcı sayısı konusunda, 2021’in ocak ayı itibariyle 7. sırada yer almaktadır. Yani dünyanın en çok Twitter kullanılan 7. ülkesi Türkiye. Ayrıca Twitter, Türkiye’de en çok kullanılan 5. sosyal medya uygulaması.

Statista’nın araştırmasına göre Türkiye’de toplam 16,25 milyon Twitter kullanıcısı var. Bu da demek oluyor ki e-ticaret işletmeniz için açtığınız bir Twitter hesabı, 16,25 milyon potansiyel müşterinin bulunduğu bir pazarda dükkân açmak gibidir. Tabii bu kullanıcıların tamamı sizin hedef kitlenizde olmayabilir fakat bu yüksek potansiyel, işletmeler için Twitter kullanımını önemli hâle getirmektedir. Tweet kurgusu, profil düzeni ve reklam stratejileri ile birlikte işletmenize kısa sürede popülarite kazandırabilirsiniz.

Twitter size yeni potansiyel müşteriler sunmakla birlikte mevcut müşterileriniz ile iletişime geçme fırsatı da sunar. Sosyal medya kullanımının halk arasında ne kadar yaygın olduğu zaten bilinen bir gerçek. Mevcut müşterilerinizin de önemli bir kısmının Twitter kullanma ihtimali bir hayli yüksektir. Dolayısıyla işletmeler için Twitter kullanımı, müşteriler ile iletişime geçmenin en samimi ve profesyonel yöntemlerinden biri olduğu için önemlidir. Müşterileriniz, resmî bir müşteri hizmetleri görüşmesinden ziyade anlık ve samimi bir şekilde “mention”laşmayı tercih edebilirler.

İşletmeler için Twitter kullanımını önemli kılan detaylardan biri de arama motoru görünürlüğünün artmasıdır. Kullanıcılar işletmenizin tweetleri içerisinde yer alan detaylar doğrultusunda bir Google araması yaptığında, arama motoru sonuç sayfasında (SERP) işletmenizin Twitter hesabı görüntülenir. Bununla birlikte işletmenizi aratan kullanıcılar da arama sonuçlarında doğrudan attığınız tweetleri görür. Bu da etkileşimi daha güçlü bir hâle getirir. İşletmeniz için Twitter kullanmanız hâlinde metin, fotoğraf, gif ve video gibi içerikler üretebilir, sosyal medya reklamlarından faydalanabilirsiniz.

İşletmeler için Twitter Kullanımı Nasıl Olmalıdır?

İşletmeler için Twitter kullanımı, bireysel kullanımdan çok daha farklıdır. Kişisel bir hesap kullanmanın rahatlığı, işletme için kullanma sürecinde olmamalıdır. Henüz ilk adımı atarken bile titiz bir şekilde davranmanız gerekir. Öyle ki Twitter hesap açma sırasında bilmeniz gerekenler de vardır. İşletmeniz için açacağınız hesabın kullanıcı adını seçerken bile çok dikkatli olmalısınız. Marka adınızdan uzaklaşırsanız, kullanıcıların sizi bulması çok zor bir hâle gelebilir.

Öncelikle profil adı, kesinlikle e-ticaret işletmenizin adı olmalıdır. Önüne ya da arkasına farklı ifadeler ve semboller gelmemelidir. Bu noktada şirket adınızı değil, e-ticaret sitenizin adını dikkate almalısınız. Aynı şekilde kullanıcı adını da işletmeniz ile aynı yapmalısınız. Fakat bu her zaman mümkün olmayabilir. Örneğin “işletmeadı” şeklinde kullanıcı adı almak istediğinizde Twitter, bu ismin daha önce başkası tarafından alındığını söyleyebilir. Böyle bir durumda “işletmeadı34531” gibi bir öneriyi onaylamamalısınız. Bunun yerine “işletmeadıcom” ya da “işletme_adı” gibi varyantları deneyebilirsiniz.

İşletmeler için Twitter kullanımı, markalaşma sürecini de destekler. Bu nedenle kullanım sürecindeki her detay, profesyonellik içermelidir. Profil fotoğrafında avatar yerine işletmenin logosu yer almalıdır. İşletmenizin profiline giren kişiler, doğrudan profil hakkında bilgilerin yer aldığı bölümü görür. Buraya markanızı ve ürünlerinizi tanıtan kısa bir metin yazabilirsiniz. Ayrıca çalışma saatlerinize ve iletişim bilgilerinize de yer verebilirsiniz. Profilin bu kısmında, internet sitesi eklenebilen bir bölüm bulunur. O bölüme de e-ticaret sitenizin bağlantısını eklemelisiniz.

Twitter, konum paylaşımına da izin veren bir platform. Bu detay, özellikle fiziksel mağazanız varsa kullanışlıdır. Fiziksel mağazanızın konumunu paylaştığınızda, kullanıcılar Twitter üzerinden mağazanızın adresine ulaşabilir. İşletmeler için Twitter kullanımında dikkat edilmesi gereken en önemli noktalardan biri de hesabın gizli olmamasıdır. Gizli hesaptan paylaşılanlar sadece takipçiler tarafından görüntülenir. Hesabı herkese açık duruma getirmeniz ise tweetlerinizin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar.

İşletmeler İçin Twitter Kullanmanın Avantajları Nelerdir?

Sosyal medyada aktif olmak, işletmeniz için birçok avantajı beraberinde getirir. Twitter kullanımının avantajlı olduğunu, kendi sektörünün öncüsü olan büyük firmalardan da görebilirsiniz. Öyle ki Twitter’da kullanıcılar ile iletişime geçen işletme hesapları her zaman daha popülerdir. Özel mesajlaşma kadar tweet yanıtlamaya da özen gösteren bu hesaplar, sürekli görünürlüğü artırmaya odaklanırlar. Çünkü Twitter ekosistemi, işletmenizin görünürlüğünü artırabilmeniz için size uygun bir zemin hazırlar. İşletmeler için Twitter kullanımının avantajları, genel hatlarıyla şöyle sıralanabilir:

  • Paylaşımlarınız işletme hesabınızı takip eden herkes tarafından görüntülendiği gibi takipçiniz olmayanlar tarafından da görüntülenebilir.
  • Takipçileriniz paylaşımlarınızı retweet ettiğinde, onların takipçileri de paylaşımlarınızı görür. Bu sayede daha fazla kişiye ulaşırsınız.
  • Aynı paylaşımı küçük değişiklikler ile tekrar paylaşarak kendinizi hatırlatabilirsiniz.
  • Planlama özelliği sayesinde paylaşımlarınızı önceden kurgulayabilirsiniz. Planlanmış paylaşımlar, ayarlanan tarihte otomatik olarak paylaşılır.
  • Ürünleriniz ile ilgili paylaşım yaptığınızda, tweete ilgili ürünün linkini de ekleyebilirsiniz. Böylece takipçileriniz doğrudan satın almaya yönelebilir.
  • Her paylaşımınız ile ilgili istatistikleri ayrıca görebilir, analiz edebilirsiniz.
  • Paylaşımlarınızın kaç kez görüntülendiğinden ve linklere kaç kez tıklandığından haberdar olursunuz.
  • Hashtagler (#) sayesinde belirli bir konu ile ilgilenen kişilere kolayca ulaşabilirsiniz.
  • İşletmeniz adına hashtag kampanyası oluşturarak görünürlüğünüzü ve etkileşiminizi artırabilirsiniz.
  • Ülke gündemini anlık olarak takip edebilir, kampanyalarınız için gündem doğrultusunda aksiyon alabilirsiniz.
  • Faaliyet alanınızla ilgili güncel bilgileri ve trendleri doğrudan kullanıcılardan öğrenebilirsiniz.
  • Rakiplerinizin işletme hesaplarını inceleyip detaylı bir şekilde rakip analizi yapabilirsiniz.
  • Quick Promote özelliği sayesinde bütçenize göre reklamlar yapabilir, paylaşımlarınızı öne çıkarabilirsiniz. Farklı sosyal medya reklam türleri ile de Twitter hesabınızı destekleyebilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya reklam türleri nelerdir?

Twitter’ın İşletmeler İçin Verdiği Tavsiyeler Nelerdir?

İşletmeler için Twitter, bir sosyal medya pazarlama aracına dönüşebilir. İşletmenizin hesabından atacağınız tweetler ile ürünlerinizi tanıtabilir, kampanyalarınızı duyurabilirsiniz. Etkili bir pazarlama için 280 karakter hiç de az değildir. Hedef kitlenizi tanıyorsanız, çok daha etkili pazarlama stratejileri oluşturabilirsiniz. Bu süreçte istatistikleri de göz ardı etmemelisiniz. Twitter Analytics sayesinde işletmenizin profilindeki her türlü hareketi izleyebilirsiniz. Bu sayede daha fazla etkileşim alan içeriklere ağırlık vererek sosyal medya pazarlamanızı güçlendirebilirsiniz. Bir Twitter kullanım kılavuzuna ihtiyacınız varsa, Twitter’ın işletmeler için verdiği tavsiyelere göz atabilirsiniz.

Düzenli Olarak Tweet Atın

Sosyal medya kullanıcıları, aktif profilleri takip etmeye eğilimlidirler. Pasif olan ve nadiren paylaşım yapan profilleri ise “unfollow” ederler, yani takip etmeyi bırakırlar. İşletmeniz için açtığınız Twitter hesabının takipçi sayısının yukarı doğru seyretmesi gerekir. Bunu sağlamak için düzenli olarak tweet atmalısınız. Söz konusu tweetleri ise dikkat çekici içeriklere sahip olacak bir şekilde paylaşmalısınız. Bu sayede etkileşimi artırabilirsiniz.

Atacağınız tweetlerde öncelikle ürün tanıtımı yapmayı ihmal etmemelisiniz. Düzenli periyotlarla ürünlerinizi tanıtarak takipçi/müşterilerinize bilgi verebilirsiniz. Ürün tanıtımı içeren tweetlerinize ilgili ürünün görselini ve e-ticaret sitenizdeki linkini de eklemeyi unutmayın. Kampanya ve indirimleri de Twitter üzerinden duyurabilirsiniz. Takipçilerinizin heyecanla beklediği kampanya tweetlerine de indirimli ürünlerin listelendiği sayfanın bağlantısını ekleyebilirsiniz. Kampanyalarınızı sık sık hatırlatmayı da ihmal etmemelisiniz.

Düzenli olarak tweet atarken şu fikirleri de değerlendirebilirsiniz:

  • Ürün kullanımı ile ilgili ipuçları
  • Blog yazılarından alıntı ve yazının bağlantısı
  • YouTube videoları
  • Güncel hashtagleri içeren tweetler
  • İlham verici görseller
  • Sektörle ilgili haber ve gelişmeler
  • Diğer sosyal medya platformlarındaki hesapların tanıtımı

İnsanların Kullandığı Trend, Anahtar Kelime ve Hashtagleri Kullanın

İşletmeler için Twitter kullanımında altın kurallardan biri de güncel kalmaktır. Bunun için Twitter’ın TT (Trending Topic) listesini sürekli takip etmelisiniz. İnsanların takip ettiği trendler hakkında tweetler atıp gündemde üst sıralarda bulunan hashtagleri kullanmalısınız. Ürünlerinizi ilişkilendirebileceğiniz güncel bir olay varsa bu fırsatı kaçırmamalı, trendini kaybetmeden ilgili konu hakkında tweet atmalısınız. Faaliyet alanınızla ilgili hashtagleri kullanarak tweet atan kullanıcılara cevap yazmak da etkileşiminizi artırabilir.

Twitter gibi sosyal platformlarda yayınlayacağınız reklamlarda da trend anahtar kelimeler önemlidir. Fakat bu aşamada çok dar ya da çok geniş bir kitleye hitap eden trendlerden de uzak durmalısınız. Sosyal medya reklamlarında bu tip hatalar sık sık yapılabilmektedir. Twitter reklamlarınızı anahtar kelime ve hashtaglerle desteklerken bunlara dikkat etmelisiniz.

İlgili rehber: Sosyal Platform Reklamlarında Kaçınmanız Gereken Hatalar

Twitter Kullanıcı Adınız, Web Sitenizde Görünür Olsun

Eğer işletmenizin bir Twitter hesabı varsa müşterilerinizi bu konu hakkında haberdar etmelisiniz. En basit yöntem ise e-ticaret sitenizin bir köşesinde Twitter kullanıcı adını yerleştirmektir. Web sitenizin özellikle iletişim bölümünde mutlaka bu bilgi yer almalıdır. Site tasarımınız uygun ise Twitter akışınıza da sitenizde yer verebilirsiniz. Akış için en uygun yer genellikle blog sayfasıdır. Ayrıca pazarlama mesajları gönderdiğini e-posta, SMS gibi kanallarda da mesajlarınıza hesabınızın bağlantısını ekleyebilirsiniz.

İşletmeniz İçin Nasıl Daha Fazla Twitter Takipçisi Kazanabilirsiniz?

İşletmenizin Twitter hesabını ürünlerinizin tanıtımı için kullanıyor olsanız da takipçi sayısı çok önemlidir. Fakat bu takipçileri faaliyet alanınıza uygun bir şekilde toplamalısınız. Takipçileriniz rastgele profillerden değil, ürünlerinizle ilgilenebilecek kişilerden oluşmalıdır. Bununla birlikte pasif ama çok takipçi yerine aktif ama az takipçi daha faydalıdır. Ne kadar takipçiniz varsa paylaşımlarınız o kadar çok kişi tarafından görüntülenir.

İşin bir de retweet boyutu vardır. Aktif takipçi sayınız çok olursa paylaşımlarınızın retweet sayısı da buna bağlı olarak artabilir. Retweet demek, paylaşımlarınızın takipçiniz olmayan profiller tarafından da görüntülenmesi demektir. Peki işletme hesabınızdaki takipçi sayısını nasıl artırabilirsiniz?

Hedef Kitlenizi Bulun ve İnsanları Takip Edin

Bir işletme için hedef kitle belirlemek, sosyal medyada da mutlaka atılması gereken bir adımdır. E-ticaret sitenizi kurarken, satacağınız ürünleri belirlerken, reklam ve pazarlama çalışmaları yaparken hedef kitle belirlemek ne kadar etkiliyse Twitter takipçi sayısını artırmak için de o kadar etkilidir. İşletmenizin Twitter hesabını profesyonel hesaba geçirip sektör seçimi yaparak bu konudaki ilk adımı atabilirsiniz.

Eğer yeterince popüler bir işletmeniz yoksa, takipçi kazanmak için takipçi olmanız gerekebilir. İnsanları takip ettiğinizde, onların da büyük çoğunluğu sizi takip eder. Fakat bu noktada önünüze gelen her profili değil, ürünlerinizle ilgilenebilecek profilleri takip etmelisiniz. Örneğin spor ürünleri satıyorsanız, profilinde spor ile ilgili paylaşımlar olan hesapları takip edebilirsiniz. Böylece insanların dikkatini çekersiniz ve takip ettiğiniz kişiler işletmenizin profilini inceler. Doğru bir hedef kitle seçtiyseniz, bu inceleme sonrası insanlar hesabınızı takip eder.

İşletmenizin Ne Yaptığını Açıkça Belirten İyi Bir Profil Hazırlayın

Twitter profillerinde, hesap ile ilgili bilgilerin eklenebilidiği bir bölüm vardır. Buraya birkaç cümle yazarak işletmenizden bahsedebilirsiniz. Fakat bu bölümün 160 karakter sınırına sahip olduğunu da unutmamalısınız. Yani kısa ve öz cümleler ile bu alanı doldurmalısınız. Net olmalısınız ve en önemli bilgilere bu alanda yer vermelisiniz. Bu alan boş olursa ya da yeterli bilgiyi içermezse kullanıcılar işletmenizin ne tür bir hizmet verdiğini anlamaz ve hesabı takip etmez.

İşletmenizle ilgili bilgileri eklediğiniz kısmı, kapak fotoğrafı ile güçlendirebilirsiniz. Kapak fotoğrafı olarak öne çıkan ürünlerinizin görsellerinden oluşan bir kolaj kullanabilirsiniz. Bunun dışında işletmeniz ile bütünleşmiş bir reklam ya da sloganı da kapak fotoğrafı bölümüne ekleyebilirsiniz. Twitter dışı iletişim bilgilerini ve e-ticaret sitenizi eklemeyi de ihmal etmemelisiniz. Tüm bu detayları, profile giren bir kullanıcının, işletmenizi tanıyabileceği şekilde ayarlamalısınız.

İnsanlarla İletişime Geçin

Twitter’ın temel bir iletişim kanalı olduğunu unutmamalısınız. Bireysel kullanıcılar bu platform sayesinde birbirleri ile iletişime geçerler. İşletmeniz ile ilgili bir soru, öneri ya da şikâyet olduğunda da kullanıcılar bu kanalı tercih edebilirler. Dolayısıyla sizden bahseden kullanıcıları görmezden gelmeyip onlarla iletişime geçmelisiniz. Gelen mesajlara çok geç olmadan hızlıca cevap vermelisiniz. Bu sayede iletişime geçtiğiniz kullanıcılar sizi takip eder. Ayrıca çözüm odaklı bir işletme olduğunuzu gören diğer kullanıcıların takip etme ihtimali de yükselir.

Satış Yapmadan Önce Yardım Etmenin ve Değer Katmanın Yollarını Bulun

İşletmeler için Twitter kullanımında yapılan en büyük hatalardan biri de satış odaklı olmaktır. Bu platform işletmeniz için mükemmel bir pazarlama alanı yaratır. Fakat sadece satış yapmaya çalışan bir profili hiçbir kullanıcı takip etmez. Çünkü satış odaklı paylaşımlarınız da sizi takip eden kullanıcıların akış ekranına düşer. Eğlenmek, iletişim kurmak ve haberleri takip etmek için Twitter’a giren kullanıcılar, sık sık promosyon içerikleri görmek istemez.

Paylaşımlar doğrultusunda takipçi kazanabilmek için, satış odaklı içerikler ile faydalı içeriklerin dengesini iyi kurmalısınız. Ürünlerinizle bağlantılı ipuçları, pratik kullanım yöntemleri ve hayatı kolaylaştıran püf noktaları gibi içerikler üretebilirsiniz. Bunların yanında blog sayfanıza eklediğiniz faydalı metinlerden birkaç cümleyi tweet olarak atıp altına yazının tamamının yer aldığı sayfanın bağlantısını ekleyebilirsiniz.

Değer katan faydalı içerikler üretirken özgün olmaya da dikkat etmelisiniz. Özellikle görsel ve video paylaşım sürecinde bu noktaya çok dikkat etmelisiniz. İnternet ortamında yaygın olarak kullanılan görsel içerikleri kopyalamak yerine kendinize ait görsel tasarımlar ve video kurguları üretmelisiniz. Bunun için sosyal medya yönetimi ve danışmanlığı yapan firmalardan destek alabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Bir Google Adwords ajansı ile çalışmak, Adwords reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşüm ve sonuçları artırmanızı sağlar. Özellikle işini bilen ve bu konuda tecrübeli bir firma ile çalıştığınızda...
9 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitelerinde ürün karşılaştırma özelliğini kullanıcılara sunmak, satın alma sürecinde tüketicilerin kararlarını daha etkili bir şekilde vermelerini sağlar. Ürün karşılaştırma özelliğini etkili bir şekilde...
25 Aralık 2019
Sinan Oypan
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Virüs salgını sürecinde e-ticaret firmaları neler yapmalı?
Türkiye son birkaç haftadır virüs salgını etkisine girmiş durumda ve bu salgın hem günlük hayatı hem de ticareti de ciddi şekilde etkilemekte. Bu süreçte e-ticaret firmalarının işlerine devam edebilmeleri için bazı önlemler...
24 Mart 2020
Sinan Oypan
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem...
27 Mart 2020
Sinan Oypan
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
En verimli e-posta gönderim günü nasıl belirlenir?
E-posta gönderim günü eposta çalışmalarınızın başarıya ulaşmasında çok önemli bir yere sahiptir. Bilindiği üzere e posta pazarlama, günümüzde e-ticaret firmalarının halen en çok verim ve geri dönüşüm sağladığı...
6 Şubat 2017
Sinan Oypan
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış...
14 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret Sitenizi 2021 Anneler Günü'ne Hazırlamak
E-ticaret siteniz için belirli bir pazarlama stratejiniz vardır. Bu stratejiyi temel alarak pek çok alt stratejiler oluşturabilirsiniz, oluşturmanız da gerekir. Çünkü trafiğin yüksek olması için e-ticaret sitesinin hareketli olması...
1 Mart 2021
Markethinkers
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
Blogunuzda yazmamanız gereken 3 içerik türü
İçerik pazarlama çalışmalarınızı yapmak aslında pek de kolay bir iş değildir. Doğru içerik türlerini bulmak, doğru ve kaliteli metinler oluşturmak, doğru kitleye sunum yapmak, içerik pazarlama çalışmalarının kalitesini ve...
9 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, e-ticaret nasıl yapılır konusunda endişeleriniz varsa bu yazımızda e ticaret sitesi kurmak için gerekenler konusunda bazı ipuçlarını...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Instagram’da başarının sırrı mükemmel fotoğraflar değil
Özellikle geçtiğimiz yıl Instagram, firmalar arasında bir hayli popüler olmaya başladı. İnternet kullanıcılarının bir kısmının artık bu platformu daha aktif bir şekilde kullanıyor olmaları ve Instagram’ın markalara sunduğu...
25 Ocak 2017
Sinan Oypan
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri...
14 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin