İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?

23 Kasım 2016
Sinan Oypan

Kendi işinizi kurmak ya da başarılı olacağını düşündüğünüz bir projenizi hayata geçirmek istiyor; ancak elinizde işe başlamak ya da işi büyütmek için yeterli sermayeniz yok. Böyle bir durum içerisindeyseniz, iş kurmak için başvurabileceğiniz bazı krediler bulunuyor.

Bunlardan biri KOSGEB. Geçtiğimiz günlerde KOSGEB desteklerinden ve bu desteklere nasıl başvurabileceğinizden bahsetmiştik. Dilerseniz aşağıdaki yazılardan KOSGEB destekleriyle ilgili daha detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?

KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?

KOSGEB desteklerinin yanı sıra bazı bankalar da iş kurmak isteyenlere özel “İş Kurma Kredisi” vermekteler. Bu bankalar aracılığı ile de işinizi kurmak için kredi alabilirsiniz.

Hangi bankalar iş kurma kredisi veriyor?

Ziraat Bankası: Tarım ve hayvancılık üzerine çalışmalar yapacak olanlara yönelik krediler sunan Ziraat Bankası, aynı zamanda girişimcilere özel uygun krediler de sunmakta.

İş Bankası: İş Bankası, 60 aya kadar vade oranlarıyla yeni bir iş kuracak olan kişilere krediler sunuyor.

Garanti Bankası: Avrupa Yatırım Fonu desteği ile Garanti Bankası, gerekli kriterleri yerine getiren girişimcilere kredi imkanı sunmakta.

TEB: Yeni iş kurmak isteyenleri ya da girişimcilerin destekleyen TEB, birçok farklı kredi imkanı sunmakta.

Yapı Kredi: Yapı Kredi üzerinden 36 ay vadeli kredilere başvurabilirsiniz. Yapı Kredi, iş kuranlara özel, kredi geri ödemelerinde 3 ayda 1 ödeme yapma gibi bir fırsat sunmakta.

Halk Bankası:KOSGEB programı aracılığı ile kuracağınız iş veya projeye bağlı olarak Halk Bankası’ndan düşük faizli ya da hibe kredi alabiliyorsunuz.

Finansbank: Finansbank, özellikle kadın girişimcileri ve genç girişimcileri destekleyen kredi imkanları sunmaktadır. Bunun yanı sıra küçük çaplı işletmeler için de kredi imkanları bulunuyor.

İş yeri açma kredilerine nasıl başvurulur?

Kredi başvurusu yapmadan önce yapacağınız işi planlamanız gerekmektedir. Hem bankalar hem de KOSGEB, bu tür destek kredi başvurularında öncelikle yapacağınız işe bakacaklardır. Bu nedenle de işinizin her adımını planlamalı ve bir iş planı hazırlamalısınız.

İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri isimli rehberimizden, iş planı hazırlamakla ilgili detayları öğrenebilir ve kredi başvuruları öncesinde profesyonel bir iş planı hazırlayabilirsiniz.

İş planınızı hazırladıktan sonra ne kadarlık bir yatırıma ihtiyacınız olacağını, ne tür harcamalar yapacağınızı ve işinizi kurup büyütmek için ne kadarlık bir sermayeye ihtiyacınız olduğunu analiz etmelisiniz.

Finansal öngörülerinizi yapmanız, kredi başvurularında işinize yarayacaktır. Bu nedenle de iş planınızın yanında finansal öngörü raporunuzu da hazırlamanız oldukça önemlidir. Bir iş planı hazırlarken zaten finansal öngörülerinizi de hazırlamanız gerekecektir. Bu nedenle de iş planı hazırlama aşamasında sizin için gerekli olacak sermayeyi de buraya dahil edebilirsiniz. Yukarıda linkini verdiğimiz iş planı yazısında finansal öngörü ile ilgili detaylara da ulaşabilirsiniz.

Bu ön çalışmaları yaptıktan sonra kredi başvurusu yapmak için bankaya başvurabilirsiniz. Bankaların internet siteleri üzerinden bu kredi başvuruları için formlara ulaşabilirsiniz. Bu formların çıktısını alarak, eksiksiz bir şekilde doldurmanız ve sonrasında bankaya giderek bu görüşmeleri yapmanız daha etkili olacaktır; çünkü bankada da bu formları doldurmanız talep edilecektir. Önceden formları doldurup hazırlamanız, vakit kazanmanızı sağlayacaktır.

Kendi işinizi kurmak ve internet üzerinden satış yapmak istiyorsanız, bir e-ticaret sitesi kurmanız ve bir de altyapı sistemi kullanmanız gerekecek. Bütçenize ve ihtiyaçlarınıza uygun olan e-ticaret paketlerimizi inceleyerek bu konu hakkında bilgi alabilir ya da 15 günlük demo talebi oluşturarak, hizmetlerimizi denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette backlink alma çalışmaları, web sitenin Google üzerinde daha iyi bir şekilde sıralanmasını sağlayarak, organik trafiğin de artmasına yardımcı olur. Tabii ki backlink alma derken, “backlink satın almak”dan...
20 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 1. Bölüm
Landing Page’ler e-ticaret sitelerinde oldukça önemli görevlere sahiptirler. Farklı amaçlarla düzenlenen bu sayfalar geri dönüşümleri artırmak için kullanılırlar. Farklı tasarımları ve amaçları olmasına rağmen bu sayfaların...
5 Eylül 2017
Sinan Oypan
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Günümüzde kullanıcıların internet sayesinde ürün ve hizmet arayışlarına karşılık almaları oldukça kolaylaştı. Online müşteriler tüm ihtiyaçlarını sanal mağazalar sayesinde karşılayabiliyorlar. E-ticaretin büyümesi ile...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Home office çalışmanın avantaj ve dezavantajları
Home office çalışmak son yıllarda birçok işletme tarafından tercih edilmeye başlandı. Özellikle küçük ve yeni kurulan girişimler bir ofis tutmak yerine evden çalışarak işlerini gerçekleştirerek, şirketlerini büyütmeye...
3 Eylül 2018
Sinan Oypan
Domain alma sürecinde nelere dikkat etmelisiniz?
Domain alma ve seçimi, yeni bir e-ticaret sitesi kurarken öncelikli olarak yapmanız gereken çalışmalar arasında yer alıyor. Şirket ismi bulma da tabii ki bu süreçte üzerinde durmanız gereken bir konu. Şirket isminizi bulurken, domain...
27 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Yeni girişimlerin e-ticarette sıkça yaptığı hatalar
Yeni bir girişim başlatma ve internet üzerinden ürünlerinizi satışa çıkartma fikri cazip olsa da şirketinizi ilk açtığınız zamanlarda özellikle dikkat etmeniz gereken bir takım unsurlar bulunur. Doğru planların ve stratejilerin...
5 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?
Twitter takipçi artırma çalışmaları, e-ticaret sitenizin Twitter üzerindeki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemli. Organik olarak takipçi artırma çalışmaları yapmak, doğrudan sizinle ilgilenen...
3 Nisan 2019
Sinan Oypan
Stok kodu (SKU) nedir ve e-ticaret firmalarının bilmesi gerekenler
E-ticarette ürün takiplerinin yapılabilmesi ve ürünlerin karışmaması için stok kodu kullanılması gerekmektedir. Bazı sistemlerde SKU (Stock Keeping Unit) olarak da geçen stok kodu, depo yönetimini ve özellikle B2B’de yeni...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sosyal kanıt üzerine çalışmalar yaparken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak ve tüketicilerin markanıza olan bakış açısını etkilemek için sosyal kanıt çalışmalarından yararlanabilirsiniz. Markanızın dışardan görünen imajı, tüketicilere yansıttığınız...
10 Mayıs 2018
Sinan Oypan