İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?

23 Kasım 2016
Sinan Oypan

Kendi işinizi kurmak ya da başarılı olacağını düşündüğünüz bir projenizi hayata geçirmek istiyor; ancak elinizde işe başlamak ya da işi büyütmek için yeterli sermayeniz yok. Böyle bir durum içerisindeyseniz, iş kurmak için başvurabileceğiniz bazı krediler bulunuyor.

Bunlardan biri KOSGEB. Geçtiğimiz günlerde KOSGEB desteklerinden ve bu desteklere nasıl başvurabileceğinizden bahsetmiştik. Dilerseniz aşağıdaki yazılardan KOSGEB destekleriyle ilgili daha detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?

KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?

KOSGEB desteklerinin yanı sıra bazı bankalar da iş kurmak isteyenlere özel “İş Kurma Kredisi” vermekteler. Bu bankalar aracılığı ile de işinizi kurmak için kredi alabilirsiniz.

Hangi bankalar iş kurma kredisi veriyor?

Ziraat Bankası: Tarım ve hayvancılık üzerine çalışmalar yapacak olanlara yönelik krediler sunan Ziraat Bankası, aynı zamanda girişimcilere özel uygun krediler de sunmakta.

İş Bankası: İş Bankası, 60 aya kadar vade oranlarıyla yeni bir iş kuracak olan kişilere krediler sunuyor.

Garanti Bankası: Avrupa Yatırım Fonu desteği ile Garanti Bankası, gerekli kriterleri yerine getiren girişimcilere kredi imkanı sunmakta.

TEB: Yeni iş kurmak isteyenleri ya da girişimcilerin destekleyen TEB, birçok farklı kredi imkanı sunmakta.

Yapı Kredi: Yapı Kredi üzerinden 36 ay vadeli kredilere başvurabilirsiniz. Yapı Kredi, iş kuranlara özel, kredi geri ödemelerinde 3 ayda 1 ödeme yapma gibi bir fırsat sunmakta.

Halk Bankası:KOSGEB programı aracılığı ile kuracağınız iş veya projeye bağlı olarak Halk Bankası’ndan düşük faizli ya da hibe kredi alabiliyorsunuz.

Finansbank: Finansbank, özellikle kadın girişimcileri ve genç girişimcileri destekleyen kredi imkanları sunmaktadır. Bunun yanı sıra küçük çaplı işletmeler için de kredi imkanları bulunuyor.

İş yeri açma kredilerine nasıl başvurulur?

Kredi başvurusu yapmadan önce yapacağınız işi planlamanız gerekmektedir. Hem bankalar hem de KOSGEB, bu tür destek kredi başvurularında öncelikle yapacağınız işe bakacaklardır. Bu nedenle de işinizin her adımını planlamalı ve bir iş planı hazırlamalısınız.

İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri isimli rehberimizden, iş planı hazırlamakla ilgili detayları öğrenebilir ve kredi başvuruları öncesinde profesyonel bir iş planı hazırlayabilirsiniz.

İş planınızı hazırladıktan sonra ne kadarlık bir yatırıma ihtiyacınız olacağını, ne tür harcamalar yapacağınızı ve işinizi kurup büyütmek için ne kadarlık bir sermayeye ihtiyacınız olduğunu analiz etmelisiniz.

Finansal öngörülerinizi yapmanız, kredi başvurularında işinize yarayacaktır. Bu nedenle de iş planınızın yanında finansal öngörü raporunuzu da hazırlamanız oldukça önemlidir. Bir iş planı hazırlarken zaten finansal öngörülerinizi de hazırlamanız gerekecektir. Bu nedenle de iş planı hazırlama aşamasında sizin için gerekli olacak sermayeyi de buraya dahil edebilirsiniz. Yukarıda linkini verdiğimiz iş planı yazısında finansal öngörü ile ilgili detaylara da ulaşabilirsiniz.

Bu ön çalışmaları yaptıktan sonra kredi başvurusu yapmak için bankaya başvurabilirsiniz. Bankaların internet siteleri üzerinden bu kredi başvuruları için formlara ulaşabilirsiniz. Bu formların çıktısını alarak, eksiksiz bir şekilde doldurmanız ve sonrasında bankaya giderek bu görüşmeleri yapmanız daha etkili olacaktır; çünkü bankada da bu formları doldurmanız talep edilecektir. Önceden formları doldurup hazırlamanız, vakit kazanmanızı sağlayacaktır.

Kendi işinizi kurmak ve internet üzerinden satış yapmak istiyorsanız, bir e-ticaret sitesi kurmanız ve bir de altyapı sistemi kullanmanız gerekecek. Bütçenize ve ihtiyaçlarınıza uygun olan e-ticaret paketlerimizi inceleyerek bu konu hakkında bilgi alabilir ya da 15 günlük demo talebi oluşturarak, hizmetlerimizi denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
Evden çalışmak, günümüzde e-ticaret firmaları için mümkün olan seçenekler arasında yer aldığı gibi birçok kişinin de istediği birşeydir. Evden çalışmak, dışardan bakıldığında kolaymış gibi dursa da aslında...
16 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 2. Bölüm
E-ticaret siteleri üzerinde yapılacak tasarım ve kullanıcı deneyimi geliştirmeleri, pazarlama ve reklam stratejileriyle desteklendiğinde satışları artırmak için oldukça etkilidir. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, onların...
18 Eylül 2017
Sinan Oypan
Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar
E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor. Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi...
5 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak, internetten fotoğraf satmak, internetten resim satmak, internetten yağlı boya resim satmak vb için gerekenler nelerdir? Yağlı boya tablo satmak istiyorum ya da tablo satmak istiyorum, resim satmak istiyorum,...
7 Eylül 2017
Gökçe Beyazaslan
E-ticarette marka bilinirliği nasıl artırılır?
Marka bilinirliği, tüketicilerin ürünleriniz, hizmetleriniz ve markanız hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarını sağlar. E-ticarette marka bilinirliğinizi artırmak için yararlanabileceğiniz birçok farklı yöntem ve strateji...
26 Mart 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?
İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır....
9 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-posta gönderilerini ölçümleme kriterleri
E-posta gönderilerini ölçümleme kritleri; e-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüşümlerin daha iyi bir şekilde analiz edilebilmesi için gereklidir. Bu analizlerin yapılmaması, yapılan çalışmaların yatırım getirisinin...
26 Eylül 2016
Sinan Oypan
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması organik olarak trafik elde etme de e-ticaret firmana oldukça yardımcı oluyor. Ancak rekabetin yüksek olduğu durumlarda, rakiplerinizin sıralamasının üstüne çıkamamak, elde edeceğiniz organik trafiğin düşmesine neden...
7 Mart 2018
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 1. Bölüm
İş yerinizi internete taşıdığınızda ya da sıfırdan bir iş kurarak online satış mağazası açtığınızda ilk satışlarınızı yapmanız belli bir süre alabilir. Bir e-ticaret sitesi açmak tek başına yeterli değildir. Sizin de...
3 Mart 2017
Sinan Oypan
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip...
12 Eylül 2018
Sinan Oypan