İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?

23 Kasım 2016
Sinan Oypan
İş kurma kredisi veren bankalar hangileri ve bu kredilere nasıl başvurulur?

Kendi işinizi kurmak ya da başarılı olacağını düşündüğünüz bir projenizi hayata geçirmek istiyor; ancak elinizde işe başlamak ya da işi büyütmek için yeterli sermayeniz yok. Böyle bir durum içerisindeyseniz, iş kurmak için başvurabileceğiniz bazı krediler bulunuyor.

Bunlardan biri KOSGEB. Geçtiğimiz günlerde KOSGEB desteklerinden ve bu desteklere nasıl başvurabileceğinizden bahsetmiştik. Dilerseniz aşağıdaki yazılardan KOSGEB destekleriyle ilgili daha detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?

KOSGEB girişimcilik kredileri nelerdir?

KOSGEB desteklerinin yanı sıra bazı bankalar da iş kurmak isteyenlere özel “İş Kurma Kredisi” vermekteler. Bu bankalar aracılığı ile de işinizi kurmak için kredi alabilirsiniz.

Hangi bankalar iş kurma kredisi veriyor?

Ziraat Bankası: Tarım ve hayvancılık üzerine çalışmalar yapacak olanlara yönelik krediler sunan Ziraat Bankası, aynı zamanda girişimcilere özel uygun krediler de sunmakta.

İş Bankası: İş Bankası, 60 aya kadar vade oranlarıyla yeni bir iş kuracak olan kişilere krediler sunuyor.

Garanti Bankası: Avrupa Yatırım Fonu desteği ile Garanti Bankası, gerekli kriterleri yerine getiren girişimcilere kredi imkanı sunmakta.

TEB: Yeni iş kurmak isteyenleri ya da girişimcilerin destekleyen TEB, birçok farklı kredi imkanı sunmakta.

Yapı Kredi: Yapı Kredi üzerinden 36 ay vadeli kredilere başvurabilirsiniz. Yapı Kredi, iş kuranlara özel, kredi geri ödemelerinde 3 ayda 1 ödeme yapma gibi bir fırsat sunmakta.

Halk Bankası:KOSGEB programı aracılığı ile kuracağınız iş veya projeye bağlı olarak Halk Bankası’ndan düşük faizli ya da hibe kredi alabiliyorsunuz.

Finansbank: Finansbank, özellikle kadın girişimcileri ve genç girişimcileri destekleyen kredi imkanları sunmaktadır. Bunun yanı sıra küçük çaplı işletmeler için de kredi imkanları bulunuyor.

İş yeri açma kredilerine nasıl başvurulur?

Kredi başvurusu yapmadan önce yapacağınız işi planlamanız gerekmektedir. Hem bankalar hem de KOSGEB, bu tür destek kredi başvurularında öncelikle yapacağınız işe bakacaklardır. Bu nedenle de işinizin her adımını planlamalı ve bir iş planı hazırlamalısınız.

İş planı nasıl hazırlanır? İş Planı Örnekleri isimli rehberimizden, iş planı hazırlamakla ilgili detayları öğrenebilir ve kredi başvuruları öncesinde profesyonel bir iş planı hazırlayabilirsiniz.

İş planınızı hazırladıktan sonra ne kadarlık bir yatırıma ihtiyacınız olacağını, ne tür harcamalar yapacağınızı ve işinizi kurup büyütmek için ne kadarlık bir sermayeye ihtiyacınız olduğunu analiz etmelisiniz.

Finansal öngörülerinizi yapmanız, kredi başvurularında işinize yarayacaktır. Bu nedenle de iş planınızın yanında finansal öngörü raporunuzu da hazırlamanız oldukça önemlidir. Bir iş planı hazırlarken zaten finansal öngörülerinizi de hazırlamanız gerekecektir. Bu nedenle de iş planı hazırlama aşamasında sizin için gerekli olacak sermayeyi de buraya dahil edebilirsiniz. Yukarıda linkini verdiğimiz iş planı yazısında finansal öngörü ile ilgili detaylara da ulaşabilirsiniz.

Bu ön çalışmaları yaptıktan sonra kredi başvurusu yapmak için bankaya başvurabilirsiniz. Bankaların internet siteleri üzerinden bu kredi başvuruları için formlara ulaşabilirsiniz. Bu formların çıktısını alarak, eksiksiz bir şekilde doldurmanız ve sonrasında bankaya giderek bu görüşmeleri yapmanız daha etkili olacaktır; çünkü bankada da bu formları doldurmanız talep edilecektir. Önceden formları doldurup hazırlamanız, vakit kazanmanızı sağlayacaktır.

Kendi işinizi kurmak ve internet üzerinden satış yapmak istiyorsanız, bir e-ticaret sitesi kurmanız ve bir de altyapı sistemi kullanmanız gerekecek. Bütçenize ve ihtiyaçlarınıza uygun olan e-ticaret paketlerimizi inceleyerek bu konu hakkında bilgi alabilir ya da 15 günlük demo talebi oluşturarak, hizmetlerimizi denemeye başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem
İş yerlerindeki toplantılar kimi zaman mesai saatlerinin büyük bir bölümünü kaplayabiliyor ve haliyle de bu toplantılar iş verimliliğinin düşmesine neden oluyor. Düzenlenen çoğu toplantı aslında gerektiğinden fazla sürüyor...
13 Eylül 2016
Sinan Oypan
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
Telegram Kullanımının E-ticarete Katkısı Nedir?
WhatsApp’ın son hamlesinden sonra insanların farklı mesajlaşma uygulamalarına yönelmesi gündemde. Özellikle Telegram’ın ciddi bir ivme kazanmasıyla birlikte bu uygulama üzerinden yapılan pazarlama çalışmaları da çeşitlenerek...
12 Şubat 2021
Markethinkers
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, şirket ismi nasıl olmalı, şahıs şirketi isimleri / şahıs şirketi isim örnekleri / limited şirket isimleri / limited şirket isim örnekleri / yabancı şirket isimleri / yabancı...
30 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
30 Aralık 2016
Sinan Oypan
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
Yeni normalde internetten satılacak ürünler ve öne çıkan sektörler
E-ticarete başlamak isteyen ve internetten satılacak ürünler konusunda arayışa giren işletmeler için e-ticaret pazarı birçok fırsatı içinde barındırıyor. Corona virüs sonrası tüketicilerin yaşam alanlarında güvendeyken,...
8 Mayıs 2020
IdeaSoft
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz...
14 Nisan 2019
Sinan Oypan
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içeriklerinizde olması gereken 5 özellik
Blog içerikleri oluşturmak, takipçilerinizle etkileşim kurmanızı, onlara bir değer sunmanızı sağlarken, aynı zamanda sitenizi güncel tutar ve organik arama sonuçları üzerinden sitenize trafik çekmenize yardımcı olur. Tabii ki...
15 Şubat 2017
Sinan Oypan
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
İşinizi geliştirmenize yardımcı olacak 25 ücretsiz online araç
E-ticaret sitenizin yönetirken bazı araçlar işinizi bir hayli kolaylaştıracaktır. İnternet üzerinden iş yaptığınız için bu araçların bazılarını da internet üzerinde kullanmanız gerekecek. Bu araçlar, iş yönetimi, dosya...
26 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu günümüzde e-ticaret firmaları için daha önemli bir hal almaya başladığı için bu konuda stratejilerin geliştirilmesi gerekiyor. Akıllı cihazların tüketiciler arasındaki kullanımının artmasıyla...
9 Ekim 2019
Sinan Oypan
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Dijital reklamların her kitleye ulaşılabilecek yeni yöntemlerinin doğması ve e-ticaret sektörünün büyümesinde rol oynaması, yeni nesil ticari araçların geliştirilmesine neden oldu. Söz konusu reklamların asıl cazibesi ise...
20 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin