fbpx

Facebook Piksel kullanım ipuçları

1 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanım ipuçları

Facebook Piksel, Facebook ve Instagram reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm almanızı sağlayan bir takip kodu. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu kodu alıp, sitenize kurduğunuzda, bu takip kodu site ziyaretçilerinin farklı aktivitelerini takip ederek, reklamlarınızın performansını artırabilirsiniz.

Facebook Pixel kurulumu sonrasında da bir takım ayarlar yaparak, bu özelliğin kapsamını genişleterek, daha optimize ve daha yüksek geri dönüşüm sağlayan sonuçlar da alabilirsiniz. Bu rehberimizde de bu taktiklerden bahsedeceğiz.

Facebook Piksel nedir ve nasıl kurulur?

Facebook Piksel, yazının başında da belirttiğimiz gibi, bir web sitesine gelen ziyaretçilerin site üzerinde yaptığı, ürün araştırma, ürünü sepete ekleme, satın alma, istek listesine kaydetme gibi çeşitli aktiviteleri takip etmeye yarayan bir kod parçacığı. Bu kodu web sitenize ekledikten sonra, Facebook reklamlarında kullanıcı aktivitelerine göre reklamlar oluşturabildiğiniz gibi bu kullanıcıların aktivitelerine dayanarak farklı hedef kitleler de oluşturabilirsiniz.

Facebook Pixel kurulumu için Facebook Reklam Manager’dan web sitenizle ilişkilendirmek için bir kod almanız ve sonrasında da bu kodu web sitenizde "header" bölümüne eklemeniz gerekmekte. Bu konu hakkında daha detaylı bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu

Facebook Piksel kullanmanın avantajları neler?

Sitenizi ziyaret edenlerin hangi eylemleri gerçekleştirdiklerini ve bunlardan nasıl bir geri dönüşüm aldığınızı bu kod ile takip edebileceğiniz gibi, retargeting reklamlar için de Facebook Piksel kullanmanın faydaları vardır. Sitenizden alışveriş yapanlara benzer hedef kitleler oluşturmanızı sağlarken, bu kod aynı zamanda birçok farklı reklam optimizasyonu sağlar.

İlgili rehber: Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?

Facebook Piksel nasıl çalışıyor

Kullanım ipuçlarına geçmeden önce bu aracın nasıl çalıştığından da bahsedelim. Bu kodun sitenize kurulmasıyla beraber 6 adımlık işleyişi bulunmakta.

  • Pikselin kurulumu
  • Siteyi ziyaret edenlerden veri toplanması
  • Toplanan verilerin ve kullanıcı davranışlarının incelenmesi
  • Bu veriler doğrultunda hedef kitlelerin oluşturulması
  • Reklam ücretlerinin belirlenmesi
  • Reklam performanslarının ve belirlenen aksiyonların geri dönüşümlerinin ölçümlenmesi

Bu işlemleri farklı hedef kitlelerle deneyebilir, farklı reklam modelleri ile deneyebilir ve reklamlarınızdan en yüksek performansı almak için de A/B testleri ile optimizasyonlarınızı yaparak, sizin için en ideal reklam ayarlarını bulabilirsiniz.

Facebook Piksel kullanım ipuçları

Özel hedef kitleler (Custom Audiences) oluşturma

Facebook Piksel ile yapabileceklerinizden biri web sitenize özel hedef kitleler oluşturmaktır. Özel hedef kitleler oluşturduğunuzda, reklamlarınız bu kitlelere gösterileceği için markanız ve ürünlerinizle daha ilgili olabilecek kitlelere reklam vermiş olursunuz ve bu da geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Piksel bu süreçte şunları takip edecektir:

  • Kullanıcılar hangi sayfaları ziyaret ediyor
  • Hangilerini ziyaret etmiyor
  • Bir kullanıcı belli bir sayfayı ziyaret ettiğinde
  • Sayfayı ne kadar aşağıya kaydırdığı
  • Sayfada geçirilen süre

Bu verilerle de reklam hedeflemelerinizi daha derin hale getirebilirsiniz. Örneğin

  • Web sitenizi son 24 saatte ziyaret eden kişiler
  • Son 180 günde web sitenizi ziyaret eden ama son 30 günde tekrar siteyi ziyaret etmeyen kişiler
  • Web sitenizde belli bir varış sayfasını ziyaret eden kullanıcılar
  • Web sitenizde belli bir varış sayfasını ziyaret eden fakat başka sayfa ziyaret etmeyen kullanıcılar

Özel geri dönüşüm ayarları

Özel hedef kitlelerde olduğu gibi farklı geri dönüşüm eylemlerini de Facebook Piksel üzerinde ayarlayabilirsiniz. Kullanıcı belli bir eyleme geçtiğinde, piksel bunun da takibini yapabilmekte ve reklamlarınızda da bu eylemi tekrarlayabilecek tipteki kullanıcıları da hedefleyebilmektesiniz.

Örneğin, bir kullanıcı bir ürünü sepetine ekledi ve sonrasında da sepette ürün bırakarak siteden ayrıldı. Pikseli, bu geri dönüşümü takip etmesi için ayarlayabilmektesiniz. Böylelikle sepete ürün ekleyen kullanıcılara yönelik retargeting reklamları hazırlayabileceğiniz gibi sepete ürün ekleme potansiyeli olan kullanıcılar da reklamlarınızda hedefleyebilirsiniz.

Facebook Pixel ile şunları özel geri dönüşüm olarak ayarlayabilmektesiniz:

  • Ödeme bilgisi giriş eylemi
  • Ürünü istek listesine ekleme
  • Ürünü sepete ekleme
  • Ürünü satın alma
  • Abonelik kayıt tamamlama
  • Ürün arama
  • İçerik veya ürün inceleme

Bu eylemleri gerçekleştiren kullanıcıları hedefleyerek, özel hedef kitle ayarlarınıza bu geri dönüşüm ayarlarını eklemeniz, sizinle daha ilgili olabilecek hedef kitlelere ulaşmanızı sağlayarak, reklamlarınızdan daha fazla geri dönüş almanızı sağlar.

Standart ve özel eylemler

Facebook Piksel kullanımdan hem standart hem de özel eylemleri kullanabilirsiniz. Standart eylemler Facebook’un sunduğu otomatik ayarlardır. Buradaki ayarlarla da reklamlarınızı optimize edebileceğiniz gibi kendi işinize özel eylemleri de belirleyerek, piksel üzerinde takip işlemlerini yapabilirsiniz. Standart olarak sunulan eylemler şu şekilde:

  • Ödeme bilgisi giriş eylemi
  • Ürünü istek listesine ekleme
  • Ürünü sepete ekleme
  • Ürünü satın alma
  • Abonelik kayıt tamamlama
  • Ürün arama
  • İçerik veya ürün inceleme
  • Bir ürünün renk, boyut, beden gibi varyasyonlarını seçme
  • Konum bulma
  • Ücretsiz deneme sürümüne başlama
  • Başvuru formu doldurma

Özel eylemler ise, belli bir URL adresi gerektirmektedir. Alışverişi tamamladıktan sonra kullanıcının yönlendirildiği teşekkürler sayfası buna bir örnek olarak gösterilebilir. Özel eylem belirlerken, kullanıcının site üzerinde belli bir eylemi gerçekleştirdikten sonra yönlendirildiği URL’yi de piksele tanımlamanız gerekemektedir.

Reklamlarınızın performansını artırmak için bu ayarlarını yaptığınızda, hem reklam bütçenizi daha etkin bir şekilde kullanmaya başlarsınız hem de doğrudan sizin ürün ve hizmetlerinizle ilgilenebilecek olan tüketici kitlelerine ulaşarak, reklamlarınızdan daha fazla sonuç alabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook reklam kampanya stratejilerinin 4 temel taşı

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı sürecinde ilk ürünlerin seçimi
İnternetten ürün satışı yapmak isteyen kişilerin öncelikli problemlerinden biri satacakları ilk ürünü bulmak oluyor. Doğru ürünü bulmak ve internetten ürün satışı çalışmalarına başlamak, zor olabildiği için üzerinde...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Dijital Pazarla
Dijital Pazarla"ma" Yanında Ol!
Küresel bir salgın ile mücadele ettiğimiz zor günlere hazırlıksız yakalanan şirketler Covid-19 karşısında büyük bir sınav veriyor.Alınan tedbirlere hızlıca adapte olmak adına yeni iş modelleri geliştiren firmalar şimdi de...
31 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil reklamların e-ticaret firmaları için ne tür avantajları bulunuyor?
Mobil cihaz kullanımlarının artması ve mobil internet penatrasyonunun artmasıyla beraber kullanıcıların mobil cihazlar üzerinde geçirdikleri süre artmaya başladı. Masaüstü cihazlar yerine günün her anında internet erişimi...
18 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı nedir ve neden önemlidir?
Marka imajı, günümüzde tüketicilerin memnuniyetini ve marka algısını tanımlamada önemli olan kriterlerden biri. Markanın kullanıcılar gözündeki imajı, şirketin büyümesine ya da zarar etmesine neden olabilecek durumlardan biri...
28 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler
E-ticarette yaptığınız çalışmaların nasıl sonuçlar verdiğini ve başarı oranınızı görmek için bir takım metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını ortaya koyacağı için iş...
15 Şubat 2018
Sinan Oypan
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
2020’de e posta pazarlaması trendleri ne olacak?
E posta pazarlaması, 2020’de de e-ticaret firmaların radarında olacak pazarlama çalışmalarından biri olmaya devam edecek. E posta gönderimleri doğru bir şekilde kurgulandığında, en yüksek geri dönüşümü sağlayan pazarlama...
2 Ocak 2020
Sinan Oypan
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
Sosyal medya reklamları 2017’de de e-ticaret firmalarının sıkça başvuracağı tanıtım araçları arasında yer alacak. 2016’nın da sonuna geldiğimiz şu günlerde, e-ticaret firmalar 2017 yılı için pazarlama ve reklam planlarını...
22 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir!
Sosyal medya hataları şirketinize pahalıya mal olabilir! Bu yazımızda yapmamanız gereken sosyal medya hataları 'ndan 4 tanesini ele alacağız. Sosyal medya hataları Sosyal medya pazarlaması e-ticaret firmaları için oldukça önemli...
15 Ocak 2017
Sinan Oypan
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir? E-ticaret firmaları neden influencer'lar ile çalışmalıdır? Influencer'ların e ticaret firmalarına faydaları nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu...
26 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik...
31 Ocak 2020
Sinan Oypan
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklamlarda ölçümlemeniz gereken metrikler
Video reklam çalışmalarınızı yaparken geri dönüşümlerinizi iyi bir şekilde analiz edebilmek ve çalışmalarınızın verimliliğini anlayabilmek için bazı metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, video reklam...
10 Nisan 2019
Sinan Oypan
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
E-ticaret sitenizin yükselişi için ihtiyacınız olan en temel öğe müşteridir. Aktif ya da potansiyel fark etmeksizin müşterilerin sıklıkla sitenize girmesi, uzun vadede marka bilinirliğinizi artırır. Doğal olarak satışlarınız da...
13 Mart 2021
Markethinkers