Facebook Piksel kullanım ipuçları

1 Temmuz 2020
Ferad Osman Sali
Facebook Piksel kullanım ipuçları

Facebook Piksel, Facebook ve Instagram reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm almanızı sağlayan bir takip kodu. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu kodu alıp, sitenize kurduğunuzda, bu takip kodu site ziyaretçilerinin farklı aktivitelerini takip ederek, reklamlarınızın performansını artırabilirsiniz.

Facebook Pixel kurulumu sonrasında da bir takım ayarlar yaparak, bu özelliğin kapsamını genişleterek, daha optimize ve daha yüksek geri dönüşüm sağlayan sonuçlar da alabilirsiniz. Bu rehberimizde de bu taktiklerden bahsedeceğiz.

Facebook Piksel nedir ve nasıl kurulur?

Facebook Piksel, yazının başında da belirttiğimiz gibi, bir web sitesine gelen ziyaretçilerin site üzerinde yaptığı, ürün araştırma, ürünü sepete ekleme, satın alma, istek listesine kaydetme gibi çeşitli aktiviteleri takip etmeye yarayan bir kod parçacığı. Bu kodu web sitenize ekledikten sonra, Facebook reklamlarında kullanıcı aktivitelerine göre reklamlar oluşturabildiğiniz gibi bu kullanıcıların aktivitelerine dayanarak farklı hedef kitleler de oluşturabilirsiniz.

Facebook Pixel kurulumu için Facebook Reklam Manager’dan web sitenizle ilişkilendirmek için bir kod almanız ve sonrasında da bu kodu web sitenizde "header" bölümüne eklemeniz gerekmekte. Bu konu hakkında daha detaylı bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu

Facebook Piksel kullanmanın avantajları neler?

Sitenizi ziyaret edenlerin hangi eylemleri gerçekleştirdiklerini ve bunlardan nasıl bir geri dönüşüm aldığınızı bu kod ile takip edebileceğiniz gibi, retargeting reklamlar için de Facebook Piksel kullanmanın faydaları vardır. Sitenizden alışveriş yapanlara benzer hedef kitleler oluşturmanızı sağlarken, bu kod aynı zamanda birçok farklı reklam optimizasyonu sağlar.

İlgili rehber: Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?

Facebook Piksel nasıl çalışıyor

Kullanım ipuçlarına geçmeden önce bu aracın nasıl çalıştığından da bahsedelim. Bu kodun sitenize kurulmasıyla beraber 6 adımlık işleyişi bulunmakta.

  • Pikselin kurulumu
  • Siteyi ziyaret edenlerden veri toplanması
  • Toplanan verilerin ve kullanıcı davranışlarının incelenmesi
  • Bu veriler doğrultunda hedef kitlelerin oluşturulması
  • Reklam ücretlerinin belirlenmesi
  • Reklam performanslarının ve belirlenen aksiyonların geri dönüşümlerinin ölçümlenmesi

Bu işlemleri farklı hedef kitlelerle deneyebilir, farklı reklam modelleri ile deneyebilir ve reklamlarınızdan en yüksek performansı almak için de A/B testleri ile optimizasyonlarınızı yaparak, sizin için en ideal reklam ayarlarını bulabilirsiniz.

Facebook Piksel kullanım ipuçları

Özel hedef kitleler (Custom Audiences) oluşturma

Facebook Piksel ile yapabileceklerinizden biri web sitenize özel hedef kitleler oluşturmaktır. Özel hedef kitleler oluşturduğunuzda, reklamlarınız bu kitlelere gösterileceği için markanız ve ürünlerinizle daha ilgili olabilecek kitlelere reklam vermiş olursunuz ve bu da geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Piksel bu süreçte şunları takip edecektir:

  • Kullanıcılar hangi sayfaları ziyaret ediyor
  • Hangilerini ziyaret etmiyor
  • Bir kullanıcı belli bir sayfayı ziyaret ettiğinde
  • Sayfayı ne kadar aşağıya kaydırdığı
  • Sayfada geçirilen süre

Bu verilerle de reklam hedeflemelerinizi daha derin hale getirebilirsiniz. Örneğin

  • Web sitenizi son 24 saatte ziyaret eden kişiler
  • Son 180 günde web sitenizi ziyaret eden ama son 30 günde tekrar siteyi ziyaret etmeyen kişiler
  • Web sitenizde belli bir varış sayfasını ziyaret eden kullanıcılar
  • Web sitenizde belli bir varış sayfasını ziyaret eden fakat başka sayfa ziyaret etmeyen kullanıcılar

Özel geri dönüşüm ayarları

Özel hedef kitlelerde olduğu gibi farklı geri dönüşüm eylemlerini de Facebook Piksel üzerinde ayarlayabilirsiniz. Kullanıcı belli bir eyleme geçtiğinde, piksel bunun da takibini yapabilmekte ve reklamlarınızda da bu eylemi tekrarlayabilecek tipteki kullanıcıları da hedefleyebilmektesiniz.

Örneğin, bir kullanıcı bir ürünü sepetine ekledi ve sonrasında da sepette ürün bırakarak siteden ayrıldı. Pikseli, bu geri dönüşümü takip etmesi için ayarlayabilmektesiniz. Böylelikle sepete ürün ekleyen kullanıcılara yönelik retargeting reklamları hazırlayabileceğiniz gibi sepete ürün ekleme potansiyeli olan kullanıcılar da reklamlarınızda hedefleyebilirsiniz.

Facebook Pixel ile şunları özel geri dönüşüm olarak ayarlayabilmektesiniz:

  • Ödeme bilgisi giriş eylemi
  • Ürünü istek listesine ekleme
  • Ürünü sepete ekleme
  • Ürünü satın alma
  • Abonelik kayıt tamamlama
  • Ürün arama
  • İçerik veya ürün inceleme

Bu eylemleri gerçekleştiren kullanıcıları hedefleyerek, özel hedef kitle ayarlarınıza bu geri dönüşüm ayarlarını eklemeniz, sizinle daha ilgili olabilecek hedef kitlelere ulaşmanızı sağlayarak, reklamlarınızdan daha fazla geri dönüş almanızı sağlar.

Standart ve özel eylemler

Facebook Piksel kullanımdan hem standart hem de özel eylemleri kullanabilirsiniz. Standart eylemler Facebook’un sunduğu otomatik ayarlardır. Buradaki ayarlarla da reklamlarınızı optimize edebileceğiniz gibi kendi işinize özel eylemleri de belirleyerek, piksel üzerinde takip işlemlerini yapabilirsiniz. Standart olarak sunulan eylemler şu şekilde:

  • Ödeme bilgisi giriş eylemi
  • Ürünü istek listesine ekleme
  • Ürünü sepete ekleme
  • Ürünü satın alma
  • Abonelik kayıt tamamlama
  • Ürün arama
  • İçerik veya ürün inceleme
  • Bir ürünün renk, boyut, beden gibi varyasyonlarını seçme
  • Konum bulma
  • Ücretsiz deneme sürümüne başlama
  • Başvuru formu doldurma

Özel eylemler ise, belli bir URL adresi gerektirmektedir. Alışverişi tamamladıktan sonra kullanıcının yönlendirildiği teşekkürler sayfası buna bir örnek olarak gösterilebilir. Özel eylem belirlerken, kullanıcının site üzerinde belli bir eylemi gerçekleştirdikten sonra yönlendirildiği URL’yi de piksele tanımlamanız gerekemektedir.

Reklamlarınızın performansını artırmak için bu ayarlarını yaptığınızda, hem reklam bütçenizi daha etkin bir şekilde kullanmaya başlarsınız hem de doğrudan sizin ürün ve hizmetlerinizle ilgilenebilecek olan tüketici kitlelerine ulaşarak, reklamlarınızdan daha fazla sonuç alabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook reklam kampanya stratejilerinin 4 temel taşı

Facebook videoların kullanımı ve Facebookta satış yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz için ilgili içeriklerimizi okuyabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Ürün filtreleme özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
Ürün filtreleme özelliklerinin önemi nedir ve nasıl kullanılmalıdır?
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri ve kullanıcı deneyimini artırmak için kullanılan özelliklerden biri de ürün filtreleme özellikleridir. Ürün filtremeleme özellikleriyle siteyi ziyaret edenler, aradıkları ürünlere daha rahat...
4 Ağustos 2017
Ferad Osman Sali
Blog Nedir?
Blog Nedir?
İnternet ortaya çıktığında, kullanıcıların genellikle pasif pozisyonda kaldığı bir mecraydı. İçeriğindeki uçsuz bucaksız bilgi havuzu, sadece okunabilen, bakılabilen, izlenebilen ya da dinlenebilen bir yapıdaydı. Bu hâliyle de...
3 Eylül 2021
Savaş Çetinkaya
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler
Sosyal medya hesabı açmadan önce, hem kullanacağınız sosyal ağ ile ilgili bazı bilgiler toplamanız hem de genel olarak sosyal medya pazarlama hakkında bir takım bilgilere sahip olmanız önemli. Sosyal medya için içerik üretmek,...
23 Nisan 2020
Ferad Osman Sali
Yeni Başlayanlar İçin Reklam Stratejisi Rehberi
Yeni Başlayanlar İçin Reklam Stratejisi Rehberi
İletişim, bir marka için ürün ve hizmet kalitesi kadar önemlidir. Markanızın hedef kitleniz tarafından tercih edilmesini sağlamak etkili bir reklam stratejisi ile mümkündür. Bu strateji, hedef kitlenize nasıl ulaşacağınız ve...
27 Ağustos 2022
Savaş Çetinkaya
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret Siteleri için KPI Nedir? KPI Örnekleri Nelerdir?
E-ticaret siteniz web ağında yer alır, dijital pazarlama ile desteklenir, ürünleriniz incelenir, sipariş ve ödeme online şekilde yapılır. Tüm dinamikler, varlığın sanal ortamdaki etkinliğini gösteriyor olsa da aslında her şey sanal...
4 Nisan 2021
Savaş Çetinkaya
IdeaSoft GA4 Entegrasyonu ile E-Ticarette Fark Yaratıyor
IdeaSoft GA4 Entegrasyonu ile E-Ticarette Fark Yaratıyor
IdeaSoft Google Analytics'in son sürümü GA4'ün lansmanının hemen ardından özelliği e ticaret yazılımına entegre etti. IdeaSoft bu güncelleme ile birlikte e-ticaret yapan müşterilerinin satış stratejilerini geliştirecek,...
19 Haziran 2023
Ulaş Kaygusuz