Facebook Piksel Nedir ve Nasıl Kullanılır?

Yazar: Ferad Osman Sali   -   Güncellenme Tarihi: 10.07.2024
Facebook Piksel Nedir ve Nasıl Kullanılır?

Facebook Piksel, Facebook ve Instagram reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm almanızı sağlayan bir takip kodudur. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu kodu alıp, sitenize kurduğunuzda, bu takip kodu site ziyaretçilerinin farklı aktivitelerini takip ederek, reklamlarınızın performansını artırır.

Hemen E-ticaret'e Başlayın!

E-ticaret adım atmadan önce, IdeaSoft e-ticaret yazılımlarını ücretsiz deneyebilirsiniz.

image

Facebook Pixel kurulumu sonrasında da bir takım ayarlar yaparak, bu özelliğin kapsamını genişletebilir ve daha optimize, daha yüksek geri dönüşüm sağlayan sonuçlar elde edebilirsiniz. Bu rehberde, bu taktiklerden bahsedeceğiz.

Facebook Piksel

Facebook Piksel Nedir ve Nasıl Kurulur?

Facebook Piksel, bir web sitesine gelen ziyaretçilerin site üzerinde yaptığı, ürün araştırma, ürünü sepete ekleme, satın alma, istek listesine kaydetme gibi çeşitli aktiviteleri takip etmeye yarayan bir kod parçacığıdır. Bu kodu web sitenize ekledikten sonra, Facebook reklamlarında kullanıcı aktivitelerine göre reklamlar oluşturabilir ve bu kullanıcıların aktivitelerine dayanarak farklı hedef kitleler oluşturabilirsiniz.

Ücretsiz e-kitap:

E-ticaret sitesi nasıl kurulur?

Formu doldurun, 10 adımda e-ticaret sitesi kurulumunu anlattığımız e-kitabı indirin.

Facebook Pixel kurulumu için Facebook Reklam Manager’dan web sitenizle ilişkilendirmek için bir kod almanız ve sonrasında bu kodu web sitenizde "header" bölümüne eklemeniz gerekmektedir.

Facebook Piksel Kullanmanın Avantajları

Sitenizi ziyaret edenlerin hangi eylemleri gerçekleştirdiklerini ve bunlardan nasıl bir geri dönüşüm aldığınızı bu kod ile takip edebilir, retargeting reklamlar için de Facebook Piksel kullanmanın faydalarından yararlanabilirsiniz. Sitenizden alışveriş yapanlara benzer hedef kitleler oluşturabilir ve bu kod sayesinde birçok farklı reklam optimizasyonu sağlayabilirsiniz.

Facebook Piksel

Facebook Piksel Nasıl Çalışır?

Kullanım ipuçlarına geçmeden önce bu aracın nasıl çalıştığından bahsedelim. Bu kodun sitenize kurulmasıyla beraber 6 adımlık işleyişi bulunur:

  1. Pikselin kurulumu
  2. Siteyi ziyaret edenlerden veri toplanması
  3. Toplanan verilerin ve kullanıcı davranışlarının incelenmesi
  4. Bu veriler doğrultusunda hedef kitlelerin oluşturulması
  5. Reklam ücretlerinin belirlenmesi
  6. Reklam performanslarının ve belirlenen aksiyonların geri dönüşümlerinin ölçümlenmesi

Bu işlemleri farklı hedef kitlelerle deneyebilir, farklı reklam modelleri ile deneyebilir ve reklamlarınızdan en yüksek performansı almak için de A/B testleri ile optimizasyonlarınızı yaparak, sizin için en ideal reklam ayarlarını bulabilirsiniz.

Facebook Piksel Kullanım İpuçları

Facebook Piksel Kullanım İpuçları

Özel hedef kitleler oluşturarak reklamlarınızı daha ilgili kitlelere gösterin. Piksel, kullanıcıların site üzerindeki aktivitelerini takip ederek daha derinlemesine hedefleme yapmanıza olanak tanır.

Özel Hedef Kitleler (Custom Audiences) Oluşturma

Facebook Piksel ile web sitenize özel hedef kitleler oluşturabilirsiniz. Özel hedef kitleler oluşturduğunuzda, reklamlarınız bu kitlelere gösterileceği için markanız ve ürünlerinizle daha ilgili olabilecek kitlelere reklam vermiş olursunuz ve bu da geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Piksel bu süreçte şunları takip eder:

  • Kullanıcılar hangi sayfaları ziyaret ediyor
  • Hangilerini ziyaret etmiyor
  • Bir kullanıcı belli bir sayfayı ziyaret ettiğinde
  • Sayfayı ne kadar aşağıya kaydırdığı
  • Sayfada geçirilen süre

Bu verilerle reklam hedeflemelerinizi daha derin hale getirebilirsiniz. Örneğin:

  • Web sitenizi son 24 saatte ziyaret eden kişiler
  • Son 180 günde web sitenizi ziyaret eden ama son 30 günde tekrar siteyi ziyaret etmeyen kişiler
  • Web sitenizde belli bir varış sayfasını ziyaret eden kullanıcılar
  • Web sitenizde belli bir varış sayfasını ziyaret eden fakat başka sayfa ziyaret etmeyen kullanıcılar

Özel Geri Dönüşüm Ayarları

Özel hedef kitlelerde olduğu gibi farklı geri dönüşüm eylemlerini de Facebook Piksel üzerinde ayarlayabilirsiniz. Kullanıcı belli bir eyleme geçtiğinde, piksel bunu takip eder ve reklamlarınızda bu eylemi tekrarlayabilecek tipteki kullanıcıları hedefleyebilirsiniz. Örneğin, bir kullanıcı bir ürünü sepetine ekledi ve sonrasında sepette ürün bırakarak siteden ayrıldı. Piksel bu geri dönüşümü takip eder ve sepete ürün ekleyen kullanıcılara yönelik retargeting reklamları hazırlayabilirsiniz. Ayrıca, sepete ürün ekleme potansiyeli olan kullanıcıları da reklamlarınızda hedefleyebilirsiniz.

Facebook Pixel ile şu eylemleri özel geri dönüşüm olarak ayarlayabilirsiniz:

  • Ödeme bilgisi giriş eylemi
  • Ürünü istek listesine ekleme
  • Ürünü sepete ekleme
  • Ürünü satın alma
  • Abonelik kayıt tamamlama
  • Ürün arama
  • İçerik veya ürün inceleme

Bu eylemleri gerçekleştiren kullanıcıları hedefleyerek, özel hedef kitle ayarlarınıza bu geri dönüşüm ayarlarını eklemeniz, sizinle daha ilgili olabilecek hedef kitlelere ulaşmanızı sağlayarak, reklamlarınızdan daha fazla geri dönüş almanızı sağlar.

Standart ve Özel Eylemler

Facebook Piksel kullanarak hem standart hem de özel eylemleri kullanabilirsiniz. Standart eylemler Facebook’un sunduğu otomatik ayarlardır. Bu ayarlarla da reklamlarınızı optimize edebilir, kendi işinize özel eylemleri belirleyerek, piksel üzerinde takip işlemlerini yapabilirsiniz. Standart olarak sunulan eylemler şu şekildedir:

  • Ödeme bilgisi giriş eylemi
  • Ürünü istek listesine ekleme
  • Ürünü sepete ekleme
  • Ürünü satın alma
  • Abonelik kayıt tamamlama
  • Ürün arama
  • İçerik veya ürün inceleme
  • Bir ürünün renk, boyut, beden gibi varyasyonlarını seçme
  • Konum bulma
  • Ücretsiz deneme sürümüne başlama
  • Başvuru formu doldurma

Standart ve Özel Eylemler

Facebook Piksel, hem standart hem de özel eylemleri takip eder. Özel eylemler, belirli URL'ler gerektirir ve kullanıcıların belirli eylemleri gerçekleştirdikten sonra yönlendirildikleri sayfaları tanımlar.

Özel eylemler ise belli bir URL adresi gerektirir. Alışverişi tamamladıktan sonra kullanıcının yönlendirildiği teşekkürler sayfası buna bir örnek olarak gösterilebilir. Özel eylem belirlerken, kullanıcının site üzerinde belli bir eylemi gerçekleştirdikten sonra yönlendirildiği URL’yi piksele tanımlamanız gerekmektedir.

Reklamlarınızın performansını artırmak için bu ayarları yaptığınızda, hem reklam bütçenizi daha etkin bir şekilde kullanmaya başlarsınız hem de doğrudan sizin ürün ve hizmetlerinizle ilgilenebilecek olan tüketici kitlelerine ulaşarak, reklamlarınızdan daha fazla sonuç alabilirsiniz.

Facebook Piksel Nedir ve Nasıl Kurulur?

Facebook Piksel, Facebook ve Instagram reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm almanızı sağlayan bir takip kodudur. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu kodu alıp, sitenize kurduğunuzda, site ziyaretçilerinin farklı aktivitelerini takip ederek, reklamlarınızın performansını artırabilirsiniz. Facebook Reklam Manager’dan web sitenizle ilişkilendirmek için bir kod almanız ve bu kodu web sitenizde "header" bölümüne eklemeniz gerekmektedir.

Facebook Piksel Kullanmanın Avantajları Nelerdir?

Facebook Piksel kullanarak, sitenizi ziyaret edenlerin hangi eylemleri gerçekleştirdiğini ve bunlardan nasıl bir geri dönüşüm aldığınızı takip edebilirsiniz. Retargeting reklamlar için de faydalı olan bu kod, sitenizden alışveriş yapanlara benzer hedef kitleler oluşturmanızı sağlar ve reklam optimizasyonu yaparak geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Facebook Piksel Nasıl Çalışır?

  1. Pikselin kurulumu
  2. Siteyi ziyaret edenlerden veri toplanması
  3. Toplanan verilerin ve kullanıcı davranışlarının incelenmesi
  4. Bu veriler doğrultunda hedef kitlelerin oluşturulması
  5. Reklam ücretlerinin belirlenmesi
  6. Reklam performanslarının ve belirlenen aksiyonların geri dönüşümlerinin ölçümlenmesi

Bu adımları farklı hedef kitlelerle deneyebilir, farklı reklam modelleri ile test edebilir ve reklamlarınızdan en yüksek performansı almak için optimizasyonlarınızı yapabilirsiniz.

Facebook Piksel ile Özel Hedef Kitleler Nasıl Oluşturulur?

Facebook Piksel ile web sitenize özel hedef kitleler oluşturabilirsiniz. Örneğin, web sitenizi son 24 saatte ziyaret eden kişiler, son 180 günde ziyaret eden ama son 30 günde tekrar ziyaret etmeyen kişiler gibi. Bu sayede reklamlarınızı daha ilgili kitlelere gösterebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

Özel Geri Dönüşüm Ayarları Nasıl Yapılır?

Facebook Piksel ile kullanıcıların belirli eylemlerini takip edebilir ve reklamlarınızda bu eylemleri tekrarlayabilecek kullanıcıları hedefleyebilirsiniz. Örneğin, bir kullanıcı bir ürünü sepetine ekledikten sonra satın almadan ayrılırsa, bu kullanıcıları retargeting reklamları ile tekrar hedefleyebilirsiniz.

Standart ve Özel Eylemler Nelerdir?

Facebook Piksel ile hem standart hem de özel eylemleri kullanabilirsiniz. Standart eylemler Facebook’un sunduğu otomatik ayarlardır. Özel eylemler ise belli bir URL adresi gerektirir ve kullanıcıların belirli eylemleri gerçekleştirdikten sonra yönlendirildiği URL'yi piksele tanımlamanız gerekmektedir.

ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar