Facebook Piksel kullanım ipuçları

1 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanım ipuçları

Facebook Piksel, Facebook ve Instagram reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm almanızı sağlayan bir takip kodu. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu kodu alıp, sitenize kurduğunuzda, bu takip kodu site ziyaretçilerinin farklı aktivitelerini takip ederek, reklamlarınızın performansını artırabilirsiniz.

Facebook Pixel kurulumu sonrasında da bir takım ayarlar yaparak, bu özelliğin kapsamını genişleterek, daha optimize ve daha yüksek geri dönüşüm sağlayan sonuçlar da alabilirsiniz. Bu rehberimizde de bu taktiklerden bahsedeceğiz.

Facebook Piksel nedir ve nasıl kurulur?

Facebook Piksel, yazının başında da belirttiğimiz gibi, bir web sitesine gelen ziyaretçilerin site üzerinde yaptığı, ürün araştırma, ürünü sepete ekleme, satın alma, istek listesine kaydetme gibi çeşitli aktiviteleri takip etmeye yarayan bir kod parçacığı. Bu kodu web sitenize ekledikten sonra, Facebook reklamlarında kullanıcı aktivitelerine göre reklamlar oluşturabildiğiniz gibi bu kullanıcıların aktivitelerine dayanarak farklı hedef kitleler de oluşturabilirsiniz.

Facebook Pixel kurulumu için Facebook Reklam Manager’dan web sitenizle ilişkilendirmek için bir kod almanız ve sonrasında da bu kodu web sitenizde "header" bölümüne eklemeniz gerekmekte. Bu konu hakkında daha detaylı bilgiyi aşağıdaki rehberimizde bulabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu

Facebook Piksel kullanmanın avantajları neler?

Sitenizi ziyaret edenlerin hangi eylemleri gerçekleştirdiklerini ve bunlardan nasıl bir geri dönüşüm aldığınızı bu kod ile takip edebileceğiniz gibi, retargeting reklamlar için de Facebook Piksel kullanmanın faydaları vardır. Sitenizden alışveriş yapanlara benzer hedef kitleler oluşturmanızı sağlarken, bu kod aynı zamanda birçok farklı reklam optimizasyonu sağlar.

İlgili rehber: Facebook Piksel kullanmanın avantajları nelerdir?

Facebook Piksel nasıl çalışıyor

Kullanım ipuçlarına geçmeden önce bu aracın nasıl çalıştığından da bahsedelim. Bu kodun sitenize kurulmasıyla beraber 6 adımlık işleyişi bulunmakta.

  • Pikselin kurulumu
  • Siteyi ziyaret edenlerden veri toplanması
  • Toplanan verilerin ve kullanıcı davranışlarının incelenmesi
  • Bu veriler doğrultunda hedef kitlelerin oluşturulması
  • Reklam ücretlerinin belirlenmesi
  • Reklam performanslarının ve belirlenen aksiyonların geri dönüşümlerinin ölçümlenmesi

Bu işlemleri farklı hedef kitlelerle deneyebilir, farklı reklam modelleri ile deneyebilir ve reklamlarınızdan en yüksek performansı almak için de A/B testleri ile optimizasyonlarınızı yaparak, sizin için en ideal reklam ayarlarını bulabilirsiniz.

Facebook Piksel kullanım ipuçları

Özel hedef kitleler (Custom Audiences) oluşturma

Facebook Piksel ile yapabileceklerinizden biri web sitenize özel hedef kitleler oluşturmaktır. Özel hedef kitleler oluşturduğunuzda, reklamlarınız bu kitlelere gösterileceği için markanız ve ürünlerinizle daha ilgili olabilecek kitlelere reklam vermiş olursunuz ve bu da geri dönüşümlerinizi artırmanıza yardımcı olur. Piksel bu süreçte şunları takip edecektir:

  • Kullanıcılar hangi sayfaları ziyaret ediyor
  • Hangilerini ziyaret etmiyor
  • Bir kullanıcı belli bir sayfayı ziyaret ettiğinde
  • Sayfayı ne kadar aşağıya kaydırdığı
  • Sayfada geçirilen süre

Bu verilerle de reklam hedeflemelerinizi daha derin hale getirebilirsiniz. Örneğin

  • Web sitenizi son 24 saatte ziyaret eden kişiler
  • Son 180 günde web sitenizi ziyaret eden ama son 30 günde tekrar siteyi ziyaret etmeyen kişiler
  • Web sitenizde belli bir varış sayfasını ziyaret eden kullanıcılar
  • Web sitenizde belli bir varış sayfasını ziyaret eden fakat başka sayfa ziyaret etmeyen kullanıcılar

Özel geri dönüşüm ayarları

Özel hedef kitlelerde olduğu gibi farklı geri dönüşüm eylemlerini de Facebook Piksel üzerinde ayarlayabilirsiniz. Kullanıcı belli bir eyleme geçtiğinde, piksel bunun da takibini yapabilmekte ve reklamlarınızda da bu eylemi tekrarlayabilecek tipteki kullanıcıları da hedefleyebilmektesiniz.

Örneğin, bir kullanıcı bir ürünü sepetine ekledi ve sonrasında da sepette ürün bırakarak siteden ayrıldı. Pikseli, bu geri dönüşümü takip etmesi için ayarlayabilmektesiniz. Böylelikle sepete ürün ekleyen kullanıcılara yönelik retargeting reklamları hazırlayabileceğiniz gibi sepete ürün ekleme potansiyeli olan kullanıcılar da reklamlarınızda hedefleyebilirsiniz.

Facebook Pixel ile şunları özel geri dönüşüm olarak ayarlayabilmektesiniz:

  • Ödeme bilgisi giriş eylemi
  • Ürünü istek listesine ekleme
  • Ürünü sepete ekleme
  • Ürünü satın alma
  • Abonelik kayıt tamamlama
  • Ürün arama
  • İçerik veya ürün inceleme

Bu eylemleri gerçekleştiren kullanıcıları hedefleyerek, özel hedef kitle ayarlarınıza bu geri dönüşüm ayarlarını eklemeniz, sizinle daha ilgili olabilecek hedef kitlelere ulaşmanızı sağlayarak, reklamlarınızdan daha fazla geri dönüş almanızı sağlar.

Standart ve özel eylemler

Facebook Piksel kullanımdan hem standart hem de özel eylemleri kullanabilirsiniz. Standart eylemler Facebook’un sunduğu otomatik ayarlardır. Buradaki ayarlarla da reklamlarınızı optimize edebileceğiniz gibi kendi işinize özel eylemleri de belirleyerek, piksel üzerinde takip işlemlerini yapabilirsiniz. Standart olarak sunulan eylemler şu şekilde:

  • Ödeme bilgisi giriş eylemi
  • Ürünü istek listesine ekleme
  • Ürünü sepete ekleme
  • Ürünü satın alma
  • Abonelik kayıt tamamlama
  • Ürün arama
  • İçerik veya ürün inceleme
  • Bir ürünün renk, boyut, beden gibi varyasyonlarını seçme
  • Konum bulma
  • Ücretsiz deneme sürümüne başlama
  • Başvuru formu doldurma

Özel eylemler ise, belli bir URL adresi gerektirmektedir. Alışverişi tamamladıktan sonra kullanıcının yönlendirildiği teşekkürler sayfası buna bir örnek olarak gösterilebilir. Özel eylem belirlerken, kullanıcının site üzerinde belli bir eylemi gerçekleştirdikten sonra yönlendirildiği URL’yi de piksele tanımlamanız gerekemektedir.

Reklamlarınızın performansını artırmak için bu ayarlarını yaptığınızda, hem reklam bütçenizi daha etkin bir şekilde kullanmaya başlarsınız hem de doğrudan sizin ürün ve hizmetlerinizle ilgilenebilecek olan tüketici kitlelerine ulaşarak, reklamlarınızdan daha fazla sonuç alabilirsiniz.

İlgili rehber: Facebook reklam kampanya stratejilerinin 4 temel taşı

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlamayı farkındalık aşamalarını geliştirmek için nasıl kullanabilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizde birçok farklı amaçla kullanılabilmekte. Bu amaçlardan biri de kullanıcıların marka ve ürünle ilgili farkındalık aşamalarını geliştirmektir. Ürün ve marka bilinirliğini...
9 Mart 2019
Sinan Oypan
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Dönemsel olarak farklı içerik çalışmaları yaparak, e-ticaret sitenizin blog bölümünü canlı tutabilirsiniz. Aylık olarak planlar yapmak ve bir sonraki ay için bir plan belirlemek bu açıdan faydalı bir çalışmadır. Her ay ve her...
28 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru
Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen...
11 Ekim 2016
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğünüzü artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar
Youtube üzerindeki görünürlüğü artırma çalışmaları yapmak, videolarınızın daha fazla izlenmesini ve ulaştığınız hedef kitleyi daha da büyütmenizi sağlar. Tabii ki buradaki etkileşimlerinizin artması video...
19 Nisan 2018
Sinan Oypan
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Günümüzde mobile uyumluluk artık bir standart haline gelmeye başlıyor. Arama motorlarının mobile uyumlu sitelere daha fazla öncelik tanıyor olmasının yanı sıra kullanıcıların mobil cihaz kullanımlarının artması ve...
14 Nisan 2017
Sinan Oypan
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Ticaretin temel yapı taşlarından birisinin reklam olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Ticaretin şekli ne kadar değişirse değişsin, o şekle uygun bir reklamcılık yöntemi de mutlaka bulunur. Öyle ki dijital dünyadaki hızlı gelişim ile...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Neden mobil uyumlu site tasarımına yatırım yapmalısınız?
Dünkü yazımızda mobil uygulamaların e-ticaret için bir zorunluluk olup olmadığını ele almıştık. Dilerseniz buraya tıklayarak dünkü yazımızı okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda da e-ticaret firmalarının neden mobil uygulama...
14 Mart 2017
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizde görsel optimizasyonunu sağlayacak ipuçları
E-ticaret sitenizin görsel arama sorgularında daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve görsel içerikleriniz üzerinden sitenize trafik sağlamak için görsel optimizasyonunu yapmanız gerekiyor. İşin SEO kısmının yanı sıra site...
11 Ocak 2018
Sinan Oypan