Blog

E-ticaret nasıl yapılır ve aşamaları nelerdir?

E-ticaret sitesi kurmak ve internetten satış yapmak ile ilgili bugüne kadar çeşitli rehberlerle size birçok bilgi sunduk. Ancak bu sektöre yeni girecek kişiler e-ticaret nasıl yapılır, e-ticaret sitesi nasıl kurulur ve bu aşamaların ne olduğunu bilmeyebilirler. Bu nedenle de bu rehberimizde bir e-ticaret sitesinin nasıl kurulabileceğinden, internet üzerinden satış yapmak için neler gerektiğini ve iş yönetim süreciyle ilgili bazı detayları paylaşacağız.

Hangi ürünleri satacağınıza veya sektörünüze karar vermelisiniz

Mevcut iş yerinizi internete taşımayı planlıyorsanız, tabii ki bu aşamayı atlayabilirsiniz. Zaten sektörünüz ve satacağınız ürünler belli olacaktır. Fakat sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurmayı planlıyorsanız; öncelikle ürünlerinize ve sektörünüze karar vermelisiniz.

Bu aşamada kendi ürettiğiniz ürünlerin de satışını yapabileceğiniz gibi, perakendecilerden ürün tedarik ederek de online satış yapabilirsiniz.

İnternet sitenizin bir alan adı ve sunucusu olmalı

Bu terimlere aşina değilseniz ve e-ticaret yapmayı düşünüyorsanız, bu konular hakkında da biraz araştırma yapmanız gerekiyor. Alan adı, kuracağınız firmanın internet üzerindeki adıdır. Sunucu ise, sitenizi kurmak ve verilerinizi barındırmak için kullanacağınız servistir. Sunucu, internet sitenizin tüm verilerini barındırdığınız bir alan da diyebiliriz.

Öncelikle bir alan adı ve sunucu satın almanız ya da kiralamanız gerekecektir. Bunun için çeşitli Hosting firmalarının internet sitelerini ziyaret edebilir ve ihtiyacınıza yönelik bir sunucu seçebilirsiniz.

Biz Ideasoft olarak müşterilerimize anahtar teslim bir çözüm sunarız. Alan adı, sunucu, e-posta gibi konuları düşünmenize gerek olmaz. Tüm servisleri tek noktadan IdeaSoft paketleri sayesinde düşünmezsiniz. Dilerseniz 15 gün boyunca yazılımımızı ücretsiz deneyebilir ve e-ticaret danışmanlarımızdan bilgi alabilirsiniz.

Şirketinizin olması gerekir

İnternet üzerinden satış yaparken, yaptığınız satışları faturalandırmanız gerekir. Başka bir deyişle vergi mükellefi olmalısınız. Kredi kartı ya da havale/EFT ile yapılan satış işlemlerinde fatura kesmeniz gerekeceği için böyle bir zorunluluk bulunmaktadır.

Aynı zamanda Sanal POS alabilmek ve işinizi yasallaştırabilmek için de vergi mükellefi olma zorunluluğunuz bulunuyor. Şimdilik küçük bir başlangıç yapmayı düşünüyorsanız, şahıs firması kurabilirsiniz. İlerleyen dönemlerde bu şirketi Limited Şirket’e de dönüştürebilirsiniz. Eğer elinizde yeterli bir sermaye varsa ve ortaklı bir yapınız varsa o zaman Limited Şirket kurmak sizin için daha yararlı olacaktır.Limited şirket nasıl kurulur? isim yazımızdan bu konu ile ilgili detaylı bilgiler alabilirsiniz. Aşağıdaki videomuzda ise şahıs şirketi kurmak ile ilgili detaylara ulaşabilirsiniz.

Güvenilir bir altyapınız olmalı

E-ticarette güvenlik oldukça önemli bir kavramdır. Sitenizin güvenli olması, altyapısının sağlam olması, uzun vadede işinizin ayakta kalmasına yardımcı olacaktır. Sitenizin açıklarının olması ve güvenli olmaması maddi ve manevi olarak size zarar verebilir.

E-ticaret altyapı hizmetleri, özellikle e-ticarete yeni atılacak kişiler ve iş yerini internete taşıyacak kurumlar için oldukça ideal çözümler sunmakta. Bu hizmetler ile işin teknik ve altyapısal bölümleri, altyapı sağlayıcı firma tarafından yapıldığı için, siz işin biraz daha yönetim ve ticaret kısmıyla ilgilenme fırsatı bulursunuz.

İdeasoft’un e-ticaret altyapı paketlerini inceleyerek ihtiyacınıza yönelik çözümler bulabilirsiniz. İşinizi güvenli bir altyapı üstüne kurarak, teknik konulara çok fazla girmeden, işinizi büyütmek ve satış yapmak için çalışmalar yapmaya başlayabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo süreci talebinde bulunarak hizmetlerimizi deneyebilirsiniz de.

Belli bir sermayeniz olmalı

Sermaye, e-ticarette başarılı olmak için birçok kriteri etkileyebilir. E-ticarete girmek için çok büyük sermayelere ihtiyacınız olmayacaktır; fakat yine de bir takım harcamalarınız olacaktır. Sunucu ve alan adı giderleri, şirket kurulumu, aylık vergiler, (varsa) ofis kirası ve ofis giderleri, (varsa) çalışanların maaşları ve sigortaları, yazılım masrafları gibi birçok gideriniz olacak ve bunların bir kısmını her ay ödemek zorundasınız.

Bu sebeple de elinizde biraz sermaye olması gerekir. Bunu yanı sıra ürün tedariği ve lojistiği için yapacağınız harcamaları da işin içine katmanız gerekiyor. Tabii ki bir site açmak tek başına yeterli değil; reklam ve pazarlama çalışmaları için de her ay belli bir bütçe ayırmanız gerekecek.

Zaman ve emek vermek

E-ticaretin, normal ticaretten farkı internet üzerinden satış yapıyor olmanız. Yani, bir fiziki mağaza üzerinde ticaret yapmaktan bir farkı olmadığı için, e-ticaret sitenize ciddi emek ve zaman vermeniz gerekiyor.

Yukarıdaki adımları tamamlayıp, masraflarınızı karşılayacak bir sermayenizin olması durumunda e-ticaret sitenizi hızlı bir şekilde kurabilir; ürünlerinizi sitenize yerleştirebilir ve sitenizi satışa hazır bir hale getirebilirsiniz. Ancak işin önemli boyutu bundan sonra başlıyor.

İşinizi geliştirmek, satışlarınızı artırmak ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için üzerinde çalışmanız, zamanınızı ayırmanız ve emeğinizi vermelisiniz. Aksi takdirde, kimsenin önünden geçmediği bir sokakta dükkan açmaktan farklı bir durum olmaz. Sitenizi kimse ziyaret etmediği için, satış yapamaz ve zarar etmeye başlarsınız.

E-ticaret sitesi yönetim aşamaları

Tabii ki tek bir yazıda bunların hepsini vermemiz mümkün değil; ancak Blog sayfamızda reklamlar, site yönetimi, pazarlama, SEO ve sosyal medya yönetimi gibi birçok farklı konuda bilgi bulabileceğiniz rehberlerimiz bulunuyor. Günde birkaç yazı okuyarak, yapmanız gerekenler hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Burada bazı ana başlıkları ele alalım.

Reklam ve pazarlama çalışmaları

E-ticaret sitenizi açtıktan sonraki süreçte, markanızı tanıtmanız gerekecek. Bunun için de dijital pazarlama ve reklam yöntemlerinden yararlanabilirsiniz. Sosyal ağlarda marka sayfası açabilir ve buradan, yeni takipçiler edinebilir; yeni hedef kitlelere ulaşmak için reklamlar verebilir ve ürünlerinizi tanıtabilirsiniz.

Bunun yanı sıra dijital mecralara reklamlar verebilir; Adsense ile reklamlarınızın farklı dijital mecralarda görünmesini sağlayabilir ve Adwords ile Google aramalarına yönelik reklamlar oluşturabilirsiniz. Aşağıdaki kategorilerimizde bu konularla ilgili detaylara ulaşabilirsiniz.

Dijital reklam ve pazarlama taktikleri

Sosyal medya yönetim rehberleri

İçerik pazarlama rehberleri

Müşteri destek hizmeti

İşin yönetim kısmında üzerinde durmanız gereken detaylardan biri de müşteri destek hizmetinizin kalitesini yükseltmek olacaktır. E-ticarette rekabetin bir hayli yüksek olmasından dolayı, sadece fiyat avantajınızla öne çıkmaya çalışırsanız, uzun vadede karlılığınızı artırmanız bir hayli zorlaşacak. Bunun yerine, müşteri destek hizmetlerinizi geliştirmeniz ve müşteri memnuniyetini artırmanız daha önemlidir. Müşteri memnuniyeti artırmayla ilgili aşağıdaki kategorimize bakarak, farklı rehberlerden yararlanabilirsiniz.

Müşteri ilişkileri yönetimi

Depo, stok yönetimi ve kargo süreçleri

E-ticarette depo ve stok yönetimi de bir hayli önemlidir. Deponuzun düzenli olması, ürünlerinizin stoklarını site üzerinde doğru bir şekilde göstermeniz, yanlış gönderiler yapmamanız ve stok durumunuzu devamlı olarak kontrol etmeniz gerekmektedir.

Depo yönetiminin yanı sıra, müşterilere sunduğunuz kargo yöntemleri de oldukça önemlidir. Aynı gün içinde kargoya verme seçeneğinin olması, belli bir meblağ üstündeki alışverişlerde ücretsiz kargo seçenekleri sunmak verdiğiniz hizmetlerin değerini artıracaktır.

Site yönetimi

Tabii ki tüm bunları yaparken, sitenizin de yönetimini yapmanız gerekiyor. Sitenizin SEO uyumluluğu üzerine çalışmalar yapmalı, belli aralıklarla ürün ve ürün açıklamalarını güncellemeli, ana sayfa üzerinde değişiklikler yaparak, kampanya ve fırsatlarınızı duyurmanız gerekiyor.

Arama motoru optimizasyonu önerileri

Site performansı konusunda testler yapmalı, bozuk linkler varsa onları düzeltmeli ve sitenizin kullanıcı deneyimini artırmak için neler yapabileceğiniz konusunda araştırmalar yapmalısınız.

Tüm bunları yaparken, Google Analytics üzerinden, sitenizin trafik verilerini incelemeli, en çok ve en az ilgi gören kategori ve ürünlerinizi belirlemelisiniz. Bunlar üzerine yeni stratejiler geliştirerek, ilgi görmeyen ürünlerinizle ilgili kampanyalar düzenleyerek; bu ürünlerin satışlarını artırmak için çalışmalar yapabilirsiniz.

Bu bölümün başında da dediğimiz gibi, bu bölümü tek bir bölüme sığdırmamız oldukça zor bu nedenle Blog sayfamızda her gün bir yenisini yayınladığımız rehberlerimizi takip ederek, e-ticaret ve e-ticaretin yan dalları hakkındaki bilgilerinizi geliştirerek, işinizi daha da büyütmek için çalışmalar yapabilirsiniz.

En Çok Okunan Yazılar

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun

Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!