Blog

E ticaret nasıl yapılır ve aşamaları nelerdir?

İşini e-ticarete taşımak, büyüyen pazarda yer almak isteyenler için e ticaret nedir nasıl yapılır gibi merak edilen soruları cevapladığımız yazımızda e ticaret sitesi yapımında dikkat edilmesi gereken noktaları öğrenebilirsiniz. İnternet ticareti nasıl yapılır e-satış gibi konuları detaylı olarak ele aldığımız yazılarımızdan, işinizde kazançlı çıkaracak rotaları belirleyebilirsiniz.

E-Ticarete Nasıl Başlanır?

Sanal ticaret yapmak isteyip e ticaret nasıl kurulur diye merak edenler ve e-ticarete geçtikten sonra işini büyütmenin yollarını arayanlar için oluşturduğumuz e ticaret bilgileri alanından sizlere faydalı olabilecek bilgilere ulaşabilirsiniz. e ticaret işi nasıl yapılır diye düşünüyorsanız öncelikle iş fikrinizi ve planınızı belirlemelisiniz. Bir şirketiniz varsa faaliyetlerinize online ticaret, e satış gibi alanları eklemeniz yeterli olacaktır. Şirketiniz yoksa şahıs ya da sermaye şirketi kurmak ile işe başlayabilirsiniz. Şirket kurma zorunluluğun çıkış noktası online satışlarınızı faturalandıracağınızdan dolayı vergi mükellefi olma şartının aranmasıdır. Şirketinizi kurduktan sonraki adım olarak alışverişlerde tüketiciyi korumak ve e-ticaret işlemlerini kayıt altına almak amacıyla oluşturulan ETBİS’e (Elektronik Ticaret Bilgi Sistemi) kayıt yaptırmanız gerekir. E-ticaret firmalarının kayıt işlemi 1 Aralık 2017 itibariyle zorunlu hale getirilmiştir.

E-ticaret için Şirket Kurmak Zorunlu Mudur?

İnternet üzerinden satış yaparken, yaptığınız satışları faturalandırmanız gerekir. Başka bir deyişle vergi mükellefi olmalısınız. Kredi kartı ya da havale/EFT ile yapılan satış işlemlerinde fatura kesmeniz gerekeceği için böyle bir zorunluluk bulunmaktadır.

Aynı zamanda Sanal POS alabilmek ve işinizi yasallaştırabilmek için de vergi mükellefi olma zorunluluğunuz bulunur. Şimdilik küçük bir başlangıç yapmayı düşünüyorsanız, şahıs firması kurabilirsiniz. İlerleyen dönemlerde bu şirketi Limited Şirket’e de dönüştürebilirsiniz. Eğer elinizde yeterli bir sermaye varsa ve ortaklı bir yapınız varsa o zaman Limited Şirket kurmak sizin için daha yararlı olacaktır.Limited şirket nasıl kurulur? isim yazımızdan bu konu ile ilgili detaylı bilgiler alabilirsiniz. Aşağıdaki videomuzda ise şahıs şirketi kurmak ile ilgili detaylara ulaşabilirsiniz.

Sanal Ticaret Yapmak için En Önemli Kilometre Taşları

  • Şirketiniz yoksa şirket kurmak
  • E-ticaret sitesi yazılımı
  • Domain (Alan adı)
  • Sunucu (Hosting)
  • Güvenli E-ticaret Sitesi Yazılımı Seçin

    Şirket kurmak yolundaki işlemleriniz tamamlanmadan internet üzerinden satış işlemine başlayamazsınız fakat sitenizi satışa hazır hale getirebilirsiniz. Bu aşamada e-ticaret siteniz için kullanacağınız altyapıya karar verip, panel kullanımı, ürün ekleme ve aktarımı gibi tüm işlemlerinizi hazır edebilirsiniz. E-ticarette güvenli bir altyapı sitenizin sağlam ve kesintisiz bir şekilde ayakta durmasını sağlar. E-ticaret altyapı hizmetleri, özellikle e-ticarete yeni atılacak kişiler ve iş yerini internete taşıyacak kurumlar için oldukça ideal çözümler sunar. IdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyerek güvenli bir yazılım sahibi olabilir, pek çok e-ticaret çözümünü sitenize uygulayabilirsiniz. E-ticaret paketiyle pek çok hizmeti bir bütün olarak alarak, sadece işinizin yönetim kısmıyla ilgilenebilirsiniz. İşinizi güvenli bir altyapı üstüne kurmak, teknik konularla ilgilenmemek aynı zamanda işinizi büyütmek için IdeaSoft’un 15 günlük DEMO sürümü deneyimlemeniz için sizleri bekliyor.

    İşinize ve Şirketinize Uygun Bir Alan Adı Seçin

    E-ticaret sitesi açmak için şirket kurup, alt yapınıza karar verdikten sonra bir alan adı, sunucu ve SSL sertifikasına ihtiyacınız olacaktır. Alan adı (domain) kuracağınız firmanın internet üzerindeki adıdır. Sunucu (hosting) ise sitenizi kurmak ve internet sitenizin tüm verilerini barındırdığınız alandır.

    SSL sertifikası ise bir web sitesinin kimliğini doğrulayan dijital bir sertifikadır. E-ticaret sitenizin SSL sertifikasına sahip olması web sitenizin kimliğini ve varlığını kabul eden, site ziyaretçilerine güven veren bir sertifikadır. Tüm hizmetleri ayrı ayrı almaya karar verdiyseniz bunun için çeşitli hosting firmalarının internet sitelerini ziyaret etmeniz ve hepsi için ayrı ücret ödemeniz gerekir. IdeaSoft bir e-ticaret sitesinde olması gereken tüm araçları size bir bütün olarak sunar. İşinize uygun domaini sizler için alır, hosting ve SLL sertifikası gibi siteniz için zorunlu servisleri sağlar. Dilerseniz 15 gün boyunca yazılımımızı ücretsiz deneyebilir ve e-ticaret danışmanlarımızdan bilgi alabilirsiniz.

    E-satış için Sektörünüzü Belirleyin

    Mevcut iş yerinizi taşımıyor, sıfırdan yeni bir iş kuruyorsanız sektörünüze karar vermeli ve adımlarınızı bu yönde atmalısınız. Mevcut iş yerinizi internete taşımayı planlıyorsanız izleyeceğiniz adımlar daha farklı olacaktır. İnternetten satış yapmak için farklı stratejiler belirleyebilirsiniz. Geliştireceğiniz farklı satış stratejileri ile pazar alanınızı genişletebilirsiniz. Türkiye’nin lider pazaryerlerinde ürünlerinizi satışa çıkarabilir, perakendecilerden ürün tedarik ederek sitenizde online satış yapabilirsiniz.

    “E

    Belirli Bir Sermaye ile Yola Çıkın

    Sermaye, e ticaret nasıl yapılır sorusunun en önemli cevaplarındandır. e-ticarette başarılı olmak için birçok kriteri gerçekleştirmenize olanak verir. E-ticaret sitesi açmak için çok büyük sermayeye ihtiyacınız olmasa da; şirket kurulumu, aylık vergiler (varsa), ofis kirası ve ofis giderleri(varsa), çalışanların maaşları ve sigortaları, yazılım masrafları, ürün tedarik ve lojistik süreçleri, reklam ve pazarlama bütçeleri gibi masrafları bütçe planlamanızın içine dahil etmelisiniz.

    E-ticaret Sitesi Açtıktan Sonra Yönetim Aşamaları

    E-ticaret sitesi kurmak ve aktifleştirmeyi yaptıktan sonrası için belirli yollar izlemenizde fayda vardır. E-ticaret reklam ve pazarlama yönetimi, site optimizasyonu, blog yönetimi, sipariş ve kargo yönetimi gibi birçok farklı konuda hazırladığımız detaylı yazılarımız sizlere rehberlik edecektir.

    Reklam ve Pazarlama Çalışmalarına Ağırlık Verin

    E-ticaret sitenizi açtıktan sonraki süreçte, markanızı tanıtmak için çeşitli pazarlama stratejileri geliştirmeye başlayabilirsiniz. Kullanacağınız doğru dijital pazarlama yöntemleri ile markanızın adını duyurabilir, sitenize trafik alabilirsiniz. Sosyal platformlarda yerinizi alarak dijital mecralarda kampanya ve ürünlerinizi gösterebilirsiniz.

    İlgili rehber: Sosyal medya yönetim rehberleri

    Arama Motoru Optimizasyonu ile Rakiplerinizin Önüne Geçin

    Sitenizin arama motorlarında üst sıralarda yer almasını sağlamak için sitenizi optimize etmelisiniz. Site performansı konusunda testler yapmalı, bozuk linkleri düzeltmeli ve sitenizin kullanıcı deneyimini artırmak için neler yapabileceğiniz konusunda araştırmalar yapmalısınız. Tüm bunları yaparken, Google Analytics üzerinden, sitenizin trafik verilerini incelemeli, en çok ve en az ilgi gören kategori ve ürünlerinizi belirlemelisiniz. Bunlar üzerine yeni stratejiler geliştirerek, ilgi görmeyen ürünlerinizle ilgili kampanyalar düzenleyerek; bu ürünlerin satışlarını artırmak için çalışmalar yapabilirsiniz.

    İlgili rehber: Arama Motoru Optimizasyonu Önerileri

    E-ticaret Sitenize Zaman Ayırın

    E ticaret nasıl yapılır dediğimizde sitenize de en az fiziki mağazanız kadar emek vererek bunun mümkün olduğunu bilmeniz gerekir. Sitenizdeki ürünleri en güzel şekilde sergilemeli, arka planda satışa hazır hale getirmelisiniz. E-ticaret sitenizi aktif hale getirdikten sonra işinizi geliştirmek, satışlarınızı artırmak ve hedef kitleye ulaşmak için stratejiler geliştirmeli, büyüyen e-ticaret ekosistemindeki yerinizi almalısınız.

    Müşteri Destek Hizmetlerinizi Geliştirin

    İşin yönetim kısmında üzerinde durmanız gereken detaylardan biri de müşteri destek hizmetinizin kalitesini yükseltmek olacaktır. E-ticarette rekabetin bir hayli yüksek olmasından dolayı, sadece fiyat avantajınızla öne çıkmaya çalışırsanız, uzun vadede karlılığınızı artırmanız bir hayli zor olacaktır. E-ticaret sitenizi her yönden geliştirerek ziyaretçilerinize güven verebilirsiniz. Müşteri destek hizmetlerinizi geliştirerek müşteri memnuniyetini artırabilirsiniz.

    İlgili rehber: E-ticarette müşteri ilişkileri yönetimi

    Ürün, Sipariş, Stok ve Kargo Süreçlerinizi Yönetin

    E-ticaret sitenizdeki ürünleri düzenli olarak güncellemeli, detaylı ürün açıklamaları eklemelisiniz. E-ticarette ürün stok yönetimi de bir hayli önemlidir. Deponuzun düzenli olması, ürünlerinizin stoklarını site üzerinde doğru bir şekilde göstermeniz, yanlış gönderiler yapmamanız ve stok durumunuzu sürekli kontrol etmeniz gerekir. Depo yönetiminin yanı sıra, müşterilere sunduğunuz kargo yöntemleri de oldukça önemlidir. Aynı gün içinde kargoya verme seçeneğinin olması, belirli bir ücret üstündeki alışverişlerde ücretsiz kargo seçenekleri sunmak ürünlerinizi satın almaya teşvik edecektir.

    İlgili rehber: Kargo gönderim stratejileri

    E ticaret Pazarında Hızlıca Yerinizi Alın

    Nasıl ticaret yapabilirim arayışı olanlar için en doğru tercihlerden biri olan eticaret nasıl yapılır sorusunu cevaplandırdığımız yazılarımızdan eticaret bilgileri öğrenebilir, hızlı büyüyen e-ticaret pazarında hızlıca yerinizi alabilirsiniz.

    IdeaSoft e-ticaret altyapı paketleri içerisinde ihtiyacınıza yönelik çözümler bulabilirsiniz. İşinizi güvenli bir altyapı üstüne kurarak, teknik konulara çok fazla girmeden, işinizi büyütmek ve satış yapmak için çalışmalar yapmaya başlayabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo talebi ile hizmetlerimizi deneyimleyebilirsiniz.

    En Çok Okunan Yazılar

    E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

    Karar vermenize yardımcı olalım.
    Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

    E-Bültene Kayıt Olun

    Siz de İşinizi E-ticaret’e Taşıyın!

    Akıllı E-ticaret Paketlerini 15 gün ücretsiz deneyin. Kendi e-ticaret sitenizi oluşturun!