E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?

13 Aralık 2016
Sinan Oypan
E ticaret Nasıl Yapılır ve Aşamaları Nelerdir?

E ticaret nasıl yapılır / e ticaret sitesi nasıl yapılır, e ticaret sitesi yapımında dikkat edilmesi gereken e ticaret bilgileri nelerdir, sanal ticaretteki (e satış, online ticaret) bilmeniz gerekenler özetle e ticaret nedir nasıl yapılır, internetten ticaret nasıl yapılır sorularının cevabı bu yazımızda.

E-ticaret Nedir? E ticaret nasıl yapılır?

E-ticaret sitesi kurmak ve internetten satış yapmak ile ilgili bugüne kadar çeşitli rehberlerle size birçok bilgi sunduk. Ancak bu sektöre yeni girecek kişiler e-ticaret nasıl yapılır, e-ticaret sitesi nasıl yapılır, kurulur ve bu aşamaların ne olduğunu bilmeyebilirler. Bu nedenle de bu rehberimizde bir e-ticaret sitesinin nasıl kurulabileceğinden, internet üzerinden satış yapmak için neler gerektiğini ve iş yönetim süreciyle ilgili bazı detayları paylaşacağız.

Hangi ürünleri satacağınıza veya sektörünüze karar vermelisiniz

Mevcut iş yerinizi internete taşımayı planlıyorsanız, tabii ki bu aşamayı atlayabilirsiniz. Zaten sektörünüz ve satacağınız ürünler belli olacaktır. Fakat sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurmayı planlıyorsanız; öncelikle ürünlerinize ve sektörünüze karar vermelisiniz.

Bu aşamada kendi ürettiğiniz ürünlerin de satışını yapabileceğiniz gibi, perakendecilerden ürün tedarik ederek de online satış yapabilirsiniz.

İnternet sitenizin bir alan adı ve sunucusu olmalı

Bu terimlere aşina değilseniz ve e-ticaret yapmayı düşünüyorsanız, bu konular hakkında da biraz araştırma yapmanız gerekiyor. Alan adı, kuracağınız firmanın internet üzerindeki adıdır. Sunucu ise, sitenizi kurmak ve verilerinizi barındırmak için kullanacağınız servistir. Sunucu, internet sitenizin tüm verilerini barındırdığınız bir alan da diyebiliriz.

Öncelikle bir alan adı ve sunucu satın almanız ya da kiralamanız gerekecektir. Bunun için çeşitli Hosting firmalarının internet sitelerini ziyaret edebilir ve ihtiyacınıza yönelik bir sunucu seçebilirsiniz.

Biz Ideasoft olarak müşterilerimize anahtar teslim bir çözüm sunarız. Alan adı, sunucu, e-posta gibi konuları düşünmenize gerek olmaz. Tüm servisleri tek noktadan IdeaSoft paketleri sayesinde düşünmezsiniz. Dilerseniz 15 gün boyunca yazılımımızı ücretsiz deneyebilir ve e-ticaret danışmanlarımızdan bilgi alabilirsiniz.

Şirketinizin olması gerekir

İnternet üzerinden satış yaparken, yaptığınız satışları faturalandırmanız gerekir. Başka bir deyişle vergi mükellefi olmalısınız. Kredi kartı ya da havale/EFT ile yapılan satış işlemlerinde fatura kesmeniz gerekeceği için böyle bir zorunluluk bulunmaktadır.

Aynı zamanda Sanal POS alabilmek ve işinizi yasallaştırabilmek için de vergi mükellefi olma zorunluluğunuz bulunuyor. Şimdilik küçük bir başlangıç yapmayı düşünüyorsanız, şahıs firması kurabilirsiniz. İlerleyen dönemlerde bu şirketi Limited Şirket’e de dönüştürebilirsiniz. Eğer elinizde yeterli bir sermaye varsa ve ortaklı bir yapınız varsa o zaman Limited Şirket kurmak sizin için daha yararlı olacaktır.Limited şirket nasıl kurulur? isim yazımızdan bu konu ile ilgili detaylı bilgiler alabilirsiniz. Aşağıdaki videomuzda ise şahıs şirketi kurmak ile ilgili detaylara ulaşabilirsiniz.

Güvenilir bir altyapınız olmalı

E-ticarette güvenlik oldukça önemli bir kavramdır. Sitenizin güvenli olması, altyapısının sağlam olması, uzun vadede işinizin ayakta kalmasına yardımcı olacaktır. Sitenizin açıklarının olması ve güvenli olmaması maddi ve manevi olarak size zarar verebilir.

E-ticaret altyapı hizmetleri, özellikle e-ticarete yeni atılacak kişiler ve iş yerini internete taşıyacak kurumlar için oldukça ideal çözümler sunmakta. Bu hizmetler ile işin teknik ve altyapısal bölümleri, altyapı sağlayıcı firma tarafından yapıldığı için, siz işin biraz daha yönetim ve ticaret kısmıyla ilgilenme fırsatı bulursunuz.

İdeasoft’un e-ticaret altyapı paketlerini inceleyerek ihtiyacınıza yönelik çözümler bulabilirsiniz. İşinizi güvenli bir altyapı üstüne kurarak, teknik konulara çok fazla girmeden, işinizi büyütmek ve satış yapmak için çalışmalar yapmaya başlayabilirsiniz. Dilerseniz 15 günlük demo süreci talebinde bulunarak hizmetlerimizi deneyebilirsiniz de.

Belli bir sermayeniz olmalı

Sermaye, e-ticarette başarılı olmak için birçok kriteri etkileyebilir. E-ticarete girmek için çok büyük sermayelere ihtiyacınız olmayacaktır; fakat yine de bir takım harcamalarınız olacaktır. Sunucu ve alan adı giderleri, şirket kurulumu, aylık vergiler, (varsa) ofis kirası ve ofis giderleri, (varsa) çalışanların maaşları ve sigortaları, yazılım masrafları gibi birçok gideriniz olacak ve bunların bir kısmını her ay ödemek zorundasınız.

Bu sebeple de elinizde biraz sermaye olması gerekir. Bunu yanı sıra ürün tedariği ve lojistiği için yapacağınız harcamaları da işin içine katmanız gerekiyor. Tabii ki bir site açmak tek başına yeterli değil; reklam ve pazarlama çalışmaları için de her ay belli bir bütçe ayırmanız gerekecek.

Zaman ve emek vermek

E-ticaretin, normal ticaretten farkı internet üzerinden satış yapıyor olmanız. Yani, bir fiziki mağaza üzerinde ticaret yapmaktan bir farkı olmadığı için, e-ticaret sitenize ciddi emek ve zaman vermeniz gerekiyor.

Yukarıdaki adımları tamamlayıp, masraflarınızı karşılayacak bir sermayenizin olması durumunda e-ticaret sitenizi hızlı bir şekilde kurabilir; ürünlerinizi sitenize yerleştirebilir ve sitenizi satışa hazır bir hale getirebilirsiniz. Ancak işin önemli boyutu bundan sonra başlıyor.

İşinizi geliştirmek, satışlarınızı artırmak ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için üzerinde çalışmanız, zamanınızı ayırmanız ve emeğinizi vermelisiniz. Aksi takdirde, kimsenin önünden geçmediği bir sokakta dükkan açmaktan farklı bir durum olmaz. Sitenizi kimse ziyaret etmediği için, satış yapamaz ve zarar etmeye başlarsınız.

E-ticaret sitesi yönetim aşamaları

Tabii ki tek bir yazıda bunların hepsini vermemiz mümkün değil; ancak Blog sayfamızda reklamlar, site yönetimi, pazarlama, SEO ve sosyal medya yönetimi gibi birçok farklı konuda bilgi bulabileceğiniz rehberlerimiz bulunuyor. Günde birkaç yazı okuyarak, yapmanız gerekenler hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Burada bazı ana başlıkları ele alalım.

Reklam ve pazarlama çalışmaları

E-ticaret sitenizi açtıktan sonraki süreçte, markanızı tanıtmanız gerekecek. Bunun için de dijital pazarlama ve reklam yöntemlerinden yararlanabilirsiniz. Sosyal ağlarda marka sayfası açabilir ve buradan, yeni takipçiler edinebilir; yeni hedef kitlelere ulaşmak için reklamlar verebilir ve ürünlerinizi tanıtabilirsiniz.

Bunun yanı sıra dijital mecralara reklamlar verebilir; Adsense ile reklamlarınızın farklı dijital mecralarda görünmesini sağlayabilir ve Adwords ile Google aramalarına yönelik reklamlar oluşturabilirsiniz. Aşağıdaki kategorilerimizde bu konularla ilgili detaylara ulaşabilirsiniz.

“E

Dijital reklam ve pazarlama taktikleri

Sosyal medya yönetim rehberleri

İçerik pazarlama rehberleri

Müşteri destek hizmeti

İşin yönetim kısmında üzerinde durmanız gereken detaylardan biri de müşteri destek hizmetinizin kalitesini yükseltmek olacaktır. E-ticarette rekabetin bir hayli yüksek olmasından dolayı, sadece fiyat avantajınızla öne çıkmaya çalışırsanız, uzun vadede karlılığınızı artırmanız bir hayli zorlaşacak. Bunun yerine, müşteri destek hizmetlerinizi geliştirmeniz ve müşteri memnuniyetini artırmanız daha önemlidir. Müşteri memnuniyeti artırmayla ilgili aşağıdaki kategorimize bakarak, farklı rehberlerden yararlanabilirsiniz.

Müşteri ilişkileri yönetimi

Depo, stok yönetimi ve kargo süreçleri

E-ticarette depo ve stok yönetimi de bir hayli önemlidir. Deponuzun düzenli olması, ürünlerinizin stoklarını site üzerinde doğru bir şekilde göstermeniz, yanlış gönderiler yapmamanız ve stok durumunuzu devamlı olarak kontrol etmeniz gerekmektedir.

Depo yönetiminin yanı sıra, müşterilere sunduğunuz kargo yöntemleri de oldukça önemlidir. Aynı gün içinde kargoya verme seçeneğinin olması, belli bir meblağ üstündeki alışverişlerde ücretsiz kargo seçenekleri sunmak verdiğiniz hizmetlerin değerini artıracaktır.

Site yönetimi

Tabii ki tüm bunları yaparken, sitenizin de yönetimini yapmanız gerekiyor. Sitenizin SEO uyumluluğu üzerine çalışmalar yapmalı, belli aralıklarla ürün ve ürün açıklamalarını güncellemeli, ana sayfa üzerinde değişiklikler yaparak, kampanya ve fırsatlarınızı duyurmanız gerekiyor.

Arama motoru optimizasyonu önerileri

Site performansı konusunda testler yapmalı, bozuk linkler varsa onları düzeltmeli ve sitenizin kullanıcı deneyimini artırmak için neler yapabileceğiniz konusunda araştırmalar yapmalısınız.

Tüm bunları yaparken, Google Analytics üzerinden, sitenizin trafik verilerini incelemeli, en çok ve en az ilgi gören kategori ve ürünlerinizi belirlemelisiniz. Bunlar üzerine yeni stratejiler geliştirerek, ilgi görmeyen ürünlerinizle ilgili kampanyalar düzenleyerek; bu ürünlerin satışlarını artırmak için çalışmalar yapabilirsiniz.

Bu bölümün başında da dediğimiz gibi, bu bölümü tek bir bölüme sığdırmamız oldukça zor bu nedenle Blog sayfamızda her gün bir yenisini yayınladığımız rehberlerimizi takip ederek, e-ticaret ve e-ticaretin yan dalları hakkındaki bilgilerinizi geliştirerek, işinizi daha da büyütmek için çalışmalar yapabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO kuralları | Blog yazarken dikkat etmeniz gerekenler adlı yazımızda blog yazarken dikkat etmeniz gereken SEO kuralları arasında en önemli 6'lıyı ele alacağız. SEO kuralları E-ticaret sitenizde blog çalışmaları yaparak,...
8 Ekim 2016
Sinan Oypan
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
PageSpeed Insights Nedir? Nasıl Kullanılır?
E-ticaret siteleri ile alışveriş merkezleri insanların cebine kadar girdi. Bilgisayardan, tabletten, telefondan alışveriş yapabilmek mümkün. Ürün ve hizmetler de çeşit zenginliğine sahip. Ama kullanıcıların e-ticaret sitelerinden...
16 Mart 2021
Markethinkers
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
Satış sonrası müşteri destek hizmetleriniz geliştirmenizi sağlacak ipuçları
E-ticarette müşteri destek hizmetlerini geliştirmek müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırmak için oldukça önemlidir. Müşteri destek hizmetlerini satış öncesi ve satış sonrası olarak değerlendirmek gerekir. Müşterileriniz...
25 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetim ipuçları – 2021
Facebook sayfa yönetimi, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda üzerinde durmanız gereken konulardan biri. Facebook günümüzün en popüler ve yaygın kullanılan sosyal ağı olduğu için bu platforma önem vermeniz, pazarlama...
21 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde...
28 Aralık 2017
Sinan Oypan
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?
Geleneksel pazarlama çalışmalarına karşın 2005 yılında ortaya atılmış olan Inbound marketing, firmaların ürün ya da hizmetleriyle doğrudan ilgili olabilecek tüketici kitlelerine ulaşmalarını amaçlayan bir pazarlama yöntemi....
8 Nisan 2019
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 1. Bölüm
E-ticaret firmaları online reklam konusunda Adwords kampanyalarına yatırım yapıyorlar. Google üzerindeki arama sorguları üzerinden tüketicileri yakalamak için bu yöntem oldukça faydalı bir reklam aracı. Adwords kampanyaları...
10 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizden alışveriş yapan tüketicilere bilgilendirmeniz oldukça önemli. Sık sorulan sorular sayfanızı bu nedenle de iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. Bu sayfada yer vermeniz gereken konulardan biri de kargo gönderimi...
4 Kasım 2018
Sinan Oypan
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
E-ticaret firmaları satışlarını artırmak, ürün bilinirliklerini artırmak ve yeni kitlelere ulaşmak için indirim ve promosyon yapma stratejini seçebiliyor. İndirim yapmak iyi bir satış stratejisi olsa da bu indirimleri düzenlerken...
16 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir, sanal pos nasıl alınır, sanal pos nasıl kurulur, sanal pos ücretleri, sanal pos komisyon oranları, sanal pos entegrasyonu, sanal pos ödemeleri, sanal pos hizmeti veren firmalar, online pos alırken gerekenler, sanal pos...
10 Ağustos 2017
IdeaSoft
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
Lojistik hizmetleri geliştirmek için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette lojistik hizmetleri geliştirmeniz, depo, stok ve ürün yönetiminizi kolaylaştırırıken, tedarik süreçlerinizi ve müşteri memnuniyetini artırır. Lojistik yönetimi, e-ticarette özellikle dikkat etmeniz gereken konulardan...
10 Temmuz 2020
Sinan Oypan
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018’de e-ticaret şirketiniz için koyabileceğiniz hedefler
2018 yılının ilk günü geldi ve artık e-ticaret şirketiniz için belirlediğiniz stratejileri ve hedefleri uygulamak için adımlar atmaya başlayabilirsiniz. Bu yılı bir öncekinden daha iyi bir hale getirmek ve 2018’i bu hedefleri...
1 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin