E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?

11 Ocak 2021
Çağatay Yazıcı

E-Posta Pazarlama Nedir?

Geleneksel posta servisi yerine elektronik ortamda gönderilen doğrudan postalara e-posta ya da elektronik posta adı verilmektedir. Peki e-posta pazarlaması nedir?

E-posta pazarlama ya da email marketing; mevcut müşteriler ya da potansiyel müşterilerle ilişkileri geliştirmek, ürün ve hizmetleri tanıtmak amacıyla e-posta servisinin kullanılmasıdır.

Sipariş onay mailleri, müşteri sorularına verilen yanıtlar, kampanya bildirimleri ya da otomatik postalar birer e-posta pazarlama yöntemi olarak ele alınabilir. Aynı zamanda e-posta pazarlama; birçok sosyal platform aracılığıyla yapılan ve e-ticaret pazarlamasını da kapsayan internet pazarlaması olarak tanımlanabilir.

Bu postaların içeriği bültenler, promosyonlar, kampanyalar, indirim günleri ya da aboneler için üyelik fırsatları gibi konulardan oluşabilmektedir. Aylık ya da haftalık periyotlarla müşterilerinize ileteceğiniz kampanya ve promosyon e-mailleri, markanız için uygun bir pazarlama yöntemi olabilir.

E-ticaret siteniz için alışveriş esnasında müşterilerinizden e-posta adresi istemek; düzenli e-posta gönderimi sayesinde hedef kitlenizi kalıcı müşteriler haline getirmenin bir yolu olabilir. E-posta pazarlamasının yaygın bir örneği olan bu yöntem, kalıcı ve potansiyel müşteriler elde etmeniz için harika bir fırsat olacaktır.

E-Posta Pazarlaması Nasıl Yapılır?

E-posta pazarlaması ya da e-mail marketing yapmak oldukça kolaydır ve erişim kolaylığı küçük işletmelerin de bu pazarlama yönteminden kolayca faydalanmasını sağlar. Örneğin, e-ticaret sitenize haber bülteni ya da abonelik kayıt seçeneği yerleştirebilir, böylece kayıt oluşturan insanlara haber bültenlerinizi iletebilirsiniz.

Diğer pazarlama yöntemlerine kıyasla daha düşük maliyetli ve kolay olan e-posta pazarlama, aynı zamanda etkili bir tanıtım yolu olarak da bilinmektedir. Müşterilerinize düzenli olarak gönderdiğiniz bültenler, etkinlik haberleri, indirimler ya da abonelere özel kampanyalar sayesinde marka kalıcılığını artırabilir ve daha geniş kitlelere ulaşabilirsiniz. Üstelik, müşterilerinizin doğum günü zamanlarında kişiselleştirilmiş postalar sayesinde müşterilerinizi değerli hissettirebilirsiniz.

Her ne kadar müşteriler için rahatsız edici bir pazarlama yöntemi olarak görünse de yapılan anketlere göre müşterilerin yaklaşık %59’unun satın alım kararında e-postaların etkili olduğu belirlenmiştir.

E-ticaret siteniz tarafından gönderilen e-postalar, müşterilerin gelen kutusundan silinene kadar sabit durmaktadır. Bu nedenle kimi zaman gözden kaçabilen sosyal medya pazarlama yöntemlerine göre daha etkili bir yöntem olarak da kabul edilmektedir.

Başarılı bir e-posta pazarlama kampanyası hazırlamak kolay olsa da biraz çaba gerektirmektedir. Peki, e-posta pazarlama nasıl yapılır?

  • Öncelikle, e-mail gönderimi yapacağınız bir müşteri listesi oluşturmanız gerekmektedir. Bu liste; sizden e-mail almak istediğini belirten üyeleriniz, aboneleriniz ve müşterilerinizden oluşmalıdır. Kişilere istenmeyen bir posta göndermek kötü geri dönüşler almanıza ve müşteri ilişkilerinizin zedelenmesine neden olabilir.
  • Eğer dünya genelinde bulunan tüm müşterileriniz için e-posta pazarlaması yapıyorsanız kullanmış olduğunuz pazarlama sisteminin Can-Spam Act kurallarına uyduğundan emin olmanız gerekmektedir. ABD’de bulunan alıcılara e-posta alımını durdurma hakkı veren bu yasa, ihlaller doğrultusunda ceza almanıza neden olabilmektedir. Yani, e-postanız aldatıcı olmayan bilgiler içermeli ve müşterilere abonelikten çıkmaları için bir fırsat sunmalıdır.
  • Mesajlarınızı mümkün olduğunca farklı içerikler ile atmaya çalışmalısınız. Her zaman satın alma reklamları göndermek yerine şirketiniz hakkında öğretici bilgiler ve müşteri ilişkilerini geliştirmek adına yöntemler paylaşmak etkili bir yöntem olacaktır.
  • Abonelerinize saygı göstermek ve onların dileklerini gerçekleştirmek için posta içeriklerinizi uygun bir üslupla hazırlamanız gerekmektedir.
  • E-posta pazarlama için düzenli bir gönderim takvimine sahip olduğunuzdan emin olmalısınız. Her hafta aynı günlerde abonelerinize e-posta göndermek pazarlama açısından olumlu bir etki yaratabilmektedir.
  • Pazarlama analistlerinin yaptığı araştırmalara göre; mobil cihaz kullanımının artmasıyla elektronik posta kontrolleri de çoğunlukla mobil cihazlar aracılığıyla yapılmaktadır. Bu nedenle gönderdiğiniz e-postaların tasarımını mobil cihazlar için uygun formatta optimize ettiğinizden emin olmanız gerekmektedir.

Email marketing işlemi başarılı bir şekilde yapıldığında ve uygun adımlar izlendiğinde etkili bir satış faktörü olarak karşımıza çıkmaktadır. Yanlış yapıldığında ise müşterileri rahatsız eden ve spam mail olarak işaretlenen istenmeyen e-postalar haline gelebilmektedir.

E-Posta Pazarlama Araçları Nelerdir?

E-posta pazarlama ya da email marketing çevrimiçi pazarlamanın en iyi yolu olarak belirtilebilir. Tüketicilerin en az %99'unun günlük olarak e-postalarını kontrol ettiği bilinmektedir. Ayrıca, e-posta pazarlaması sonucu yapılan sipariş değeri, sosyal medyaya kıyasla en az 3 kat daha fazla olarak gözlemlenmiştir.

Dilerseniz, IdeaSoft’un E-ticaret Paketleri ile standart olarak e-mail pazarlaması yapabilir ya da esnek altyapı sistemlerimiz sayesinde 3. parti bir mail gönderim aracı ile entegre şekilde pazarlamanızı kolayca yürütebilirsiniz.

Bu araçlar yardımıyla e-posta listelerinizi yönetebilir, e-posta pazarlama kampanyaları oluşturabilir ya da hazır e-posta kampanya şablonlarına ulaşabilirsiniz.

E-Posta Pazarlama Örnekleri Nelerdir?

Markanız ya da e-ticaret siteniz tarafından gönderilen çoğu e-mail, e-posta pazarlama örneği olarak sayılabilir. Örneğin; ücretsiz denemeler, kampanyalar, anketler, indirim kuponları, seminerler, e-kitaplar ya da aklınıza gelen her türlü tanıtım aracı e-posta pazarlama örnekleri yerine geçebilir.

Markanız tarafından ücretsiz değer sağlayan ve ulaşılabilen çoğu tanıtım e-mail’i, e-posta pazarlamasıdır.

Promosyon e-postaları; özel bir teklifi, ürünün yeni sürümünü, web seminerlerini ya da bir ürünün tanıtımı için kullanılabilir. Belirli bir tarih aralığını kapsayan bu postalar hafta içinde birden fazla defa gönderilebilmektedir. Promosyon postaları; genellikle şirketinizin kampanya zamanlarında gönderilmektedir.

Duyurular; hizmet değişiklikleri ya da şirket duyuruları gibi detaylı bilgileri kapsayan duyuru postaları olarak örneklendirilebilir.

Bilgilendirici e-postalar; yeni projeler ya da şirketinizle ilgili bir gelişimi bildiren haber bültenleri, ürün kullanım bilgileri ya da yeni ürünün özelliklerini içeren e-postalar bilgilendirici email marketing kategorisine girmektedir.

E-Posta Pazarlama Kampanyalarında Şablon Kullanmanın Avantajları Nelerdir?

E-postaların tıklanma ve kullanıcı geri dönüşleri oranını artıran görsel ya da şablon kullanımı oldukça önemlidir. Pazarlama kampanyalarında şablon kullanımı tüketicilerin dikkatini çeker ve daha fazla geri dönüş alınmasına neden olur. Ayrıca, görsel öğelerin kullanılması içeriğin daha kolay anlaşılmasına neden olduğu için daha olumlu bir etki yaratmaktadır.

Görselleri ve mailin yerleşimini kendiniz optimize etmek yerine e-posta pazarlama araçları tarafından sunulmuş olan hazır şablonları tercih edebilirsiniz. Hem yeni fikirler elde etmek hem de tasarım için harcadığınız zamanı kazanmak için e-posta pazarlama kampanyalarınızda şablonlar kullanabilirsiniz.

E-Ticaret Siteniz İçin E-Posta Pazarlamadan Nasıl Faydalanabilirsiniz?

Sahip olduğunuz e-ticaret sitesinde ödeme işlemi esnasında müşterilere kayıt seçeneği sunabilir ve böylece elde ettiğiniz yeni e-postaları pazarlama listenize ekleyebilirsiniz. Ayrıca, müşteriden istediğiniz e-posta karşılığında ücretsiz hizmetler sunabilir ve bu şekilde de listenize yeni adresler ekleyebilirsiniz.

Örneğin email marketing ağınızı genişletmek için bazı büyük mağazaların internet siteleri gibi haber bülteninize kayıt olma koşuluyla ilk siparişlerde %10 indirim fırsatları sunabilirsiniz.

Tüm bu yöntemler ve daha fazlasıyla müşteri ağınızı genişletebilir, potansiyel müşterilere ulaşabilir ve mevcut müşterilerinizi kalıcı hale getirebilirsiniz. Ayrıca, satın alma oranlarını da bu sayede etkili bir şekilde artırabilirsiniz.

IdeaSoft Size E-Posta Pazarlaması Konusunda Nasıl Yardımcı Olur?

Siteniz için ödeme sistemleri, SEO çalışmaları, ürün ve site yönetimi, kargo ve lojistik sistemleri ya da dijital reklamlar gibi tüm ihtiyaçları karşılamanıza yardımcı olan IdeaSoft, e-posta pazarlaması konusunda da öğretici içerikleri ve e-ticaret paketleri ile her şekilde destek olmaktadır.

Dilerseniz, IdeaSoft e-ticaret panelinizden “Mail Yönetimi” sekmesi aracılığıyla e-posta listenizdeki kayıtlı müşterilere toplu mail gönderimi yapabilir, daha önceden oluşturduğunuz mail şablonlarını silebilir ya da düzenleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Yeni girişimcilerin uygulaması gereken 6 strateji
Yeni girişimcilerin kendi işini kurması ve aklındaki projeyi hayata geçirmesi, yola doğru adımlar atarak çıkmalarında uzun vadede daha başarılı sonuçlar almalarını sağlar. İş kolu ve sektör fark etmeksizin, yeni bir iş...
30 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Hedefli reklam çalışmaları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İnternette yeni hedef kitlelere ulaşmak ya da ürünlerinizi satabilmek için hedefli reklam çalışmaları yapmanız gerekir. Sosyal mecralarda ya da arama motorları üzerindeki reklamlarınızda hedeflemeler yapmanız, sizinle ilgili...
4 Şubat 2019
Sinan Oypan
Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler
E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve...
12 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken ürün fiyatlandırma stratejileri üzerinde çalışmak ve ürünlerinizi hem tüketicilere uygun hem de pazarda rekabet edebilecek bir hale getirmeniz oldukça önemli. Ürün fiyatlandırma stratejileri...
18 Mart 2019
Sinan Oypan
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve...
17 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Tüketici davranışları nelerdir? Etkileyen faktörler nedir?
Tüketici davranışları, e-ticaret şirketlerinin özellikle üzerinde durmaları, analiz ederek öğrenmeleri gereken konulardan biri. Tüketicilerin, satın alma ve bir ürüne ilgi duyma sürecini en iyi şekilde anlamak, pazarlama ve satış...
3 Ocak 2020
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde mobile uyumlu site tasarımlarına neden önem vermeniz gerektiğine ve mobil uygulamaya gerçekten ihtiyacınız olup olmadığı konuları üzerinde bazı bilgiler paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu...
15 Mart 2017
Sinan Oypan
İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
İnternette satış yapmak, günümüzde yaygınlaşmaya başladı ve böylelikle e-ticaret sektörü de Türkiye’de büyümeye devam ediyor. Tabii ki bir e-ticaret sitesi kurmak ve satacak ürünler bulmak tek başına bu süreçte yeterli...
11 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm
E-ticarette geri dönüşümleri artırmak ve siteyi ziyaret eden kişileri satın almaya yönlendirmek birincil amaçtır. Bu nedenle de site genelindeki satış odaklı sayfaların tasarımları ve içerikleri doğru bir şekilde...
13 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Genellikle e-ticaret sitenizi ve işinizi geliştirmekle ilgili bilgileri paylaştık sizinle; ancak bir de işletmenize zarar verebilecek kötü müşteriler olduğu gerçeğini de unutmamak gerekiyor. Bir e-ticaret sitesi sahibiyseniz ve uzun...
16 Aralık 2016
Sinan Oypan
Kupon kodu nedir ve e-ticaret şirketleri için kupon kodu kullanım ipuçları
Kupon kodu kullanımı e-ticaret şirketlerinde oldukça yaygın olduğu gibi, tüketicileri siteye çekmek, aylık gelir ve satış hedeflerini tutturmak için de oldukça etkili bir araç. Kupon kodlarını etkili bir şekilde kullanma...
19 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz...
18 Şubat 2017
Sinan Oypan