E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?

11 Ocak 2021
Markethinkers
E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?

E-Posta Pazarlama Nedir?

Geleneksel posta servisi yerine elektronik ortamda gönderilen doğrudan postalara e-posta ya da elektronik posta adı verilmektedir. Peki e-posta pazarlaması nedir?

E-posta pazarlama ya da email marketing; mevcut müşteriler ya da potansiyel müşterilerle ilişkileri geliştirmek, ürün ve hizmetleri tanıtmak amacıyla e-posta servisinin kullanılmasıdır.

Sipariş onay mailleri, müşteri sorularına verilen yanıtlar, kampanya bildirimleri ya da otomatik postalar birer e-posta pazarlama yöntemi olarak ele alınabilir. Aynı zamanda e-posta pazarlama; birçok sosyal platform aracılığıyla yapılan ve e-ticaret pazarlamasını da kapsayan internet pazarlaması olarak tanımlanabilir.

Bu postaların içeriği bültenler, promosyonlar, kampanyalar, indirim günleri ya da aboneler için üyelik fırsatları gibi konulardan oluşabilmektedir. Aylık ya da haftalık periyotlarla müşterilerinize ileteceğiniz kampanya ve promosyon e-mailleri, markanız için uygun bir pazarlama yöntemi olabilir.

E-ticaret siteniz için alışveriş esnasında müşterilerinizden e-posta adresi istemek; düzenli e-posta gönderimi sayesinde hedef kitlenizi kalıcı müşteriler haline getirmenin bir yolu olabilir. E-posta pazarlamasının yaygın bir örneği olan bu yöntem, kalıcı ve potansiyel müşteriler elde etmeniz için harika bir fırsat olacaktır.

E-Posta Pazarlaması Nasıl Yapılır?

E-posta pazarlaması ya da e-mail marketing yapmak oldukça kolaydır ve erişim kolaylığı küçük işletmelerin de bu pazarlama yönteminden kolayca faydalanmasını sağlar. Örneğin, e-ticaret sitenize haber bülteni ya da abonelik kayıt seçeneği yerleştirebilir, böylece kayıt oluşturan insanlara haber bültenlerinizi iletebilirsiniz.

Diğer pazarlama yöntemlerine kıyasla daha düşük maliyetli ve kolay olan e-posta pazarlama, aynı zamanda etkili bir tanıtım yolu olarak da bilinmektedir. Müşterilerinize düzenli olarak gönderdiğiniz bültenler, etkinlik haberleri, indirimler ya da abonelere özel kampanyalar sayesinde marka kalıcılığını artırabilir ve daha geniş kitlelere ulaşabilirsiniz. Üstelik, müşterilerinizin doğum günü zamanlarında kişiselleştirilmiş postalar sayesinde müşterilerinizi değerli hissettirebilirsiniz.

Her ne kadar müşteriler için rahatsız edici bir pazarlama yöntemi olarak görünse de yapılan anketlere göre müşterilerin yaklaşık %59’unun satın alım kararında e-postaların etkili olduğu belirlenmiştir.

E-ticaret siteniz tarafından gönderilen e-postalar, müşterilerin gelen kutusundan silinene kadar sabit durmaktadır. Bu nedenle kimi zaman gözden kaçabilen sosyal medya pazarlama yöntemlerine göre daha etkili bir yöntem olarak da kabul edilmektedir.

Başarılı bir e-posta pazarlama kampanyası hazırlamak kolay olsa da biraz çaba gerektirmektedir. Peki, e-posta pazarlama nasıl yapılır?

  • Öncelikle, e-mail gönderimi yapacağınız bir müşteri listesi oluşturmanız gerekmektedir. Bu liste; sizden e-mail almak istediğini belirten üyeleriniz, aboneleriniz ve müşterilerinizden oluşmalıdır. Kişilere istenmeyen bir posta göndermek kötü geri dönüşler almanıza ve müşteri ilişkilerinizin zedelenmesine neden olabilir.
  • Eğer dünya genelinde bulunan tüm müşterileriniz için e-posta pazarlaması yapıyorsanız kullanmış olduğunuz pazarlama sisteminin Can-Spam Act kurallarına uyduğundan emin olmanız gerekmektedir. ABD’de bulunan alıcılara e-posta alımını durdurma hakkı veren bu yasa, ihlaller doğrultusunda ceza almanıza neden olabilmektedir. Yani, e-postanız aldatıcı olmayan bilgiler içermeli ve müşterilere abonelikten çıkmaları için bir fırsat sunmalıdır.
  • Mesajlarınızı mümkün olduğunca farklı içerikler ile atmaya çalışmalısınız. Her zaman satın alma reklamları göndermek yerine şirketiniz hakkında öğretici bilgiler ve müşteri ilişkilerini geliştirmek adına yöntemler paylaşmak etkili bir yöntem olacaktır.
  • Abonelerinize saygı göstermek ve onların dileklerini gerçekleştirmek için posta içeriklerinizi uygun bir üslupla hazırlamanız gerekmektedir.
  • E-posta pazarlama için düzenli bir gönderim takvimine sahip olduğunuzdan emin olmalısınız. Her hafta aynı günlerde abonelerinize e-posta göndermek pazarlama açısından olumlu bir etki yaratabilmektedir.
  • Pazarlama analistlerinin yaptığı araştırmalara göre; mobil cihaz kullanımının artmasıyla elektronik posta kontrolleri de çoğunlukla mobil cihazlar aracılığıyla yapılmaktadır. Bu nedenle gönderdiğiniz e-postaların tasarımını mobil cihazlar için uygun formatta optimize ettiğinizden emin olmanız gerekmektedir.

Email marketing işlemi başarılı bir şekilde yapıldığında ve uygun adımlar izlendiğinde etkili bir satış faktörü olarak karşımıza çıkmaktadır. Yanlış yapıldığında ise müşterileri rahatsız eden ve spam mail olarak işaretlenen istenmeyen e-postalar haline gelebilmektedir.

E-Posta Pazarlama Araçları Nelerdir?

E-posta pazarlama ya da email marketing çevrimiçi pazarlamanın en iyi yolu olarak belirtilebilir. Tüketicilerin en az %99'unun günlük olarak e-postalarını kontrol ettiği bilinmektedir. Ayrıca, e-posta pazarlaması sonucu yapılan sipariş değeri, sosyal medyaya kıyasla en az 3 kat daha fazla olarak gözlemlenmiştir.

Dilerseniz, IdeaSoft’un E-ticaret Paketleri ile standart olarak e-mail pazarlaması yapabilir ya da esnek altyapı sistemlerimiz sayesinde 3. parti bir mail gönderim aracı ile entegre şekilde pazarlamanızı kolayca yürütebilirsiniz.

Bu araçlar yardımıyla e-posta listelerinizi yönetebilir, e-posta pazarlama kampanyaları oluşturabilir ya da hazır e-posta kampanya şablonlarına ulaşabilirsiniz.

E-Posta Pazarlama Örnekleri Nelerdir?

Markanız ya da e-ticaret siteniz tarafından gönderilen çoğu e-mail, e-posta pazarlama örneği olarak sayılabilir. Örneğin; ücretsiz denemeler, kampanyalar, anketler, indirim kuponları, seminerler, e-kitaplar ya da aklınıza gelen her türlü tanıtım aracı e-posta pazarlama örnekleri yerine geçebilir.

Markanız tarafından ücretsiz değer sağlayan ve ulaşılabilen çoğu tanıtım e-mail’i, e-posta pazarlamasıdır.

Promosyon e-postaları; özel bir teklifi, ürünün yeni sürümünü, web seminerlerini ya da bir ürünün tanıtımı için kullanılabilir. Belirli bir tarih aralığını kapsayan bu postalar hafta içinde birden fazla defa gönderilebilmektedir. Promosyon postaları; genellikle şirketinizin kampanya zamanlarında gönderilmektedir.

Duyurular; hizmet değişiklikleri ya da şirket duyuruları gibi detaylı bilgileri kapsayan duyuru postaları olarak örneklendirilebilir.

Bilgilendirici e-postalar; yeni projeler ya da şirketinizle ilgili bir gelişimi bildiren haber bültenleri, ürün kullanım bilgileri ya da yeni ürünün özelliklerini içeren e-postalar bilgilendirici email marketing kategorisine girmektedir.

E-Posta Pazarlama Kampanyalarında Şablon Kullanmanın Avantajları Nelerdir?

E-postaların tıklanma ve kullanıcı geri dönüşleri oranını artıran görsel ya da şablon kullanımı oldukça önemlidir. Pazarlama kampanyalarında şablon kullanımı tüketicilerin dikkatini çeker ve daha fazla geri dönüş alınmasına neden olur. Ayrıca, görsel öğelerin kullanılması içeriğin daha kolay anlaşılmasına neden olduğu için daha olumlu bir etki yaratmaktadır.

Görselleri ve mailin yerleşimini kendiniz optimize etmek yerine e-posta pazarlama araçları tarafından sunulmuş olan hazır şablonları tercih edebilirsiniz. Hem yeni fikirler elde etmek hem de tasarım için harcadığınız zamanı kazanmak için e-posta pazarlama kampanyalarınızda şablonlar kullanabilirsiniz.

E-Ticaret Siteniz İçin E-Posta Pazarlamadan Nasıl Faydalanabilirsiniz?

Sahip olduğunuz e-ticaret sitesinde ödeme işlemi esnasında müşterilere kayıt seçeneği sunabilir ve böylece elde ettiğiniz yeni e-postaları pazarlama listenize ekleyebilirsiniz. Ayrıca, müşteriden istediğiniz e-posta karşılığında ücretsiz hizmetler sunabilir ve bu şekilde de listenize yeni adresler ekleyebilirsiniz.

Örneğin email marketing ağınızı genişletmek için bazı büyük mağazaların internet siteleri gibi haber bülteninize kayıt olma koşuluyla ilk siparişlerde %10 indirim fırsatları sunabilirsiniz.

Tüm bu yöntemler ve daha fazlasıyla müşteri ağınızı genişletebilir, potansiyel müşterilere ulaşabilir ve mevcut müşterilerinizi kalıcı hale getirebilirsiniz. Ayrıca, satın alma oranlarını da bu sayede etkili bir şekilde artırabilirsiniz.

IdeaSoft Size E-Posta Pazarlaması Konusunda Nasıl Yardımcı Olur?

Siteniz için ödeme sistemleri, SEO çalışmaları, ürün ve site yönetimi, kargo ve lojistik sistemleri ya da dijital reklamlar gibi tüm ihtiyaçları karşılamanıza yardımcı olan IdeaSoft, e-posta pazarlaması konusunda da öğretici içerikleri ve e-ticaret paketleri ile her şekilde destek olmaktadır.

Dilerseniz, IdeaSoft e-ticaret panelinizden “Mail Yönetimi” sekmesi aracılığıyla e-posta listenizdeki kayıtlı müşterilere toplu mail gönderimi yapabilir, daha önceden oluşturduğunuz mail şablonlarını silebilir ya da düzenleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz yaratıcı fikirler
Dijital pazarlama çalışmalarınızın etkisini ve geri dönüşümlerini artırabilmek için bu kampanyalarda yaratıcı fikirler kullanmanız da önemli. Sıradan ürün fotoğrafları ya da videolar paylaşmak, düz blog yazılarını...
23 Mayıs 2020
Sinan Oypan
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
E-Ticaret Neden Önemlidir? İnternet ticareti olarak tanımlanabilen e-ticaret ya da e-ihracat, dijital platformları kullanarak çeşitli mal ve hizmetlerin alım satım işlemlerini ifade etmektedir. Fiziksel olarak kullanabileceğimiz ya da...
8 Şubat 2021
Markethinkers
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
E-ticaret site tasarımlarında yapılan kullanıcı deneyimi hataları
Kullanıcı deneyimi, doğrudan geri dönüşümleri etkilediği için e-ticaret site tasarımlarındaki en önemli konulardan biridir. Kullanıcı deneyimi üzerine çalışmaların yapılmaması tüketicilerin site üzerindeki...
1 Mayıs 2019
Sinan Oypan
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
Niş pazarlar halen Türkiye’de talepte olan bir alan. Birçok sektörde doldurulabilecek niş iş alanları bulunuyor. Yatay e-ticaret sitelerine kıyasla belli ürün veya kategorilerine yönelmek ve daha niş bir kitleye ulaşmak, yeni...
21 Aralık 2017
Sinan Oypan
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Ürün fotoğrafları, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki etmekte. Dükkanın vitrini görevi gördüğü için bu fotoğrafların dikkatli bir şekilde hazırlanması ve site üzerinde kullanılması gerekir....
29 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamaları e-ticaret siteleri için oldukça önemli unsurlardan biridir. Web sitenin arama motorlarında iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olduğu gibi, kullanıcılara sayfanın içeriği hakkında bilgi vererek, onların bu...
14 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen...
10 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden...
27 Aralık 2019
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Sosyal ağlarda pazarlama çalışmaları yaparken sosyal medya takibi yapmak, markanızla ilgili konuşulan ve paylaşılanları takip etmenizi sağlarken, markanızın iyi ve eksik yaptığı çalışmaları da görmenizi sağlar. Sosyal medya...
5 Haziran 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın