fbpx

E-posta Pazarlaması Nedir? Nasıl Yapılır?

11 Ocak 2021
Markethinkers

E-Posta Pazarlama Nedir?

Geleneksel posta servisi yerine elektronik ortamda gönderilen doğrudan postalara e-posta ya da elektronik posta adı verilmektedir. Peki e-posta pazarlaması nedir?

E-posta pazarlama ya da email marketing; mevcut müşteriler ya da potansiyel müşterilerle ilişkileri geliştirmek, ürün ve hizmetleri tanıtmak amacıyla e-posta servisinin kullanılmasıdır.

Sipariş onay mailleri, müşteri sorularına verilen yanıtlar, kampanya bildirimleri ya da otomatik postalar birer e-posta pazarlama yöntemi olarak ele alınabilir. Aynı zamanda e-posta pazarlama; birçok sosyal platform aracılığıyla yapılan ve e-ticaret pazarlamasını da kapsayan internet pazarlaması olarak tanımlanabilir.

Bu postaların içeriği bültenler, promosyonlar, kampanyalar, indirim günleri ya da aboneler için üyelik fırsatları gibi konulardan oluşabilmektedir. Aylık ya da haftalık periyotlarla müşterilerinize ileteceğiniz kampanya ve promosyon e-mailleri, markanız için uygun bir pazarlama yöntemi olabilir.

E-ticaret siteniz için alışveriş esnasında müşterilerinizden e-posta adresi istemek; düzenli e-posta gönderimi sayesinde hedef kitlenizi kalıcı müşteriler haline getirmenin bir yolu olabilir. E-posta pazarlamasının yaygın bir örneği olan bu yöntem, kalıcı ve potansiyel müşteriler elde etmeniz için harika bir fırsat olacaktır.

E-Posta Pazarlaması Nasıl Yapılır?

E-posta pazarlaması ya da e-mail marketing yapmak oldukça kolaydır ve erişim kolaylığı küçük işletmelerin de bu pazarlama yönteminden kolayca faydalanmasını sağlar. Örneğin, e-ticaret sitenize haber bülteni ya da abonelik kayıt seçeneği yerleştirebilir, böylece kayıt oluşturan insanlara haber bültenlerinizi iletebilirsiniz.

Diğer pazarlama yöntemlerine kıyasla daha düşük maliyetli ve kolay olan e-posta pazarlama, aynı zamanda etkili bir tanıtım yolu olarak da bilinmektedir. Müşterilerinize düzenli olarak gönderdiğiniz bültenler, etkinlik haberleri, indirimler ya da abonelere özel kampanyalar sayesinde marka kalıcılığını artırabilir ve daha geniş kitlelere ulaşabilirsiniz. Üstelik, müşterilerinizin doğum günü zamanlarında kişiselleştirilmiş postalar sayesinde müşterilerinizi değerli hissettirebilirsiniz.

Her ne kadar müşteriler için rahatsız edici bir pazarlama yöntemi olarak görünse de yapılan anketlere göre müşterilerin yaklaşık %59’unun satın alım kararında e-postaların etkili olduğu belirlenmiştir.

E-ticaret siteniz tarafından gönderilen e-postalar, müşterilerin gelen kutusundan silinene kadar sabit durmaktadır. Bu nedenle kimi zaman gözden kaçabilen sosyal medya pazarlama yöntemlerine göre daha etkili bir yöntem olarak da kabul edilmektedir.

Başarılı bir e-posta pazarlama kampanyası hazırlamak kolay olsa da biraz çaba gerektirmektedir. Peki, e-posta pazarlama nasıl yapılır?

  • Öncelikle, e-mail gönderimi yapacağınız bir müşteri listesi oluşturmanız gerekmektedir. Bu liste; sizden e-mail almak istediğini belirten üyeleriniz, aboneleriniz ve müşterilerinizden oluşmalıdır. Kişilere istenmeyen bir posta göndermek kötü geri dönüşler almanıza ve müşteri ilişkilerinizin zedelenmesine neden olabilir.
  • Eğer dünya genelinde bulunan tüm müşterileriniz için e-posta pazarlaması yapıyorsanız kullanmış olduğunuz pazarlama sisteminin Can-Spam Act kurallarına uyduğundan emin olmanız gerekmektedir. ABD’de bulunan alıcılara e-posta alımını durdurma hakkı veren bu yasa, ihlaller doğrultusunda ceza almanıza neden olabilmektedir. Yani, e-postanız aldatıcı olmayan bilgiler içermeli ve müşterilere abonelikten çıkmaları için bir fırsat sunmalıdır.
  • Mesajlarınızı mümkün olduğunca farklı içerikler ile atmaya çalışmalısınız. Her zaman satın alma reklamları göndermek yerine şirketiniz hakkında öğretici bilgiler ve müşteri ilişkilerini geliştirmek adına yöntemler paylaşmak etkili bir yöntem olacaktır.
  • Abonelerinize saygı göstermek ve onların dileklerini gerçekleştirmek için posta içeriklerinizi uygun bir üslupla hazırlamanız gerekmektedir.
  • E-posta pazarlama için düzenli bir gönderim takvimine sahip olduğunuzdan emin olmalısınız. Her hafta aynı günlerde abonelerinize e-posta göndermek pazarlama açısından olumlu bir etki yaratabilmektedir.
  • Pazarlama analistlerinin yaptığı araştırmalara göre; mobil cihaz kullanımının artmasıyla elektronik posta kontrolleri de çoğunlukla mobil cihazlar aracılığıyla yapılmaktadır. Bu nedenle gönderdiğiniz e-postaların tasarımını mobil cihazlar için uygun formatta optimize ettiğinizden emin olmanız gerekmektedir.

Email marketing işlemi başarılı bir şekilde yapıldığında ve uygun adımlar izlendiğinde etkili bir satış faktörü olarak karşımıza çıkmaktadır. Yanlış yapıldığında ise müşterileri rahatsız eden ve spam mail olarak işaretlenen istenmeyen e-postalar haline gelebilmektedir.

E-Posta Pazarlama Araçları Nelerdir?

E-posta pazarlama ya da email marketing çevrimiçi pazarlamanın en iyi yolu olarak belirtilebilir. Tüketicilerin en az %99'unun günlük olarak e-postalarını kontrol ettiği bilinmektedir. Ayrıca, e-posta pazarlaması sonucu yapılan sipariş değeri, sosyal medyaya kıyasla en az 3 kat daha fazla olarak gözlemlenmiştir.

Dilerseniz, IdeaSoft’un E-ticaret Paketleri ile standart olarak e-mail pazarlaması yapabilir ya da esnek altyapı sistemlerimiz sayesinde 3. parti bir mail gönderim aracı ile entegre şekilde pazarlamanızı kolayca yürütebilirsiniz.

Bu araçlar yardımıyla e-posta listelerinizi yönetebilir, e-posta pazarlama kampanyaları oluşturabilir ya da hazır e-posta kampanya şablonlarına ulaşabilirsiniz.

E-Posta Pazarlama Örnekleri Nelerdir?

Markanız ya da e-ticaret siteniz tarafından gönderilen çoğu e-mail, e-posta pazarlama örneği olarak sayılabilir. Örneğin; ücretsiz denemeler, kampanyalar, anketler, indirim kuponları, seminerler, e-kitaplar ya da aklınıza gelen her türlü tanıtım aracı e-posta pazarlama örnekleri yerine geçebilir.

Markanız tarafından ücretsiz değer sağlayan ve ulaşılabilen çoğu tanıtım e-mail’i, e-posta pazarlamasıdır.

Promosyon e-postaları; özel bir teklifi, ürünün yeni sürümünü, web seminerlerini ya da bir ürünün tanıtımı için kullanılabilir. Belirli bir tarih aralığını kapsayan bu postalar hafta içinde birden fazla defa gönderilebilmektedir. Promosyon postaları; genellikle şirketinizin kampanya zamanlarında gönderilmektedir.

Duyurular; hizmet değişiklikleri ya da şirket duyuruları gibi detaylı bilgileri kapsayan duyuru postaları olarak örneklendirilebilir.

Bilgilendirici e-postalar; yeni projeler ya da şirketinizle ilgili bir gelişimi bildiren haber bültenleri, ürün kullanım bilgileri ya da yeni ürünün özelliklerini içeren e-postalar bilgilendirici email marketing kategorisine girmektedir.

E-Posta Pazarlama Kampanyalarında Şablon Kullanmanın Avantajları Nelerdir?

E-postaların tıklanma ve kullanıcı geri dönüşleri oranını artıran görsel ya da şablon kullanımı oldukça önemlidir. Pazarlama kampanyalarında şablon kullanımı tüketicilerin dikkatini çeker ve daha fazla geri dönüş alınmasına neden olur. Ayrıca, görsel öğelerin kullanılması içeriğin daha kolay anlaşılmasına neden olduğu için daha olumlu bir etki yaratmaktadır.

Görselleri ve mailin yerleşimini kendiniz optimize etmek yerine e-posta pazarlama araçları tarafından sunulmuş olan hazır şablonları tercih edebilirsiniz. Hem yeni fikirler elde etmek hem de tasarım için harcadığınız zamanı kazanmak için e-posta pazarlama kampanyalarınızda şablonlar kullanabilirsiniz.

E-Ticaret Siteniz İçin E-Posta Pazarlamadan Nasıl Faydalanabilirsiniz?

Sahip olduğunuz e-ticaret sitesinde ödeme işlemi esnasında müşterilere kayıt seçeneği sunabilir ve böylece elde ettiğiniz yeni e-postaları pazarlama listenize ekleyebilirsiniz. Ayrıca, müşteriden istediğiniz e-posta karşılığında ücretsiz hizmetler sunabilir ve bu şekilde de listenize yeni adresler ekleyebilirsiniz.

Örneğin email marketing ağınızı genişletmek için bazı büyük mağazaların internet siteleri gibi haber bülteninize kayıt olma koşuluyla ilk siparişlerde %10 indirim fırsatları sunabilirsiniz.

Tüm bu yöntemler ve daha fazlasıyla müşteri ağınızı genişletebilir, potansiyel müşterilere ulaşabilir ve mevcut müşterilerinizi kalıcı hale getirebilirsiniz. Ayrıca, satın alma oranlarını da bu sayede etkili bir şekilde artırabilirsiniz.

IdeaSoft Size E-Posta Pazarlaması Konusunda Nasıl Yardımcı Olur?

Siteniz için ödeme sistemleri, SEO çalışmaları, ürün ve site yönetimi, kargo ve lojistik sistemleri ya da dijital reklamlar gibi tüm ihtiyaçları karşılamanıza yardımcı olan IdeaSoft, e-posta pazarlaması konusunda da öğretici içerikleri ve e-ticaret paketleri ile her şekilde destek olmaktadır.

Dilerseniz, IdeaSoft e-ticaret panelinizden “Mail Yönetimi” sekmesi aracılığıyla e-posta listenizdeki kayıtlı müşterilere toplu mail gönderimi yapabilir, daha önceden oluşturduğunuz mail şablonlarını silebilir ya da düzenleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Online satış sitesi fiziki mağazalara neler kazandırır?
Online satış sitesi kurmak, fiziki mağazaları yeni kitlelere açarken, uzun vadede gelirlerini daha fazla artırmalarına da yardımcı olur. E-ticarete girmek ve internetten satış yapmak fiziki mağazaların, daha önce ulaşamadıkları...
22 Mart 2020
Sinan Oypan
Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları
Yoğun satış ve tatil dönemlerinde stok yönetimi, e-ticaret firmaları için daha da önemli bir konu haline geldiği için özenle yapılması gereken çalışmalardan biri oluyor. Yıl sonu yaklaşırken, yılbaşı satışlarını artırmak...
16 Aralık 2019
Sinan Oypan
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri...
12 Ekim 2020
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İlk bölümde...
4 Mart 2017
Sinan Oypan
Akıllı telefonla video çekme ipuçları
Günümüzde ürün tanıtımları ya da içerik çalışmaları için akıllı telefonla video çekme bir hayli olağan ve kullanışlı olmaya başladı. Telefonlar üzerindeki kamera ve görüntü kalitesinin teknolojiyle beraber artması,...
15 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
E-ticaret siteniz için bir dijital pazarlama stratejisi oluştururken birçok farklı pencereden bakmanız ve bu çalışmaları bir çatı altında oluşturmanız gerekir. Bu çatı altında beraber yürümesi gereken alanlar arasında SEO ve...
21 Eylül 2017
Sinan Oypan
Yeni bir e-ticaret sitesi açtığınızda hangi konulara odaklanmalısınız?
Yeni bir e-ticaret sitesi açtıktan sonra atılması gereken birçok adım bulunuyor; ancak bu adımlardan bazılarının öncelikleri daha yüksek. Başlangıç sürecinde doğru adımları atabilmek, işinizi büyütmek, markanızı yaratmak ve...
16 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir. Yazıların,...
21 Eylül 2016
Sinan Oypan
Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve...
25 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması, uzun vadede şirketi ayakta tutmak, yeni yatırımlar yapabilmek ve pazarlama çalışmaları yapabilmek için gereklidir. E-ticaret firmalarının ellerindeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetebilmesi ve...
4 Aralık 2019
Sinan Oypan
Online perakende satış teknikleri nelerdir?
Online perakende satış günümüzde oldukça yaygın olarak yapılmakta ve e-ticarette iş modeli olarak B2C diye de bilinmektedir. İşletmeler, doğrudan tüketicilere ulaşarak internet üzerinden satış yapabilmekteler. Rekabetin oldukça...
4 Temmuz 2020
Sinan Oypan