Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?

21 Mart 2018
Sinan Oypan

Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek, onlarla daha insani bir düzeyde iletişime geçmeyi sağladığı için, duygusal pazarlamanın firmalar için oldukça büyük bir önemi bulunuyor.

Duygusal pazarlama nedir?

Adından da anlaşılabileceği gibi duygusal pazarlama, tüketicilerin duygularına hitap edebilecek, iletilecek mesajların daha insani ve kişisel bir şekilde iletilmesini sağlayacak ve kullanıcıların duygularından yararlanılarak onları satın alma eylemine yöneltecek pazarlama çalışmalarıdır.

Örneğin, Sevgililer Günü’nde aşk temalı reklam ve pazarlama içerikleri; ya da Anneler Günü’nde anne sevgisi, mutluluk gibi duygu temalı içerikler duygusal pazarlamaya örnek olarak verilebilir.

Duygusal pazarlama neden önemlidir?

Tüketicilerin duygularına yönelik çalışmalar yapmak, marka sadakatini de artıracağı için uzun vadede marka ile tüketiciler arasında da farklı bir bağ kurulmasını sağlar. Sadece markaların, kendilerine hissettirdiklerinden dolayı, tüketiciler belli markaların ürünlerini yakından takip ederler ve çok fazla sorgulamadan bu ürünleri satın alırlar.

Tüm bunların sebeplerinin altında da duygusal olarak tüketicilere hissettirilen hisler bulunmaktadır. Bir ürün kullanıcıyı özel ya da mutlu hissetiyorsa, bir ürünü almak onu ayrıcalıklı bir sınıfa dahil ediyorsa, kullanıcılar bu ürünleri satın almayı daha çok isteyeceklerdir. Duygulardan kaynaklı olarak, kullanıcılar fiyat odağından çıkarak, daha çok kendilerinin nasıl hissettiğine bağlı olarak, bu satın alma kararlarını vereceklerdir.

Marka sadakati ve marka hayranı olma durumlarının altında da yatan sebeplerden biri budur. Tüketici, belli bir his ya da duygu nedeniyle bu markaya tutunmuştur ve tercihini de kolay kolay değiştirmeyecektir.

Bu sadakat illa ki bir reklam veya pazarlama çalışmasından kaynaklı olmak zorunda değildir. Örneğin satış sonrası müşteri desteğinden memnun kalan ya da genel olarak aldığı hizmetten memnun olan kişi, karşısındaki firmaya güven duyduğu için de bu markanın sadık müşterisi olabilir. Buradaki önemli nokta ise güven duygusudur. Kullanıcı bir problem yaşaması halinde, karşısındaki firmaya güvendiği için daha raht bir şekilde alışverişini yapmaktadır.

Duygusal pazarlama neden sonuç veriyor?

Tüketiciler, günlük alışverişlerinin bir kısmını temel ihtiyaçları için bir kısmını da kendi kişisel zevklerini için yapıyor. Temel ihtiyaçlarda da, kişisel zevk alışverişlerinde de illaki duygularla verilen kararlar vardır.

Temel ihtiyaçlarını karşılayan kişiler bazı ürün veya markaları sürekli olarak tercih ederler. Sürekli olarak aynı parfümü kullanmak, aynı marka kıyafetleri giymek, aynı marketten alışveriş yapmak gibi birçok detay burada duygusal pazarlamanın etkilerini gösterecektir.

Duygusal pazarlamanın işe yaramasının ve sonuç vermesinin sebebi de insanlar olarak kararlarımızın büyük bir bölümünü duygularımıza bağlı olarak veririz. Yapılan bazı alışverişlerin amacı kendimizi iyi hissetmek içindir ve bu alışverişleri yaparken de değer verdiğimiz markaları tercih ederiz. Bunun sebebi de bu markanın sunduğu bir duygudur.

Pazarlama çalışmalarında karşı tarafa bir duygu hissettirmeden, doğrudan ürün ya da kampanya sunmak çok fazla etkili olmayacağı gibi, tüketiciler bu tür içeriklerle sürekli karşılaştığı için, bu çalışmalar aynı zamanda sıradandır. Fakat bazı duyguları tetikleyecek, çalışmalar tüketicilerin daha fazla dikkatini çeker.

Örneğin bir şampuan reklamında, ünlü bir simanın oynatılması, bu kişinin günlük hayatından kesitler sunulması ve bu ünlü kişinin ürünü kullanırken neler hissettiğini dile getirmesinin amacı, duygusal olarak tüketicileri tetiklemektir.

Duygusal pazarlama günlük hayatımızın çok fazla içinde olduğu için çoğu zaman bunun farkına varmadan satın alma kararlarımızı gerçekleştirebiliyoruz. Peki, e-ticarette bu pazarlama taktiklerini nasıl kullanabilirsiniz? Bu sorunun yanıtını da yarınki yazımızda detaylı bir şekilde ela alıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette promosyon kodu kullanım ipuçları
E-ticarette gelirleri artırma, satış hedeflerini tutturma, yeni kitlelere ulaşma gibi farklı hedefleri tutturmak için promosyon kodu kullanımı oldukça yaygın. Tabii ki promosyon kodu kullanırken de bilinmesi ve dikkat edilmesi gereken...
15 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Instagram pazarlama çalışmalarınızı bir adım ileri taşımanızı sağlayacak ipuçları
Instagram pazarlama çalışmaları, bu platform üzerinde yaptığınız paylaşımların kullanıcılar tarafından daha fazla ilgi görmesine ve etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olur. Instagram pazarlama çalışmalarını...
30 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama, günümüzde birçok firma tarafından kullanılmaya başlandı ve doğru yapıldığında da firmalara iyi geri dönüşümler sağlamakta. Ancak her firmanın mobil uygulama yaptırması gerekmediğini de yazının başında...
23 Kasım 2020
Sinan Oypan
Viral pazarlama nedir ve nasıl yapılır?
Viral pazarlama çalışmaları, daha düşük bütçelerle hızlı şekilde tüketicilerin ilgisini çekebilmenizi sağlamakta. Tabii ki her yapılan paylaşım viral olmadığı gibi kimi zaman hangi içeriğin de viral olabileceğini kestirmek...
16 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
Instagram İşletme Profiline Geçme Nasıl Yapılır?
Instagram işletme profiline geçme son günlerde işletmelerin sıklıkla yaptığı şeylerden biri. instagram işletme hesabı / instagram işletme profili neden kullanılmalıdır, instagram işletme profili nedir / instagram işletme hesabı...
8 Haziran 2018
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu...
2 Nisan 2017
Sinan Oypan
Responsive tasarım ve e-ticaret siteleri için avantajları
Responsive “duyarlı” anlamına gelen bir diğer adıyla mobil uyumlu tasarımdır. Masaüstü, tablet, cep telefonu fark etmeksizin her cihaza duyarlı davranan, otomatik olarak tüm cihazlarla uyumlu hale gelebilen tasarım şeklidir. ...
20 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 3. Bölüm
Belli bir ürün, hizmet, kampanya ya da konuyu barındırmak ve detaylı bir şekilde konuyla ilgili içerikleri internet kullanıcılarıyla paylaşarak, geri dönüşümleri artırmayı sağlayan Landing Page’ler, e-ticarette önemli bir rol...
7 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
Pazarlama çalışmalarınızda kullanabileceğiniz Instagram gönderi fikirleri
Farklı Instagram gönderi fikirlerinizin olması, sosyal medya pazarlama çalışmalarınızın verimini ve bu çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri artırır. Instagram gönderi fikirleri bulma konusunda sıkıntı yaşıyorsanız,...
24 Nisan 2019
Sinan Oypan
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site...
6 Kasım 2016
Sinan Oypan