Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?

21 Mart 2018
Sinan Oypan
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?

Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek, onlarla daha insani bir düzeyde iletişime geçmeyi sağladığı için, duygusal pazarlamanın firmalar için oldukça büyük bir önemi bulunuyor.

Duygusal pazarlama nedir?

Adından da anlaşılabileceği gibi duygusal pazarlama, tüketicilerin duygularına hitap edebilecek, iletilecek mesajların daha insani ve kişisel bir şekilde iletilmesini sağlayacak ve kullanıcıların duygularından yararlanılarak onları satın alma eylemine yöneltecek pazarlama çalışmalarıdır.

Örneğin, Sevgililer Günü’nde aşk temalı reklam ve pazarlama içerikleri; ya da Anneler Günü’nde anne sevgisi, mutluluk gibi duygu temalı içerikler duygusal pazarlamaya örnek olarak verilebilir.

Duygusal pazarlama neden önemlidir?

Tüketicilerin duygularına yönelik çalışmalar yapmak, marka sadakatini de artıracağı için uzun vadede marka ile tüketiciler arasında da farklı bir bağ kurulmasını sağlar. Sadece markaların, kendilerine hissettirdiklerinden dolayı, tüketiciler belli markaların ürünlerini yakından takip ederler ve çok fazla sorgulamadan bu ürünleri satın alırlar.

Tüm bunların sebeplerinin altında da duygusal olarak tüketicilere hissettirilen hisler bulunmaktadır. Bir ürün kullanıcıyı özel ya da mutlu hissetiyorsa, bir ürünü almak onu ayrıcalıklı bir sınıfa dahil ediyorsa, kullanıcılar bu ürünleri satın almayı daha çok isteyeceklerdir. Duygulardan kaynaklı olarak, kullanıcılar fiyat odağından çıkarak, daha çok kendilerinin nasıl hissettiğine bağlı olarak, bu satın alma kararlarını vereceklerdir.

Marka sadakati ve marka hayranı olma durumlarının altında da yatan sebeplerden biri budur. Tüketici, belli bir his ya da duygu nedeniyle bu markaya tutunmuştur ve tercihini de kolay kolay değiştirmeyecektir.

Bu sadakat illa ki bir reklam veya pazarlama çalışmasından kaynaklı olmak zorunda değildir. Örneğin satış sonrası müşteri desteğinden memnun kalan ya da genel olarak aldığı hizmetten memnun olan kişi, karşısındaki firmaya güven duyduğu için de bu markanın sadık müşterisi olabilir. Buradaki önemli nokta ise güven duygusudur. Kullanıcı bir problem yaşaması halinde, karşısındaki firmaya güvendiği için daha raht bir şekilde alışverişini yapmaktadır.

Duygusal pazarlama neden sonuç veriyor?

Tüketiciler, günlük alışverişlerinin bir kısmını temel ihtiyaçları için bir kısmını da kendi kişisel zevklerini için yapıyor. Temel ihtiyaçlarda da, kişisel zevk alışverişlerinde de illaki duygularla verilen kararlar vardır.

Temel ihtiyaçlarını karşılayan kişiler bazı ürün veya markaları sürekli olarak tercih ederler. Sürekli olarak aynı parfümü kullanmak, aynı marka kıyafetleri giymek, aynı marketten alışveriş yapmak gibi birçok detay burada duygusal pazarlamanın etkilerini gösterecektir.

Duygusal pazarlamanın işe yaramasının ve sonuç vermesinin sebebi de insanlar olarak kararlarımızın büyük bir bölümünü duygularımıza bağlı olarak veririz. Yapılan bazı alışverişlerin amacı kendimizi iyi hissetmek içindir ve bu alışverişleri yaparken de değer verdiğimiz markaları tercih ederiz. Bunun sebebi de bu markanın sunduğu bir duygudur.

Pazarlama çalışmalarında karşı tarafa bir duygu hissettirmeden, doğrudan ürün ya da kampanya sunmak çok fazla etkili olmayacağı gibi, tüketiciler bu tür içeriklerle sürekli karşılaştığı için, bu çalışmalar aynı zamanda sıradandır. Fakat bazı duyguları tetikleyecek, çalışmalar tüketicilerin daha fazla dikkatini çeker.

Örneğin bir şampuan reklamında, ünlü bir simanın oynatılması, bu kişinin günlük hayatından kesitler sunulması ve bu ünlü kişinin ürünü kullanırken neler hissettiğini dile getirmesinin amacı, duygusal olarak tüketicileri tetiklemektir.

Duygusal pazarlama günlük hayatımızın çok fazla içinde olduğu için çoğu zaman bunun farkına varmadan satın alma kararlarımızı gerçekleştirebiliyoruz. Peki, e-ticarette bu pazarlama taktiklerini nasıl kullanabilirsiniz? Bu sorunun yanıtını da yarınki yazımızda detaylı bir şekilde ela alıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram üzerinden daha fazla verim almak ve etkileşim oranlarını artırmak için, iyi bir yönetim yapılması gerekir. Instagram yönetimini etkin bir şekilde yapmak için farklı farklı araçlardan yararlanmak gerekir. Dünkü...
14 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği
E-ticarette müşterilerle olan etkileşim bir hayli önemlidir. Müşterilerle iyi ilişkiler kurmak, doğru iletişim stratejilerini benimsemek ve bu iletişim ile müşteri sadakati oluşturmak e-ticaret sitelerinin başarısını artıran...
29 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi...
18 Nisan 2018
Sinan Oypan
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO nasıl yapılır? - 2019
E ticaret SEO çalışmaları, organik olarak trafik alarak sitenize daha fazla ziyaretçi çekmek ve geri dönüşümlerinizi artırmak için oldukça önemlidir. E-ticarette SEO söz konusu olduğunda yapılabilecek birçok çalışma bulunuyor....
6 Kasım 2019
Sinan Oypan
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi boyunca satışları artırmak için ipuçları
Yaz mevsimi genellikle, birçok sektörde yavaş giden ve satışların düştüğü bir dönem olarak geçiyor ve bu da e-ticaret firmalarını olumsuz etkilemekte. Şirket çalışanlarının tatile gitmesi ve havaların ısınması burada önemli...
25 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizi nasıl duyurabilirsiniz?
Yeni bir e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız ya da yeni bir site kurduysanız bundan sonraki süreçte markanızı tanıtmanız gerekecek. Farklı ve geniş hedef kitlelere ulaşabilmek için bazı pazarlama ve tanıtım çalışmaları...
28 Ekim 2016
Sinan Oypan
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
Niş pazarlar halen Türkiye’de talepte olan bir alan. Birçok sektörde doldurulabilecek niş iş alanları bulunuyor. Yatay e-ticaret sitelerine kıyasla belli ürün veya kategorilerine yönelmek ve daha niş bir kitleye ulaşmak, yeni...
21 Aralık 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
IdeaSoft ile Squarespace Karşılaştırması
Squarespace Nedir? Maryland Üniversitesi’ndeki bir yurt odasında kurulan Squarespace, 2003 yılından bu yana milyonlarca web sitesinin oluşturulduğu bir platform olarak hizmet vermektedir. Türkiye’de çok yaygın olmasa da dünya...
21 Nisan 2021
Markethinkers
Ticaret Sicil Gazetesi Nedir? Nasıl Sorgulanır? Neden Gereklidir?
Ticaret Sicil Gazetesi Nedir? Nasıl Sorgulanır? Neden Gereklidir?
Ticaret ile uğraşan her girişim, resmî kurumlara bu konuya dair bildirimde bulunur. Bu andan itibaren o girişim, şirket kimliği kazanır ve pek çok faaliyeti kayıt altına alınır. Birtakım özellikleri karşılayan işletmelerin...
6 Ocak 2022
Markethinkers
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Yeni başlayanlar için Youtube video içerik hazırlama rehberi
Youtube video içerik üretimi, bugünlerde e-ticaret firmaları için de pazarlama açısından bir hayli önemli olmaya başladı. Tüketicilerin salgın sürecinde evde kalıyor olmaları ve bu süreçte internet kullanımının da artması,...
14 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticarette üzerinde durulması gereken detaylardan biri de muhasebe işlemleridir. Gelir ve giderlerin doğru bir şekilde takibinin yapılması, vergilerin ve şirket içi harcamaların hesaplamalarının yapılarak, düzenli olarak takip...
18 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın