fbpx

Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?

21 Mart 2018
Sinan Oypan
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?

Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek, onlarla daha insani bir düzeyde iletişime geçmeyi sağladığı için, duygusal pazarlamanın firmalar için oldukça büyük bir önemi bulunuyor.

Duygusal pazarlama nedir?

Adından da anlaşılabileceği gibi duygusal pazarlama, tüketicilerin duygularına hitap edebilecek, iletilecek mesajların daha insani ve kişisel bir şekilde iletilmesini sağlayacak ve kullanıcıların duygularından yararlanılarak onları satın alma eylemine yöneltecek pazarlama çalışmalarıdır.

Örneğin, Sevgililer Günü’nde aşk temalı reklam ve pazarlama içerikleri; ya da Anneler Günü’nde anne sevgisi, mutluluk gibi duygu temalı içerikler duygusal pazarlamaya örnek olarak verilebilir.

Duygusal pazarlama neden önemlidir?

Tüketicilerin duygularına yönelik çalışmalar yapmak, marka sadakatini de artıracağı için uzun vadede marka ile tüketiciler arasında da farklı bir bağ kurulmasını sağlar. Sadece markaların, kendilerine hissettirdiklerinden dolayı, tüketiciler belli markaların ürünlerini yakından takip ederler ve çok fazla sorgulamadan bu ürünleri satın alırlar.

Tüm bunların sebeplerinin altında da duygusal olarak tüketicilere hissettirilen hisler bulunmaktadır. Bir ürün kullanıcıyı özel ya da mutlu hissetiyorsa, bir ürünü almak onu ayrıcalıklı bir sınıfa dahil ediyorsa, kullanıcılar bu ürünleri satın almayı daha çok isteyeceklerdir. Duygulardan kaynaklı olarak, kullanıcılar fiyat odağından çıkarak, daha çok kendilerinin nasıl hissettiğine bağlı olarak, bu satın alma kararlarını vereceklerdir.

Marka sadakati ve marka hayranı olma durumlarının altında da yatan sebeplerden biri budur. Tüketici, belli bir his ya da duygu nedeniyle bu markaya tutunmuştur ve tercihini de kolay kolay değiştirmeyecektir.

Bu sadakat illa ki bir reklam veya pazarlama çalışmasından kaynaklı olmak zorunda değildir. Örneğin satış sonrası müşteri desteğinden memnun kalan ya da genel olarak aldığı hizmetten memnun olan kişi, karşısındaki firmaya güven duyduğu için de bu markanın sadık müşterisi olabilir. Buradaki önemli nokta ise güven duygusudur. Kullanıcı bir problem yaşaması halinde, karşısındaki firmaya güvendiği için daha raht bir şekilde alışverişini yapmaktadır.

Duygusal pazarlama neden sonuç veriyor?

Tüketiciler, günlük alışverişlerinin bir kısmını temel ihtiyaçları için bir kısmını da kendi kişisel zevklerini için yapıyor. Temel ihtiyaçlarda da, kişisel zevk alışverişlerinde de illaki duygularla verilen kararlar vardır.

Temel ihtiyaçlarını karşılayan kişiler bazı ürün veya markaları sürekli olarak tercih ederler. Sürekli olarak aynı parfümü kullanmak, aynı marka kıyafetleri giymek, aynı marketten alışveriş yapmak gibi birçok detay burada duygusal pazarlamanın etkilerini gösterecektir.

Duygusal pazarlamanın işe yaramasının ve sonuç vermesinin sebebi de insanlar olarak kararlarımızın büyük bir bölümünü duygularımıza bağlı olarak veririz. Yapılan bazı alışverişlerin amacı kendimizi iyi hissetmek içindir ve bu alışverişleri yaparken de değer verdiğimiz markaları tercih ederiz. Bunun sebebi de bu markanın sunduğu bir duygudur.

Pazarlama çalışmalarında karşı tarafa bir duygu hissettirmeden, doğrudan ürün ya da kampanya sunmak çok fazla etkili olmayacağı gibi, tüketiciler bu tür içeriklerle sürekli karşılaştığı için, bu çalışmalar aynı zamanda sıradandır. Fakat bazı duyguları tetikleyecek, çalışmalar tüketicilerin daha fazla dikkatini çeker.

Örneğin bir şampuan reklamında, ünlü bir simanın oynatılması, bu kişinin günlük hayatından kesitler sunulması ve bu ünlü kişinin ürünü kullanırken neler hissettiğini dile getirmesinin amacı, duygusal olarak tüketicileri tetiklemektir.

Duygusal pazarlama günlük hayatımızın çok fazla içinde olduğu için çoğu zaman bunun farkına varmadan satın alma kararlarımızı gerçekleştirebiliyoruz. Peki, e-ticarette bu pazarlama taktiklerini nasıl kullanabilirsiniz? Bu sorunun yanıtını da yarınki yazımızda detaylı bir şekilde ela alıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
IdeaSoft
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürünleri, tüketicilerin günlük hayatlarında yoğun bir şekilde kullandıkları ürün grupları arasında yer aldığı için, bu ürünlerin satışını yapan e-ticaret sitelerinin doğru pazarlama çalışmaları yapmaları da...
15 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel...
7 Aralık 2017
Sinan Oypan
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobildeki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyeceği için üzerinde durulması gereken bir konudur. Kullanıcıların mobil kullanım alışkanlıklarının artması...
13 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Sosyal medyada etkileşime neden daha fazla önem vermelisiniz?
Halen daha takipçi satın alarak, takipçi sayısını artıran firmalar bulunuyor; ancak çok fazla takipçiye sahip olmak etkileşim oranının yüksek olmasını sağlamıyor. Sosyal medyada etkileşim oranın yüksek olması, takipçi...
15 Temmuz 2016
Sinan Oypan
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu hazırlamak, e-ticaret sitenizin SEO performansını daha iyi analiz etmek ve bu konuda yaptığınız çalışmaları daha iyi bir şekilde takip etmenizi kolaylaştırır. Kendi SEO çalışmalarınızı yapıyorsanız, bu raporları...
27 Eylül 2019
Sinan Oypan
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Şahıs şirketi nasıl açılır konusu yeni iş kuracak girişimcilerin oldukça ilgisini çeken bir konudur. Küçük ve orta işletmelere hitap eden, kurulumu hızlı, maliyeti düşük olan şahıs şirketi kurmak uzun vadede işletmeleri...
20 Mayıs 2019
Savaş Çetinkaya
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi...
14 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E-ticaret sitesi kurmak, internetten satış yapmak veya online mağazanız ile kendi işinizi kurmak için için şirket kurmak gerekmektedir. Şirket kurmak farklı şekillerde yapılabilmektedir. Şahıs, anonim ve limited şirket...
26 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler ve mart ayında satışı azalan ürünler koronavirüs nedeniyle şekil değiştirdi. Küresel salgın ile mücadele edilen bir dönemden geçen tüketiciler, e-ticaret sitelerinden...
7 Nisan 2020
İbrahim Çelebi