Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?

21 Mart 2018
Sinan Oypan
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?

Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek, onlarla daha insani bir düzeyde iletişime geçmeyi sağladığı için, duygusal pazarlamanın firmalar için oldukça büyük bir önemi bulunuyor.

Duygusal pazarlama nedir?

Adından da anlaşılabileceği gibi duygusal pazarlama, tüketicilerin duygularına hitap edebilecek, iletilecek mesajların daha insani ve kişisel bir şekilde iletilmesini sağlayacak ve kullanıcıların duygularından yararlanılarak onları satın alma eylemine yöneltecek pazarlama çalışmalarıdır.

Örneğin, Sevgililer Günü’nde aşk temalı reklam ve pazarlama içerikleri; ya da Anneler Günü’nde anne sevgisi, mutluluk gibi duygu temalı içerikler duygusal pazarlamaya örnek olarak verilebilir.

Duygusal pazarlama neden önemlidir?

Tüketicilerin duygularına yönelik çalışmalar yapmak, marka sadakatini de artıracağı için uzun vadede marka ile tüketiciler arasında da farklı bir bağ kurulmasını sağlar. Sadece markaların, kendilerine hissettirdiklerinden dolayı, tüketiciler belli markaların ürünlerini yakından takip ederler ve çok fazla sorgulamadan bu ürünleri satın alırlar.

Tüm bunların sebeplerinin altında da duygusal olarak tüketicilere hissettirilen hisler bulunmaktadır. Bir ürün kullanıcıyı özel ya da mutlu hissetiyorsa, bir ürünü almak onu ayrıcalıklı bir sınıfa dahil ediyorsa, kullanıcılar bu ürünleri satın almayı daha çok isteyeceklerdir. Duygulardan kaynaklı olarak, kullanıcılar fiyat odağından çıkarak, daha çok kendilerinin nasıl hissettiğine bağlı olarak, bu satın alma kararlarını vereceklerdir.

Marka sadakati ve marka hayranı olma durumlarının altında da yatan sebeplerden biri budur. Tüketici, belli bir his ya da duygu nedeniyle bu markaya tutunmuştur ve tercihini de kolay kolay değiştirmeyecektir.

Bu sadakat illa ki bir reklam veya pazarlama çalışmasından kaynaklı olmak zorunda değildir. Örneğin satış sonrası müşteri desteğinden memnun kalan ya da genel olarak aldığı hizmetten memnun olan kişi, karşısındaki firmaya güven duyduğu için de bu markanın sadık müşterisi olabilir. Buradaki önemli nokta ise güven duygusudur. Kullanıcı bir problem yaşaması halinde, karşısındaki firmaya güvendiği için daha raht bir şekilde alışverişini yapmaktadır.

Duygusal pazarlama neden sonuç veriyor?

Tüketiciler, günlük alışverişlerinin bir kısmını temel ihtiyaçları için bir kısmını da kendi kişisel zevklerini için yapıyor. Temel ihtiyaçlarda da, kişisel zevk alışverişlerinde de illaki duygularla verilen kararlar vardır.

Temel ihtiyaçlarını karşılayan kişiler bazı ürün veya markaları sürekli olarak tercih ederler. Sürekli olarak aynı parfümü kullanmak, aynı marka kıyafetleri giymek, aynı marketten alışveriş yapmak gibi birçok detay burada duygusal pazarlamanın etkilerini gösterecektir.

Duygusal pazarlamanın işe yaramasının ve sonuç vermesinin sebebi de insanlar olarak kararlarımızın büyük bir bölümünü duygularımıza bağlı olarak veririz. Yapılan bazı alışverişlerin amacı kendimizi iyi hissetmek içindir ve bu alışverişleri yaparken de değer verdiğimiz markaları tercih ederiz. Bunun sebebi de bu markanın sunduğu bir duygudur.

Pazarlama çalışmalarında karşı tarafa bir duygu hissettirmeden, doğrudan ürün ya da kampanya sunmak çok fazla etkili olmayacağı gibi, tüketiciler bu tür içeriklerle sürekli karşılaştığı için, bu çalışmalar aynı zamanda sıradandır. Fakat bazı duyguları tetikleyecek, çalışmalar tüketicilerin daha fazla dikkatini çeker.

Örneğin bir şampuan reklamında, ünlü bir simanın oynatılması, bu kişinin günlük hayatından kesitler sunulması ve bu ünlü kişinin ürünü kullanırken neler hissettiğini dile getirmesinin amacı, duygusal olarak tüketicileri tetiklemektir.

Duygusal pazarlama günlük hayatımızın çok fazla içinde olduğu için çoğu zaman bunun farkına varmadan satın alma kararlarımızı gerçekleştirebiliyoruz. Peki, e-ticarette bu pazarlama taktiklerini nasıl kullanabilirsiniz? Bu sorunun yanıtını da yarınki yazımızda detaylı bir şekilde ela alıyor olacağız.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak için neler gerekiyor?
İnternetten satış yapmak, günümüzde hayalinizdeki işi ortaya koymak ve girişimci olmak için yapabileceğiniz işlerden biri olarak öne çıkmakta. Türkiye’deki girişimcilik ekosisteminin büyümesi ve kullanıcıların internetten...
21 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde ürün fotoğraflarınızın çekimlerini nasıl yapabileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan seriyi okuyabilirsiniz. Bu yazı serimizde ise ürün tanıtım videoları...
17 Mart 2017
Sinan Oypan
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
Başarılı Bir İş Planında Neler Olmalıdır?
İş planı ister hizmet ister üretim sektöründe olsun tüm firmalar için oldukça önemli ve gereklidir. Firmalar çoğu zaman finansman ya da sermayedar bulmak için iş planı hazırlarlar, ancak iş planı aslında firmanın iç...
27 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Sıkça yapılan video pazarlama hatalarından nasıl kaçınabilirsiniz?
Video içerik üretimi ve video pazarlama çalışmaları ciddi şekilde dijital pazarlama çalışmalarında yer almaya başladı. Birçok firma bu alana yatırım yapıyor ve önümüzdeki yıl da bu yatırımlara devam edecekler. Özellikle...
30 Aralık 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
Küçük işletmeler neden Google Adwords kullanmalı?
İşini büyütmek isteyen, yeni hedef kitlelere ulaşarak markasının adını duyurmak isteyen küçük işletmelerin farklı dijital pazarlama çalışmaları yapmaları gerekiyor. Özellikle dijital platformlarda reklam kampanyaları...
21 Eylül 2018
Sinan Oypan
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?
Hazır e ticaret sistemleri, e-ticarete yeni başlamak isteyen, fiziki mağazasını internete taşımak isteyen veya site altyapı kurulumu gibi teknik işlerle ilgilenmeden doğrudan işine odaklanmak isteyenler için birçok çözüm sunuyor....
25 Haziran 2020
Sinan Oypan
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
Markanız için dijital ajans seçmeden önce bilmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın internet üzerinde pazarlama çalışmaları için bir dijital pazarlama ajansı ile çalışabilirsiniz. Fakat her ajansın çalışma biçimi ve sunduğu hizmetler farklılık gösterecektir. Bunun yanı sıra sizin de...
21 Ekim 2016
Sinan Oypan
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
Youtube Hikaye özelliğinin kullanımı açılması, markalar ve içerik üreticiler için Youtube’da içerik üretimi için farklı bir kapı aralamış oldu. Youtube Hikaye özelliği, Snapchat, Facebook ve Instagram’daki Hikaye...
3 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin