fbpx

Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?

6 Ocak 2019
Sinan Oypan
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?

E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarında yapması gereken çalışmalardan biri de canonical URL ya da canonical etiket kullanımlarıdır. Arama motorlarında web sitenin daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve sayfa değerlerinin artırılarak, arama sorgularında üst sıralarda yer almak için e-ticaret sitenizde canonical URL kullanımlarından yararlanmanız gerekir.

Canonical URL (Etiket) nedir?

Bir web sitesinde farklı sayfalarda yer alan aynı içeriğin, arama motorlarınca hangisinin indeks sıralamasının üstte olacağını ve asıl sayfa olarak gösterileceğinin belirtilmesi sağlayan özelliktir.

Örneğin bir ürünle ilgili renk, beden veya diğer özellikleri ile benzer sayfalar oluşturduğunuzda, sayfa içeriği aynı olacağı için canonical URL kullanımıyla, bu sayfalardan hangisinin daha öncelikli olduğunun arama motorlarına belirtilmesi gerekir. Aksi taktirde site üzerinde kopya içerik oluşacağı için sayfa değerleri düşecektir ve arama motorlarında bu sayfalar doğru bir şekilde indekslenemeyecektir.

Site üzerinde kopya içerik sunmamak ve ürünler ya da diğer varış sayfalarınızın iyi bir şekilde indekslenmesi için canonical etiket kullanımlarını yapmanız gerekir.

Canonical ve 301 yönlendirme arasındaki farklar neler?

Canonical etiket ve 301 yönlendirme çalışmalarının amaçları ve kullanım yerleri farklıdır.

Bir ürünle ilgili varyasyon sayfaları hazırladığınızda ya da benzer kategoriler oluşturduğunuzda bu sayfaların hepsinin site üzerinde mevcut olmasını istiyorsanız, kopya içeriğin oluşmaması için canonical etiket kullanmalısınız. Böylelikle benzer içeriğe sahip farklı sayfalarınız olabilir ve bunlardan hangisinin öncelikli olarak indekslenmesi gerektiğini arama motorlarına belirtebilirsiniz.

Ancak eğer bir sayfayı yayından kaldırmak istiyorsanız, (Örneğin, stoğu biten bir ürün sayfası) bu durumda ziyaretçilerin 404 hata sayfası görmemesi için, kaldırılacak sayfanın bağlantısını farklı bir sayfaya yönlendirmeniz gerekir. Bu durumda da 301 yönlendirme kullanılır. Canonical ve 301 yönlendirme arasındaki fark temel olarak bu şekildedir.

Geçtiğimiz günlerde 301 yönlendirmelerin ne olduğunu detaylı bir şekilde ele almıştık. “301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir? isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

Hangi durumlarda canonical URL kullanmak gerekir?

E-ticaret siteniz üzerinde farklı şekillerde ve amaçlarla canonical kullanımı yapmanız gerekir.

Ürün varyasyonları: Ürünlerin renk, beden, eklenti, teknik özellik gibi farklı amaçlarla ek sayfaları yapıldığında canonical etiket kullanmanız gerekir.

Devam sayfaları: Kategori sayfalarında devam içerikleri için ek sayfalar oluştuğunda da bu ek sayfalar için canonical kullanmanız, asıl kategori sayfasının indekslenmesini sağlar.

Farklı kategorilerdeki aynı ürün sayfaları: Bir ürün birden fazla kategori altında listelenebileceği için, bu ürünün doğru bir şekilde indekslenmesinin sağlanması gerekir. Bu durumda da ürünün orijinal sayfasına canonical etiketle yönlendirme yapmanız önemlidir.

Benzer içerikler: kampanya ya da indirimle ilgili varış sayfaları ya da benzer içeriğe sahip olabilecek diğer tüm içerik sayfalarınızda da canonical kullanmanız oldukça önemlidir. Aksi taktirde bu benzer sayfalar da doğru bir şekilde indekslenmeyeceği için arama motorlarındaki sıralamanız düşebilir.

Mobil ya da alt alan adları: Mobile özel hazırlanmış sayfalarınız varsa ve mobil URL’lerin de canonical etiket ile orijinal sayfalara yönlendirilmeleri gerekir. Bununla beraber eğer alt alan adlarınızı bulunuyorsa ve bunlarda da benzer ya da aynı içerikler yer alıyorsa, canonical etiket ile asıl sayfayı belirtmeniz gerekir.

Canonical URL kullanımlarında dikkat etmeniz gerekenler

Benzer ya da aynı içeriğe sahip sayfalarda canonical kullandığınızda, diğer sayfaları kaldırmamaya özen göstermelisiniz. Canonical etiketi zaten, hangi sayfanın indeksleneceğini arama motorlarına gösterdiği için, diğer sayfalar sitenizde bulunmaya devam edebilir. Bu sayfalar başka sitelerden link yönlendirmesi almış olabileceği için, bu sayfaları kaldırmanız halinde ziyaretçiler 404 hata sayfasına ulaşabilir. Bu da potansiyel trafiği ve geri dönüşümü kaçırmanıza neden olur.

Canonical etiket kullanımlarında, orijinal sayfaya ya da SEO değeri yüksek olan sayfaya yönlendirme yapmanız da önemlidir. Böylelikle sayfa değeri yüksek olan sayfanın bu değerini korumasını sağlarsınız. Henüz bir indeks değeri olmayan yeni sayfalarınız bulunuyorsa bu durumda da ilk oluşturmuş olduğunuz sayfaya yapmanız daha doğru olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Ürün açıklamaları yazarken sık yapılan yanlışlar nelerdir?
Online alışverişlerde tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de ürün açıklamalarıdır. Bu açıklamaları oluştururken kullanılan metinler, kalıplar, sıfatlar ve diğer bilgiler, tüketicilerin ürüne...
30 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği nasıl artırılır?
E-ticarette site trafiği artırmak için organik olarak arama sorguları üzerinden kullanıcılara ulaşma haricinde de yapabileceğiniz çalışmalar bulunuyor. Site trafiğini artırmanız, e-ticaret sitenize daha fazla tüketiciyi çekmenizi...
20 Ocak 2020
Sinan Oypan
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte....
7 Ekim 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak isteyenler için tavsiyeler
Instagramda butik açmak istiyorum diyorsanız; instagram butikleri nasıl açılır / instagram kıyafet butik nasıl açılır, instagram’da butik açmak için gerekenler / butik açmak için ne gerekli, instagram butik açmak için ne kadar...
4 Aralık 2018
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada mikro sitelerin gücünden nasıl yararlanabilirsiniz?
Dijital pazarlamada farklı kanallardan yararlanmak, genel olarak yaptığınız pazarlama çalışmalarını destekleyecektir. Dijital pazarlama çalışmalarınızda yararlanabileceğiniz kanallardan biri de mikro sitelerdir. Mikro siteler,...
10 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticaret siteleri geri sayım sayacı ile satışlarını nasıl artırabilirler?
E-ticarette satışları artırmak için kullanılabilecek araçlardan biri de geri sayım sayacıdır. Geri sayım sayacı farklı şekillerde tüketicileri belli bir eyleme geçmeye ve alışveriş yapmaya yönlendirmek için kullanılabilir....
24 Kasım 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek, günümüzde halen e-ticaret firmaları için önemli pazarlama yöntemlerinden biri olarak öne çıkmakta. Facebook dediğimizde sadece bu platformu değil aynı zamanda Instagram’ı da ele almak gerekiyor....
20 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
E-ticarette kullanabileceğiniz popüler pazarlama türleri
İnternet üzerinden satış yaparken, tüketicilere ulaşmak, marka ve ürün bilinirliğini artırmak için farklı pazarlama türleri ile çalışmalar yapmanız gerekir. Pazarlama çalışmalarınızın kapsamını artırmak ve farklı...
26 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette marka oluşturma için neler yapmalı?
E-ticarette bir marka oluşturma, sadık müşteri kitleleri edinmenin yanı sıra markanıza, ürün ve hizmetlerinize olan güveni de artırır. Bu nedenle de sağlam bir marka olmak, kurumsal bir yapı ile yaptığınız tüm pazarlama ve...
24 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
E-ticaret sitenizde landing page kullanımı geri dönüşümlerinizi artırırken, ürün veya hizmetlerinizi daha iyi tanıtmanıza yardımcı olabilir. Türkçe’de varış sayfası olarak da isimlendirilen bu sayfalar, belli bir amaca...
30 Haziran 2016
Sinan Oypan