Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?

6 Ocak 2019
Sinan Oypan
Canonical URL (etiket) nedir ve e-ticaret siteleri için neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinin SEO çalışmalarında yapması gereken çalışmalardan biri de canonical URL ya da canonical etiket kullanımlarıdır. Arama motorlarında web sitenin daha iyi bir şekilde indekslenmesi ve sayfa değerlerinin artırılarak, arama sorgularında üst sıralarda yer almak için e-ticaret sitenizde canonical URL kullanımlarından yararlanmanız gerekir.

Canonical URL (Etiket) nedir?

Bir web sitesinde farklı sayfalarda yer alan aynı içeriğin, arama motorlarınca hangisinin indeks sıralamasının üstte olacağını ve asıl sayfa olarak gösterileceğinin belirtilmesi sağlayan özelliktir. Örneğin bir ürünle ilgili renk, beden veya diğer özellikleri ile benzer sayfalar oluşturduğunuzda, sayfa içeriği aynı olacağı için canonical URL kullanımıyla, bu sayfalardan hangisinin daha öncelikli olduğunun arama motorlarına belirtilmesi gerekir. Aksi taktirde site üzerinde kopya içerik oluşacağı için sayfa değerleri düşecektir ve arama motorlarında bu sayfalar doğru bir şekilde indekslenemeyecektir. Site üzerinde kopya içerik sunmamak ve ürünler ya da diğer varış sayfalarınızın iyi bir şekilde indekslenmesi için canonical etiket kullanımlarını yapmanız gerekir.

Canonical ve 301 yönlendirme arasındaki farklar neler?

Canonical etiket ve 301 yönlendirme çalışmalarının amaçları ve kullanım yerleri farklıdır. Bir ürünle ilgili varyasyon sayfaları hazırladığınızda ya da benzer kategoriler oluşturduğunuzda bu sayfaların hepsinin site üzerinde mevcut olmasını istiyorsanız, kopya içeriğin oluşmaması için canonical etiket kullanmalısınız. Böylelikle benzer içeriğe sahip farklı sayfalarınız olabilir ve bunlardan hangisinin öncelikli olarak indekslenmesi gerektiğini arama motorlarına belirtebilirsiniz. Ancak eğer bir sayfayı yayından kaldırmak istiyorsanız, (Örneğin, stoğu biten bir ürün sayfası) bu durumda ziyaretçilerin 404 hata sayfası görmemesi için, kaldırılacak sayfanın bağlantısını farklı bir sayfaya yönlendirmeniz gerekir. Bu durumda da 301 yönlendirme kullanılır. Canonical ve 301 yönlendirme arasındaki fark temel olarak bu şekildedir. Geçtiğimiz günlerde 301 yönlendirmelerin ne olduğunu detaylı bir şekilde ele almıştık. “301 yönlendirme nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir? isimli rehberimizden bu konu hakkında daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.

Hangi durumlarda canonical URL kullanmak gerekir?

E-ticaret siteniz üzerinde farklı şekillerde ve amaçlarla canonical kullanımı yapmanız gerekir. Ürün varyasyonları: Ürünlerin renk, beden, eklenti, teknik özellik gibi farklı amaçlarla ek sayfaları yapıldığında canonical etiket kullanmanız gerekir. Devam sayfaları: Kategori sayfalarında devam içerikleri için ek sayfalar oluştuğunda da bu ek sayfalar için canonical kullanmanız, asıl kategori sayfasının indekslenmesini sağlar. Farklı kategorilerdeki aynı ürün sayfaları: Bir ürün birden fazla kategori altında listelenebileceği için, bu ürünün doğru bir şekilde indekslenmesinin sağlanması gerekir. Bu durumda da ürünün orijinal sayfasına canonical etiketle yönlendirme yapmanız önemlidir. Benzer içerikler: kampanya ya da indirimle ilgili varış sayfaları ya da benzer içeriğe sahip olabilecek diğer tüm içerik sayfalarınızda da canonical kullanmanız oldukça önemlidir. Aksi taktirde bu benzer sayfalar da doğru bir şekilde indekslenmeyeceği için arama motorlarındaki sıralamanız düşebilir. Mobil ya da alt alan adları: Mobile özel hazırlanmış sayfalarınız varsa ve mobil URL’lerin de canonical etiket ile orijinal sayfalara yönlendirilmeleri gerekir. Bununla beraber eğer alt alan adlarınızı bulunuyorsa ve bunlarda da benzer ya da aynı içerikler yer alıyorsa, canonical etiket ile asıl sayfayı belirtmeniz gerekir.

Canonical URL kullanımlarında dikkat etmeniz gerekenler

Benzer ya da aynı içeriğe sahip sayfalarda canonical kullandığınızda, diğer sayfaları kaldırmamaya özen göstermelisiniz. Canonical etiketi zaten, hangi sayfanın indeksleneceğini arama motorlarına gösterdiği için, diğer sayfalar sitenizde bulunmaya devam edebilir. Bu sayfalar başka sitelerden link yönlendirmesi almış olabileceği için, bu sayfaları kaldırmanız halinde ziyaretçiler 404 hata sayfasına ulaşabilir. Bu da potansiyel trafiği ve geri dönüşümü kaçırmanıza neden olur. Canonical etiket kullanımlarında, orijinal sayfaya ya da SEO değeri yüksek olan sayfaya yönlendirme yapmanız da önemlidir. Böylelikle sayfa değeri yüksek olan sayfanın bu değerini korumasını sağlarsınız. Henüz bir indeks değeri olmayan yeni sayfalarınız bulunuyorsa bu durumda da ilk oluşturmuş olduğunuz sayfaya yapmanız daha doğru olacaktır.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Rekabet Analizi Nedir? Nasıl Yapılır? Neden Önemlidir?
Rekabet Analizi Nedir? Nasıl Yapılır? Neden Önemlidir?
Bir şirket, çalıştığı alanda başarılı olmak için gerekli tüm hazırlıkları, kendi bünyesinde en iyi seviyede yapsa da olumlu sonuçlara ulaşmayı garanti altına alamaz. Çünkü her bir şirket kendi iç faaliyetlerini, aslında...
21 Ocak 2022
Markethinkers
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Sosyal medya stratejisi nasıl oluşturulur? | 1. Bölüm
Tüketicilerle iletişim kurmak, onlara ürünlerinizi ve markanızı tanıtmak; bunların yanı sıra da müşteri desteği hizmetleri sunmak için sosyal mecralar oldukça ideal platformlardır. Sosyal medya stratejisi Özellikle...
26 Haziran 2017
Sinan Oypan
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
Niş pazar ürünlerini nasıl bulabilirsiniz?
E-ticarette niş pazar araştırmaları yaparak henüz keşfedilmemiş ya da fazla yatırım yapılmamış ürün gruplarını bulabilirsiniz. Niş pazar ürünleri ile daha düşük trafik hacimlerine ve daha az kitleye ulaşılsa da, talep...
22 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Startup Nedir? Startup Şirket Nasıl Kurulur?
Startup Nedir? Startup Şirket Nasıl Kurulur?
Geçmişte var olan problemlerin birçoğu günümüzde çözüme kavuşmuş durumdadır. Fakat bu durum yeni problemlerin doğmayacağı anlamına gelmez. İş dünyasında problem de bitmez, ona çözüm üretenler de. İşte bu noktada...
12 Ocak 2022
Markethinkers
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurmadan önce bilmeniz gerekenler
İnternet alışveriş sitesi kurarak, kendi işinizin sahibi olabilir ve online mağazanız aracılığı ile Türkiye’nin ve dünyanın herhangi bir yerine 7/24 satış yapabilirsiniz. E-ticaret ekosistemine girmek birçok girişimcinin hayali...
26 Şubat 2020
Sinan Oypan
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken girişimler nelere dikkat etmelidir?
Ofis tutarken kısıtlı bütçe girişimcileri en çok zorlayan konulardan birisi. İşe ve girişime göre ihtiyaç duyulan ofis alanı farklılık gösterebiliyor. Küçük girişimlerin birçoğu home ofice sisteminden yararlansa da belli bir...
27 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını...
23 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
Facebook video içerikleri, etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırma için etkili olduğu gibi yeni kitlelere ulaşma konusunda da etkilidir. Farklı içerik türlerinden ve fikirlerinden yararlanmak, kullanıcılarla farklı etkileşimler...
24 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı...
20 Şubat 2020
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram üzerinden daha fazla verim almak ve etkileşim oranlarını artırmak için, iyi bir yönetim yapılması gerekir. Instagram yönetimini etkin bir şekilde yapmak için farklı farklı araçlardan yararlanmak gerekir. Dünkü...
14 Eylül 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın