Blog

E-ticarette sahte kullanıcı yorumlarıyla ilgili bilmeniz gerekenler

E-ticarette kullanıcı yorumları sosyal kanıt açısından oldukça önemlidir. Bu yorumlar, tüketicilerin satın alma kararlarına doğrudan etki ettiği için e-ticaret firmaları site üzerindeki kullanıcı yorumlarını artırmaya çalışır. Tabii ki kullanıcı yorumlarının önemli olması, sahte yorum oluşturma durumunu da ortaya çıkartıyor. Sahte yorumların birçok olumsuz etkisi olduğu gibi tüketicileri yanlış yönlendireceği için etik de değildir. Bu rehberimizde...

Yatay mı dikey e-ticaret mi sizin için daha uygun?

Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklı amaçları bulunur ve her iki iş modelinin de kendine has avantaj ve dezavantajları bulunur. Kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce hangi iş modeline yöneleceğinize ve bu iş modeline uygun hizmet ve ürünlerinizi belirlemeniz gerekir. Peki, hangi iş modeli sizin için daha uygun? Yatay ve dikey e-ticaret iş modellerinin farklılıklarını,...

Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?

E-ticaret kendi içerisinde farklı modellere ayrılmaktadır. Bu modeller iş yapısına göre ve site üzerinde satılan ürünler olmak üzere farklı şekilde kategorize edilebilir. İş modeli olarak bakıldığında B2B, B2C, C2C en yaygın e-ticaret modelleri arasında yer almaktadır. Satılan ürünler odağında bakıldığında ise yatay ve dikey e-ticaret modellerini görebiliriz. Bu rehberimizde de yatay ve dikey e-ticaret modellerinin...

E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları

E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az sorunla karşılaşılmasını sağlar. Geçtiğimiz hafta e-ticarette lojistik yönetiminin neden önemli olduğunu ele almıştık. Bugünkü rehberimizde ise lojistik yönetiminde yararlanabileceğiniz bir takım ipuçlarını paylaşacağız. İyi planlama çok önemli Lojistik yönetiminin...

E-ticarette lojistik yönetimi nedir ve neden önemlidir?

Online bir mağaza sahibi olduğunuzda, sadece ürünlerinizi site üzerinde sergilemeniz ve müşterilerle iletişime geçerek, pazarlama çalışmaları yapmanız yeterli değildir. Tüm bu çalışmaların başarılı bir şekilde yürütülebilmesi ve düzenli olarak satışların yapılarak, firmanın büyümesi için operasyonel süreçlerin de iyi bir şekilde yürütülmesi gerekir. E-ticarette operasyon yönetimi site üzerinde yapılacak tüm işlerin önceden planlanarak süreçlerin doğru ve...

E-ticaret sitenizin başarısı için takip etmeniz gereken önemli metrikler

E-ticarette yaptığınız çalışmaların nasıl sonuçlar verdiğini ve başarı oranınızı görmek için bir takım metrikleri takip etmeniz gerekir. Bu metrikler, yaptığınız çalışmaların sonuçlarını ortaya koyacağı için iş planınızı ve stratejinizi de geliştirmenize yardımcı olur. Toplam trafik E-ticaret sitenizin toplam trafiği, SEO çalışmalarınızın verimliliğini, organik, doğrudan ya da reklamlı içeriklerle elde ettiğiniz trafiği ortaya koymakta. Sitenizin genel...

E-ticarette kampanya planlaması nasıl yapılır?

E-ticarette farklı kampanyalar düzenlemek, marka bilinirliği ve satışları artırmak için sıklıkla kullanılan pazarlama ve reklam araçlarından biri. Dünkü yazımızda yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimine dair bir takım bilgiler paylaşmıştık. Kampanyanın içeriği ve yönetimi önemli olsa da kampanyanın başarılı olabilmesi için en önemli unsurlardan biri de planlamadır. Kampanyanın doğru bir şekilde planlanması ve bu plana...

Yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi

E-ticarette kampanya oluşturma ve bu oluşturulan kampanyaların yönetimi oldukça önemlidir. Kampanyalar marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapma, tüketicilerle etkileşime geçme ve ekstra trafik oluşturmak için e-ticaret firmalarınca sıklıkla kullanılır. Bu rehberimizde de yeni başlayanlar için e-ticarette kampanya yönetimi ile ilgili bir takım bilgiler paylaşacağız. Bu rehberde değineceğimiz konular şu şekilde olacak: Başarılı bir kampanyanın temel...

E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?

E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta. Bu sebeple de kargo sürecinin iyi bir şekilde yönetilmesi ve bu maliyetlerin mümkün olduğunca düşürülmesi, şirketin karlılığının artmasını sağlar. E-ticarette kargo maliyetlerini düşürmek için uygulayabileceğiniz bir takım stratejiler bulunuyor. Bu rehberimizde de...

Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?

E-ticaret siteleri eskiden ödeme işlemleri için tüketicilerin abone olmalarını zorunlu tutmayı tercih ediyorlardı; ancak son yıllarda artık ziyaretçi girişi ile yapılan alışverişlerin önemi de artmaya başladı. Tüketiciler her e-ticaret sitesine abone olmak istemeyebiliyor ve bu sebeple de ziyaretçi girişini tercih edebiliyor. Ziyaretçi girişi ile ödemelere izin vermek e-ticaret siteleri için oldukça önemli. Bu rehberimizde de...

Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları

Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve birçok sorunla ilgilenmek gerekebilir. Tabii ki bu söylediklerimiz gözünüzü korkutmasın, doğru adımların atılması ve girişime doğru bir bakış açısıyla yaklaşmak, işinizin başarılı olmasını...

Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?

Online alışverişlerde tüketicilerin e-ticaret firmalarından bir takım beklentileri vardır. Bu beklentilerin karşılanması, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki ettiği için firmaların geri dönüşüm oranları da artış gösterir. Fiyatlandırma, kargo ücretleri ve bilgileri, tasarım, iletişim bilgileri gibi birçok faktör tüketicilerin beklentileri arasında yer alıyor. Şimdi de bu faktörleri tek tek ele alalım. Fiyat bilgilerinin...

B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar

Ana sayfa tasarımları her web site için oldukça önemlidir. Ziyaretçilerin ilk teması çoğunlukla web sitelerin ana sayfalarıyla olur ve bu sebeple de ana sayfa üzerindeki unsurlar daha kritik bir rol oynar. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, firmayı ve yapılan işi anlatmak ve ziyaretçileri müşterilere dönüştürmek için ana sayfa üzerinde paylaştığınız içeriklerin ve kullandığınız görsellerin önemi büyüktür....

Dijital pazarlama çalışmalarında ölçümlenmesi gereken etkileşimler

Dijital pazarlama çalışmalarında etkileşimler, pazarlama çalışmalarının ne kadar kişiye eriştiğini ve erişilen kitlenin bu içerikleri ne kadar ilgi çekici bulduğunu görmesini sağlar. Etkileşimleri ölçerek, pazarlama çalışmalarınızın verimliliğini anlamış olur ve pazarlama stratejilerinizi bu veriler doğrultusunda geliştirme fırsatınız olur. Bu stratejileri oluşturmak ve geliştirmek için hangi etkileşim oranları üzerinde durmanız gerektiğini bilmeniz gerekiyor. Bu rehberimizde de...

Facebook ile web site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?

Web sitenizin trafiğini artırmak için birçok farklı yoldan yararlanabilirsiniz. Organik arama sonuçlarının yanı sıra Adwords ve sosyal medya da web site trafiğinizi artırmak için kullanılabilir. Sosyal mecralar arasında en yaygın olarak kullanılan Facebook da web sitenize ekstra trafik çekmek için oldukça etkili bir platform. Facebook üzerinde aktif olmak ve takipçilerinizle etkileşim içinde olmak tabii ki...

E-ticarette ödeme sayfalarının optimizasyonu için ipuçları

E-ticaret sitelerinde geri dönüşümler için en önemli alan ödeme sayfalarıdır. Bu sayfaların doğru bir şekilde kurgulanması ve kullanıcı deneyimine göre optimize edilmesi, satışların gerçekleşmesine yardımcı olur. İyi bir kullanıcı deneyimi sunmayan ve kullanıcıların dikkatini dağıtan sayfalar geri dönüşümlerine düşmesine neden olur. Ödeme sayfalarında özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım unsurlar bulunuyor. Bu unsurlara dikkat etmek...

Canlı destek hizmetiyle satışlarınızı artırmanıza yardımcı olacak ipuçları


Son yıllarda site ziyaretçileriyle hızlı bir şekilde iletişime geçmek ve onlara yardımcı olmak için kullanılan sistemlerden biri de canlı destek yazılımları. Bu yazılımlarla site üzerinde kullanıcılara bir mesaj kutusu gösterebilir ve doğrudan bu mesaj kutusu üzerinden canlı olarak kullanıcılara destek verebilirsiniz. Küçük ya da büyük fark etmeksizin bu özellik herbir e-ticaret firması için oldukça önemli....

Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar

Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar verebiliyor. Sitenin SEO çalışmalarına zarar verilmesi de organik olarak elde edilecek olan trafiğin azalmasına neden olacaktır. Her ne kadar e-ticaret sitenizin odağı ziyaretçileriniz ve onların...

Sevgililer Günü’nde satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Sevgililer Günü her yıl olduğu gibi e-ticaret firmalarının dört gözle beklediği dönemlerden biri. E-ticaret firmaları bu dönemde düzenledikleri kampanyalar ve fırsatlarla satışlarını artırabilirler. Tüketicilerin ilgi alanlarına yönelik çalışmalar yapmak ve onlara Sevgililer Günü’ne özel fırsatlar sunuyor olmak; aynı zamanda da doğru pazarlama çalışmalarıyla bu çalışmalarınızı desteklemeniz, Şubat ayını oldukça karlı geçirmenize yardımcı olabilir. Sevgililer Günü’nde...

İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler

E-ticarette iyi bir müşteri hizmeti sunuyor olmak, müşteri memnuniyetini artırarak, sadık müşterilere ulaşmak için oldukça önemlidir. Müşteri hizmetleri konusunda eksik olan firmalar, bu kitleleri elde etmekte zorlandıkları için uzun süreli olarak ayakta kalamayabiliyor. Bunun yanı sıra müşteri hizmetleri deneyimi, sosyal çevrelerde de konuşulan bir konu olduğu için marka imajının zedelenmemesi ve sosyal çevrelerde iyi bir...

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun