Blog

Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 2. Bölüm

Adwords kampanyalarında doğru anahtar kelime eşleme özelliklerini seçmek, reklam kampanyalarınızdan daha iyi geri dönüşler almanızı sağlayacağı gibi, reklamlarınızın ilgili kişilere ulaşmasını da sağlar. Dünkü yazımızda bu eşleme seçeneklerinden Tam ve Sıralı Eşleme seçeneklerini ele almıştık. Bugünkü rehberimizde ise Geniş ve Negatif Eşleme seçeneklerini ele alacağız. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımızı okuyabilirsiniz. Adwords anahtar kelime eşleme...

Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm

Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır. Tabii ki Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak için doğru anahtar kelimeleri kullanmak, doğru stratejileri belirlemek ve doğru eşleşme seçeneklerini seçmek gerekir. E-ticaret firmaları arasında en çok kullanılan reklam araçlarından biri olması nedeniyle Adwords’e yatırım yapmak isteyen ya da yapan firmaların sayısı da bir...

Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir?

Facebook, markalar tarafından sıkça kullanılan reklam platformları arasında yer alıyor. Kapsamlı ve gelişmiş reklam modelleri sayesinde farklı amaçlar için farklı reklam kampanyaları oluşturularak, tüketicilerle iletişime geçmek, ürün ile marka tanıtımı yapmak ve teklifler sunmak mümkün. Facebook’un şu an temelde 10 farklı reklam modeli bulunuyor. Her birinin farklı bir amacı ve özelliği bulunuyor. Bu reklam modellerini...

İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm

İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber serimizde ücretli reklamlardan hangilerinin işletmeniz için faydalı olup hangilerinin olmayacağını detaylı bir şekilde ele alıyoruz. Dünkü yazımızda ücretli reklam modellerinden olan Google Adwords’ü ele almıştık. Bugünkü yazımızda ise Facebook ve...

İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm

Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları yapıyor. Organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemlerin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de yine organik olarak pazarlama çalışmaları yapmak mümkün. Ücretsiz ve organik çalışmaların yanı sıra...

Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm

Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer detayları ele alacağız. Kampanyalarınızı oluştururken bazı küçük detaylara önem vermek, elinizdeki reklam bütçesini daha verimli kullanmanızı sağlar. Lokasyon hedeflemeleri yapın Eğer belli bir bölgeye yönelik ürünler ya da hizmetler sunuyorsanız, reklamlarınızın...

Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm

E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak ve Google üzerinden sitenize dönüşümler sağlamak için Google Adwords kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords, Google’ın reklam aracı ve bu araç üzerinde kendi firmanız ya da ürünlerinizle ilgili reklamlar oluşturarak, arama sorgularında reklamlarınızın görünmesini sağlayabilirsiniz. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar Adwords yönetimi konusunda bir takım hatalar yaparak, ellerindeki bütçeleri iyi bir...

Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?

Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur. Bu durum şirket için de geçerlidir. Şirket içinde zamanın iyi yönetilememesi yapılacak işler için zaman bulunamamasına neden olabilir. Bu da tabii ki verimliliği ciddi anlamda...

Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş yapmalarını sağlamak için de bir takım çalışmalar yapmanız gerekiyor. Bu süreç için farklı satış ve pazarlama taktiklerinden yararlanarak ortalama sepet tutarınızı artırmanız mümkün. Bu rehberimizde de ortalama satış tutarını...

Soru işareti oluşturan SEO problemleri ve yanıtları

E-ticaret siteleri için SEO çalışmaları bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri oluşabiliyor. SEO ile ilgili başlangıçta sık sorulan soruların yanı sıra bir de uygulama sırasında karşılaşılan problemler ve bunlarla ilgili sorular oluyor. Bu rehberimizde sık sorulan sorular yerine özellikle...

Google Analytics ile metriklerin ölçümlenmesinde dikkat edilmesi gerekenler

E-ticarette bazı metrikler belirlemeniz ve bunları ölçümlemeniz işinizi geliştirmenizde ve uzun vadede karlılığınızı artırabilmek için önemlidir. İşinizin başarılı olabilmesi için bir takım stratejiler belirlemeniz ve bunları farklı yöntemlerle analiz ve takip etmeniz gerekir. Bu incelemeler sonrasında da iş stratejilerinizi geliştirebilirsiniz. Bu metriklerinizi ölçümlemek için Google Analytics’ten yararlanabilirsiniz. Ücretsiz olarak sitenizdeki istatistikleri takip edebileceğiniz Google Analytics...

Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık

E-ticarette başarılı olabilmek için iyi bir finansal yönetim gerekir. Eldeki sermaye ve kazanç iyi yönetilmediğinde uzun vadede şirketler birçok sorunla baş etmek zorunda kalabilirler. Eldeki parayı iyi yönetmek için de işin başlangıcından itibaren bazı finansal alışkanlıkların oturtulması gerekir. Bu alışkanlıkları başta oturtmak, uzun vadede daha iyi para yönetilmesini sağlar. Tabii ki bu alışkanlıklar sonradan da...

Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?

Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini tanıtma yoluna gidiyorlar. Geçtiğimiz yıllarda Twitter üzerinden bu çalışmalar daha sık yapılıyordu; ancak Twitter’ın popülerliğinin azalmaya başlaması ve Instagram’ın da yükselişte olması firmaları bu mecraya yönlendirmeye...

Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı nasıl bulunur?

Dünkü yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu yazıyı okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise Facebook İstatistikler özelliği ile sizin için ideal olan paylaşım aralıklarını nasıl bulabileceğinizi anlatacağız. Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok? Marka sayfaları üzerindeki istatistikler, firmalara Facebook sayfaları ile ilgili birçok...

Neden Facebook paylaşımları için tek bir doğru zaman yok?

Sosyal medya pazarlamada markalar Facebook’tan önemli bir şekilde yararlanıyor. Gelişmiş ve kapsamlı reklam modellerinin yanı sıra, Türkiye’de en yaygın olarak kullanılan sosyal mecra olması da Facebook’un markalarca sıklıklık kullanılmasının nedenleri arasında yer alıyor. Tabii ki Facebook üzerindeki geri dönüşümleri ve etkileşim oranlarını artırmak için, firmalar en doğru paylaşım zamanını arıyorlar. Yapılan araştırmalar belli zamanların daha...

Bir e-ticaret şirketinin iflas etmesine neden olan durumlar

E-ticarette başarı hikayelerinin yanı sıra başarısızlık hikayeleri de bulunuyor. Birçok firma farklı sebeplerden dolayı iflasını açıklayarak işini sonlandırabiliyor. Başarı hikayelerinden dersler alındığı gibi başarısızlık hikayelerinden de dersler alınması gerekiyor. Özellikle başarısızlık senaryolarını incelemek, yeni girişimler, orta ölçekli ve hızlı büyümekte olan şirketler için bir hayli önemlidir. Şirketlerin iflas etmelerinin arkasında farklı sebepler olsa da bazı...

Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?

Dünkü yazımızda toptan ürün almanın artıları ve eksilerini el almıştık. E-ticarette faydalanabileceğiniz yöntemlerden biri ise kendi ürünlerinizi üretmek. Kendi ürünlerinizi üretmenin hem avantajları hem de dezavantajları bulunur. Dropshipping ya da toptan ürün alımına kıyasla kar marjı yüksek olsa da üretim süreci ve yeni bir pazar oluşturma gibi engeller aşılamazsa bazı sorunlar gün yüzüne çıkabilir. Aşağıdaki...

Toptan ürün almanın avantajları ve dezavantajları nelerdir?

Geleneksel ticarette ve e-ticarette toptan ürün alarak satış yapmak oldukça yaygındır. Toptan ürün aldığınızda elinizde belli bir stok tutarsınız ve ürünleri doğrudan tüketicilere satabilirsiniz. Toptan ürün almayı, dropshipping ve kendi ürünlerinizi üretip satmak ile kıyasladığımızda, toptan satın alma bu iki modelin arasında bir yerde durmaktadır. Kendi ürünlerinizi üretmenin risklerini taşımaz; fakat maliyet olarak daha pahalıdır....

Marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olacak ipuçları

Marka bilinirliğini artırmak, tüketiciler arasında markanızın daha çok bilinmesini, markanız hakkında daha çok konuşulmasını ve markanızla ilgilenen kişilerin sayısını artırmayı sağlar. Bu sebeple de özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar, marka bilinirliklerini artırmaya odaklanarak işlerini büyütmek için çalışmalar yapabilirler. Marka bilinirliğini artırmak için başvurulabilecek birçok yöntem bulunuyor. Bu yöntemlerden yararlanıp, marka bilinirliğinizi artırmak için bir...

Dropshipping nedir, avantajları ve dezavantajları nelerdir?

E-ticaret şirketlerinin ürün satışında kullandığı yöntemlerden biri olan dropshipping, özellikle düşük sermayesi olan veya e-ticarete yeni girmiş olan girişimciler tarafından sıklıkla kullanılmaktadır. Dropshipping nedir? Dropshipping, dilimizde stoksuz satış olarak ifade edilmektedir. Firma, ürün stokları tutmak yerine, site üzerinden gelen siparişleri tedarikçi firmaya yönlendirir ve tedarikçinin deposu üzerinden siparişleri yönetir. Böylelikle firma ürün stokları tutmadan, tedarikçilerin...

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun