Blog

Geciken sipariş sonrasında müşterilerle nasıl iletişim kurmalısınız?

E-ticarette yaşanan problemlerden biri de siparişlerin gecikmesi ve müşterinin eline ürünlerin gecikmeli olarak ulaşması oluyor. Müşteri memnuniyetini ve marka imajını zedeleyen bir durum olsa da, kimi zaman bu gecikmeler kargo firmasından kaynaklanabildiği gibi, kimi zaman e-ticaret firmaları da bu gecikmelere neden olabiliyor. Sipariş sırasında bu gecikmelerin kaynağı ne olursa olsun, sonuç olarak tüketici bu durumla...

Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?

Son yıllarda, koruyucu madde içeren gıda ürünlerinin artması ve buna bağlı sağlık sorunlarının da meydana gelmesiyle beraber organik ve yöresel ürünlere olan ilgi artıyor. Özellikle şehirlerde apartman hayatı yaşayan büyük bir kesim, çocuk sahibi ebeveynler, sağlıklı yaşama dikkat eden yetişkinler; köylerden getirilen doğal ve organik gıda ürünlerini tercih etmekteler. Bu nedenle internette organik ürün satışı,...

Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler

Günümüzde kullanıcıların internet sayesinde ürün ve hizmet arayışlarına karşılık almaları oldukça kolaylaştı. Online müşteriler tüm ihtiyaçlarını sanal mağazalar sayesinde karşılayabiliyorlar. E-ticaretin büyümesi ile gün geçtikçe artan rekabete hediyelik eşya siteleri de çok rahat katılabiliyor. Babalar Günü, Anneler Günü ve Sevgililer Günü gibi özel günler de hediyelik eşya satan siteler için avantaj sağlıyor. Görselliğe ve Ürün...

İnternet üzerinden kitap satışı nasıl yapılır?

Dijital dünyanın günümüzde erişmiş olduğu nokta, kitap satışlarının da artık internet üzerinden gerçekleştirilmesini sağlıyor. Kitap satış siteleri, özellikle de alışveriş için fazla zamanı kalmayan çalışan insanlar, öğrenciler, veliler ve okumaya ilgi duyan pek çok kişi tarafından tercih ediliyor. İnternet üzerinde kitap satışı yapan ve ismini ülke çapında da duyuran pek çok kitap satış sitesi var....

İnternet Üzerinden Supplement Satışı Yapmak

Supplementlerin doping olarak görülmesinin hala tam olarak önüne geçilmediği günümüzde, bir o kadar da kullanıcısının olması online supplement satışı yapan site açmak için iyi bir fikir olabilir. Önyargıları olan kullanıcılar haricinde, supplement kullanmayan sporcu yok denecek kadar az durumda. Yani işin en başında hedef kitleniz belli ve kısa araştırmalar sonucu müşteri adaylarınıza ulaşabilirsiniz. İçerik ve...

İnternetten kredi kartıyla alışverişlerde yeni düzenleme

İnternetten kredi kartı ile alışverişlerde yeni düzenleme 17 Ağustos’ta yürürlüğe giriyor. BDDK tarafından alınan karar sonrasında, kredi kartı kullanıcılarının, internetten alışveriş yapabilmek için, 17 Ağustos’a kadar bankalarına internetten alışverişlerde kredi kartlarını kullanabilmeleri için onay vermeleri gerekecek. BDDK’nın kararına göre, 17 Ağustos’tan itibaren yeni gönderilen kredi kartları, online alışverişlere kapalı olacak. Kullanıcıların, kredi kartlarının online alışverişlere...

Organik olarak Instagram hesabınızı nasıl büyütebilirsiniz?

Instagram hesabınızdaki önemli kriterlerden biri de takipçi sayınızdır. Geniş bir kitleye ulaşmak, organik olarak paylaşımlarınızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağlar. Tabii ki takipçi sayısını artırmak önemli olsa da, bunu organik olarak yapmak ve sahte takipçilerden kaçınmak bir hayli önemlidir. Daha önceki yazılarımızda sahte takipçilerden neden kaçınmanız gerektiğini ele almıştık. Sahte takipçilerden çok etkileşime de neden...

Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri

Dönemsel olarak farklı içerik çalışmaları yaparak, e-ticaret sitenizin blog bölümünü canlı tutabilirsiniz. Aylık olarak planlar yapmak ve bir sonraki ay için bir plan belirlemek bu açıdan faydalı bir çalışmadır. Her ay ve her sezon için farklı içerik konseptleri oluşturmak mümkün olduğu için bu tür çalışmalarla blog çalışmalarınızı hareketlendirebilirsiniz. Ağustos ayında yapılabilecek bazı blog çalışmaları bulunuyor....

Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği

E-ticaret sitelerinde kategorilerin büyük bir önemi vardır. Hem farklı ürünlere ulaşımı sağlarken, hem de e-ticaret sitesi üzerindeki ürün çeşitliliğinin görülmesini sağlarlar. Tabii ki bu kategorilerin doğru bir şekilde düzenlenmesi şirketlerin geri dönüşümlerini artırmalarına yardımcı olmaktadır. Hem tasarımsal hem de içerik olarak bu kategorilerin doyurucu olmaları gerekiyor. Kategoriler üzerinde yapılacak bazı çalışmalar kullanıcı deneyimini artıracağı gibi,...

Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm

Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli zorlaştırır. Dünkü rehberimizde başarılı bir lansman çalışması için neler yapmanız gerektiğine dair bir giriş yapmış ve lansman öncesinde dikkat etmeniz gerekenleri ele almıştık. Aşağıdaki bağlantıdan bu yazımızı okuyabilirsiniz....

Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm

Başarılı bir ürün lansmanı yapmak hem marka için hem de tanıtılan ürün için bir hayli önemlidir. Hem mevcut kitleye hem de yeni bir hedef kitleye bu ürünü ulaştırabilmek için lansman öncesinde, sırasında ve sonrasında bir takım çalışmalar yapmak gerekiyor. Günümüzdeki pazarlama araçları sayesinde birçok farklı şekilde ürün lansmanı yapmak mümkün. Farklı kanallar aracılığı ile farklı...

Sosyal mecralarda ne tür canlı yayınlar yapabilirsiniz?

Özellikle Instagram’ın canlı yayın özelliğini duyurmasının ardından, hem kullanıcılar hem de markalar canlı yayın içeriklerine bir hayli önem vermeye başladı. Canlı yayın yapmanın kolay bir hale gelmesi ve herkes tarafından erişilebilir olması da bu içeriklere olan ilginin artmasına neden oldu. Canlı yayınlara olan bu ilgi markaların da kendileri için bir takım içerik çalışmaları yapmalarına yardımcı...

E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi

E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha çok ilgi gösterdiklerini incelemek için bu özellik e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Her e-ticaret sitesinde zorunlu bir özellik olmasa da doğru kullanıldığında etkili sonuçlar getirebilecek özelliklerden biridir....

Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?

Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara yönlendirmeye başlıyor. Canlı yayın yapmanın kolaylaşması ve ulaşılabilir olması da farklı pazarlama ve reklam çalışmaları yapmak için de bazı kapıları aralamaya başlıyor. Daha önceki rehberlerimizde canlı yayın yaparken...

Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm

Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından dolayı kullanıcıların oluşturdukları içerikler bir hayli önemlidir. Dünkü yazımızda UGC (User Generated Content) konusuna giriş yapmış ve bu içeriklerin tüketicilere ve markalara ne gibi faydalar sağladığına değinmiştik. Bugünkü yazımızda ise...

Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm

Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir etkileşim yaratırken, bir yandan da takipçilerin marka adına içerik üretmelerini sağlayarak, tüketicilerin markanın reklamını yapmasını sağlar. Kullanıcıların markanız için ürettikleri içerikleri farklı mecralarda kullanarak, sosyal kanıt için bu içeriklerden yararlanabiliyorlar....

Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 3. Bölüm

Online satışlarda geri dönüşümleri artırmak şirketin karlılığını ve satış oranlarını artıracağı için özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biridir. Satış sayfalarınızda hem içerik hem de tasarım olarak yapılacak bazı düzenlemeler geri dönüşümlerinizi artırmanıza önemli bir şekilde yardımcı olur. Geçtiğimiz hafta başladığımız rehber serimizin son bölümünde, dönüşümlerinizi artırmak için kullanabileceğiniz ipuçlarını sizlerle paylaşacağız. Serinin önceki yazılarını okumak...

Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm

E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri dönüşümlerini artırmak için farklı yöntemlerden yararlanarak, mümkün olduğunca site ziyaretçilerini, müşterilere döndürmeleri gerekiyor. Dünkü rehberimizde dönüşüm artıracak satış sayfası ipuçlarının ilk bölümünü yayınlamıştık. Bu rehberimizde de dün kaldığımız yerden devam...

Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 1. Bölüm

E-ticarette geri dönüşümleri artırmak ve siteyi ziyaret eden kişileri satın almaya yönlendirmek birincil amaçtır. Bu nedenle de site genelindeki satış odaklı sayfaların tasarımları ve içerikleri doğru bir şekilde kurgulanmalıdır. Ziyaretçileri bu sayfalarda tutmak ve sonuçta da satın alma işlemini onlara tamamlatmak için kullanabileceğiniz birçok farklı yöntem bulunuyor. Bu rehber serimizde de satış sayfalarınızın geri dönüşümünü...

Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin

Sosyal medya pazarlama markaların sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Markaların sosyal ağlara bu kadar yönelmesinin sebebini ise, internet kullanıcılarının günlük zamanlarının önemli bir bölümünü bu mecralarda geçirmesi şeklinde özetleyebiliriz. İnternet kullanıcılarının aktif bir şekilde farklı sosyal platformlarda aktif bir şekilde yer alması, sosyal mecraların da bu alanları reklam ve pazarlama amaçlı kullanmalarına olanak tanıyor. Sosyal...

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun