Blog

E-ticarette “Güven Damgası” ile ilgili bilmeniz gerekenler

Türk e-ticaret ekosisteminde tüketicilerin online alışverişe olan güvenlerinin artırılması ve şirketlerin de bu konuda daha dikkatli olmaları amacıyla hazırlanan Elektronik Ticarette Güven Damgası Hakkında Tebliğ geçtiğimiz hafta (6 Haziran 2017) içinde Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiş bulunuyor. Türk e-ticaret ekosistemi söz konusu olduğunda ne yazık ki tüketicilerin halen güven sorunu olduğu görülüyor ve bu yeni...

Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu

E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde etkileyeceği için, e-ticaret firmalarının bu konuya özellikle dikkat etmesi gerekiyor. Siteniz üzerinde fiyatları gösterirken, net bir şekilde fiyatları göstermeniz ve tüketicilerin bu bilgileri rahat bir şekilde görmeleri gerekir....

Yanlış kullanılan fotoğraflar e-ticaret sitenize nasıl zarar verir?

Bugüne kadarki yazılarımızda e-ticaret sitenizde fotoğraf kullanırken dikkat etmeniz noktalara ve fotoğraf çekimi ile ilgili bilgilere yer verdik. Ancak iyi, kaliteli ve dikkat çekici fotoğraflar kullanmanın yanı sıra e-ticaret sitenizde kullandığınız bazı fotoğrafların işinize ve sitenize zarar verebileceğini de söylememiz gerekiyor. Bunun nedeni ise yanlış fotoğrafların, yanlış yerlerde ve şekillerde kullanılması. Kendi fotoğraflarınızı üretememek ya...

Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?

Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik. Takipçi sayısının önemli olması nedeniyle de markalar bu sayıyı artırmak için kimi zaman sahte takipçi satın alabiliyorlar. Bazı firmalar gerçek kullanıcı, yorum ve beğeni sattıklarını belirtseler de bu tür...

Dikey e-ticaretin avantaj ve dezavantajları nelerdir?

Türk e-ticaret ekosisteminde önemli bir yere sahip olan firmaların yer aldığı dikey e-ticaret pazarı, son yıllarda daha da önemli bir alan haline gelmeye başlıyor. Dikey e-ticaret firmalarının sayısı artması ve yeni oyuncuların pazara giriş yapmasıyla beraber bu pazar da büyümeye başlıyor. Geçtiğimiz günlerde özel alışveriş kulüplerinin düşüşünden ve dikey e-ticaret firmalarının yükselişinden bahsetmiştik. Bugünkü rehberimizde...

Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar

Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını sağlar. Özellikle ilk kez kendi işini kuran girişimciler para yönetiminde bir takım sıkıntılar yaşayabiliyor. Bütçe yönetiminin nasıl yapılacağının bilinmemesi gereksiz harcamalar yapılmasına neden olup, şirketin elindeki sermayeyi kötü bir şekilde kullanılmasına...

Özel alışveriş sitelerinin düşüşü ve dikey e-ticaretin yükselişi

Kendi işini kurmak isteyen girişimciler yeni iş fikirleri üzerine düşünürken, e-ticaret modellerini de göz önünde bulundurmaya çalışıyorlar. Farklı iş modelleri girişimcilerin yapacakları yatırımları doğrudan etkilerken, günümüzde ilgi gören iş modellerine yatırım yapmak da işin uzun vadede ayakta kalabilmesini sağlar. Türk e-ticaret ekosisteminin büyümesinde önemli bir rol oynayan özel alışveriş siteleri de bu iş modellerinden biriydi....

Müşterilerinizle daha iyi iletişim kurmanızı sağlayacak 4 yöntem

E-ticarette müşterilerle olan ilişkileriniz, işletmenizin başarısının ne kadar uzun vadeli olacağını belirleyen kriterlerden biridir. İyi iletişim kurmak ve bunu bir standart haline getirerek uzun vadede müşterilerinizle iyi bir iletişim kurmanız sadık müşteri kitlelerine ulaşma konusunda size yardımcı olacaktır. Müşterilerinizle olan ilişkilerinizi devamlı olarak geliştirmeli, onlara daha iyi bir hizmet sunmalı ve onları yaptıkları alışveriş sonrasında...

Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik

Sosyal medya pazarlamada Instagram son yıllarda bir hayli öne çıkmaya başladı. Aktif kullanıcı sayısının artması ve platformun popülerleşmesiyle beraber markalar da bu mecraya yatırım yapmaya başladılar. Her pazarlama kanalında olduğu gibi Instagram’da da yapılan çalışmaların ölçümlenmesinin yapılması bir hayli önemli. Bu mecra üzerinde çalışmalar yaparken hem para hem de zaman harcanır ve bu emeklerin karşılığının...

Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu

Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz önünde bulundurulmalıdır. Yurtdışına yatırım yapan ya da farklı ülkelere satış yapan firmaların özellikle dikkat etmesi gereken bir takım unsurlar bulunuyor. Yurtdışına ürün gönderimi yapmak ve...

E-ticarette ölçümlenmesi gereken 5 müşteri etkileşimi metriği

E-ticarette müşterilerle olan etkileşim bir hayli önemlidir. Müşterilerle iyi ilişkiler kurmak, doğru iletişim stratejilerini benimsemek ve bu iletişim ile müşteri sadakati oluşturmak e-ticaret sitelerinin başarısını artıran faktörler arasında yer almaktadır. E-ticaret firmalarının müşterileriyle olan etkileşimlerini de ölçümlemeleri ve hangi yolda nasıl ilerlediklerini görmelerini gerekir. Bu analizler sonrasında müşterilerle olan ilişkilerinin nasıl olduğunu görebilir ve daha...

Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 2. Bölüm

Adwords kampanyalarında doğru anahtar kelime eşleme özelliklerini seçmek, reklam kampanyalarınızdan daha iyi geri dönüşler almanızı sağlayacağı gibi, reklamlarınızın ilgili kişilere ulaşmasını da sağlar. Dünkü yazımızda bu eşleme seçeneklerinden Tam ve Sıralı Eşleme seçeneklerini ele almıştık. Bugünkü rehberimizde ise Geniş ve Negatif Eşleme seçeneklerini ele alacağız. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımızı okuyabilirsiniz. Adwords anahtar kelime eşleme...

Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri nelerdir? - 1. Bölüm

Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır. Tabii ki Adwords kampanyalarından iyi sonuçlar almak için doğru anahtar kelimeleri kullanmak, doğru stratejileri belirlemek ve doğru eşleşme seçeneklerini seçmek gerekir. E-ticaret firmaları arasında en çok kullanılan reklam araçlarından biri olması nedeniyle Adwords’e yatırım yapmak isteyen ya da yapan firmaların sayısı da bir...

Facebook reklam modelleri ve özellikleri nelerdir?

Facebook, markalar tarafından sıkça kullanılan reklam platformları arasında yer alıyor. Kapsamlı ve gelişmiş reklam modelleri sayesinde farklı amaçlar için farklı reklam kampanyaları oluşturularak, tüketicilerle iletişime geçmek, ürün ile marka tanıtımı yapmak ve teklifler sunmak mümkün. Facebook’un şu an temelde 10 farklı reklam modeli bulunuyor. Her birinin farklı bir amacı ve özelliği bulunuyor. Bu reklam modellerini...

İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm

İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber serimizde ücretli reklamlardan hangilerinin işletmeniz için faydalı olup hangilerinin olmayacağını detaylı bir şekilde ele alıyoruz. Dünkü yazımızda ücretli reklam modellerinden olan Google Adwords’ü ele almıştık. Bugünkü yazımızda ise Facebook ve...

İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 1. Bölüm

Küçük ve orta ölçekli firmaları markalarını ve ürünlerini tanıtmak için farklı reklam ve pazarlama modellerinden yararlanabiliyor. İnternet üzerinden satış yapan firmalar yoğunlukla yine internet üzerinden bu çalışmaları yapıyor. Organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemlerin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de yine organik olarak pazarlama çalışmaları yapmak mümkün. Ücretsiz ve organik çalışmaların yanı sıra...

Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 2. Bölüm

Dünkü yazımızda Adwords çalışmalarınızda dikkat etmeniz gereken detaylara giriş yapmıştık. Yazının ilk bölümünü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. Bugünkü yazımızda ise kampanyalarınızda önem vermeniz gereken diğer detayları ele alacağız. Kampanyalarınızı oluştururken bazı küçük detaylara önem vermek, elinizdeki reklam bütçesini daha verimli kullanmanızı sağlar. Lokasyon hedeflemeleri yapın Eğer belli bir bölgeye yönelik ürünler ya da hizmetler sunuyorsanız, reklamlarınızın...

Adwords kampanyalarınızda dikkat etmeniz gerekenler - 1. Bölüm

E-ticaret sitenizin ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak ve Google üzerinden sitenize dönüşümler sağlamak için Google Adwords kampanyalarından yararlanabilirsiniz. Adwords, Google’ın reklam aracı ve bu araç üzerinde kendi firmanız ya da ürünlerinizle ilgili reklamlar oluşturarak, arama sorgularında reklamlarınızın görünmesini sağlayabilirsiniz. Özellikle küçük ve orta ölçekli firmalar Adwords yönetimi konusunda bir takım hatalar yaparak, ellerindeki bütçeleri iyi bir...

Şirketler için zaman yönetimi neden önemlidir ve nasıl yapılır?

Günümüzde en çok yakındığımız durumlardan biri de zamanın yetersiz gelmesidir. Hem işte hem de özel hayatımızda vaktin yetersiz gelmesi, istediğimiz işlere ve kişilere yeterli zamanı ayıramamak stresin oluşmasına neden olur. Bu durum şirket için de geçerlidir. Şirket içinde zamanın iyi yönetilememesi yapılacak işler için zaman bulunamamasına neden olabilir. Bu da tabii ki verimliliği ciddi anlamda...

Sepet ortalamasını artırmak için neler yapabilirsiniz?

Sitenizi ziyaret eden ve siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilerin sepet ortalamalarını artırmak hem satışlarınızı hem de karlılığınızı artıracaktır. Tüketicilerin siteniz üzerinden tek seferde daha fazla alışveriş yapmalarını sağlamak için de bir takım çalışmalar yapmanız gerekiyor. Bu süreç için farklı satış ve pazarlama taktiklerinden yararlanarak ortalama sepet tutarınızı artırmanız mümkün. Bu rehberimizde de ortalama satış tutarını...

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun