Blog

İçerik pazarlama stratejinizi başarıya ulaştıracak 4 taktik

Pazarlamada son dönemlerde içeriğin gücü bir hayli artmaya başladı. Hem yazılı, hem görsel hem de video içerikler firmaların kendilerini tanıtmalarında ve marka bilinirliklerini artırmada oldukça önemli bir rol oynuyor. İçeriğin önemini bu kadar artmasıyla beraber doğru bir içerik stratejisi hazırlayarak çalışmak da önemli oluyor. Ne zaman ne tür içerikler hazırlayacağınızı ve yayınlacağınızı bilmek, takipçilerinizin ve...

Online alışveriş yapanları fiziki mağazaya nasıl çekersiniz?

Fiziki mağazası olan e-ticaret firmaları, online alışveriş yapan kullanıcıları kendi mağazalarına çekmek için çalışabilirler. Aynı zamanda e-ticaret sitesi olmayan fiziki mağazalar da online alışveriş yapanları hedefleyerek, kendi mağazalarına tüketicileri çekebilirler. Tabii ki bu işlem için bir internet sitesine veya internet üzerinde bir varlık göstermeye ihtiyaçları olacaktır. Online alışveriş yapan kişileri fiziki mağazaya çekmek, birçok açıdan...

E-ticarette geri dönüşüm sağlayan video içerik türleri

Özellikle son 2 yıldır, video içeriklerin popülerleşmeye başlamasıyla beraber şirketler için video pazarlamanın önemi biraz daha artmaya başladı. Youtube haricinde Facebook ve Instagram üzerinde de video paylaşımlarının artması ve kullanıcıların videolara daha fazla ilgi göstermesi de video içeriklerin popülerleşmesinde önemli bir rol oynuyor. Yazılı ve görsel paylaşımlardan daha fazla etkileşim ve geri dönüşüm sağlaması da...

B2B firmaları e-posta kampanyalarındaki verimlerini nasıl artırabilirler?

E-posta pazarlama B2B firmaları için diğer pazarlama yöntemlerinden daha önemlidir. Çoğu zaman sosyal mecraların ya da Google Adwords çalışmalarının bir adım da ötesinde durur. Bunun sebebi ise, B2B firmaları doğrudan şirketlerle iletişimde oldukları için, hedef kitlelerine e-postalar üzerinden daha rahat bir şekilde ulaşırlar. Dünkü yazımızda B2B firmalarının sosyal mecralarda neler yapabilecekleri üzerinde bir takım önerilerde...

B2B firmaları sosyal medyayı nasıl kullanabilirler?

Sosyal medya pazarlama B2C firmaları için oldukça etkili sonuçlar veriyor. Ancak B2B firmaları kimi zaman sosyal ağlardan yararlanmakta zorluk çekebiliyorlar. Sosyal medya pazarlama marka bilinirliği, ürün tanıtımı gibi konularda firmalara yarar sağladığı için, bu mecralarda aktif olmak ve bu mecraların sunduğu reklam özelliklerinden yararlanmak, firmalara pazarlama konusunda avantajlar sağlıyor. Doğrudan tüketiciyle iletişim halinde olmadıkları için...

Yatırımcıları girişiminize nasıl çekebilirsiniz?

Girişimcilik sektöründe yatırımcılarla olan ilişkiler oldukça önemlidir. Girişimciler, şirketlerini büyütmek ve işleri daha hızlı bir şekilde yürütmek için sermayeye ihtiyaç duyarlar ve bu noktada da yatırımcılar devreye girer. Tabii ki yatırımcılar bir girişime yatırım yapmadan önce bir takım araştırmalar yapıyorlar ve yatırım yapacak doğru girişimi bulmaya çalışıyorlar. Girişimcilik sektörünün büyümesiyle beraber, yatırımcıların kapısı bir hayli...

Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?

E-ticaret ile ilgilenirken karşınıza mutsuz veya sinirli müşteriler devamlı çıkabilir. Firma ya da kullanıcı kaynaklı problemler oluşabilir; ancak sonuçta müşteriler doğrudan ilgili firmaya yönelirler. Yanlış ürün gönderimi, hasarlı ve/ya kusurlu ürün gönderimi, ürünün beklentileri karşılamaması, teslimatta yaşanan problemler gibi çok çeşitli problem ortaya çıkabilir. Ancak sorun ne olursa olsun, tüketiciler sorumlu olarak firmaları tutmaktadırlar. Türkiye’de...

Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar

Her firma sosyal medya üzerinde varlık gösteriyor; ancak her firma bu mecralarda üzerinden bekledikleri geri dönüşleri alamıyor. Sosyal medya yönetiminde özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar bulunuyor. Sosyal medya pazarlaması, sadece Facebook, Twitter ya da Instagram’da paylaşım yapmak demek değildir. Buradaki önemli nokta mecra da değildir. Sosyal ağlara nasıl yaklaştığınızdır ve bu hesaplarınızı nasıl...

Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları

E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu oranların genel olarak yüksek olması şirketin kar edememesine de neden olacağı için ciddi bir problem oluşturur. Sepeti terk edenlerin oranlarını düşürmek için yapabileceğiniz bir takım çalışmalar bulunuyor....

E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?

E-ticaret sektörünün büyümesiyle beraber, sektördeki rekabette önemli bir şekilde artmaya başladı. Benzer ürün gamlarını satan e-ticaret sitlerinin artmasıyla beraber, firmalar bu rekabetle baş etmekte zorlanabiliyorlar. Aynı iş kolunda çok fazla firmanın olmasının getirdiği problemlerden biri de e-ticaret sitelerinin birbirine birçok konuda çok fazla benzemesi oluyor. Firmalar bir farklılık sunamadıkları için birbirlerinden ayrışmıyorlar ve bu da...

E-posta kampanyalarının sonuçları nasıl ölçümlenir?

Dünkü yazımızda e-posta pazarlama kampanyalarınızı nasıl planlayabileceğinizi detaylı bir şekilde ele almıştık. Bir pazarlama çalışmasının sonuçları ölçümlenmedikçe, o çalışmanın başarısı hakkında bir fikir sahibi olunamaz. Bu sebeple de e-posta kampanyalarının ardından da ölçümlemeler yapmalı ve sonuçlarınızı analiz etmelisiniz. E-posta kampanyalarınızda hangi kriterleri dikkate alarak ölçümleme yapacağınızı da bu yazımızda ele alıyor olacağız. E-posta planlama ile...

E-posta kampanyalarında planlama nasıl yapılmalı?

E-posta kampanyaları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Pazarlama çalışmaları arasında en yüksek geri dönüşüm oranlarına sahip olması nedeniyle marka, ürün tanıtımı ve kampanya duyurları için e-postalar sıklıkta kullanılır. E-posta çalışmalarında başarılı olabilmek için, kampanyaların planlı ve iyi bir şekilde hazırlanması gerekir. Tabii ki bu planlamanın ardından yapılacak olan ölçümleme işlemleri de kampanyanın sonuçlarını, yani başarısını...

E-ticaret firmalarını ilgilendiren 6 sosyal medya güncellemesi

Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Marka ve ürün tanıtımlarının yanı sıra yeni hedef kitlelere ulaşmak için de sosyal platformalar, firmalar için önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde firmaların sıkça kullandığı sosyal mecralara (Facebook, Instagram ve Twitter) reklam ve satış ile ilgili bazı güncellemeler geldi. Bu güncellemeler, reklam ve satış stratejilerinizi...

Yeni bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız olduğunu gösteren 5 durum

E-ticaret sektörünün değişen dinamiklerine ayak uydurmak için, belli zaman aralıklarında sitenizin güncellenmesi gerekmektedir. Kimi zamanlar da ise mevcut e-ticaret siteleri, yeni gelişmeleri destekleyemediği için yenilenmeye ihtiyaç duyar. Bir e-ticaret sitesinin yenilenmesi gerektiğini gösteren bir takım faktörler vardır. Zaman içinde site yazılımlarının güncellenmesi, yeni özelliklerin gelmesi ve tasarımsal öğelerin değişmesi, eski sitelerin performanslarını düşürürken, görsel olarak...

Sosyal medyada kriz yönetimi nasıl yapılır? 2. Bölüm

E-ticaret firmalarının sosyal medya krizlerine karşı hazırlıklı olması ve önceden planlamalar yapmaları gerekir. Serimizin ilk bölümünde de bu hazırlık ve plan süreçlerinin yanı sıra krizlerin belirlenmesi ile ilgili ipuçlarını paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantıdan bu yazımızı okuyabilirsiniz. Sosyal medyada kriz yönetimi nasıl yapılır? 1. Bölüm Bugünkü yazımızda ise kriz sırasında neler yapmanız gerektiğini ve tüketiciler ile yaşanan...

Sosyal medyada kriz yönetimi nasıl yapılır? 1. Bölüm

Sosyal medya pazarlama, e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Hedef kitlelerini genişletmek, yeni kişilere ulaşmak, marka ve ürün tanıtımı yapmak için sosyal ağlar oldukça ideal alanlardır. Tabii ki bu mecralarda yer alırken, sosyal medya yönetimini de iyi bir şekilde yapmak gerekir. Sosyal medya yönetiminde dikkat edilmesi ve hazırlıklı olunması gereken konulardan biri de sosyal medya krizleridir....

E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm

Dünkü yazımızda e-ticaret sitelerindeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebileceğinize dair bir giriş yapmış ve olumsuz yorum yapan kullanıcı profillerini sizlerle paylaşmıştık. Bu profilleri belirlemek ve tanımak, olumsuz yorumlara nasıl yaklaşacağınız konusunda size yardımcı olacaktır. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza ulaşabilirsiniz. E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm...

E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 1. Bölüm

E-ticarette kullanıcı yorumlarının, tüketicilerin satın alma kararlarına büyük etkisi vardır. Dünkü yazımızda bu konuyu detaylı bir şekilde anlatmıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantıdan dünkü yazımıza ulaşabilirsiniz. E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri Tabii ki e-ticaret sitelerinde yapılan yorumların tamamı olumlu olmuyor ve firmaların olumsuz yorumlarla da ilgilenmeleri gerekiyor. Sitedeki yorumların tümünün olumlu olması mümkün...

E-ticarette müşteri yorumlarının önemi ve satın alma kararlarına etkileri

E-ticarette tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerden biri de müşteri yorumları. Başka müşterilerin ya da kullanıcıların ürünler ve aldıkları hizmet hakkında yaptıkları yorumlar, siteyi ziyaret eden yeni kullanıcıların ve ürün araştırması yapan tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkiliyor. Özellikle son yıllarda, bu durum daha da önemli hale gelmeye başladı; çünkü tüketiciler markaların hazırladıkları reklamlar ve...

Müşteri sadakatini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalar

Müşteri sadakati sağlamak, e-ticarette uzun vadede başarılı olmanıza yardımcı olur. Sadık müşterileriniz şirketinizin karlılığını artırmadaki en önemli faktörlerden biridir ve bu sebeple de bu konu üzerinde özellikle çalışmanız gerekir. Yeni müşterilere ulaşarak hedef kitlenizi genişletmek isteseniz de e-ticaret sitenizden sürekli olarak alışveriş yapan sadık müşterileriniz olmadığı sürece yeni müşterilere ulaşmak uzun vadede başarıyı getirmeyebilir. Peki,...

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun