Blog

SEO çalışmalarınız için öncelikli anahtar kelimelerinizi nasıl seçmelisiniz?

E-ticaret sitenizi yeni kurduysanız ve SEO çalışmaları için öncelikli anahtar kelimelerinizi belirleyecekseniz, kendinize sormanız gereken bir takım sorular bulunuyor. Bu anahtar kelimeleri neye göre ve neden seçmeniz gerektiğini anlamanız ve sonrasında bu konu üzerine yatırım yapmanız gerekiyor. SEO çalışmaları uzun vadeli sonuçlar getirmek üzerine kuruludur. Hızlı bir şekilde bu çalışmalardan sonuç almak mümkün olmayabilir. Ancak...

Youtube videolarınızda dikkat etmeniz gereken SEO ipuçları

Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar üzerinde SEO çalışmaları yapmak içeriklerin sayfa değerini artırırken organik aramalar üzerinden de daha fazla trafik elde edilmesini sağlar. Bu durum Youtube videoları için de geçerlidir. Youtube’a yüklediğiniz videolarda SEO çalışmaları yapmak ve videolarınız hakkında arama motorlarına mümkün olduğunca detaylı bilgi sunmanız, organik olarak videolarınızın daha fazla öne çıkmasına...

Sosyal medya çalışmaları için açıklamalı görsel hazırlama rehberi

Sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye başlamasıyla da dikey formattaki paylaşımlara olan ilgi de arttı. Geçtiğimiz günlerde Instagram Hikayeleri’nde kullanabileceğiniz örnek şablonları sizlerle paylaşmıştık. Bugünkü rehberimizde de hem Instagram Hikayeleri’niz hem de diğer sosyal mecralar için görsel çalışmaları nasıl hazırlayabileceğinizi...

Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?

Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırma konusunda önemli bir rol oynuyor. Bu sebeple de doğru bir video içerik stratejisi oluşturmak oldukça önemli hale geliyor. Bu rehberimizde de başarılı bir video içerik...

E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye çekme amacıyla kullanılan retargeting reklamların da farklı modelleri bulunuyor. Bu modeller aracılığıyla farklı amaçlarla farklı platformlar üzerinde retargeting reklamları kullanabilirsiniz. Web site retargeting reklam modeli Retargeting reklamların...

Instagram Hikayeler’inizi daha ilgi çekici hale getirecek 8 örnek

Instagram Hikayeler özelliği son dönemlerde oldukça popüler bir alan olmaya başladı. 24 saatlik görüntülenme süresi olan bu içeriklerin etkileşim ve erişim oranları, normal gönderilere kıyasla daha fazla oluyor. E-ticaret firmaları, takipçileriyle daha iyi bir etkileşime geçmek için bu özellikten yararlanmalılar. Hikayeler üzerindeki paylaşımlarınızı ilgi çekici hale getirebilmek için de kullanabileceğiniz birkaç örneği bu rehberimizde paylaşıyoruz....

Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi

Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmaları yaparken günceli takip etmek ve yeniliklere ayak uydurmak bir hayli önemli. Video içerikler bir süredir sosyal mecralarda oldukça popüler ve her geçen gün markaların video içeriklere yaptığı yatırımlar da bu nedenle artıyor. Sosyal mecralar için içerik stratejisi geliştirirken videoları da bu plana dahil etmek gerekiyor. Tabii ki burada herbir sosyal...

Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları

Ürün fotoğrafları e-ticarette büyük önem taşımaktadır. Doğru kurgulanmış ve kaliteli olarak çekilmiş fotoğraflar, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki eder. Bu sebeple de e-ticaret sitelerinin, ürün fotoğraf çekimlerine ayrıca önem vermeleri gerekmektedir. Daha önceki rehberlerimizde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğiniz üzerine bir yazı serisi hazırlamıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu yazılarımıza ulaşabilirsiniz. Kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebilirsiniz?...

E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?

Video içerik üretiminin artması ve farklı amaçlarla videoların oluşturulması, haliyle videoların farklı alanlarda kullanılması için de fırsatlar oluştu. Son yıllarda e-posta pazarlama çalışmalarında da videolar yer almaya başladı. Kullanıcılarla olan etkileşimin yanı sıra e-postaların tıklanma oranları da video içeriklerle artış gösterdi. Peki, e-posta pazarlama çalışmalarında video içerikleri nasıl kullanabilirsiniz? Hoşgeldin e-postası Abone listenize kayıt olan...

E-ticarette etkileyici bir blog içeriği nasıl yazılır?

İçerik pazarlamanın e-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir yeri var. Organik olarak hedef kitleye erişmenin yanı sıra, alan adı ve sayfa değerini arama motorları üzerinde yükselterek, sitenin daha değerli hale gelmesine de yardımcı olur. Tabii ki sadece bir blog yazısı yazmak tek başına yeterli değildir; bu yazının etkileyici ve ilgi çekici olması da gerekir....

Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru

Yeni girişimler işlerini büyütebilmek için yatırımcılarla görüşerek, yatırım almayı düşünüyorlar. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan görüşmelere de hazır olmak gerekiyor. Yatırımcılar farklı sektörlerdeki farklı girişimlere yatırım yapıyor olsalar da, bu görüşmelerde çoğunlukla girişimlere belli sorular yöneltiyorlar. Bu sorular girişimin hikayesini, nasıl bir iş modeli olduğunu ve girişimin...

B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar

B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin düşmesine neden olabiliyor. Site yönetimi ve strateji belirleme ile ilgili hatalar B2B e-ticaret sitesinden beklenen performansların alınamamasına neden olabiliyor. Bu rehberimizde de sık yapılan bu...

Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?

Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve özensiz hazırlanmış ürün açıklamaları işinize farklı şekillerde zarar verebilir. Kullanıcılar özensiz açıklamalara baktıklarında ürünle ilgili yeterli bilgi bulamayacakları gibi, ürünün bir cazibesi de olmayacağı için bu ürünü satın...

Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?

E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate) oranlarıdır. Bu oranın yüksek olması, siteye gelen ziyaretçilerin, site üzerinde fazla vakit geçirmediklerini ve siteden ayrıldıklarını gösterir. Ziyaretçileri site üzerinde tutamamak da e-ticaret sitenizin geri dönüşümlerinin azalmasına neden olur. Sayfayı terk etme oranlarını düşürmek için de yararlanabileceğiniz bir takım yöntemler bulunuyor. Sayfa içeriğini geliştirin...

Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar

Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar, bu mecra üzerindeki geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Instagram yönetiminde sıkça yapılan birçok hata bulunuyor. Bu hatalardan kaçınmak hem takipçilerle daha iyi bir etkileşim yakalamanızı hem de...

Tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler

E-ticarette başarılı olabilmek için tüketicilerin bir ürünü satın almadan önce hangi aşamalardan geçtiklerini ve bu satın alma kararlarını nelerin etkilediğini bilmek gerekmektedir. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları hakkında bilgi sahibi olmak, satış ve pazarlama stratejileri geliştirmenize de yardımcı olur. Bu rehberimizde de tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörlerin üzerinde duracağız. Sosyal kanıt Tüketiciler, online alışverişlerde diğer tüketicilerin...

Eyleme Çağrı İfadelerinizi (CTA) geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

E-ticarette geri dönüşümleri artırmak için eyleme çağrı ifadelerinin önemli bir yeri bulunur. Doğru kullanılan CTA’ler geri dönüşümleri artırır. Doğru eyleme çağrı ifadeleri oluşturmak için kullanabileceğiniz bazı taktikleri bulunuyor. Bu taktikleri hem tasarımsal hem de içerik olarak uygulayabilirsiniz. Butona tıklandığında ne olacağını açıklayın Sadece bir eyleme çağrı butonu koymak tek başına yeterli değildir. Bu sebeple de...

Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım yaptığınız önemlidir. Takipçilerinize devamlı aynı içerikleri sunduğunuz izlenimini yaratmamak ve spam yapıyor gibi görünmemek için aynı içeriği tekrar paylaşırken dikkat etmeniz gereken noktalar bulunuyor. Bu rehberimizde de bu...

Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?

E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala bağlı kalmamak ve farklı yerlerden trafik çekmek, daha geniş bir hedef kitleye ulaşmanızı sağlarken; bir yandan da site trafiğinizi artıracağınız için geri dönüşümlerinizi de artırmanıza katkı sağlar....

E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama

E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu tür uygulamalardan kaçınmak kullanıcı deneyimini artıracağı için geri dönüşümlerin de düşmemesini sağlayacaktır. Site tasarımının kullanıcılar için yapılmaması Kullanıcı deneyimi geri dönüşümler için oldukça önemlidir. Bu sebeple de site tasarımı...

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun