Blog

Kendi başınıza yapabileceğiniz PR çalışmaları

Küçük ve orta ölçekli firmalar PR çalışmaları için çok fazla bütçe ayıramayabiliyorlar. Bu durumda da kendi tanıtımlarını yine kendileri yapmak zorunda kalıyorlar. PR çalışmaları için belli bir tecrübe gerekiyor; ancak bazı yöntemleri kullanarak kendi PR çalışmalarınızı da yapabilirsiniz. Doğru PR çalışmaları yapmadan marka tanıtımı yapmak ve marka bilinirliğini artırmak oldukça zor olacağı için, PR çalışmaları...

Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri

Online satış yapmak isteyen firmalar, tüketicilerin satın alma süreçlerinin nasıl ilerlediğini bilmeleri, satış ve pazarlama stratejileri geliştirirken oldukça önemlidir. Hangi mecralarda nasıl yer alınacağı, ne tür pazarlama çalışmaları yapılacağı, hangi aşamalarda tüketiciyle iletişime geçileceği ve bir ürünün nasıl tanıtılacağı tüketicilerin satın alma süreçlerini bildikten sonra daha kolay bir hale gelir. Özellikle yeni girişimlerin ve orta...

Kısıtlı bütçesi olan girişimler ofis tutarken nelere dikkat etmeliler?

Kısıtlı bütçesi olan girişimcileri en çok zorlayan konulardan biri de bir ofis kurmak oluyor. İşe ve girişime göre ihtiyaç duyulan ofis alanı farklılık gösterebiliyor. Küçük girişimlerin birçoğu home ofice sisteminden yararlansa da belli bir süre bir ofise ihtiyaç duyabiliyorlar. Bu durumda da kendilerine en uygun olan ofisi seçmeleri gerekiyor. Ofis tutmak maliyetli bir iş olduğu...

Başarılı bir tatil dönemi kampanyasının 5 önemli kuralı

Kurban Bayramı’nın yaklaşmakta olduğu şu dönemlerde, markalar bayram tatiline yönelik reklam çalışmaları yapmaya başlıyorlar. Bu bayram dönemi, 2017’deki Ramazan Bayramı’na kadarki son uzun tatil dönemi olması nedeniyle de önemli bir dönem. Bu tür tatil dönemlerinde, insanlar sevdiklerine hediyeler alabiliyor ya da kendileri için alışverişe gidebiliyorlar. Bunun yanı sıra Eylül ayında olmasına rağmen, yine sıcak bölgelere...

Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?

Özgün tasarımların önemli hale gelmesiyle ürün ve hizmetlerin kişiye özel olması tüketiciler tarafından daha çok tercih ediliyor. Buna bağlı olarak fabrikasyon ürünlere olan talep de gittikçe daralıyor. Bu açıdan son zamanlarda moda girişimleri gittikçe gelişim gösteren bir alan haline geldi. Moda girişimi, girişimcilik yolculuğunun en zorlu kulvarlarından denilebilir. Başarılardan çok başarısızlıklardan bahsedilir. Moda girişimlerinde başarıya...

Birden fazla cihaz kullanan tüketicilere yönelik satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Online alışverişlerde artık birçok tüketici, alışverişini tamamlamadan önce birden fazla cihaz kullanıyor. E-ticaretin böyle şekillenmesinden dolayı da e-ticaret firmalarının kullanıcı alışkanlıklarını iyi gözlemlemesi ve onların davranışlarına göre bazı stratejiler geliştirmesi gerekiyor. Akıllı telefonların ve tabletlerin günlük hayatımızda büyük bir yeri var ve bu cihazlara bir de masaüstü ya da laptop bilgisayarlar eklenince, gün içinde birden...

İçerik üretenlerin sıkça yaptığı hatalar ve çözümleri

E-ticaret sitenizi güncel tutmak, ziyaretçilerinize yeni bilgiler sunmak, SEO çalışmaları yapmak ve takipçilerinizle etkileşime geçmek için blog içerikleri oluşturuyor olabilirsiniz. Ancak içerik üreten kişilerin çoğu zaman yaptıkları bazı hatalar, bu amaçlara ulaşma konusunda sıkıntılara sebep olabiliyor. Blog içerikleri üretirken, bazı önemli noktalara dikkat etmek, içerik üretirken amaçlanan hedeflere ulaşılmasına yardımcı olacaktır. Bu rehberimizde de içerik...

Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri

Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor. Doğru içerik türlerini doğru zaman aralıklarında paylaşmak, sosyal mecralardaki etkileşim oranınızı ciddi oranda artıracaktır. Kullanılan içerik formatları, takipçilere farklı bir şekilde ulaşmayı sağlayacağı için önemlidir. Bunun yanı sıra...

Ürünlerinizin kaliteli olduğunu internet üzerinden nasıl gösterebilirsiniz?

İnternet üzerinden satış yaparken yaşanan en büyük sorunlardan biri de ürünlerin kalitesini tüketicilere gösterememek oluyor. Tüketiciler fiziki mağazalarda ürünleri ellerine alıyorlar, onlara dokunuyorlar, kimi zaman da onları deniyorlar. Fakat online satışlarda bunu yapmak pek de mümkün değil. Bire bir hissetmeyi online olarak veremeseniz de bazı yöntemlerden yararlanarak, ürünlerinizin kalitesini tüketicilere gösterebilirsiniz. Bu rehberimizde de bu...

Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler

Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda başarılı olmak için çok ciddi bir özveri gerektirmektedir. Bu zorlu süreçler birçok kişinin gözünü korkutabiliyor ve geri adım atmasına neden olabiliyor....

Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar. Her firma her mecrada başarılı olamayabilir; çünkü her mecranın hitap ettiği hedef kitle ve hedef kitlenin talepleri farklı olabilir. Bu nedenle de her firma bu taleplere karşılık veremez....

Sosyal medya paylaşımı için en uygun zaman nasıl bulunur?

Sosyal medya yönetimindeki en önemli unsurlardan biri de doğru zamanda paylaşım yaparak, daha fazla kişiye ulaşmak ve etkileşimi artırmaktır. Tabii ki bunu yapmak için bazı testler ve analizler yapmanız gerekiyor. Sosyal mecralardan bazıları size bu istatistikleri sunuyor olsa da sizin de kendi araştırmalarınızı ve analizlerinizi yapmanız gerekiyor. Sosyal medyada doğru zamanlarda paylaşım yaptığınızda hem sosyal...

Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?

E-ticaret siteleri için organik trafik önemli olsa da son birkaç yıldır sosyal medya üzerinden yönlendirilen trafiğin artması nedeniyle, bu mecralardan gelen ziyaretçilerin de önemi bir hayli artmaya başladı. Özellikle sosyal yönlendirme trafiklerinin artması ve organik trafik ile gelen ziyaretçi sayısıyla yarışıyor olması, bu mecraların değerini biraz daha artırıyor. Başka bir deyişle sosyal yönlendirme trafikleri, artık...

SWOT analizi nedir ve e-ticaret şirketleri için neden önemlidir?

E-ticaret sektöründe yer alan firmaların kendileri ve rakipleri hakkında bazı analizler yapmaları ve bu analizler sonrasında kendilerini geliştirmeleri oldukça önemlidir. Bu analizleri yapmak için de SWOT analizden yararlanmak gerekiyor. SWOT analiz, işletmeler için oldukça önemlidir; çünkü şirketle ilgili birçok detayın görülmesini sağladığı gibi rekabet konusunda da bazı önlemlerin alınmasını sağlamaktadır. SWOT analiz nedir? SWOT analiz,...

Long tail SEO çalışmalarının e-ticaret firmalarına ne gibi faydaları var?

E-ticaret siteniz üzerinde yapabileceğiniz SEO çalışmalarından biri de long tail anahtar kelimeler üzerine oynamak olabilir. Long tail ifadesi ilk kez 2004 yılında Chris Anderson tarafından ortaya atılan bir kavramdır. Long tail SEO’da amaç, hızlı sonuçlar almak yerine, uzun vadede sonuç getirecek anahtar kelimeler üzerine çalışmalar yapmaktır. İnternet üzerinde içerik oluşturan her siteyi ilgilendiren bir kavram...

E-postalarınızı hangi sıklıkta göndermelisiniz?

E-posta pazarlamaları yaparken, firmaların en sık sordukları sorulardan biri de e-postaları hangi sıklıkta göndermek gerektiği oluyor. E-ticaret firmalarına oldukça yüksek oranda geri dönüşüm sağladığı için, e-ticaret firmaları her fırsatta e-posta göndermeye çalışıyorlar; ancak bu ne kadar doğru? Gönderim sıklığını belirlemek için kendinize şunu sormanız gerekecektir: “Tüketicilere sunabileceğim yeni bir şey var mı?” Bu sorunun yanıtı,...

E-posta abone sayınızı kısa sürede nasıl artırabilirsiniz?

E-posta pazarlama e-ticarette en çok geri dönüşümü sağlayan pazarlama araçlarından biri olarak halen geçerliliğini koruyor. Yeni e-ticaret siteleri de bu pazarlama yönteminden yararlanmak istiyorlar; ancak sıfırdan bir abone listesi oluşturmak bu durumda zorlu bir süreç olabiliyor. Abone sayınızı artırmak için e-ticaret siteniz üzerinde kullanabileceğiniz bazı taktikler bulunuyor. Bunları yapmanız durumunda abone listenizi daha hızlı bir...

Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu

Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak yapılmasını sağlar. Ürün ya da hizmetin bilinirliğini artırmak, dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilere ulaşmak için kurulan e-ticaret sitesini ziyaret eden kullanıcı sayısını artırmak öncelikli amaçtır. Ancak bu kullanıcılardan kaçının...

E-ticaret firmaları retargeting reklamları nasıl kullanabilirler?

Retargeting reklamlar günümüzde dijital pazarlama çalışmalarında sıkça kullanılan reklam yöntemlerinden biri. Birçok e-ticaret firması geri dönüşümlerini artırmak, siteyi terk eden ziyaretçileri siteye çekerek, onları alışverişe yönlendirmek için retargeting reklamlardan faydalanıyorlar. Retargeting reklamlar nedir? Herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcılara, internet üzerinde başka siteler üzerinde reklamlar sunarak, onları terk ettikleri siteye çekmeye yarayan reklamlara retargeting...

E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?

Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz. Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini gösterdiği için, okunma ve açılma oranlarını doğrudan etkilemektedir. Tüketicilere yönelik e-posta gönderileri yapılırken, gönderen ismi doğrudan dikkat çekici olmalıdır. Gönderen ismini oluştururken nelere dikkat etmelisiniz?
 Gönderen ismini kurgularken,...

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun