Blog

5 adımda müşteri memnuniyeti stratejinizi nasıl geliştirebilirsiniz?

E-ticarette müşteri memnuniyeti sağlamak ve sadık müşterilere sahip olmak, şirketinizin uzun vadede ayakta kalmasını ve büyümesine yardımcı olacaktır. Yeni hedef kitlelerle, yeni müşterilere ulaşmak önemli olsa da sadık bir kitle yaratmak daha avantajlı bir durumdur. Sadık bir müşteri kitlesi oluşturabilmek için de müşteri memnuniyet stratejinizin olması gerekmektedir. Bu strateji ile müşterilerinize olan yaklaşımınız, onlarla olan...

Reklam vermeden önce landing page’lerinizin hazır olduğuna neden emin olmalısınız?

Online reklamlar vererek ürün ve marka tanıtımı yapmak isteyebilirsiniz; fakat reklamlarınızı vermeden önce ürünlerinizle ya da reklamınızla ilgili olan landing page’lerinizin (varış sayfalarınızın) hazır olması ve tüketicileri alışverişe yönlendirecek içeriklere sahip olması gerekmekte. Varış sayfalarınızın geri dönüşüme hazır olmaması durumu, verdiğiniz reklamların boşa gitmesine neden olabilir. Reklam metinleriniz, hedeflemeleriniz ve kullandığınız görseller/videolar ne kadar ilgi...

Stoksuz e-ticaretin (Dropshipping) avantaj ve dezavantajları nelerdir?

Stoksuz e-ticaret ya da diğer adıyla “Dropshipping”, küçük ve orta ölçekli e-ticaret firmaları ya da girişimciler tarafından oldukça sık kullanılan yöntemlerden biri. Adından da anlaşılacağı gibi Dropshipping, firmaların stok tutmadan, internet üzerinden ürün satabilmelerini sağlayan bir yöntem. Bu sistemde, firmalar bir ya da daha fazla tedarikçi ile anlaşarak, stok tutmadan, tedarikçilerin ellerinde bulunan ürünler satılır....

Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler

Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her fikir ilk başta çok parlak ve karlı görünebilir; ancak konunun biraz üstüne gittiğinizde aslında bu fikrin de çok iyi sonuçlar getiremeyeceğini görebilirsiniz. Bu...

Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?

Bir girişimci olmak istiyorsanız, karşılaşacağınız en büyük zorluklardan biri de size uygun bir iş alanı ve pazarı bulmak olacaktır. Size uygun bir niş pazarı nasıl bulacağınızı ve bu pazarda neler yapabileceğinizi önceden araştırmanız gerekecektir. Kendinize pazar ve ürün odaklı sorular yönelterek, bu konuda neler yapabileceğinizi önceden belirleyerek, işinizle ilgili adımlar atmalısınız. Pazar odaklı sorular, hedeflediğiniz...

Mobil e-posta tasarımı yaparken dikkat etmeniz gereken 10 durum

E-posta pazarlamada mobile uyumlu tasarıma sahip olmak, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir hayli artmış olması. Tüketiciler, gün içinde e-postalarını akıllı telefonlarıyla birkaç kez kontrol ediyorlar ve bu durumda da mobile uyumlu olmayan e-posta tasarımları, kullanıcı deneyimini olumsuz bir şekilde etkilemeye...

Fiziki mağazanızın e-ticarette başarılı olmasına yardım edecek ipuçları

Fiziki mağazanızı internete taşıyarak yeni ve daha geniş hedef kitlelere ulaşabilirsiniz. Bir internet sitesi kurup, ürünlerinizi buraya yerleştirdiğinizde e-ticarete ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Sitenin altyapı işlerini çözüp, ödeme, güvenlik ve kargo gibi detayları da hallettiğinizde artık satış yapmaya başlayabilirsiniz. Bu işlemleri tek başınıza nasıl yapacağınız bilmiyorsanız, e-ticaret altyapı sistemlerinden de yararlanabilirsiniz. Konu hakkında daha fazla bilgi...

E-posta pazarlama çalışmalarınızda kişiselleştirmeyi öne çıkartacak öneriler

Son birkaç yıldır e-ticaretteki en önemli unsurlardan biri de kişiselleştirme yapmak diyebiliriz. Tüketiciler, kendilerine özel kampanya ve fırsatlardan ve kendi isteklerine yönelik ürün önerilerinden yararlanmak için, kişiselleştirme yapan e-ticaret firmalarına biraz daha fazla yöneliyor. Tabii ki e-ticarette kişiselleştirme yapabilmek için büyük veriden (big data) yararlanmak gerekiyor. Müşterilerinizin bilgilerine ulaşarak, bunları saklamanız ve analiz ederek, müşterileriniz...

E-ticarette pazarlama stratejisi nasıl geliştirilir?

Pazarlama stratejisinizi hazırlarken, birçok farklı faktörü göz önünde bulundurmanız gerekiyor. Belli bir stratejinizin olmaması, ürünlerinizi ve markanızı nasıl tanıtacağınız konusunda neler yapacağınızı planlayamamanıza neden olur. Bu pazarlama stratejileri ve planları genellikle yıllık olarak hazırlanır ve yılın başında uygulamaya koyulur. Fakat yıl içinde alınan sonuçlar ve geri bildirimler nedeniyle bu stratejiler değiştirilebilir ya da geliştirilebilir. E-ticarette...

E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?

E-ticarette içerik pazarlamadan yararlanmak, marka bilinirliği artırma, kullanıcılarla etkileşime girme ve site trafiğini artırmak için oldukça etkili bir yöntem. İçerik pazarlamada da video kullanmak, son dönemlerde oldukça popüler ve etkili bir yöntem olmaya başladı. Son dönemlerde video içeriklerin yükselişte olması ve daha fazla etkileşim getirmesi de e-ticaret firmalarının videolara yönelmesine ve video yayınları yapabilecekleri platformlara...

Kendi işinizi en az maliyetle nasıl kurabilirsiniz?

Girişimci olmak isteyenleri en çok düşündüren konulardan biri de girişimlerine ya da projelerine finansman bulmak. Birçok girişimci elinde yeterli sermaye olmamasından dolayı işlerini finanse edemeyecekleri için, bu projelere başlamıyorlar. Ancak işinizi düşük bütçelerle de hayata geçirme fırsatınız bulunuyor. Bir takım harcamaları kısmak ve bazı önlemler almak, ilk aşamada girişiminizi hayata geçirme fırsatı sağlayabilir. Bildiğiniz işe...

E-ticaret steniz için kullanabileceğiniz video içerik türleri

Video içerik trendinin yükselişte olması, içerik pazarlama çalışmalarının da video içeriklere kaymasına neden oluyor. Günümüzde, internet kullanıcılarının video tüketimi oldukça arttı. Uzun blog yazıları ya da sıradan görseller yerine, kullanıcılar artık video içeriklere daha fazla ilgi gösteriyorlar. E-ticaret firmaları da video içeriklerle hem kullanıcılara bir değer katabilir hem marka bilinirliklerini artırabilir hem de tüketicilerle etkileşime...

Instagram ile e-ticaret sitenize trafik çekmek için neler yapabilirsiniz?

Instagram, sosyal ağlar arasında şuan oldukça popüler ve e-ticaret firmaları bu mecraya yönelerek instagramda satış yapmak ve farklı hedef kitlelere ulaşmaya çalışıyorlar. Sosyal medya pazarlama stratejinizde Instagram’a yer vermek, bu anlamda size birçok fayda sağlayabilir. Tabii ki sosyal mecralara yatırım yaptığınızda belli bir dönüş olmasını da bekleyeceksiniz. Instagram’ın dışarıya link verme özelliğinin olmaması, bu konuda...

IdeaAkademi'de Online Kayıt Dönemi Başladı

IdeaAkademi olarak, çağımızın ve geleceğin yükselen sektörü olan E-ticaret ile ilgili süreçleri ve uygulamaları ayrıntılı bir şekilde öğreterek, hayata geçirmenize ve etkin bir şekilde kullanmanıza yardımcı olmayı amaçlıyor, alanında uzman konuşmacılar tarafından verilen programlarımızla, iyi birer E-ticaret yöneticisi ya da uygulayıcısı olmanızı hedefliyoruz. Her ay düzenli olarak sunulan eğitimlerimizin yanında, sektör profesyonelleriyle bir araya gelip,...

Ürün iadelerini azaltmak için yapmanız gerekenler

E-ticaret şirketlerinin en çok canlarını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleri. Ürün iadelerinin birçok sebebi olabiliyor. Bunlar hem tüketici hem de firma kaynaklı olabiliyor. Tabii ki her zaman ürün iadeleri olacaktır; ancak bu oranı mümkün olduğunca düşük tutabilmek için e-ticaret şirketi olarak yapmanız gereken bir takım işlemler bulunuyor. İade oranlarının yüksek olması hem müşteri memnuniyetini...

Yeni başlayanlar için depo yönetim ipuçları

E-ticarete yeni başlayanların bilmeleri gereken konulardan biri de depo ve stok yönetimidir. Stok ve depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması ve e-ticaret sitesiyle uyumlu bir şekilde çalışması, olası yanlış siparişlerin önüne geçecektir. Stoğu olmayan ürünlerin site üzerinde görünmesi ya da düzensiz bir depo olması, işlerinizi aksatabilir. Yaşanan olumsuzlukların müşterilerinize yansıması da marka güvenilirliğinize zarar verebileceği...

Müşteri destek biriminizle işinizin her alanını nasıl geliştirebilirsiniz?

Müşteri destek birimleri, aslında şirketlerin en önemli birimlerden biridir. Bu departmanın iyi bir şekilde yönetilmesi ve buradan gelen geri bildirimler aracılığıyla şirketle ilgili birçok geliştirme yapılabilir. Birçok firma, müşteri destek biriminden gelecek olan geri bildirimlerin üzerinde durmuyor; ancak buradan gelen bildirimler müşterileriniz ve markanız hakkında birincil ağızdan yorumlar içeriyor. Rekabette öne geçebilmek için, bu konunun...

Fiziki mağazanızı internete taşımadan önce bilmeniz gerekenler

Fiziki mağaza sahipleri internet üzerinden satış yapabilmek için e-ticaret sektörüne yönelmeye başlıyor. Türkiye’deki e-ticaret hacminin düzenli olarak artmasından ve kullanıcıların internetten alışveriş alışkanlığı edinmeye başlamasından dolayı, internet üzerinde varlık gösterebilmek, fiziki mağazalar için de bir hayli önemli olmaya başlıyor. Ancak e-ticaret sektörüne girerek, online satış yapmaya başlamadan önce bir takım konular üzerinde düşünmeniz ve çalışmalar...

E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler

E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret firmalarının, bu çalışmalarını yaparken bir takım unsurlara dikkat etmeleri gerekiyor. Bu unsurlardan biri de aboneleri farklı gruplara ayırmak. E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmak, daha doğru hedeflemelerle daha çok etkileşim sağlayan e-postalar göndermenize yardımcı olacaktır. E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmak neden önemli? Birçok e-ticaret firması bu unsurun üzerinde durmaktan kaçınıyor. Ancak bunun...

Kapıda ödeme sistemi nedir? Ne gibi avantajları vardır?

E-ticaret sitelerinde birden fazla ödeme yönteminin olması, farklı tüketicilerin farklı taleplerini karşılayarak, geri dönüşüm oranlarının artırılmasını sağlar. Bu ödeme yöntemlerinden biri de kapıda ödeme sistemidir. Ödemelerini internet üzerinden kredi kartı ya da banka havalesi olarak yapmak istemeyen tüketiciler kapıda ödeme sistemlerinden yararlanabilirler. Kapıda ödeme sistemi nedir? Kapıda ödeme sistemi, tüketicilerin internet üzerinden yaptıkları alışverişleri kargo...

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun