Blog

Rekabetten sıyrılabilmek için girişiminizin cevaplaması gereken 23 soru

Türkiye’deki girişimcilik sektörünün her gün giderek büyümesi ve özellikle e-ticaret sektörüne yeni oyuncuların girmesi, bu alandaki rekabetin de giderek artmasına neden oluyor. Bir de e-ticaret sektörüne adım atmak isteyen kişiler bulunuyor. Hal böyle olunca da girişimlerin kendilerini farklılaştırmaları ve bazı konulara yatırım yapmaları gerekiyor. Rekabet sadece satış yapma alanında da bulunmuyor. Yatırım alma söz konusu...

E-ticaret sitenizdeki ürün fotoğraflarınızı kendiniz nasıl çekebilirsiniz?

Dünkü yazımızda e-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olmasının neden önemli olduğuna detaylı bir şekilde değinmiştik. Online alışverişlerde tüketicilerin, ürünler hakkındaki ilk izlenimini bu fotoğraflar sağladığı için, e-ticaret sitenizdeki fotoğraflara ciddi ölçüde yatırım yapmanız gerekiyor. Ürün fotoğraflarını elde etmek için farklı yöntemlerden yararlanabilirsiniz. Tedarikçilerin kullandığı fotoğrafların yanı sıra, bir fotoğrafçıya ürünlerinizin fotoğraflarını çektirebilirsiniz. Tedarikçilerin internet sitesindeki fotoğraflar,...

E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?

E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor. Yeni girişimler ya da küçük çaplı e-ticaret siteleri, ürün fotoğraflarının önemini göz ardı edebiliyorlar. Fakat tüketicilere, sunduğunuz ürünleri en iyi şekilde göstermeniz gerekiyor; aksi takdirde geri dönüşüm oranlarınız ciddi ölçüde azalabilir....

Blogunuzda dikkat etmeniz gereken 6 SEO kuralı

E-ticaret sitenizde blog çalışmaları yaparak, farklı kanallardan sitenize trafik çekmeye çalışabilirsiniz. Tabii ki blog yazılarınızı arama motorlarına uyumlu hale getirmeniz de gerekiyor. Aksi takdirde Google üzerinden beklediğiniz geri dönüşümleri alamayabilirsiniz. Blog yazılarınızda dikkat etmeniz gereken bir takım SEO kuralı bulunuyor. Bunları uygulamanız durumunda içeriklerinizin arama motoru gözündeki değeri de artacağı için, arama sonuçlarında üst sıralarda...

İş yerinizde size para ve zaman kaybettiren 5 iş

Ofislerde yapılan bazı işler, firmalara hem zaman hem de para kaybettirebiliyor. Özellikle bazı işler üzerine harcanan süre boşa bir çaba olabiliyor ve boşa geçen bu süre de işletmelere para kaybı olarak geri dönüyor. Firmalara zarar veren bu işleri belirlemek ve onlara karşı önlemler almak, çalışanların daha verimli bir şekilde işlerini yapmalarını sağlayarak, şirketin de daha...

İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem

İnternet sitenizin trafiğini artırmanız, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır. E-ticaret sitenize trafik çekmek için birçok farklı yöntem bulunuyor ve bunları yaptığınızda hem trafiğinizi hem de gelirlerinizi artırabilirsiniz. Bu rehberimizde de internet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak birçok farklı yöntemi ele alacağınız. Bu yöntemleri nasıl kullanabilirsiniz? Bu yöntemlerin bazıları ücretli bazıları da ücretli olacak. Bu yöntemler arasında...

Instagram’da 500 bin reklam veren arasından nasıl sıyırılabilirsiniz?

Instagram reklamlarının popülerliği son dönemlerde hızlıca artmaya başlıyor. Instagram’ın yaptığı açıklamaya göre şuan 500 binden fazla reklam veren bu platformu kullanıyor. Bu rakam 6 ay önceye kıyasla yüzde 50 artmış durumda. Instagram’ın blogunda aynı zamanda kullanıcıların yüzde 50’sinin firmaların Instagram hesaplarını takip ettiğini ve yüzde 60’ının da ürünler ve servisler hakkında bilgi almak için bu...

İçerik pazarlama çalışmalarınızın sonuç vermemesinin 5 nedeni

E-ticaret firmaları alan adı otoritelerini ve SEO değerlerini güçlendirmek, yeni tüketicilere ulaşmak, organik ve sosyal yönlendirme trafiği çekmek ve marka değeri yaratmak için içerik pazarlama çalışmaları yapıyorlar. Fakat bu çalışmalar kimi zaman beklenen sonuçları vermiyor. İçerik pazarlama çalışmalarının sonuç vermemesine neden olan bazı durumlar ve bu sorunlar genellikle birçok e-ticaret firmasının yaptığı yanlış uygulamalar nedeniyle...

Mobile uyumlu SEO çalışmaları yapmak için neler yapmalısınız?

Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii ki site tasarımları gibi SEO çalışmalarının da mobile uyumlu bir hale getirilmesi gerekiyor. E-ticaret sektörüne adım atmak isteyen ve mobile uyumlu bir e-ticaret sitesi oluşturmak isteyenler İdeasoft mobil tasarımlarına göz atarak bilgi alabilirler. Artık internet kullanıcılarının büyük bir kısmı mobil cihazlardan internete giriyor ve bu nedenle...

Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?

E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi olmak, hangi mecralarda daha aktif olduklarını bilmek pazarlama, reklam ve satış konusunda daha iyi stratejiler geliştirmenize yardımcı olur. Tabii ki tüm bu bilgileri edinmek ve bunların analizini yapmak pek de...

Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi

İnternet üzerinden tüketicilere ulaşmak isteyen firmalar ya da kişiler bir e-ticaret sitesi açarak, buradan satış yapmak istiyor. Çok kaliteli bir siteniz olsa dahi iş sadece burada bitmiyor. Sitenizi kurduktan sonra yapmanız gereken birçok iş bulunuyor ve bunları yapmamak ya da yanlış yapmak online işletmenizin para kazanamamasına neden olacaktır. E-ticaret sektörüne adım atmak istiyorsanız İdeasoft’un e-ticaret...

İnternetten ürün mü satmak istiyorsunuz?

İnternet üzerinden aslında birçok şeyi satmak mümkün ama bu her şeyi satmanız gerektiği anlamına gelmiyor. Seçeceğiniz bir alanda doğru büyümek daha önemli. Hatta eğer sitenizde daha fazla çeşit olması amacıyla birbirleri ile alakasız pek çok farklı ürünü satışa sunarsanız, başarı şansınızı düşürüyor olabilirsiniz. İnternetten ürün satmak için tercih edebileceğiniz bir çok online pazaryeri bulunuyor. Artık...

Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç

E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun olmasına neden oluyor. Firmalar, Google aramalarında rakiplerinin önüne geçmek için farklı taktikler kullanıyorlar ve anahtar kelime hedeflemelerini benzer tutarak, rakiplerinin trafiklerini kendilerine yönlendirmek istiyorlar....

Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme

E-ticarette müşterilerle ilgili veri toplamak oldukça önemlidir; çünkü bu verilerin analizi ve takibi ile şirketiniz için bir çok geliştirme yapabilir ve yeni stratejiler belirleyebilirsiniz. Müşteri verilerinden bahsederken, sadece onların e-posta adresleri ve isimleri gibi bilgilerden bahsetmiyoruz. İnternet siteniz üzerinde yaptıkları aktiviteler, onların davranışları, hangi ürünlere ilgi gösterdikleri gibi farklı verileri de toplamanız gerekiyor. Bu verileri...

Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak

E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor. Twitter, 19 Eylül’de bu yeni özelliğini duyurdu. Twitter’daki karakter limiti halen 140 ile sınırlı; fakat yapılan değişiklikte artık tweet içinde görsel, video, gif, ya da alıntılı tweetler kullanıldığında, bu...

E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği

E-ticaret firmaları sosyal mecralardan sıkça yararlanıyorlar. Marka veya ürünü tanıtımı yapmanın yanı sıra tüketicilerle etkileşime geçmek için de bu mecralarda yer alıyorlar. Bu platformlarda yer alan firmaların, dönemsel olarak yayınlanan sosyal medya istatistiklerini de yakından takip etmeleri gerekiyor. Bu istatistikler doğrultusunda sosyal medya çalışmalarınızda bazı strateji değişikliklerine gidebilirsiniz. Bu rehberde de son dönemlerde yayınlanan sosyal...

E-posta gönderilerinde ölçümlenmesi gereken kriterler

E-posta pazarlama çalışmalarında geri dönüşümlerin daha iyi bir şekilde analiz edilebilmesi için bazı kriterlerin ve metriklerin ölçümlenmesi gerekiyor. Bu analizlerin yapılmaması, yapılan çalışmaların yatırım getirisinin hesaplanmamasına neden olacaktır; aynı zamanda bu çalışmalara yapılan yatırımlarım ve emeklerin boşa gitmesine neden olacaktır. Abone sayısını artırmak, yatırım getirisini artırmak ve yapılan çalışmaların başarılarını ölçümlemek için bazı kriterlerin devamlı...

E-postalarınızın spam olarak görünmemesi için neler yapmalısınız?

En sık kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri olan e-postalar, kimi zaman e-ticaret firmalarının canını sıkabiliyor. Gönderilen e-postaların, spam filtrelerine takılması ve spam klasörüne düşmesinden dolayı e-ticaret firmaları bu çalışmalarından bekledikleri geri dönüşümleri alamıyorlar. Gönderilen e-postaların spam filtrelerine takılmasına neden olan bazı durumlar var. E-posta çalışmalarınıza başlarken ve başladıktan sonra bu durumlara dikkat etmeniz, gönderilerinizin spam klasörüne...

A/B testi nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?

Rehber yazılarımızda sıkça A/B testlerinden bahsediyoruz. Girişimciliğe yeni adım atan ya da bu alanda fazla deneyimi olmayan kişiler A/B testlerinden haberdar olmayabilirler. A/B testi nedir? A/B testleri, yapılacak herhangi bir çalışmadan daha iyi geri dönüşümler alınabilmesi için farklı alternatiflerin farklı veya aynı hedef kitleler üzerinde test edilerek, en iyi sonucu ortaya koyan çalışmayı belirlemek için...

Marka bilinirliğini artırmada doğru bilinen yanlışlar

E-ticarette marka bilinirliğini artırmak, rekabetten sıyrılıp yeni müşterilere ulaşma ve gelirleri artırma konusunda oldukça önemlidir. Tabii ki bunu yapabilmek için de farklı kanallarda çalışmalar yapmak, bir dijital pazarlama planı oluşturmak ve bunu doğru bir şekilde uygulamak gerekiyor. Ancak marka bilinirliğini artırma konusunda doğru bilinen yanlışlar da bulunuyor. Bu yanlışlar nedeniyle firmalar marka bilinirliklerini artıramadıkları için...

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun