Linkedin Reklam Verme, İşletmeler İçin Linkedin Reklam Rehberi

Yazar: Ferad Osman Sali   -   Güncellenme Tarihi: 09.07.2024
Linkedin Reklam Verme, İşletmeler İçin Linkedin Reklam Rehberi

LinkedIn, profesyonellerin birbirleriyle bağlantı kurmasını sağlayan bir sosyal medya platformudur. 700 milyonu aşkın aktif kullanıcıya sahip olan LinkedIn’in Dünyanın dört bir yanından kullanıcısı bulunmaktadır. Diğer sosyal medya platformları gibi Linkedin’de reklam vererek potansiyel müşterilerinizi arttırabilirsiniz. 

LinkedIn, profesyonellerin ağlarını genişletmelerine ve iş fırsatlarını keşfetmelerine yardımcı olan bir sosyal medya platformudur. 700 milyonu aşkın aktif kullanıcıyla global bir erişime sahiptir.

Linkedin Reklam Verme

LinkedIn Reklam Nedir?

Linkedin reklam, işletmelerin marka bilinirliğini arttırmak ve hizmetlerinin tanıtılması için kullanılan ücretli bir reklam aracıdır. Linkedin ads, platform üzerinde reklamların yönetilmesine olanak tanıyan bir araçtır. Bu aracı kullanarak reklam kampanyalarınızı kendiniz oluşturabilir ve yönetebilirsiniz. Ayrıca, veri toplama ve hedef analizi yapmada işe yarayan bir araçtır. Böylece, hedeflenen kitlelere uygun reklam düzenlenebilir ve performans verileri toplanarak analiz edilebilir. 

LinkedIn reklamları, markaların bilinirliğini artırmak ve hizmetlerini tanıtmak için kullanılan ücretli bir reklamcılık aracıdır. Bu platformda reklam kampanyaları oluşturabilir ve yönetebilirsiniz.

LinkedIn Reklam Nedir?

Linkedin Campaign Manager ise kampanyaları yönetmeye yarayan bir araçtır. Bu araç herkesin kolayca kampanyalarını oluşturmasına ve yönetmesine olanak tanır. Linkedin Campaign 23 dilde hizmet vermektedir. Bu araç sayesinde, kampanyalar tek bir yerden oluşturulup ölçülebilir ve optimize edilebilir.  Ayrıca, Linkedin ads farklı hedef kitlelerin dikkatini çekebilmek için farklı reklam biçimleri sunar. 

LinkedIn Campaign Manager, kampanyalarınızı oluşturmanıza ve optimize etmenize yardımcı olan bir araçtır. 23 farklı dilde hizmet verir ve kampanyalarınızı tek bir yerden yönetmenizi sağlar.

LinkedIn Reklamlarının Avantajları

LinkedIn reklamları, B2B pazarlama yapan şirketler için idealdir. Üst düzey profesyonellerin bulunduğu bu platform, potansiyel müşterilerle bağlantı kurmayı kolaylaştırır ve hızlı büyüme sağlar.

Özellikle e-ticaret yapan firmalar için avantajlı reklam araçlarından biridir. Linkedin reklamlarının avantajları şu şekilde sıralanabilir:

  • B2B pazarlama yapan şirketler için Linkedin reklamları daha uygun olacaktır. Üst düzey profesyonellerin yer aldığı bu platformda potansiyel müşteriler edinmek ve iş bağlantıları kurmak daha kolay hale gelecektir.
  • Dünya genelinden kullanıcıya sahip olmasından dolayı hızlı büyüme sağlar.
  • Demografik bilgiler, coğrafi konum veya eğitim düzeyi gibi bilgiler kullanılarak detaylı hedefleme yapılabilir. Detaylı hedefleme olanakları ile reklamlarınızın doğru hedef kitleye ulaşmasını sağlar. 
  • Platformun sunduğu farklı reklam modelleri ile hedef kitleye uygun reklam formatı seçilebilir.
  • Likedin reklam araçlarının kullanıcı dostu arayüzü ile reklamlarınızı kolayca yönetebilirsiniz. 

Hemen E-ticaret'e Başlayın!

E-ticaret adım atmadan önce, IdeaSoft e-ticaret yazılımlarını ücretsiz deneyebilirsiniz.

image
LinkedIn Reklam

LinkedIn Reklam Türleri

Linkedin her işletmenin stratejisine uyum sağlaması açısından çeşitli reklam modelleri sunar. Fakat, platform aynı kampanya için aynı reklam türü kullanılmasına izin vermez. Sadece farklı kampanyalar oluşturularak aynı hedefleme için farklı reklam türleri kullanılabilir. En çok tercih edilen Linkedin reklam türleri şunlardır:

  1. Linkedin Sponsorlu İçerik

Genellikle hedef kitlenin içerisinde olan kullanıcıların ana akışında görünür. Dikkat çekici görsellerle desteklenirse daha etkili bir reklam ortaya çıkar.

  1. Doğrudan Sponsorlu İçerik

Şirket akışında görülmesi istenmeyen reklam içerikleriniz varsa ya da farklı sektörler için farklı reklamlar oluşturduysanız ve sayfanızın akışını bozmasını istemiyorsanız bu reklam modelini tercih edebilirsiniz.

  1. Standart Sponsorlu İçerik

Normal gönderilerinizin üzerinde yapılan reklam çalışmalarıdır.

  1. Dönen Reklamlar (Carousel Ads)

Aynı reklamda farklı hizmetleri veya ürünleri tanıtmak amacıyla kullanılır. Birden çok küçük resim kullanılarak yapılmaktadır.

  1. Metin Reklamlar (Text Ads)

Ana akışın en üst kısmında veya Linkedin sağ sütununda görünen reklamlardır. Marka bilinirliğini arttırmak için kullanılabilir. 

  1. Linkedin Inmail Reklamlar

Linkedin inmail reklamları diğer yöntemlerden ayrılan bir modeldir. Inmail birinci seviyeden bağlantılarınıza doğrudan mesaj göndererek yapılan reklamlardır. 

Ücretsiz e-kitap:

E-ticaret sitesi nasıl kurulur?

Formu doldurun, 10 adımda e-ticaret sitesi kurulumunu anlattığımız e-kitabı indirin.

Linkedin Inmail Reklamlar

LinkedIn Reklam Hesabı Nasıl Oluşturulur?

Linkedin reklam hesabı oluşturmak işletmenizi büyütmek içi atacağınız ilk adım olabilir. Şu adımları takip ederek hesap oluşturabilirsiniz:

  • Linkedin’e giriş yaptıktan sonra ana sayfada üst kısımda yer alan ‘İş’ butonuna tıklayın.
  • Açılan menüde ‘Reklam Ver’ seçeneğine tıklayın.
  • ‘Hesap Oluştur’ seçeneğine tıklayarak hesabınızla ilgili bilgileri girmelisiniz.
  • Hesabınıza ilişkilendirilen bir sayfa oluşturulacaktır.
  • Daha sonra, hesap bilgileriniz referans alınarak para birimi seçeneği sunulur. Bu adımda sunulan para birimini değiştirebilirsiniz.
  • Bilgilerinizi kontrol ettikten sonra ‘Kabul et ve Hesap Oluştur’ seçeneğini seçmelisiniz.
  • Sonra ise Campaign Manager sayfasına yönlendirileceksiniz. 

Hedef Kitle Belirleme ve Segmentasyon

Doğru hedef kitle belirlenmesi ve segmentasyonu reklam bütçesinin verimli bir şekilde kullanılması için önemlidir. Bu yüzden, Linkedin Ads, reklamı oluşturmadan önce hedef kitlenin özellikleri bilinmelidir. Yaş grubu, demografik yapısı, cinsiyeti veya lokasyonu gibi bilgileri göz önünde bulundurulmalıdır. Hedef kitlenizi belirledikten sonra Campaign Manager aracının sunduğu en iyi hedefleme seçeneğini kullanabilirsiniz. Ayrıca, segmentasyon için hedef kitlenin dikkatini çekecek kelime grupları kullanılarak reklam oluşturulmalıdır. 

LinkedIn Reklam Kampanyası Oluşturma

Daha önceden oluşturduğunuz reklam hesabına giriş yaparak Linkedin Campaign Manager sayfasından reklam ayarlamalarınızı yapabilirsiniz. 

LinkedIn, demografik bilgiler, coğrafi konum ve eğitim düzeyi gibi kriterlerle detaylı hedefleme yapmanıza olanak tanır. Bu sayede reklamlarınız doğru hedef kitleye ulaşır.

  • İlk olarak, kampanya hedefi belirlenmelidir. Reklamlar ürünlerinizin/ hizmetlerinizin keşfedilmesini hedefleyebilir. Web sitenizin ziyaretçisinin artmasını sağlayabilir ya da potansiyel müşteri dönüşümü mü sağlayabilir.
  • Hedef kitle kriterlerini seçmelisiniz. Bu noktada lokasyon, yaş grubu, eğitim seviyesi gibi kriterler seçilebilir. Kriterler belirlendikten sonra ekranın sağ tarafında ulaşabileceğiniz kullanıcı sayısı görülecektir. 
  • Likedin reklam türlerinden biri seçilmelidir. Daha etkili bir reklam için birden fazla reklam türü kullanılabilir.
  • Daha sonra, bütçe ve yayın tarihlerini ayarlayıp reklamlarınızı yayına alabilirsiniz.
Linkedin Reklam Vermek

Reklam Bütçesi ve Teklif Ayarları

Campaign Manager kampanya oluştururken reklam bütçesi ve teklifi reklam hedefine uygun olarak ayarlanabilmektedir. Bütçe ve teklif ayarlamaları için yapmanız gereken:

  • Kampanya ayarlarından ‘Bütçe planlama’ bölümüne gidin. 
  • Bütçe menüsünden günlük, ömürlük veya hem günlük hem ömürlük olmak üzere 3 bütçe türü var. Bunlardan birini seçin ve bütçe tutarınızı girin.
  • Otomatik olarak kampanya hedefinize uygun teklif stratejisi seçilir. Bu stratejiyi gözden geçirerek ayarlamalarınızı yapabilirsiniz.

Reklam İçeriği ve Tasarımı

 Reklam içeriği ve tasarımı hedef kitlenin dikkatini çekmek için önemli rol oynar. Linkedin reklam içeriği ve tasarımı oluştururken dikkatli olunmalıdır. Hedef kitlenin ihtiyaç ve istekleri göz önünde bulundurularak bir içerik hazırlanmalıdır. Kullanılan başlıklar ve açıklamalar etkileyici olmalıdır. İçeriğe uygun ve dikkat çekici bir görsel veya video seçilmelidir. 

LinkedIn reklam türleri arasında sponsorlu içerikler, dönen reklamlar (carousel ads), metin reklamlar ve inmail reklamları bulunur. Her biri farklı hedef kitlelere hitap etmek için kullanılır.

LinkedIn Reklam Performansını İzleme ve Ölçme

Campaign Manager sayfasından Linkedin reklam performansınızı kolayca takip edebilirsiniz. Kampanya Yönetici sayfasında, ‘analiz edin’ seçeneği bulunmaktadır.  Bu seçeneğe tıkladıktan sonra açılan ‘dönüşüm takibi’ butonuna tıklayarak Linkedin Ads performansınızı görebilir ve stratejinizi düzenleyebilirsiniz. 

LinkedIn Reklam Optimizasyonu İçin İpuçları

Linkedin Ads, kampanyalarından maksimum verimi alabilmek için reklamları optimize edebilirsiniz.  Reklam optimizasyonu için bazı ipuçları:

  • Hedef kitlenizi olabildiğince detaylandırın.
  •  İçeriklerinizi hedef kitlenize uygun bir şekilde hazırlayın.
  • İçeriğe uygun bir görsel veya video kullanın.
  • A/B testi yapın.
  • Reklamınızda harekete geçirici unsurlar olmasına dikkat edin.

LinkedIn Reklam Nedir?

Linkedin reklam, işletmelerin marka bilinirliğini arttırmak ve hizmetlerinin tanıtılması için kullanılan ücretli bir reklam aracıdır.

LinkedIn Reklamlarının Avantajları Nelerdir?

Linkedin reklamları, detaylı hedefleme ve geniş kullanıcı kitlesi ile işletmelerin potansiyel müşterilere ulaşmasını kolaylaştırır.

LinkedIn Reklam Türleri Nelerdir?

Linkedin, Sponsorlu İçerik, Doğrudan Sponsorlu İçerik, Dönen Reklamlar, Metin Reklamlar ve Inmail Reklamlar gibi çeşitli reklam türleri sunar.

LinkedIn Reklam Hesabı Nasıl Oluşturulur?

Linkedin’e giriş yapıp ‘İş’ butonuna tıklayarak ‘Reklam Ver’ ve ardından ‘Hesap Oluştur’ seçeneklerini seçerek reklam hesabı oluşturabilirsiniz.

Hedef Kitle Nasıl Belirlenir ve Segmentasyon Nasıl Yapılır?

Hedef kitlenizin özelliklerini belirleyerek Campaign Manager aracılığıyla detaylı hedefleme seçeneklerini kullanabilirsiniz.

LinkedIn Reklam Kampanyası Nasıl Oluşturulur?

Kampanya hedefini, hedef kitle kriterlerini ve reklam türünü belirleyip bütçe ve yayın tarihlerini ayarlayarak reklam kampanyası oluşturabilirsiniz.

Reklam Bütçesi ve Teklif Ayarları Nasıl Yapılır?

Kampanya ayarlarından ‘Bütçe planlama’ bölümüne gidip bütçe türünü seçerek ve bütçe tutarını girerek reklam bütçesi ve teklif ayarlarını yapabilirsiniz.

Reklam İçeriği ve Tasarımı Nasıl Olmalıdır?

Reklam içeriği, hedef kitlenin ihtiyaç ve isteklerine uygun, etkileyici başlıklar ve açıklamalarla hazırlanmalı ve dikkat çekici görseller veya videolar kullanılmalıdır.

LinkedIn Reklam Performansı Nasıl İzlenir ve Ölçülür?

Campaign Manager sayfasından ‘analiz edin’ seçeneğine tıklayarak reklam performansını izleyebilir ve dönüşüm takibi yapabilirsiniz.

LinkedIn Reklam Optimizasyonu Nasıl Yapılır?

Hedef kitlenizi düzenleyerek, içerik ve tasarım güncelleyerek ve bütçe optimizasyonu yaparak reklamlarınızı optimize edebilirsiniz.

ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar