Twitter etkileşim artırma taktikleri

21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi kazanımlarının yanı sıra içeriklerinizin kalitesini de artırmanız gerekecektir. İlgi çekici içeriklerin yanı sıra hedef kitlenizine de uygun paylaşımlar yapmanız önemli. Bu rehberimizde de kapsamlı olarak Twitter etkileşim artırmak taktiklerini ele alacağız. İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları

Twitter etkileşim artırma taktikleri

Tweetlerinizi çok uzatmayın

Tweetlerinizi kısa tutmak ve vermek istediğiniz mesajı kısa bir cümle ile vermek, kullanıcıların tweet ile etkileşime girme ihtimalini artıracaktır. 280 karaktere kadar limitiniz bulunsa da bunun hepsini kullanmak zorunda değilsiniz. Yapılan araştırmalar, ideal tweet uzunluğunun 80 ile 110 karakter arasında olduğunu gösteriyor.

Link paylaşımlarınızı yapın

Twitter etkileşim artırmanın yanı sıra web siteniz yönlendirme trafiği de sağlayacaktır. Siteniz trafik çekmek için paylaşımlarınızda linkleri de kullanın. Sitenizdeki içerikleri veya ürünleri beğenen kullanıclar, tweetinizi beğenebilir ya da retweetleyerek kendi hesabında paylaşabilir. İlgili rehber: E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?

Farklı içerik türlerinden ve konularından yararlanın

Sürekli olarak aynı tür içerikleri paylaşmanız, etkileşimlerinizi düşürebilir. Bu sebeple de farklı içerik türlerinden ve konularından da yararlanmanız önemli olacaktır. Bir içerik takvimi oluşturarak, düzenli ve sürekli bir şekilde paylaşım yapmanız önemli olacaktır. Aşağıdaki rehberimizde Twitter’da yapabileceğiniz paylaşımlarla ilgili fikirler bulabilirsiniz. İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri

Tweetlerinize yorum atanlara yanıt verin

Twitter etkileşim artırma çalışmaları yaparken, diğer kullanıcılarla iletişim içinde olmak da önemli. Bunun için öncelikli olarak paylaşımlarınıza yorum yazan kişilere yanıtlar verebilirsiniz. Böylelikle onlarla bir iletişim kurarak, paylaşımlarınızın etkileşimini artırırken, başka kullanıcıların da konuşmaya dahil olmasını sağlayabilirsiniz.

Retweetler yapın

Markanız, ürünleriniz ya da sektörünüzle ilgili farklı hesapların yaptığı paylaşımları da kendi hesabınız üzerinde retweetleyebilirsiniz. Böylelikle farklı hesaplarla etkileşime girebileceğiniz gibi farklı türde içerikler paylaşarak, etkileşimlerinizi de artırmayı deneyebilirsiniz.

Farklı paylaşımlara yorumlar yapın

Ürün ya da hizmetlerinizle ilgili yapılan paylaşımları takip ederek, paylaşımı yapan kullanıcılara yanıtlar vererek onlarla etkileşime girebilirsiniz. Bunun yanı sıra takip ettiğiniz diğer hesapların paylaşımlarına da yorumlar yazarak, farklı kişilerle etkileşime girme şansınız olur. Konuşmalara dahil olmak ya da kendi yorumlarınızı belirtmek açısından bu yolu da kullanabilirsiniz.

Paylaşımlarınıza görseller ekleyin

Twitter etkileşim artırma çalışmaları yaparken, paylaşımlarınıza görseller eklemeyi de unutmamalısınız. Yazılı olarak paylaşımların yanı sıra görsel içeren tweetlerin etkileşim oranları daha yüksek olmaktadır. Görsel olarak daha tatmin edici olmasıyla beraber, görsel içeriklerin birçok bilgiyi kısa sürede verebilmesi nedeniyle de bu yöntemin etkisi fazladır.

Anketler yapın

Twitter üzerinde anketler yapmanız da etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır. Anketlerde ürünler ile ilgili sorular sorabilir, takipçilerinizin belli bir konudaki görüşlerini alabilirsiniz.

Hashtag kullanın

Tweetlerinizin erişimini artırmak ve Twitter etkileşim artırma için hashtag kullanımına da odaklanmanızda fayda var. Markanızla ilgili kendi etiketlerinizi oluşturabileceğiniz gibi sık kullanılan veya gündemdeki Hashtag’leri de kullanmayı deneyebilirsiniz. Tabii ki bu kullanımları yaparken, paylaşımlarınızın içeriğine de uygun olmasına özen göstermelisiniz. İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Doğru zamanlarda paylaşımlarınızı yapın

Twitter’daki etkileşimlerinizi artırabilmek için takipçilerinizin aktif olduğu zaman aralıklarında paylaşımlar yapmanız da önemli. Twitter zaman akışı üzerinde içeriklerinizin üst sıralarda görünmesi için, kullanıcıların aktif oldukları zaman aralıklarında paylaşımlar yapmalısınız. Aksi taktirde bu paylaşımlar sayfanın alt bölümlerinde kalacağı için kullanıcıların gözünden kaçacaktır. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. İlgili rehber: Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?

Videolardan yararlanın

Görsel paylaşımlarda olduğu gibi video paylaşımlarında da etkileşim oranları biraz daha yüksektir. Kullanıcıların yüzde 82’si, Twitter’da video izliyor ve ilk 10 saniye burada oldukça önemli. 10 saniyede onların ilgisini çekemediğinizde kullanıcılar videoyu kapatıyor.

Twitter etkileşim ile ilgili sık sorulan sorular

Twitter etkileşim nedir ve nelere göre belirlenir?

Twitter etkileşimleri, tweet favorilereme, retweet, tweete yapılan yorumlar, farklı tweetlerde bahsedilmeler ve link tıklamalarını kapsamaktadır. Twitter etkileşim artırma çalışmalarınızın sonuçlarını ölçümlerken bu metrikleri dikkate almanız gerekir.

Twitter etkileşimleri neden önemli?

Marka ve ürün bilinirliğinizi artırıp yeni hedef kitlelere ulaşmak; tüketicilerle iletişime geçmek; tüketicilerin ürünleriniz hakkındaki görüşlerini takip etmek için Twitter etkileşimleri oldukça önemlidir. Bunun yanı sıra etkileşim oranlarınızı artırmanız, Twitter’daki görünürlüğünüzü artıracağı gibi bu metrikleri takip ederek, çalışmalarınızın ne kadar etkili olduğunu da görebilirsiniz. Etkileşim oranlarınızın analizini yaparak, Twitter’daki çalışmalarınızın performans değerlendirmelerini yaparak, yeni stratejiler geliştirmek için de bu etkileşim oranlarıdan yararlanabilirsiniz.

Twitter etkileşimleri nasıl ölçülür?

Twitter istatistik aracı etkileşimlerinizi ölçümleme açısından oldukça etkilidir. Kendi veri takiplerinizi de bir Excel dosyası üzerinde de tutabilirsiniz; ancak tek tek tüm paylaşımlar için bunun takibini yapmak bir hayli zor olacaktır. Bu sebeple de Twitter istatistik aracından yararlanabilirsiniz. İstatistik aracı üzerinden, son yaptığınız paylaşımların aldığı etkileşimleri takip edebilir, en popüler paylaşımlarınızı da görebilirsiniz. İlgili rehber: Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Logo tasarımı yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Logo tasarımı, markalaşma sürecinde bir şirket için en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkmaktadır. İyi hazırlanmış bir logo, markanın kimliğini, yaptığı işleri ve hizmetlerini anlatacağı gibi tüketiciye birçok mesajı...
30 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
E-ticaret sektörünün hızla büyüdüğü bu yıllarda özellikle enstruman mağazaları da sanal mağazacılığa giriş yapıyor. Türkiye genelinde isim yapmış pek çok mağaza artık internet üzerinden de satışlarını...
2 Eylül 2017
Gökçe Beyazaslan
Youtube kanalı tanıtım videosu nedir ve nasıl hazırlanır?
Youtube kanalı tanıtım videosu, henüz markanızı ve kanalınızı keşfetmemiş kişilere, markanızı ve ürettiğiniz içerikleri tanıtmanızı sağlayan bir videodur. Bu video içerisinde, yaptığınız işle ilgili ve Youtube üzerinde...
8 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımlarında Flat Design kullanmanın avantajları nelerdir?
Flat Design, son birkaç yıldır web site ve arayüz tasarımlarında sıklıkla kullanılmaya başlandı. Özellike 2012 ve 2013 yıllarında Windows 8 ve iOS7’de bu tasarım ögelerinin kullanılması, Flat Design’ın popülerliğini...
17 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Kredi notu yükseltmek, bankalardan kredi ve kredi kartı alımlarınız sürecindeki etkenlerden biri olduğu için şirketiniz için de önemlidir. Şirketinizin kredi notunu yükseltmeniz, gerekli olan nakit akışını sağlamak ya da işinizi...
30 Mart 2019
Sinan Oypan
B2B’de geri dönüşümlerin düşmesine neden olan hatalar
B2B, B2C’ye kıyasla daha zor bir alandır; ancak hacim olarak bakıldığında B2B’ler üzerindeki işlem hacmi daha fazladır. B2B e-ticaret sitelerinin hazırlanışında ve yönetiminde yapılan bazı hatalar da bu işlem hacminin...
19 Ekim 2017
Sinan Oypan
Kış indirimleri ile e-ticarette satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
Kış indirimleri ile satışlarınızı artırmak için e-ticaret siteniz ve internet üzerinde yapabileceğiniz birçok farklı çalışma bulunuyor. Pandemi sürecinde işinizi internete taşımanız, olası bir ikinci dalgada işinize devam...
14 Eylül 2020
Sinan Oypan
Instagram fenomenleriyle çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram son dönemlerde popülerliği en çok artan sosyal ağ olarak öne çıkıyor. Firmalar da takipçisi ve etkileşimi yüksek olan Instagram kullanıcılarıyla (fenomenler) iş birliği yaparak kendi ürünlerini veya hizmetlerini...
10 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm
Sosyal kanıt, tüketicilerin satın alma kararlarını ve davranışlarını derinden etkileyen bir unsurdur ve e-ticarette de önemli bir yere sahiptir. Büyük toplulukların davranışlar, gruba dahil olmayan kişilerin de durumlara bakış...
4 Temmuz 2017
Sinan Oypan
İşinizi yönetmek için kullanabileceğiniz proje yönetim araçları
Proje yönetim araçları, uzaktan çalışan ekipler veya ekibinin performansını ve çalışmalarını takip etmek isteyenlere çözüm sağlayan yazılımlardır. Ekip yönetimi, yeni iş atamaları, mevcut işlerin takibi, ekip işi...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizden alışveriş yapan tüketicilere bilgilendirmeniz oldukça önemli. Sık sorulan sorular sayfanızı bu nedenle de iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. Bu sayfada yer vermeniz gereken konulardan biri de kargo gönderimi...
4 Kasım 2018
Sinan Oypan
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Yaşamakta olduğumuz bu salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde de bir takım problemler oluşuyor ve e-ticare firmalarını zorda bırakıyor. Bu sebeple de ürün tedarik işlemlerinde ön hazırlıklar yapmanız ve bazı önemli...
3 Mayıs 2020
Sinan Oypan