Twitter etkileşim artırma taktikleri

21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi kazanımlarının yanı sıra içeriklerinizin kalitesini de artırmanız gerekecektir. İlgi çekici içeriklerin yanı sıra hedef kitlenizine de uygun paylaşımlar yapmanız önemli. Bu rehberimizde de kapsamlı olarak Twitter etkileşim artırmak taktiklerini ele alacağız. İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları

Twitter etkileşim artırma taktikleri

Tweetlerinizi çok uzatmayın

Tweetlerinizi kısa tutmak ve vermek istediğiniz mesajı kısa bir cümle ile vermek, kullanıcıların tweet ile etkileşime girme ihtimalini artıracaktır. 280 karaktere kadar limitiniz bulunsa da bunun hepsini kullanmak zorunda değilsiniz. Yapılan araştırmalar, ideal tweet uzunluğunun 80 ile 110 karakter arasında olduğunu gösteriyor.

Link paylaşımlarınızı yapın

Twitter etkileşim artırmanın yanı sıra web siteniz yönlendirme trafiği de sağlayacaktır. Siteniz trafik çekmek için paylaşımlarınızda linkleri de kullanın. Sitenizdeki içerikleri veya ürünleri beğenen kullanıclar, tweetinizi beğenebilir ya da retweetleyerek kendi hesabında paylaşabilir. İlgili rehber: E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?

Farklı içerik türlerinden ve konularından yararlanın

Sürekli olarak aynı tür içerikleri paylaşmanız, etkileşimlerinizi düşürebilir. Bu sebeple de farklı içerik türlerinden ve konularından da yararlanmanız önemli olacaktır. Bir içerik takvimi oluşturarak, düzenli ve sürekli bir şekilde paylaşım yapmanız önemli olacaktır. Aşağıdaki rehberimizde Twitter’da yapabileceğiniz paylaşımlarla ilgili fikirler bulabilirsiniz. İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri

Tweetlerinize yorum atanlara yanıt verin

Twitter etkileşim artırma çalışmaları yaparken, diğer kullanıcılarla iletişim içinde olmak da önemli. Bunun için öncelikli olarak paylaşımlarınıza yorum yazan kişilere yanıtlar verebilirsiniz. Böylelikle onlarla bir iletişim kurarak, paylaşımlarınızın etkileşimini artırırken, başka kullanıcıların da konuşmaya dahil olmasını sağlayabilirsiniz.

Retweetler yapın

Markanız, ürünleriniz ya da sektörünüzle ilgili farklı hesapların yaptığı paylaşımları da kendi hesabınız üzerinde retweetleyebilirsiniz. Böylelikle farklı hesaplarla etkileşime girebileceğiniz gibi farklı türde içerikler paylaşarak, etkileşimlerinizi de artırmayı deneyebilirsiniz.

Farklı paylaşımlara yorumlar yapın

Ürün ya da hizmetlerinizle ilgili yapılan paylaşımları takip ederek, paylaşımı yapan kullanıcılara yanıtlar vererek onlarla etkileşime girebilirsiniz. Bunun yanı sıra takip ettiğiniz diğer hesapların paylaşımlarına da yorumlar yazarak, farklı kişilerle etkileşime girme şansınız olur. Konuşmalara dahil olmak ya da kendi yorumlarınızı belirtmek açısından bu yolu da kullanabilirsiniz.

Paylaşımlarınıza görseller ekleyin

Twitter etkileşim artırma çalışmaları yaparken, paylaşımlarınıza görseller eklemeyi de unutmamalısınız. Yazılı olarak paylaşımların yanı sıra görsel içeren tweetlerin etkileşim oranları daha yüksek olmaktadır. Görsel olarak daha tatmin edici olmasıyla beraber, görsel içeriklerin birçok bilgiyi kısa sürede verebilmesi nedeniyle de bu yöntemin etkisi fazladır.

Anketler yapın

Twitter üzerinde anketler yapmanız da etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır. Anketlerde ürünler ile ilgili sorular sorabilir, takipçilerinizin belli bir konudaki görüşlerini alabilirsiniz.

Hashtag kullanın

Tweetlerinizin erişimini artırmak ve Twitter etkileşim artırma için hashtag kullanımına da odaklanmanızda fayda var. Markanızla ilgili kendi etiketlerinizi oluşturabileceğiniz gibi sık kullanılan veya gündemdeki Hashtag’leri de kullanmayı deneyebilirsiniz. Tabii ki bu kullanımları yaparken, paylaşımlarınızın içeriğine de uygun olmasına özen göstermelisiniz. İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Doğru zamanlarda paylaşımlarınızı yapın

Twitter’daki etkileşimlerinizi artırabilmek için takipçilerinizin aktif olduğu zaman aralıklarında paylaşımlar yapmanız da önemli. Twitter zaman akışı üzerinde içeriklerinizin üst sıralarda görünmesi için, kullanıcıların aktif oldukları zaman aralıklarında paylaşımlar yapmalısınız. Aksi taktirde bu paylaşımlar sayfanın alt bölümlerinde kalacağı için kullanıcıların gözünden kaçacaktır. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. İlgili rehber: Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?

Videolardan yararlanın

Görsel paylaşımlarda olduğu gibi video paylaşımlarında da etkileşim oranları biraz daha yüksektir. Kullanıcıların yüzde 82’si, Twitter’da video izliyor ve ilk 10 saniye burada oldukça önemli. 10 saniyede onların ilgisini çekemediğinizde kullanıcılar videoyu kapatıyor.

Twitter etkileşim ile ilgili sık sorulan sorular

Twitter etkileşim nedir ve nelere göre belirlenir?

Twitter etkileşimleri, tweet favorilereme, retweet, tweete yapılan yorumlar, farklı tweetlerde bahsedilmeler ve link tıklamalarını kapsamaktadır. Twitter etkileşim artırma çalışmalarınızın sonuçlarını ölçümlerken bu metrikleri dikkate almanız gerekir.

Twitter etkileşimleri neden önemli?

Marka ve ürün bilinirliğinizi artırıp yeni hedef kitlelere ulaşmak; tüketicilerle iletişime geçmek; tüketicilerin ürünleriniz hakkındaki görüşlerini takip etmek için Twitter etkileşimleri oldukça önemlidir. Bunun yanı sıra etkileşim oranlarınızı artırmanız, Twitter’daki görünürlüğünüzü artıracağı gibi bu metrikleri takip ederek, çalışmalarınızın ne kadar etkili olduğunu da görebilirsiniz. Etkileşim oranlarınızın analizini yaparak, Twitter’daki çalışmalarınızın performans değerlendirmelerini yaparak, yeni stratejiler geliştirmek için de bu etkileşim oranlarıdan yararlanabilirsiniz.

Twitter etkileşimleri nasıl ölçülür?

Twitter istatistik aracı etkileşimlerinizi ölçümleme açısından oldukça etkilidir. Kendi veri takiplerinizi de bir Excel dosyası üzerinde de tutabilirsiniz; ancak tek tek tüm paylaşımlar için bunun takibini yapmak bir hayli zor olacaktır. Bu sebeple de Twitter istatistik aracından yararlanabilirsiniz. İstatistik aracı üzerinden, son yaptığınız paylaşımların aldığı etkileşimleri takip edebilir, en popüler paylaşımlarınızı da görebilirsiniz. İlgili rehber: Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook Reklam Ölçüleri Kullanım Rehberi
Facebook reklam ölçüleri yani facebook reklam görsel boyutu, facebook / instagram video boyutu, instagram fotoğraf ölçüleri, facebook görsel boyutları özetle facebook reklam görsel boyutları bu yazımızda. Reklamlarda facebook ve...
14 Aralık 2017
Sinan Oypan
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt uzun süredir hem günlük hayattaki davranışları hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Başkalarının fikirlerinden ve deneyimlerinden yola çıkarak kararlar vermek ve bu önceki kararlara göre kendi...
3 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?
Küçük işletmeler sosyal medyada nasıl daha başarlı olabilirler?
Küçük işletmeler işlerini büyütmek, markalarını ve ürünlerini yeni ve farklı kitlelere tanıtmak ve yeni müşteri kitleleri edinmek için sosyal medya pazarlamadan yararlanabilirler. Sosyal ağlar, marka ve ürün bilinirliğini...
26 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited (LTD) şirket nasıl kurulur ve maliyetleri nelerdir?
Limited şirket nasıl kurulur konulu yazımızda;limited şirket kurmak için kaç kişi gerekli, ltd şti kurmak avantajlı mı? limited şirket kurmak için gerekli evraklar gibi pek çok başlığı detaylandıracağız. İşini ...
10 Ocak 2020
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?
E-ticarette kargo gönderim süreleri ve ücretleri tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Bundan birkaç yıl önce kargo gönderim süreleri konusunda kullanıcılar daha uzun süre beklemeye...
17 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
Web sitenizde başlık ve başlık etiketlerini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitenizdeki sayfalarda oluşturduğunuz metinlerde başlıkları doğru bir şekilde kullanmanız oldukça önemlidir. Hem ziyaretçileri doğru şekilde içerikleri okumalarını sağlarken, doğru başlık etiket kullanımlarıyla sayfa...
2 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
E-ticaret sektörüne adım atılmadan önce ya da atıldıktan sonra bir network kurmak, girişimciler için oldukça önemlidir. Network’ünüzün geniş olması, size birçok kapı açabileceği gibi sektördeki bilinirliğinizi de...
4 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir? E-posta pazarlamada video içerik kullanımı ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Bu ve e-posta pazarlamada video kullanımı ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu...
24 Ekim 2017
Sinan Oypan
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Bugünlerde birçok firma evden çalışma yöntemine geçiş yaptı ve evden çalışırken üretkenlik artırma da çalışanların problemlerinden biri oldu. Evde çalışmak ofiste çalışmaktan çok daha farklı olduğu için bazı...
7 Nisan 2020
Sinan Oypan
Startup Nedir? Startup Şirket Nasıl Kurulur?
Startup Nedir? Startup Şirket Nasıl Kurulur?
Geçmişte var olan problemlerin birçoğu günümüzde çözüme kavuşmuş durumdadır. Fakat bu durum yeni problemlerin doğmayacağı anlamına gelmez. İş dünyasında problem de bitmez, ona çözüm üretenler de. İşte bu noktada...
12 Ocak 2022
Markethinkers
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri
E-ticaret sitenizde kişiselleştirilmiş pazarlama taktikleri kullanmanız, aldığınız geri dönüşümleri artırırken, kullanıcıların da siteden daha fazla alışveriş yapmalarını sağlar. Tabii ki kişiselleştirilmiş pazarlama...
21 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın