Twitter etkileşim artırma taktikleri

21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi kazanımlarının yanı sıra içeriklerinizin kalitesini de artırmanız gerekecektir. İlgi çekici içeriklerin yanı sıra hedef kitlenizine de uygun paylaşımlar yapmanız önemli. Bu rehberimizde de kapsamlı olarak Twitter etkileşim artırmak taktiklerini ele alacağız. İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları

Twitter etkileşim artırma taktikleri

Tweetlerinizi çok uzatmayın

Tweetlerinizi kısa tutmak ve vermek istediğiniz mesajı kısa bir cümle ile vermek, kullanıcıların tweet ile etkileşime girme ihtimalini artıracaktır. 280 karaktere kadar limitiniz bulunsa da bunun hepsini kullanmak zorunda değilsiniz. Yapılan araştırmalar, ideal tweet uzunluğunun 80 ile 110 karakter arasında olduğunu gösteriyor.

Link paylaşımlarınızı yapın

Twitter etkileşim artırmanın yanı sıra web siteniz yönlendirme trafiği de sağlayacaktır. Siteniz trafik çekmek için paylaşımlarınızda linkleri de kullanın. Sitenizdeki içerikleri veya ürünleri beğenen kullanıclar, tweetinizi beğenebilir ya da retweetleyerek kendi hesabında paylaşabilir. İlgili rehber: E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?

Farklı içerik türlerinden ve konularından yararlanın

Sürekli olarak aynı tür içerikleri paylaşmanız, etkileşimlerinizi düşürebilir. Bu sebeple de farklı içerik türlerinden ve konularından da yararlanmanız önemli olacaktır. Bir içerik takvimi oluşturarak, düzenli ve sürekli bir şekilde paylaşım yapmanız önemli olacaktır. Aşağıdaki rehberimizde Twitter’da yapabileceğiniz paylaşımlarla ilgili fikirler bulabilirsiniz. İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri

Tweetlerinize yorum atanlara yanıt verin

Twitter etkileşim artırma çalışmaları yaparken, diğer kullanıcılarla iletişim içinde olmak da önemli. Bunun için öncelikli olarak paylaşımlarınıza yorum yazan kişilere yanıtlar verebilirsiniz. Böylelikle onlarla bir iletişim kurarak, paylaşımlarınızın etkileşimini artırırken, başka kullanıcıların da konuşmaya dahil olmasını sağlayabilirsiniz.

Retweetler yapın

Markanız, ürünleriniz ya da sektörünüzle ilgili farklı hesapların yaptığı paylaşımları da kendi hesabınız üzerinde retweetleyebilirsiniz. Böylelikle farklı hesaplarla etkileşime girebileceğiniz gibi farklı türde içerikler paylaşarak, etkileşimlerinizi de artırmayı deneyebilirsiniz.

Farklı paylaşımlara yorumlar yapın

Ürün ya da hizmetlerinizle ilgili yapılan paylaşımları takip ederek, paylaşımı yapan kullanıcılara yanıtlar vererek onlarla etkileşime girebilirsiniz. Bunun yanı sıra takip ettiğiniz diğer hesapların paylaşımlarına da yorumlar yazarak, farklı kişilerle etkileşime girme şansınız olur. Konuşmalara dahil olmak ya da kendi yorumlarınızı belirtmek açısından bu yolu da kullanabilirsiniz.

Paylaşımlarınıza görseller ekleyin

Twitter etkileşim artırma çalışmaları yaparken, paylaşımlarınıza görseller eklemeyi de unutmamalısınız. Yazılı olarak paylaşımların yanı sıra görsel içeren tweetlerin etkileşim oranları daha yüksek olmaktadır. Görsel olarak daha tatmin edici olmasıyla beraber, görsel içeriklerin birçok bilgiyi kısa sürede verebilmesi nedeniyle de bu yöntemin etkisi fazladır.

Anketler yapın

Twitter üzerinde anketler yapmanız da etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır. Anketlerde ürünler ile ilgili sorular sorabilir, takipçilerinizin belli bir konudaki görüşlerini alabilirsiniz.

Hashtag kullanın

Tweetlerinizin erişimini artırmak ve Twitter etkileşim artırma için hashtag kullanımına da odaklanmanızda fayda var. Markanızla ilgili kendi etiketlerinizi oluşturabileceğiniz gibi sık kullanılan veya gündemdeki Hashtag’leri de kullanmayı deneyebilirsiniz. Tabii ki bu kullanımları yaparken, paylaşımlarınızın içeriğine de uygun olmasına özen göstermelisiniz. İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Doğru zamanlarda paylaşımlarınızı yapın

Twitter’daki etkileşimlerinizi artırabilmek için takipçilerinizin aktif olduğu zaman aralıklarında paylaşımlar yapmanız da önemli. Twitter zaman akışı üzerinde içeriklerinizin üst sıralarda görünmesi için, kullanıcıların aktif oldukları zaman aralıklarında paylaşımlar yapmalısınız. Aksi taktirde bu paylaşımlar sayfanın alt bölümlerinde kalacağı için kullanıcıların gözünden kaçacaktır. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. İlgili rehber: Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?

Videolardan yararlanın

Görsel paylaşımlarda olduğu gibi video paylaşımlarında da etkileşim oranları biraz daha yüksektir. Kullanıcıların yüzde 82’si, Twitter’da video izliyor ve ilk 10 saniye burada oldukça önemli. 10 saniyede onların ilgisini çekemediğinizde kullanıcılar videoyu kapatıyor.

Twitter etkileşim ile ilgili sık sorulan sorular

Twitter etkileşim nedir ve nelere göre belirlenir?

Twitter etkileşimleri, tweet favorilereme, retweet, tweete yapılan yorumlar, farklı tweetlerde bahsedilmeler ve link tıklamalarını kapsamaktadır. Twitter etkileşim artırma çalışmalarınızın sonuçlarını ölçümlerken bu metrikleri dikkate almanız gerekir.

Twitter etkileşimleri neden önemli?

Marka ve ürün bilinirliğinizi artırıp yeni hedef kitlelere ulaşmak; tüketicilerle iletişime geçmek; tüketicilerin ürünleriniz hakkındaki görüşlerini takip etmek için Twitter etkileşimleri oldukça önemlidir. Bunun yanı sıra etkileşim oranlarınızı artırmanız, Twitter’daki görünürlüğünüzü artıracağı gibi bu metrikleri takip ederek, çalışmalarınızın ne kadar etkili olduğunu da görebilirsiniz. Etkileşim oranlarınızın analizini yaparak, Twitter’daki çalışmalarınızın performans değerlendirmelerini yaparak, yeni stratejiler geliştirmek için de bu etkileşim oranlarıdan yararlanabilirsiniz.

Twitter etkileşimleri nasıl ölçülür?

Twitter istatistik aracı etkileşimlerinizi ölçümleme açısından oldukça etkilidir. Kendi veri takiplerinizi de bir Excel dosyası üzerinde de tutabilirsiniz; ancak tek tek tüm paylaşımlar için bunun takibini yapmak bir hayli zor olacaktır. Bu sebeple de Twitter istatistik aracından yararlanabilirsiniz. İstatistik aracı üzerinden, son yaptığınız paylaşımların aldığı etkileşimleri takip edebilir, en popüler paylaşımlarınızı da görebilirsiniz. İlgili rehber: Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi
Dijital pazarlama stratejisi hazırlayarak 2020’ye başlamak, e-ticaret sitenizi ve ürünlerinizi tanıtarak, yeni kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. İnternet üzerinde yapacağınız çalışmaları planlamak ve yıl içerisinde ne tür...
6 Ocak 2020
Sinan Oypan
Site üzerinde geçirilen süreyi artırmak için kullanabileceğiniz taktikler
E-ticaret sitelerinde geçirilen süreyi artırmak, kullanıcıların site üzerinde daha fazla ürünü incelemesini sağlarken, aynı zamanda geri dönüşümlerin de artırılmasına yardımcı olur. Web site trafiği analizlerinde de önemli...
23 Nisan 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar bir e-ticaret sitesinden nasıl faydalanabilirler?
Fiziki mağazalar, genellikle e-ticaret alanına yatırım yapmak istemiyorlar. Bu işe ayıracak bütçeleri ya da ekipleri olmadığı için ya da gerek duymadıkları için kendi markaları için bir online satış sitesi kurmuyorlar. Ancak...
20 Ekim 2016
Sinan Oypan
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken ürün fiyatlandırma stratejileri üzerinde çalışmak ve ürünlerinizi hem tüketicilere uygun hem de pazarda rekabet edebilecek bir hale getirmeniz oldukça önemli. Ürün fiyatlandırma stratejileri...
18 Mart 2019
Sinan Oypan
Sektör analizi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
Pazarı tanımak, daha iyi stratejiler geliştirmek ve rakiplerin önüne geçebilmek için sektör analizi yapmak gerekir. Özellikle yeni başlayanlar bir işe girişmeden önce o sektörü detaylı olarak araştırmalılar ve fikir sahibi...
8 Ağustos 2020
Sinan Oypan
B2B e-ticaret firmaları B2C iş modeline geçerken neler yapmalı?
B2B e-ticaret firmaları, hedef kitlelerini genişletmek ve yeni bir kanal üzerinden satış yapmak için B2C iş modeline de geçebilirler. Özellikle üretici firmalar için bu durum, doğrudan tüketicilere ulaşma fırsatını sağladığı...
24 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya fenomenleri ile çalışırken kullanabileceğiniz ipuçları
Sosyal medya fenomenleri, uzun zamandır pazarlama çalışmalarında aktif bir şekilde yer alıyor ve markalar da bu kişi ve hesaplarla iş ortaklığı yapıyor. Doğru fenomenlerle çalışmak, doğru hedef kitleye ulaşırken marka ve ürün...
13 Şubat 2020
Sinan Oypan
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwords çalışmaları e-ticaret firmalarının pazarlama kanalları arasında önemli bir yere sahiptir. Doğru ve planlı bir şekilde hazırlanmış Adwords kampanyaları, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarında...
26 Nisan 2018
Sinan Oypan
Stoksuz satış yapmak isteyenlere ipuçları
Stoksuz satış, e-ticarete yeni başlamak isteyen ve düşük bütçe ile kendi işini kurmak isteyenler için etkili iş modellerinden biri. Stoksuz satış, bir diğer adıyla dropshipping, son yıllarda oldukça popülerleşmeye ve...
27 Şubat 2020
Sinan Oypan
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
1 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlama bütçesi oluştururken gerekli olan 5 öge
Sosyal medya pazarlama çalışmaları için bütçe planı yaparken dikkat edilmesi gereken bir takım öğeler bulunur. Bu öğeler, bütçenizi nasıl bir şekilde yöneteceğiniz ve hangi alanlara ne gibi yatırımlar yapmanız gerektiği...
5 Ekim 2017
Sinan Oypan
Adwords reklam eşlemelerini nasıl yapmalısınız? 2. Bölüm
Adwords reklam kampanyalarında doğru eşlemeleri doğru reklam kampanyalarında ve anahtar kelimelerde kulanmak, reklamlarınızın performansını önemli ölçüde artırır. Bu sebeple de Adwords eşlemeleri hakkında bilgi sahibi olmak ve...
11 Temmuz 2017
Sinan Oypan