Twitter etkileşim artırma taktikleri

21 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Twitter etkileşim artırma taktikleri
Twitter etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, Twitter üzerinden sitenize daha fazla kişiyi çekmenize yardımcı olacağı gibi marka bilinirliğinizi de artırmanızda rol oynar. Etkileşimlerinizi artırabilmek için yeni takipçi kazanımlarının yanı sıra içeriklerinizin kalitesini de artırmanız gerekecektir. İlgi çekici içeriklerin yanı sıra hedef kitlenizine de uygun paylaşımlar yapmanız önemli. Bu rehberimizde de kapsamlı olarak Twitter etkileşim artırmak taktiklerini ele alacağız. İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları

Twitter etkileşim artırma taktikleri

Tweetlerinizi çok uzatmayın

Tweetlerinizi kısa tutmak ve vermek istediğiniz mesajı kısa bir cümle ile vermek, kullanıcıların tweet ile etkileşime girme ihtimalini artıracaktır. 280 karaktere kadar limitiniz bulunsa da bunun hepsini kullanmak zorunda değilsiniz. Yapılan araştırmalar, ideal tweet uzunluğunun 80 ile 110 karakter arasında olduğunu gösteriyor.

Link paylaşımlarınızı yapın

Twitter etkileşim artırmanın yanı sıra web siteniz yönlendirme trafiği de sağlayacaktır. Siteniz trafik çekmek için paylaşımlarınızda linkleri de kullanın. Sitenizdeki içerikleri veya ürünleri beğenen kullanıclar, tweetinizi beğenebilir ya da retweetleyerek kendi hesabında paylaşabilir. İlgili rehber: E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?

Farklı içerik türlerinden ve konularından yararlanın

Sürekli olarak aynı tür içerikleri paylaşmanız, etkileşimlerinizi düşürebilir. Bu sebeple de farklı içerik türlerinden ve konularından da yararlanmanız önemli olacaktır. Bir içerik takvimi oluşturarak, düzenli ve sürekli bir şekilde paylaşım yapmanız önemli olacaktır. Aşağıdaki rehberimizde Twitter’da yapabileceğiniz paylaşımlarla ilgili fikirler bulabilirsiniz. İlgili rehber: E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri

Tweetlerinize yorum atanlara yanıt verin

Twitter etkileşim artırma çalışmaları yaparken, diğer kullanıcılarla iletişim içinde olmak da önemli. Bunun için öncelikli olarak paylaşımlarınıza yorum yazan kişilere yanıtlar verebilirsiniz. Böylelikle onlarla bir iletişim kurarak, paylaşımlarınızın etkileşimini artırırken, başka kullanıcıların da konuşmaya dahil olmasını sağlayabilirsiniz.

Retweetler yapın

Markanız, ürünleriniz ya da sektörünüzle ilgili farklı hesapların yaptığı paylaşımları da kendi hesabınız üzerinde retweetleyebilirsiniz. Böylelikle farklı hesaplarla etkileşime girebileceğiniz gibi farklı türde içerikler paylaşarak, etkileşimlerinizi de artırmayı deneyebilirsiniz.

Farklı paylaşımlara yorumlar yapın

Ürün ya da hizmetlerinizle ilgili yapılan paylaşımları takip ederek, paylaşımı yapan kullanıcılara yanıtlar vererek onlarla etkileşime girebilirsiniz. Bunun yanı sıra takip ettiğiniz diğer hesapların paylaşımlarına da yorumlar yazarak, farklı kişilerle etkileşime girme şansınız olur. Konuşmalara dahil olmak ya da kendi yorumlarınızı belirtmek açısından bu yolu da kullanabilirsiniz.

Paylaşımlarınıza görseller ekleyin

Twitter etkileşim artırma çalışmaları yaparken, paylaşımlarınıza görseller eklemeyi de unutmamalısınız. Yazılı olarak paylaşımların yanı sıra görsel içeren tweetlerin etkileşim oranları daha yüksek olmaktadır. Görsel olarak daha tatmin edici olmasıyla beraber, görsel içeriklerin birçok bilgiyi kısa sürede verebilmesi nedeniyle de bu yöntemin etkisi fazladır.

Anketler yapın

Twitter üzerinde anketler yapmanız da etkileşim oranlarınızı artırmanıza yardımcı olacaktır. Anketlerde ürünler ile ilgili sorular sorabilir, takipçilerinizin belli bir konudaki görüşlerini alabilirsiniz.

Hashtag kullanın

Tweetlerinizin erişimini artırmak ve Twitter etkileşim artırma için hashtag kullanımına da odaklanmanızda fayda var. Markanızla ilgili kendi etiketlerinizi oluşturabileceğiniz gibi sık kullanılan veya gündemdeki Hashtag’leri de kullanmayı deneyebilirsiniz. Tabii ki bu kullanımları yaparken, paylaşımlarınızın içeriğine de uygun olmasına özen göstermelisiniz. İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları

Doğru zamanlarda paylaşımlarınızı yapın

Twitter’daki etkileşimlerinizi artırabilmek için takipçilerinizin aktif olduğu zaman aralıklarında paylaşımlar yapmanız da önemli. Twitter zaman akışı üzerinde içeriklerinizin üst sıralarda görünmesi için, kullanıcıların aktif oldukları zaman aralıklarında paylaşımlar yapmalısınız. Aksi taktirde bu paylaşımlar sayfanın alt bölümlerinde kalacağı için kullanıcıların gözünden kaçacaktır. Aşağıdaki rehberimizde bu konuyla ilgili daha fazla bilgi bulabilirsiniz. İlgili rehber: Twitter paylaşımları için ideal gün ve saatler nasıl belirlenir?

Videolardan yararlanın

Görsel paylaşımlarda olduğu gibi video paylaşımlarında da etkileşim oranları biraz daha yüksektir. Kullanıcıların yüzde 82’si, Twitter’da video izliyor ve ilk 10 saniye burada oldukça önemli. 10 saniyede onların ilgisini çekemediğinizde kullanıcılar videoyu kapatıyor.

Twitter etkileşim ile ilgili sık sorulan sorular

Twitter etkileşim nedir ve nelere göre belirlenir?

Twitter etkileşimleri, tweet favorilereme, retweet, tweete yapılan yorumlar, farklı tweetlerde bahsedilmeler ve link tıklamalarını kapsamaktadır. Twitter etkileşim artırma çalışmalarınızın sonuçlarını ölçümlerken bu metrikleri dikkate almanız gerekir.

Twitter etkileşimleri neden önemli?

Marka ve ürün bilinirliğinizi artırıp yeni hedef kitlelere ulaşmak; tüketicilerle iletişime geçmek; tüketicilerin ürünleriniz hakkındaki görüşlerini takip etmek için Twitter etkileşimleri oldukça önemlidir. Bunun yanı sıra etkileşim oranlarınızı artırmanız, Twitter’daki görünürlüğünüzü artıracağı gibi bu metrikleri takip ederek, çalışmalarınızın ne kadar etkili olduğunu da görebilirsiniz. Etkileşim oranlarınızın analizini yaparak, Twitter’daki çalışmalarınızın performans değerlendirmelerini yaparak, yeni stratejiler geliştirmek için de bu etkileşim oranlarıdan yararlanabilirsiniz.

Twitter etkileşimleri nasıl ölçülür?

Twitter istatistik aracı etkileşimlerinizi ölçümleme açısından oldukça etkilidir. Kendi veri takiplerinizi de bir Excel dosyası üzerinde de tutabilirsiniz; ancak tek tek tüm paylaşımlar için bunun takibini yapmak bir hayli zor olacaktır. Bu sebeple de Twitter istatistik aracından yararlanabilirsiniz. İstatistik aracı üzerinden, son yaptığınız paylaşımların aldığı etkileşimleri takip edebilir, en popüler paylaşımlarınızı da görebilirsiniz. İlgili rehber: Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Orijinal ürün açıklamaları oluşturmak için neler yapmalısınız?
Ürün açıklamalarının tüketicilerin satın alma kararlarına büyük bir etkisi bulunuyor. Dikkat ve ilgi çeken orijinal ürün açıklamaları oluşturduğunuzda ziyaretçileri sayfa üzerinde de daha fazla tutabilirsiniz. Yetersiz ve...
18 Ekim 2017
Sinan Oypan
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm
Sosyal kanıtı e-ticaret şirketiniz için nasıl kullanabilirsiniz? 1. Bölüm
Sosyal kanıt, tüketicilerin satın alma kararlarını ve davranışlarını derinden etkileyen bir unsurdur ve e-ticarette de önemli bir yere sahiptir. Büyük toplulukların davranışlar, gruba dahil olmayan kişilerin de durumlara bakış...
4 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
E-ticaret şirketleri için Hashtag kullanım ipuçları
Hashtag kullanımı sosyal mecralar üzerinde farklı amaçlarla yapılabiliyor. Sosyal medya pazarlama çalışmaları yapan e-ticaret firmalarının da bu Hashtag’lerden yararlanmaları ve çalışmalarında bunları kullanmaları bir hayli...
27 Haziran 2018
Sinan Oypan
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin...
2 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları işletmeleri nasıl etkiliyor?
Tüketici davranışları koronavirüs ile birlikte şekil değiştirirken, birçok sektörde ekonomi sekteye uğratıyor. İşletmelerin sürecin üstesinden gelebilmeleri için devlet destek paketleri açıklanırken, özellikle ticari işletmeler...
4 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
E-ticarette yanlış uygulanan 4 SEO tekniği
SEO çalışmaları e-ticaret firmaları için büyük role sahip ve bu nedenle de doğru bir SEO çalışması yapmak onları arama motorlarında üst sıralara çıkartabilir. Son dönemlerdeki araştırmalardan çıkan bazı sonuçlara...
10 Eylül 2016
Sinan Oypan
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel nedir, facebook Pixel kurulumu nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. Facebook Pixel Nedir? Facebook Pixel, en basit hali ile bir JavaScript kod parçasıdır. Bu kod, kullanıcıların Facebook Business Manager...
6 Eylül 2018
IdeaSoft
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 3. Bölüm
E-ticaretteki ilk satışlarınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin 3. ve son bölümüne geldik. Yazı serimizin önceki bölümlerini aşağıdaki linklerden okuyabilirsiniz. 30 günde e-ticaretteki ilk...
5 Mart 2017
Sinan Oypan
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşında geri dönüşümlerinizi artıracak dijital pazarlama çalışmaları
Yılbaşı için geri sayımlar başladı ve firmalar da yavaş yavaş pazarlama çalışmalarıyla yılbaşı satışlarını artırmak için planlar yapmaya başladı. Dijital pazarlama çalışmaları aracılığıyla yılbaşına özel...
7 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
E-ticaret firmaları Instagram Hikayeler özelliğinden nasıl faydalanabilirler?
Instagram’ın geçtiğimiz aylarda yayınladığı Hikayeler özelliği, platforma Snapchat vari bir hava katmıştı. Türkiye’de birçok e-ticaret firması Snapchat’te yer almakta zorlanıyorlar. Hem hedef kitle hem de paylaşılacak...
4 Kasım 2016
Sinan Oypan
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
Küçük ve orta ölçekli firmalar için e posta pazarlama ipuçları
E posta pazarlama ipuçları küçük ve orta ölçekli firmalar için çok ciddi kazanımlar sağlayabilmektedir. Dijital pazarlama çalışmaları arasında en çok geri dönüşüm sağlayan e-postalar, küçük ve orta ölçekli firmaların,...
16 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
Doğru satış tekniği kullanmak, e-ticarette satışlarınızı ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynadığı için satış stratejilerinizin üzerinde planlamalar yapmanız önemlidir. İnternetten satışlarda kullanılabilecek...
28 Temmuz 2020
Sinan Oypan