Toplantı yönetimi için 11 online araç

15 Nisan 2020
Ferad Osman Sali
Toplantı yönetimi için 11 online araç

Toplantı yönetimi özellikle bu günlerdeki virüs salgını döneminde evden çalışmaya geçen firmalar için önemli bir konu oldu. Genellikle yüz yüze ofis ortamında yapılan toplantılardan farklı olarak online toplantılarda farklı bir yaklaşım izlemek gerekmektedir. Bu süreçte toplanyı yönetimini kolaylaştıracak online toplantı araçlarına da burada yer veriyoruz.

İlgili rehber: Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem

Toplantı yönetimi için online araçlar

Başlıklara tıklayarak ilgili aracın web sitesine gidebilirsiniz.

Zoom Meetings

Zoom Meetings, yüksek kalitede ses ve video ile görüntü desteği sunmanın yanı sıra 1000 katılımcıya kadar destek sunmakta. Aynı anda 49 kişi görüntülü olarak aynı ekran üzerinde toplantıya katılabilmekte. Gerçek zamanlı mesajlaşma, ekip içi chat, içerik paylaşımı ve dahili ortak çalışma araçları da sunmakta. Toplantıların kaydını alabildiğiniz gibi bulut ortamında da bu görüşmeleri saklayabilmektesiniz. Büyük ekipleri olan ve toplantı yönetimine ihtiyaç duyan firmalar için tavsiye edilmektedir.

1’e 1 görüşmelerde 40 dakikaya kadar olan görüşmelerde ücretsiz olan yazılımın ücretli planı ise 14,99 dolardan başlayan fiyatlarla sunulmakta.

Google Meet

Google’ın G Suite’i ile berbaer gelen Google Meet, video konferans aracı olarak öne çıkmakta. Konuklar akıllı telefonları üzerinden de görüşmelere katılabilmekteler. COVID-19 salgını sonrasında Google, ileri seviye özellikleri tüm G-Suite kullanıcılarına 30 Eylül 2020’ye kadar açmış durumda. Pro hesabınız olmasa da bu özellikleri Eylül sonuna kadar kullanabilirsiniz. Anlık olarak 250 katılımcıya kadar destekleyen Google Meet canlı yayınlarına 100.000 kişi de izleyici olarak katılabilmekte.

G-Suite, aylık 6 dolardan başlayan planlarla kullanıcılara sunulmakta.

Microsoft Teams

Microsoft Teams, Micorsoft Office 365’in video konferans ve ortak çalışma yazılımı. Microsoft araçlarını kullanıyorsanız bu sizin için uygun bir yazılım olabilir. Bire bir görüşmelerin yanı sıra 10.000 kişiye kadar katılımcının yer alabildiği toplantılar da yapabilirsiniz. Not alma, ekran paylaşımı, toplantıyı kaydetme ve anlık mesajlaşma sunulan özelliklerden bazıları.

Office 365, aylık 8 dolardan başlayan fiyatlarlarla kullanıcılara sunulmakta.

GoToMeeting

LogMeIn’in konferans uygulaması olan GoToMeeting, aynı adan 250 katılımcının yer alabildiği ve aynı anda 25 aktif webcam ile kullanılabilen bir toplantı yönetim aracı. Takvim entegrasyonu, otomasyon aramalar, ekran paylaşımı, tekrar kullanımlar için kişiselleştirilmiş toplantı alanı ve sınırsız kayıt imkanı sağlamakta. Siri için sesli komutları da destekleyen platform, içinde arama yapılabilen toplantı dökümleri de sunmakta.

GoToMeeting, aylık 12 dolardan başlayan fiyatlarla kullanıcılara sunulmakta.

BlueJeans

Modern iş alanları toplantı platformu sloganı ile öne çıkan BlueJeans, ileri tarihlere ayarlanabilen ve ortak çalışma araçları sunan bir toplantı yönetim aracı. HD kalitede video ve yüksek kaliteli ses ile arkaplandaki sesleri kesen sistemi ile aynı anda 100 katılımcıya kadar destekleyen bu yazılım, ekran kaydı, buluta toplantı kaydı, ekran paylaşma ve uygulama için üretkenlik araçları sunmakta. Microsoft Teams, Workplace by Facebook, Office 365, Google Takvim, Slack, Trello gibi birçok yazılımla da uyumlu.

BlueJeans, aylık 9,99 dolardan başlayan fiyatlarla kullanıcılara sunulmakta.

Zoho Meeting

Zoho Meetings, toplantı ve webinarlar için çözüm sağlayan bir yazılım. Gerçek zamanlı ses ve görüntü seçeneği ile ortak çalışma sağlayan yazılım, ekran paylaşımı ve uzaktan erişim gibi seçenekler sunuyor. Paylaşılan ekranda uzaktan erişim ile kontrol sağlamanın yanı sıra toplantı yönetimi sürecinde, moderatör kontrolünün seçini de sağlamakta. Kullanıcıları sessize alma, yeni kullanıcı ekleme ve kullanıcıları görüşmeden çıkartma gibi özellikler de bu araç içerisinde bulunmakta.

100 katılımcıya ve 10 toplantı kaydına kadar aylık plan 8 dolar olarak fiyatlandırılmakta.

Cisco Webex

Cisco Webex, en eski online video konferans araçlarından biri. Virüs salgını sürecinde firmalara kolaylık sağlamak için birçok pro özelliği de 4 aylık bir süre için ücertsiz olarak sunuyor. Anlık olarak 25 katılımcıyla görüntülü konuşma imkanı sağlayan yazılım, ekrran ve dosya paylaşma özellikleri sunmakta. Birçok popüler toplantı yönetim aracıyla da uyumlu olarak çalışmakta.

5GB’lık bulut tabanlı saklama alanı sağlayan aylık planı 13,50 dolardan başlamakta.

Intermedia AnyMeeting

Intermedia AnyMeeting, video konferans özelliğini işletmelere 2021’e kadar ücretsiz olarak sunmakta. 12 katılımcıya kadar HD video özelliği sunan yazılım, ekran paylaşma, gerçek zamanlı ekran notları ekleme, sınırsız kayıt ve saklama alanı, markaya için özel kişiselleştirme seçenekleri ve uzaktan erişim sağlamakta.

Aylık plan 2021’den itibaren 9,99 dolarak olarak sunulacak.

FreeConferance.com

FreeConferance.com, online video konferans yazılımı olarak öne çıkıyor. Ekran paylaşma, dosya paylaşma, moderatör kontrolü ve gerçek zamanlı chat özelliğinin yanı sıra Youtube üzerinde canlı yayın özelliği de toplantı yönetimi yapmak isteyenlere sunmakta.

2 aylık ücretsiz deneme süresi sunan yazılımın aylık ücretlendirmeleri de 9,99 dolardan başlamakta.

Join.me

Join.me, LogMeIn’in hızlı ve kolay bir şekilde grup konuşmaları sağlayan bir yazılımı. Arama URL adresini özelleştirerek, katılımcılara gönderebiliyorsunuz. Ekran paylaşma özelliğinin yanı sıra 3 ile 10 kişi aynı anda katılım yapabilmekte.

3 katılımcıya kadar ücretsiz olan yazılımın daha fazla kullanıcı dahil etmek isteyenler için aylık planı 10 dolardan başlamakta.

Skype

Toplantı yönetimi yapmak isteyenler için Skype, 50 kişiye kadar olan görüşmeleri ücretsiz olarak kullanıcılara sunmakta. HD ekran paylaşmanın yanı sıra 300 MB’a kadar dosya paylaşımı da sunmakta. Gerçek zamanlı mesajlaşmanın yanı sıra yazılı konuşmaya davet özellikleri de bulunmakta.

Toplantı kayıtlarını da 30 gün boyunca saklayan Skype’ı ücretsiz olarak kullanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Paraşüt Nedir, Paraşüt ile E-ticaret Entegrasyonu Nasıl Yapılır?
Paraşüt Nedir, Paraşüt ile E-ticaret Entegrasyonu Nasıl Yapılır?
E-ticaret, dükkân gibi fiziksel alanlar kiralamak ve buralarda görevlendirmek üzere çalışan istihdam etmek gibi gerekliliklerin bulunmadığı bir iş modelidir. Dolayısıyla pek çok genç girişimci ile küçük ve orta ölçekli işletme...
21 Mart 2022
Savaş Çetinkaya
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Google Ads Nedir? Nasıl Kullanılır?
Ticaretin temel yapı taşlarından birisinin reklam olduğu yadsınamaz bir gerçektir. Ticaretin şekli ne kadar değişirse değişsin, o şekle uygun bir reklamcılık yöntemi de mutlaka bulunur. Öyle ki dijital dünyadaki hızlı gelişim ile...
22 Şubat 2021
Savaş Çetinkaya
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir ve avantajları nelerdir?
Influencer Marketing nedir / influencer marketing nedir, influencer marketing ne demek; özetle influencer marketing nedir ve influencer marketing ile ilgili daha fazlası bu yazımızda. Influencer marketing uzun süredir farklı kanallar...
2 Mayıs 2018
Ferad Osman Sali
Pazarlama İletişimi Nedir? Nasıl Yapılır? Stratejleri Nelerdir?
Pazarlama İletişimi Nedir? Nasıl Yapılır? Stratejleri Nelerdir?
E-ticarete atıldığınızda, geleneksel ticaret hakkında da çok şey öğrenebilirsiniz. Ticarette temel mantık aynı olsa da e-ticaret, geleneksel ticaretin dijitalize ve daha gelişmiş hâlidir. Ortak nokta ise elbette pazarlamadır. Hem...
24 Ocak 2022
Savaş Çetinkaya
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
SEO: Sayfalarınızın doğru bir şekilde indekslenmemesine yol açan 5 sorun
E-ticaret sitenizin Google’da iyi bir şekilde indekslenmesi organik olarak daha çok trafik elde ederek, geri dönüşümlerinizi ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynamaktadır. Ancak yapılan bir takım yanlışlar e-ticaret...
6 Ağustos 2018
Ferad Osman Sali
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
Ödeme sayfalarında dikkati dağıtan unsurlar nelerdir?
E-ticaretteki gelirlerinizi artırabilmek için, satışlarınızı artırmanız gerekiyor. Tabii ki bunun için de sepette bırakılan ürünlerin bir hayli az ve ödeme sayfalarındaki dönüşümlerinizin de oldukça yüksek olması...
25 Kasım 2016
Ferad Osman Sali