Toplantı yönetimi için 11 online araç

15 Nisan 2020
Sinan Oypan

Toplantı yönetimi özellikle bu günlerdeki virüs salgını döneminde evden çalışmaya geçen firmalar için önemli bir konu oldu. Genellikle yüz yüze ofis ortamında yapılan toplantılardan farklı olarak online toplantılarda farklı bir yaklaşım izlemek gerekmektedir. Bu süreçte toplanyı yönetimini kolaylaştıracak online toplantı araçlarına da burada yer veriyoruz.

İlgili rehber: Toplantılarda kaybedilen zamanı geri kazanmak için 5 yöntem

Toplantı yönetimi için online araçlar

Başlıklara tıklayarak ilgili aracın web sitesine gidebilirsiniz.

Zoom Meetings

Zoom Meetings, yüksek kalitede ses ve video ile görüntü desteği sunmanın yanı sıra 1000 katılımcıya kadar destek sunmakta. Aynı anda 49 kişi görüntülü olarak aynı ekran üzerinde toplantıya katılabilmekte. Gerçek zamanlı mesajlaşma, ekip içi chat, içerik paylaşımı ve dahili ortak çalışma araçları da sunmakta. Toplantıların kaydını alabildiğiniz gibi bulut ortamında da bu görüşmeleri saklayabilmektesiniz. Büyük ekipleri olan ve toplantı yönetimine ihtiyaç duyan firmalar için tavsiye edilmektedir.

1’e 1 görüşmelerde 40 dakikaya kadar olan görüşmelerde ücretsiz olan yazılımın ücretli planı ise 14,99 dolardan başlayan fiyatlarla sunulmakta.

Google Meet

Google’ın G Suite’i ile berbaer gelen Google Meet, video konferans aracı olarak öne çıkmakta. Konuklar akıllı telefonları üzerinden de görüşmelere katılabilmekteler. COVID-19 salgını sonrasında Google, ileri seviye özellikleri tüm G-Suite kullanıcılarına 30 Eylül 2020’ye kadar açmış durumda. Pro hesabınız olmasa da bu özellikleri Eylül sonuna kadar kullanabilirsiniz. Anlık olarak 250 katılımcıya kadar destekleyen Google Meet canlı yayınlarına 100.000 kişi de izleyici olarak katılabilmekte.

G-Suite, aylık 6 dolardan başlayan planlarla kullanıcılara sunulmakta.

Microsoft Temas

Microsoft Teams, Micorsoft Office 365’in video konferans ve ortak çalışma yazılımı. Microsoft araçlarını kullanıyorsanız bu sizin için uygun bir yazılım olabilir. Bire bir görüşmelerin yanı sıra 10.000 kişiye kadar katılımcının yer alabildiği toplantılar da yapabilirsiniz. Not alma, ekran paylaşımı, toplantıyı kaydetme ve anlık mesajlaşma sunulan özelliklerden bazıları.

Office 365, aylık 8 dolardan başlayan fiyatlarlarla kullanıcılara sunulmakta.

GoToMeeting

LogMeIn’in konferans uygulaması olan GoToMeeting, aynı adan 250 katılımcının yer alabildiği ve aynı anda 25 aktif webcam ile kullanılabilen bir toplantı yönetim aracı. Takvim entegrasyonu, otomasyon aramalar, ekran paylaşımı, tekrar kullanımlar için kişiselleştirilmiş toplantı alanı ve sınırsız kayıt imkanı sağlamakta. Siri için sesli komutları da destekleyen platform, içinde arama yapılabilen toplantı dökümleri de sunmakta.

GoToMeeting, aylık 12 dolardan başlayan fiyatlarla kullanıcılara sunulmakta.

BlueJeans

Modern iş alanları toplantı platformu sloganı ile öne çıkan BlueJeans, ileri tarihlere ayarlanabilen ve ortak çalışma araçları sunan bir toplantı yönetim aracı. HD kalitede video ve yüksek kaliteli ses ile arkaplandaki sesleri kesen sistemi ile aynı anda 100 katılımcıya kadar destekleyen bu yazılım, ekran kaydı, buluta toplantı kaydı, ekran paylaşma ve uygulama için üretkenlik araçları sunmakta. Microsoft Teams, Workplace by Facebook, Office 365, Google Takvim, Slack, Trello gibi birçok yazılımla da uyumlu.

BlueJeans, aylık 9,99 dolardan başlayan fiyatlarla kullanıcılara sunulmakta.

Zoho Meeting

Zoho Meetings, toplantı ve webinarlar için çözüm sağlayan bir yazılım. Gerçek zamanlı ses ve görüntü seçeneği ile ortak çalışma sağlayan yazılım, ekran paylaşımı ve uzaktan erişim gibi seçenekler sunuyor. Paylaşılan ekranda uzaktan erişim ile kontrol sağlamanın yanı sıra toplantı yönetimi sürecinde, moderatör kontrolünün seçini de sağlamakta. Kullanıcıları sessize alma, yeni kullanıcı ekleme ve kullanıcıları görüşmeden çıkartma gibi özellikler de bu araç içerisinde bulunmakta.

100 katılımcıya ve 10 toplantı kaydına kadar aylık plan 8 dolar olarak fiyatlandırılmakta.

Cisco Webex

Cisco Webex, en eski online video konferans araçlarından biri. Virüs salgını sürecinde firmalara kolaylık sağlamak için birçok pro özelliği de 4 aylık bir süre için ücertsiz olarak sunuyor. Anlık olarak 25 katılımcıyla görüntülü konuşma imkanı sağlayan yazılım, ekrran ve dosya paylaşma özellikleri sunmakta. Birçok popüler toplantı yönetim aracıyla da uyumlu olarak çalışmakta.

5GB’lık bulut tabanlı saklama alanı sağlayan aylık planı 13,50 dolardan başlamakta.

Intermedia AnyMeeting

Intermedia AnyMeeting, video konferans özelliğini işletmelere 2021’e kadar ücretsiz olarak sunmakta. 12 katılımcıya kadar HD video özelliği sunan yazılım, ekran paylaşma, gerçek zamanlı ekran notları ekleme, sınırsız kayıt ve saklama alanı, markaya için özel kişiselleştirme seçenekleri ve uzaktan erişim sağlamakta.

Aylık plan 2021’den itibaren 9,99 dolarak olarak sunulacak.

FreeConferance.com

FreeConferance.com, online video konferans yazılımı olarak öne çıkıyor. Ekran paylaşma, dosya paylaşma, moderatör kontrolü ve gerçek zamanlı chat özelliğinin yanı sıra Youtube üzerinde canlı yayın özelliği de toplantı yönetimi yapmak isteyenlere sunmakta.

2 aylık ücretsiz deneme süresi sunan yazılımın aylık ücretlendirmeleri de 9,99 dolardan başlamakta.

Join.me

Join.me, LogMeIn’in hızlı ve kolay bir şekilde grup konuşmaları sağlayan bir yazılımı. Arama URL adresini özelleştirerek, katılımcılara gönderebiliyorsunuz. Ekran paylaşma özelliğinin yanı sıra 3 ile 10 kişi aynı anda katılım yapabilmekte.

3 katılımcıya kadar ücretsiz olan yazılımın daha fazla kullanıcı dahil etmek isteyenler için aylık planı 10 dolardan başlamakta.

Skype

Toplantı yönetimi yapmak isteyenler için Skype, 50 kişiye kadar olan görüşmeleri ücretsiz olarak kullanıcılara sunmakta. HD ekran paylaşmanın yanı sıra 300 MB’a kadar dosya paylaşımı da sunmakta. Gerçek zamanlı mesajlaşmanın yanı sıra yazılı konuşmaya davet özellikleri de bulunmakta.

Toplantı kayıtlarını da 30 gün boyunca saklayan Skype’ı ücretsiz olarak kullanabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların...
30 Ocak 2019
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram üzerinden daha fazla verim almak ve etkileşim oranlarını artırmak için, iyi bir yönetim yapılması gerekir. Instagram yönetimini etkin bir şekilde yapmak için farklı farklı araçlardan yararlanmak gerekir. Dünkü...
14 Eylül 2017
Sinan Oypan
SEO raporu nasıl hazırlanır?
SEO raporu hazırlamak, e-ticaret sitenizin SEO performansını daha iyi analiz etmek ve bu konuda yaptığınız çalışmaları daha iyi bir şekilde takip etmenizi kolaylaştırır. Kendi SEO çalışmalarınızı yapıyorsanız, bu raporları...
27 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirinizi artıracak reklam stratejileri belirlemeniz, hem bütçenizi iyi yönetmenizi hem de reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm edinmenizi sağlar. Tabii ki doğru stratejileri belirlemek için, reklam planlarınız...
13 Mart 2019
Sinan Oypan
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Görsellik günümüzdeki en önemli unsurlardan biri. Bunun sebeplerinden biri de insanlar olarak doğamızda görselliğe dikkat etmek var. Bu durumda da hayatımızın her alanında görsel unsurlar ilk olarak dikkatimizi...
11 Eylül 2016
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir. Yazıların,...
21 Eylül 2016
Sinan Oypan
Mutsuz ve sinirli müşterilere karşı nasıl yaklaşmalısınız?
E-ticaret ile ilgilenirken karşınıza mutsuz veya sinirli müşteriler devamlı çıkabilir. Firma ya da kullanıcı kaynaklı problemler oluşabilir; ancak sonuçta müşteriler doğrudan ilgili firmaya yönelirler. Yanlış ürün...
4 Nisan 2017
Sinan Oypan
İnternette satış yaparken özellikle dikkat etmeniz gerekenler
İnternette satış yapmak, günümüzde yaygınlaşmaya başladı ve böylelikle e-ticaret sektörü de Türkiye’de büyümeye devam ediyor. Tabii ki bir e-ticaret sitesi kurmak ve satacak ürünler bulmak tek başına bu süreçte yeterli...
11 Mayıs 2020
Sinan Oypan
İnternetten satış siteleri için video pazarlama taktikleri
İnternetten satış siteleri, pazarlama çalışmalarında video içeriklerden yararlanarak etkileşim ve geri dönüşümlerini önemli bir şekidle artırmaktalar. Günümüzdeki en popüler içerik formatlarından biri olması nedeniyle...
12 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?
Temmuz başında Nintendo ve Niantic tarafından yayınlanan Pokemon Go uygulaması, tüm dünyayı kasıp kavuruyor. Son günlerde bu uygulamayı görmemiş olmanız pek de mümkün değil. Çok hızlı bir şekilde başarıya ulaşan bu...
23 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Girişimciliğin insanlar tarafından abartılan 4 yönü
Girişimcilik son dönemlerde oldukça popüler bir hal almaya başladı. Türkiye’de her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkıyor. Bu tabii ki girişimcilik ekosistemi için oldukça iyi bir durum olsa da girişimciliğin abartılan...
17 Eylül 2016
Sinan Oypan
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan