E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?

18 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?

İşletme yönetimi, e-ticarette önemli bir yere sahip olduğu gibi şirketlerin de özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Özellikle işlerini büyütmek isteyen küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları stratejiler oluşturarak yol haritalarını belirlemeleri oldukça önemli. İşletme yönetimi doğru bir şekilde yapılmadığında, hem operasyonel, hem pazarlama, hem şirket içi yönetim konusunda bir takım problemlerle karşılaşılacağı için şirketin büyümesi de zorlaşır.

İşletme yönetimi nedir?

İşletme yönetimi, bir işletmenin hukuksal, finansal çalışmalarının takibinin yapılması; şirket içi personel ve yöneticiler arasındaki uyumlu çalışması için gerekli olan prosedürlerin belirlenmesi, pazarlama ve reklam çalışmalarının takibinin yapılması; işletme ile ilgili hedef ve amaçların belirlenerek bunları hayata geçirecek planların yapılmasını kapsamaktadır.

Şirket içi atılacak olan adımların belirlenmesinin yanı sıra şirketin uzun vadede başarıya ulaşmasını sağlayacak plan ve stratejilerin oluşturulması da işletme yönetimi dahilindedir.

E-ticaret firmalarının da kendi bünyelerinde bu çalışmaları yapmaları, daha stabil bir büyüme planı ile işlerini uzun vadede sürdürebilmelerini sağladığı için işletme yönetimine ciddi şekilde önem vermeleri gerekmektedir.

İşletme yönetimi nasıl yapılır?

Şirket hedeflerinin belirlenmesi

İşletme yönetimi sürecinde yapılması gereken çalışmaların başında şirket hedeflerinin belirlenmesi gelmektedir. Şirketin kısa, orta ve uzun vadeli hedeflerinin planlanması, bu planların nasıl hayata geçirileceği ile ilgili stratejileri oluşturmak ve bunların uygulanması için gerekli adımları atmak; öncelikli çalışmalar arasındadır.

Şirketinizin uzun vadede başarısını sağlamak için bu planların ve uygulama stratejilerinin belirlenmesi oludkça önemlidir ve unutulmaması gerekir.

Yönetici ve personel iletişimi yönetimi

Yöneticiler ve personel arasındaki iletişimin yönetilmesi ve çalışanlar için gerekli prosedürlerin hazırlanması da işletme yönetimi içerisinde olan çalışmalardan biri. Yöneticilerin görevlerinin yanı sıra personelle olan iletişim kuralları, personelin görev dağılımı, iş atamaları, yeni işe alımlar, işten çıkarmalar gibi insan kaynakları odağında da gerekli planlamaların ve yol haritalarının belirlenmesi bu süreçte üzerinde durulması gereken konular arasındadır.

Şirket planlarının uygulanması

Yukarıda da bahsettiğimiz şirketin kısa, orta ve uzun vadeli planlarının hazırlanmasının yanı sıra bu planların uygulanması için de gerekli olan adımların nasıl atılacağının belirlenmesi bu sürece dahildir. Yapılacak işlerden kimlerin sorumlu olacağı, farklı işlere göre ekiplerin oluşturulması, operasyonel sürecin nasıl yönetileceği, pazarlama ve reklam çalışmaları için ne tür kanallardan yararlanılacağı, bu çalışmalar için gerekli olan bütçelerin hesaplanması, iş takibinin nasıl ve kimler tarafından yapılacağı gibi konular işletme yönetimi sırasında üzerinde durulması gereken konular arasında yer alıyor.

Finansal yönetimin yapılması

İşletme yönetimi aynı zamanda finansal planlamaları ve uygulamaları da kapsamaktadır. Şirketin mali taraftaki her hareketinin planlanması, gelir gider hesaplarının yapılması ve takip edilmesi de bu süreçte yapılması gereken çalışmalardır.

Hangi çalışmalara ne kadarlık bir bütçe ayrılacağını, eldeki sermayenin verimli bir şekilde kullanılması, pazarlama ve reklam bütçelerinin planlanması, şirket giderlerinin kontrol altında tutulması ve kasaya giren sıcak para akışının da takibinin yapılması önemlidir. Bunların yanı sıra depo ve lojistik maliyetlerinin hesaplanarak da optimize edilmesi finansal yönetim sürecinde yapılması gereken işler arasında yer alır.

İlgili rehber: E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler

Vergi ve ödemelerin takibi

İşletme yönetimi yaparken sorumlu ve yükümlü olduğunuz vergilerin takibini ve ödemelerini de yapmanız bir hayli önemli. Şirket olarak, yaptığınız satışlar sonrasında ödemeniz gereken vergiler bulunduğu gibi, vergi mükellefi olduğunuz için de takibini yapmanız gereken başka vergileriniz de bulunur.

İlgili rehber: E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci

Lojistik yönetim

Lojistik yönetim de önemli alanlardan biri. Ürün tedarik süreçleri, ürünün tedarikçiden ulaşım süreçleri, siparişlerin tüketiciye ulaştırılma süreçleri takip edilmelidir. Bunlara ek olarak lojistik süreçlerin maliyetlerini de hesaplanarak, en uygun hale optimize edilmelidir.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları

Lojistik yönetim içerisinde, depo kullanımı ve yönetimi, stok takibi ve yönetimi, deponun verimli kullanılması, e-ticaret sitesinde görünen ürün adetleriyle mevcut stok adetlerinin uyumluluğunu sağlamak da işletme yönetimi sürecinde yapılması gereken çalışmalar arasında yer alır.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için depo ve stok yönetim ipuçları

İlgili rehber: Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?

Pazarlama ve reklam çalışmalarının planlanması

Pazarlama ve reklam çalışmaları, marka ve ürün bilinirliğini artırarak, ürüne talep yaratılması için de önemlidir. Bu sebeple de işletme yönetimi sürecinde bu konuların da planlanması gerekir. Pazarlama ve reklam işlerinden sorumlu olan ekibi belirleyerek, bu ekiple beraber nasıl çalışmalar yapmanız gerektiğini planlamanız ve gereken optimum bütçeyi belirleyerek, bu çalışmaların düzenli bir şekilde yürütülmesini de sağlamanız önemlidir.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Ürün yönetimi

İşletme yönetimi, e-ticaret sitenizdeki ürün gruplarının belirlenmesi, ürüne talep yaratma ile ilgili stratejilerin oluşturulması, ürün geliştirme ve tüketicilerin beklentilerini karşılayacak yeni ürünler bulma gibi süreçleri de kapsamaktadır.

İlgili rehber: E-ticarette ürün yönetimi nasıl daha iyi yapılır?

Ürün yönetimi yaparken, arama motorları üzerindeki görünürlüğü artırmak için SEO çalışmalarını belirlemek, ürünün tedariğinin düzenli olarak sağlanması için alternatif tedarikçilerin bulunması, talep gören ve görmeyen ürünlerin belirlenerek, satışı az olan ürünlerin satışını artırmak için stratejiler geliştirmek de önemlidir.

Müşteri ilişkileri ve iletişimi

İşletme yönetimi yaparken şirket içi sorumluluklarınız olduğu gibi müşterilerinize karşı da bir sorumluluğunuz bulunur. Bu sorumluluğu yerine getirmek için de müşteri ilişkilerine yönelik bir prosedür oluşturmanız, çağrı merkezinizdeki personeli eğitmeniz ve bu prosedürlerin tüm müşterilere aynı standart ve kalitede uygulanmasından de sorumlusunuzdur.

İlgili rehber: E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri

Müşteri ilişkilerinizi geliştirmek ve müşteri memnuniyetini artırmak için, destek ekibinizin iyi donanımlı olması gerekmektedir ve bu görev de sizin sorumluluğunuzdadır. Ekipman olarak donanımlı olmanın yanı sıra iletişim prosedürlerinin de ekipteki çalışanlara doğru aktarılması da gerekmektedir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler
Online işletme kurma sürecinde bilmeniz gerekenler
Girişimciler ve kendi işini yapmak isteyenler için online işletme kurma büyük bir adım ve özenle yapılması gereken bir iş. Bu süreçte bir e-ticaret sitesi kurmadan önce ve kurma aşamasında yapılması gereken çalışmalar...
13 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 2. Bölüm
Instagram üzerinden daha fazla verim almak ve etkileşim oranlarını artırmak için, iyi bir yönetim yapılması gerekir. Instagram yönetimini etkin bir şekilde yapmak için farklı farklı araçlardan yararlanmak gerekir. Dünkü...
14 Eylül 2017
Sinan Oypan
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Blog içeriği oluşturmak bazen zor olabiliyor ve bu nedenle de bir süre sonra konu bulunamadığı için blog çalışmalarına ara verilebiliyor. Konu sıkıntısı çekmeye başladığınızda izleyebileceğiniz bazı yollar bulunuyor. Bu...
7 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
Neden hem SEO hem de sosyal medya pazarlamaya önem vermelisiniz? - 2. Bölüm
E-ticaret siteniz için bir dijital pazarlama stratejisi oluştururken birçok farklı pencereden bakmanız ve bu çalışmaları bir çatı altında oluşturmanız gerekir. Bu çatı altında beraber yürümesi gereken alanlar arasında SEO ve...
21 Eylül 2017
Sinan Oypan
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office (Evden) çalışan e-ticaret firmaları için ipuçları
Home office / home ofis evden ticaret yapacaklar için hazırladığımız bu yazımızda home ofis çalışacak e-ticaret firmaları için üretkenlik ipuçlarını ele aldık. Home office / home ofis evden ticaret Son yıllarda home office...
30 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin kullanabileceği pazarlama yöntemleri
Küçük işletmelerin işlerini büyütmek ve markalarını tanıtmak için pazarlama yöntemleri geliştirmeleri ve uygulamaları gerekir. Küçük işletmeler, düşük bütçeler gerektiren pazarlama yöntemleri kullanarak, yeni hedef...
14 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
E-ticaret yaparken sanal ofis kullanmak avantajlı mı?
Türkiye’deki firmaların da son dönemlerdeki eğiliminden dolayı, sanal ofis kullanımı ülke genelinde bir hayli yaygınlaşmaya başladı. Düşük maliyetler, şirket kurulumu için adres kaydı oluşturulabilmesi gibi birçok özellik...
31 Ocak 2020
Sinan Oypan
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Youtube izlenme süresini artırmak için neler yapabilirsiniz?
Video içeriklerin popülerleşmesiyle beraber Youtube içeriklerine olan ilgi de artmaya başlıyor. Bu noktada da Youtube izlenme süreleri, markalar için ölçümlenmesi gereken bir metrik halini almaya başlıyor. Youtube videolarının geri...
6 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışmak, e-ticaret firmanızı büyütmek, yeni kitlelere ulaşmak, internetteki görünürlüğünüzü ve marka gücünüzü artırmak için önemlidir. Doğru tanıtım çalışmalarını yapmak, markanızın ön plana...
1 Eylül 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin