E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?

18 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?

İşletme yönetimi, e-ticarette önemli bir yere sahip olduğu gibi şirketlerin de özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Özellikle işlerini büyütmek isteyen küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları stratejiler oluşturarak yol haritalarını belirlemeleri oldukça önemli. İşletme yönetimi doğru bir şekilde yapılmadığında, hem operasyonel, hem pazarlama, hem şirket içi yönetim konusunda bir takım problemlerle karşılaşılacağı için şirketin büyümesi de zorlaşır.

İşletme yönetimi nedir?

İşletme yönetimi, bir işletmenin hukuksal, finansal çalışmalarının takibinin yapılması; şirket içi personel ve yöneticiler arasındaki uyumlu çalışması için gerekli olan prosedürlerin belirlenmesi, pazarlama ve reklam çalışmalarının takibinin yapılması; işletme ile ilgili hedef ve amaçların belirlenerek bunları hayata geçirecek planların yapılmasını kapsamaktadır.

Şirket içi atılacak olan adımların belirlenmesinin yanı sıra şirketin uzun vadede başarıya ulaşmasını sağlayacak plan ve stratejilerin oluşturulması da işletme yönetimi dahilindedir.

E-ticaret firmalarının da kendi bünyelerinde bu çalışmaları yapmaları, daha stabil bir büyüme planı ile işlerini uzun vadede sürdürebilmelerini sağladığı için işletme yönetimine ciddi şekilde önem vermeleri gerekmektedir.

İşletme yönetimi nasıl yapılır?

Şirket hedeflerinin belirlenmesi

İşletme yönetimi sürecinde yapılması gereken çalışmaların başında şirket hedeflerinin belirlenmesi gelmektedir. Şirketin kısa, orta ve uzun vadeli hedeflerinin planlanması, bu planların nasıl hayata geçirileceği ile ilgili stratejileri oluşturmak ve bunların uygulanması için gerekli adımları atmak; öncelikli çalışmalar arasındadır.

Şirketinizin uzun vadede başarısını sağlamak için bu planların ve uygulama stratejilerinin belirlenmesi oludkça önemlidir ve unutulmaması gerekir.

Yönetici ve personel iletişimi yönetimi

Yöneticiler ve personel arasındaki iletişimin yönetilmesi ve çalışanlar için gerekli prosedürlerin hazırlanması da işletme yönetimi içerisinde olan çalışmalardan biri. Yöneticilerin görevlerinin yanı sıra personelle olan iletişim kuralları, personelin görev dağılımı, iş atamaları, yeni işe alımlar, işten çıkarmalar gibi insan kaynakları odağında da gerekli planlamaların ve yol haritalarının belirlenmesi bu süreçte üzerinde durulması gereken konular arasındadır.

Şirket planlarının uygulanması

Yukarıda da bahsettiğimiz şirketin kısa, orta ve uzun vadeli planlarının hazırlanmasının yanı sıra bu planların uygulanması için de gerekli olan adımların nasıl atılacağının belirlenmesi bu sürece dahildir. Yapılacak işlerden kimlerin sorumlu olacağı, farklı işlere göre ekiplerin oluşturulması, operasyonel sürecin nasıl yönetileceği, pazarlama ve reklam çalışmaları için ne tür kanallardan yararlanılacağı, bu çalışmalar için gerekli olan bütçelerin hesaplanması, iş takibinin nasıl ve kimler tarafından yapılacağı gibi konular işletme yönetimi sırasında üzerinde durulması gereken konular arasında yer alıyor.

Finansal yönetimin yapılması

İşletme yönetimi aynı zamanda finansal planlamaları ve uygulamaları da kapsamaktadır. Şirketin mali taraftaki her hareketinin planlanması, gelir gider hesaplarının yapılması ve takip edilmesi de bu süreçte yapılması gereken çalışmalardır.

Hangi çalışmalara ne kadarlık bir bütçe ayrılacağını, eldeki sermayenin verimli bir şekilde kullanılması, pazarlama ve reklam bütçelerinin planlanması, şirket giderlerinin kontrol altında tutulması ve kasaya giren sıcak para akışının da takibinin yapılması önemlidir. Bunların yanı sıra depo ve lojistik maliyetlerinin hesaplanarak da optimize edilmesi finansal yönetim sürecinde yapılması gereken işler arasında yer alır.

İlgili rehber: E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler

Vergi ve ödemelerin takibi

İşletme yönetimi yaparken sorumlu ve yükümlü olduğunuz vergilerin takibini ve ödemelerini de yapmanız bir hayli önemli. Şirket olarak, yaptığınız satışlar sonrasında ödemeniz gereken vergiler bulunduğu gibi, vergi mükellefi olduğunuz için de takibini yapmanız gereken başka vergileriniz de bulunur.

İlgili rehber: E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci

Lojistik yönetim

Lojistik yönetim de önemli alanlardan biri. Ürün tedarik süreçleri, ürünün tedarikçiden ulaşım süreçleri, siparişlerin tüketiciye ulaştırılma süreçleri takip edilmelidir. Bunlara ek olarak lojistik süreçlerin maliyetlerini de hesaplanarak, en uygun hale optimize edilmelidir.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları

Lojistik yönetim içerisinde, depo kullanımı ve yönetimi, stok takibi ve yönetimi, deponun verimli kullanılması, e-ticaret sitesinde görünen ürün adetleriyle mevcut stok adetlerinin uyumluluğunu sağlamak da işletme yönetimi sürecinde yapılması gereken çalışmalar arasında yer alır.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için depo ve stok yönetim ipuçları

İlgili rehber: Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?

Pazarlama ve reklam çalışmalarının planlanması

Pazarlama ve reklam çalışmaları, marka ve ürün bilinirliğini artırarak, ürüne talep yaratılması için de önemlidir. Bu sebeple de işletme yönetimi sürecinde bu konuların da planlanması gerekir. Pazarlama ve reklam işlerinden sorumlu olan ekibi belirleyerek, bu ekiple beraber nasıl çalışmalar yapmanız gerektiğini planlamanız ve gereken optimum bütçeyi belirleyerek, bu çalışmaların düzenli bir şekilde yürütülmesini de sağlamanız önemlidir.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Ürün yönetimi

İşletme yönetimi, e-ticaret sitenizdeki ürün gruplarının belirlenmesi, ürüne talep yaratma ile ilgili stratejilerin oluşturulması, ürün geliştirme ve tüketicilerin beklentilerini karşılayacak yeni ürünler bulma gibi süreçleri de kapsamaktadır.

İlgili rehber: E-ticarette ürün yönetimi nasıl daha iyi yapılır?

Ürün yönetimi yaparken, arama motorları üzerindeki görünürlüğü artırmak için SEO çalışmalarını belirlemek, ürünün tedariğinin düzenli olarak sağlanması için alternatif tedarikçilerin bulunması, talep gören ve görmeyen ürünlerin belirlenerek, satışı az olan ürünlerin satışını artırmak için stratejiler geliştirmek de önemlidir.

Müşteri ilişkileri ve iletişimi

İşletme yönetimi yaparken şirket içi sorumluluklarınız olduğu gibi müşterilerinize karşı da bir sorumluluğunuz bulunur. Bu sorumluluğu yerine getirmek için de müşteri ilişkilerine yönelik bir prosedür oluşturmanız, çağrı merkezinizdeki personeli eğitmeniz ve bu prosedürlerin tüm müşterilere aynı standart ve kalitede uygulanmasından de sorumlusunuzdur.

İlgili rehber: E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri

Müşteri ilişkilerinizi geliştirmek ve müşteri memnuniyetini artırmak için, destek ekibinizin iyi donanımlı olması gerekmektedir ve bu görev de sizin sorumluluğunuzdadır. Ekipman olarak donanımlı olmanın yanı sıra iletişim prosedürlerinin de ekipteki çalışanlara doğru aktarılması da gerekmektedir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak Rehberi 2021
PttAVM Mağaza Açmak / EPttAVM de satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. EPttAVM satış yapmak, fiziki mağazası olan ya da internetten satış yapmak isteyen şirketler için ideal yöntemlerden biri...
19 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
E-ticarette yaz sezonu için pazarlama taktikleri
Yaz sezonu genellikle birçok sektörde durgun geçse de bu sezonu hareketlendirmek için de bir takım çalışmalar yapılabilir. Yaz sezonu sürecinde tüketicilerin aralıklı olarak tatile çıkmaları, sektörlerin durgunlaşmasına neden...
2 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme ipuçları | Yatırım nasıl alınır?
Yatırımcıları ikna etme bir startup için ilk adımı atmada en önemli ve zorlu kısımdır. Yatırımcıları ikna etme yolları nelerdir, yatırım nasıl alınır bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Girişimciler için,...
11 Haziran 2018
Sinan Oypan
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Videolarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde ilgi çekici ürün videoları çekmek için neler yapabileceğinizi sizlerle paylaşmıştık. Aynı zamanda videolarınıza reklam verirken dikkat etmeniz gereken kriterleri de paylaşmıştık. Bu yazımızda da kendi...
30 Ocak 2017
Sinan Oypan
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Doğru hedef kitleye ulaşmak için sosyal ağ analizi nasıl yapılır?
Pazarlama çalışmalarınızın performansını ve geri dönüşümünü artırmak için sosyal ağ analizi yaparak doğru hedef kitleye ulaşmanız gerekir. Her sektörün ve firmanın hitap ettiği kitle farklılık gösterir. Temel olarak...
22 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum diyenlere başlangıç ipuçları
E-ticaret sitesi kurmak istiyorum fakat nereden başlayacağımı bilmiyorum diyorsanız, e-ticaret nasıl yapılır konusunda endişeleriniz varsa bu yazımızda e ticaret sitesi kurmak için gerekenler konusunda bazı ipuçlarını...
14 Ağustos 2020
IdeaSoft
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
İnternetten takı satışı yapan firmalar için dijital pazarlama çalışmaları, geri dönüşümlerini ve satışlarını artırmak için gereklidir. Bu çalışmalar olmadan sadece organik büyümeye bağımlı kalmak, beklenen sonuçların...
8 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
İbrahim Çelebi
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
A/B testleri e-ticarette birçok farklı amaç için kullanılıyor. Herhangi bir eylemi farklı yollardan ele alarak, en iyi sonuçları ve performansı gösteren versiyonu bulmak için bu testlerden yararlanılıyor. A/B testlerinizi daha iyi...
25 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Stresli yaşam koşullarında hobiler stresi kafamızdan atarak, rahatlamayı ve keyifli vakit geçirmeyi sağlar. Her insan zevkleri ve yeteneği ölçüsünde kendine bir hobi seçer. Bu hobiler kimi zaman dağcılık, yüzme, gastronomi, doğa...
26 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya