fbpx

E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?

18 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?

İşletme yönetimi, e-ticarette önemli bir yere sahip olduğu gibi şirketlerin de özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Özellikle işlerini büyütmek isteyen küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları stratejiler oluşturarak yol haritalarını belirlemeleri oldukça önemli. İşletme yönetimi doğru bir şekilde yapılmadığında, hem operasyonel, hem pazarlama, hem şirket içi yönetim konusunda bir takım problemlerle karşılaşılacağı için şirketin büyümesi de zorlaşır.

İşletme yönetimi nedir?

İşletme yönetimi, bir işletmenin hukuksal, finansal çalışmalarının takibinin yapılması; şirket içi personel ve yöneticiler arasındaki uyumlu çalışması için gerekli olan prosedürlerin belirlenmesi, pazarlama ve reklam çalışmalarının takibinin yapılması; işletme ile ilgili hedef ve amaçların belirlenerek bunları hayata geçirecek planların yapılmasını kapsamaktadır.

Şirket içi atılacak olan adımların belirlenmesinin yanı sıra şirketin uzun vadede başarıya ulaşmasını sağlayacak plan ve stratejilerin oluşturulması da işletme yönetimi dahilindedir.

E-ticaret firmalarının da kendi bünyelerinde bu çalışmaları yapmaları, daha stabil bir büyüme planı ile işlerini uzun vadede sürdürebilmelerini sağladığı için işletme yönetimine ciddi şekilde önem vermeleri gerekmektedir.

İşletme yönetimi nasıl yapılır?

Şirket hedeflerinin belirlenmesi

İşletme yönetimi sürecinde yapılması gereken çalışmaların başında şirket hedeflerinin belirlenmesi gelmektedir. Şirketin kısa, orta ve uzun vadeli hedeflerinin planlanması, bu planların nasıl hayata geçirileceği ile ilgili stratejileri oluşturmak ve bunların uygulanması için gerekli adımları atmak; öncelikli çalışmalar arasındadır.

Şirketinizin uzun vadede başarısını sağlamak için bu planların ve uygulama stratejilerinin belirlenmesi oludkça önemlidir ve unutulmaması gerekir.

Yönetici ve personel iletişimi yönetimi

Yöneticiler ve personel arasındaki iletişimin yönetilmesi ve çalışanlar için gerekli prosedürlerin hazırlanması da işletme yönetimi içerisinde olan çalışmalardan biri. Yöneticilerin görevlerinin yanı sıra personelle olan iletişim kuralları, personelin görev dağılımı, iş atamaları, yeni işe alımlar, işten çıkarmalar gibi insan kaynakları odağında da gerekli planlamaların ve yol haritalarının belirlenmesi bu süreçte üzerinde durulması gereken konular arasındadır.

Şirket planlarının uygulanması

Yukarıda da bahsettiğimiz şirketin kısa, orta ve uzun vadeli planlarının hazırlanmasının yanı sıra bu planların uygulanması için de gerekli olan adımların nasıl atılacağının belirlenmesi bu sürece dahildir. Yapılacak işlerden kimlerin sorumlu olacağı, farklı işlere göre ekiplerin oluşturulması, operasyonel sürecin nasıl yönetileceği, pazarlama ve reklam çalışmaları için ne tür kanallardan yararlanılacağı, bu çalışmalar için gerekli olan bütçelerin hesaplanması, iş takibinin nasıl ve kimler tarafından yapılacağı gibi konular işletme yönetimi sırasında üzerinde durulması gereken konular arasında yer alıyor.

Finansal yönetimin yapılması

İşletme yönetimi aynı zamanda finansal planlamaları ve uygulamaları da kapsamaktadır. Şirketin mali taraftaki her hareketinin planlanması, gelir gider hesaplarının yapılması ve takip edilmesi de bu süreçte yapılması gereken çalışmalardır.

Hangi çalışmalara ne kadarlık bir bütçe ayrılacağını, eldeki sermayenin verimli bir şekilde kullanılması, pazarlama ve reklam bütçelerinin planlanması, şirket giderlerinin kontrol altında tutulması ve kasaya giren sıcak para akışının da takibinin yapılması önemlidir. Bunların yanı sıra depo ve lojistik maliyetlerinin hesaplanarak da optimize edilmesi finansal yönetim sürecinde yapılması gereken işler arasında yer alır.

İlgili rehber: E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler

Vergi ve ödemelerin takibi

İşletme yönetimi yaparken sorumlu ve yükümlü olduğunuz vergilerin takibini ve ödemelerini de yapmanız bir hayli önemli. Şirket olarak, yaptığınız satışlar sonrasında ödemeniz gereken vergiler bulunduğu gibi, vergi mükellefi olduğunuz için de takibini yapmanız gereken başka vergileriniz de bulunur.

İlgili rehber: E ticaret vergileri hangileridir? | E ticaret vergi süreci

Lojistik yönetim

Lojistik yönetim de önemli alanlardan biri. Ürün tedarik süreçleri, ürünün tedarikçiden ulaşım süreçleri, siparişlerin tüketiciye ulaştırılma süreçleri takip edilmelidir. Bunlara ek olarak lojistik süreçlerin maliyetlerini de hesaplanarak, en uygun hale optimize edilmelidir.

İlgili rehber: E-ticaret şirketleri için lojistik yönetimi ipuçları

Lojistik yönetim içerisinde, depo kullanımı ve yönetimi, stok takibi ve yönetimi, deponun verimli kullanılması, e-ticaret sitesinde görünen ürün adetleriyle mevcut stok adetlerinin uyumluluğunu sağlamak da işletme yönetimi sürecinde yapılması gereken çalışmalar arasında yer alır.

İlgili rehber: Yeni başlayanlar için depo ve stok yönetim ipuçları

İlgili rehber: Tedarik zinciri nedir ve neden önemlidir?

Pazarlama ve reklam çalışmalarının planlanması

Pazarlama ve reklam çalışmaları, marka ve ürün bilinirliğini artırarak, ürüne talep yaratılması için de önemlidir. Bu sebeple de işletme yönetimi sürecinde bu konuların da planlanması gerekir. Pazarlama ve reklam işlerinden sorumlu olan ekibi belirleyerek, bu ekiple beraber nasıl çalışmalar yapmanız gerektiğini planlamanız ve gereken optimum bütçeyi belirleyerek, bu çalışmaların düzenli bir şekilde yürütülmesini de sağlamanız önemlidir.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Ürün yönetimi

İşletme yönetimi, e-ticaret sitenizdeki ürün gruplarının belirlenmesi, ürüne talep yaratma ile ilgili stratejilerin oluşturulması, ürün geliştirme ve tüketicilerin beklentilerini karşılayacak yeni ürünler bulma gibi süreçleri de kapsamaktadır.

İlgili rehber: E-ticarette ürün yönetimi nasıl daha iyi yapılır?

Ürün yönetimi yaparken, arama motorları üzerindeki görünürlüğü artırmak için SEO çalışmalarını belirlemek, ürünün tedariğinin düzenli olarak sağlanması için alternatif tedarikçilerin bulunması, talep gören ve görmeyen ürünlerin belirlenerek, satışı az olan ürünlerin satışını artırmak için stratejiler geliştirmek de önemlidir.

Müşteri ilişkileri ve iletişimi

İşletme yönetimi yaparken şirket içi sorumluluklarınız olduğu gibi müşterilerinize karşı da bir sorumluluğunuz bulunur. Bu sorumluluğu yerine getirmek için de müşteri ilişkilerine yönelik bir prosedür oluşturmanız, çağrı merkezinizdeki personeli eğitmeniz ve bu prosedürlerin tüm müşterilere aynı standart ve kalitede uygulanmasından de sorumlusunuzdur.

İlgili rehber: E-ticarette müşteri memnuniyeti kazanma taktikleri

Müşteri ilişkilerinizi geliştirmek ve müşteri memnuniyetini artırmak için, destek ekibinizin iyi donanımlı olması gerekmektedir ve bu görev de sizin sorumluluğunuzdadır. Ekipman olarak donanımlı olmanın yanı sıra iletişim prosedürlerinin de ekipteki çalışanlara doğru aktarılması da gerekmektedir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
Güçlü bir içerik pazarlama stratejisi nasıl hazırlanır?
İçerik pazarlama çalışmalarında güçlü bir stratejinizin olması, yaptığınız çalışmalardan alacağınız geri dönüşümleri önemli ölçüde artıracaktır. Belli bir plan dahilinde ilerlemek ve çalışmalarınız için...
16 Mart 2019
Sinan Oypan
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Hedef kitlesi Z kuşağı olanlar için pazarlama ipuçları
Z kuşağı, 2020 yılından sonra dünya üzerindeki en büyük tüketici kitlelerinden biri olmaya başlayacak ve bu sebeple de markaların Z kuşağı ile şimdiden iyi bir iletişim kurmaya başlaması önemli. Z kuşağı, teknoloji ile...
1 Temmuz 2019
Sinan Oypan
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmalarının yaptığı kategori yönetimi hataları
B2B firmaları için kategori yönetimi oldukça önemli bir konudur ve bu sebeple de kategorileri ve katalogları oluştururken bazı kural ve konulara dikkat etmeleri gerekir. Kategori yönetiminizi iyi yapmanız ve e-ticaret sitenizde...
10 Mart 2019
Sinan Oypan
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama hataları
İndirim dönemlerinde e-posta pazarlama çalışmalarınızı artırarak, takipçilerinize ve müşterilerinize ulaşmak; böylelikle de geri dönüşümlerinizi artırmak isteyebilirsiniz, tatil deönemlerinde de. E-posta pazarlama...
22 Kasım 2016
Sinan Oypan
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanız için en iyi e-ticaret paketini nasıl seçebilirsiniz?
Fiziki mağazanızı internete taşımak ve online satış yapmak istiyorsanız iyi bir e-ticaret paketi seçmeniz gerekiyor. Sizin için en iyi e-ticaret paketini bulmak için mevcut paketleri incelemeniz ve bu paketlerin sunduğu avantajların...
30 Ocak 2019
Sinan Oypan
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve kiti hazırlamak e-ticaret firmaları için neden önemli?
Basın bülteni ve basın kiti, e-ticaret firmalarının PR çalışması için oldukça önemli olan iki unsur ve üzerinde çalışılması gereken konulardır. Basın bülteni ve kitinizi çalıştığınız ajanslar hazırlayabilmektedir;...
9 Şubat 2020
Sinan Oypan
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
19 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
E-ticarette kişiselleştirme neden önemlidir ve nasıl yapılır?
Online satışlarınızı ve müşteri memnuniyetinizi artırmak için kullanabileceğiniz yöntemlerden biri de e-ticarette kişiselleştirme çalışmaları yapmak. Online alışverişlerde tüketicilerin ilgisini çekebilecek ve onlarla ilgili...
17 Ocak 2017
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
Müşteri hizmetleri e-ticaretteki en önemli alanlardan biridir. Müşteri memnuniyetini artırmak, satış öncesi ve sonrasında destek sunmak ve müşterilerle iyi ilişkiler kurmak için sağlam temelleri olan bir müşteri hizmetleri...
5 Ocak 2018
Sinan Oypan
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’de öne çıkacak pazarlama trendleri
2017’ye girmemize kısa bir süre kaldı ve şirketler yeni yıl stratejilerini ve planlarını netleştirmeye başlıyor. Reklam ve pazarlama alanındaki dinamikler her yıl olduğu gibi önümüzdeki sene de bir takım değişikliklere...
11 Aralık 2016
Sinan Oypan