Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları

25 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları

E-ticaret siteniz özelinde düzenlediğiniz ya da sponsorluğunu yaptığınız etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları ile bu etkinliklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Etkinliklerinizi öne çıkartmanız, sosyal ağlar üzerinde daha fazla kişiye ulaşarak, etkinliğinizin ve markanızın daha fazla kişi tarafından görülmesini sağlar.

Etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları, hem içeriklerin sosyal ağlarda görülmesini sağlarken hem de etkinliğe katılan kişilerin, sosyal hesaplarında daha fazla içerik paylaşmalarını sağlar. Bu etkileşimleri artırırken, bu katılımcıların da kendi takipçi kitlelerine etkinliğinizle ilgili içerikler paylaşmasını sağlar.

Etkinliklerinizi öne çıkartmak için yararlanabileceğiniz farklı sosyal medya kullanımı ipuçları bulunuyor ve bu rehberimizde de bu ipuçlarının üzerinde duracağız.

Etkinlik öncesi etkileşim yaratın

Etkinliğinize olan katılımı artırmak için, etkinlik tarihinde önce sosyal ağlar üzerinde etkileşim yaratmaya başlamanız önemlidir. Etkinliğe katılan konuşmacılardan, etkinlikle ilgili paylaşım yapmalarını rica edebilirsiniz. Böylelikle sosyal ağlardaki kullanıcılar, etkinliğinize kimin katılacağını görebilir. Bu katılımcıların yaptıkları paylaşımları, kendi hesaplarınızdan da paylaşarak etkileşim yaratabilirsiniz.

Buna ek olarak, etkinliğe ilgi çekmek için etkinlik öncesinde, etkinlikte gerçekleşecek konuşamalar ya da diğer detayları paylaşarak, etkinliğe gelen katılımcıların ne bulacaklarını gösterebilirsiniz.

Kullanıcıların ilgisini çekin

Sosyal medya kullanımı ipuçları arasında, kullanıcıların ilgisini çekmek de vardır. Etkinlik öncesinde ve etkinlik sürecinde kullanıcıların ilgisini çekecek paylaşımlar yapmanız önemlidir. Kullanıcıların, sosyal ağlarda etkinlikle ilgili içeriklerle etkileşime girmeleri, etkinliğin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayacaktır. Bu da etkinliğin daha fazla öne çıkarak, daha fazla kişi tarafından görülmesini sağlar.

İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?

Etkinlik yaklaştıkça paylaşımlarınızı artırın

Kullanıcılar genellikle etkinlik tarihleri yaklaştığında, bu etkinliklere katılmaya daha fazla karar verdikleri gibi bu etkinliklere olan ilgileri de zaman kısaldıkça daha fazla artar. Bu nedenle de etkinlik tarihi yaklaştıkça, etkinlikle ilgili paylaşımlarınızın sayısını da artırmanız önemlidir.

Etkinliğin yapılacağı salon ya da konumdan paylaşımlar yapabilir, etkinlik yerine ulaşımla ilgili bilgiler verebilir, konuşmacıların hangi konularla ilgili konuşmalar yapacaklarını paylaşarak ilgi çekmeye çalışabilirsiniz.

Etkinlik sırasında paylaşıma teşvik edin

Sosyal medya kullanımı sürecinde etkinliğin başlamasından sonra, katılımcıların ve konuşmaların etkinlikle ilgili paylaşımlar yapmalarını da sağlamanız önemlidir. Etkinlikle ilgili detayların paylaşımları, kullanıcıların etkinlikte beğendikleri konuşmalarla ilgili içerikleri paylaşmaları ve etkinliğin nasıl geçtiğinin sosyal ağlarda da görülmesi için bu çalışmaları yapmanız önemlidir.

Bu noktada öncelikle etkinlikle ilgili bir etiket (Hashtag) belirleyerek, katılımcıların, yaptıkları paylaşımlarda bu etiketi kullanmalarını sağlayabilirsiniz. Böylelikle bu etiketin takibi yapılarak, kimlerin ne tür paylaşımlar yaptıklarını ve etkinlikle ilgili kaç paylaşım yapıldığını takip edebilirsiniz.

Etkinlikle ilgili yapılan paylaşımların sayısını artırmak için, aşağıdaki gibi bir örnekle, en çok paylaşım yapanları da etkinlik sırasında bir ekran üzerinde gösterebilirsiniz.Böylelikle katılımcıların ilgisini çekmiş ve onları paylaşım yapmaya davet etmiş olursunuz.

Bu katılımları artırmak için, konuşmacılarla yapılan panellerde ya da soru cevap etkinliklerinde, katılımcıların da bu etiketlerle sorularını yöneltmelerini sağlayabilirsiniz. Bu da katılımın daha fazla artmasını sağlayacaktır. Aynı zamanda etkinlik yerinde olmayan; ancak sosyal ağlardan etkiliği takip edenlerin de konuşmacılara soru sormalarını sağlayarak, sosyal medyada etkinliğin daha öne çıkmasını sağlar.

Konuşmalardan öne çıkanları paylaşın

Sosyal medya kullanımı ipuçları arasında etkinlikten öne çıkanları da paylaşmak yer alıyor. Etkinlikle ilgili detayları sosyal ağlarda paylaşmanız da etkileşimlerinizi artırarak, diğer kullanıcıların bu içeriklerle etkileşime girmelerini sağlayacaktır. Konuşmacıların söylediği önemli sözleri, verileri, istatistikleri, video veya görselleri sosyal hesaplarınızda, etkinlik etiketiyle paylaşabilirsiniz. Böylelikle hem katılımcılar hem de sosyal ağlar üzerinden etkinliği takip edenler bu bilgilere kolayca ulaşabilirler.

Geri bildirimleri toplayın

Sosyal medya kullanımı çalışmalarında verimliliği ölçmek ve etkinliğin nasıl sonuçlar verdiğini gözlemlemek için geri bildirimler de toplayabilirsiniz. Bunun için önceden hazırlanmış online anketlerin linklerini kullanıcılarla paylaşabilirsiniz.

Bu anketlerin amacını katılımcılara açıklamanız ve onların bu anketlere katılmalarını rica etmeniz ilk adımınız olabilir. Bu anketlere ulaşılacak olan linklerin de kolay olması gerekir. Bunun için link kısaltma servisleri ile kısaltılmış linkler oluşturabilirsiniz. Ya da etkinlikle ilgili bir web siteniz bulunuyorsa, bu web sitesi üzerinden ankete kolay bir şekilde ulaşılmasını sağlayabilirsiniz.

Video paylaşımları yapın

Etkinlikteki sosyal medya kullanımı çalışmalarında, etkileşimleri artırarak etkinliğin sosyal ağlarda daha ön plana çıkmasını sağlamak için video paylaşımları da yapabilirsiniz. Video içerikler hem daha fazla ilgi çekmektedir; hem de etkinlikle ilgili öne çıkan bölümleri video ile paylaştığınızda sosyal ağlardaki takipçilerin etkinlikle ilgili daha fazla bilgi almalarını sağlarsınız.

İlgili rehber: Video içerikleri pazarlama stratejinize nasıl entegre edebilirsiniz?

Etkinliği ne kadar öne çıkartır ve ilgi çekici hale getirirseniz, daha sonra düzenleyeceğiniz etkinliklere olan katılımı da artırabilirsiniz. Bunun için de video içerikler ya da canlı yayınlar oldukça etkili olabilir.

İlgili rehber: Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?

Etkinlik sonunda sonuçları analiz edin

Etkinlik bittiğinde sosyal medya kullanımı son bulmaz. Etkinlikle ilgili verilerin ve sonuçların analiz edilmesi gerekir. Analiz edilmesi gereken veriler arasında:

  • Etkinlikle ilgili yapılan toplam paylaşım sayısı
  • Etiket kullanım oranı
  • Hangi konuşmalar ya da etkinlikle ilgili daha fazla içerik paylaşımının yapıldığının takibi
  • Etkinlik etiketini kullanan kullanıcı sayısı
  • Sizin yaptığınız paylaşım aldığı etkileşim oranı
  • Hangi paylaşımların daha fazla etkileşim aldığı

Bu verilerin analizini yaptığınızda hem sosyal medya kullanımını ne kadar iyi yaptığınızı görebilir hem de etkinliğin beklentilerinizi karşılayıp karşılamadığını görebilirsiniz. Kullanıcıların katılımları ve düşünceleri ile etkileşimlerinizi değerlendirebilir, onlardan aldığınız anket sonuçları doğrultusunda yeni stratejiler geliştirerek, yeni etkinliklerinizi daha iyi bir hale getirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içeriklerinizin hızlı bir şekilde paylaşılmasını sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak e-ticaret sitenize birçok farklı şekilde katkı sağlar. Hem SEO açısıdan etkili olurken, sitenizin güncel kalmasını sağlar; bunlara ek olarak yeni hedef kitlelere ulaşma ve sosyal mecralarda etkileşim...
19 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
Ürün fotoğrafları, e-ticarette ürüne olan ilgiyi ve güveni artırma konusunda da bir görev üstlendikleri için de kalite bu noktada önemli bir konudur. Ürünlerinizi tüketicilere doğru bir şekilde tanıtmanın yanı sıra bu...
3 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar
Kredi notu yükseltmek, bankalardan kredi ve kredi kartı alımlarınız sürecindeki etkenlerden biri olduğu için şirketiniz için de önemlidir. Şirketinizin kredi notunu yükseltmeniz, gerekli olan nakit akışını sağlamak ya da işinizi...
30 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft & Google are Joining Hands
IdeaSoft & Google are Joining Hands
Google and IdeaSoft are Joining Hands for SMEs! Starting from Q1 2020, the Covid-19 pandemic deeply impacted all the countries around the globe. People began to stay safe at their houses as a part of the fight against the disease. This led to a...
27 Kasım 2020
IdeaSoft
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma yolları
Organik olarak Instagram takipçi kazanma, markalar için önemli konulardan biri; çünkü hesaplarını büyütmek onların daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlar. Organik olarak hesabı büyütmek için de yapılabilecek birçok farklı...
20 Şubat 2020
Sinan Oypan
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
Yatay ve dikey e-ticaretin farklılıkları nelerdir?
E-ticaret kendi içerisinde farklı modellere ayrılmaktadır. Bu modeller iş yapısına göre ve site üzerinde satılan ürünler olmak üzere farklı şekilde kategorize edilebilir. İş modeli olarak bakıldığında B2B, B2C, C2C en yaygın...
20 Şubat 2018
Sinan Oypan
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
E-ticarette kendinizi tanıtırken yaptığınız çalışmaları iyi bir şekilde bilmek, bu çalışmaların amacını ve karşılığında size ne sunduğunu öğrenmek, stratejilerinizi daha iyi bir şekilde geliştirmenize yardımcı olur....
27 Mart 2018
Sinan Oypan
Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri
Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri
Müşteri kazanma yöntemleri e ticaret siteleri için hayati bir öneme sahiptir. E-ticaret sitenizin uzun vadede başarılı olabilmesi ve uzun vadeli karlılığını sağlaması için tekrar alışveriş yapan müşterilere ihtiyacı vardır....
31 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E- Ticaret Ödeme Sistemleri Nedir? En Çok Kullanılan Ödeme Yöntemleri
E- Ticaret Ödeme Sistemleri Nedir? En Çok Kullanılan Ödeme Yöntemleri
Alışveriş kelimesinin kökenine baktığımızda dahi ödeme kavramı karşımıza çıkar. Zira bu kelime, bir ürün alırken bir karşılık veriliyor olması durumunu tanımlar niteliktedir. Bu karşılık, modern dönemde para olarak...
18 Ocak 2022
Markethinkers
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Blogunuz için içerik planı yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları yaparken bir plana sadık olmanız ve bu plan dahilinde çalışmalarınızı yapmanız, uzun vadede içerik çalışmalarınızın daha sağlıklı olmasına yardımcı olacaktır. Tabii ki içerik planı...
21 Aralık 2016
Sinan Oypan
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasım ögeleri, e-ticaret sitenizde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onların satın alma kararlarını etkilemede önemli bir rol oynar. Görselliğin günümüzde oldukça önemli olması ve görsel tasarım ögeleri ile...
1 Mart 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın