E-ticaret siteniz özelinde düzenlediğiniz ya da sponsorluğunu yaptığınız etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları ile bu etkinliklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Etkinliklerinizi öne çıkartmanız, sosyal ağlar üzerinde daha fazla kişiye ulaşarak, etkinliğinizin ve markanızın daha fazla kişi tarafından görülmesini sağlar.
Etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları, hem içeriklerin sosyal ağlarda görülmesini sağlarken hem de etkinliğe katılan kişilerin, sosyal hesaplarında daha fazla içerik paylaşmalarını sağlar. Bu etkileşimleri artırırken, bu katılımcıların da kendi takipçi kitlelerine etkinliğinizle ilgili içerikler paylaşmasını sağlar.
Etkinliklerinizi öne çıkartmak için yararlanabileceğiniz farklı sosyal medya kullanımı ipuçları bulunuyor ve bu rehberimizde de bu ipuçlarının üzerinde duracağız.
Etkinlik öncesi etkileşim yaratın
Etkinliğinize olan katılımı artırmak için, etkinlik tarihinde önce sosyal ağlar üzerinde etkileşim yaratmaya başlamanız önemlidir. Etkinliğe katılan konuşmacılardan, etkinlikle ilgili paylaşım yapmalarını rica edebilirsiniz. Böylelikle sosyal ağlardaki kullanıcılar, etkinliğinize kimin katılacağını görebilir. Bu katılımcıların yaptıkları paylaşımları, kendi hesaplarınızdan da paylaşarak etkileşim yaratabilirsiniz.
Buna ek olarak, etkinliğe ilgi çekmek için etkinlik öncesinde, etkinlikte gerçekleşecek konuşamalar ya da diğer detayları paylaşarak, etkinliğe gelen katılımcıların ne bulacaklarını gösterebilirsiniz.
Kullanıcıların ilgisini çekin
Sosyal medya kullanımı ipuçları arasında, kullanıcıların ilgisini çekmek de vardır. Etkinlik öncesinde ve etkinlik sürecinde kullanıcıların ilgisini çekecek paylaşımlar yapmanız önemlidir. Kullanıcıların, sosyal ağlarda etkinlikle ilgili içeriklerle etkileşime girmeleri, etkinliğin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayacaktır. Bu da etkinliğin daha fazla öne çıkarak, daha fazla kişi tarafından görülmesini sağlar.
İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?
Etkinlik yaklaştıkça paylaşımlarınızı artırın
Kullanıcılar genellikle etkinlik tarihleri yaklaştığında, bu etkinliklere katılmaya daha fazla karar verdikleri gibi bu etkinliklere olan ilgileri de zaman kısaldıkça daha fazla artar. Bu nedenle de etkinlik tarihi yaklaştıkça, etkinlikle ilgili paylaşımlarınızın sayısını da artırmanız önemlidir.
Etkinliğin yapılacağı salon ya da konumdan paylaşımlar yapabilir, etkinlik yerine ulaşımla ilgili bilgiler verebilir, konuşmacıların hangi konularla ilgili konuşmalar yapacaklarını paylaşarak ilgi çekmeye çalışabilirsiniz.
Etkinlik sırasında paylaşıma teşvik edin
Sosyal medya kullanımı sürecinde etkinliğin başlamasından sonra, katılımcıların ve konuşmaların etkinlikle ilgili paylaşımlar yapmalarını da sağlamanız önemlidir. Etkinlikle ilgili detayların paylaşımları, kullanıcıların etkinlikte beğendikleri konuşmalarla ilgili içerikleri paylaşmaları ve etkinliğin nasıl geçtiğinin sosyal ağlarda da görülmesi için bu çalışmaları yapmanız önemlidir.
Bu noktada öncelikle etkinlikle ilgili bir etiket (Hashtag) belirleyerek, katılımcıların, yaptıkları paylaşımlarda bu etiketi kullanmalarını sağlayabilirsiniz. Böylelikle bu etiketin takibi yapılarak, kimlerin ne tür paylaşımlar yaptıklarını ve etkinlikle ilgili kaç paylaşım yapıldığını takip edebilirsiniz.
Etkinlikle ilgili yapılan paylaşımların sayısını artırmak için, aşağıdaki gibi bir örnekle, en çok paylaşım yapanları da etkinlik sırasında bir ekran üzerinde gösterebilirsiniz.Böylelikle katılımcıların ilgisini çekmiş ve onları paylaşım yapmaya davet etmiş olursunuz.
Bu katılımları artırmak için, konuşmacılarla yapılan panellerde ya da soru cevap etkinliklerinde, katılımcıların da bu etiketlerle sorularını yöneltmelerini sağlayabilirsiniz. Bu da katılımın daha fazla artmasını sağlayacaktır. Aynı zamanda etkinlik yerinde olmayan; ancak sosyal ağlardan etkiliği takip edenlerin de konuşmacılara soru sormalarını sağlayarak, sosyal medyada etkinliğin daha öne çıkmasını sağlar.
Konuşmalardan öne çıkanları paylaşın
Sosyal medya kullanımı ipuçları arasında etkinlikten öne çıkanları da paylaşmak yer alıyor. Etkinlikle ilgili detayları sosyal ağlarda paylaşmanız da etkileşimlerinizi artırarak, diğer kullanıcıların bu içeriklerle etkileşime girmelerini sağlayacaktır. Konuşmacıların söylediği önemli sözleri, verileri, istatistikleri, video veya görselleri sosyal hesaplarınızda, etkinlik etiketiyle paylaşabilirsiniz. Böylelikle hem katılımcılar hem de sosyal ağlar üzerinden etkinliği takip edenler bu bilgilere kolayca ulaşabilirler.
Geri bildirimleri toplayın
Sosyal medya kullanımı çalışmalarında verimliliği ölçmek ve etkinliğin nasıl sonuçlar verdiğini gözlemlemek için geri bildirimler de toplayabilirsiniz. Bunun için önceden hazırlanmış online anketlerin linklerini kullanıcılarla paylaşabilirsiniz.
Bu anketlerin amacını katılımcılara açıklamanız ve onların bu anketlere katılmalarını rica etmeniz ilk adımınız olabilir. Bu anketlere ulaşılacak olan linklerin de kolay olması gerekir. Bunun için link kısaltma servisleri ile kısaltılmış linkler oluşturabilirsiniz. Ya da etkinlikle ilgili bir web siteniz bulunuyorsa, bu web sitesi üzerinden ankete kolay bir şekilde ulaşılmasını sağlayabilirsiniz.
Video paylaşımları yapın
Etkinlikteki sosyal medya kullanımı çalışmalarında, etkileşimleri artırarak etkinliğin sosyal ağlarda daha ön plana çıkmasını sağlamak için video paylaşımları da yapabilirsiniz. Video içerikler hem daha fazla ilgi çekmektedir; hem de etkinlikle ilgili öne çıkan bölümleri video ile paylaştığınızda sosyal ağlardaki takipçilerin etkinlikle ilgili daha fazla bilgi almalarını sağlarsınız.
İlgili rehber: Video içerikleri pazarlama stratejinize nasıl entegre edebilirsiniz?
Etkinliği ne kadar öne çıkartır ve ilgi çekici hale getirirseniz, daha sonra düzenleyeceğiniz etkinliklere olan katılımı da artırabilirsiniz. Bunun için de video içerikler ya da canlı yayınlar oldukça etkili olabilir.
İlgili rehber: Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Etkinlik sonunda sonuçları analiz edin
Etkinlik bittiğinde sosyal medya kullanımı son bulmaz. Etkinlikle ilgili verilerin ve sonuçların analiz edilmesi gerekir. Analiz edilmesi gereken veriler arasında:
- Etkinlikle ilgili yapılan toplam paylaşım sayısı
- Etiket kullanım oranı
- Hangi konuşmalar ya da etkinlikle ilgili daha fazla içerik paylaşımının yapıldığının takibi
- Etkinlik etiketini kullanan kullanıcı sayısı
- Sizin yaptığınız paylaşım aldığı etkileşim oranı
- Hangi paylaşımların daha fazla etkileşim aldığı
Bu verilerin analizini yaptığınızda hem sosyal medya kullanımını ne kadar iyi yaptığınızı görebilir hem de etkinliğin beklentilerinizi karşılayıp karşılamadığını görebilirsiniz. Kullanıcıların katılımları ve düşünceleri ile etkileşimlerinizi değerlendirebilir, onlardan aldığınız anket sonuçları doğrultusunda yeni stratejiler geliştirerek, yeni etkinliklerinizi daha iyi bir hale getirebilirsiniz.
İçindekiler
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
Popüler Videolar
Benzer yazılar