fbpx

Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları

25 Mayıs 2019
Sinan Oypan

E-ticaret siteniz özelinde düzenlediğiniz ya da sponsorluğunu yaptığınız etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları ile bu etkinliklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Etkinliklerinizi öne çıkartmanız, sosyal ağlar üzerinde daha fazla kişiye ulaşarak, etkinliğinizin ve markanızın daha fazla kişi tarafından görülmesini sağlar.

Etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları, hem içeriklerin sosyal ağlarda görülmesini sağlarken hem de etkinliğe katılan kişilerin, sosyal hesaplarında daha fazla içerik paylaşmalarını sağlar. Bu etkileşimleri artırırken, bu katılımcıların da kendi takipçi kitlelerine etkinliğinizle ilgili içerikler paylaşmasını sağlar.

Etkinliklerinizi öne çıkartmak için yararlanabileceğiniz farklı sosyal medya kullanımı ipuçları bulunuyor ve bu rehberimizde de bu ipuçlarının üzerinde duracağız.

Etkinlik öncesi etkileşim yaratın

Etkinliğinize olan katılımı artırmak için, etkinlik tarihinde önce sosyal ağlar üzerinde etkileşim yaratmaya başlamanız önemlidir. Etkinliğe katılan konuşmacılardan, etkinlikle ilgili paylaşım yapmalarını rica edebilirsiniz. Böylelikle sosyal ağlardaki kullanıcılar, etkinliğinize kimin katılacağını görebilir. Bu katılımcıların yaptıkları paylaşımları, kendi hesaplarınızdan da paylaşarak etkileşim yaratabilirsiniz.

Buna ek olarak, etkinliğe ilgi çekmek için etkinlik öncesinde, etkinlikte gerçekleşecek konuşamalar ya da diğer detayları paylaşarak, etkinliğe gelen katılımcıların ne bulacaklarını gösterebilirsiniz.

Kullanıcıların ilgisini çekin

Sosyal medya kullanımı ipuçları arasında, kullanıcıların ilgisini çekmek de vardır. Etkinlik öncesinde ve etkinlik sürecinde kullanıcıların ilgisini çekecek paylaşımlar yapmanız önemlidir. Kullanıcıların, sosyal ağlarda etkinlikle ilgili içeriklerle etkileşime girmeleri, etkinliğin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayacaktır. Bu da etkinliğin daha fazla öne çıkarak, daha fazla kişi tarafından görülmesini sağlar.

İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?

Etkinlik yaklaştıkça paylaşımlarınızı artırın

Kullanıcılar genellikle etkinlik tarihleri yaklaştığında, bu etkinliklere katılmaya daha fazla karar verdikleri gibi bu etkinliklere olan ilgileri de zaman kısaldıkça daha fazla artar. Bu nedenle de etkinlik tarihi yaklaştıkça, etkinlikle ilgili paylaşımlarınızın sayısını da artırmanız önemlidir.

Etkinliğin yapılacağı salon ya da konumdan paylaşımlar yapabilir, etkinlik yerine ulaşımla ilgili bilgiler verebilir, konuşmacıların hangi konularla ilgili konuşmalar yapacaklarını paylaşarak ilgi çekmeye çalışabilirsiniz.

Etkinlik sırasında paylaşıma teşvik edin

Sosyal medya kullanımı sürecinde etkinliğin başlamasından sonra, katılımcıların ve konuşmaların etkinlikle ilgili paylaşımlar yapmalarını da sağlamanız önemlidir. Etkinlikle ilgili detayların paylaşımları, kullanıcıların etkinlikte beğendikleri konuşmalarla ilgili içerikleri paylaşmaları ve etkinliğin nasıl geçtiğinin sosyal ağlarda da görülmesi için bu çalışmaları yapmanız önemlidir.

Bu noktada öncelikle etkinlikle ilgili bir etiket (Hashtag) belirleyerek, katılımcıların, yaptıkları paylaşımlarda bu etiketi kullanmalarını sağlayabilirsiniz. Böylelikle bu etiketin takibi yapılarak, kimlerin ne tür paylaşımlar yaptıklarını ve etkinlikle ilgili kaç paylaşım yapıldığını takip edebilirsiniz.

Etkinlikle ilgili yapılan paylaşımların sayısını artırmak için, aşağıdaki gibi bir örnekle, en çok paylaşım yapanları da etkinlik sırasında bir ekran üzerinde gösterebilirsiniz.Böylelikle katılımcıların ilgisini çekmiş ve onları paylaşım yapmaya davet etmiş olursunuz.

Bu katılımları artırmak için, konuşmacılarla yapılan panellerde ya da soru cevap etkinliklerinde, katılımcıların da bu etiketlerle sorularını yöneltmelerini sağlayabilirsiniz. Bu da katılımın daha fazla artmasını sağlayacaktır. Aynı zamanda etkinlik yerinde olmayan; ancak sosyal ağlardan etkiliği takip edenlerin de konuşmacılara soru sormalarını sağlayarak, sosyal medyada etkinliğin daha öne çıkmasını sağlar.

Konuşmalardan öne çıkanları paylaşın

Sosyal medya kullanımı ipuçları arasında etkinlikten öne çıkanları da paylaşmak yer alıyor. Etkinlikle ilgili detayları sosyal ağlarda paylaşmanız da etkileşimlerinizi artırarak, diğer kullanıcıların bu içeriklerle etkileşime girmelerini sağlayacaktır. Konuşmacıların söylediği önemli sözleri, verileri, istatistikleri, video veya görselleri sosyal hesaplarınızda, etkinlik etiketiyle paylaşabilirsiniz. Böylelikle hem katılımcılar hem de sosyal ağlar üzerinden etkinliği takip edenler bu bilgilere kolayca ulaşabilirler.

Geri bildirimleri toplayın

Sosyal medya kullanımı çalışmalarında verimliliği ölçmek ve etkinliğin nasıl sonuçlar verdiğini gözlemlemek için geri bildirimler de toplayabilirsiniz. Bunun için önceden hazırlanmış online anketlerin linklerini kullanıcılarla paylaşabilirsiniz.

Bu anketlerin amacını katılımcılara açıklamanız ve onların bu anketlere katılmalarını rica etmeniz ilk adımınız olabilir. Bu anketlere ulaşılacak olan linklerin de kolay olması gerekir. Bunun için link kısaltma servisleri ile kısaltılmış linkler oluşturabilirsiniz. Ya da etkinlikle ilgili bir web siteniz bulunuyorsa, bu web sitesi üzerinden ankete kolay bir şekilde ulaşılmasını sağlayabilirsiniz.

Video paylaşımları yapın

Etkinlikteki sosyal medya kullanımı çalışmalarında, etkileşimleri artırarak etkinliğin sosyal ağlarda daha ön plana çıkmasını sağlamak için video paylaşımları da yapabilirsiniz. Video içerikler hem daha fazla ilgi çekmektedir; hem de etkinlikle ilgili öne çıkan bölümleri video ile paylaştığınızda sosyal ağlardaki takipçilerin etkinlikle ilgili daha fazla bilgi almalarını sağlarsınız.

İlgili rehber: Video içerikleri pazarlama stratejinize nasıl entegre edebilirsiniz?

Etkinliği ne kadar öne çıkartır ve ilgi çekici hale getirirseniz, daha sonra düzenleyeceğiniz etkinliklere olan katılımı da artırabilirsiniz. Bunun için de video içerikler ya da canlı yayınlar oldukça etkili olabilir.

İlgili rehber: Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?

Etkinlik sonunda sonuçları analiz edin

Etkinlik bittiğinde sosyal medya kullanımı son bulmaz. Etkinlikle ilgili verilerin ve sonuçların analiz edilmesi gerekir. Analiz edilmesi gereken veriler arasında:

  • Etkinlikle ilgili yapılan toplam paylaşım sayısı
  • Etiket kullanım oranı
  • Hangi konuşmalar ya da etkinlikle ilgili daha fazla içerik paylaşımının yapıldığının takibi
  • Etkinlik etiketini kullanan kullanıcı sayısı
  • Sizin yaptığınız paylaşım aldığı etkileşim oranı
  • Hangi paylaşımların daha fazla etkileşim aldığı

Bu verilerin analizini yaptığınızda hem sosyal medya kullanımını ne kadar iyi yaptığınızı görebilir hem de etkinliğin beklentilerinizi karşılayıp karşılamadığını görebilirsiniz. Kullanıcıların katılımları ve düşünceleri ile etkileşimlerinizi değerlendirebilir, onlardan aldığınız anket sonuçları doğrultusunda yeni stratejiler geliştirerek, yeni etkinliklerinizi daha iyi bir hale getirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara...
20 Temmuz 2017
Sinan Oypan
İşyerim internette neden yer almalı?
Her geçen gün fiziki mağaza sahipleri, işlerini internete taşımak ve internet üzerinden satış yapmak için çalışmalar yapıyor. İş yerinizin internette yer alması, size birçok avantaj sağlıyor. E-ticaret sektörünün her geçen...
3 Aralık 2016
Sinan Oypan
Başarılı bir video pazarlama çalışmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Video pazarlama çalışmalarının önemi son dönemde iyice artmaya başladı ve markalar da pazarlama çalışmalarında videolara yer vermeyi daha fazla düşünür hale geldiler. Görsel çalışmaların yerini artık bu videolar alıyor....
18 Eylül 2016
Sinan Oypan
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim nasıl olmalı?
Müşteri ilişkilerinde kurumsal iletişim, müşteri memnuniyetini artımada ve markanıza olan güveni artırmada önemli bir yeri vardır. Kurumsal diliniz, müşterilerinize olan yaklaşımınızı belirleyecektir. Bu süreçte müşteri...
25 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka logosu nasıl olur?
Marka logosu, markalaşma sürecinde bir firma için gerekli olduğu gibi bu logo markanın kimliğini de yansıttığı için de önemlidir. Logonun akılda kalıcı olması, tüketicilerin markanızı hatırlamalarını sağlarken, markanızın...
29 Haziran 2020
Sinan Oypan
Facebook reklam vermek neden hala önemli?
Facebook reklam vermek, günümüzde halen e-ticaret firmaları için önemli pazarlama yöntemlerinden biri olarak öne çıkmakta. Facebook dediğimizde sadece bu platformu değil aynı zamanda Instagram’ı da ele almak gerekiyor....
20 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta çalışmaları nasıl yapılır?
Satış sonrası e-posta çalışmaları her firma için hayati bir önem arz etmektedir. Müşterilerinizle uzun süreli ilişkiler kurabilmek ve onları sadık müşterilere dönüştürmeniz bir hayli önemlidir. Satış işlemi...
8 Aralık 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz ürün kampanyaları nasıl yapılır?
Ücretsiz ürün ya da promosyon ürün kampanyaları ile tüketicilere ulaşabilir, marka ve ürün bilinirliğini artırarak, yeni müşteriler kazanabilirsiniz. Tabii ki ücretsiz bir ürün verirken de bilmeniz gereken bazı konular bulunuyor....
17 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu...
3 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için gerekli olanlardan biri de iyi bir logodur. Logonuzun dikkat çekici ve akılda kalıcı olması, markanızın bilinirliğini artırmada ve kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır. Tabii ki iyi bir logo yapmanın...
18 Ocak 2017
Sinan Oypan
Dikkat çeken bir iletişim sayfası hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret sitenizdeki önemli sayfalardan biri de iletişim sayfasıdır. Sitenizi ziyaret eden ve ürünleriniz hakkında detaylı bilgi almak ya da satın alma sonrasında size ulaşmak isteyen kişiler için bu sayfalar oldukça önemlidir....
10 Ağustos 2018
Sinan Oypan