Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları

25 Mayıs 2019
Sinan Oypan

E-ticaret siteniz özelinde düzenlediğiniz ya da sponsorluğunu yaptığınız etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları ile bu etkinliklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Etkinliklerinizi öne çıkartmanız, sosyal ağlar üzerinde daha fazla kişiye ulaşarak, etkinliğinizin ve markanızın daha fazla kişi tarafından görülmesini sağlar.

Etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları, hem içeriklerin sosyal ağlarda görülmesini sağlarken hem de etkinliğe katılan kişilerin, sosyal hesaplarında daha fazla içerik paylaşmalarını sağlar. Bu etkileşimleri artırırken, bu katılımcıların da kendi takipçi kitlelerine etkinliğinizle ilgili içerikler paylaşmasını sağlar.

Etkinliklerinizi öne çıkartmak için yararlanabileceğiniz farklı sosyal medya kullanımı ipuçları bulunuyor ve bu rehberimizde de bu ipuçlarının üzerinde duracağız.

Etkinlik öncesi etkileşim yaratın

Etkinliğinize olan katılımı artırmak için, etkinlik tarihinde önce sosyal ağlar üzerinde etkileşim yaratmaya başlamanız önemlidir. Etkinliğe katılan konuşmacılardan, etkinlikle ilgili paylaşım yapmalarını rica edebilirsiniz. Böylelikle sosyal ağlardaki kullanıcılar, etkinliğinize kimin katılacağını görebilir. Bu katılımcıların yaptıkları paylaşımları, kendi hesaplarınızdan da paylaşarak etkileşim yaratabilirsiniz.

Buna ek olarak, etkinliğe ilgi çekmek için etkinlik öncesinde, etkinlikte gerçekleşecek konuşamalar ya da diğer detayları paylaşarak, etkinliğe gelen katılımcıların ne bulacaklarını gösterebilirsiniz.

Kullanıcıların ilgisini çekin

Sosyal medya kullanımı ipuçları arasında, kullanıcıların ilgisini çekmek de vardır. Etkinlik öncesinde ve etkinlik sürecinde kullanıcıların ilgisini çekecek paylaşımlar yapmanız önemlidir. Kullanıcıların, sosyal ağlarda etkinlikle ilgili içeriklerle etkileşime girmeleri, etkinliğin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayacaktır. Bu da etkinliğin daha fazla öne çıkarak, daha fazla kişi tarafından görülmesini sağlar.

İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?

Etkinlik yaklaştıkça paylaşımlarınızı artırın

Kullanıcılar genellikle etkinlik tarihleri yaklaştığında, bu etkinliklere katılmaya daha fazla karar verdikleri gibi bu etkinliklere olan ilgileri de zaman kısaldıkça daha fazla artar. Bu nedenle de etkinlik tarihi yaklaştıkça, etkinlikle ilgili paylaşımlarınızın sayısını da artırmanız önemlidir.

Etkinliğin yapılacağı salon ya da konumdan paylaşımlar yapabilir, etkinlik yerine ulaşımla ilgili bilgiler verebilir, konuşmacıların hangi konularla ilgili konuşmalar yapacaklarını paylaşarak ilgi çekmeye çalışabilirsiniz.

Etkinlik sırasında paylaşıma teşvik edin

Sosyal medya kullanımı sürecinde etkinliğin başlamasından sonra, katılımcıların ve konuşmaların etkinlikle ilgili paylaşımlar yapmalarını da sağlamanız önemlidir. Etkinlikle ilgili detayların paylaşımları, kullanıcıların etkinlikte beğendikleri konuşmalarla ilgili içerikleri paylaşmaları ve etkinliğin nasıl geçtiğinin sosyal ağlarda da görülmesi için bu çalışmaları yapmanız önemlidir.

Bu noktada öncelikle etkinlikle ilgili bir etiket (Hashtag) belirleyerek, katılımcıların, yaptıkları paylaşımlarda bu etiketi kullanmalarını sağlayabilirsiniz. Böylelikle bu etiketin takibi yapılarak, kimlerin ne tür paylaşımlar yaptıklarını ve etkinlikle ilgili kaç paylaşım yapıldığını takip edebilirsiniz.

Etkinlikle ilgili yapılan paylaşımların sayısını artırmak için, aşağıdaki gibi bir örnekle, en çok paylaşım yapanları da etkinlik sırasında bir ekran üzerinde gösterebilirsiniz.Böylelikle katılımcıların ilgisini çekmiş ve onları paylaşım yapmaya davet etmiş olursunuz.

Bu katılımları artırmak için, konuşmacılarla yapılan panellerde ya da soru cevap etkinliklerinde, katılımcıların da bu etiketlerle sorularını yöneltmelerini sağlayabilirsiniz. Bu da katılımın daha fazla artmasını sağlayacaktır. Aynı zamanda etkinlik yerinde olmayan; ancak sosyal ağlardan etkiliği takip edenlerin de konuşmacılara soru sormalarını sağlayarak, sosyal medyada etkinliğin daha öne çıkmasını sağlar.

Konuşmalardan öne çıkanları paylaşın

Sosyal medya kullanımı ipuçları arasında etkinlikten öne çıkanları da paylaşmak yer alıyor. Etkinlikle ilgili detayları sosyal ağlarda paylaşmanız da etkileşimlerinizi artırarak, diğer kullanıcıların bu içeriklerle etkileşime girmelerini sağlayacaktır. Konuşmacıların söylediği önemli sözleri, verileri, istatistikleri, video veya görselleri sosyal hesaplarınızda, etkinlik etiketiyle paylaşabilirsiniz. Böylelikle hem katılımcılar hem de sosyal ağlar üzerinden etkinliği takip edenler bu bilgilere kolayca ulaşabilirler.

Geri bildirimleri toplayın

Sosyal medya kullanımı çalışmalarında verimliliği ölçmek ve etkinliğin nasıl sonuçlar verdiğini gözlemlemek için geri bildirimler de toplayabilirsiniz. Bunun için önceden hazırlanmış online anketlerin linklerini kullanıcılarla paylaşabilirsiniz.

Bu anketlerin amacını katılımcılara açıklamanız ve onların bu anketlere katılmalarını rica etmeniz ilk adımınız olabilir. Bu anketlere ulaşılacak olan linklerin de kolay olması gerekir. Bunun için link kısaltma servisleri ile kısaltılmış linkler oluşturabilirsiniz. Ya da etkinlikle ilgili bir web siteniz bulunuyorsa, bu web sitesi üzerinden ankete kolay bir şekilde ulaşılmasını sağlayabilirsiniz.

Video paylaşımları yapın

Etkinlikteki sosyal medya kullanımı çalışmalarında, etkileşimleri artırarak etkinliğin sosyal ağlarda daha ön plana çıkmasını sağlamak için video paylaşımları da yapabilirsiniz. Video içerikler hem daha fazla ilgi çekmektedir; hem de etkinlikle ilgili öne çıkan bölümleri video ile paylaştığınızda sosyal ağlardaki takipçilerin etkinlikle ilgili daha fazla bilgi almalarını sağlarsınız.

İlgili rehber: Video içerikleri pazarlama stratejinize nasıl entegre edebilirsiniz?

Etkinliği ne kadar öne çıkartır ve ilgi çekici hale getirirseniz, daha sonra düzenleyeceğiniz etkinliklere olan katılımı da artırabilirsiniz. Bunun için de video içerikler ya da canlı yayınlar oldukça etkili olabilir.

İlgili rehber: Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?

Etkinlik sonunda sonuçları analiz edin

Etkinlik bittiğinde sosyal medya kullanımı son bulmaz. Etkinlikle ilgili verilerin ve sonuçların analiz edilmesi gerekir. Analiz edilmesi gereken veriler arasında:

  • Etkinlikle ilgili yapılan toplam paylaşım sayısı
  • Etiket kullanım oranı
  • Hangi konuşmalar ya da etkinlikle ilgili daha fazla içerik paylaşımının yapıldığının takibi
  • Etkinlik etiketini kullanan kullanıcı sayısı
  • Sizin yaptığınız paylaşım aldığı etkileşim oranı
  • Hangi paylaşımların daha fazla etkileşim aldığı

Bu verilerin analizini yaptığınızda hem sosyal medya kullanımını ne kadar iyi yaptığınızı görebilir hem de etkinliğin beklentilerinizi karşılayıp karşılamadığını görebilirsiniz. Kullanıcıların katılımları ve düşünceleri ile etkileşimlerinizi değerlendirebilir, onlardan aldığınız anket sonuçları doğrultusunda yeni stratejiler geliştirerek, yeni etkinliklerinizi daha iyi bir hale getirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya kriz yönetimi nasıl yapılır? | 2. Bölüm
E-ticaret firmalarının sosyal medya krizlerine karşı hazırlıklı olması ve önceden planlamalar yapmaları gerekir. Serimizin ilk bölümünde de bu hazırlık ve plan süreçlerinin yanı sıra krizlerin belirlenmesi ile ilgili...
27 Mart 2017
Sinan Oypan
Okula dönüş sürecinde e-ticaretten nasıl faydalanırsınız?
Pandemi sürecinde okula dönüş günümüzde tartışmalı bir konu haline gelse de okul ihtiyaçları bu dönemde yine karşılanacaktır. Online ya da yüz yüze eğitim fark etmeksizin hem öğrencilerin hem de öğretim üyelerinin bu...
11 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya itibar yönetimi ile ilgili bilmeniz gerekenler nelerdir? Sosyal medya itibar yönetimi nasıl yapılır? Sosyal medyada kurumsal itibar yönetimi ile ilgili tüm merak ettikeriniz bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada dikkat...
14 Mart 2018
Sinan Oypan
Yazacak konu bulamadığınızda yeni içerik fikirleri nasıl oluşturabilirsiniz?
Blog içeriği oluşturmak bazen zor olabiliyor ve bu nedenle de bir süre sonra konu bulunamadığı için blog çalışmalarına ara verilebiliyor. Konu sıkıntısı çekmeye başladığınızda izleyebileceğiniz bazı yollar bulunuyor. Bu...
7 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı...
24 Mayıs 2018
Sinan Oypan
2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?
Video içerik üretimi günümüzde pazarlama ve reklam çalışmalarında oldukça önemli bir yere sahip olmaya başladı. Eskiden çoğunlukla TV odağında olan video içerikler, artık sosyal mecralar üzerinde popülerliğini koruyor. Video...
23 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz 8 satış tekniği – 2020
Doğru satış tekniği kullanmak, e-ticarette satışlarınızı ve karlılığınızı artırmada önemli bir rol oynadığı için satış stratejilerinizin üzerinde planlamalar yapmanız önemlidir. İnternetten satışlarda kullanılabilecek...
28 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların,...
21 Ağustos 2017
Sinan Oypan
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Ana sayfa tasarımları her web site için oldukça önemlidir. Ziyaretçilerin ilk teması çoğunlukla web sitelerin ana sayfalarıyla olur ve bu sebeple de ana sayfa üzerindeki unsurlar daha kritik bir rol oynar. Ziyaretçileri site üzerinde...
6 Şubat 2018
Sinan Oypan
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları e-ticaret sitelerinde satışları artırmak ve yeni müşteriler çekmek için sıklıkla kullanılıyor. Tabii ki bu pazarlama yöntemini kullanırken, doğru adımları atmak; doğru şekil ve zamanlarda indirim kuponları...
23 Eylül 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticarette bütçe yönetimi oldukça önemli bir kavramdır. Gelir ve giderlerin iyi bir şekilde tutulması, şirket içi harcamaların, maaşların ve vergilerin kontrol edilip, bütçeyi bu kriterlere göre ayarlamak e-ticaret şirketlerinin...
7 Eylül 2016
Sinan Oypan
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network kurmak, iş hayatında çevrenizi genişletmek ve isminizi duyurmak için önemli konulardan biri olarak öne çıkar. Bulunduğunuz sektör içindeki ya da farklı sektörlerdeki kişilerle iyi iş ve arkadaşlık ilişkileri kurmak, iş...
30 Ağustos 2019
Sinan Oypan