Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları

25 Mayıs 2019
Sinan Oypan

E-ticaret siteniz özelinde düzenlediğiniz ya da sponsorluğunu yaptığınız etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları ile bu etkinliklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Etkinliklerinizi öne çıkartmanız, sosyal ağlar üzerinde daha fazla kişiye ulaşarak, etkinliğinizin ve markanızın daha fazla kişi tarafından görülmesini sağlar.

Etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları, hem içeriklerin sosyal ağlarda görülmesini sağlarken hem de etkinliğe katılan kişilerin, sosyal hesaplarında daha fazla içerik paylaşmalarını sağlar. Bu etkileşimleri artırırken, bu katılımcıların da kendi takipçi kitlelerine etkinliğinizle ilgili içerikler paylaşmasını sağlar.

Etkinliklerinizi öne çıkartmak için yararlanabileceğiniz farklı sosyal medya kullanımı ipuçları bulunuyor ve bu rehberimizde de bu ipuçlarının üzerinde duracağız.

Etkinlik öncesi etkileşim yaratın

Etkinliğinize olan katılımı artırmak için, etkinlik tarihinde önce sosyal ağlar üzerinde etkileşim yaratmaya başlamanız önemlidir. Etkinliğe katılan konuşmacılardan, etkinlikle ilgili paylaşım yapmalarını rica edebilirsiniz. Böylelikle sosyal ağlardaki kullanıcılar, etkinliğinize kimin katılacağını görebilir. Bu katılımcıların yaptıkları paylaşımları, kendi hesaplarınızdan da paylaşarak etkileşim yaratabilirsiniz.

Buna ek olarak, etkinliğe ilgi çekmek için etkinlik öncesinde, etkinlikte gerçekleşecek konuşamalar ya da diğer detayları paylaşarak, etkinliğe gelen katılımcıların ne bulacaklarını gösterebilirsiniz.

Kullanıcıların ilgisini çekin

Sosyal medya kullanımı ipuçları arasında, kullanıcıların ilgisini çekmek de vardır. Etkinlik öncesinde ve etkinlik sürecinde kullanıcıların ilgisini çekecek paylaşımlar yapmanız önemlidir. Kullanıcıların, sosyal ağlarda etkinlikle ilgili içeriklerle etkileşime girmeleri, etkinliğin daha fazla kişiye ulaşmasını sağlayacaktır. Bu da etkinliğin daha fazla öne çıkarak, daha fazla kişi tarafından görülmesini sağlar.

İlgili rehber: Sosyal medya paylaşımlarının performansını nasıl artırabilirsiniz?

Etkinlik yaklaştıkça paylaşımlarınızı artırın

Kullanıcılar genellikle etkinlik tarihleri yaklaştığında, bu etkinliklere katılmaya daha fazla karar verdikleri gibi bu etkinliklere olan ilgileri de zaman kısaldıkça daha fazla artar. Bu nedenle de etkinlik tarihi yaklaştıkça, etkinlikle ilgili paylaşımlarınızın sayısını da artırmanız önemlidir.

Etkinliğin yapılacağı salon ya da konumdan paylaşımlar yapabilir, etkinlik yerine ulaşımla ilgili bilgiler verebilir, konuşmacıların hangi konularla ilgili konuşmalar yapacaklarını paylaşarak ilgi çekmeye çalışabilirsiniz.

Etkinlik sırasında paylaşıma teşvik edin

Sosyal medya kullanımı sürecinde etkinliğin başlamasından sonra, katılımcıların ve konuşmaların etkinlikle ilgili paylaşımlar yapmalarını da sağlamanız önemlidir. Etkinlikle ilgili detayların paylaşımları, kullanıcıların etkinlikte beğendikleri konuşmalarla ilgili içerikleri paylaşmaları ve etkinliğin nasıl geçtiğinin sosyal ağlarda da görülmesi için bu çalışmaları yapmanız önemlidir.

Bu noktada öncelikle etkinlikle ilgili bir etiket (Hashtag) belirleyerek, katılımcıların, yaptıkları paylaşımlarda bu etiketi kullanmalarını sağlayabilirsiniz. Böylelikle bu etiketin takibi yapılarak, kimlerin ne tür paylaşımlar yaptıklarını ve etkinlikle ilgili kaç paylaşım yapıldığını takip edebilirsiniz.

Etkinlikle ilgili yapılan paylaşımların sayısını artırmak için, aşağıdaki gibi bir örnekle, en çok paylaşım yapanları da etkinlik sırasında bir ekran üzerinde gösterebilirsiniz.Böylelikle katılımcıların ilgisini çekmiş ve onları paylaşım yapmaya davet etmiş olursunuz.

Bu katılımları artırmak için, konuşmacılarla yapılan panellerde ya da soru cevap etkinliklerinde, katılımcıların da bu etiketlerle sorularını yöneltmelerini sağlayabilirsiniz. Bu da katılımın daha fazla artmasını sağlayacaktır. Aynı zamanda etkinlik yerinde olmayan; ancak sosyal ağlardan etkiliği takip edenlerin de konuşmacılara soru sormalarını sağlayarak, sosyal medyada etkinliğin daha öne çıkmasını sağlar.

Konuşmalardan öne çıkanları paylaşın

Sosyal medya kullanımı ipuçları arasında etkinlikten öne çıkanları da paylaşmak yer alıyor. Etkinlikle ilgili detayları sosyal ağlarda paylaşmanız da etkileşimlerinizi artırarak, diğer kullanıcıların bu içeriklerle etkileşime girmelerini sağlayacaktır. Konuşmacıların söylediği önemli sözleri, verileri, istatistikleri, video veya görselleri sosyal hesaplarınızda, etkinlik etiketiyle paylaşabilirsiniz. Böylelikle hem katılımcılar hem de sosyal ağlar üzerinden etkinliği takip edenler bu bilgilere kolayca ulaşabilirler.

Geri bildirimleri toplayın

Sosyal medya kullanımı çalışmalarında verimliliği ölçmek ve etkinliğin nasıl sonuçlar verdiğini gözlemlemek için geri bildirimler de toplayabilirsiniz. Bunun için önceden hazırlanmış online anketlerin linklerini kullanıcılarla paylaşabilirsiniz.

Bu anketlerin amacını katılımcılara açıklamanız ve onların bu anketlere katılmalarını rica etmeniz ilk adımınız olabilir. Bu anketlere ulaşılacak olan linklerin de kolay olması gerekir. Bunun için link kısaltma servisleri ile kısaltılmış linkler oluşturabilirsiniz. Ya da etkinlikle ilgili bir web siteniz bulunuyorsa, bu web sitesi üzerinden ankete kolay bir şekilde ulaşılmasını sağlayabilirsiniz.

Video paylaşımları yapın

Etkinlikteki sosyal medya kullanımı çalışmalarında, etkileşimleri artırarak etkinliğin sosyal ağlarda daha ön plana çıkmasını sağlamak için video paylaşımları da yapabilirsiniz. Video içerikler hem daha fazla ilgi çekmektedir; hem de etkinlikle ilgili öne çıkan bölümleri video ile paylaştığınızda sosyal ağlardaki takipçilerin etkinlikle ilgili daha fazla bilgi almalarını sağlarsınız.

İlgili rehber: Video içerikleri pazarlama stratejinize nasıl entegre edebilirsiniz?

Etkinliği ne kadar öne çıkartır ve ilgi çekici hale getirirseniz, daha sonra düzenleyeceğiniz etkinliklere olan katılımı da artırabilirsiniz. Bunun için de video içerikler ya da canlı yayınlar oldukça etkili olabilir.

İlgili rehber: Canlı video yayınları yaparken nelere dikkat etmelisiniz?

Etkinlik sonunda sonuçları analiz edin

Etkinlik bittiğinde sosyal medya kullanımı son bulmaz. Etkinlikle ilgili verilerin ve sonuçların analiz edilmesi gerekir. Analiz edilmesi gereken veriler arasında:

  • Etkinlikle ilgili yapılan toplam paylaşım sayısı
  • Etiket kullanım oranı
  • Hangi konuşmalar ya da etkinlikle ilgili daha fazla içerik paylaşımının yapıldığının takibi
  • Etkinlik etiketini kullanan kullanıcı sayısı
  • Sizin yaptığınız paylaşım aldığı etkileşim oranı
  • Hangi paylaşımların daha fazla etkileşim aldığı

Bu verilerin analizini yaptığınızda hem sosyal medya kullanımını ne kadar iyi yaptığınızı görebilir hem de etkinliğin beklentilerinizi karşılayıp karşılamadığını görebilirsiniz. Kullanıcıların katılımları ve düşünceleri ile etkileşimlerinizi değerlendirebilir, onlardan aldığınız anket sonuçları doğrultusunda yeni stratejiler geliştirerek, yeni etkinliklerinizi daha iyi bir hale getirebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Şirket ismi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Şirket ismi seçerken dikkat etmeniz gerekenler nelerdir, şirket ismi nasıl olmalı, şahıs şirketi isimleri / şahıs şirketi isim örnekleri / limited şirket isimleri / limited şirket isim örnekleri / yabancı şirket isimleri / yabancı...
30 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça önemli yer aldığı gibi geri dönüşümlerini artırmak için de önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılda ortalama 2 kez tatile çıkmakta ve tatile...
10 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Yeni ürünleriniz satmak için video içeriklerinizi nasıl hazırlayabilirsiniz?
Daha önceki yazılarımızda e-ticarette video kullanmanın öneminden bahsetmiştik. Videolar blog yazılarından ve fotoğraflardan daha çok ilgi görüyor ve ürünler hakkında daha görsel bir izlenim yarattığı için tüketicilerin...
1 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret siteleri fiziki mağaza yönetiminden ne öğrenebilir?
Fiziki mağazalar, e-ticaret firmalarından birçok konuda ders alabilecekleri gibi, e-ticaret siteleri de fiziki mağaza yönetimi konusundan birçok şey öğrenebilir. Fiziki mağaza yönetimi, e-ticarete kıyasla çok uzun süredir yapılmakta...
28 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya için farklı reklam fikirleri
Sosyal medyada farklı reklam fikirleri ile değişik hedef kitlelere ulaşabileceğiniz gibi etkileşim ve erişimlerinizi de artırabilirsiniz. Reklam kampanya fikirleri üzerinde çalışabileceğiniz gibi popüler reklam konuları üzerinde de...
29 Ocak 2020
Sinan Oypan
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde, birçok farklı kanal yer alır ve tüketicilere bu farklı kanallar üzerinden hizmet sunulur. Birden fazla kanal üzerinde müşteri hizmetleri sunmak, hizmet kalitesini artırırken, farklı...
25 Mart 2019
Sinan Oypan
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkıları
Mobil SEO ’nun e-ticaret sitelerine katkılarını incelediğimiz bu yazımızda mobilin önemini ve mobil SEO'nun ne kadar hayati bir önemi olduğunu ele alacağız. Mobil SEO’nun e-ticaret sitelerine katkıları Mobil cihaz kullanım...
26 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması, uzun vadede şirketi ayakta tutmak, yeni yatırımlar yapabilmek ve pazarlama çalışmaları yapabilmek için gereklidir. E-ticaret firmalarının ellerindeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetebilmesi ve...
4 Aralık 2019
Sinan Oypan
Ücretsiz anahtar kelime araştırması yapabileceğiniz 9 araç
Anahtar kelime planlayıcı yani anahtar kelime aracı kullanıp hangi kelimelere SEO çalışmanız gerektiğini görerek çok kısa bir sürede sektörünüzde ve sizin için en önemli anahtar kelimelerde Google’da ilk sıralarda yerinizi...
2 Aralık 2016
Sinan Oypan
Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri
Ürün fotoğrafları, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki etmekte. Dükkanın vitrini görevi gördüğü için bu fotoğrafların dikkatli bir şekilde hazırlanması ve site üzerinde kullanılması gerekir....
29 Haziran 2018
Sinan Oypan
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konular arasında yer aldığı gibi yakından da takip edilmesi gereken bir konudur. Nakit akışı, belli bir zaman dilimi içerisinde şirketin...
27 Temmuz 2019
Sinan Oypan