E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler

4 Ağustos 2020
Sinan Oypan

İnternetten satış yaparken sunucu kiralama işlemi özellikle dikkat etmeniz ve özen göstermeniz gereken konulardan biridir. Yanlış hostingi seçmek, işinizi tehlikeye atacağı gibi para ve zaman kaybetmenize de neden olur. Aynı zamanda işinizin aksaması veya sitenizin düzgün çalışmaması tüketicilerin güvenini de kaybetmenize neden olur. Bu sebeple de sunucu kiralama işleminde bazı konulara dikkat etmeniz gerekir.

İlgili rehber: E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?

E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler

Ücretlendirme

E-ticaret siteniz için sunucu kiralama işleminde ücretlendirme öncelikli olarak bakmanız gereken konulardan biri. Seçtiğiniz hosting paketinin aylık ve yıllık ücretlerini göz önünde bulundurmalısınız. Birçok farklı sunucu firması olduğu için herbirinin farklı bir fiyatlandırma politikası olacaktır. Bu fiyatlara dahil olan özellikleri (düzenli yedekleme, müşteri desteği, sunucu ayarları, kurulumu vb.) öğrenmeniz de önemlidir. Özellikle müşteri desteği ve düzenli yedekleme seçenekleri bu süreçte üzerinde durmanız gereken konulardan biri.

Müşteri desteği

Sunucu kiralama sürecinde, firmanın sağladığı müşteri destekleri hakkında bilgi almalısınız. İdeal olan seçenekler, 7/24 müşteri desteğinin sağlanmasıdır. Çünkü e-ticaret siteniz 7/24 açık olacağı için herhangi bir zamanda sitenizde sorunlar oluşabilir ve bu durumda da sunucu tarafında destek almanız gerekebilir. Bu nedenle de müşteri destek politikalarını, geri dönüş hızlarını, destek kalitesini öğrenmeniz ve araştırmanız oldukça önemli.

E-posta sunucuları ve özellikleri

E-ticaret sitenizi kurduğunuzda sipariş takipleri, iletişim, bireysel e-posta adresleri için kullanacağınız birçok farklı mail adresinizin olması gerekecektir. Bu durumda da hostingin size bir e-posta sunucusu sağlaması gerekmektedir. E-posta sunucusunu ayrı bir hizmet olarak farklı bir firmadan da alabilirsiniz; ancak sunucu kiralama sürecinde hosting firmalarının sunduğu bu özellikleri de araştırabilirsiniz. Böylelikle ek bir ücret ödemeden hosting ile beraber e-posta sunucusu da alabilirsiniz.

E-posta sunucunun kapasitesi, kaç e-posta kurulabileceği, e-posta sunucu ayarlarına erişim, sunucu güvenliği gibi konuları da hosting firmasına danışarak öğrenebilirsiniz.

Yönetim paneli

Sunucu kiralama sürecünde, hosting firmasının size sunduğu yönetim paneli de önemlidir. Bu yönetim paneli üzerinden sunucunuzla ilgili işemlere ulaşabilmeli ve çalışmalarınızı kendiniz yapabilmelisiniz. Yönetim paneli hakkında da bilgi almanız ve arayüz kullanımının kolaylığını da araştırmanız önemli. Sunucu detaylarına hızlı ve kolay bir şekilde ulaşarak, gereken anlarda müdahaleler yapabilmeli ya da kontrollerinizi sağlayabilmelisiniz.

Paylaşımlı ve kişisel sunucular

Sunucu kiralama işlemlerinde paylaşımları ya da kişisel sunucuları tercih edebilirsiniz. Paylaşımlı sunucular üzerinde birden fazla web sitesi barındırılır. Bu nedenle de sunucunun performansı farklı sitelere göre bölünmüş olur. Küçük girişimler için paylaşımlı sunucular yeterli olabilir. Özellikle trafik yükünüz çok olmayacaksa ve sitenizde barındıracağınız bilgiler azsa, bu sunuculardan yararlanabilirsiniz. Paylaşımlı sunucular daha az maliyetli olduğu için de yeni başlayanlar için uygun olabilir.

Kişisel veya özel sunucular ise daha maliyetlidir. Sunucunun özelliklerini isteğinize göre belirleyebilir ve bu sunucu tamamen size ait olur. Burada sunucu kurulum işlemleri, bakım işlemleri de yapacağınız anlaşmaya göre şekillenir. Bu işlemlerin nasıl yapılacağını bilmiyorsanız, hosting firmasından destek alabilirsiniz. Bu durumda da ekstra ücretler çıkacaktır. Bu sebeple de bunları da önceden düşünmeniz gerekir. Özel sunucular tabii ki daha iyi performans gösterecektir ve kapasitesi sürekli olarak artırılabilir. Bu sebeple de orta boyutlu ya da büyük şirketler tarafından daha fazla tercih edilmektedir.

Kapasite artırma

Sunucu kiralama işlemlerinde sunucunun kapasitesini ve gereken durumlarda kapasite artırımlarının nasıl yapıldığını da öğrenmeniz önemlidir. Zaman içerisinde işinizi büyüttüğünüzde, sitenizde sakladığınız dosyaların boyutları artabilir, site trafiğiniz arttıkça da daha fazla bant genişliğine ihtiyacınız olabilir. Bu durumda da sunucunun kapasitesini artırmanız gerekir. Kapasite artırma süreçlerinde fiyatlandırmaların nasıl olduğunu ve kapasite artırma sürecinde site taşınma işlemlerinin ne hızda yapılacağını ya da bu tür işlemlere gerek olup olmadığını da öğrenmeniz önemli.

Yedekleme hizmetleri

E-ticaret sitenizin düzenli olarak yedeğinin alınması da önemli. Sunucu kiralama hizmetlerinde hosting firmaları yedekleme hizmetleri de sunmaktalar. Bu hizmetler kimi zaman ücretli kimi zamanda ücretsiz olarak yapılmaktadır. Yedek hizmetleri için alınan ücretleri öğrenmeniz bu süreçte önemli. Bununla beraber ne sıklıkta yedek alındığını ve nasıl saklandığını da öğrenmelisiniz. Olası bir durumda sitenize saldırılar olabilir ya da sitenizdeki hatalar nedeniyle eski yedeğe dönmeniz gerekir. Bu nedenle de düzenli yedeklerin alınması önemlidir. Bu seçenekleri de araştırmanız sunucu alırken önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette yedekleme ve doğal afetlere karşı korunma sistemlerinin önemi

Site taşıma ve transfer işlemleri

Herhangi bir sebeple sitenizi farklı bir hostinge taşımanız gerekebilir. Bu durumda da mevcut sunucunuz üzerinden taşıma işlemlerinizi yapabilmeniz gerekmektedir. Sunucu kiralama işlemleri sırasında transfer ve site taşıma süreçleri hakkında da bilgi almanız önemlidir. Site taşıma işlemlerinde yeni geçeceğiniz hosting firmasının bu taşıma işlemlerini yapıp yapmadığını öğrenmeniz yararlı olacaktır. Bununla beraber transfer işlemleri için gerekli olan ödemeleri de araştırmanız bu süreçte dikkat etmeniz gereken konular arasında yer alıyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Blog içeriklerinizin değerini artırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizde blog içerikleriyle hem SEO çalışmaları yapabilir hem de tüketicilerle bir etkileşim yaratarak, onları bilgilendirebilir ya da eğlendirebilirsiniz. Tabii ki bunları yaparken, bir yandan da blog içeriklerinizin...
26 Kasım 2016
Sinan Oypan
Tekrar alışveriş yapan müşteriyi kazanma yöntemleri
Müşteri kazanma yöntemleri e ticaret siteleri için hayati bir öneme sahiptir. E-ticaret sitenizin uzun vadede başarılı olabilmesi ve uzun vadeli karlılığını sağlaması için tekrar alışveriş yapan müşterilere ihtiyacı vardır....
31 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde müşteri memnuniyetini nasıl sağlarsınız?
Tüm işletmeleri başarıya ulaştıracak en önemli faktör müşteri memnuniyetidir. Satın aldığı ürün ya da hizmetten memnun olan müşteri, işletmenin diğer potansiyel müşteriler tarafından da tanınmasını sağlar ve bu sayede...
12 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
''Showrooming''in e-ticaret firmalarına yararları nedir?
E-ticaretin en büyük dezavantajlarından biri, tüketicilerin ürünleri bire bir inceleyememeleri. Tüketicilerin bir kısmı, ürünleri satın almadan önce incelemek ve ürünün kalitesini yakından görmek istiyorlar. Bu nedenle de online...
4 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün iadeleri nasıl yönetilmelidir?
E-ticarette firmaların sıklıkla karşılaştıkları durumlardan biri de ürün iadeleridir. Ürün iadelerine birçok farklı sebep neden olabilir. Bunlar firma kaynaklı olabileceği gibi kullanıcı kaynaklı da olabilir. Her iki durumda da...
8 Ocak 2018
Sinan Oypan
Video reklamlarınızda geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Video reklamlar sosyal mecralarda geri dönüşümleri artırmak için oldukça etkili pazarlama araçları haline geldi ve e-ticaret firmaları da ürün ve marka bilinirliklerini artırmak için bu reklamlardan yararlanıyor. Sosyal mecralar...
10 Nisan 2018
Sinan Oypan
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram üzerinde yaptığınız tüm çalışmaların sonuçlarını Instagram Analytics aracı üzerinden gözlemleyerek, çalışmalarınızın sonuçları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu çalışmaların sonuçlarını...
7 Haziran 2018
Sinan Oypan
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz...
14 Nisan 2019
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir paket açma deneyimi sunmak için neler yapmalısınız?
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin merakla beklediği durumlardan biri de satın aldıkları ürünün paketini açmaktır. Paket açma deneyimi, müşterilerin bekledikleri ürünlere ulaşmalarını sağlamanın yanı...
24 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması, uzun vadede şirketi ayakta tutmak, yeni yatırımlar yapabilmek ve pazarlama çalışmaları yapabilmek için gereklidir. E-ticaret firmalarının ellerindeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetebilmesi ve...
4 Aralık 2019
Sinan Oypan
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Ana e-ticaret şirketinizin yanı sıra, farklı ürün satışları yapmak ya da pazarda farklı bir rakip firma algısı yaratmak için yan marka kurabilirsiniz. Tabii ki yan marka kurduğunuzda, akla gelen sorulardan biri bu marka için yeni...
24 Mart 2019
Sinan Oypan