E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler

4 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler

İnternetten satış yaparken sunucu kiralama işlemi özellikle dikkat etmeniz ve özen göstermeniz gereken konulardan biridir. Yanlış hostingi seçmek, işinizi tehlikeye atacağı gibi para ve zaman kaybetmenize de neden olur. Aynı zamanda işinizin aksaması veya sitenizin düzgün çalışmaması tüketicilerin güvenini de kaybetmenize neden olur. Bu sebeple de sunucu kiralama işleminde bazı konulara dikkat etmeniz gerekir.

İlgili rehber: E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?

E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler

Ücretlendirme

E-ticaret siteniz için sunucu kiralama işleminde ücretlendirme öncelikli olarak bakmanız gereken konulardan biri. Seçtiğiniz hosting paketinin aylık ve yıllık ücretlerini göz önünde bulundurmalısınız. Birçok farklı sunucu firması olduğu için herbirinin farklı bir fiyatlandırma politikası olacaktır. Bu fiyatlara dahil olan özellikleri (düzenli yedekleme, müşteri desteği, sunucu ayarları, kurulumu vb.) öğrenmeniz de önemlidir. Özellikle müşteri desteği ve düzenli yedekleme seçenekleri bu süreçte üzerinde durmanız gereken konulardan biri.

Müşteri desteği

Sunucu kiralama sürecinde, firmanın sağladığı müşteri destekleri hakkında bilgi almalısınız. İdeal olan seçenekler, 7/24 müşteri desteğinin sağlanmasıdır. Çünkü e-ticaret siteniz 7/24 açık olacağı için herhangi bir zamanda sitenizde sorunlar oluşabilir ve bu durumda da sunucu tarafında destek almanız gerekebilir. Bu nedenle de müşteri destek politikalarını, geri dönüş hızlarını, destek kalitesini öğrenmeniz ve araştırmanız oldukça önemli.

E-posta sunucuları ve özellikleri

E-ticaret sitenizi kurduğunuzda sipariş takipleri, iletişim, bireysel e-posta adresleri için kullanacağınız birçok farklı mail adresinizin olması gerekecektir. Bu durumda da hostingin size bir e-posta sunucusu sağlaması gerekmektedir. E-posta sunucusunu ayrı bir hizmet olarak farklı bir firmadan da alabilirsiniz; ancak sunucu kiralama sürecinde hosting firmalarının sunduğu bu özellikleri de araştırabilirsiniz. Böylelikle ek bir ücret ödemeden hosting ile beraber e-posta sunucusu da alabilirsiniz.

E-posta sunucunun kapasitesi, kaç e-posta kurulabileceği, e-posta sunucu ayarlarına erişim, sunucu güvenliği gibi konuları da hosting firmasına danışarak öğrenebilirsiniz.

Yönetim paneli

Sunucu kiralama sürecünde, hosting firmasının size sunduğu yönetim paneli de önemlidir. Bu yönetim paneli üzerinden sunucunuzla ilgili işemlere ulaşabilmeli ve çalışmalarınızı kendiniz yapabilmelisiniz. Yönetim paneli hakkında da bilgi almanız ve arayüz kullanımının kolaylığını da araştırmanız önemli. Sunucu detaylarına hızlı ve kolay bir şekilde ulaşarak, gereken anlarda müdahaleler yapabilmeli ya da kontrollerinizi sağlayabilmelisiniz.

Paylaşımlı ve kişisel sunucular

Sunucu kiralama işlemlerinde paylaşımları ya da kişisel sunucuları tercih edebilirsiniz. Paylaşımlı sunucular üzerinde birden fazla web sitesi barındırılır. Bu nedenle de sunucunun performansı farklı sitelere göre bölünmüş olur. Küçük girişimler için paylaşımlı sunucular yeterli olabilir. Özellikle trafik yükünüz çok olmayacaksa ve sitenizde barındıracağınız bilgiler azsa, bu sunuculardan yararlanabilirsiniz. Paylaşımlı sunucular daha az maliyetli olduğu için de yeni başlayanlar için uygun olabilir.

Kişisel veya özel sunucular ise daha maliyetlidir. Sunucunun özelliklerini isteğinize göre belirleyebilir ve bu sunucu tamamen size ait olur. Burada sunucu kurulum işlemleri, bakım işlemleri de yapacağınız anlaşmaya göre şekillenir. Bu işlemlerin nasıl yapılacağını bilmiyorsanız, hosting firmasından destek alabilirsiniz. Bu durumda da ekstra ücretler çıkacaktır. Bu sebeple de bunları da önceden düşünmeniz gerekir. Özel sunucular tabii ki daha iyi performans gösterecektir ve kapasitesi sürekli olarak artırılabilir. Bu sebeple de orta boyutlu ya da büyük şirketler tarafından daha fazla tercih edilmektedir.

Kapasite artırma

Sunucu kiralama işlemlerinde sunucunun kapasitesini ve gereken durumlarda kapasite artırımlarının nasıl yapıldığını da öğrenmeniz önemlidir. Zaman içerisinde işinizi büyüttüğünüzde, sitenizde sakladığınız dosyaların boyutları artabilir, site trafiğiniz arttıkça da daha fazla bant genişliğine ihtiyacınız olabilir. Bu durumda da sunucunun kapasitesini artırmanız gerekir. Kapasite artırma süreçlerinde fiyatlandırmaların nasıl olduğunu ve kapasite artırma sürecinde site taşınma işlemlerinin ne hızda yapılacağını ya da bu tür işlemlere gerek olup olmadığını da öğrenmeniz önemli.

Yedekleme hizmetleri

E-ticaret sitenizin düzenli olarak yedeğinin alınması da önemli. Sunucu kiralama hizmetlerinde hosting firmaları yedekleme hizmetleri de sunmaktalar. Bu hizmetler kimi zaman ücretli kimi zamanda ücretsiz olarak yapılmaktadır. Yedek hizmetleri için alınan ücretleri öğrenmeniz bu süreçte önemli. Bununla beraber ne sıklıkta yedek alındığını ve nasıl saklandığını da öğrenmelisiniz. Olası bir durumda sitenize saldırılar olabilir ya da sitenizdeki hatalar nedeniyle eski yedeğe dönmeniz gerekir. Bu nedenle de düzenli yedeklerin alınması önemlidir. Bu seçenekleri de araştırmanız sunucu alırken önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette yedekleme ve doğal afetlere karşı korunma sistemlerinin önemi

Site taşıma ve transfer işlemleri

Herhangi bir sebeple sitenizi farklı bir hostinge taşımanız gerekebilir. Bu durumda da mevcut sunucunuz üzerinden taşıma işlemlerinizi yapabilmeniz gerekmektedir. Sunucu kiralama işlemleri sırasında transfer ve site taşıma süreçleri hakkında da bilgi almanız önemlidir. Site taşıma işlemlerinde yeni geçeceğiniz hosting firmasının bu taşıma işlemlerini yapıp yapmadığını öğrenmeniz yararlı olacaktır. Bununla beraber transfer işlemleri için gerekli olan ödemeleri de araştırmanız bu süreçte dikkat etmeniz gereken konular arasında yer alıyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
Sosyal medya reklamları 2017’de de e-ticaret firmalarının sıkça başvuracağı tanıtım araçları arasında yer alacak. 2016’nın da sonuna geldiğimiz şu günlerde, e-ticaret firmalar 2017 yılı için pazarlama ve reklam planlarını...
22 Aralık 2016
Sinan Oypan
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten Takı Satmak ve Satış Sitesi Kurmak Rehberi 2020
İnternetten takı satmak ve satış sitesi kurmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online takı satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda dikkat etmeniz...
10 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Markalar sosyal medya takibi yaparken nelere dikkat etmeli?
Sosyal ağlarda pazarlama çalışmaları yaparken sosyal medya takibi yapmak, markanızla ilgili konuşulan ve paylaşılanları takip etmenizi sağlarken, markanızın iyi ve eksik yaptığı çalışmaları da görmenizi sağlar. Sosyal medya...
5 Haziran 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
Ürün maliyeti hesaplama, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biridir; özellikle kendi üretimizini yapıyorsanız, şirket giderleri için bu maliyetleri bilmelisiniz. Ürün maliyetlerinizin yüksek olması, satış fiyatlarınızın...
29 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımı yapılırken özellikle dikkat edilmesi ve üzerinde durulması gereken temel ögeler bulunmakta. Bu unsurların eksik oluşu ya da amacına uygun bir şekilde tasarlanmaması, e-ticaret sitesini ziyaret edenlerin site...
6 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler: Salgın dönemi Nisan yansımaları
E-ticarette en çok satılan ürünler üzerinde corona virüs etkileri devam ediyor. Mart ve Nisan ayında internetten satılan ürünleri karşılaştırdığımızda, evde kaldığımız sürelerin online alışverişteki tüketici...
29 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde...
28 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticaret sitenizde geri dönüşümleri artıracak çalışmalar yapmanız ve bu yönde stratejiler geliştirmeniz, uzun vadede başarılı olmanızı sağlarken, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Ancak kimi zaman e-ticaret...
24 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Ürün iadelerine neden 6 durum
Ürün iadelerine neden 6 durum
Tüketicilerin ve e-ticaret firmalarının canını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleridir. Tüketiciler, herhangi bir sebepten dolayı ürünü iade etmek zorunda kaldıklarında, bu süreçteki prosedürlerle uğraşmak istemediklerinden...
21 Ocak 2017
Sinan Oypan
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
Landing page geri dönüşümünü videolarla nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitelerinde landing page kullanımı, geri dönüşümleri artırma ve tüketicileri belli bir konu, kampanya ya da ürün hakkında bilgilendirmek için önemlidir. Tabii ki kullanıcı alışkanlıklarının değişmesinin yanı sıra...
8 Ocak 2019
Sinan Oypan
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
2017’de pazarlama trendlerinde içerik pazarlamanın bu yıl oldukça önemli bir hale geleceğinden bahsetmiştik. Bunun nedeni de artık tüketiciler, doğrudan reklam içeriklerini görmek istemeyip, kendilerine bir fayda sağlayacak...
31 Ocak 2017
Sinan Oypan