E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler

4 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler

İnternetten satış yaparken sunucu kiralama işlemi özellikle dikkat etmeniz ve özen göstermeniz gereken konulardan biridir. Yanlış hostingi seçmek, işinizi tehlikeye atacağı gibi para ve zaman kaybetmenize de neden olur. Aynı zamanda işinizin aksaması veya sitenizin düzgün çalışmaması tüketicilerin güvenini de kaybetmenize neden olur. Bu sebeple de sunucu kiralama işleminde bazı konulara dikkat etmeniz gerekir.

İlgili rehber: E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?

E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler

Ücretlendirme

E-ticaret siteniz için sunucu kiralama işleminde ücretlendirme öncelikli olarak bakmanız gereken konulardan biri. Seçtiğiniz hosting paketinin aylık ve yıllık ücretlerini göz önünde bulundurmalısınız. Birçok farklı sunucu firması olduğu için herbirinin farklı bir fiyatlandırma politikası olacaktır. Bu fiyatlara dahil olan özellikleri (düzenli yedekleme, müşteri desteği, sunucu ayarları, kurulumu vb.) öğrenmeniz de önemlidir. Özellikle müşteri desteği ve düzenli yedekleme seçenekleri bu süreçte üzerinde durmanız gereken konulardan biri.

Müşteri desteği

Sunucu kiralama sürecinde, firmanın sağladığı müşteri destekleri hakkında bilgi almalısınız. İdeal olan seçenekler, 7/24 müşteri desteğinin sağlanmasıdır. Çünkü e-ticaret siteniz 7/24 açık olacağı için herhangi bir zamanda sitenizde sorunlar oluşabilir ve bu durumda da sunucu tarafında destek almanız gerekebilir. Bu nedenle de müşteri destek politikalarını, geri dönüş hızlarını, destek kalitesini öğrenmeniz ve araştırmanız oldukça önemli.

E-posta sunucuları ve özellikleri

E-ticaret sitenizi kurduğunuzda sipariş takipleri, iletişim, bireysel e-posta adresleri için kullanacağınız birçok farklı mail adresinizin olması gerekecektir. Bu durumda da hostingin size bir e-posta sunucusu sağlaması gerekmektedir. E-posta sunucusunu ayrı bir hizmet olarak farklı bir firmadan da alabilirsiniz; ancak sunucu kiralama sürecinde hosting firmalarının sunduğu bu özellikleri de araştırabilirsiniz. Böylelikle ek bir ücret ödemeden hosting ile beraber e-posta sunucusu da alabilirsiniz.

E-posta sunucunun kapasitesi, kaç e-posta kurulabileceği, e-posta sunucu ayarlarına erişim, sunucu güvenliği gibi konuları da hosting firmasına danışarak öğrenebilirsiniz.

Yönetim paneli

Sunucu kiralama sürecünde, hosting firmasının size sunduğu yönetim paneli de önemlidir. Bu yönetim paneli üzerinden sunucunuzla ilgili işemlere ulaşabilmeli ve çalışmalarınızı kendiniz yapabilmelisiniz. Yönetim paneli hakkında da bilgi almanız ve arayüz kullanımının kolaylığını da araştırmanız önemli. Sunucu detaylarına hızlı ve kolay bir şekilde ulaşarak, gereken anlarda müdahaleler yapabilmeli ya da kontrollerinizi sağlayabilmelisiniz.

Paylaşımlı ve kişisel sunucular

Sunucu kiralama işlemlerinde paylaşımları ya da kişisel sunucuları tercih edebilirsiniz. Paylaşımlı sunucular üzerinde birden fazla web sitesi barındırılır. Bu nedenle de sunucunun performansı farklı sitelere göre bölünmüş olur. Küçük girişimler için paylaşımlı sunucular yeterli olabilir. Özellikle trafik yükünüz çok olmayacaksa ve sitenizde barındıracağınız bilgiler azsa, bu sunuculardan yararlanabilirsiniz. Paylaşımlı sunucular daha az maliyetli olduğu için de yeni başlayanlar için uygun olabilir.

Kişisel veya özel sunucular ise daha maliyetlidir. Sunucunun özelliklerini isteğinize göre belirleyebilir ve bu sunucu tamamen size ait olur. Burada sunucu kurulum işlemleri, bakım işlemleri de yapacağınız anlaşmaya göre şekillenir. Bu işlemlerin nasıl yapılacağını bilmiyorsanız, hosting firmasından destek alabilirsiniz. Bu durumda da ekstra ücretler çıkacaktır. Bu sebeple de bunları da önceden düşünmeniz gerekir. Özel sunucular tabii ki daha iyi performans gösterecektir ve kapasitesi sürekli olarak artırılabilir. Bu sebeple de orta boyutlu ya da büyük şirketler tarafından daha fazla tercih edilmektedir.

Kapasite artırma

Sunucu kiralama işlemlerinde sunucunun kapasitesini ve gereken durumlarda kapasite artırımlarının nasıl yapıldığını da öğrenmeniz önemlidir. Zaman içerisinde işinizi büyüttüğünüzde, sitenizde sakladığınız dosyaların boyutları artabilir, site trafiğiniz arttıkça da daha fazla bant genişliğine ihtiyacınız olabilir. Bu durumda da sunucunun kapasitesini artırmanız gerekir. Kapasite artırma süreçlerinde fiyatlandırmaların nasıl olduğunu ve kapasite artırma sürecinde site taşınma işlemlerinin ne hızda yapılacağını ya da bu tür işlemlere gerek olup olmadığını da öğrenmeniz önemli.

Yedekleme hizmetleri

E-ticaret sitenizin düzenli olarak yedeğinin alınması da önemli. Sunucu kiralama hizmetlerinde hosting firmaları yedekleme hizmetleri de sunmaktalar. Bu hizmetler kimi zaman ücretli kimi zamanda ücretsiz olarak yapılmaktadır. Yedek hizmetleri için alınan ücretleri öğrenmeniz bu süreçte önemli. Bununla beraber ne sıklıkta yedek alındığını ve nasıl saklandığını da öğrenmelisiniz. Olası bir durumda sitenize saldırılar olabilir ya da sitenizdeki hatalar nedeniyle eski yedeğe dönmeniz gerekir. Bu nedenle de düzenli yedeklerin alınması önemlidir. Bu seçenekleri de araştırmanız sunucu alırken önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette yedekleme ve doğal afetlere karşı korunma sistemlerinin önemi

Site taşıma ve transfer işlemleri

Herhangi bir sebeple sitenizi farklı bir hostinge taşımanız gerekebilir. Bu durumda da mevcut sunucunuz üzerinden taşıma işlemlerinizi yapabilmeniz gerekmektedir. Sunucu kiralama işlemleri sırasında transfer ve site taşıma süreçleri hakkında da bilgi almanız önemlidir. Site taşıma işlemlerinde yeni geçeceğiniz hosting firmasının bu taşıma işlemlerini yapıp yapmadığını öğrenmeniz yararlı olacaktır. Bununla beraber transfer işlemleri için gerekli olan ödemeleri de araştırmanız bu süreçte dikkat etmeniz gereken konular arasında yer alıyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi
E-ticaret, şartları her gün daha da zorlu hâle gelen bir rekabet ortamına dönüşüyor. Hem internet üzerinden ürün ya da hizmet satın alan tekil kullanıcı sayısındaki hem de online alışveriş kanalların bilinirliğinde ciddi...
27 Ekim 2021
Markethinkers
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Online alışverişlerde müşterilerinizin güvenliğini sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır. Müşterilerin güvenliğinin yanı sıra internetteki sahtecilik saldırılarına karşı kendinizi de korumanız gerekir. Güvenilir bir online...
21 Kasım 2017
Sinan Oypan
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının...
4 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderiminde kullanabileceğiniz taktikler nelerdir?Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası ile ilgili bilmeniz gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. Sepeti terk edenlere hatırlatma...
17 Ocak 2018
Sinan Oypan
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürünleri, tüketicilerin günlük hayatlarında yoğun bir şekilde kullandıkları ürün grupları arasında yer aldığı için, bu ürünlerin satışını yapan e-ticaret sitelerinin doğru pazarlama çalışmaları yapmaları da...
15 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları | Yeni müşteriden sadık müşteriye
E-posta pazarlama ipuçları ve e-posta pazarlama çalışmalarıyla yeni müşterilerinizi sadık kitlelere çevirebilecek çalışmalar yapabilirsiniz. Farklı e-posta şablonları kullanmak, farklı zaman dönemleri içinde farklı içerikler...
19 Ocak 2018
Sinan Oypan
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Dijital reklamların her kitleye ulaşılabilecek yeni yöntemlerinin doğması ve e-ticaret sektörünün büyümesinde rol oynaması, yeni nesil ticari araçların geliştirilmesine neden oldu. Söz konusu reklamların asıl cazibesi ise...
20 Şubat 2021
Markethinkers
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret...
31 Ekim 2017
Sinan Oypan
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
2019’da dikkate almanız gereken içerik pazarlama trendleri
İçerik pazarlama, dijital pazarlama çalışmalarında önemli bir yere sahip. İçerik üretimi yapmak, organik olarak e-ticaret sitenize trafik çekmenizi sağlarken, sosyal medya üzerinde etkileşim yaratmanıza da olanak tanır. Hem SEO hem...
15 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette olumsuz kullanıcı yorumları neden önemli?
E-ticarette kullanıcı yorumları, sosyal kanıt ve kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemek için oldukça önemlidir. Tabii ki olumlu kullanıcı yorumları önemli olsa da, olumsuz yorumların da önemli bir yeri bulunur. Sadece...
26 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın