E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler

4 Ağustos 2020
Sinan Oypan

İnternetten satış yaparken sunucu kiralama işlemi özellikle dikkat etmeniz ve özen göstermeniz gereken konulardan biridir. Yanlış hostingi seçmek, işinizi tehlikeye atacağı gibi para ve zaman kaybetmenize de neden olur. Aynı zamanda işinizin aksaması veya sitenizin düzgün çalışmaması tüketicilerin güvenini de kaybetmenize neden olur. Bu sebeple de sunucu kiralama işleminde bazı konulara dikkat etmeniz gerekir.

İlgili rehber: E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?

E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler

Ücretlendirme

E-ticaret siteniz için sunucu kiralama işleminde ücretlendirme öncelikli olarak bakmanız gereken konulardan biri. Seçtiğiniz hosting paketinin aylık ve yıllık ücretlerini göz önünde bulundurmalısınız. Birçok farklı sunucu firması olduğu için herbirinin farklı bir fiyatlandırma politikası olacaktır. Bu fiyatlara dahil olan özellikleri (düzenli yedekleme, müşteri desteği, sunucu ayarları, kurulumu vb.) öğrenmeniz de önemlidir. Özellikle müşteri desteği ve düzenli yedekleme seçenekleri bu süreçte üzerinde durmanız gereken konulardan biri.

Müşteri desteği

Sunucu kiralama sürecinde, firmanın sağladığı müşteri destekleri hakkında bilgi almalısınız. İdeal olan seçenekler, 7/24 müşteri desteğinin sağlanmasıdır. Çünkü e-ticaret siteniz 7/24 açık olacağı için herhangi bir zamanda sitenizde sorunlar oluşabilir ve bu durumda da sunucu tarafında destek almanız gerekebilir. Bu nedenle de müşteri destek politikalarını, geri dönüş hızlarını, destek kalitesini öğrenmeniz ve araştırmanız oldukça önemli.

E-posta sunucuları ve özellikleri

E-ticaret sitenizi kurduğunuzda sipariş takipleri, iletişim, bireysel e-posta adresleri için kullanacağınız birçok farklı mail adresinizin olması gerekecektir. Bu durumda da hostingin size bir e-posta sunucusu sağlaması gerekmektedir. E-posta sunucusunu ayrı bir hizmet olarak farklı bir firmadan da alabilirsiniz; ancak sunucu kiralama sürecinde hosting firmalarının sunduğu bu özellikleri de araştırabilirsiniz. Böylelikle ek bir ücret ödemeden hosting ile beraber e-posta sunucusu da alabilirsiniz.

E-posta sunucunun kapasitesi, kaç e-posta kurulabileceği, e-posta sunucu ayarlarına erişim, sunucu güvenliği gibi konuları da hosting firmasına danışarak öğrenebilirsiniz.

Yönetim paneli

Sunucu kiralama sürecünde, hosting firmasının size sunduğu yönetim paneli de önemlidir. Bu yönetim paneli üzerinden sunucunuzla ilgili işemlere ulaşabilmeli ve çalışmalarınızı kendiniz yapabilmelisiniz. Yönetim paneli hakkında da bilgi almanız ve arayüz kullanımının kolaylığını da araştırmanız önemli. Sunucu detaylarına hızlı ve kolay bir şekilde ulaşarak, gereken anlarda müdahaleler yapabilmeli ya da kontrollerinizi sağlayabilmelisiniz.

Paylaşımlı ve kişisel sunucular

Sunucu kiralama işlemlerinde paylaşımları ya da kişisel sunucuları tercih edebilirsiniz. Paylaşımlı sunucular üzerinde birden fazla web sitesi barındırılır. Bu nedenle de sunucunun performansı farklı sitelere göre bölünmüş olur. Küçük girişimler için paylaşımlı sunucular yeterli olabilir. Özellikle trafik yükünüz çok olmayacaksa ve sitenizde barındıracağınız bilgiler azsa, bu sunuculardan yararlanabilirsiniz. Paylaşımlı sunucular daha az maliyetli olduğu için de yeni başlayanlar için uygun olabilir.

Kişisel veya özel sunucular ise daha maliyetlidir. Sunucunun özelliklerini isteğinize göre belirleyebilir ve bu sunucu tamamen size ait olur. Burada sunucu kurulum işlemleri, bakım işlemleri de yapacağınız anlaşmaya göre şekillenir. Bu işlemlerin nasıl yapılacağını bilmiyorsanız, hosting firmasından destek alabilirsiniz. Bu durumda da ekstra ücretler çıkacaktır. Bu sebeple de bunları da önceden düşünmeniz gerekir. Özel sunucular tabii ki daha iyi performans gösterecektir ve kapasitesi sürekli olarak artırılabilir. Bu sebeple de orta boyutlu ya da büyük şirketler tarafından daha fazla tercih edilmektedir.

Kapasite artırma

Sunucu kiralama işlemlerinde sunucunun kapasitesini ve gereken durumlarda kapasite artırımlarının nasıl yapıldığını da öğrenmeniz önemlidir. Zaman içerisinde işinizi büyüttüğünüzde, sitenizde sakladığınız dosyaların boyutları artabilir, site trafiğiniz arttıkça da daha fazla bant genişliğine ihtiyacınız olabilir. Bu durumda da sunucunun kapasitesini artırmanız gerekir. Kapasite artırma süreçlerinde fiyatlandırmaların nasıl olduğunu ve kapasite artırma sürecinde site taşınma işlemlerinin ne hızda yapılacağını ya da bu tür işlemlere gerek olup olmadığını da öğrenmeniz önemli.

Yedekleme hizmetleri

E-ticaret sitenizin düzenli olarak yedeğinin alınması da önemli. Sunucu kiralama hizmetlerinde hosting firmaları yedekleme hizmetleri de sunmaktalar. Bu hizmetler kimi zaman ücretli kimi zamanda ücretsiz olarak yapılmaktadır. Yedek hizmetleri için alınan ücretleri öğrenmeniz bu süreçte önemli. Bununla beraber ne sıklıkta yedek alındığını ve nasıl saklandığını da öğrenmelisiniz. Olası bir durumda sitenize saldırılar olabilir ya da sitenizdeki hatalar nedeniyle eski yedeğe dönmeniz gerekir. Bu nedenle de düzenli yedeklerin alınması önemlidir. Bu seçenekleri de araştırmanız sunucu alırken önemlidir.

İlgili rehber: E-ticarette yedekleme ve doğal afetlere karşı korunma sistemlerinin önemi

Site taşıma ve transfer işlemleri

Herhangi bir sebeple sitenizi farklı bir hostinge taşımanız gerekebilir. Bu durumda da mevcut sunucunuz üzerinden taşıma işlemlerinizi yapabilmeniz gerekmektedir. Sunucu kiralama işlemleri sırasında transfer ve site taşıma süreçleri hakkında da bilgi almanız önemlidir. Site taşıma işlemlerinde yeni geçeceğiniz hosting firmasının bu taşıma işlemlerini yapıp yapmadığını öğrenmeniz yararlı olacaktır. Bununla beraber transfer işlemleri için gerekli olan ödemeleri de araştırmanız bu süreçte dikkat etmeniz gereken konular arasında yer alıyor.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Başarılı bir e-posta kampanyası için 12 temel öğe
E-posta kampanyası / e-posta pazarlama çalışmaları e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerine doğrudan etki eder ve diğer pazarlama çalışmalarından daha fazla yatırım getirisi sağlar. Bu sebeple de bir e-posta abone listesi...
18 Nisan 2018
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta gönderimi neden önemli?
Satış sonrası e-posta gönderimi maling kampanyalarında çok önemli bir yere sahiptir. E-ticaret firmalarındae-posta pazarlamanın rolü bilindiği üzere oldukça büyük ve e-posta pazarlamadan farklı şekillerde yararlanmak mümkün....
3 Haziran 2016
Sinan Oypan
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email marketing hataları arasından en çok yapılan 6 hatayı bu yazımızda ele alacağız. Geri dönüşüm ve cirosal olarak önemli bir yere sahip olan email marketing'de bu 6 hatayı bir daha yapmamak için gelin hep beraber yazımızı...
20 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmaları sosyal mecralardan sıkça yararlanıyorlar. Marka veya ürünü tanıtımı yapmanın yanı sıra tüketicilerle etkileşime geçmek için de bu mecralarda yer alıyorlar. Bu platformlarda yer alan firmaların, dönemsel...
27 Eylül 2016
Sinan Oypan
Yaşça büyük hedef kitleye pazarlama çalışmaları nasıl yapılmalı?
İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla beraber yaşça büyük olan kesimler de artık internet üzerinde vakit geçiriyor ve markalarla etkileşime giriyorlar. Bu nedenle de hedef kitlesinde yaşça büyük kişiler yer alan firmaların,...
21 Ağustos 2017
Sinan Oypan
SEO trendleri | Geleceğin 5'lisi
SEO trendleri arasında üzerinden durmanız gereken 5 önemli konuyu bu yazımızda ele alacağız. SEO trendleri ; SEO trendleri Arama motorlarındaki performansınızı artırmanız ve organik trafiğinizi artırmak için SEO...
24 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinin tasarımlarında önemli bir yere sahiptir. Sadık müşteri kitleleri oluşturmanın yanı sıra sitenin SEO’sunu geliştirmek için de oldukça önemlidir. Bir önceki yazımıda kullanıcı...
6 Nisan 2018
Sinan Oypan
KOBİ’ler E-ticaretle Satışlarını %30 Artırıyor
Geleneksel ticaretin aksine hızlı bir büyüme ivmesi yakalayan e-ticaret; tüketicileri, şirketleri ve ekonomileri hızla dijitalleştiriyor. Tüketicilerin %78’i bugün internetten araştırarak satın alma kararını veriyor. E-ticaretin...
7 Kasım 2019
Savaş Çetinkaya
Corona virüs sonrası e-ticaret nasıl şekillenecek?
Dünya corona virüs salgınının bitmesini beklerken bir taraftan da salgın sonrası dünyanın nasıl şekilleneceği, şirketlerin izleyeceği yollar ve planlamalar merak konusu oldu. Corona virüs sonrası e-ticaret konusu da bunlardan biri…...
30 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Kullanıcı deneyimi ve tasarımın SEO’ya verebileceği zararlar
Kullanıcı deneyimi ve site tasarımı ziyaretçilerin dikkatini çekmek, onları belli alanlara yönlendirmek ve onlara daha iyi bir deneyim sağlamak için oldukça önemli; ancak kimi zaman bu çalışmalar SEO çalışmalarına zarar...
30 Ocak 2018
Sinan Oypan
Markalaşma, pazarlama ve reklam arasında ne gibi farklar vardır?
E-ticarette kendinizi tanıtırken yaptığınız çalışmaları iyi bir şekilde bilmek, bu çalışmaların amacını ve karşılığında size ne sunduğunu öğrenmek, stratejilerinizi daha iyi bir şekilde geliştirmenize yardımcı olur....
27 Mart 2018
Sinan Oypan
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Online alışverişlerde müşterilerinizin güvenliğini sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır. Müşterilerin güvenliğinin yanı sıra internetteki sahtecilik saldırılarına karşı kendinizi de korumanız gerekir. Güvenilir bir online...
21 Kasım 2017
Sinan Oypan