E-Ticarette Ne Satabilirsiniz?

13 Aralık 2021
Markethinkers
E-Ticarette Ne Satabilirsiniz?

Aktif olarak hizmet veren fiziksel bir işletmeniz ya da mağazanız varsa, e-ticarette satılacak ürünleri ve e-ticarete atıldığınızda satışa hangi ürünlerden başlayacağınızı bilirsiniz. Geleneksel ticarette zaten satıyor olduğunuz ürünleri online ortamda da satarak e-ticaret sektöründe varlığınızı koruyabilirsiniz. Fakat e-ticarete yeni atılıyorsanız ya da ürün yelpazenizi genişletmek istiyorsanız cevabını bulmanız gereken soru şudur: “E ticarette ne satabilirim?”

E-Ticarette Ne Satabilirim?

E-ticarette satılacak ürünlerin sayısı aslında bir hayli fazladır. Hatta daha doğrusu, e-ticaret ile neredeyse her şey satılabilir. Örneğin depolama ile teslimat sürecindeki hassasiyet ve çabuk bozulabilme gibi durumlar olmasına rağmen gıda ürünleri satan çok sayıda e-ticaret sitesi vardır. Dolayısıyla bu geniş yelpazede sizin iş fikrinize ve işletmenize uygun bir ürün ya da ürün grubu mutlaka vardır. Doğru seçimi yapmak ise ancak verimli bir analiz ile mümkündür.

E-ticaret sektörü fırsatların çok olduğu bir alandır. Fakat bu fırsatlardan yararlanmak isteyenler de çoktur. Bu nedenle herhangi bir ürünü satmak istemeniz, bu ürünü internetten satarak çok para kazanacağınız anlamına gelmeyebilir. Söz konusu ürünün pazarını, potansiyelini, satıcılarını ve alıcılarını iyi analiz etmek gerekir. E-ticarette başarılı bir satıcı olabilmek için her fırsattan değil, işletmenize ve fikrinize uygun olan fırsatlardan yararlanmalısınız.

E-Ticarette Satılacak Ürünü Nasıl Bulabilirsiniz?

E-ticarette satılacak ürünler hakkındaki detaylar, internetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler arasındadır. Sadece ilgi alanınızdaki değil, geniş bir çerçevede ürünleri tanımanız gerekir. Çünkü sizinle aynı ürünü satanlar kadar, ürünleriniz ile ilgili ürünleri ve hizmetleri satan girişimciler de rakibiniz sayılır. Aynı şekilde bu e-ticaret firmaları, bir noktada sizin iş ortağınız da olabilir. Dolayısıyla satacağınız ürünü tespit ederken, ürünün satış potansiyelini etkileyen unsurları göz ardı etmemelisiniz. Peki e ticarette ne satılır, satılacak ürün nasıl tespit edilir?

Potansiyel Pazar Büyüklüğü Nedir?

E-ticaret sitenizde satacağınız ürünlerin nasıl bir potansiyele sahip olduğunu önceden bilmelisiniz. Ürünlerinizi siteye yükleyip satılmasını beklemek, e-ticaretin ruhuna aykırı bir davranıştır. Satacağınız ürünün kısa, orta ve uzun vadede nasıl bir getiri sağlayacağını yaklaşık olarak hesaplayabilmelisiniz. Bu hesaplama hem yatırım miktarınızı hem de stoklarınızı belirlemenizde de yardımcı olur. Pazar araştırması ise bu hesaplamayı yapabilmenin en doğru yoludur.

Satmak istediğiniz ürün grubuna ve işletmenizin gücüne göre büyük bir pazara girebilir ya da niş bir pazardaki spesifik ürünleri satmak isteyebilirsiniz. Pazar araştırması, size hangi ürünün, hangi pazarda daha çekici olduğunu gösterir. Arz ve talep düzeylerini görebilir, bu doğrultuda yatırım planınıza uygun olan bir ürünü seçebilirsiniz. Aynı şekilde bir pazarda olması gereken ama yeteri kadar olmayan bir ürünü tespit edebilir, ilgili ürünün favori satıcısı olma fırsatı da yakalayabilirsiniz.

Rekabet Durumu Nasıldır?

Tecrübeli bir tüccar olsanız bile e-ticaretteki rekabet durumunu öngörmeniz mümkün olmayabilir. Çünkü e-ticaret ile geleneksel ticaret, rekabet konusunda önemli farklara sahiptir. E-ticarette çok spesifik bir ürün ile ilgili bile ciddi bir rekabet ortamı doğabilir. Bu rekabet ortamı kalıcı ya da geçici olabilir. Bu nedenle e-ticarette satılacak ürünleri belirlerken rekabet durumuna dikkat etmek, işletmeniz için hayati önem taşır.

Rekabet durumunu hem e-ticarette satılacak ürünler bazında hem de işletmenizin gücünü dikkate alarak değerlendirmelisiniz. Çetin bir rekabet ortamında mücadele etme gücüne sahip bir işletmeniz varsa risk alma konusunda çekinmenize gerek kalmaz ve istediğiniz ürünü satma girişiminde bulunabilirsiniz. Fakat orta ya da küçük ölçekli bir işletmeniz varsa daha temkinli davranmanız gerekir. Satılacak ürünü tespit ederken, ilgili ürünün pazarında rekabet edip edemeyeceğinizi iyi ölçmelisiniz.

Hedef Kitleniz Kimlerdir?

E-ticaretin en önemli dinamiklerinden biri elbette tüketicilerdir. İnternetten alışveriş yapan her tüketici, sizin potansiyel müşteriniz olmaya adaydır. Ama ihtimallerden ziyade daha elle tutulur verilere yönelmeniz gerekir. Çünkü hedef kitleniz, potansiyeliniz ile tutarlı olmalıdır. Ürün yelpazenizin, stoklarınızın ve marka değerinizin yetersiz kalabileceği kadar geniş bir hedef kitleye yönelmeniz, daha fazla ürün satabileceğiniz anlamına gelmez.

Eticarette satılacak ürünleri tespit ederken, potansiyel müşterilerin de etken olmasına izin vermelisiniz. Hedef kitlenizi belirlemeli ve bu hedef kitleye yönelik ürünler seçmelisiniz. Böylece satışa çıkardığınız ürünler ile ilgilenebilecek bir müşteri kitlesi sizi hazırda bekliyor olur. Müşterilere daha kolay ulaşabileceğiniz için de bu ilgiyi gerçek satışa dönüştürebilme oranınız artar.

Ürününüzün Popülaritesi Ne Kadar Sürecek?

Ürün seçimi yaparken yaklaşımınız, “E ticaret ile ne satılır, ne satılmaz?” şeklinde olmalıdır. Ne satamayacağınızı bildiğiniz zaman, satabileceğiniz ürünleri tespit edebilmeniz daha kolay olur. Satamayacağınız ürünleri değerlendirirken de ilgi alanınızın ya da sektörünüzün dışındakileri değil, doğrudan işletmenizle ilgili olabilecek ürünleri dikkate almalısınız. İşletmenizin yelpazesinde olabilecek gibi görünen her ürün, satabileceğiniz bir ürün olmayabilir. Bu durum genellikle popülarite ile alakalıdır.

E-ticaret sektörünün bazı dönemsel ve popüler ürün grupları vardır. Popülarite geçici ya da kalıcı olabilir. Dönemsellik ile popülarite bir aradaysa, bu popülaritenin geçici olacağını gösterir. Ürün seçiminde popülariteye önem vermeniz ve hatta yelpazenizde mutlaka popüler ürünler bulundurmanız gerekir. Fakat geçici popülariteyi iyi tespit etmek, yanlış ürünler için stok yapma hatasına düşmenizi önler. Bu noktada ürün seçimi yaparken popülaritesinin ne kadar sürebileceği de iyi analiz edilmelidir.

E-Ticarette En Popüler Ürünler Nelerdir?

E-ticaret ürünleri her geçen gün daha da çoğalmaktadır. Tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarının değişmesi ve sürekli bir yeniliğe ihtiyaç duyulan e-ticaret ortamı, piyasadaki pek çok ürünün internet üzerinden satılmasına yol açmaktadır. Bu nedenle işletmeden tüketiciye (B2C), işletmeden işletmeye (B2B), tüketiciden tüketiciye (C2C) ve hatta tüketiciden işletmeye (C2B) olmak üzere çeşitli e-ticaret modelleri ortaya çıkmıştır. Satış yönteminin çeşitlenmesi, elbette e-ticarette satılacak ürünlerin de çeşitlenmesini etkilemiştir. Buna etkenler doğrultusunda internette en çok satan ürünlerin ve bu ürünlerin popülaritesinin yakından incelenmesini gerektiren bir sektöre dönüşmüştür.

Kadın/Erkek Kıyafet ve Tekstil Ürünleri

Online satışta en çok satılan ürünler listesinin zirvesindeki kategorilerden biri giyimdir. Kadın/erkek kıyafet ve tekstil ürünleri, online alışverişin en hareketli olduğu gruplar arasındadır. Giyim en temel ihtiyaçlardan olduğu için keyfi değil, zorunlu olarak da kıyafet satın alınır. Bu nedenle tekstil sektöründe hareket hiç durmaz. En büyük tekstil ve giyim markalarının bile online satış yaptıkları internet siteleri vardır. Dolayısıyla giyim sektöründeyseniz, e-ticarete girmeniz kaçınılmazdır.

Sadece kıyafet değil, diğer tekstil ürünlerinin satışı da internet ortamında popülerdir. Havludan nevresime, halıdan perdeye, koltuk örtüsünden çeyiz setine kadar çok farklı tekstil ürünü grubu vardır. Özellikle ev tekstili bunlar arasında öne çıkar. Modern yaşam dinamikleri dikkate alındığında, bu ürünlerin popülaritesini kaybetmeyeceği çok net bir şekilde anlaşılabilir.

Bebe Giyim ve Bebek Kıyafetleri

Yine tekstilin bir kolu olan bebe giyim ve bebek kıyafetleri de popülaritesini kolay kolay kaybetmeyecek gibi. Hamilelik süreci ve doğum sonrası süreç dikkate alındığında, ebeveynlerin alışveriş yapmakta ne kadar zorlandıklarını anlamak çok zor değildir. Hem bebek ile alışverişe çıkmanın zorluğu hem de bir anda doğan yeni maddi sorumluluklar, alışveriş alışkanlıklarını değiştirir.

Bu gibi durumlarda ebeveynler, özellikle giyim ürünlerini internetten alırlar. En önemli sebeplerden biri, e-ticaretin daha ekonomik fiyatlar sunabilmesidir. Ayrıca ürün çeşidi daha fazladır ve farklı mağazadaki ürünler kolayca karşılaştırılabilir. Bu da bebek bakmak zorunda olan ebeveynlerin işini kolaylaştırır. Dolayısıyla bebek giyim ve diğer bebek ürünleri, popülaritesini her zaman korur.

Kozmetik Ürünler

E-ticarette satılacak ürünler arasında kozmetik ürünleri de popülerdir. Bu kategoride tüketilebilir ürünler bulunduğu için sürekli alışveriş yapılması gerekir. Özellikle kadınların ilgi odağında olan bu kategoride erkeklere yönelik ürünler de bulunabilir. Ayrıca sağlıklı ve etkili kozmetik ürünlere her mağazadan ulaşılamadığı için klasik alışveriş bu ürünlerde biraz daha teferruatlıdır. Bu nedenle kozmetik sektörü markalarının neredeyse hepsi, kendi e-ticaret sitelerini açarak ürünlerini internette de satmaktadır. Kozmetik ürünler, daha çok kendi pazarında popülerdir. Yani birden çok alanda ürün satmak yerine niş bir pazara yönelmek isteyenler için uygun ürünleri bünyesinde barındırır.

Dekoratif Ürünler ve Ev Dekorasyon Ürünleri

Dijital hayatın yaygınlaşması ile evde geçirilen süre daha çok arttı. En basit örnek ise e-ticaret olarak gösterilebilir. İnternetten alışveriş yapılabildiği için alışverişe ayrılan uzun süreler evde değerlendirilebilir. Bu da evdeki yaşam alanlarını daha kaliteli bir hâle getirme ihtiyacı doğurur. Dekorasyon çok popüler gibi görünmese de dekoratif ürünler online alışveriş sitelerinde önemli bir popülarite elde etmiş durumdadır. Ev dekorasyon sektörü ürünlerinin başı çektiği bu kategoride, ofis ve iş yerlerine hitap eden dekoratif ürünler de bulunur. Hem dekoratif hem de işlevsel nitelik taşıyan ürünler genellikle daha çok tercih edilir.

Evcil Hayvanlara Yönelik Ürünler

Evcil hayvanların insan hayatındaki yeri tartışılmaz. Öyle ki evcil hayvanların birer birey olduğu da çok daha net bir şekilde anlaşılmaktadır. Evdeki herhangi bir birey kadar evcil hayvanların da ihtiyaçları vardır. Evcil hayvanlara kaliteli ve sağlıklı bir yaşam alanı yaratmak için bu ihtiyaçların asgari seviyede karşılanması gerekir. Evcil hayvanlara yönelik ürünler arasında ilk sırada elbette beslenme ürünleri vardır. Pet shop sektöründeki ürünlerin büyük bölümü kedi ve köpeklerle ilgilidir. Mama dışında tuvalet ihtiyaçlarına yönelik ürünler, bakım ve sağlık ürünleri de popülerdir.

Akıllı Telefon, Tablet ve Bilgisayar Aksesuarları

E-ticarette satılacak ürünler söz konusu olduğunda akıllara elbette elektronik sektörü gelir. İnternetten alışveriş yapabilmek için bile bu teknolojik ürünlere ihtiyaç duyulur. Akıllı telefonlar, tabletler ve bilgisayarlar, artık insan hayatının ayrılmaz parçaları hâline gelmiş durumda. Teknolojideki hızlı gelişim de düşünüldüğünde bu ürünlerin popüler olmama ihtimali yoktur. Fakat ürün çeşidi ve segment detayı, ürün bazlı popülaritenin süresini kısaltmaktadır.

Buna göre akıllı telefon, tablet ve bilgisayar gibi ürünler satmak istiyorsanız her zaman popüler kalabilen bir e-ticaret siteniz olabilir. Ama sitenizde satışa sunduğunuz marka ve modellerin de popüler olması gerekir. Örneğin iPhone 12’nin popüler olduğu bir ortamda iPhone 13 piyasaya sürüldüğünde, modeller arasındaki roller anında değişir. Bu detaya her zaman dikkat edilmelidir.

Teknoloji alanında sadece teknolojik ürünleri satmak müşterileri yeteri kadar tatmin etmeyebilir. E-ticaret müşterileri, tüm ihtiyaçlarını tek bir yerden karşılamaya daha cazip bakar. Bu nedenle satıştaki teknolojik ürünler ile ilgili donanım ve aksesuarların da satışı yapılmalıdır. Şarj aleti, data kablosu, hoparlör, klavye & mouse ve kılıf gibi ürünler bu konuda örnek gösterilebilir.

Spor Araç Gereçleri

Spor araç gereçleri, son dönemlerde popüler olan fakat popülaritesini çok uzun yıllar koruyabilecek bir ürün grubudur. Online eğitimler, internette yayınlanan videolar, akıllı telefon uygulamaları ve hızlı yaşanan hayatın doğurduğu zamansızlık, son yıllarda sportif faaliyetleri ev sınırlarının içerisine sokmuştur. Bu da normalde daha profesyonel seviyedeki tüketicilerin ihtiyaç duyduğu ürünleri, spor yapmak isteyen herkes için ihtiyaç hâline getirmiştir. Spor malzemeleri sektöründe satış yapmayı düşünenler, malzeme ve araç gereç gibi ürün gruplarının popülaritesinden de uzun süre faydalanılabilir.

Araç ve Otomobil Aksesuarları

Otomobiller, pek çok sürücü için birer insan gibi kabul edilir. Çünkü tıpkı insan gibi ihtiyacı hiç bitmez. Ayrıca bu ihtiyaçların düzenli bir şekilde karşılanması, güvenlik konusunda çok önemlidir. Aracın bir ihtiyacını gidermemek trafikte risk yaratabileceği için bu ürünlere de zorunlu ihtiyaç olarak bakılabilir. E-ticarette otomobillerle ilgili en popüler ürün grubu ise aksesuarlardır. Özellikle araç içi mobil iletişim donanım aksesuarlarının popülaritesi her geçen gün biraz daha artmaktadır. Ayrıca oto yedek parça sektörü ürünleri de internette rağbet görmektedir.

Ürün Satışı Sırasında Dikkat Edilmesi Gerekenler

E-ticarette satılacak ürünler seçilip altyapı hazırlandıktan sonra artık satış başlayabilir. Fakat e-ticaret, sadece e-ticaret sitesi kurmak ya da mağaza açmaktan ibaret değildir. E-ticaret sektörü her zaman canlıdır ve dinamikler dönemsel olarak değişkenlik gösterir. Her zaman takipte kalmak, yeniliğe açık olmak ve sürekli gelişmek, e-ticaretteki varlığın devamı için çok önemli detaylardır. Ürün satışı sırasında da bunlarla ilgili hamleler ihmal edilmemelidir. “Ürün satışı sırasında e ticarette ne yapabilirim?” sorusunun cevaplarından bazıları ise şöyle sıralanabilir:

  1. Stoklarınızı her zaman güncel tutun, stokları tükenen ürünleri listelemeyin.
  2. Depo ya da fiziksel mağazanızı, sattığınız ürünlere uygun hâle getirin.
  3. Reklam vermekten kaçınmayın. Tüm dijital reklam kanallarını değerlendirin.
  4. Sosyal ağlarda aktif olup ürünlerinizi sık sık tanıtın.
  5. Güvenilir bir kargo firması ile anlaşıp uygun kargo ücreti sunmaya çalışın.
  6. Ürünlerinizi özel günlere göre revize etmeyi ihmal etmeyin.
  7. Sık sık kampanya ve indirim fırsatları sunun.
  8. İkonlaşmış ürünlerinizi ön planda tutun ve bu ürünler üzerinden sadakat programları yürütün.
  9. E-ticaret ürün trendlerini her zaman anlık olarak takip edin.
  10. Ürünlerinizi sektörel değişkenlere göre değiştirebilme gücüne sahip olun.
  11. Dinamik fiyatlandırma ve benzeri satış stratejileri geliştirin ve uygulayın.

E-Ticarette En Çok Satılan Ürünler Listesi

E-ticaret sitesinde satılacak ürünlere karar verirken çok satılan ürünlere göz atmakta da fayda vardır. E-ticarette en çok satılan ürünler hakkında değerlendirme yaparken, ilgili ürünlerin listeye girişlerindeki temele de odaklanmak gerekir. Genellikle yıllık bazda listelenen bu ürünler, ilgili yılın getirdiği özel durumlardan da etkilenirler. Dolayısıyla bazı ürünler gelecekte çok satanlara giremeyebilir. Ama birtakım ürünlerin her zaman bu listede olabileceği de aşikârdır. Bir sonraki yıl e-ticarette satılacak ürünleri öngörebilmek adına bir önceki yılın verilerini incelemek en pratik yöntemdir. 2021 yılı verilerine göre e-ticarette en çok satılan ürünler listesi aşağıdaki gibidir.

  • Teknolojik Ürünler
    • Akıllı saatler
    • Robot süpürgeler
    • VR aksesuarları
    • Blender
    • Bluetooth kulaklık
    • Akıllı telefonlar
    • Bluetooth hoparlör
    • Telefon aksesuarları
    • Telefon tripodları
    • Araç telefon tutucuları
    • Telefon lensleri
  • Mobilya ve Dekorasyon
    • Çalışma masası
    • Kitaplık & kütüphane
    • Sehpa, orta sehpa, zigon
    • Masa ve sandalye
    • Çok amaçlı dolap
    • Ayakkabılık
    • Dekoratif raf
    • Tablo
    • Biblo, mum, oda kokusu
  • Evcil Hayvan Ürünleri
    • Evcil hayvan mamaları
    • Kedi/köpek yatakları
    • Evcil hayvan kıyafetleri
  • Kıyafet ve Tekstil Ürünleri
    • Hamile giyim
    • Eşofman takımları
    • Ev giyim
    • İç giyim
  • Ofis Ürünleri
    • Ofis sandalyesi
    • Bel yastığı
    • Çalışma masası
  • Cilt Bakım Ürünleri
    • Güneş kremleri
    • Yaşlanma karşıtı ürünler
    • Bakım maskeleri
    • Sivilce ve akne önleyici ürünler
    • El ve vücut losyonları
    • Yüz temizleme jelleri
    • Bakım serumları
  • Kişisel Bakım Ürünleri
    • Parfüm ve deodorant
    • Roll-on
    • Yüz temizleyici
    • Şampuan ve duş jeli
    • Tıraş malzemeleri
    • Ağda malzemeleri
    • Cinsel sağlık ürünleri
  • Hobi Ürünleri
    • Kitaplar
    • Kutu oyunları
    • Yapboz bulmacalar
    • Oyuncaklar
    • Bilgisayar ve konsol oyunları
    • Müzik enstrümanları
  • Spor Kıyafet ve Ekipmanları
  • Cerrahi Maske ve Dezenfektanlar
  • Hediyelik Eşyalar
  • Vitamin ve Sağlık Ürünleri
  • Bebek Ürünleri
  • Hırdavat Malzemeleri
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday için kullanabileceğiniz 6 sıra dışı kampanya alternatifi
Black Friday kampanyaları bu indirim döneminde satışlarınızı artırma konusunda size yardımcı olabilecek pazarlama çalışmaları arasında yer alıyor. Geleneksel promosyon çalışmaları yerine tüketicilerin ilgisini çekebilecek...
10 Kasım 2018
Sinan Oypan
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
Kendi işini kurmak isteyenler için girişim fikirleri – 2021
2021’de kendi işini kurarak, internetten satış yapmak isteyenler için bu yazımızın konusu 2021’de öne çıkacak girişim fikirleri. Farklı girişimlerde bulumak ve farklı iş modellerine yönelmek isteyenlerin yanı sıra...
25 Kasım 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette başarının altın kuralları
E-ticarette başarının altın kuralları
Bir e-ticareti sitesi açmak ve internetten satış yapmak ya da iş yerinizi internete taşımak, e-ticaret altyapı yazılımları sayesinde oldukça kolay. Fakat uzun vadede şirketinizi ayakta tutmak, gelirlerinizi ve karlılığınızı...
7 Aralık 2016
Sinan Oypan
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Markaların Instagram yönetiminde yaptıkları hatalar
Günümüzün en popüler sosyal ağı olan Instagram, markaların da takipçileriyle etkileşime girmek ve hedef kitlelerinin genişletmek için kullandığı mecralardan biri halini aldı. Ancak Instagram yönetimi sırasında yapılan hatalar,...
16 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için site yönetimi ipuçları
Site yönetim çalışmaları ve web siteyi geliştirerek, pazarlama çalışmalarıyla bunları desteklemek e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri. Site yönetiminizi geliştirerek, çalışmalarınızın performansını artırabilir...
9 Haziran 2020
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Yıl sonu yaklaşırken, kampanya dönemleri de gündeme geliyor ve bu süreçte kullanacağınız reklam ve pazarlama stratejileri satışlarınızı etkileyecek. Geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artıracak stratejiler...
26 Ekim 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Müşteri desteği sağlama konusunda sosyal medya son yıllarda oldukça önemli bir rol oynamaya başladı. Telefon ya da e-posta ile iletişim kurmak istemeyen kullanıcılar, markaların sosyal medya hesapları üzerinden müşteri desteği...
17 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-imza Nedir? Elektronik İmza Nasıl Kullanılır?
E-imza Nedir? Elektronik İmza Nasıl Kullanılır?
Yaşanan dijital dönüşüme paralel olarak günümüzde pek çok işlemi internet üzerinden gerçekleştiriyoruz. Bu durum kendini gündelik hayattaki etkisini daha çok alışveriş, eğlence ya da sosyalleşme gibi farklı mecralar üzerinden...
5 Ocak 2022
Markethinkers
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz...
18 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
E-ticaret firmalarına sosyal medyanın faydaları nelerdir?
Marka bilinirliğini artırma, yeni kitlelere ulaşma ve iletişim kurma sosyal medyanın faydaları arasında öne çıkanlardan sadece bazıları. E-ticaret firmaları, sosyal medya pazarlamadan faydalanırken, onun birçok faydasından...
18 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin