Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri

10 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri

e ticaret ödeme sistemlerine ister elektronik ödeme sistemleri ister online ödeme sistemleri ister sanal ödeme sistemleri ister sanal pos ödeme sistemleri isterseniz de internet ödeme sistemleri olarak adlandırın bu yazımızda e ticaret ödeme yöntemleri hakkında merak ettiklerinizi cevaplayacağız.

E-ticaret sitelerindeki en önemli unsurlardan biri de ödeme sistemidir. Farklı ödeme alternatiflerinin olması, farklı kesimden tüketicilere ulaşmanızı sağlar. E-ticaret sektöründe en sık kullanılan yöntem kredi kartı olsa da yine de site üzerinde farklı internet ödeme sistemlerine de yer vermeniz gerekir. Bu rehberde de sitenizde bulunması gereken e-ticaret ödeme sistemlerini anlatacağız.

e ticaret ödeme sistemleri

Kredi Kartı

Yazının başında da dile getirdiğimiz gib, e-ticaret alanında tüketicilerin ödeme işlemleri için en çok kullandıkları yöntem kredi kartı oluyor. Güvenli alışveriş imkanı sağlayan sitelerin sayısının artması ve e-ticarette SSL kullanımının zorunlu tutuluyor olması, internet üzerinden alışverişlerde kredi kartının kullanım oranlarını önemli ölçüde artıyor.

Tüketicilerin, internet üzerinden kredi kartı ile alışveriş yapabilmeleri için, bankalarından kredi kartlarının online alışverişlere açılmasını talep etmeleri gerekiyor. Kredi kartının internet üzerinde kullanıma açılmasının ardından, tüketiciler diledikleri site üzerinden kredi kartları ile alışveriş yapabilirler.

3D Secure

Sanal ödeme sistemlerindeki güvenlik aşamalarından biri olan 3D Secure, kredi kartı alışverişlerinde, e-ticaret şirketlerinin bilmesi gereken bir detay. 3D Secure, internetten alışverişlerde, hem firmalara hem de kullanıcılara ekstra bir güvenlik sunmaktadır.

Kullanıcı site üzerinde ödeme işlemini yaparken, kredi kartı bilgilerini girip ödemeyi tamamla dediğinde, banka tarafından kullanıcının cep telefonuna sadece o alışverişe özel bir kod gönderilir. Gönderilen kod, internet sitesinde açılan pencereye girildikten sonra ödeme işlemi tamamlanmış olur.

Böylelikle kredi kartı hırsızlıklarına ve sahtecilik işlemlerine karşı bir önlem alınmış olur. Kullanıcı kendinden habersiz bir şekilde alışveriş yapılmaya çalıştığında durumu fark edebilir. Aynı zamanda bu sistem e-ticaret firmalarına da yarar sağlamaktadır. Ödeme işleminde kullanıcı onayının olması, fraud olasılıklarına karşı şirketi de korumuş olur.

Siteni üzerinde 3D Güvenlik sisteminden yararlanmanız bu nedenle de oldukça önemlidir.

Havale / EFT

Artık eskisi kadar sık kullanılmasa da Havale ve EFT yöntemi de halen online alışverişlerde tercih edilebiliyor. Kredi kartı internetten alışverişe açık olmayan ya da internette kredi kartını kullanmak istemeyen kullanıcılar, alışverişlerini havale ve/ya EFT ile yapmak isteyebilirler. Bu sebeple de sitenizde banka havale numaralarınıza yer vermeniz ve ödeme seçeneği olarak bu yöntemi sunmanız önemlidir.

Ön ödemeli kartlar

Online alışverişlerde ön ödemeli kartlar da sıkça kullanılıyor. Özellikle oyun sektörü üzerine iş yapan firmalar bu tür kartlar ile ödeme işlemlerini gerçekleştiriyorlar.

Ön ödemeli kartlarda, kullanıcı bu kart içine daha önceden belli bir miktar para yatırır ve internetten alışverişlerde sadece bu meblağ kadar harcama yapabilirler. Bu miktarın üzerine çıkılamadığı için, kullanıcı daha önceden belirlediği miktar kadar harcama yapabilir.

Bu kartların birçoğu Visa/Master Card altyapısı kullandığı için kredi kartıyla öder gibi, internet siteleri üzerinden alışveriş yapabilirler. Bu uluslararası ödeme yöntemlerini de sitenizde ayrıca belirterek, ön ödemeli kart kullanıcılara da hitap edebilirsiniz.

“e

Alternatif e ticaret ödeme yöntemleri / altyapıları

BKM Express ve PayPal gibi alternatif e ticaret ödeme sistemlerine de sitenizde yer verebilirsiniz. Her ne kadar PayPayl yakın geçmişte Türkiye’deki faaliyetlerini durdurmuş olsa da yakın gelecekte PayPal’ın Türkiye pazarına tekrar girmesi gündemde.

Bunun yanı sıra BKM Express, kullanıcılara internet sitelerinden alışveriş yapmalarını sağlayan bir sistem sunuyor. Bu sistemde, kullanıcı bilgileri BKM’nin sisteminde kayıtlı oluyor ve kullanıcı diğer sitelerde BKM Express sistemi üzerinden alışveriş yaparak, kredi kartı bilgilerini başka sitelerle paylaşmamış oluyor. Kredi kartı bilgilerini paylaşmak istemeyen ve tek bir hesapla sitelerden alışveriş yapmak isteyen kullanıcılar bu tür alternatif e ticaret ödeme sistemleri kullanıyor olabilir. Bu sebeple de sitenizde bu e ticaret ödeme yöntemleri ne de yer verebilirsiniz.

Mobil ödeme

Farklı bir ödeme yöntemi olmasa da sitelerin üzerinde durması gerekenlerden biri de mobil site veya uygulama üzerinden ödeme işlemlerinin yapılabiliyor olması.

Yukarıda bahsettiğimize e ticaret ödeme sistemleri, mobil sitenizde bulunması ve kullanıcıların bu yöntemlerin hepsinden yararlanabilmesi oldukça önemli. Mobil site üzerindeki ödeme sayfalarının özellikle optimize edilmesi ve kullanıcı deneyiminin artırılması mobil taraftan gelecek olan geri dönüşlerin de artmasına yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenize backlink almak için neler yapabilirsiniz?
E-ticarette backlink alma çalışmaları, web sitenin Google üzerinde daha iyi bir şekilde sıralanmasını sağlayarak, organik trafiğin de artmasına yardımcı olur. Tabii ki backlink alma derken, “backlink satın almak”dan...
20 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması nasıl yapılır?
Sosyal medya yarışması / sosyal medya yarışmaları nasıl yapılır? Bu yazımızda başarılı bir sosyal medya yarışması nasıl düzenlenir; sosyal medya yarışma örnekleri üzerinden inceleyeceğiz. Sosyal medya...
8 Mart 2017
Sinan Oypan
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwrods kampanyalarınızdan sonuç alamamanıza neden olan durumlar
Adwords çalışmaları e-ticaret firmalarının pazarlama kanalları arasında önemli bir yere sahiptir. Doğru ve planlı bir şekilde hazırlanmış Adwords kampanyaları, e-ticaret firmalarının geri dönüşümlerini artırmalarında...
26 Nisan 2018
Sinan Oypan
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemde satışlarınızı artıracak satış ve pazarlama ipuçları
Okul öncesi dönemi, satışların en çok arttığı ve markaların en çok kampanya yaptıkları dönemlerden biridir. Genç nüfusu fazla olan bir ülke olarak, okula dönüş dönemlerinin önemi ülkemizde biraz daha artıyor. Bu dönemde...
5 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek...
29 Kasım 2016
Sinan Oypan
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası tasarımlarında sık yapılan hatalar
İletişim sayfası e-ticaret sitenizdeki en önemli sayfalardan biri olduğu için, tasarım ve içerik olarak tüketicileri birçok konuda bilgilendirmeli ve yönlendirmeli. Tüketiciler, satın alma öncesi ya da sonrasında markanızla kolay...
21 Haziran 2019
Sinan Oypan
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2017 yılında e-ticaret trendleri neler olacak?
2016 yılının sonlarına yaklaşırken, birçok firma artık 2017 planlarını yapmaya başladı. Tabii ki reklam, satış ve pazarlama stratejilerinin yanı sıra iş geliştirme planları da bu dönemlerde yapılıyor. Söz konusu e-ticaret...
8 Aralık 2016
Sinan Oypan
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
IdeaSoft Youtube sayfamız yeni video içerikleriyle yayında!
2 yılı aşkın bir süredir e-ticaret sektörü, e-ticaret yapan ve yapacak girişimciler için sayısız içerik ürettik. Dijital pazarlamadan sosyal medyaya, kargo yönetiminden SEO'ya kadar neredeyse değinmediğimiz konu ve içerik kalmadı....
9 Ocak 2018
Seyhun Özkara
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
Müzik aletlerinin online satışı nasıl yapılır?
E-ticaret sektörünün hızla büyüdüğü bu yıllarda özellikle enstruman mağazaları da sanal mağazacılığa giriş yapıyor. Türkiye genelinde isim yapmış pek çok mağaza artık internet üzerinden de satışlarını...
2 Eylül 2017
IdeaSoft
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın tanıtımını yapabilmek için bir PR ajansına ihtiyaç duyabilirsiniz. Marka tanıtımı yapmak, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak ve müşteri portföyünü genişletirken marka bilinirliğini de artırmak için...
16 Nisan 2017
Sinan Oypan
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama...
6 Aralık 2017
Sinan Oypan