Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri

10 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri

e ticaret ödeme sistemlerine ister elektronik ödeme sistemleri ister online ödeme sistemleri ister sanal ödeme sistemleri ister sanal pos ödeme sistemleri isterseniz de internet ödeme sistemleri olarak adlandırın bu yazımızda e ticaret ödeme yöntemleri hakkında merak ettiklerinizi cevaplayacağız.

E-ticaret sitelerindeki en önemli unsurlardan biri de ödeme sistemidir. Farklı ödeme alternatiflerinin olması, farklı kesimden tüketicilere ulaşmanızı sağlar. E-ticaret sektöründe en sık kullanılan yöntem kredi kartı olsa da yine de site üzerinde farklı internet ödeme sistemlerine de yer vermeniz gerekir. Bu rehberde de sitenizde bulunması gereken e-ticaret ödeme sistemlerini anlatacağız.

e ticaret ödeme sistemleri

Kredi Kartı

Yazının başında da dile getirdiğimiz gib, e-ticaret alanında tüketicilerin ödeme işlemleri için en çok kullandıkları yöntem kredi kartı oluyor. Güvenli alışveriş imkanı sağlayan sitelerin sayısının artması ve e-ticarette SSL kullanımının zorunlu tutuluyor olması, internet üzerinden alışverişlerde kredi kartının kullanım oranlarını önemli ölçüde artıyor.

Tüketicilerin, internet üzerinden kredi kartı ile alışveriş yapabilmeleri için, bankalarından kredi kartlarının online alışverişlere açılmasını talep etmeleri gerekiyor. Kredi kartının internet üzerinde kullanıma açılmasının ardından, tüketiciler diledikleri site üzerinden kredi kartları ile alışveriş yapabilirler.

3D Secure

Sanal ödeme sistemlerindeki güvenlik aşamalarından biri olan 3D Secure, kredi kartı alışverişlerinde, e-ticaret şirketlerinin bilmesi gereken bir detay. 3D Secure, internetten alışverişlerde, hem firmalara hem de kullanıcılara ekstra bir güvenlik sunmaktadır.

Kullanıcı site üzerinde ödeme işlemini yaparken, kredi kartı bilgilerini girip ödemeyi tamamla dediğinde, banka tarafından kullanıcının cep telefonuna sadece o alışverişe özel bir kod gönderilir. Gönderilen kod, internet sitesinde açılan pencereye girildikten sonra ödeme işlemi tamamlanmış olur.

Böylelikle kredi kartı hırsızlıklarına ve sahtecilik işlemlerine karşı bir önlem alınmış olur. Kullanıcı kendinden habersiz bir şekilde alışveriş yapılmaya çalıştığında durumu fark edebilir. Aynı zamanda bu sistem e-ticaret firmalarına da yarar sağlamaktadır. Ödeme işleminde kullanıcı onayının olması, fraud olasılıklarına karşı şirketi de korumuş olur.

Siteni üzerinde 3D Güvenlik sisteminden yararlanmanız bu nedenle de oldukça önemlidir.

Havale / EFT

Artık eskisi kadar sık kullanılmasa da Havale ve EFT yöntemi de halen online alışverişlerde tercih edilebiliyor. Kredi kartı internetten alışverişe açık olmayan ya da internette kredi kartını kullanmak istemeyen kullanıcılar, alışverişlerini havale ve/ya EFT ile yapmak isteyebilirler. Bu sebeple de sitenizde banka havale numaralarınıza yer vermeniz ve ödeme seçeneği olarak bu yöntemi sunmanız önemlidir.

Ön ödemeli kartlar

Online alışverişlerde ön ödemeli kartlar da sıkça kullanılıyor. Özellikle oyun sektörü üzerine iş yapan firmalar bu tür kartlar ile ödeme işlemlerini gerçekleştiriyorlar.

Ön ödemeli kartlarda, kullanıcı bu kart içine daha önceden belli bir miktar para yatırır ve internetten alışverişlerde sadece bu meblağ kadar harcama yapabilirler. Bu miktarın üzerine çıkılamadığı için, kullanıcı daha önceden belirlediği miktar kadar harcama yapabilir.

Bu kartların birçoğu Visa/Master Card altyapısı kullandığı için kredi kartıyla öder gibi, internet siteleri üzerinden alışveriş yapabilirler. Bu uluslararası ödeme yöntemlerini de sitenizde ayrıca belirterek, ön ödemeli kart kullanıcılara da hitap edebilirsiniz.

“e

Alternatif e ticaret ödeme yöntemleri / altyapıları

BKM Express ve PayPal gibi alternatif e ticaret ödeme sistemlerine de sitenizde yer verebilirsiniz. Her ne kadar PayPayl yakın geçmişte Türkiye’deki faaliyetlerini durdurmuş olsa da yakın gelecekte PayPal’ın Türkiye pazarına tekrar girmesi gündemde.

Bunun yanı sıra BKM Express, kullanıcılara internet sitelerinden alışveriş yapmalarını sağlayan bir sistem sunuyor. Bu sistemde, kullanıcı bilgileri BKM’nin sisteminde kayıtlı oluyor ve kullanıcı diğer sitelerde BKM Express sistemi üzerinden alışveriş yaparak, kredi kartı bilgilerini başka sitelerle paylaşmamış oluyor. Kredi kartı bilgilerini paylaşmak istemeyen ve tek bir hesapla sitelerden alışveriş yapmak isteyen kullanıcılar bu tür alternatif e ticaret ödeme sistemleri kullanıyor olabilir. Bu sebeple de sitenizde bu e ticaret ödeme yöntemleri ne de yer verebilirsiniz.

Mobil ödeme

Farklı bir ödeme yöntemi olmasa da sitelerin üzerinde durması gerekenlerden biri de mobil site veya uygulama üzerinden ödeme işlemlerinin yapılabiliyor olması.

Yukarıda bahsettiğimize e ticaret ödeme sistemleri, mobil sitenizde bulunması ve kullanıcıların bu yöntemlerin hepsinden yararlanabilmesi oldukça önemli. Mobil site üzerindeki ödeme sayfalarının özellikle optimize edilmesi ve kullanıcı deneyiminin artırılması mobil taraftan gelecek olan geri dönüşlerin de artmasına yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri – 2021
E-ticarette kurumsal web tasarım trendleri 2021’de biraz değişikliğe giderken, görsel ve grafiksel anlamda bir takım değişiklikler olacak. Site tasarımları her sene farklı trendlere göre şekilleniyor olsa da yine de ilk...
2 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için SEO ve doğru anahtar kelime bulma çalışmaları yapmak, organik olarak trafik edinerek geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemlidir. Anahtar kelime bulma süreci zorlu olabildiği gibi, doğru...
4 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama...
29 Nisan 2019
Sinan Oypan
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı...
28 Haziran 2018
Sinan Oypan
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?
Canlı destek sistemi, son yıllarda e-ticaret sitelerinin müşteri desteği sağlama konusunda oldukça işine yarıyor ve tüketicilere daha hızlı geri dönüş sağlanmasına yardımcı oluyor. Canlı destek sistemi, web sitesini ziyaret...
28 Haziran 2019
Sinan Oypan
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
Dönüşüm artıracak 30 satış sayfası ipucu - 2. Bölüm
E-ticaret sitelerinde geri dönüşümleri etkileyen birçok faktör bulunuyor. E-ticaret site tasarımının yanı sıra kullanılan içerikler ve içeriklerin konumları ziyaretçilerin eylemlerini etkiliyor. E-ticaret sitesi sahiplerinin, geri...
14 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Girişiminizin satış ekibini kurarken dikkat etmeniz gereken 4 önemli husus
Satış ekipleri, girişimlerin oldukça önemli bölümlerinden biridir ve bu birimlerin kuruluş aşamasında bazı hususlara dikkat edilmesi gerekmektedir. Hem ekip kurulumu sırasında hem de satış için kullanılacak olan teknolojilerin...
2 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
E-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi nasıl geliştirilebilir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinin tasarımlarında önemli bir yere sahiptir. Sadık müşteri kitleleri oluşturmanın yanı sıra sitenin SEO’sunu geliştirmek için de oldukça önemlidir. Bir önceki yazımıda kullanıcı...
6 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017’de kendi işinizi kurmanız için 6 farklı iş fikri
2017 yılında kendi işinizi kurmak istiyor; fakat iş fikri olarak ne yapacağınıza halen karar vermediyseniz, bu yazımız size bazı fikirler verebilir. Eğer kendi iş fikirlerinizi bulmak ve geniş bir yelpazede iş fikir ve modellerini...
29 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin