Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri

10 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri

e ticaret ödeme sistemlerine ister elektronik ödeme sistemleri ister online ödeme sistemleri ister sanal ödeme sistemleri ister sanal pos ödeme sistemleri isterseniz de internet ödeme sistemleri olarak adlandırın bu yazımızda e ticaret ödeme yöntemleri hakkında merak ettiklerinizi cevaplayacağız.

E-ticaret sitelerindeki en önemli unsurlardan biri de ödeme sistemidir. Farklı ödeme alternatiflerinin olması, farklı kesimden tüketicilere ulaşmanızı sağlar. E-ticaret sektöründe en sık kullanılan yöntem kredi kartı olsa da yine de site üzerinde farklı internet ödeme sistemlerine de yer vermeniz gerekir. Bu rehberde de sitenizde bulunması gereken e-ticaret ödeme sistemlerini anlatacağız.

e ticaret ödeme sistemleri

Kredi Kartı

Yazının başında da dile getirdiğimiz gib, e-ticaret alanında tüketicilerin ödeme işlemleri için en çok kullandıkları yöntem kredi kartı oluyor. Güvenli alışveriş imkanı sağlayan sitelerin sayısının artması ve e-ticarette SSL kullanımının zorunlu tutuluyor olması, internet üzerinden alışverişlerde kredi kartının kullanım oranlarını önemli ölçüde artıyor.

Tüketicilerin, internet üzerinden kredi kartı ile alışveriş yapabilmeleri için, bankalarından kredi kartlarının online alışverişlere açılmasını talep etmeleri gerekiyor. Kredi kartının internet üzerinde kullanıma açılmasının ardından, tüketiciler diledikleri site üzerinden kredi kartları ile alışveriş yapabilirler.

3D Secure

Sanal ödeme sistemlerindeki güvenlik aşamalarından biri olan 3D Secure, kredi kartı alışverişlerinde, e-ticaret şirketlerinin bilmesi gereken bir detay. 3D Secure, internetten alışverişlerde, hem firmalara hem de kullanıcılara ekstra bir güvenlik sunmaktadır.

Kullanıcı site üzerinde ödeme işlemini yaparken, kredi kartı bilgilerini girip ödemeyi tamamla dediğinde, banka tarafından kullanıcının cep telefonuna sadece o alışverişe özel bir kod gönderilir. Gönderilen kod, internet sitesinde açılan pencereye girildikten sonra ödeme işlemi tamamlanmış olur.

Böylelikle kredi kartı hırsızlıklarına ve sahtecilik işlemlerine karşı bir önlem alınmış olur. Kullanıcı kendinden habersiz bir şekilde alışveriş yapılmaya çalıştığında durumu fark edebilir. Aynı zamanda bu sistem e-ticaret firmalarına da yarar sağlamaktadır. Ödeme işleminde kullanıcı onayının olması, fraud olasılıklarına karşı şirketi de korumuş olur.

Siteni üzerinde 3D Güvenlik sisteminden yararlanmanız bu nedenle de oldukça önemlidir.

Havale / EFT

Artık eskisi kadar sık kullanılmasa da Havale ve EFT yöntemi de halen online alışverişlerde tercih edilebiliyor. Kredi kartı internetten alışverişe açık olmayan ya da internette kredi kartını kullanmak istemeyen kullanıcılar, alışverişlerini havale ve/ya EFT ile yapmak isteyebilirler. Bu sebeple de sitenizde banka havale numaralarınıza yer vermeniz ve ödeme seçeneği olarak bu yöntemi sunmanız önemlidir.

Ön ödemeli kartlar

Online alışverişlerde ön ödemeli kartlar da sıkça kullanılıyor. Özellikle oyun sektörü üzerine iş yapan firmalar bu tür kartlar ile ödeme işlemlerini gerçekleştiriyorlar.

Ön ödemeli kartlarda, kullanıcı bu kart içine daha önceden belli bir miktar para yatırır ve internetten alışverişlerde sadece bu meblağ kadar harcama yapabilirler. Bu miktarın üzerine çıkılamadığı için, kullanıcı daha önceden belirlediği miktar kadar harcama yapabilir.

Bu kartların birçoğu Visa/Master Card altyapısı kullandığı için kredi kartıyla öder gibi, internet siteleri üzerinden alışveriş yapabilirler. Bu uluslararası ödeme yöntemlerini de sitenizde ayrıca belirterek, ön ödemeli kart kullanıcılara da hitap edebilirsiniz.

“e

Alternatif e ticaret ödeme yöntemleri / altyapıları

BKM Express ve PayPal gibi alternatif e ticaret ödeme sistemlerine de sitenizde yer verebilirsiniz. Her ne kadar PayPayl yakın geçmişte Türkiye’deki faaliyetlerini durdurmuş olsa da yakın gelecekte PayPal’ın Türkiye pazarına tekrar girmesi gündemde.

Bunun yanı sıra BKM Express, kullanıcılara internet sitelerinden alışveriş yapmalarını sağlayan bir sistem sunuyor. Bu sistemde, kullanıcı bilgileri BKM’nin sisteminde kayıtlı oluyor ve kullanıcı diğer sitelerde BKM Express sistemi üzerinden alışveriş yaparak, kredi kartı bilgilerini başka sitelerle paylaşmamış oluyor. Kredi kartı bilgilerini paylaşmak istemeyen ve tek bir hesapla sitelerden alışveriş yapmak isteyen kullanıcılar bu tür alternatif e ticaret ödeme sistemleri kullanıyor olabilir. Bu sebeple de sitenizde bu e ticaret ödeme yöntemleri ne de yer verebilirsiniz.

Mobil ödeme

Farklı bir ödeme yöntemi olmasa da sitelerin üzerinde durması gerekenlerden biri de mobil site veya uygulama üzerinden ödeme işlemlerinin yapılabiliyor olması.

Yukarıda bahsettiğimize e ticaret ödeme sistemleri, mobil sitenizde bulunması ve kullanıcıların bu yöntemlerin hepsinden yararlanabilmesi oldukça önemli. Mobil site üzerindeki ödeme sayfalarının özellikle optimize edilmesi ve kullanıcı deneyiminin artırılması mobil taraftan gelecek olan geri dönüşlerin de artmasına yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
İndirim ve promosyon düzenlemeden önce bilemeniz gerekenler
E-ticaret firmaları satışlarını artırmak, ürün bilinirliklerini artırmak ve yeni kitlelere ulaşmak için indirim ve promosyon yapma stratejini seçebiliyor. İndirim yapmak iyi bir satış stratejisi olsa da bu indirimleri düzenlerken...
16 Kasım 2018
Sinan Oypan
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
İş planınızı tek sayfa olacak şekilde nasıl hazırlarsınız?
Fikrini bir işe dönüştürmek isteyen girişimcilerin ilk olarak yaptıkları ya da yapmaları gereken çalışmalardan biri de iş planı hazırlamak. İş planı hazırlamak, hem uzun vadede neler yapabileceğinizi görmeniz hem de doğru bir...
1 Şubat 2017
Sinan Oypan
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini...
30 Ekim 2019
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?
Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?
Günümüzün en önemli pazarlama kanallarından biri olması nedeniyle Facebook sayfa beğeni artırma çalışmaları, dijital pazarlama çalışmalarının gündeminde olmalı. Aktif kullanıcı sayısı en yüksek olan mecra olmasının yanı...
11 Aralık 2020
Sinan Oypan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
İşletmeler için yaratıcı Youtube video fikirleri
Youtube video içerikleri, video pazarlama çalışmaları ile tüketiciler ulaşmak isteyen işletmeler için önemli bir tanıtım aracı. Yotubue videolarıyla yeni kitleler edinebileceğiniz gibi marka bilinirliğinizi artırmak için de...
24 Nisan 2020
Sinan Oypan
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
Takı satışı yapanlar için dijital pazarlama ipuçları
İnternetten takı satışı yapan firmalar için dijital pazarlama çalışmaları, geri dönüşümlerini ve satışlarını artırmak için gereklidir. Bu çalışmalar olmadan sadece organik büyümeye bağımlı kalmak, beklenen sonuçların...
8 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu için neler yapmanız gerekiyor?
Sesli arama motoru uyumluluğu günümüzde e-ticaret firmaları için daha önemli bir hal almaya başladığı için bu konuda stratejilerin geliştirilmesi gerekiyor. Akıllı cihazların tüketiciler arasındaki kullanımının artmasıyla...
9 Ekim 2019
Sinan Oypan
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Müşterilerinize daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmak için neler yapabilirsiniz?
Online alışverişlerde müşterilerinizin güvenliğini sağlamak sizin sorumluluğunuzdadır. Müşterilerin güvenliğinin yanı sıra internetteki sahtecilik saldırılarına karşı kendinizi de korumanız gerekir. Güvenilir bir online...
21 Kasım 2017
Sinan Oypan
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
B2B firmaları için SEO önerileri - 3. Bölüm
İnternet üzerinden iş yapan her firma gibi, arama motorlarına uyumluluk B2B firmaları için de önemlidir. Organik olarak daha fazla kişiye ulaşma şansı vereceği için, hem site trafiğini artırmak için hem de hedef kitleye ulaşarak...
23 Haziran 2017
Sinan Oypan
Dijital Pazarlama Nedir? Dijital Pazarlama Stratejileri Nelerdir?
Dijital Pazarlama Nedir? Dijital Pazarlama Stratejileri Nelerdir?
Söz konusu pazarlama olduğunda ne yapmanız gerektiğini siz değil, müşterileriniz belirler. Tabii onlara kulak veriyorsanız... Pazarlama stratejinizin yüzünü, potansiyel müşterilerinizin olduğu yöne çevirmelisiniz. Günümüz...
17 Şubat 2021
IdeaSoft
E-ticaret Nace Kodu Nedir?
E-ticaret Nace Kodu Nedir?
Nace Kodu Nedir? Fransızca açılımı “Nomenclature des Activités Économiques dans la Communauté Européenne” olan NACE “Avrupa Topluluğunda Ekonomik Faaliyetlerin Sınıflandırılması” anlamına gelmektedir. NACE kodu ise...
22 Haziran 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin