Sitenizde bulunması gereken e ticaret ödeme sistemleri

10 Aralık 2016
Sinan Oypan

e ticaret ödeme sistemlerine ister elektronik ödeme sistemleri ister online ödeme sistemleri ister sanal ödeme sistemleri ister sanal pos ödeme sistemleri isterseniz de internet ödeme sistemleri olarak adlandırın bu yazımızda e ticaret ödeme yöntemleri hakkında merak ettiklerinizi cevaplayacağız.

E-ticaret sitelerindeki en önemli unsurlardan biri de ödeme sistemidir. Farklı ödeme alternatiflerinin olması, farklı kesimden tüketicilere ulaşmanızı sağlar. E-ticaret sektöründe en sık kullanılan yöntem kredi kartı olsa da yine de site üzerinde farklı internet ödeme sistemlerine de yer vermeniz gerekir. Bu rehberde de sitenizde bulunması gereken e-ticaret ödeme sistemlerini anlatacağız.

e ticaret ödeme sistemleri

Kredi Kartı

Yazının başında da dile getirdiğimiz gib, e-ticaret alanında tüketicilerin ödeme işlemleri için en çok kullandıkları yöntem kredi kartı oluyor. Güvenli alışveriş imkanı sağlayan sitelerin sayısının artması ve e-ticarette SSL kullanımının zorunlu tutuluyor olması, internet üzerinden alışverişlerde kredi kartının kullanım oranlarını önemli ölçüde artıyor.

Tüketicilerin, internet üzerinden kredi kartı ile alışveriş yapabilmeleri için, bankalarından kredi kartlarının online alışverişlere açılmasını talep etmeleri gerekiyor. Kredi kartının internet üzerinde kullanıma açılmasının ardından, tüketiciler diledikleri site üzerinden kredi kartları ile alışveriş yapabilirler.

3D Secure

Sanal ödeme sistemlerindeki güvenlik aşamalarından biri olan 3D Secure, kredi kartı alışverişlerinde, e-ticaret şirketlerinin bilmesi gereken bir detay. 3D Secure, internetten alışverişlerde, hem firmalara hem de kullanıcılara ekstra bir güvenlik sunmaktadır.

Kullanıcı site üzerinde ödeme işlemini yaparken, kredi kartı bilgilerini girip ödemeyi tamamla dediğinde, banka tarafından kullanıcının cep telefonuna sadece o alışverişe özel bir kod gönderilir. Gönderilen kod, internet sitesinde açılan pencereye girildikten sonra ödeme işlemi tamamlanmış olur.

Böylelikle kredi kartı hırsızlıklarına ve sahtecilik işlemlerine karşı bir önlem alınmış olur. Kullanıcı kendinden habersiz bir şekilde alışveriş yapılmaya çalıştığında durumu fark edebilir. Aynı zamanda bu sistem e-ticaret firmalarına da yarar sağlamaktadır. Ödeme işleminde kullanıcı onayının olması, fraud olasılıklarına karşı şirketi de korumuş olur.

Siteni üzerinde 3D Güvenlik sisteminden yararlanmanız bu nedenle de oldukça önemlidir.

Havale / EFT

Artık eskisi kadar sık kullanılmasa da Havale ve EFT yöntemi de halen online alışverişlerde tercih edilebiliyor. Kredi kartı internetten alışverişe açık olmayan ya da internette kredi kartını kullanmak istemeyen kullanıcılar, alışverişlerini havale ve/ya EFT ile yapmak isteyebilirler. Bu sebeple de sitenizde banka havale numaralarınıza yer vermeniz ve ödeme seçeneği olarak bu yöntemi sunmanız önemlidir.

Ön ödemeli kartlar

Online alışverişlerde ön ödemeli kartlar da sıkça kullanılıyor. Özellikle oyun sektörü üzerine iş yapan firmalar bu tür kartlar ile ödeme işlemlerini gerçekleştiriyorlar.

Ön ödemeli kartlarda, kullanıcı bu kart içine daha önceden belli bir miktar para yatırır ve internetten alışverişlerde sadece bu meblağ kadar harcama yapabilirler. Bu miktarın üzerine çıkılamadığı için, kullanıcı daha önceden belirlediği miktar kadar harcama yapabilir.

Bu kartların birçoğu Visa/Master Card altyapısı kullandığı için kredi kartıyla öder gibi, internet siteleri üzerinden alışveriş yapabilirler. Bu uluslararası ödeme yöntemlerini de sitenizde ayrıca belirterek, ön ödemeli kart kullanıcılara da hitap edebilirsiniz.

“e

Alternatif e ticaret ödeme yöntemleri / altyapıları

BKM Express ve PayPal gibi alternatif e ticaret ödeme sistemlerine de sitenizde yer verebilirsiniz. Her ne kadar PayPayl yakın geçmişte Türkiye’deki faaliyetlerini durdurmuş olsa da yakın gelecekte PayPal’ın Türkiye pazarına tekrar girmesi gündemde.

Bunun yanı sıra BKM Express, kullanıcılara internet sitelerinden alışveriş yapmalarını sağlayan bir sistem sunuyor. Bu sistemde, kullanıcı bilgileri BKM’nin sisteminde kayıtlı oluyor ve kullanıcı diğer sitelerde BKM Express sistemi üzerinden alışveriş yaparak, kredi kartı bilgilerini başka sitelerle paylaşmamış oluyor. Kredi kartı bilgilerini paylaşmak istemeyen ve tek bir hesapla sitelerden alışveriş yapmak isteyen kullanıcılar bu tür alternatif e ticaret ödeme sistemleri kullanıyor olabilir. Bu sebeple de sitenizde bu e ticaret ödeme yöntemleri ne de yer verebilirsiniz.

Mobil ödeme

Farklı bir ödeme yöntemi olmasa da sitelerin üzerinde durması gerekenlerden biri de mobil site veya uygulama üzerinden ödeme işlemlerinin yapılabiliyor olması.

Yukarıda bahsettiğimize e ticaret ödeme sistemleri, mobil sitenizde bulunması ve kullanıcıların bu yöntemlerin hepsinden yararlanabilmesi oldukça önemli. Mobil site üzerindeki ödeme sayfalarının özellikle optimize edilmesi ve kullanıcı deneyiminin artırılması mobil taraftan gelecek olan geri dönüşlerin de artmasına yardımcı olacaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette kargo maliyetlerini nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette firmaların maliyetlerini artıran durumlardan biri de kargo süreçleridir. Tedarikçilerden gelen kargoların yanı sıra siparişler sonrasında müşterilere gönderilen kargolar, e-ticaret firmalarının maliyetlerini artırmakta....
12 Şubat 2018
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
26 Mayıs 2017
Sinan Oypan
KVKK Rehberi: KVKK Nedir? Neden Önemlidir?
Kamu ya da özel kurum ve kuruluşlar, dijital ya da matbu olarak yıllardır kullanıcıların bilgilerini toplamakta ve önemli bir kısmını muhafaza etmektedir. Kişisel veri niteliği taşıyan bu bilgiler, doğru bir şekilde işlenmediği...
22 Şubat 2021
Markethinkers
Marka değeri nedir, nasıl artırılır?
Marka değeri, zaman içerisinde oluşan ve firmalarını satmak ya da firmalarına yatırım almak isteyen girişimcilerin radarında olması gereken bir konu. Marka değerini artırmak için birçok farklı alanda çalışmalar yapılması...
9 Aralık 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya trendleri 2017’de nasıl değişecek?
Diğer tüm alanlarda olduğu gibi 2017’de sosyal medyada da bir takım değişiklikler olacak. Kullanıcıların beklentilerinin değişmesi ve teknolojik gelişmelerin sosyal mecralara uygulanması da markaların bu yeniliklere ayak uydurmaya...
18 Aralık 2016
Sinan Oypan
Şirket kuruluşu sırasında girişimcilerin sık yaptığı hatalar
Şirket kuruluşu genellikle zor ve karışık bir süreçtir ve girişimciler bu süreçte bazı hataları yapabilmekte. E-ticaret şirket kuruluşu sırasında bu hataların göz ardı edilmesi ya da fark edilmemesi, ilerleyen zamanlarda bir...
28 Ocak 2019
Sinan Oypan
2019’da öne çıkacak müşteri ilişkileri trendleri neler?
2019’da e-ticaret firmalarının üzerinde durması gereken konulardan biri de müşteri ilişkileri. 2019’un müşteri ilişki trendlerine baktığımızda yapay zekanın ve çok kanallı müşteri destek hizmetlerinin öne çıktığını...
3 Ocak 2019
Sinan Oypan
2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)
Görsel içerik pazarlama her geçen daha önemli olmaya başlıyor ve içerik paylaşımlarında görsel içeriklerin olması, geri dönüşümleri de artırıyor. Yazılı içeriklerin yerini alan görseller, kullanıcıların dikkatini daha...
22 Mart 2019
Sinan Oypan
İnternetten Kıyafet Satmak ve Satış Sitesi Kurma Rehberi 2020
İnternetten kıyafet satmak / internetten elbise satmak girişimcilerin ve işletmelerin sıklıkla tercih ettiği iş modellerinden biri oluyor. Bir e-ticaret sitesi kurarak online kıyafet satışı yapabilirsiniz; ancak tabii ki arkaplanda...
18 Ocak 2019
Sinan Oypan
Instagram onaylı hesap için neler yapmak gerekiyor?
Instagram onaylı hesap geçişi yapmak, Instagram profilinizin özgün, tanınmış ve doğrudan markanıza ait olduğunu göstermektedir. Mavi tik olarak da bilinen Instagram onaylı hesap geçişi için bazı unsurların üzerinde durmanız ve...
17 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Yoğun satış dönemlerinde stok yönetimi için ipuçları
Yoğun satış ve tatil dönemlerinde stok yönetimi, e-ticaret firmaları için daha da önemli bir konu haline geldiği için özenle yapılması gereken çalışmalardan biri oluyor. Yıl sonu yaklaşırken, yılbaşı satışlarını artırmak...
16 Aralık 2019
Sinan Oypan
SEO problemleri ve yanıtları
SEO problemleri ve SEO çalışmaları E-ticaret siteleri için bir hayli önemlidir. Tabii ki SEO çalışmaları yaparken firmalar birçok farklı problemle karşılaşabiliyor ve bu alana yeni olan kişilerin kafalarında soru işaretleri...
15 Mayıs 2017
Sinan Oypan