Konu anlatımları
- IdeaExport
- Anasayfa
- E-Ticaret'e Başlarken
- Ürün
- Sipariş Yönetimi
- İçerik Yönetimi
- Kullanıcı Yönetimi
- Üyeler ve Bayiler
- Kampanya Yönetimi
- Alışveriş Reklamları
- Mail Yönetimi
- İstatistikler
- Ayarlar
- Entegrasyonlar
- Faydalı Bilgiler
Tüm IdeaSoft Akıllı E-Ticaret paketleri gelişmiş S.E.O. ayarlarına sahiptir. Bu ayarların etkin bir şekilde kullanılabilmesi için hazırladığımız bu döküman, sizi arama motorlarının sonuç sayfalarında daha ulaşılabilir kılacaktır. Lütfen dökümanı parça parça değil, bir bütün halinde okuyup değerlendirin.
Bu döküman üzerinden başlık, anahtar kelime ve açıklama terimleri üzerinde durulacaktır. Eğer bu terimlerin ne olduğunu bilmiyorsanız ilk önce buraya tıklayarak kesinlikle bu terimleri anlattığımız yardım dökümanımızı inceleyin. Ardından Ayarlar >> Ek ayarlar >> Gelişmiş anahtar kelime kullanımı ayarınızın açık olduğuna emin olun.
S.E.O. dökümanımız genel olarak tüm arama motorları için geçerlidir ancak ülkemizde %90’ın üzerinde kullanım oranına sahip Google için optimizasyon ön planda tutulmuştur.
Ayarlar >> S.E.O >> Ürün Sayfası Seo Ayarları alanından sitenizdeki her bir ürün için başlık, anahtar kelime ve açıklama olarak hangi metinlerin çıkmasını istediğinizi ayarladığınız alandır. Karşınıza gelecek menüleri ayrıntılı inceleyelim.
Ürün Sayfası Başlığı
Bu alana yazdığınız bir metin otomatik olarak tüm ürünlerinizin başlığını oluşturur. Örnek olarak bu alana Adidas Erkek Parfüm 50ml yazıldığını düşünelim. Tüm ürünlerinizde Adidas Erkek Parfüm 50ml metni sayfa başlığı olacaktır. Varsa eğer buzdolabı ürününüzde veya bayan gömlek gibi farklı ürünlerinizde de Adidas Erkek Parfüm 50ml sayfanızın başlığı olacaktır. Bu da arama motorlarında sitenizin puanını düşürecektir. Olması gereken eklenen o ürüne özel başlıkların yazmasıdır.
Bunu çözmek için, ürün sayfası başlığı alanına öyle bir değer yazılmalı ki, hangi ürün inceleniyor ise, o ürüne özel bir başlık oluşmalıdır. Bunun için kullanabileceğiniz, sistem üzerinde kullanımınıza sunulmuş simgesi üzerine mouse ile geldiğinizde görebileceğiniz, değişken denilen süslü parantezler içerisinde kodlar bulunur. Kullanmamız gereken temel değişken {urun_adi} değişkenidir bunun yanında {marka_adi} {kategori_adi} değişkenlerini de kullanmanızı öneririz.
Bir ürünü adını otomatik başlık yapmak için {urun_adi} değişkenini başlık alanına yazabilirsiniz. O ürünün adının yanında kategorisini varsa markasını da başlık yapmanızı öneririz bu nedenle bu alana {urun_adi} - {marka_adi} - {kategori_adi} yazmanızı tavsiye ederiz.
Sitenizde Galaxy S4 adında bir ürün var ise bu alana {galaksy s4} {galaxy,s4} veya {galaxys4}{telefon}{samsung} gibi bir kullanım kesinlikle yanlıştır.
Üstte bulunan ekran görüntüsüne dikkat ederseniz Ürünün adı, (Galaxy S4) ürünün markası (SAMSUNG) ve ürünün kategorisi (Cep Telefonu) ekranda başlık olmuştur. Bunu sağlayan Ayarlar >> S.E.O >> Ürün sayfası seo ayarları alanında başlık kısmına {urun_adi} - {marka_adi} - {kategori_adi} yazılması ile gerçekleşir.
Başlık alanına farklı metinler girmek istiyorum
Üstte anlatıldığı gibi ürünün adından, markasından ve kategorisinden başlık oluşturabilirsiniz ancak bazen o ürüne ek metinler de eklemek ve başlık yapmak isteyebilirsiniz. Örnek olarak o ürünün kargosunun bedava olduğunu başlığa yazmak isteyebilirsiniz veya o ürüne yapmış olduğunuz bir promosyon var ise o üründen 2 alana bir bedava olduğunu başlığa yazmak isteyebilirsiniz. Böyle bir durumda, yani ürünlere ek olarak metin ekleyip başlık yapmak istediğinizde kullanacağınız değişken {urun_baslik} değişkenidir.
Eğer {urun_baslik} değişkeni kullanmışsanız, Ürünler sekmesi üzerinden, hangi ürüne özel bir başlık yazmak istiyorsanız o ürün için düzenleme butonuna basarak karşınıza gelecek alandan Seo bilgileri sekmesine gelin ve Etiket Başlığı içerisine, o üründe çıkmasını istediğiniz ek metinleri yazın.
Üstteki ekran görüntüsünde sadece istediğiniz bir üründe çıkması için düzenleme alanından Seo Bilgilerine gelindiğini ve başlık olarak Kargo Bedava - 2 alana 1 bedava metni yazıldığını görebilirsiniz. Bu metin sadece bu ürünün başlığında geçecektir. Bunu yapan değişken {urun_baslik} değişkenidir.
Ürün Sayfası Anahtar Kelimeleri
Bu alana ürünlerini için anahtar kelimeler girebilirsiniz. Buraya girdiğiniz bir anahtar kelime bütün ürünlerinizde otomatik olarak çıkacaktır. Bu alana spor ayakkabı, erkek ayakkabı, adidas ayakkabı girildiğini varsayalım. Adidas marka bir ayakkabı ürününüz için uygun bir anahtar kelime, fakat sizin sitenizde Bilgisayar, Küçük ev Aletleri gibi farklı kategorilerinizde de ürünleriniz olacaktır ve yazılan spor ayakkabı, erkek ayakkabı, adidas ayakkabı anahtar kelimelerinin bilgisayar veya küçük ev aletleri kategorilerinizdeki ürünler ile bir ilgisi bulunmayacağından arama motorlarının gözünde sitenizin kalitesi düşecektir.
Ürün sayfası anahtar kelimeleri alanına öyle bir değer yazılmalı ki, hangi ürüne girerseniz, sadece o ürün ile ilgili anahtar kelimeleri arama motorlarına iletmelidir. Bunun için kullanacağınız temel yapı {urun_adi} değişkenidir ancak ürünün markası, kategori de bir anahtar kelime olabilir bu nedenle {urun_adi} ile birlikte {marka_adi} {kategori_adi} ve {urun_anahtar_kelime} değişkenlerini de kullanmanızı öneririz.
Adidas ayakkabı diye bir ürününüz var ise {adidasayakkabi} {adidas_ayakkabi} gibi bir kullanım kesinlikle yanlıştır.
Bu alana {urun_adi}, {kategori_adi}, {marka_adi}, {urun_anahtar_kelime} yazmanızı tavsiye ederiz. Tam olarak gördüğünüz gibi yazabilirsiniz.
{urun_adi} değişkeni, o ürünün adını otomatik olarak anahtar kelime yapar, {marka_adi} değişkeni ürünün markasını, {kategori_adi} değişkeni ise o ürünün bulunduğu kategoriyi anahtar kelime yapacaktır.
Örnek: Cep Telefonları kategorisindeki Samsung markalı Galaxy S4 isimli ürünün anahtar kelimeleri üstte yazılı senaryoya göre şöyle olacaktır;
Galaxy S4, Cep Telefonları, Samsung
Dikkat ettiyseniz anahtar kelime oluşturulurken ürünün adı, markası ve kategorisi kullanılmıştır, ancak bu kadar anahtar kelime size yetmeyebilir ve ürüne özel, ek anahtar kelimeler de yazmak isteyebilirsiniz. Böyle bir durumda {urun_anahtar_kelime} değişkeni sizin ihtiyacınızı çözecektir. Bu değişken, ürünler menüsünde bir ürünü düzenleme butonuna basarak Seo bilgileri sekmesine geldiğinizde, ürüne yazmış olduğunuz anahtar kelimeleri arama motoruna gönderecektir.
Üstteki ekran görüntüsünde bir ürüne özel anahtar kelimeler eklenmiştir ve bu anahtar kelimelerin arama motorlarına iletilmesi için de {urun_anahtar_kelime} değişkenini, diğer değişkenler ile birlikte kullanmalısınız.
Ürün Sayfası Açıklaması
Bu alana girdiğiniz bir açıklama tüm ürünleriniz için arama motorlarına gönderilecektir. Örneğin;
Samsung yeni amiral gemisi Galaxy Note 3, sürpriz hediyeleri ile birlikte 100 TL'den başlayan taksitlerle.
şeklinde bir açıklama yazıldığını varsayalım. Bu açıklama Galaxy Note 3 ürünü için uygun bir açıklama fakat sitenizde farklı kategorilerde birçok ürün olacaktır. Bu girilen açıklama bir ürüne uygun iken, diğer ürünler için ise uygun değildir. Farklı bir ürününüz için açıklama alanında Galaxy Note 3 ürün ile ilgili bir metin yazması arama motorları tarafından sitenizin puanını düşürecektir. Bu nedenle açıklama alanına öyle bir değer yazılmalı ki, her ürüne özel olmalıdır. Bunu sağlamak için başlık ve anahtar kelimede kullandığımız gibi {urun_adi} {marka_adi} {kategori_adi} değişken kodlarınızı ve bunun yanında {urun_aciklama} değişken kodunu kullanmanızı tavsiye ederiz.
{kategori_adi} kategorisindeki {marka_adi} markalı, {urun_adi} ürünü en uygun fiyatlar ve vade farksız 8 taksit ile satın alabilirsiniz. {urun_aciklama}
gibi bir açıklama uygun olabilir. Bu bir örnektir kendi firmanıza ve sektörünüze göre revize edebilirsiniz.
Dikkat ederdeniz açıklamanın sonuna {urun_aciklama} değişkeni eklendi, bunun sebebi bazı ürünler için kargo bedava veya 3 alana 1 bedava gibi yaptığınız kampanyaları da açıklama olarak yazmak isteyebilirsiniz. Bunun için Ürünler menüsünde bir ürün için düzenleme butonuna bastıktan sonra Seo bilgileri sekmesine girin. Bu bölümde açıklama alanına girdiğiniz değerler arama motorlarına gönderecektir.
Üstteki ekran görüntüsüne dikkat ederseniz sadece bir ürün için özel açıklama yazılmıştır. Çünkü her ürün kargo bedava değildir veya her ürün kılıf hediyeli değildir. Bu nedenle ürüne özel eklenmelidir. Bu şekilde ürüne özel açıklamaların arama motorlarına gönderilebilmesi için Seo ayarlarınızda ürün sayfası anahtar kelimelerine {urun_aciklama} değişkenini kullanmalısınız.
Arama Motorlarında Nasıl Gözükecek
Ürün sayfası Seo ayarlarımız şu şekilde olsun.
Ürüne Özel eklenen başlık, anahtar kelime ve açıklama da şu şekilde olsun.
Bu 2 ayar ile birlikte arama motorlarında bu ürün şöyle gözükecektir.
Şu anda okuduğunuz makale
- Ürün Sayfası Seo Ayarları
Destek talebi oluştur
Kullanıcı girişi yaparak destek talebi oluşturabilir, sorularınızı e-ticaret uzmanlarımıza sorabilirsiniz.
Müşteri MerkeziIdeaAkademi eğitimleri
Her hafta ücretsiz olarak gerçekleşen eğitimlerimiz ile e-ticaret hakkında cevaplanmayan soru bırakmıyoruz.
Eğitim ProgramıSık sorulan sorular
E-ticaret panelinin kullanımı ile alakalı en çok merak edilip, sık sorulan soruları ve cevaplarını okuyabilirsiniz.
Sık Sorulan Sorular