Online Ödeme Sistemi Başvurusu Nasıl Yapılır?

E-ticaret siteniz üzerinden kredi kartı ile ödeme alabilmek için bir ödeme sistemi veya bir bankanın sanal POS'una ihtiyacınız vardır. IdeaSoft, iş ortakları aracılığıyla farklı ödeme sistemlerine entegrasyon sağlar ve banka sanal POS'larını kullanmanıza da imkan tanır.

Bu rehberde, ödeme sistemlerine başvuru süreci, komisyon oranları, ödeme vadeleri, sanal POS kurulumu ve taksit seçenekleri hakkında detaylı bilgi bulabilirsiniz.

1. Ödeme Sistemlerine Başvuru Yaparken Nelere Dikkat Edilmeli?

Ödeme sistemine başvuru yaparken en önemli konulardan biri komisyon oranları ve ödeme vadeleridir.

Komisyon Oranları ve Vade Seçenekleri

Ödeme sistemleri, farklı ödeme vadeleri sunmaktadır. Vade süresi arttıkça, komisyon bedeli düşer.

  • Ertesi gün ödeme → Komisyon oranı en yüksek
  • 3 gün sonra ödeme → Orta seviyede komisyon
  • 7, 15 ve 30 gün vadeli ödeme → Vade süresi arttıkça komisyon azalır

Önemli:

  • Bazı ödeme sistemleri ertesi gün ödeme imkanı sunmayabilir.
  • Örneğin, İyzico yalnızca haftalık ödeme yapar. Ancak, bu süre 15 veya 30 güne çıkarılarak komisyon oranı düşürülebilir.
  • Onboard (panel üzerinden) başvurularda veya E-Ticaret Çözüm Merkezi üzerinden yapacağınız başvurularda, mutlaka komisyon oranlarını ve ödeme vade seçeneklerini inceleyin.

İpucu: İstediğiniz zaman farklı bir ödeme sistemine geçebilirsiniz. Ancak, yeni sisteme geçiş yaparken başvuru adımlarını tekrar tamamlamanız gerekir.

2. Onboard (Panel Üzerinden) Başvuru ile Hızlı Sanal POS Kurulumu

IdeaSoft panelinde İyzico ve ParamPOS için onboard (panel üzerinden) başvuru yapılabilir. Bu başvurular, panel üzerinden doğrudan gerçekleştirilir ve entegrasyon otomatik olarak tamamlanır.

Onboard (Panel Üzerinden) Başvuru Yapmak İçin:

  1. Panelinize giriş yapın.
  2. Ayarlar > Genel Ayarlar > Ödeme Ayarları bölümüne gidin.
  3. İyzico veya ParamPOS seçeneklerinden birini seçin.
  4. "Başvur" butonuna tıklayarak gerekli bilgileri girin.
  5. Başvurunuz tamamlandığında sanal POS’unuz otomatik olarak kurulacaktır.

Önemli: Onboard (panel üzerinden) başvuru yapıldığında sanal POS hemen kullanıma açılır ve ödeme almaya başlayabilirsiniz. Ancak, ödeme sağlayıcıları başvuru sonrası sizden belirli şartları yerine getirmenizi isteyebilir.

Onboard (panel üzerinden) başvurulardan sonra taksit seçenekleri otomatik olarak açılır.
Taksit seçeneklerinin nasıl düzenlendiğini görmek için bu yardım sayfamızı inceleyebilirsiniz.

3. Onboard (Panel Üzerinden) Başvurularda Dikkat Edilmesi Gerekenler

Başvurunuz tamamlandıktan sonra, ödeme sistemleri bazı taleplerde bulunabilir. Bu talepleri yerine getirmeden sipariş alsanız bile, ödemeleriniz bekletilebilir ve sadece gereksinimleri tamamladıktan sonra hesabınıza aktarılabilir.

Örnek: İyzico’nun Talepleri

İyzico, başvuru sonrası aşağıdaki şartların yerine getirilmesini talep edebilir:

  • Web sitenizde "Hakkımızda" sayfasının olması
  • Sayfa altına İyzico logosunun eklenmesi

İpucu: İyzico logosunu eklemek için teknik destek ekibinden yardım alabilirsiniz. Bunun için destek kaydı açarak ekibimizin logoyu eklemesini talep edebilirsiniz. ( Logo iyzico tarafından gönderildiyse destek kaydına eklenebilir )

Eğer destek sistemine giriş yapmadıysanız, buradaki yardım sayfasını inceleyerek nasıl destek kaydı açacağınızı öğrenebilirsiniz.

4. E-Ticaret Çözüm Merkezi Üzerinden Başvuru

Eğer onboard (panel üzerinden) başvurulabilen firmalardan birini tercih etmediyseniz, başvuru E-Ticaret Çözüm Merkezi üzerinden yapılmalıdır.

E-Ticaret Çözüm Merkezi'nde Başvuru Yapma Adımları

1. Destek Sistemine giriş yapın:

2. E-Ticaret Çözüm Merkezi’ne gidin:

  • Sol menüden "E-Ticaret Çözüm Merkezi"ni açın.
  • "Ödeme Sistemleri" bölümüne giderek anlaşmalı firmaları görüntüleyin.

İndirimli firmalar, "İndirim" ibaresi ile belirtilmiştir. Bu, başvurduğunuzda indirimli komisyon oranlarından yararlanabileceğiniz anlamına gelir.

3. Başvurunuzu yapın:

  • Başvuru yapmak istediğiniz firmanın üzerine tıklayın.
  • "Hemen Başvur" butonuna basın.
  • Açılan formda mesajınızı yazın.
  • "Gönder" butonuna tıklayın.

Bu başvuru, IdeaSoft iş ortakları birimine iletilir ve ilgili firmanın sizi araması sağlanır. Birden fazla ödeme sistemine başvurabilir, tüm firmalardan teklif alarak en avantajlı seçeneği değerlendirebilirsiniz.

Önemli Not:
Tüm ödeme sistemleri tüm kredi kartlarına taksit imkanı sunar ve içerisinde birden çok sanal POS barındırır. Bu sayede, tek bir ödeme sistemi ile tüm kartlara taksit imkanı sunabilir ve bu seçenekleri özelleştirebilirsiniz.

Taksit oranlarını düzenlemek için bu yardım sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

5. Sanal POS Kurulumu İçin Destek Talebi Açma

Ödeme sisteminden veya bankadan kurulum bilgilerini aldıktan sonra, IdeaSoft destek ekibine ileterek sanal POS’unuzu kurdurabilirsiniz.

Her firmanın kurulumu için IdeaSoft tarafından istenen bilgiler farklı olabilir. Yazının son kısmını inceleyerek, başvuru yaptığınız firma veya bankaya göre hangi bilgileri iletmeniz gerektiğini öğrenebilirsiniz.

Destek talebi açma adımları:

  1. Destek sistemine giriş yapın.
  2. "Yeni Destek Talebi" butonuna tıklayın.
  3. Konu olarak " POS Kurulumu" seçin.
  4. Açıklama kısmına ödeme sistemi veya bankanın size ilettiği bilgileri ekleyin.
  5. "Gönder" butonuna basarak destek talebinizi oluşturun.

Önemli Not: Onboard (panel üzerinden) başvurularda kurulum otomatik olarak tamamlandığı için ekstra bir sanal POS kurulum sürecine ihtiyaç duymazsınız.

Banka Sanal POS Başvurusu ve Kurulumu

Banka sanal POS’u, doğrudan bir bankaya başvuru yaparak edinebileceğiniz kredi kartı ile ödeme alma çözümüdür. Bankalar, e-ticaret sitelerine özel sanal POS hizmetleri sunar ve belirli komisyon oranları ile işlem yapmanıza olanak tanır.

Bu rehberde, banka sanal POS başvuru süreci, kurulum adımları ve ödeme sistemlerinden farkları detaylı şekilde açıklanmaktadır.

1. Banka Sanal POS’un Ödeme Sistemlerinden Farkı

Banka sanal POS ve ödeme sistemleri arasında bazı temel farklar bulunmaktadır:

  • Komisyon Oranları:
    • Banka sanal POS’ları tek çekim işlemlerinde genellikle daha düşük komisyon oranları sunar.
    • Ödeme sistemleri ise farklı vade seçenekleriyle çalışır ve komisyon oranları bankalara kıyasla biraz daha yüksek olabilir.
  • Taksitlendirme:
    • Ödeme sistemleri, tüm kredi kartlarına taksit imkanı sunabilir.
    • Banka sanal POS’ları ise yalnızca kendi bankalarına ait kredi kartlarına taksit sunar.
  • Ödeme Süresi:
    • Ödeme sistemlerinde ertesi gün, 3 gün, 7 gün, 15 gün ve 30 gün vade seçenekleri sunulabilir.
    • Banka sanal POS’larında ise ödeme süresi bankanın belirlediği takvime bağlıdır.
  • Entegrasyon ve Kurulum:
    • Ödeme sistemleri otomatik entegrasyon ile çalışır, sanal POS kurulumu anında tamamlanır.
    • Banka sanal POS’larının manuel entegrasyonu gerekir ve bankadan alınan bilgilerin IdeaSoft sistemine girilmesi gerekmektedir.

Banka sanal POS kullanarak tek çekim işlemlerinde düşük komisyon avantajı sağlayabilirsiniz. Ancak, taksitli satışlar yapmak ve tüm kredi kartlarına ödeme imkanı sunmak istiyorsanız, ödeme sistemleri daha avantajlı olabilir.

2. Banka Sanal POS Başvurusu Nasıl Yapılır?

Banka sanal POS başvurusu yapmak için doğrudan çalışmak istediğiniz banka ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.

IdeaSoft, banka sanal POS başvurularına aracı olmaz. Başvuru sürecini kendi başınıza yönetmeli ve ilgili banka ile doğrudan görüşmelisiniz.

IdeaSoft altyapısında bilinen tüm bankaların sanal POS entegrasyonu mevcuttur. Dolayısıyla, hangi banka ile çalışmak isterseniz o bankaya başvuru yapabilirsiniz.

Başvuru Adımları:

  1. Çalışmak istediğiniz bankayı belirleyin.
    • Türkiye’de sanal POS hizmeti sunan birçok banka bulunmaktadır (Garanti BBVA, İş Bankası, Yapı Kredi, Ziraat Bankası, Akbank vb.).
  2. Bankanın sanal POS başvuru koşullarını inceleyin.
    • Şirket türünüze uygun bir POS hizmeti olup olmadığını kontrol edin.
    • Vergi levhası, ticaret sicil gazetesi, imza sirküleri gibi evraklar gereklidir.
  3. Başvuru formunu doldurun ve gerekli evrakları iletin.
    • Başvurular genellikle banka şubelerinden veya online olarak yapılabilir.
  4. Banka değerlendirme sürecini tamamlasın.
    • Banka, firmanızın e-ticaret faaliyetlerini ve risk durumunu değerlendirir.
    • Web sitenizin aktif olması ve ödeme sayfanızın doğru şekilde yapılandırılmış olması gerekir.
  5. Başvurunuz onaylandıktan sonra, banka size sanal POS bilgilerini iletir.
    • API bilgileri, kullanıcı adı, şifre gibi teknik entegrasyon bilgileri tarafınıza iletilir.

3. Banka Sanal POS ve Ödeme Sistemi Birlikte Kullanılabilir mi?

Evet, banka sanal POS ve bir ödeme sistemini aynı anda kullanabilirsiniz.

Bu yöntem, komisyon oranlarını optimize etmek ve taksitlendirme seçeneklerini genişletmek isteyen işletmeler için avantajlıdır.

Nasıl Kullanılır?

  • Tek çekim işlemleri için banka sanal POS’u kullanabilirsiniz.
    • Bankaların sanal POS’ları genellikle tek çekimde daha düşük komisyon oranları sunar.
  • Taksitli işlemler için ödeme sistemini kullanabilirsiniz.
    • Ödeme sistemleri, tüm kredi kartlarına taksit sunabilir ve taksit oranlarını özelleştirmenizi sağlar.

Tek çekim özelliği hakkında detaylı bilgi için aşağıdaki sayfamızı inceleyebilirsiniz:
Tek Çekim Özelliği Nedir?

İyzico ile çalışıyorsanız başka bir sanal pos ya da ödeme sistemini sisteme dahil edemezsiniz. Ayrıca 2 adet ödeme sistemi ayrı ayrı çalıştırılabilse de bir ödeme sistemi tüm kartlara taksit imkanı sunduğu için gerekli olmayacaktır.

4. Banka Sanal POS’un Kurulumu Nasıl Yapılır?

Banka sanal POS’unuz onaylandıktan sonra, IdeaSoft paneline entegre edilmesi gerekmektedir.

Kurulum süreci hem banka sanal POS’larında hem de ödeme sistemlerinde hemen hemen aynıdır.

  • Bankadan veya ödeme sisteminden alınan entegrasyon bilgileri ile IdeaSoft paneline giriş yaparak kurulumu kendiniz gerçekleştirebilirsiniz.
  • Dilerseniz, destek kaydı açarak kurulumu IdeaSoft teknik ekibine yaptırabilirsiniz.

Banka Sanal POS Kurulumu İçin Destek Talebi Açma

Banka sanal POS’unuzu IdeaSoft paneline entegre etmek için destek kaydı açmanız gerekmektedir.

Destek kaydı açma adımları:

  1. Panelinizde sağ üst tarafta isminizin yazılı olduğu yere basın.
  2. Açılan menüden "Destek Sistemi" seçeneğine tıklayın.
  3. "Yeni Destek Talebi" butonuna tıklayın.
  4. Konu olarak "Banka Sanal POS Kurulumu" seçin.
  5. Açıklama kısmına bankanızın size ilettiği bilgileri ekleyin.
  6. "Gönder" butonuna basarak destek talebinizi oluşturun.

Destek sistemine giriş yapmadıysanız, aşağıdaki yardım sayfasını inceleyerek nasıl giriş yapacağınızı öğrenebilirsiniz:
Destek Kaydı Nasıl Oluşturulur?

Önemli Not:
Banka sanal POS’unun kurulumu için destek kaydında hangi bilgileri iletmeniz gerektiğini yazının sonunda bulabilirsiniz.
Banka sanal POS kurulumunu kendiniz yapmak isterseniz, ilgili kılavuzları inceleyerek adımları takip edebilirsiniz.

Destek Kaydı İçerikleri

Ödeme sistemleri için Sanal POS başvurusu yaparken destek kaydı açmalıdır. Destek Kaydında hangi bilgileri iletmeniz gerektiği aşağıdaki tabloda yer almaktadır. İlgili alanın linkini ve gerekli bilgileri listede görebilirsiniz.

Ödeme sistemleri için onboard ( panel üzerinden ) ya da E-Ticaret Çözüm Merkezi üzerinden başvuru yapılabilir ancak bankalara kendiniz başvuru yapmalısınız.

Tabloda "IP Zorunluluğu" gibi bir alan görebilirsiniz. Eğer başvuru yaptığınız ödeme sistemi veya banka bu IP'leri zorunlu tutuyorsa, aşağıdaki IP adreslerini tanımlamanız gerekmektedir:

  • 185.122.12.10
  • 185.122.14.10

Bu IP’lerin her ikisi de tanımlanmalıdır. Banka veya ödeme sistemi sağlayıcınızla iletişime geçerek gerekli tanımlamaların yapılmasını sağlayabilirsiniz.

Eğer kurulum işlemini kendiniz yapmak isterseniz, detaylı bilgiye Kurulum Kılavuzu bölümünden ulaşabilirsiniz.

Ödeme Sistemi / Banka Bilgilendirme Tablosu

Ödeme SistemiGerekli BilgiLinkİp Zorunluluğu
İyzicoApi Key
Secret Key ( Panel Üzerinden Başvuru Yapıldığında Otomatik Kurulur )
-Yok
ParamPosKullanıcı kodu, Kullanıcı adı, Kullanıcı Şifresi ve Üye İşyeri Anahtarı ( Panel Üzerinden Başvuru Yapıldığında Otomatik Kurulur )-Zorunlu
Papel Api Password, Client id, Api User-Yok
PosfixPrivate Güvenlik Anahtarı, Public güvenlik anahtarı-Yok
QNBpayE-posta ve şifre (QNBpay Panel Giriş İçin) LinkYok
Sipay Mağaza numarası, Mağaza Anahtarı, Api Key ve Merchant Secret-Yok
TamiMerchant id, Terminal id, Secure Key, K Değeri, Kid Değeri-Yok
İparaPrivate Güvenlik Anahtarı Public Güvenlik Anahtarı-Yok
PaytrMağaza No, E-posta ve Şifre ( Paytr Panel Giriş İçin ) LinkYok
ParatikaMerchant Kodu, Merchant Kullanıcısı, Merchant Şifresi, Secret Key-Yok
ToslaClient id, Api User, Api Password-Yok
VeparaApp Key, App Secret, Merchant Key, Merchant id-Yok
İşyerimPos-Yok
NomupayUser Code ve Pin-Yok
OzanpayAPI Key, Secret Key-Yok
Paynet-Yok
PaytrekAPI Key, Secret Key-Yok
MokaSatıcı Kodu,Kullanıcı Adı ,Şifre-Yok
Payu-Yok
BANKALARGerekli BilgilerAlan Linkiİp Zorunluluğu
QNB FinansbankKullanıcı Adı ve Şifre ( Giriş İçin )LinkZorunlu
AkbankKullanıcı adı, Üye İşyeri Numarası ve Şifre (Giriş İçin)LinkYok
Ziraat BankasıMağaza kodu, Kullanıcı adı ve Şifre ( Giriş İçin )LinkYok
VakıfbankUser name, Password ( Giriş İçin )LinkZorunlu
KuveyttürkMüşteri no, Şifre ve Kullanıcı Adı ( Giriş İçin )LinkZorunlu
HalkbankMağaza kodu, Kullanıcı Adı ve Şifre ( Giriş İçin )LinkYok
TEBMağaza kodu, Kullanıcı Adı ve Şifre ( Giriş İçin )LinkYok
DenizbankMağaza kodu, Kullanıcı Adı ve Şifre ( Giriş İçin )LinkZorunlu
Garanti BankasıKullanıcı adı, Parola ( Giriş İçin )
LinkYok
Yapı KrediFirma Kodu / Müşteri Kodu, Kullanıcı Kodu, Şifre ( Giriş İçin )LinkZorunlu
İş BankasıMağaza kodu, Kullanıcı Adı ve Şifre ( Giriş İçin )LinkYok

Sıkça Sorulan Sorular

Sanal Pos Başvurusu Nasıl Yapılır ?

  • Sanal POS nedir ve neden gereklidir?

    Sanal POS, internet üzerinden kredi kartı ile ödeme almanızı sağlayan bir sistemdir. Web siteniz üzerinden ödeme kabul etmek istiyorsanız, bir ödeme sistemi veya banka sanal POS'una ihtiyacınız vardır. 

  • Sanal POS başvurusu nasıl yapılır?

    Ödeme sistemlerine veya bankalara başvuru yaparak sanal POS alabilirsiniz. İdeasoft panelinde İyzico ve ParamPOS gibi firmalara hızlı başvuru (onboard başvuru) yapabilirsiniz. Diğer firmalara ise E-Ticaret Çözüm Merkezi üzerinden başvuru yapılır. 

  • Sanal POS başvurusu için web sitemin hazır olması gerekiyor mu?

    Evet, ödeme sistemleri web sitenizin belirli şartları karşılamasını ister. Hakkımızda sayfası, iade politikası, iletişim bilgileri gibi temel sayfaların aktif olması önemlidir. Firmalardan red cevabı almamak adına ödeme sistemi başvurunuz web sitenizi ilerlettikten sonra yapmanız önerilir.

  • Hangi sanal POS firmasını seçmeliyim?

    Firma seçerken şu kriterleri değerlendirebilirsiniz:

    • Komisyon oranları
    • Ödeme alma süresi (3 gün, 7 gün, 30 gün vb.)
    • Taksit imkanı ve desteklenen bankalar
    • İşletmenizin ihtiyacına uygun olup olmaması 
  • Sanal POS kurulumu nasıl yapılır?

    Anlaştığınız firma size kurulum bilgilerini gönderir. Bu bilgileri İdeasoft destek sistemine ileterek kurulum talep edebilir veya kurulum dokümanlarıyla kendiniz gerçekleştirebilirsiniz

  • Ödeme sistemleri ile banka sanal POS’u arasındaki fark nedir?

    Ödeme sistemleri: Tüm bankaların kartlarıyla çalışır ve taksit imkanı sunar.Banka sanal POS'u: Sadece kendi bankasının kartlarına taksit imkanı sunar, tek çekimde daha düşük komisyon oranı olabilir. 

  • Tek çekim işlemlerini banka sanal POS'uyla, taksitli işlemleri ödeme sistemiyle yapabilir miyim?

    Evet, bu yöntemi kullanabilirsiniz. Tek çekimler için banka sanal POS'u, taksitli işlemler için ödeme sistemini kullanabilirsiniz

  • Sanal POS olmadan kredi kartı ile ödeme alabilir miyim?

    Hayır, kredi kartı ödemesi almak için mutlaka bir ödeme sistemi veya banka sanal POS’u kullanmanız gerekir. 

Bu içerik sizin için faydalı oldu mu?
Daha Fazla Yardıma İhtiyacın Varsa

IdeaSoft ile kazanma sırası şimdi sende

Hemen Ücretsiz Deneyin