Temalardaki Ortak Ayarlar

Bu dökümanda, IdeaSoft panelindeki Tema Ayarları > Temalar bölümünde yer alan ayarlar hakkında detaylı bilgiler sunulmaktadır. Seçtiğiniz temaya bağlı olarak bazı ayarlar değişiklik gösterebilir, ancak birçok temada ortak ayarlar bulunmaktadır.

1. Tema Ayarlarına Nasıl Ulaşılır?

  1. Panelinize giriş yapın.
  2. Tasarım Ayarları > Temalar sekmesine tıklayın.
  3. Aktif temanızın "Ayarlar" bölümüne giriş yapın.

Bu alanda, web sitenizin tasarımına ve içeriğine yönelik çeşitli özelleştirmeler yapabilirsiniz.

İpucu: Yeni bir tema seçmek istiyorsanız, aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz.
Tema Seçimi Videosu

2. Genel Ayarlar

Web sitenizde görünen ana logoyu buradan belirleyebilirsiniz. Tema bilgisi alanında verilen logo ölçüsü, temanın örnek logosu gibi görünmesi için önerilen boyuttur. Ancak zorunlu değildir. Kare veya yuvarlak bir logonuz varsa, ortada logo alanı olan bir tema seçmeniz daha iyi bir görünüm sağlayabilir. Farklı boyutlarda denemeler yaparak en iyi görünümü bulabilirsiniz. Profesyonel bir tasarım için markanıza ait bir yatay ve bir de kare veya yuvarlak logo oluşturmanız önerilir.

İpucu: Logo tasarlama ve düzenleme hakkında detaylı bilgi için aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz.
Logo Düzenleme Videosu

2.2. Üye Girişi vb. Sayfaların Logosu

Üyelik, giriş, ödeme gibi özel sayfalarda kullanılacak alternatif logoyu belirleyebilirsiniz. Ana logodan farklı bir logo ekleyerek belirli sayfalarda farklı bir görünüm sağlayabilirsiniz.

2.3. Varsayılan Katalog Görseli

Ürün, kategori veya marka görseli bulunmuyorsa, burada belirlenen görsel kullanılır.

İpucu: Resimli göstermek istediğiniz hiçbir kategoriyi veya ürünü boş bırakmamanız önerilir.

2.4. Varyantlı Ürün Gösterim Tipi

Tekil Yapı: Varyantları resimli göstermek için bu seçenek kullanılmalıdır.
Açılır Liste: Varyantlar liste şeklinde gösterilir.
Çoğul Yapı: Varyantlar alt alta dizilir ve yanlarında fiyat bilgileri yer alır.

İpucu: Varyantlarınızı resimli göstermek istiyorsanız, önce tekil yapıyı seçin ve ardından aşağıdaki videoyu izleyerek detaylı ayarları öğrenin.
Varyant Sistemi Videosu

2.5. Marka Gösterim Tipi

"İsim" varsayılan olarak gelir. Markalarınızı logolu göstermek istiyorsanız, "Resim" seçeneğini kullanmalısınız.

İpucu: Markaların logolu gösterimi hakkında detaylı bilgi için aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz.
Marka Ekleme Videosu

2.6. Vitrinde 1 Satırdaki Ürün Adedi

Bu ayar, ana sayfa ve kategori sayfalarında yan yana kaç ürün gösterileceğini belirler. Seçenekler genellikle 2, 3, 4 veya 5 ürün şeklindedir. Mobil cihazlarda bu ayar etkili değildir, mobilde her zaman yan yana 2 ürün görüntülenir.

İpucu: Temanız bu ayarı desteklemiyorsa, değişiklikler yansımayabilir. Eğer yaptığınız değişiklikler görünmüyorsa, teknik destek ekibiyle iletişime geçin.

2.7. Blog Sayfasında 1 Satırdaki Blog Adedi

Blog sayfanızda bir satırda kaç blog yazısının yan yana gösterileceğini belirleyebilirsiniz. Bu ayar, blog sayfasındaki içerik düzenini etkiler.

2.8. Ürün Görsellerinin En-Boy Oranı

Ürün görsellerinizin kare, dikey veya yatay olarak nasıl görüntüleneceğini belirler. Eğer ürün görselleriniz kare formatındaysa ve temanızda bu ayar bulunuyorsa, kare, dikey veya yatay görsel oranını bu bölümden seçebilirsiniz.

Bu ayar her temada yer almayabilir. Eğer seçtiğiniz temada bu özellik bulunmuyorsa, temanızın standart görsel oranı ile devam etmeniz gerekir. Yanlış bir görsel oranı seçildiğinde ürün görselleri kırpılabilir veya düzgün görünmeyebilir.

İpucu:

  • Kare görseller için: Kare oranı seçilmelidir.
  • Dikey ürün fotoğrafları için: Dikey oran seçilmelidir.
  • Yatay geniş ürün fotoğrafları için: Yatay oran tercih edilmelidir.
  • Eğer görselleriniz farklı formatlardaysa: Tüm görselleri aynı oranlarda yüklemek daha düzenli bir görünüm sağlar.

İpucu: Tema seçerken, elinizdeki ürün görsellerinin formatına uygun bir tema tercih etmeniz önerilir. Eğer mevcut temanızda uygun bir görsel oranı bulunmuyorsa, farklı bir tema seçmeniz daha doğru olabilir.

Daha fazla bilgi için aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz:
Ürün Görsellerinin Optimize Edilmesi Videosu

2.9. Kategorilerin Detayda Gösterimi

Açık olduğunda, ürün içerisine girildiğinde resmin yanındaki alanda ürünün hangi kategoride olduğu gösterilir. Kapalı olduğunda, ürün detayında kategori bilgisi görünmez.

2.10. Markaların Detayda Gösterimi

Açık olduğunda, ürün içerisine girildiğinde resmin yanındaki alanda markası gösterilir. Kapalı olduğunda, marka bilgisi gizlenir.

2.11. Breadcrumb (Gezinti Yolu) Kullanımı

Açık olduğunda, ziyaretçiler web sitenizde hangi kategori veya sayfada olduklarını görebilir. Kapalı olduğunda, gezinti yolu görünmez.

2.12. Kategori Logolarının Gösterimi

Bu ayar, kategori sayfalarında kategori logolarının görünmesini sağlar. Kapalı olduğunda, kategori sayfalarında logolar yerine sadece kategori isimleri gösterilir.

2.13. Kategoriye Bağlı Alt Kategorilerin Gösterimi

Açık olduğunda, kategoriye girildiğinde, o kategoriye ait alt kategoriler üst kısımda görünür.

2.14. Kategorideki Markaların Gösterimi

Açık olduğunda, kategoriye girildiğinde, o kategoriye ait markalar görünür.

2.15. Sipariş Aşamalarında KDV Gösterimi

Açık olduğunda, sepet ve ödeme aşamalarında KDV ayrıca gösterilir.

2.16. Stok Kodlarının Gösterimi

Açık olduğunda, ürün içerisine girildiğinde resmin yanındaki alanda stok kodu gösterilir.

2.17. KDV Hariç Fiyat Gösterimi

Açık olduğunda, ürün içerisine girildiğinde resmin yanındaki alanda ürünün KDV hariç fiyatı da görüntülenir.

2.18. En Düşük Taksit Miktarı Gösterimi

Açık olduğunda, ürün içerisine girildiğinde resmin yanındaki alanda en düşük taksit tutarı gösterilir.

2.19. Facebook Login Sistemi

Açık olduğunda, müşteriler Facebook hesaplarıyla giriş yapabilir.

2.20. Google Hesabı ile Login Sistemi

Açık olduğunda, müşteriler Google hesaplarıyla giriş yapabilir.

2.21. Jquery Lazy Load Eklentisi Kullanımı

Açık olduğunda, sayfa ilk yüklendiğinde tüm görseller aynı anda yüklenmez, sayfa kaydırıldıkça yüklenir.

2.22. Ürün İnceleme Sayfası Sekmeleri

Bu ayar, ürün detay sayfasındaki sekmeli yapıyı yönetmenizi sağlar. Müşterilerinize yorumlar, taksit seçenekleri, öneriler, soru-cevap ve alışveriş deneyimi gibi ek bilgileri sekmeli olarak gösterebilir veya bu sekmeleri kapatarak yalnızca ürün bilgilerini gösterebilirsiniz.

Açılıp kapatılabilen sekmeler:

  • Ürün Yorumları
  • Soru-Cevap
  • Taksit Seçenekleri
  • Önerileriniz
  • Alışveriş Deneyimi

Özel Bİlgi Alanı: Her ürüne özel bir sekme ekleyerek kurulum dokümanı, ürün ölçüleri veya ürün tanıtım videosu gibi içerikler ekleyebilirsiniz.

Daha fazla bilgi için:
Ürün İnceleme Sayfası Sekmeleri Videosu

Tema Ayarlarındaki Diğer Başlıklar

Footer, web sitenizin en alt bölümünde yer alan ve genellikle sabit olarak görünen alandır. Temadan temaya değişiklik gösterebilir ve şu bölümleri içerebilir:

  • Logo Alanı: Bazı temalarda footer içerisinde ek bir logo alanı bulunabilir.
  • Adres ve İletişim Bilgileri: Firmanızın adresi, telefon numarası ve e-posta gibi iletişim bilgilerini gösterebilir.
  • E-Bülten Aboneliği: Ziyaretçilerin e-posta adreslerini bırakarak ticari bildirim almasını sağlayan abonelik alanı olabilir.
  • Menüler: Footer bölgesine eklenebilen bağlantılar olup, genellikle şu tür içerikler eklenebilir:
    • Hakkımızda
    • Sıkça Sorulan Sorular (SSS)
    • İletişim
    • Gizlilik Politikası
    • Üyelik & Sipariş Koşulları

Footer menülerini düzenlemek, kod içeriği nedeniyle zor olabilir. Bu nedenle düzenleme yapmadan önce mutlaka aşağıdaki videoyu izleyin.

📌 Footer düzenlemeleri hakkında detaylı bilgi için aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz:
Footer Yönetimi Videosu

2. Sosyal Ağ & İletişim

Bu bölüm, web sitenize sosyal medya bağlantıları ve iletişim bilgileri eklemenizi sağlar.

  • Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, Pinterest, LinkedIn ve WhatsApp bağlantıları ekleyebilirsiniz.
  • Bağlantıları doğru eklemek için "https://www" ile başlamasına dikkat edin.

Web sitenizde görünmesini istemediğiniz sosyal medya logolarını kaldırmak için, ilgili alandaki # (hashtag) ve ! (ünlem) işaretlerini silebilirsiniz.

3. Tema Dil Değişkenleri

Bu bölüm, sitenizdeki sistem mesajlarını, buton isimlerini ve başlıkları özelleştirmenizi sağlar.

Özelleştirebileceğiniz bazı alanlar:

  • Yeni Ürünler → "En Son Eklenenler"
  • Sepete Ekle → "Alışverişe Ekle"
  • Önerilen Ürünler → "Tavsiye Edilenler"
  • Ürün Detayındaki "Benzer Ürünler" → "Size Özel Öneriler"

Bazı temalarda Tema Dil Değişkenleri içerisindeki belli alanlar, İçerik Ayarları veya Bilgi Alanları altında yer alabilir. Değiştirmek istediğiniz başlıkları buradan özelleştirebilirsiniz.

4. Renk Ayarları

Bu bölüm, web sitenizin genel renk düzenini belirlemenizi sağlar.

  • Ana Renk: Butonlar, vurgular ve bağlantılarda kullanılır.
  • İkincil Renk: Alt başlıklar, arka plan gibi alanlarda kullanılır.
  • Metin Rengi: Site genelinde kullanılan yazıların rengini değiştirir.
  • Arka Plan Rengi: Sayfanın genel arka plan rengini belirler.

Bazı temalarda sadece birkaç renk ayarı bulunurken, bazı temalarda detaylı renk seçenekleri sunulabilir.

5. Tema Slider

Slider (Slayt Gösterimi), ana sayfanızda dönen büyük görselleri yönetmenizi sağlar.

  • En fazla 10 adet slider ekleyebilirsiniz.
  • Her slider için ayrı bir başlık, açıklama ve bağlantı ekleyebilirsiniz.
  • Slider sıralamasını değiştirebilir ve her birini ayrı ayrı aktif/pasif hale getirebilirsiniz.

💡 Slider görsellerini mutlaka temanın önerdiği ölçülerde eklemelisiniz. Yanlış ölçülerde eklenen görseller, kaymalar veya bozulmalar yaşanmasına neden olabilir.

📌 Slider ekleme ve düzenleme hakkında detaylı bilgi için aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz:
Slider Ekleme Videosu

İpucu: Slider ve banner görsellerinin doğru ölçülerini öğrenmek için, tema ayarlarına ilk girdiğinizde sağ tarafta bulunan "Tema Bilgilendirme Alanı"nı kontrol edin. Eğer burada ölçüler belirtilmemişse, slider veya banner alanındaki örnek görsellerin üzerinde doğru boyutları görebilirsiniz.

📌 Video içeriğinde, doğru boyutları nasıl öğrenebileceğinizi ve nasıl basitçe tasarım yapabileceğinizi detaylıca görebilirsiniz.

6. Banner Yönetimi

Banner alanları, sitelerinizin belirli bölümlerinde sabit görseller göstermenizi sağlar.

Önemli Not: Banner yönetim başlıkları her temada farklı olabilir.

  • Bazı temalarda "Ana Sayfa Tema Bannerları" olarak yer alırken, bazı temalarda "Üst Banner", "Alt Banner", "Banner Carousel" gibi başlıklarla adlandırılabilir.
  • Bannerların doğru boyutlarda olması önemlidir. Aksi halde görseller kırpılabilir veya bozulabilir.

💡 Banner görsellerini mutlaka temanın önerdiği ölçülerde eklemelisiniz. Yanlış ölçülerde eklenen görseller, kaymalar veya bozulmalar yaşanmasına neden olabilir.

📌 Banner ekleme ve doğru boyutları öğrenmek için aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz:
Banner Ekleme Videosu

İpucu: Eğer tema ayarlarınızda banner ile ilgili bir başlık yoksa, mutlaka videoya göz atın. Düzenlenmesi gereken yeri burada görebilirsiniz.

Önemli Not:

💡 Seçtiğiniz temaya bağlı olarak burada listelenen ortak ayarlar dışında ek başlıklar da bulunabilir.

  • Bu ek başlıklar genellikle şu isimlerde olabilir:
    • Header: Sayfanın üst bölümündeki yazılar ve bazı tasarım bileşenleri.
    • Bilgi Alanları: Tema içerisindeki özel yazı alanlarının düzenlenmesi için kullanılır.
    • İçerik Ayarları: Tema içerisindeki belirli içeriklerin yönetildiği alanlar olabilir.

Ortak ayarlar dışındaki ek ayarlarınızı kontrol etmek için, tema ayarlarını detaylı incelemeniz önerilir.

Sıkça Sorulan Sorular

Ortak Tema Ayarları

  • Tema ayarlarına nasıl erişebilirim?

    Yönetim panelinizde Tasarım Ayarları > Temalar sekmesine giderek, aktif temanızın "Ayarlar" bölümüne giriş yapabilirsiniz. 

  • Tema ayarlarında hangi düzenlemeleri yapabilirim ?

    Aktif temanızın ayarlar bölümüne girdiğinizde slider ve banner düzenlemeleri, sosyal medya bağlantıları, sayfa altı ( footer ) alanını düzenleme, temanızın renk ayarlarını değiştirme, temanız içerisinde bulunan yazıları dilediğiniz gibi düzenleyebileceğiniz bir alan ve genel ayarları sekmesi yer alır. Genel ayarlar sekmesinden ihtiyacınıza uygun bölümleri aktif pasif yapabilir ya da değiştirebilirsiniz. Sağ alanda temanızla ilgili kısa bilgiler yer alır ve her tema için farklı bilgiler içerir. Temanızı burada bulunan bilgilere göre düzenleyebilirsiniz.

  • Genel ayarlar bölümünde hangi ayarlar var ?

    Genel ayarlar bölümü ürünlerinizde bloglarınızda, varyant yapınızda, üye giriş çıkışlarında yer alan ayarları verir dilediğiniz gibi kendinize göre düzenleyebilirsiniz. Video içeriğinde tüm detayları bulabilir kendinize göre özelleştirebilirsiniz. Tema değişikliklerinde yeniden yapılandırmak gerekir.

  • Slider nedir ? Nasıl düzenlenir ?

    Sliderlar tüm standart temalarda tema slider başlığında gelir. Temanızın ilk girişindeki büyükçe resim alanıdır ve her temada farklı boyutlarla yüklenmelidir. Bu alan websitenizdeki genel kampanya ürün tanıtımları ve indrimleri gibi duyuruları müşterilerinize büyükçe bir alanda göstermenizi sağlar. Toplamda 10 adet slider eklenebilir ve kayar yapıdadır. Slider ekleme başlığı ile yardım sayfamızı inceleyin.

  • Banner nedir ve nasıl düzenlenir ?

    Banner yapısı her temada bulunan sabit resim alanlarını ifade eder ve tema ayarları bölümünde her temanın banner yönetim başlığı farklı olabilir. Banner yazan başlıktan bannerlarınızı düzenleyebilirsiniz. Slider gibi kayar yapıda değildir ve temanın size verdiği boyutlarda eklenmelidir. Banner yönetimi başlığı ile yardım sayfamızı inceleyebilirsiniz.

  • Footer alanı nedir ? Nasıl düzenlenir ?

    Footer alanı websitenizin en alt bölümünü ifade eder ve burada temanıza göre farklı içerikler yer alır. Genel olarak e- bülten alanı , sayfa altında yer alan bir logo yada menülerin yer aldığı bir alan bulunur ve burada ki alanları dilediğiniz gibi düzenleyebilirsiniz . Yardım sayfamıza göz atın. 

  • Temamın renklerini değiştirebilir miyim ?

    Evet çoğu standart temada renk ayarı mevcuttur ve her temada farklı sayıda renk ayarı vardır. Bazı temalarda renk ayarları olmayabilir (özel temalar ). Renk ayarlarınızı dilediğiniz gibi düzenleyebilir markanıza uygun hale getirebilirsiniz.

  • Sosyal ağ ve iletişim bölümü nasıl düzenlenmelidir ?

    Sosyal medya hesapları alanında kullanmadığınız bir ağ varsa buradaki ünlem ve hashtag sembollerini silebilirsiniz bu durumda websitenizde kullanmadığınız sosyal medya ağlarını göstermemiş olursunuz . Bu semboller her temada farklı alanda gösterilir. Alanları doldururken https://www.instagram.com/ideasoft örneğinde olduğu gibi yazmalısınız. Bu diğer sosyal ağlar içinde gereklidir. Aksi durumda tıklama sonucu doğru sayfa açılmayacaktır.

  • Tema ayarlarında videoda olmayan başlıklar var ?

    Her temanın başlıkları birbirinden farklı olabilşir ortak başlıklar olduğu gibi değişkenlik gösteren başlıklarda vardır. Bu tamamen temanızın yapısıyla ilgilidir ve ekstra alanlar temanızda nerede gösteriliyor ise kontrol edip dilediğiniz gibi düzenleyebilirsiniz.

Bu içerik sizin için faydalı oldu mu?
Daha Fazla Yardıma İhtiyacın Varsa

IdeaSoft ile kazanma sırası şimdi sende

Hemen Ücretsiz Deneyin