Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?

28 Ekim 2018
Sinan Oypan

Ücretsiz e ticaret sitesi kurmak / ücretsiz e ticaret yazılımı kullanmak / ücretsiz e ticaret scripti kullanmak siz nasıl adlandırırsanız adlandırın ücretsiz eticaret sitesi kurmanın getirdikleri nelerdir, bu yazımızda ele alacağız.

Ücretsiz e ticaret yazılımları popüler olsa da onları kullanmak kimi zaman riskli olabiliyor. Özellikle e-ticaret ve site kurulumu, kodlama ve yönetimi konusunda tecrübeniz yoksa ücretsiz e-ticaret yazılımlarını kullanmamanız doğru bir yaklaşım olacaktır.

WordPress & Woocommerce ve Magento gibi açık kaynaklı yazılımlar kurulum ve diğer işlemler için başlangıçta ücretsiz olsa da site kurulumunun doğru yapılmaması ya da istenilen özelliklerin zaman içerisinde artış göstermesi bu platformların yetersiz kalmasına neden olabiliyor.

Güvenilir ve sağlam bir altyapı e-ticaret sektöründe oldukça önemlidir; çünkü tüketicilerin site üzerindeki işlemlerinin güvenli bir ortamda gerçekleşmesi gerekirken; aynı zamanda sitenin performansının da iyi olması gerekir.

“Ücretsiz

Neden ücretsiz e ticaret yazılımlarını kullanmamalısınız?

Ekstra maliyetler çıkar

Ücretsiz e ticaret yazılımları size temel bir kod bileşeni sunarlar. Sadece bu kod bileşenini kullanarak bir e-ticaret sitesi kurabilirsiniz; ancak temel bileşen üzerinde ulaşabileceğiniz özellikler oldukça sınırlı ve uzun vadede işinizi sürdürmeniz için yeterli değil. Bu nedenle de hizmetlerinizi daha verimli bir hale getirmek için ekstra yazılımlara ihtiyaç duyarsınız ve bu da doğal olarak maliyetlerinizin sürekli olarak artmasına neden olabilir. Ekstra yazılımlar çoğu zaman yıllık ödeme planlarıyla satıldığı için bu ödemeleri her yıl yapmanız gerekebilir.

Yazılım konusunda bilginiz olması gerekir

Yazılım hakkında herhangi bir tecrübeniz bulunmuyorsa, ücretsiz e ticaret sistemleri (e ticaret scripti ücretsiz) sizi bir hayli zorlayacaktır. Site kurulumu ve sonrasında sitenin bakım sürecinde bazı düzenlemeleri kodlar üzerinden yapmanız gerekir ve bu nedenle de yazılım bilginizin olması gerekir.

Bir yazılımcıya ihtiyacınız olabilir

Eğer bu konuda tecrübeniz yoksa sitenizi kurmak ve belli aralıklarla ücretsiz eticaret sisteminizi güncelleme ve bakım çalışmalarını yapmak için bir yazılımcı ile çalışmanız gerekir. Bu kişi sizin işlerinizi belli bir ücret karşılığında yapacağı için bu da maliyetlerinizin artmasına neden olur

Müşteri desteği bulunmaz

Ücretsiz e-ticaret yazılımları açık kaynaklı yazılımlar olduğu için teknik destek alabileceğiniz belli bir kuruluş olmaz. Diğer kullanıcıların forumlarda yaptıkları yorumlardan yararlanabilir ya da kendiniz bu forumlarda karşılaştığınız problemlerin çözümlerini sorabilirsiniz; ancak alacağınız geri dönüşümlerin sorunu çözeceği garanti olmadığı gibi muhattap olabileceğiniz bir kişi ya da kurum olmadığı için bu sorunu çözmek tamamen sizin sorumluluğunuzdadır.

Güvenlik açıkları olabilir

Açık kaynaklı kodlarda güvenlik açıkları bulunur ve e-ticaret sitenizde bu güvenlik açıklarını önlemek için ekstra yazılımlar kullanmanız gerekir. Bu yazılımların hem maliyetleri yüksek olabilir hem de bu yazılımları sizin kurmanız ve güncellemeniz gerekir. Bu da teknik bir bilgi sahibi olmanız anlamına geliyor.

Hosting seçimi ve yönetimi

Sitenizi ücretsiz yazılımlarla kurarken, kendi hosting seçiminizi yapmanız ve sitenizi bu seçtiğiniz sunucu üzerine de kurmanız gerekir. Paylaşımlı sunucularda genellikle bu ücretsiz yazılımları destekleyen özellikler bulunur; ancak paylaşımlı sunucular da sitenizin yavaş çalışmasına neden olabilir.

Kendinize ait bir sunucu kiraladığınızda ise bu sunucunun tüm yönetimini sizin yapmanız gerekir. Eğer bu konuda tecrübeli değilseniz, hosting firmasından bu konu için destek alabilirsiniz; ancak bu da tabii ki ekstra ücret ödemeniz anlamına gelecektir.

Güncelleme ve ek yazılımların uyumluluğu

Belli aralıklarla kullandığınız yazılımları güncelleyerek yeni sürümlerine yükseltmeniz gerekir. Bu güncellemeleri yapmamanız sitenizin performansının düşmesine neden olabileceği gibi yeni güvenlik açıklarının oluşmasına neden olabilir. Ücretsiz e-ticaret yazılımlarını kullanırken bu güvenlik konusuna özellikle dikkat etmeniz gerekir.

Yeni güncellemeler kimi zaman tüm ek yazılımlarda uyumluluk göstermeyebilir ve bu da sitenizin düzgün çalışmamasına ya da tamamen çökmesine neden olabilir. Bu tip durumlar sorunu tamamen sizin çözmeniz gerekir.

Ödeme sistemleri ve SSL kurulumları

Sanal POS almak için bankalarla anlaşma yapmanız gerekiyor. Böylelikle ödeme sistemlerini siteniz üzerinde aktive edebilirsiniz. Ancak bunun yanı sıra sitenize SSL Sertifika kurulumlarını yapmanız, sitenizi HTTPS protokolüne geçirmeniz de gerekir. Bu işlemleri nasıl yapacağınızı bilmiyorsanız, internet üzerinde aramalar yaparak çözüm bulmanız vakit alacaktır.

Ödeme sistemi sağlayıcıları ile çalışsanız dahi tüm işletmeler ücretsiz e-ticaret yazılımları ile entegre bir sisteme sahip olmayabiliyor. Bu da elinizdeki seçeneklerin daralmasına ve sadece belli şirketlerle çalışma zorunluluğu doğurabiliyor.

Kargo anlaşmaları

Hazır e-ticaret paket sağlayıcılarının kargo firmalarıyla anlaşmaları olabiliyor bu nedenle de müşterilerine özel indirimli çözümler sunabiliyorlar. Ancak e ticaret paketleri ücretsiz / ücretsiz e-ticaret yazılımlarında böyle bir seçenek bulunmuyor. Çalışmak istediğiniz kargo firmalarıyla birebir görüşerek onlarla anlaşmalar yapmanız gerekiyor.

Tabii ki bu durumda da yapacağınız aylık satış miktarı devreye giriyor. Kargo firmaları genellikle bu kriteri göz önünde bulundurarak size bu oranda belli bir indirim sunuyorlar. Bu kriterleri yerine getirememeniz de anlaşmalarınızın bozulmasına neden olabilir.

Vaktinizin bir kısmını site yönetimine ayırmanız gerekebilir

Ücretsiz e-ticaret yazılımlarını kullandığınızda sitenizin düzgün çalışmasını sağlamak sizin göreviniz olduğu için gün içerisinde sitenizi kontrol etmeniz, belli aralıklarla güncellemeleri takip etmeniz ve diğer ek yazılımlarınızın düzgün çalıştığından emin olmanız gerekir ki bu da vaktinizin bir kısmını site yönetimine ayırmanız anlamına gelmekte.

Bu da işinizi büyütmek, pazarlama çalışmaları yapmak, yeni stratejiler geliştirmek ve sipariş yönetimini yapmak konusunda daha az zaman harcamanız demek oluyor.

Hazır e-ticaret paketlerini tercih ettiğinizde sadece işinize odaklanarak, geriye kalan işleri düşünmezsiniz. E-ticaret çözüm sağlayıcınız alttaki tüm teknik konularla sizin için ilgilenir ve siz de işinizi dilediğiniz gibi yönetebilirsiniz.

İşinizi sağlam bir temel üzerine kurmak, teknik detaylarla ilgilenmeden işinizi büyütebilecek bir çözüm arıyorsanız İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve ihtiyacınıza yönelik bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
Facebook reklamlarından geri dönüşüm alamamanıza neden olan durumlar
Facebook reklamları günümüzde en sık kullanılan dijital pazarlama araçlarından biri. Hem küçük hem de büyük ölçekli firmalar, dijital pazarlama çalışmalarında Facebook reklamlarıyla geri dönüşümlerini artırmaya...
12 Aralık 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret...
31 Ekim 2017
Sinan Oypan
Amazon'da kullanabileceğiniz reklam modelleri
Amazon, dünyanın en büyük online alışveriş sitelerinden biri ve bu nedenle de Amazon reklamları, Amazon’da satış yapan işletmelerin geri dönüşümlerini artırmaları için oldukça önemli. Amazon reklamları, farklı şekillerde...
8 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sermayesiz e ticaret yapılacak işler nelerdir?
Sermayesiz e ticaret / sermayesiz ticaret nasıl yapılır, sermayesiz e ticaret işleri nelerdir, sermayesiz ticaret yapılacak işlerde nelere dikkat edilmelidir bu ve daha fazlası; özetle sermayesiz yapılabilecek işler / sermayesiz e ticaret...
25 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette marka sadakati oluşturmak için neler yapmalısınız?
Marka sadakati, e-ticaret firmaları için günümüzde üstünde durmaları gerken en önemli unsurlardan biri olarak öne çıkıyor. Özellikle fiyat odaklı pazarlarda, tüketicileri sadece ürün fiyatıyla değil, sunulan hizmetlerle...
4 Kasım 2019
Sinan Oypan
Hemen Çıkma Oranı (Bounce Rate) nedir ve nasıl hesaplanır?
E-ticaret firmaları, internet sitelerini ziyaret eden kişileri, bu kişlerin site üzerinde yaptıkları aktiviteleri takip ve analiz ederek birçok bilgi edinebilirler. Bu bilgiler doğrultusunda ise hem site üzerinde geliştirmeler...
9 Aralık 2016
Sinan Oypan
Reklam ajansı seçerken bilmeniz gerekenler
Reklam ajansı ile çalıştığınızda, e-ticaret sitenizin tanıtım çalışmalarını daha verimli bir hale getirebilir ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Dijital pazarlama ve reklam çalışmalarınızı dışarıdan hizmet...
26 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Hepsiburada mağazası açmak | Hepsiburada Entegrasyonu
Hepsiburada mağazası açmak, hepsiburada mağaza ücreti / fiyatları, hepsiburada satış komisyonu yani hepsiburada komisyon oranları, hepsiburada da ürün satmak, satış yapmak ve hepsiburada’da satıcı olmak için size hepsiburada...
7 Şubat 2017
Savaş Çetinkaya
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi İlgili...
19 Temmuz 2016
Sinan Oypan
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yani mobil ticaret, günümüzde internetten alışverişlerde önemli bir role sahip ve akıllı telefonlar üzerinden yapılan satın alma işlemleri her yıl artmakta. M-ticaret söz konusu olduğunda firmaların yapması gereken...
23 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Online market kurmanın avantajları nelerdir?
Son yıllardaki dijital dönüşümle hayatımıza giren online market uygulamaları corona virüs döneminde hayatımızı kolaylaştıran hizmetlerden biri oldu. Evde kaldığımız süreçte online süpermarket uygulamalarını sıkça tercih...
22 Mayıs 2020
İbrahim Çelebi