Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?

28 Ekim 2018
Sinan Oypan

Ücretsiz e ticaret sitesi kurmak / ücretsiz e ticaret yazılımı kullanmak / ücretsiz e ticaret scripti kullanmak siz nasıl adlandırırsanız adlandırın ücretsiz eticaret sitesi kurmanın getirdikleri nelerdir, bu yazımızda ele alacağız.

Ücretsiz e ticaret yazılımları popüler olsa da onları kullanmak kimi zaman riskli olabiliyor. Özellikle e-ticaret ve site kurulumu, kodlama ve yönetimi konusunda tecrübeniz yoksa ücretsiz e-ticaret yazılımlarını kullanmamanız doğru bir yaklaşım olacaktır.

WordPress & Woocommerce ve Magento gibi açık kaynaklı yazılımlar kurulum ve diğer işlemler için başlangıçta ücretsiz olsa da site kurulumunun doğru yapılmaması ya da istenilen özelliklerin zaman içerisinde artış göstermesi bu platformların yetersiz kalmasına neden olabiliyor.

Güvenilir ve sağlam bir altyapı e-ticaret sektöründe oldukça önemlidir; çünkü tüketicilerin site üzerindeki işlemlerinin güvenli bir ortamda gerçekleşmesi gerekirken; aynı zamanda sitenin performansının da iyi olması gerekir.

“Ücretsiz

Neden ücretsiz e ticaret yazılımlarını kullanmamalısınız?

Ekstra maliyetler çıkar

Ücretsiz e ticaret yazılımları size temel bir kod bileşeni sunarlar. Sadece bu kod bileşenini kullanarak bir e-ticaret sitesi kurabilirsiniz; ancak temel bileşen üzerinde ulaşabileceğiniz özellikler oldukça sınırlı ve uzun vadede işinizi sürdürmeniz için yeterli değil. Bu nedenle de hizmetlerinizi daha verimli bir hale getirmek için ekstra yazılımlara ihtiyaç duyarsınız ve bu da doğal olarak maliyetlerinizin sürekli olarak artmasına neden olabilir. Ekstra yazılımlar çoğu zaman yıllık ödeme planlarıyla satıldığı için bu ödemeleri her yıl yapmanız gerekebilir.

Yazılım konusunda bilginiz olması gerekir

Yazılım hakkında herhangi bir tecrübeniz bulunmuyorsa, ücretsiz e ticaret sistemleri (e ticaret scripti ücretsiz) sizi bir hayli zorlayacaktır. Site kurulumu ve sonrasında sitenin bakım sürecinde bazı düzenlemeleri kodlar üzerinden yapmanız gerekir ve bu nedenle de yazılım bilginizin olması gerekir.

Bir yazılımcıya ihtiyacınız olabilir

Eğer bu konuda tecrübeniz yoksa sitenizi kurmak ve belli aralıklarla ücretsiz eticaret sisteminizi güncelleme ve bakım çalışmalarını yapmak için bir yazılımcı ile çalışmanız gerekir. Bu kişi sizin işlerinizi belli bir ücret karşılığında yapacağı için bu da maliyetlerinizin artmasına neden olur

Müşteri desteği bulunmaz

Ücretsiz e-ticaret yazılımları açık kaynaklı yazılımlar olduğu için teknik destek alabileceğiniz belli bir kuruluş olmaz. Diğer kullanıcıların forumlarda yaptıkları yorumlardan yararlanabilir ya da kendiniz bu forumlarda karşılaştığınız problemlerin çözümlerini sorabilirsiniz; ancak alacağınız geri dönüşümlerin sorunu çözeceği garanti olmadığı gibi muhattap olabileceğiniz bir kişi ya da kurum olmadığı için bu sorunu çözmek tamamen sizin sorumluluğunuzdadır.

Güvenlik açıkları olabilir

Açık kaynaklı kodlarda güvenlik açıkları bulunur ve e-ticaret sitenizde bu güvenlik açıklarını önlemek için ekstra yazılımlar kullanmanız gerekir. Bu yazılımların hem maliyetleri yüksek olabilir hem de bu yazılımları sizin kurmanız ve güncellemeniz gerekir. Bu da teknik bir bilgi sahibi olmanız anlamına geliyor.

Hosting seçimi ve yönetimi

Sitenizi ücretsiz yazılımlarla kurarken, kendi hosting seçiminizi yapmanız ve sitenizi bu seçtiğiniz sunucu üzerine de kurmanız gerekir. Paylaşımlı sunucularda genellikle bu ücretsiz yazılımları destekleyen özellikler bulunur; ancak paylaşımlı sunucular da sitenizin yavaş çalışmasına neden olabilir.

Kendinize ait bir sunucu kiraladığınızda ise bu sunucunun tüm yönetimini sizin yapmanız gerekir. Eğer bu konuda tecrübeli değilseniz, hosting firmasından bu konu için destek alabilirsiniz; ancak bu da tabii ki ekstra ücret ödemeniz anlamına gelecektir.

Güncelleme ve ek yazılımların uyumluluğu

Belli aralıklarla kullandığınız yazılımları güncelleyerek yeni sürümlerine yükseltmeniz gerekir. Bu güncellemeleri yapmamanız sitenizin performansının düşmesine neden olabileceği gibi yeni güvenlik açıklarının oluşmasına neden olabilir. Ücretsiz e-ticaret yazılımlarını kullanırken bu güvenlik konusuna özellikle dikkat etmeniz gerekir.

Yeni güncellemeler kimi zaman tüm ek yazılımlarda uyumluluk göstermeyebilir ve bu da sitenizin düzgün çalışmamasına ya da tamamen çökmesine neden olabilir. Bu tip durumlar sorunu tamamen sizin çözmeniz gerekir.

Ödeme sistemleri ve SSL kurulumları

Sanal POS almak için bankalarla anlaşma yapmanız gerekiyor. Böylelikle ödeme sistemlerini siteniz üzerinde aktive edebilirsiniz. Ancak bunun yanı sıra sitenize SSL Sertifika kurulumlarını yapmanız, sitenizi HTTPS protokolüne geçirmeniz de gerekir. Bu işlemleri nasıl yapacağınızı bilmiyorsanız, internet üzerinde aramalar yaparak çözüm bulmanız vakit alacaktır.

Ödeme sistemi sağlayıcıları ile çalışsanız dahi tüm işletmeler ücretsiz e-ticaret yazılımları ile entegre bir sisteme sahip olmayabiliyor. Bu da elinizdeki seçeneklerin daralmasına ve sadece belli şirketlerle çalışma zorunluluğu doğurabiliyor.

Kargo anlaşmaları

Hazır e-ticaret paket sağlayıcılarının kargo firmalarıyla anlaşmaları olabiliyor bu nedenle de müşterilerine özel indirimli çözümler sunabiliyorlar. Ancak e ticaret paketleri ücretsiz / ücretsiz e-ticaret yazılımlarında böyle bir seçenek bulunmuyor. Çalışmak istediğiniz kargo firmalarıyla birebir görüşerek onlarla anlaşmalar yapmanız gerekiyor.

Tabii ki bu durumda da yapacağınız aylık satış miktarı devreye giriyor. Kargo firmaları genellikle bu kriteri göz önünde bulundurarak size bu oranda belli bir indirim sunuyorlar. Bu kriterleri yerine getirememeniz de anlaşmalarınızın bozulmasına neden olabilir.

Vaktinizin bir kısmını site yönetimine ayırmanız gerekebilir

Ücretsiz e-ticaret yazılımlarını kullandığınızda sitenizin düzgün çalışmasını sağlamak sizin göreviniz olduğu için gün içerisinde sitenizi kontrol etmeniz, belli aralıklarla güncellemeleri takip etmeniz ve diğer ek yazılımlarınızın düzgün çalıştığından emin olmanız gerekir ki bu da vaktinizin bir kısmını site yönetimine ayırmanız anlamına gelmekte.

Bu da işinizi büyütmek, pazarlama çalışmaları yapmak, yeni stratejiler geliştirmek ve sipariş yönetimini yapmak konusunda daha az zaman harcamanız demek oluyor.

Hazır e-ticaret paketlerini tercih ettiğinizde sadece işinize odaklanarak, geriye kalan işleri düşünmezsiniz. E-ticaret çözüm sağlayıcınız alttaki tüm teknik konularla sizin için ilgilenir ve siz de işinizi dilediğiniz gibi yönetebilirsiniz.

İşinizi sağlam bir temel üzerine kurmak, teknik detaylarla ilgilenmeden işinizi büyütebilecek bir çözüm arıyorsanız İdeaSoft e-ticaret paketlerini inceleyebilir ve ihtiyacınıza yönelik bir çözüm bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Nelere Dikkat Edilmelidir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir? Dijital ortamdaki izin süreçlerinin yönetilmesine ilişkin düzenlemelerin gelmesi üzerine, ticari elektronik ileti akışını düzenlemek amaçlı İleti Yönetim Sistemi devreye sokuldu. Peki, İleti...
16 Aralık 2020
Markethinkers
E-ticarette Haziran ayı satış verileri
E-ticarette haziran ayı satış verileri her ay olduğu gibi bu ay da pek çok farklı sektörü içinde barındırıyor. E-ticarete olan talep her geçen gün ivme kazanırken, online platformlarda satışa sunulan ürün çeşitliliği de...
10 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sevgililer Günü için kullanabileceğiniz reklam ve pazarlama taktikleri
Sevgililer Günü’ne sayılı günler kaldı ve artık bu özel gün için reklam ve pazarlama çalışmalarına başlamanız gerekiyor. Tüketiciler bu özel gün için yapacakları alışverişleri genellikle son birkaç gün yaptıkları...
8 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin Footer alanını daha etkili hale nasıl getirebilirsiniz?
E-ticaret site tasarımlarında dikkat edilecek birçok öğe bulunuyor. Birçok firma, tasarım konusuna odaklanırken, sitenin ilk görünen alanları olan, header, slider, menü gibi öğelere dikkat ediyor; fakat sitenin diğer bölümlerinin...
13 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret site tasarımında bulunan 3 temel öge
E-ticaret site tasarımı yapılırken özellikle dikkat edilmesi ve üzerinde durulması gereken temel ögeler bulunmakta. Bu unsurların eksik oluşu ya da amacına uygun bir şekilde tasarlanmaması, e-ticaret sitesini ziyaret edenlerin site...
6 Şubat 2019
Sinan Oypan
B2B siteleri için sosyal medya kullanım ipuçları – 2020
B2B siteleri için sosyal medya pazarlama ve yönetimi, yeni kitlelere ulaşarak ürünlerini tanıtabilmeleri ve ürünlere talep yaratabilmeleri için önemli. B2B firmalar doğrudan tüketicilere ulaşmıyor olsalar da ürünlerine talep...
14 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum
E-ticaret firmalarının korkulu rüyalarından biri olarak sayılabilecek kredi kartı sahteciliği; firmaların özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. İnternet üzerinden yapılan sahtecilik işlemleri hem firmalara hem de...
27 Aralık 2017
Sinan Oypan
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen...
10 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Dijital pazarlama çalışmaları sırasında iyi sonuçlar alabilmek için profesyonel destek almak gerekebiliyor. Küçük işletmeler için dijital pazarlama çalışmalarının oldukça önemi vardır; çünkü marka bilinirliğini artırmak...
24 Ağustos 2017
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşüm optimizasyonunda yapılan hatalar
E-ticaret sitenizde geri dönüşümleri artıracak çalışmalar yapmanız ve bu yönde stratejiler geliştirmeniz, uzun vadede başarılı olmanızı sağlarken, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olur. Ancak kimi zaman e-ticaret...
24 Temmuz 2018
Sinan Oypan