Paraşüt Nedir, Paraşüt ile E-ticaret Entegrasyonu Nasıl Yapılır?

21 Mart 2022
Markethinkers
Paraşüt Nedir, Paraşüt ile E-ticaret Entegrasyonu Nasıl Yapılır?

E-ticaret, dükkân gibi fiziksel alanlar kiralamak ve buralarda görevlendirmek üzere çalışan istihdam etmek gibi gerekliliklerin bulunmadığı bir iş modelidir. Dolayısıyla pek çok genç girişimci ile küçük ve orta ölçekli işletme için dijitalleşmenin daha da ivme kazandırdığı e-ticaret, son derece cazip bir alan hâline gelmiştir. Fakat bu sektörde çalışmak, sadece alınan ürünleri internet üzerinden satmak anlamına gelmez. Bu alanda faaliyet gösteren tüm kuruluşlar, resmî bir şirket kimliğine sahip olmalı, satışları için fatura düzenlemeli ve elde ettiği kâr doğrultusunda vergi ödemelidir.

Bu saydıklarınızdan da anlaşılacağı üzere e-ticaret ile uğraşırken muhasebe süreçlerinin düzenli ve yasal çerçevede yürütülmesi hem gerekli hem de zorunludur. Hâl böyle iken bu işlemlerin yürütülmesi adına bir muhasebe yazılımı kullanması bir şarta dönüşür. Paraşüt, bu amaçla kullanabileceğiniz en pratik ve başarılı programlardan biridir. Sahip olduğu özellikler ile muhasebe işlemlerini çok daha kolay hâle getiren bu program, e-ticaret sektörü için de idealdir. Paraşüt entegrasyon ile internet üzerinden yürüttüğünüz ticari süreçlerin muhasebe kayıtlarını rahatlıkla tutabilir, bu alanda yaşayabileceğiniz olası sorunları ortadan kaldırabilirsiniz.

Paraşüt Nedir?

Paraşüt, küçük ve orta ölçekli işletmeler için tasarlanmış bir ön muhasebe programıdır. Ülkemizde faaliyet gösteren şirketlerin büyük bir kısmının söz konusu gruba dâhil olduğunu düşünürsek bu programın oldukça geniş bir kullanıcı kitlesine hitap ettiğini rahatlıkla söyleyebiliriz. 2013 yılında kullanıma açılan Paraşüt, o günden bu yana gerek geleneksel yöntemlerle çalışan gerekse e-ticaret ile uğraşan pek çok işletmenin tercihi hâline gelişmiştir. Türkiye’nin 10, Avrupa’nın 100 en popüler start-up şirketinden biri olması da bu anlamda şaşırtıcı değildir.

Paraşüt’ün en önemli özelliklerinden biri, bulut tabanlı olmasıdır. Yani bu programı kullanmak için bilgisayarınıza herhangi bir yükleme yapılmasına gerek yoktur. İnternet bağlantısına sahip olduğunuz her noktada sizin için tanımlanan parolayı kullanarak muhasebe sistemine giriş yapabilir, ihtiyaç duyduğunuz işlemleri mekâna bağlı kalmadan gerçekleştirebilirsiniz. iOS ve Android işletim sistemleri için geliştirilmiş uygulamalarını kullanarak Paraşüt’e mobil cihazlarınızda da ulaşmanız mümkündür.

Bu program ile tüm ön muhasebe süreçlerinizi en etkili ve verimli şekilde yürütebilirsiniz. Faturalarınızı kesebilir, cari hesap kontrollerini yapabilir, finansal raporları inceleyebilir, ve stok takibini gerçekleştirebilirsiniz. Bu temel muhasebe ve finans işlemlerinin yanında Paraşüt, hem yeni yasal düzenlemelere hem de teknolojik gelişmelere uyum sağlamanızı kolaylaştırır. Paraşüt e-fatura entegrasyonu, bunun en net örneklerinden biridir. Benzer şekilde banka entegrasyonu ile hesap hareketleriniz çok kolayca muhasebeleştirilebilir, e-ihracat faturası özelliğini kullanarak internet üzerinden yaptığınız yurtdışı satışlarını en pratik şekilde faturalandırabilirsiniz.

Bu saydıklarımız dışında da pek çok önemli özelliğe sahip olan Paraşüt, e-ticaret entegrasyon modülüyle de dikkat çeker. E-ticaret alanındaki tüm muhasebe ihtiyaçlarınıza karşılık verecek şekilde geliştirilmiş olan bu sistem ile söz konusu süreçler, çok daha basit hâle gelir. Peki bu işlemler için Paraşüt entegrasyonu nasıl yapılır?

Paraşüt ile E-ticaret Entegrasyonu Nasıl Yapılır?

Bu işlemin nasıl yapılacağına geçmeden önce “E-ticaret entegrasyon nedir?” sorusunun cevabına bakalım. Bu ifade, genel olarak e-ticaret sitenizde gerçekleştirilen, başta satış olmak üzere birçok işlemin kullandığınız diğer sistemlerle bağlantılı hâle getirilmesini tanımlar. Yani yapılan işlemler, muhasebe ya da stok takibi gibi süreçlerin yürütüldüğü diğer yazılımlara da otomatik olarak işlenir.

Paraşüt programını IdeaSoft’un e-ticaret altyapıları ile kolaylıkla entegre edebilirsiniz. Bunun için öncelikle IdeaSoft’tan API hizmetinin satın alınması gerekir. Paraşüt entegrasyonunu tamamlamanızın ardından sitenizden gerçekleştirdiğiniz her satış, sizin ekstra bir işlem yapmanıza gerek kalmadan doğrudan muhasebe sistemine aktarılır.

IdeaSoft altyapısını kullanan e-ticaret sitelerinin Paraşüt programı ile bağlanması, Yengeç entegrasyonu üzerinden gerçekleştirilir. Bu üçlü yapı sayesinde satış, faturalama ve kargo süreçlerini hiç zorlamadan, bir arada yürütmeniz mümkün olur. Paraşüt entegrasyon işlemleri, aşağıda belirttiğimiz 10 aşama takip edilerek tamamlanabilir.

Adım 1: Bu süreçte ilk olarak yapmanız gereken IdeaSoft satış danışmanları ile irtibata geçerek Yengeç kullanmak istediğinizi belirtmektedir. Bu yöndeki talebinizin ardından sizin için bir promosyon kodu tanımlanır. Promosyon kodunu kullanmadan önce Yengeç paneline giriş yapmalısınız. Bu panele giriş yapmak için size iletilen kullanıcı adı ve şifreyi kullanmanız gerekir.

Adım 2: Panele giriş yaptıktan sonra “Entegrasyonlar” menüsü altında bulunan “Yeni Entegrasyon Ekle” butonuna tıklayıp ilgili menüden IdeaSoft’u geçmelisiniz. Bu noktada karşınıza çıkan “Promosyon Kodu” satırına size gönderilen kodu girmeniz yeterlidir.

Adım 3: Kodu girmenizin ardından sıra, IdeaSoft altyapısı kullandığınız sanal mağazanızın bilgilerini Yengeç paneline eklemeye gelir. Mağazanızın internet adresini girip diğer gerekli seçimleri de yaptıktan sonra alt kısımda bulunan “Entegrasyonu Oluştur” butonuna tıklayabilirsiniz.

Adım 4: Şimdi sıra, bir önceki adımda Yengeç üzerinde oluşturduğunuz entegrasyonu IdeaSoft paneline de tanımlamakta. IdeaSoft panelinize girin, sağ üstte bulunan “Entegrasyonlar” menüsüne tıklayın. Açılan sayfadan da “API” sekmesine girin.

Adım 5: API sekmesine girdikten sonra karşınıza “Uygulama Listesi” çıkar. Bu listenin en üstünde yer alan mavi renkli “Ekle” butonuna tıklayarak bir sonraki adıma geçebilirsiniz.

Adım 6: Önceki adımda “Ekle”ye tıklamanızın ile “Yeni Client Ekle” ekranı görüntülenir. Bu ekranda doldurulması gereken iki satır bulunur. “Adı” kısmına “yengec” yazın, “Yönlendirme Adresi”ne ise Yengeç’in panelinden ulaşabileceğiniz adresi kopyalayıp yapıştırın. Ardından “Kaydet” butonuna basarak sonraki adıma geçebilirsiniz.

Adım 7: Artık “Uygulama Listesi”nde Yengeç’i görebilirsiniz. Şimdi bu uygulama için gerekli izinleri tanımlamalısınız. Bunun için listede Yengeç’in yanında bulunan “İzin Yönetimi” linkine tıklayın. Açılan sayfada “Ekle”ye basarak devam edin. Karşınıza izin düzenleme menüsü gelecek. Bu menüdeki tüm izinleri “Okuma/Yazma” şekilde ayarlayın ve bu seçimleri kaydedin.

Adım 8: Ardından yeniden “Entegrasyonlar” sekmesinden “API”yi seçin. Açılan listede Yengeç’in bulunduğu kısma kopyaladığınız “Client ID” ve “Client Secret” bilgilerini yapıştırın.

Adım 9: Bu adımda mağaza bağlantınızı tamamlamalısınız. Bunun için başına mağaza adınızı da ekleyerek “myideasoft.com” adresine girin. “Kaydet ve IdeaSoft ile Bağlan” butonunu tıkladığınızda söz konusu kurulum tamamlanmış olur.

Adım 10: Son adımda, siparişlerinizin Paraşüt’e hangi durumda iken yansıtılacağını seçmeniz gerekir. Yengeç panelindeki “Sipariş Durumu” menüsünden “Onaylandı”, “Kargoya Verildi” ve “Teslim Edildi” seçenekleri arasından istediğinizi seçebilirsiniz. Aynı anda birden fazla durumu seçmeniz de mümkündür. İlgili seçimi yaptıktan sonra “Kaybet ve Tamamla” butonuna tıkladığınızda Paraşüt entegrasyon işlemini tamamlamış olursunuz. Artık seçtiğiniz durumdaki siparişler, otomatik olarak Paraşüt’e aktarılacaktır. Bu süreçle ilgili kafanıza takılan soruları, [email protected] adresine mail atarak sorabilirsiniz.

Paraşüt ile E-ticaret Entegrasyonu Yapmanın Avantajları Nelerdir?

E-ticaret nasıl yapılır?” sorusuna öncelikle bu iş için bir internet sitesi açmak gerekli şeklinde bir yanıt verilebilir. Fakat e-ticaret faaliyetleri, daha önce de belirttiğimiz üzere sadece bu siteden satış yapmaktan ibaret değildir. Özellikle şirketinize ait muhasebe işlemleri, bunlara aşina olmayanlar için yorucu ve karmaşık olabilir. İşte bu noktada Paraşüt entegrasyonu devreye girerek e-ticaret işlemlerinizi kolaylaştıracak pek çok avantaj sağlar. İşinizi daha pratik kılacak avantajların neler olduğuna geçmeden önce, bunların e-ticaret kapmasında hemen hemen tüm iş modelleri için geçerli olduğunu da belirtelim. Bu konuda daha detaylı bilgiye ulaşmak istiyorsanız “E-ticaret Modelleri Nelerdir?” başlıklı içeriğimize göz atabilirsiniz.

İş Yükünüzü Hafifletir

Gerek kendi internet sitenize gerek sanal pazar yerlerindeki müşteri ve fatura bilgilerinin kullandığınız muhasebe programına aktarılması ciddi bir mesai gerektirir. Ama Paraşüt entegrasyon ile bu işlemi otomatik olarak tamamlayabilirsiniz. Böylelikle farklı mecralardan gerçekleştirdiğiniz her satış için uzun uzun veri girişi yapmanıza gerek kalmaz.

Hızlı Şekilde Faturalandırma Sağlar

Faturalandırma, tüm iş sahalarında olduğu gibi e-ticarette de hem özen hem zaman gerektiren bir işlemdir. Fakat bu entegrasyon sayesinde fatura kesme işlemi, satışın yapılmasını takiben otomatikman yapılır. Dolayısıyla sizin her satışı için ayrı ayrı fatura düzenleme zorunluluğunuz ortadan kalkar.

Tüm Operasyonları Tek Çatı Altında Toplar

Başarılı bir e-ticaret operasyonu için farklı pazar yerlerinde sanal mağaza açmak ve diğer yandan da kendi internet sitenizden satış yapmak ideal bir stratejidir. Fakat bu çok kanallı model, iş takibini pek çok açıdan zorlaştırabilir. Paraşüt entegrasyonu, tüm işlemleri tek bir çatı altında toplayarak çok daha kolay yönetilebilir hâle getirir. Bu sayede işlerinizle ilgili her türlü veriye istediğiniz anda ulaşabildiğiniz gibi süreçler dâhilinde hata yapma ihtimaliniz de çok büyük ölçüde azalır.

Mali Müşaviriniz ile Entegre Eder

Muhasebe hesaplarınızın resmiyet kazanması ve vergilendirme işlemleri için bir mali müşavir ile çalışmanız gerekir. Bu da her ay toplu miktarda evrak taşımanız anlamına gelir. Fakat Paraşüt, bu süreci oldukça pratik hâle getirir. Mali müşaviriniz Paraşüt Atlas programı üzerinden sizin hesap kayıtlarınıza kolaylıkla ulaşabilir. “E-ticaret Vergileri Hangileridir?” başlıklı yazımızdan bu alanda çalışırken yapmanız gereken resmî ödemelere dair detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

Toplu Fatura Kolaylığı Sağlar

Fatura yazdırma, muhasebe işlemlerini en çok zaman alanlarından biridir. Paraşüt entegrasyonunu kullanırken sunulan şablonlar içinden fatura formatınıza en uygun olanı seçebilir; kestiğiniz faturaları, ister lazer ister nokta vuruşlu yazıcılarla toplu olarak kâğıda dökebilirsiniz. Sonrasında bu faturaların sizde kalacak nüshalarını dosyalayarak arşivleyebilir; diğer nüshalarını da gönderimini yaptığınız ürün ile müşterilerinize iletebilirsiniz.

Günlük Rapor Tutar

E-ticaret süreçlerinde belli aralıklarla güncel durumun incelenmesi, şirketin genel gidişatı hakkında önemli doneler verir. Paraşüt entegrasyon tarafından sunulan günlük raporlar ile bu analizleri kolaylıkla gerçekleştirmeniz mümkündür. Üstelik raporları günlük olarak alıp incelemeniz, daha sonradan oluşabilecek iş yükünü hafiflettiği gibi hiçbir detayın gözden kaçmamasını da sağlar. Böylelikle ticari faaliyetlerinizin her aşamasına hâkim olup atacağınız adımlara dair en isabetli kararları verebilirsiniz.

Paraşüt ile Entegrasyonu Yapılabilecek Pazar Yerleri Hangileridir?

Sanal pazar yerlerinden satış yapmak, hem daha az sermaye gerektirir hem de hâlihazırda mevcut olan müşteri kitlesinden faydalanmayı mümkün kılar. Son dönemde bu e-ticaret modelinin sıklıkla tercih edilmesinin altında yatan faktörler olarak bunlar gösterilebilir. Fakat bu şekilde çalışırken de muhasebe süreçlerini takip etmeniz gerekir. Paraşüt pazar yeri entegrasyonu, söz konusu işlemlerin çok daha kolay yürütülmesinin önünü açar. Üstelik bu entegrasyonun en çok tercih edilen pazar yerleri için yapılabiliyor olması da çekicidir. Paraşüt ile entegre edilebilecek sanal pazar yerleri şunlardır:

  • Trendyol
  • Hepsiburada
  • n11.com
  • GittiGidiyor
  • Amazon
  • ÇiçekSepeti
  • PttAVM
  • Akakçe
  • Morhipo

Paraşüt ile E-ticaret Entegrasyonu Yapmak Güvenli mi?

Bu tür uygulamaların güvenilir olup olmadığın sıklıkla merak edilen bir konudur. Paraşüt ile e-ticaret entegrasyonu yapmak son derece güvenlidir. Size de hem IdeaSoft alt yapısını kullanan e-ticaret sitelerinizi hem de sanal pazar yerlerindeki mağazalarınızı Paraşüt ile güvenle entegre edebilir, muhasebe süreçlerinizi daha çok kolay yürütebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Benzer yazılar

Nesnelerin İnterneti (IoT) Nedir? Nasıl Çalışır?
Nesnelerin İnterneti (IoT) Nedir? Nasıl Çalışır?
İnternet, son 10-15 yıl içinde hayatımızın her alanını etkisi altına almış durumda. Artık ekonomiden gündelik hayata kadar sayısız olgu, internet ile doğrudan bağlantılı. Fakat internetin genel yapısını, ne şekilde...
18 Mart 2022
Markethinkers
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş...
28 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklam çalışmaları doğru yapılmadığında ya da reklam kampanyaları doğru optimize edilmediğinde para kaybedilmesine neden olur. Reklam optimizasyonları üzerinde çalışılarak Adwords kampanyalarınızdan daha çok geri...
29 Mart 2019
Sinan Oypan
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
Online mağazanız için niş bir pazar nasıl bulabilirsiniz?
E-ticaret sektörüne giriş yaparken, niş bir pazara odaklanmak birçok açıdan avantajlıdır. Dikey bir pazarda yer alacağınız için, bu pazarda isminizi daha kolay bir şekilde duyurmaya başlayabilirsiniz. Tabii ki rekabeti yoğun olan...
23 Kasım 2017
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlamada hikayecilik nasıl kullanılır?
Dijital pazarlama çalışmalarında hikayecilik, marka ve ürüne talep yaratmayı sağlarken, reklam ve pazarlama çalışmalarının da daha ilgi çekici olmasını sağlar. Tüketiciler, sıradan bir ürün fotoğrafı ya da videosunu izleyerek,...
16 Mart 2020
Sinan Oypan
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Instagram reklamları nasıl verilir? - 2. Bölüm
Sosyal medya reklamları arasında son dönemlerde popülerliği en fazla artan şüphesiz Instagram reklamları oldu. Birçok firma, marka bilinirliğini artırmak, müşterileriyle etkileşime geçmek ve ürünlerini tanıtmak için bu...
7 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendleri
E-posta pazarlama 2017 trendlerini ele alacağımız bu e-ticaret rehberinde e-posta pazarlama 2017 ve daha sonraki yılların trendlerini ele alacağız. E-posta pazarlama yöntemleri önümüzdeki yıl biraz daha farklı bir yönde şekillenmeye...
15 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinde İstek Listesi özelliğinin önemi
E-ticaret sitelerinin içinde birçok farklı özellik bulunmaktadır ve bunlardan biri de istek Listesi özelliğidir. Kullanıcılar etkileşime geçmek, onlara kolaylık sağlamak, ürün takibi yapmak ve kullanıcıların hangi ürünlere daha...
21 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
E-ticarette kriz yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz yönetimi, e-ticaret firmalarının kimi zaman ilgilenmeleri gereken konulardan biri olmak zorunda oluyor. İstenmeyen bir olaydan sonra ortaya çıkabilecek krizlerin yanı sıra markadan bağımsız olarak sektörün getirdiği ve dış...
10 Nisan 2020
Sinan Oypan
Envanter Yönetimi Nedir? Doğru Envanter Yönetimi İçin İpuçları
Envanter Yönetimi Nedir? Doğru Envanter Yönetimi İçin İpuçları
Her ticari işletme, satış yaparak gelir elde etmeyi amaçlar. Kimisi bunu, satacağı malları kendi üreterek yapmayı tercih ederken kimisi ise doğrudan al-sat yöntemine başvurur ve üretim maliyetlerine katlanmaz. Her iki durumda da...
13 Nisan 2022
Markethinkers
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube, en çok kullanılan sosyal mecralardan biri ve bu nedenle birçok marka da burada yer almaya çalışıyor. Youtube’daki görünürlüğü arıtabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için Youtube hesabınız üzerinde bazı...
5 Eylül 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın