fbpx

Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?

25 Haziran 2016
Sinan Oypan

Bir girişimci olmak istiyorsanız, karşılaşacağınız en büyük zorluklardan biri de size uygun bir iş alanı ve pazarı bulmak olacaktır. Size uygun bir niş pazarı nasıl bulacağınızı ve bu pazarda neler yapabileceğinizi önceden araştırmanız gerekecektir.

Kendinize pazar ve ürün odaklı sorular yönelterek, bu konuda neler yapabileceğinizi önceden belirleyerek, işinizle ilgili adımlar atmalısınız. Pazar odaklı sorular, hedeflediğiniz pazar hakkında bilgiler edinmenizi sağlarken, ürün odaklı sorular ise satacağınız ürüne olan talebi görmenizi sağlayacaktır.

Pazar odaklı sorular

Öncelikle pazar odaklı sorulardan başlayabilirsiniz. Pazar hakkında bir takım bilgiler edindikten sonra ürün konusununa yönelmek daha doğru olacaktır.

Pazarın büyüklüğü ne?

Pazarın şuanki büyüklüğünü görmeniz oldukça önemli. Küçük bir pazarsa ancak gelişmeye açıksa bu alanda yatırımlar yapmak mantıklı olabilir. Fakat henüz oluşmamış ve oluşması da uzun vadede gerçekleşecek bir pazara ilk etapta yatırım yapmak, beklentilerinizi karşılamayacaktır.

Pazarın büyüklüğü ve potansiyeli hakkında bir takım ön araştırmalar yaparak, bu alandaki yatırımların ne kadar zamanda bir geri dönüşüm sağlayacağını görmelisiniz.

Pazardaki rekabet ne durumda?

Girmeyi planladığınız pazardaki rekabetin boyutu da önemli bir rol oynuyor. Rekabet çok yüksekse ve pazarda güçlü rakip firmalar bulunuyorsa, bu pazarlarda hayatta kalmanız oldukça zor olacaktır. Büyük yatırımlar yapmadan bu rekabetle baş etmeniz pek de mümkün olmaz. Bu nedenle de rekabetin daha düşük olduğu ve büyüme potansiyeli olan ancak firmaların henüz yönelmediği pazarlara odaklanabilirsiniz.

Hedef kitleniz kim?

Pazar araştırması yaparken hedef kitlenizin de kim olduğuna karar vermelisiniz. Bu hedef kitlenin ihtiyaçları neler, satın alma alışkanlıkları ve sıklığı nedir? Bu hedef kitlenin büyüme potansiyeli var mı? Yoksa sınırlı sayıda kişiye mi ulaşacaksınız? Bu soruların yanıtları sizin şirket olarak ne kadar büyüyüp büyüyemeyeceğinize etki edecektir.

Ürün odaklı sorular

Pazar ve hedef kitle araştırmalarından sonra ürün odaklı sorulara yönelebilirsiniz. Bu bölümde ürününüzün fiyatı, kar marjı ve pazarda ürüne olan ihtiyaç gibi sorular yer alacak.

Kar marjınız ne kadar olacak?

Ürün ve/ya hizmetlerinizi satarken, bu ürünlerden ne kadar kar elde edeceğinizi işe başlamadan belirlemelisiniz. Farklı ürünler için farklı kar marjları yaratmanız gerekebilir. Bu kar marjlarıyla, piyasadaki rekabette ne kadar ayakta kalabilir ya da tüketiciler fiyatlarınızı nasıl karşılayacak, önceden bu konular üzerinde araştırmalar yapmalısınız.

Satış fiyatınız ne kadar olacak?

Kar marjında olduğu gibi farklı ürün grupları için farklı satış fiyatları belirleyebilirsiniz. Rakip firmalara kıyasla nasıl bir satış fiyatı belirleyeceksiniz? Düşük fiyatlar uygulayarak kar marjınızı mı düşüreceksiniz yoksa, fiyatlarınızı pazarın standartlarında tutarak, farklı bir şekilde mi diğer firmalardan ayrışacaksınız?

Kaç farklı ürün satacaksınız?

Ürün yelpazenizi ne kadar geniş tutmayı planlıyorsunuz? Tek ürün satış sitesi mi olacaksınız yoksa birden fazla kategoride mi ürün sunmayı mı planlıyorsunuz? Ürün yelpazenizin geniş olması, depo ve stok gibi masraflarınızı doğrudan etkileyecektir. Bu ürün grubunu ve depo işlemlerini yönetmek için bir ekibe de ihtiyacınız olabilir. Bunları karşılayacak sermayeye sahip misiniz? Eğer Tek ürün eticaret sitesi düşünüyorsanız bu yazımızı okuyabilirsiniz.

Ürünleriniz belli bir sorunu çözüyor mu?

Tüketicilerin belli bir sorununu çözebilmeniz oldukça önemli. Bu nedenle de seçtiğiniz ürünlerin de tüketicilerin bir takım sorunlarını çözmesi ya da onlara kolaylık sağlaması gerekiyor. Seçtiğiniz ürünlerin böyle bir özelliği var mı? Varsa bu ürünleri nasıl pazarlamayı düşünüyorsunuz?

Müşterileriniz tekrar alışveriş yapmak için size gelecekler mi?

Bazı ürünler, bir kez alındıktan sonra uzun süre yenilemeye ya da tekrar satın alınmaya ihtiyaç duymaz. Bu nedenle de bu tür ürünler, bir müşteriye bir kez satılabilir. Satmayı planladığınız ürünler, aynı müşterileri yeniden sitenize çekecek mi yoksa tek seferlik bir alışveriş mi olacak?

Müşterileriniz tekrar size dönmeyecekse, uzun vadede sıkıntılar yaşayabilirsiniz ve bu nedenle de hızlı tüketim ürünlerine yönelmek, uzun vadede marka sadakati yaratarak, eski müşterilerinize yeniden ürün satmanızı kolaylaştıracaktır. Aksi takdirde devamlı olarak yeni müşteri profillerine ulaşmak için çalışmalar yapmanız gerekebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
1 Eylül 2016
Sinan Oypan
Küçük girişimler için geri dönüşüm getiren pazarlama stratejileri
Küçük girişimler için pazarlama stratejileri, geri dönüşümlerini artırarak markalarını büyütmeleri için oldukça önemlidir. Doğru kanallar üzerinden doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, dijital pazarlama taktikleri ile...
13 Eylül 2019
Sinan Oypan
Duygusal pazarlama nedir ve dijital pazarlamada neden önemlidir?
Duygusal pazarlama, farkında olmadan da olsa birçok pazarlama çalışmasında yapılıyor. Tabii ki doğrudan bu amaçla yapılan pazarlama çalışmaları da bulunuyor. Tüketicilerin duygularına yönelik içerikler ve mesajlar üretmek,...
21 Mart 2018
Sinan Oypan
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticaret sektörüne girmek ve kendi e-ticaret sitesini kurmak isteyenlerin, pazar araştırması yaparak, sektöre dair bir takım bilgiler edinmeleri gerekir. Pazar araştırması yaparak, sektörün mevcut durumunu, geleceğini ve sektördeki...
2 Haziran 2019
Sinan Oypan
Kozmetik ürün satışı yapan siteler için pazarlama taktikleri
Kozmetik ürünleri, tüketicilerin günlük hayatlarında yoğun bir şekilde kullandıkları ürün grupları arasında yer aldığı için, bu ürünlerin satışını yapan e-ticaret sitelerinin doğru pazarlama çalışmaları yapmaları da...
15 Nisan 2019
Sinan Oypan
Firmalar için ilgi çekici 10 Youtube içerik fikri
Youtube içerik fikri geliştirmek, uzun vadede Youtube kanalınızdan daha fazla geri dönüşüm almanıza ve burada daha fazla içerik üretmenize yardımcı olur. Kullanabileceğiniz birçok farklı Youtube içerik fikri bulunuyor. Bu fikirler...
25 Eylül 2020
Sinan Oypan
Sosyal mecralar için video pazarlama rehberi
Sosyal mecralar üzerinde içerik çalışmaları yaparken günceli takip etmek ve yeniliklere ayak uydurmak bir hayli önemli. Video içerikler bir süredir sosyal mecralarda oldukça popüler ve her geçen gün markaların video içeriklere...
26 Ekim 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden...
7 Aralık 2018
Sinan Oypan
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Instagram’ın bir süredir kullanımda olan uygulamalarından biri de Instagram TV yani IGTV. Bu özellik ile Instagram üzerinde daha uzun süreli videolar yükleyerek, takipçilerinize farklı mesajlar ve içerikler...
19 Eylül 2018
Sinan Oypan
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
İşletme yönetimi, e-ticarette önemli bir yere sahip olduğu gibi şirketlerin de özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Özellikle işlerini büyütmek isteyen küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları...
18 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sayfayı terk etme oranlarını nasıl düşürebilirsiniz?
E-ticarette dikkat edilmesi gerekenlerden biri de sayfayı terk etme (Bounce Rate) oranlarıdır. Bu oranın yüksek olması, siteye gelen ziyaretçilerin, site üzerinde fazla vakit geçirmediklerini ve siteden ayrıldıklarını gösterir....
17 Ekim 2017
Sinan Oypan
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemi günümüzde halen bir tehdit oluşturmakta ve fiziki mağazalar için e-ticarete yatırım yapmak bu süreçte oldukça önemli bir adım oldu. Çünkü geçtiğimiz ilkbahar aylarında sokağa çıkma yasakları ve toplu olarak buluşma...
7 Eylül 2020
Sinan Oypan