Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?

25 Haziran 2016
Sinan Oypan

Bir girişimci olmak istiyorsanız, karşılaşacağınız en büyük zorluklardan biri de size uygun bir iş alanı ve pazarı bulmak olacaktır. Size uygun bir niş pazarı nasıl bulacağınızı ve bu pazarda neler yapabileceğinizi önceden araştırmanız gerekecektir.

Kendinize pazar ve ürün odaklı sorular yönelterek, bu konuda neler yapabileceğinizi önceden belirleyerek, işinizle ilgili adımlar atmalısınız. Pazar odaklı sorular, hedeflediğiniz pazar hakkında bilgiler edinmenizi sağlarken, ürün odaklı sorular ise satacağınız ürüne olan talebi görmenizi sağlayacaktır.

Pazar odaklı sorular

Öncelikle pazar odaklı sorulardan başlayabilirsiniz. Pazar hakkında bir takım bilgiler edindikten sonra ürün konusununa yönelmek daha doğru olacaktır.

Pazarın büyüklüğü ne?

Pazarın şuanki büyüklüğünü görmeniz oldukça önemli. Küçük bir pazarsa ancak gelişmeye açıksa bu alanda yatırımlar yapmak mantıklı olabilir. Fakat henüz oluşmamış ve oluşması da uzun vadede gerçekleşecek bir pazara ilk etapta yatırım yapmak, beklentilerinizi karşılamayacaktır.

Pazarın büyüklüğü ve potansiyeli hakkında bir takım ön araştırmalar yaparak, bu alandaki yatırımların ne kadar zamanda bir geri dönüşüm sağlayacağını görmelisiniz.

Pazardaki rekabet ne durumda?

Girmeyi planladığınız pazardaki rekabetin boyutu da önemli bir rol oynuyor. Rekabet çok yüksekse ve pazarda güçlü rakip firmalar bulunuyorsa, bu pazarlarda hayatta kalmanız oldukça zor olacaktır. Büyük yatırımlar yapmadan bu rekabetle baş etmeniz pek de mümkün olmaz. Bu nedenle de rekabetin daha düşük olduğu ve büyüme potansiyeli olan ancak firmaların henüz yönelmediği pazarlara odaklanabilirsiniz.

Hedef kitleniz kim?

Pazar araştırması yaparken hedef kitlenizin de kim olduğuna karar vermelisiniz. Bu hedef kitlenin ihtiyaçları neler, satın alma alışkanlıkları ve sıklığı nedir? Bu hedef kitlenin büyüme potansiyeli var mı? Yoksa sınırlı sayıda kişiye mi ulaşacaksınız? Bu soruların yanıtları sizin şirket olarak ne kadar büyüyüp büyüyemeyeceğinize etki edecektir.

Ürün odaklı sorular

Pazar ve hedef kitle araştırmalarından sonra ürün odaklı sorulara yönelebilirsiniz. Bu bölümde ürününüzün fiyatı, kar marjı ve pazarda ürüne olan ihtiyaç gibi sorular yer alacak.

Kar marjınız ne kadar olacak?

Ürün ve/ya hizmetlerinizi satarken, bu ürünlerden ne kadar kar elde edeceğinizi işe başlamadan belirlemelisiniz. Farklı ürünler için farklı kar marjları yaratmanız gerekebilir. Bu kar marjlarıyla, piyasadaki rekabette ne kadar ayakta kalabilir ya da tüketiciler fiyatlarınızı nasıl karşılayacak, önceden bu konular üzerinde araştırmalar yapmalısınız.

Satış fiyatınız ne kadar olacak?

Kar marjında olduğu gibi farklı ürün grupları için farklı satış fiyatları belirleyebilirsiniz. Rakip firmalara kıyasla nasıl bir satış fiyatı belirleyeceksiniz? Düşük fiyatlar uygulayarak kar marjınızı mı düşüreceksiniz yoksa, fiyatlarınızı pazarın standartlarında tutarak, farklı bir şekilde mi diğer firmalardan ayrışacaksınız?

Kaç farklı ürün satacaksınız?

Ürün yelpazenizi ne kadar geniş tutmayı planlıyorsunuz? Tek ürün satış sitesi mi olacaksınız yoksa birden fazla kategoride mi ürün sunmayı mı planlıyorsunuz? Ürün yelpazenizin geniş olması, depo ve stok gibi masraflarınızı doğrudan etkileyecektir. Bu ürün grubunu ve depo işlemlerini yönetmek için bir ekibe de ihtiyacınız olabilir. Bunları karşılayacak sermayeye sahip misiniz? Eğer Tek ürün eticaret sitesi düşünüyorsanız bu yazımızı okuyabilirsiniz.

Ürünleriniz belli bir sorunu çözüyor mu?

Tüketicilerin belli bir sorununu çözebilmeniz oldukça önemli. Bu nedenle de seçtiğiniz ürünlerin de tüketicilerin bir takım sorunlarını çözmesi ya da onlara kolaylık sağlaması gerekiyor. Seçtiğiniz ürünlerin böyle bir özelliği var mı? Varsa bu ürünleri nasıl pazarlamayı düşünüyorsunuz?

Müşterileriniz tekrar alışveriş yapmak için size gelecekler mi?

Bazı ürünler, bir kez alındıktan sonra uzun süre yenilemeye ya da tekrar satın alınmaya ihtiyaç duymaz. Bu nedenle de bu tür ürünler, bir müşteriye bir kez satılabilir. Satmayı planladığınız ürünler, aynı müşterileri yeniden sitenize çekecek mi yoksa tek seferlik bir alışveriş mi olacak?

Müşterileriniz tekrar size dönmeyecekse, uzun vadede sıkıntılar yaşayabilirsiniz ve bu nedenle de hızlı tüketim ürünlerine yönelmek, uzun vadede marka sadakati yaratarak, eski müşterilerinize yeniden ürün satmanızı kolaylaştıracaktır. Aksi takdirde devamlı olarak yeni müşteri profillerine ulaşmak için çalışmalar yapmanız gerekebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İnternetten pahalı ürün satmanızı kolaylaştıracak taktikler
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicileri ikna etmek ve onların sitenize güvenmelerini sağlamanız önemli. Her ne kadar bu konular üzerinde çalışıyor olsanız da ürünlerin fiyatları artıkça tüketicilerin internet...
29 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Yatırımcılarla görüşmeye gitmeden önce yapmanız gerekenler
Yeni bir iş kurduysanız ya da kurmayı planlıyorsanız, finansman desteği sağlamak için melek yatırımcılarla görüşebilirsiniz. Projenizi ya da işinizi onlara sunabilir ve onları ikna etmeyi başarırsanız, işinizi hayata geçirmek...
29 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere hatırlatma e-postası gönderirken nelere dikkat etmelisiniz?
Hatırlatma e-postası e-ticaret şirketleri için hayati bir öneme sahiptir. Ama e-ticaret firmalarının büyük bir çoğunluğu sepette ürün bırakan kullanıcılara hatırlatma e-posta göndermiyor. Bu da potansiyel müşterileri...
25 Ağustos 2017
Sinan Oypan
SEO analiz raporu hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler
SEO analiz raporu, e-ticaret siteniz üzerinde yaptığınız SEO çalışmalarının yatırım getirisini ve sonuçlarını görmek için önemlidir ve belli aralıklarla yapılması gerekir. SEO çalışmalarınız doğrultusunda yaptığınız...
24 Haziran 2019
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook video fikirleri
Facebook video içerikleri, etkileşimleri ve geri dönüşümleri artırma için etkili olduğu gibi yeni kitlelere ulaşma konusunda da etkilidir. Farklı içerik türlerinden ve fikirlerinden yararlanmak, kullanıcılarla farklı etkileşimler...
24 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 1. Bölüm
Başarılı bir ürün lansmanı yapmak hem marka için hem de tanıtılan ürün için bir hayli önemlidir. Hem mevcut kitleye hem de yeni bir hedef kitleye bu ürünü ulaştırabilmek için lansman öncesinde, sırasında ve sonrasında bir...
25 Temmuz 2017
Sinan Oypan
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
Niş pazarlar halen Türkiye’de talepte olan bir alan. Birçok sektörde doldurulabilecek niş iş alanları bulunuyor. Yatay e-ticaret sitelerine kıyasla belli ürün veya kategorilerine yönelmek ve daha niş bir kitleye ulaşmak, yeni...
21 Aralık 2017
Sinan Oypan
Az sermaye ile iş kurmak mümkün mü?
Kendi işini yapmak ve hayalini gerçekleştirmek isteyenler az sermaye ile iş kurmak ve internetten satış için farklı alternatifler aramakta. Peki, az sermaye ile iş kurmak mümkün mü? Eğer yapılabiliyorsa e-ticaret alanında neler...
4 Haziran 2020
Sinan Oypan
Reklam videoları hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Reklam videoları günümüzde kullanıcılara tarafından daha çok etkileşim aldığı için e-ticaret firmalarınca da sıklıklı kullanılmakta. Eskiden video reklamlar sadece televizyon ekranlarında görülebilmekteyken, gelişen teknoloji...
2 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Geri dönüşümü yükseltecek infografik tasarımı yaparken nelere dikkat edilmeli? (İnfografik)
Geri dönüşümlerinizi artırmak, tüketicilere markanızla ilgili detaylı bilgiler sunmak ve markanızla ilgili içerikler yayınlamak için infografik tasarımı yapabilirsiniz. infografik tasarımı yapılırken bazı konuların ve...
11 Mart 2019
Sinan Oypan