Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?

25 Haziran 2016
Sinan Oypan

Bir girişimci olmak istiyorsanız, karşılaşacağınız en büyük zorluklardan biri de size uygun bir iş alanı ve pazarı bulmak olacaktır. Size uygun bir niş pazarı nasıl bulacağınızı ve bu pazarda neler yapabileceğinizi önceden araştırmanız gerekecektir.

Kendinize pazar ve ürün odaklı sorular yönelterek, bu konuda neler yapabileceğinizi önceden belirleyerek, işinizle ilgili adımlar atmalısınız. Pazar odaklı sorular, hedeflediğiniz pazar hakkında bilgiler edinmenizi sağlarken, ürün odaklı sorular ise satacağınız ürüne olan talebi görmenizi sağlayacaktır.

Pazar odaklı sorular

Öncelikle pazar odaklı sorulardan başlayabilirsiniz. Pazar hakkında bir takım bilgiler edindikten sonra ürün konusununa yönelmek daha doğru olacaktır.

Pazarın büyüklüğü ne?

Pazarın şuanki büyüklüğünü görmeniz oldukça önemli. Küçük bir pazarsa ancak gelişmeye açıksa bu alanda yatırımlar yapmak mantıklı olabilir. Fakat henüz oluşmamış ve oluşması da uzun vadede gerçekleşecek bir pazara ilk etapta yatırım yapmak, beklentilerinizi karşılamayacaktır.

Pazarın büyüklüğü ve potansiyeli hakkında bir takım ön araştırmalar yaparak, bu alandaki yatırımların ne kadar zamanda bir geri dönüşüm sağlayacağını görmelisiniz.

Pazardaki rekabet ne durumda?

Girmeyi planladığınız pazardaki rekabetin boyutu da önemli bir rol oynuyor. Rekabet çok yüksekse ve pazarda güçlü rakip firmalar bulunuyorsa, bu pazarlarda hayatta kalmanız oldukça zor olacaktır. Büyük yatırımlar yapmadan bu rekabetle baş etmeniz pek de mümkün olmaz. Bu nedenle de rekabetin daha düşük olduğu ve büyüme potansiyeli olan ancak firmaların henüz yönelmediği pazarlara odaklanabilirsiniz.

Hedef kitleniz kim?

Pazar araştırması yaparken hedef kitlenizin de kim olduğuna karar vermelisiniz. Bu hedef kitlenin ihtiyaçları neler, satın alma alışkanlıkları ve sıklığı nedir? Bu hedef kitlenin büyüme potansiyeli var mı? Yoksa sınırlı sayıda kişiye mi ulaşacaksınız? Bu soruların yanıtları sizin şirket olarak ne kadar büyüyüp büyüyemeyeceğinize etki edecektir.

Ürün odaklı sorular

Pazar ve hedef kitle araştırmalarından sonra ürün odaklı sorulara yönelebilirsiniz. Bu bölümde ürününüzün fiyatı, kar marjı ve pazarda ürüne olan ihtiyaç gibi sorular yer alacak.

Kar marjınız ne kadar olacak?

Ürün ve/ya hizmetlerinizi satarken, bu ürünlerden ne kadar kar elde edeceğinizi işe başlamadan belirlemelisiniz. Farklı ürünler için farklı kar marjları yaratmanız gerekebilir. Bu kar marjlarıyla, piyasadaki rekabette ne kadar ayakta kalabilir ya da tüketiciler fiyatlarınızı nasıl karşılayacak, önceden bu konular üzerinde araştırmalar yapmalısınız.

Satış fiyatınız ne kadar olacak?

Kar marjında olduğu gibi farklı ürün grupları için farklı satış fiyatları belirleyebilirsiniz. Rakip firmalara kıyasla nasıl bir satış fiyatı belirleyeceksiniz? Düşük fiyatlar uygulayarak kar marjınızı mı düşüreceksiniz yoksa, fiyatlarınızı pazarın standartlarında tutarak, farklı bir şekilde mi diğer firmalardan ayrışacaksınız?

Kaç farklı ürün satacaksınız?

Ürün yelpazenizi ne kadar geniş tutmayı planlıyorsunuz? Tek ürün satış sitesi mi olacaksınız yoksa birden fazla kategoride mi ürün sunmayı mı planlıyorsunuz? Ürün yelpazenizin geniş olması, depo ve stok gibi masraflarınızı doğrudan etkileyecektir. Bu ürün grubunu ve depo işlemlerini yönetmek için bir ekibe de ihtiyacınız olabilir. Bunları karşılayacak sermayeye sahip misiniz? Eğer Tek ürün eticaret sitesi düşünüyorsanız bu yazımızı okuyabilirsiniz.

Ürünleriniz belli bir sorunu çözüyor mu?

Tüketicilerin belli bir sorununu çözebilmeniz oldukça önemli. Bu nedenle de seçtiğiniz ürünlerin de tüketicilerin bir takım sorunlarını çözmesi ya da onlara kolaylık sağlaması gerekiyor. Seçtiğiniz ürünlerin böyle bir özelliği var mı? Varsa bu ürünleri nasıl pazarlamayı düşünüyorsunuz?

Müşterileriniz tekrar alışveriş yapmak için size gelecekler mi?

Bazı ürünler, bir kez alındıktan sonra uzun süre yenilemeye ya da tekrar satın alınmaya ihtiyaç duymaz. Bu nedenle de bu tür ürünler, bir müşteriye bir kez satılabilir. Satmayı planladığınız ürünler, aynı müşterileri yeniden sitenize çekecek mi yoksa tek seferlik bir alışveriş mi olacak?

Müşterileriniz tekrar size dönmeyecekse, uzun vadede sıkıntılar yaşayabilirsiniz ve bu nedenle de hızlı tüketim ürünlerine yönelmek, uzun vadede marka sadakati yaratarak, eski müşterilerinize yeniden ürün satmanızı kolaylaştıracaktır. Aksi takdirde devamlı olarak yeni müşteri profillerine ulaşmak için çalışmalar yapmanız gerekebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin...
30 Kasım 2018
Sinan Oypan
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgileri düzenlenirken bir takım konulara dikat ederek, hesabınızı ziyaret edenlerin hakkınızda daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz. Birçok hesap bu bilgileri detaylı doldurmadığı için potansiyel geri...
9 Kasım 2018
Sinan Oypan
Influencer Marketing ve E-ticaret Sektörü
Türkiye’de sosyal medya platformlarının kullanımının artması pazarlama tekniklerinin de şekil değiştirmesine neden olmuştur. Kullanıcıların internet üzerinde geçirdikleri sürenin çoğunlukla sosyal medya üzerinde olması...
6 Mart 2020
İbrahim Çelebi
Yıl sonu indirim döneminde depo yönetimi ipuçları
Yıl sonu indirim döneminde e-ticaret firmalarının özellikle dikkat etmesi gereken konulardan biri de depo yönetimi. Depo yönetimini doğru bir şekilde yapmak, ürün stoklarının kontrolünü sağlamak ve siparişlerin doğru bir şekilde...
14 Aralık 2018
Sinan Oypan
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
E-ticarette müşterilerle ilgili veri toplamak oldukça önemlidir; çünkü bu verilerin analizi ve takibi ile şirketiniz için bir çok geliştirme yapabilir ve yeni stratejiler belirleyebilirsiniz. Müşteri verilerinden bahsederken,...
29 Eylül 2016
Sinan Oypan
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette lojistik yönetimi ile ilgili kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaretin en önemli bölümlerinden biri şüphesiz lojistiktir. Lojistik yönetiminin doğru yapılması ve planlanması, işlerin yolunda gitmesini sağlayacağı gibi, ürün yönetimi ve ürünlerin müşterilere gönderilmesinde daha az...
19 Şubat 2018
Sinan Oypan
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yayınlamadan önce bakmanız gereken kontrol listesi
E-ticaret sitenizi yayına almadan önce son düzenlemeleri yapmak ve siteyi gözden geçirmek için bir kontrol listesi oluşturmanız önemlidir. Hangi alanlara son bir kez daha bakılması gerektiğini ve web site üzerinde hangi bölümlerin...
18 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna...
27 Nisan 2018
Sinan Oypan
Neden SEO optimizasyon yapmalısınız?
SEO optimizsyon, e-ticarette öne çıkabilmek, yeni kitlelere ulaşabilmek ve organik olarak web siteye trafik çekebilmek için bir hayli önemlidir. Günümüzde halen önemli olduğu gibi önümüzdeki senelerde de SEO çalışmaları...
13 Temmuz 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

İçerik pazarlama ve SEO, internet üzerinden iş yapan tüm firmalar için iki önemli unsurudur. Birbirileriyle ilişkileri olsa da aslında birbirinden ayrı kavramlardır ve e-ticaret sitesi üzerinde bunları uygularken bu farkların...
11 Eylül 2017
Sinan Oypan