Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?

25 Haziran 2016
Sinan Oypan
Kendi niş pazarınızı nasıl bulabilirsiniz?

Bir girişimci olmak istiyorsanız, karşılaşacağınız en büyük zorluklardan biri de size uygun bir iş alanı ve pazarı bulmak olacaktır. Size uygun bir niş pazarı nasıl bulacağınızı ve bu pazarda neler yapabileceğinizi önceden araştırmanız gerekecektir.

Kendinize pazar ve ürün odaklı sorular yönelterek, bu konuda neler yapabileceğinizi önceden belirleyerek, işinizle ilgili adımlar atmalısınız. Pazar odaklı sorular, hedeflediğiniz pazar hakkında bilgiler edinmenizi sağlarken, ürün odaklı sorular ise satacağınız ürüne olan talebi görmenizi sağlayacaktır.

Pazar odaklı sorular

Öncelikle pazar odaklı sorulardan başlayabilirsiniz. Pazar hakkında bir takım bilgiler edindikten sonra ürün konusununa yönelmek daha doğru olacaktır.

Pazarın büyüklüğü ne?

Pazarın şuanki büyüklüğünü görmeniz oldukça önemli. Küçük bir pazarsa ancak gelişmeye açıksa bu alanda yatırımlar yapmak mantıklı olabilir. Fakat henüz oluşmamış ve oluşması da uzun vadede gerçekleşecek bir pazara ilk etapta yatırım yapmak, beklentilerinizi karşılamayacaktır.

Pazarın büyüklüğü ve potansiyeli hakkında bir takım ön araştırmalar yaparak, bu alandaki yatırımların ne kadar zamanda bir geri dönüşüm sağlayacağını görmelisiniz.

Pazardaki rekabet ne durumda?

Girmeyi planladığınız pazardaki rekabetin boyutu da önemli bir rol oynuyor. Rekabet çok yüksekse ve pazarda güçlü rakip firmalar bulunuyorsa, bu pazarlarda hayatta kalmanız oldukça zor olacaktır. Büyük yatırımlar yapmadan bu rekabetle baş etmeniz pek de mümkün olmaz. Bu nedenle de rekabetin daha düşük olduğu ve büyüme potansiyeli olan ancak firmaların henüz yönelmediği pazarlara odaklanabilirsiniz.

Hedef kitleniz kim?

Pazar araştırması yaparken hedef kitlenizin de kim olduğuna karar vermelisiniz. Bu hedef kitlenin ihtiyaçları neler, satın alma alışkanlıkları ve sıklığı nedir? Bu hedef kitlenin büyüme potansiyeli var mı? Yoksa sınırlı sayıda kişiye mi ulaşacaksınız? Bu soruların yanıtları sizin şirket olarak ne kadar büyüyüp büyüyemeyeceğinize etki edecektir.

Ürün odaklı sorular

Pazar ve hedef kitle araştırmalarından sonra ürün odaklı sorulara yönelebilirsiniz. Bu bölümde ürününüzün fiyatı, kar marjı ve pazarda ürüne olan ihtiyaç gibi sorular yer alacak.

Kar marjınız ne kadar olacak?

Ürün ve/ya hizmetlerinizi satarken, bu ürünlerden ne kadar kar elde edeceğinizi işe başlamadan belirlemelisiniz. Farklı ürünler için farklı kar marjları yaratmanız gerekebilir. Bu kar marjlarıyla, piyasadaki rekabette ne kadar ayakta kalabilir ya da tüketiciler fiyatlarınızı nasıl karşılayacak, önceden bu konular üzerinde araştırmalar yapmalısınız.

Satış fiyatınız ne kadar olacak?

Kar marjında olduğu gibi farklı ürün grupları için farklı satış fiyatları belirleyebilirsiniz. Rakip firmalara kıyasla nasıl bir satış fiyatı belirleyeceksiniz? Düşük fiyatlar uygulayarak kar marjınızı mı düşüreceksiniz yoksa, fiyatlarınızı pazarın standartlarında tutarak, farklı bir şekilde mi diğer firmalardan ayrışacaksınız?

Kaç farklı ürün satacaksınız?

Ürün yelpazenizi ne kadar geniş tutmayı planlıyorsunuz? Tek ürün satış sitesi mi olacaksınız yoksa birden fazla kategoride mi ürün sunmayı mı planlıyorsunuz? Ürün yelpazenizin geniş olması, depo ve stok gibi masraflarınızı doğrudan etkileyecektir. Bu ürün grubunu ve depo işlemlerini yönetmek için bir ekibe de ihtiyacınız olabilir. Bunları karşılayacak sermayeye sahip misiniz? Eğer Tek ürün eticaret sitesi düşünüyorsanız bu yazımızı okuyabilirsiniz.

Ürünleriniz belli bir sorunu çözüyor mu?

Tüketicilerin belli bir sorununu çözebilmeniz oldukça önemli. Bu nedenle de seçtiğiniz ürünlerin de tüketicilerin bir takım sorunlarını çözmesi ya da onlara kolaylık sağlaması gerekiyor. Seçtiğiniz ürünlerin böyle bir özelliği var mı? Varsa bu ürünleri nasıl pazarlamayı düşünüyorsunuz?

Müşterileriniz tekrar alışveriş yapmak için size gelecekler mi?

Bazı ürünler, bir kez alındıktan sonra uzun süre yenilemeye ya da tekrar satın alınmaya ihtiyaç duymaz. Bu nedenle de bu tür ürünler, bir müşteriye bir kez satılabilir. Satmayı planladığınız ürünler, aynı müşterileri yeniden sitenize çekecek mi yoksa tek seferlik bir alışveriş mi olacak?

Müşterileriniz tekrar size dönmeyecekse, uzun vadede sıkıntılar yaşayabilirsiniz ve bu nedenle de hızlı tüketim ürünlerine yönelmek, uzun vadede marka sadakati yaratarak, eski müşterilerinize yeniden ürün satmanızı kolaylaştıracaktır. Aksi takdirde devamlı olarak yeni müşteri profillerine ulaşmak için çalışmalar yapmanız gerekebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
Ziyaretçiler sitenizi hangi sayfada terk ediyor ve bunun için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, belli bir noktada sitenizden ayrılarak sayfadan çıkma oranını yükseltebiliyor. Siteyi terk etme oranının yükselmesi de elde edebileceğiniz potansiyeli geri dönüşümleri kaçırmanıza;...
16 Aralık 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak,...
19 Mart 2020
Sinan Oypan
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Kendi işinin sahibi olmak, hemen herkesin aklından hayatının bir noktasında geçmiş bir fikirdir. Şartları kendinin belirlediği, zevk aldığı alanlarla yöneldiği bir işe sahip olmak herkese çekici gelir. Bu türden fikirler,...
3 Kasım 2021
Markethinkers
2022'de Dikkat Çekecek E-ticaret Site Tasarım Trendleri
2022'de Dikkat Çekecek E-ticaret Site Tasarım Trendleri
E-ticaret site tasarımınız, müşterileriniz tarafından önemsenen bir detaydır. Online alışveriş yapan kullanıcılar ürünlere ve fiyatlara öncelik veriyor olsalar bile tasarım da karar aşamasında etkilidir. Çünkü hem göze hoş...
9 Şubat 2022
Markethinkers
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün...
14 Haziran 2018
Sinan Oypan
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel Nedir? | Facebook Pixel Kurulumu
Facebook Pixel nedir, facebook Pixel kurulumu nasıl yapılır ve daha fazlası bu yazımızda. Facebook Pixel Nedir? Facebook Pixel, en basit hali ile bir JavaScript kod parçasıdır. Bu kod, kullanıcıların Facebook Business Manager...
6 Eylül 2018
IdeaSoft
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
Ürün açıklaması yazarken kullanabileceğiniz 8 yöntem
E-ticaret sitelerindeki en önemli geri dönüşüm unsurlarından biri de ürün açıklamalarıdır. Ürün açıklaması yazarken belli kurallara uymak ve tüketicilere ürünle ilgili mümkün olduğunca çok bilgi sunmak, geri...
14 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinde nakit akışı neden karlılıktan daha önemli?
E-ticaret şirketlerinin özellikle dikkat etmesi ve üzerinde durması gereken konulardan biri de nakit akışı. E-ticaret firmalar genellikle karlılık üzerinde daha fazla dursalar da nakit akışı onlar için daha önemli bir konudur. Nakit...
12 Ocak 2019
Sinan Oypan
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış...
14 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için 10 adımda blog yazma rehberi
E-ticaret siteniz için blog yazmak, e-ticaret sitenizi düzenli olarak güncel tutmanızı sağlarken, hazırlayacağınız blog yazılarıyla ziyaretçilerinizi bilgilendirebilir, eğlendirebilir ve organik olarak arama motorlarından trafik...
20 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?
E-ticarette SMS pazarlamadan nasıl yararlanabilirsiniz?
SMS kullanımları pazarlama alanında e-posta ve diğer dijital kanallardan daha eskiye dayanıyor. Bu sebeple de hem firmaların hem de kullanıcıların daha alışkın olduğu pazarlama araçlarından biri. Tüketicilere doğrudan telefon...
27 Şubat 2018
Sinan Oypan
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın