Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?

14 Eylül 2018
Sinan Oypan

Bir e-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolay olmaya başladı. Kendi işini kurmak isteyenler, dropshipping ya da kendi ürünlerini üreterek kendi hayallerini hayata geçirebiliyor. Ancak bir yandan da henüz internet üzerinde çok fazla faaliyet yapmayan fiziki mağazalar bulunuyor. Fiziki mağazalar da internet üzerinden satış yaparak, hem gelirlerini artırabilirler hem de işlerini daha da büyütebilirler.

İnternetten satışlar konusunda kafanızda sorular bulunuyorsa, bu rehberimizde online mağazaların ve internet üzerinden satış yapmanın avantajlarını ele alarak, bu sorularınıza bazı yanıtlar vermeye çalışacağız.

7/24 satış yapma imkanı

Fiziki mağazaların belli bir çalışma saatleri bulunur. Bu çalışma saatleri haricinde, müşterilere ulaşmak veya onların mağazanızdan alışveriş yapabilmeleri pek mümkün değildir. Ancak internet üzerinden satış yaptığınızda, e-ticaret siteniz 7/24 açık olacağı için herhangi bir mesai saatine bağlı kalmadan satışlarınızı yapabilir, bunun yanı sıra tatil günelerinde de siteniz sizin için çalışmaya devam eder.

Tek bir konuma bağlı kalmazsınız

E-ticaretin avantajlarından biri de sadece belli bir konuma bağlı kalınmamasını sağlaması. Fiziki mağazanız olduğunda sadece mağazanızın bulunduğu cadde/sokak ve bunun çevresi ile sınırlı kalırsınız. Buradan geçenlerin sayısına göre müşteri kitleniz belli olacaktır. Özellikle çok yoğun bir trafiğin olmadığı konumlarda, müşteri kitleniz bir hayli sınırlı olacaktır.

E-ticaret siteniz olduğunda ise belli bir konuma bağlı kalmadan, herhangi bir şehirdeki, herhangi bir tüketiciye ulaşma fırsatınız bulunur. Yapacağınız reklam ve pazarlama çalışmalarıyla dilediğiniz hedef kitlelere ulaşma fırsatı yakalarsınız.

Birçok farklı reklam ve pazarlama imkanı

Online mecralar üzerinde varlık göstermeniz, birçok farklı reklam ve pazarlama kampanyası oluşturmanıza da yardımcı olacaktır. Bu çalışmalar sayesinde firmanızı ve ürünlerinizi daha fazla kişiye tanıtma fırsatınız olacağı gibi, bu kişileri e-ticaret sitenize çekerek, onların alışveriş yapmalarını da sağlayabilirsiniz.

Sosyal mecralarda ve Google üzerinde reklam kampanyaları hazırlayabilir, içerik pazarlama çalışmalarıyla organik olarak trafik elde edebilir, sosyal ağlar üzerindeki çalışmalarınızla hedef kitleniz ve takipçilerinizle iletişim içinde kalarak, marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz.

Maliyetleri düşüktür

Bir e-ticaret sitesi kurmanın ve yönetmenin maliyetleri de düşüktür. Birçok farklı e-ticaret paketi bulunuyor ve bu paketler arasından ihtiyacınıza uygun bir çözüm bularak sitenizi kurabilirsiniz.

1 günde kendi e-ticaret sitenizi kurmak için İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

Özellikle hazır bir altyapı paketi satın aldığınızda, arkaplandaki yazılım ve site bakım çalışmalarıyla ilgilenmeden sadece işinizi yönetebilirsiniz. Yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarının yanı sıra günlük olarak birkaç saatinizi ayırarak, e-ticaret sitenizi yönetebilirsiniz.

Tabii ki internet sitenizin büyümesi ve tüketicilere daha iyi bir hizmet sunarak işinizi geliştirmek için, zaman içerisinde e-ticaret sitenize daha fazla vakit ayırmanız gerekecektir. Ancak küçük ve orta ölçekli firmalar düşük maliyetlerle e-ticaret sitelerini yönetebilirler.

Kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi sunabilirsiniz

Siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilere daha kişisel bir alışveriş deneyimi sunmak için, onların ilgili alanları dahilinde ürün önerileri sunabilirsiniz. E-posta pazarlama çalışmalarıyla bu önerileri yapabilir, e-posta abonelerinizi farklı kategorilere ayırarak, müşterilerinizin daha fazla ilgisini çekecek ürünlerle onların daha fazla alışveriş yapmalarını sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: E-posta pazarlama çalışmalarınızda kişiselleştirmeyi öne çıkartacak öneriler

İlgili rehber: E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler

İlgili rehber: En verimli e-posta gönderim gününüzü nasıl belirleyebilirsiniz?

Sitenizi terk eden kişilere yönelik reklam çalışmaları

Fiziki mağazanızda bir ürünü inceledikten sonra mağazanızdan ayrılan kişilere tekrar ulaşmanız mümkün değil; ancak internet üzerinden satış yaptığınızda sitenizi terk eden kişilere yönelik reklam çalışmaları yapabilirsiniz.

Retargeting reklamlar sayesinde bu kişilere ulaşarak, onlara farklı fırsatlar sunabilir ve onları tekrar sitenize çekerek, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Fiziki mağazanıza tüketicileri çekebilirsiniz

Kullanıcıların bir kısmı herhangi bir ürünü almadan önce denemek istiyor. Ancak birçok e-ticaret sitesi bu konuda sıkıntı yaşıyor. Fiziki mağazanız olduğunda ise tüketicileri mağazanıza davet ederek, ürünleri birebir incelemelerini sağlayabilirsiniz.

Özellikle konum odaklı reklamlar sayesinde mağazanıza yakın olan potansiyeli hedef kitlenize gösterilecek reklamlar hazırlayarak, onların mağazanızı ziyaret etmelerini sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?

E-ticaret sitenizi kurduktan sonra işinizi büyütmek için birçok farklı çalışma yapmanız gerekiyor. İdeasoft Blog sayfamızda günlük olarak e-ticaret ile ilgili rehberleri paylaşıyoruz ve burada pazarlamadan, SEO’ya, depo yönetiminden müşteri ilişkilerine kadar birçok rehberi paylaşıyoruz. Bu rehberleri okuyarak eticaret hakkındaki bilginizi artırarak işinizi daha hızlı bir şekilde büyütebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için SEO ve doğru anahtar kelime bulma çalışmaları yapmak, organik olarak trafik edinerek geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemlidir. Anahtar kelime bulma süreci zorlu olabildiği gibi, doğru...
4 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin çalışanlarında olması gereken 7 özellik
E-ticaret sitenizin başarısı sadece sağlam bir altyapı, güzel bir tasarım ve ürün kalitesinde gizli değildir. Başarılı olmanızı sağlayacak en önemli faktör şirketinizde çalışan kişiler ve bu kişilerin nitelikleridir. Arka...
20 Nisan 2017
Sinan Oypan
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde, birçok farklı kanal yer alır ve tüketicilere bu farklı kanallar üzerinden hizmet sunulur. Birden fazla kanal üzerinde müşteri hizmetleri sunmak, hizmet kalitesini artırırken, farklı...
25 Mart 2019
Sinan Oypan
Öne çıkmanızı sağlayacak markalaşma stratejileri neler?
Markalaşma stratejileri, e-ticaret şirketinizin büyümesine, yeni kitlelere ulaşmasına ve sadık müşteriler edinmenize yardımcı olur. Bu stratejiler doğrultunda marka bilinirliğinizi artırırken, müşteri tabanınızı da...
31 Mart 2020
Sinan Oypan
Web site trafiği yüksek ama karlılık oranı azsa ne yapmalısınız?
E-ticarette pazarlama çalışmalarıyla web site trafiğinizi artırabilirsiniz; ancak karlılık oranı az ise bazı konuları yanlış yapıyor olabilirsiniz. Tüketiciler site üzerinde zaman geçiriyor; ancak alışveriş yapmıyorlarsa...
15 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinde iade koşulları neden önemli?
İnternetten alışverişler, fiziki mağazalara göre daha farklı bir yapıdadır ve tüketiciler de bu nedenle internetten alışverişlerde iade politikalarına daha fazla önem vermektedirler. E-ticaret firmalarının iade politikalarına bu...
3 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Online satış yapmak isteyen firmalar, tüketicilerin satın alma süreçlerinin nasıl ilerlediğini bilmeleri, satış ve pazarlama stratejileri geliştirirken oldukça önemlidir. Hangi mecralarda nasıl yer alınacağı, ne tür pazarlama...
28 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Youtube kanalı açma e-ticaret firmaları için neden önemli?
Youtube kanalı açma ve video içerikler üretmek, günümüzde tüketicilere ulaşma ve geri dönüşümleri artırmada önemli bir rol oynamakta. Youtube üzerinde aktif olmanız, burada yer alan büyük kitleye yönelik de içerikler...
20 Temmuz 2020
Sinan Oypan
SEO çalışmalarınızda doğru yapmanız gereken 6 bölüm
SEO çalışmaları doğru yapıldığında iyi sonuçlar vermeye başlar. Yanlış uygulanan çalışmalar zaman ve para kaybına sebep olacağı için doğru stratejileri belirleyerek bu stratejileri zamanında ve uygun bir şekilde uygulamak...
4 Haziran 2018
Sinan Oypan
Ürün iadelerine neden 6 durum
Tüketicilerin ve e-ticaret firmalarının canını sıkan durumlardan biri de ürün iadeleridir. Tüketiciler, herhangi bir sebepten dolayı ürünü iade etmek zorunda kaldıklarında, bu süreçteki prosedürlerle uğraşmak istemediklerinden...
21 Ocak 2017
Sinan Oypan
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret sitesi kurmak / ücretsiz e ticaret yazılımı kullanmak / ücretsiz e ticaret scripti kullanmak siz nasıl adlandırırsanız adlandırın ücretsiz eticaret sitesi kurmanın getirdikleri nelerdir, bu yazımızda ele...
28 Ekim 2018
Sinan Oypan