fbpx

Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?

14 Eylül 2018
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?

Bir e-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolay olmaya başladı. Kendi işini kurmak isteyenler, dropshipping ya da kendi ürünlerini üreterek kendi hayallerini hayata geçirebiliyor. Ancak bir yandan da henüz internet üzerinde çok fazla faaliyet yapmayan fiziki mağazalar bulunuyor. Fiziki mağazalar da internet üzerinden satış yaparak, hem gelirlerini artırabilirler hem de işlerini daha da büyütebilirler.

İnternetten satışlar konusunda kafanızda sorular bulunuyorsa, bu rehberimizde online mağazaların ve internet üzerinden satış yapmanın avantajlarını ele alarak, bu sorularınıza bazı yanıtlar vermeye çalışacağız.

7/24 satış yapma imkanı

Fiziki mağazaların belli bir çalışma saatleri bulunur. Bu çalışma saatleri haricinde, müşterilere ulaşmak veya onların mağazanızdan alışveriş yapabilmeleri pek mümkün değildir. Ancak internet üzerinden satış yaptığınızda, e-ticaret siteniz 7/24 açık olacağı için herhangi bir mesai saatine bağlı kalmadan satışlarınızı yapabilir, bunun yanı sıra tatil günelerinde de siteniz sizin için çalışmaya devam eder.

Tek bir konuma bağlı kalmazsınız

E-ticaretin avantajlarından biri de sadece belli bir konuma bağlı kalınmamasını sağlaması. Fiziki mağazanız olduğunda sadece mağazanızın bulunduğu cadde/sokak ve bunun çevresi ile sınırlı kalırsınız. Buradan geçenlerin sayısına göre müşteri kitleniz belli olacaktır. Özellikle çok yoğun bir trafiğin olmadığı konumlarda, müşteri kitleniz bir hayli sınırlı olacaktır.

E-ticaret siteniz olduğunda ise belli bir konuma bağlı kalmadan, herhangi bir şehirdeki, herhangi bir tüketiciye ulaşma fırsatınız bulunur. Yapacağınız reklam ve pazarlama çalışmalarıyla dilediğiniz hedef kitlelere ulaşma fırsatı yakalarsınız.

Birçok farklı reklam ve pazarlama imkanı

Online mecralar üzerinde varlık göstermeniz, birçok farklı reklam ve pazarlama kampanyası oluşturmanıza da yardımcı olacaktır. Bu çalışmalar sayesinde firmanızı ve ürünlerinizi daha fazla kişiye tanıtma fırsatınız olacağı gibi, bu kişileri e-ticaret sitenize çekerek, onların alışveriş yapmalarını da sağlayabilirsiniz.

Sosyal mecralarda ve Google üzerinde reklam kampanyaları hazırlayabilir, içerik pazarlama çalışmalarıyla organik olarak trafik elde edebilir, sosyal ağlar üzerindeki çalışmalarınızla hedef kitleniz ve takipçilerinizle iletişim içinde kalarak, marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz.

Maliyetleri düşüktür

Bir e-ticaret sitesi kurmanın ve yönetmenin maliyetleri de düşüktür. Birçok farklı e-ticaret paketi bulunuyor ve bu paketler arasından ihtiyacınıza uygun bir çözüm bularak sitenizi kurabilirsiniz.

1 günde kendi e-ticaret sitenizi kurmak için İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

Özellikle hazır bir altyapı paketi satın aldığınızda, arkaplandaki yazılım ve site bakım çalışmalarıyla ilgilenmeden sadece işinizi yönetebilirsiniz. Yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarının yanı sıra günlük olarak birkaç saatinizi ayırarak, e-ticaret sitenizi yönetebilirsiniz.

Tabii ki internet sitenizin büyümesi ve tüketicilere daha iyi bir hizmet sunarak işinizi geliştirmek için, zaman içerisinde e-ticaret sitenize daha fazla vakit ayırmanız gerekecektir. Ancak küçük ve orta ölçekli firmalar düşük maliyetlerle e-ticaret sitelerini yönetebilirler.

Kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi sunabilirsiniz

Siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilere daha kişisel bir alışveriş deneyimi sunmak için, onların ilgili alanları dahilinde ürün önerileri sunabilirsiniz. E-posta pazarlama çalışmalarıyla bu önerileri yapabilir, e-posta abonelerinizi farklı kategorilere ayırarak, müşterilerinizin daha fazla ilgisini çekecek ürünlerle onların daha fazla alışveriş yapmalarını sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: E-posta pazarlama çalışmalarınızda kişiselleştirmeyi öne çıkartacak öneriler

İlgili rehber: E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler

İlgili rehber: En verimli e-posta gönderim gününüzü nasıl belirleyebilirsiniz?

Sitenizi terk eden kişilere yönelik reklam çalışmaları

Fiziki mağazanızda bir ürünü inceledikten sonra mağazanızdan ayrılan kişilere tekrar ulaşmanız mümkün değil; ancak internet üzerinden satış yaptığınızda sitenizi terk eden kişilere yönelik reklam çalışmaları yapabilirsiniz.

Retargeting reklamlar sayesinde bu kişilere ulaşarak, onlara farklı fırsatlar sunabilir ve onları tekrar sitenize çekerek, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Fiziki mağazanıza tüketicileri çekebilirsiniz

Kullanıcıların bir kısmı herhangi bir ürünü almadan önce denemek istiyor. Ancak birçok e-ticaret sitesi bu konuda sıkıntı yaşıyor. Fiziki mağazanız olduğunda ise tüketicileri mağazanıza davet ederek, ürünleri birebir incelemelerini sağlayabilirsiniz.

Özellikle konum odaklı reklamlar sayesinde mağazanıza yakın olan potansiyeli hedef kitlenize gösterilecek reklamlar hazırlayarak, onların mağazanızı ziyaret etmelerini sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?

E-ticaret sitenizi kurduktan sonra işinizi büyütmek için birçok farklı çalışma yapmanız gerekiyor. İdeasoft Blog sayfamızda günlük olarak e-ticaret ile ilgili rehberleri paylaşıyoruz ve burada pazarlamadan, SEO’ya, depo yönetiminden müşteri ilişkilerine kadar birçok rehberi paylaşıyoruz. Bu rehberleri okuyarak eticaret hakkındaki bilginizi artırarak işinizi daha hızlı bir şekilde büyütebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B'de online satışları artırmak için hangi ürün detayları üzerinde durulmalı?
B2B’nin yapısı B2C’den farklı olsa da aslında iki tarafta da birçok benzerlik bulunuyor. Bu benzerliklerden biri de ürün sayfaları ve ürün detayları üzerindeki bilgiler. Son kullanıcı ya da toptan alıcı da olsa, bir internet...
27 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
Kullanıcıların e posta abonelikten çıkma sebepleri
E posta abonelikten çıkma sebepleri mailing çalışmalarında incelenip optimize edilmesi gereken bir konudur. E posta abonelikten çıkma sayıları / oranları ancak bu sorun çözüldükten sonra azalabilir. Bu sebeple mailing...
9 Kasım 2017
Sinan Oypan
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak
Instagram’da paylaşım için en doğru zamanı bulmak ve erişimleri artırmak
Günümüzün en popüler sosyal platformu olması nedeniyle Instagram üzerindeki erişimlerinizi artırmanız ve daha çok kişiye ulaşmanız, bu mecra üzerinden elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Eylül 2018
Sinan Oypan
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel kullanım ipuçları
Facebook Piksel, Facebook ve Instagram reklamlarınızdan daha yüksek geri dönüşüm almanızı sağlayan bir takip kodu. Facebook Reklam Yöneticisi üzerinden bu kodu alıp, sitenize kurduğunuzda, bu takip kodu site ziyaretçilerinin farklı...
1 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette video içerikler kullanmak neden önemli?
E-ticarette içerik pazarlamadan yararlanmak, marka bilinirliği artırma, kullanıcılarla etkileşime girme ve site trafiğini artırmak için oldukça etkili bir yöntem. İçerik pazarlamada da video kullanmak, son dönemlerde oldukça...
20 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
E-ticarette sunucu kiralama ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternetten satış yaparken sunucu kiralama işlemi özellikle dikkat etmeniz ve özen göstermeniz gereken konulardan biridir. Yanlış hostingi seçmek, işinizi tehlikeye atacağı gibi para ve zaman kaybetmenize de neden olur. Aynı zamanda...
4 Ağustos 2020
Sinan Oypan
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
İçerik çalışmalarıyla online görünürlüğünüzü nasıl artırabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin online görünürlüğünü artırmanız birçok açıdan önemlidir. Dijital platformlarda daha fazla görünmeniz, yeni hedef kitlelere ulaşmanızı sağlarken, elde edeceğiniz geri dönüşümlerin de artmasını sağlar....
11 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
Günde 10 dakika ayırarak SEO performansınızı nasıl artırabilirsiniz
SEO performansınızı artırmak, Google üzerindeki görünürlüğünüzü artırcağı için, sizin daha fazla kişiye ulaşmanıza, daha fazla kullanıcının sitenizi görüntülemesine ve dolayısıyla da bu ziyaretçileri müşterilere...
12 Aralık 2016
Sinan Oypan