Fiziki mağazalar için internetten satış yapmanın avantajları neler?

14 Eylül 2018
Sinan Oypan

Bir e-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolay olmaya başladı. Kendi işini kurmak isteyenler, dropshipping ya da kendi ürünlerini üreterek kendi hayallerini hayata geçirebiliyor. Ancak bir yandan da henüz internet üzerinde çok fazla faaliyet yapmayan fiziki mağazalar bulunuyor. Fiziki mağazalar da internet üzerinden satış yaparak, hem gelirlerini artırabilirler hem de işlerini daha da büyütebilirler.

İnternetten satışlar konusunda kafanızda sorular bulunuyorsa, bu rehberimizde online mağazaların ve internet üzerinden satış yapmanın avantajlarını ele alarak, bu sorularınıza bazı yanıtlar vermeye çalışacağız.

7/24 satış yapma imkanı

Fiziki mağazaların belli bir çalışma saatleri bulunur. Bu çalışma saatleri haricinde, müşterilere ulaşmak veya onların mağazanızdan alışveriş yapabilmeleri pek mümkün değildir. Ancak internet üzerinden satış yaptığınızda, e-ticaret siteniz 7/24 açık olacağı için herhangi bir mesai saatine bağlı kalmadan satışlarınızı yapabilir, bunun yanı sıra tatil günelerinde de siteniz sizin için çalışmaya devam eder.

Tek bir konuma bağlı kalmazsınız

E-ticaretin avantajlarından biri de sadece belli bir konuma bağlı kalınmamasını sağlaması. Fiziki mağazanız olduğunda sadece mağazanızın bulunduğu cadde/sokak ve bunun çevresi ile sınırlı kalırsınız. Buradan geçenlerin sayısına göre müşteri kitleniz belli olacaktır. Özellikle çok yoğun bir trafiğin olmadığı konumlarda, müşteri kitleniz bir hayli sınırlı olacaktır.

E-ticaret siteniz olduğunda ise belli bir konuma bağlı kalmadan, herhangi bir şehirdeki, herhangi bir tüketiciye ulaşma fırsatınız bulunur. Yapacağınız reklam ve pazarlama çalışmalarıyla dilediğiniz hedef kitlelere ulaşma fırsatı yakalarsınız.

Birçok farklı reklam ve pazarlama imkanı

Online mecralar üzerinde varlık göstermeniz, birçok farklı reklam ve pazarlama kampanyası oluşturmanıza da yardımcı olacaktır. Bu çalışmalar sayesinde firmanızı ve ürünlerinizi daha fazla kişiye tanıtma fırsatınız olacağı gibi, bu kişileri e-ticaret sitenize çekerek, onların alışveriş yapmalarını da sağlayabilirsiniz.

Sosyal mecralarda ve Google üzerinde reklam kampanyaları hazırlayabilir, içerik pazarlama çalışmalarıyla organik olarak trafik elde edebilir, sosyal ağlar üzerindeki çalışmalarınızla hedef kitleniz ve takipçilerinizle iletişim içinde kalarak, marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz.

Maliyetleri düşüktür

Bir e-ticaret sitesi kurmanın ve yönetmenin maliyetleri de düşüktür. Birçok farklı e-ticaret paketi bulunuyor ve bu paketler arasından ihtiyacınıza uygun bir çözüm bularak sitenizi kurabilirsiniz.

1 günde kendi e-ticaret sitenizi kurmak için İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

Özellikle hazır bir altyapı paketi satın aldığınızda, arkaplandaki yazılım ve site bakım çalışmalarıyla ilgilenmeden sadece işinizi yönetebilirsiniz. Yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarının yanı sıra günlük olarak birkaç saatinizi ayırarak, e-ticaret sitenizi yönetebilirsiniz.

Tabii ki internet sitenizin büyümesi ve tüketicilere daha iyi bir hizmet sunarak işinizi geliştirmek için, zaman içerisinde e-ticaret sitenize daha fazla vakit ayırmanız gerekecektir. Ancak küçük ve orta ölçekli firmalar düşük maliyetlerle e-ticaret sitelerini yönetebilirler.

Kişiselleştirilmiş bir alışveriş deneyimi sunabilirsiniz

Siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilere daha kişisel bir alışveriş deneyimi sunmak için, onların ilgili alanları dahilinde ürün önerileri sunabilirsiniz. E-posta pazarlama çalışmalarıyla bu önerileri yapabilir, e-posta abonelerinizi farklı kategorilere ayırarak, müşterilerinizin daha fazla ilgisini çekecek ürünlerle onların daha fazla alışveriş yapmalarını sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: E-posta pazarlama çalışmalarınızda kişiselleştirmeyi öne çıkartacak öneriler

İlgili rehber: E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler

İlgili rehber: En verimli e-posta gönderim gününüzü nasıl belirleyebilirsiniz?

Sitenizi terk eden kişilere yönelik reklam çalışmaları

Fiziki mağazanızda bir ürünü inceledikten sonra mağazanızdan ayrılan kişilere tekrar ulaşmanız mümkün değil; ancak internet üzerinden satış yaptığınızda sitenizi terk eden kişilere yönelik reklam çalışmaları yapabilirsiniz.

Retargeting reklamlar sayesinde bu kişilere ulaşarak, onlara farklı fırsatlar sunabilir ve onları tekrar sitenize çekerek, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Fiziki mağazanıza tüketicileri çekebilirsiniz

Kullanıcıların bir kısmı herhangi bir ürünü almadan önce denemek istiyor. Ancak birçok e-ticaret sitesi bu konuda sıkıntı yaşıyor. Fiziki mağazanız olduğunda ise tüketicileri mağazanıza davet ederek, ürünleri birebir incelemelerini sağlayabilirsiniz.

Özellikle konum odaklı reklamlar sayesinde mağazanıza yakın olan potansiyeli hedef kitlenize gösterilecek reklamlar hazırlayarak, onların mağazanızı ziyaret etmelerini sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?

E-ticaret sitenizi kurduktan sonra işinizi büyütmek için birçok farklı çalışma yapmanız gerekiyor. İdeasoft Blog sayfamızda günlük olarak e-ticaret ile ilgili rehberleri paylaşıyoruz ve burada pazarlamadan, SEO’ya, depo yönetiminden müşteri ilişkilerine kadar birçok rehberi paylaşıyoruz. Bu rehberleri okuyarak eticaret hakkındaki bilginizi artırarak işinizi daha hızlı bir şekilde büyütebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Okula dönüş alışverişi sürecini karlı bir şekilde nasıl yönetebilirsiniz?
Okula dönüş alışverişi, her yıl e-ticaret sektöründe hareketlenmelerin olmasını sağlarken, okulların açılmaya başlayacak olması ve yazın bitişi de sektörel canlanmanın olmasını sağlıyor. Her yıl Eylül ayında yaz...
4 Eylül 2019
Sinan Oypan
Online Hediyelik Eşya Satmak İsteyenlere Tavsiyeler
Günümüzde kullanıcıların internet sayesinde ürün ve hizmet arayışlarına karşılık almaları oldukça kolaylaştı. Online müşteriler tüm ihtiyaçlarını sanal mağazalar sayesinde karşılayabiliyorlar. E-ticaretin büyümesi ile...
2 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Girişimlerin başarız olmalarına neden olan durumlar ve bunlardan kaçınma yolları
Girişimcilik uzaktan kolay görünse de işin içine girildiğinde aslında bir hayli zorlu bir süreçtir. 9/6 mesaiyi bırakarak kendi işinizi kurma fikri güzel gelse de girişimcilikte başarılı olmak için birçok fedakarlık yapmak ve...
8 Şubat 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının bilmesi gereken 7 sosyal medya istatistiği
E-ticaret firmaları sosyal mecralardan sıkça yararlanıyorlar. Marka veya ürünü tanıtımı yapmanın yanı sıra tüketicilerle etkileşime geçmek için de bu mecralarda yer alıyorlar. Bu platformlarda yer alan firmaların, dönemsel...
27 Eylül 2016
Sinan Oypan
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Satışlarınızı artıracak ücretsiz kargo promosyonları
Ücretsiz kargo seçeneği internetten alışverişlerde tüketicilerin talep ettikleri ve e-ticaret firmalarının da geri dönüşümlerini artırdıkları promosyonlardan biri. Tüketicilere sadece belli dönemlerde ücretsiz kargo hizmetini...
8 Kasım 2018
Sinan Oypan
Müşteri memnuniyetini artırmak için kaçınmanız gereken davranışlar
E-ticaret siteleri, uzun vadede başarılı olabilmek için öncelikle müşterilerine değer vermeli ve müşteri memnuniyetlerini artırmalılar. Müşteri memnuniyetinin yüksek olması, firmanızın sadık müşteriler kazanmasına yardımcı...
28 Şubat 2017
Sinan Oypan
2019’da e-ticarette kullanabileceğiniz satış stratejileri
2019’da e-ticarette daha fazla müşteri kazanmak ve satışlarınızı artırmak için satış stratejileri geliştirmeniz gerekecek. Belli bir strateji olmadan uzun vadeli başarıya ulaşmak oldukça zordur. Satış stratejileri, yıl...
28 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur ve Açılır | Gerekli Belgeler
Şahıs şirketi nasıl açılır konusu yeni iş kuracak girişimcilerin oldukça ilgisini çeken bir konudur. Küçük ve orta işletmelere hitap eden, kurulumu hızlı, maliyeti düşük olan şahıs şirketi kurmak uzun vadede işletmeleri...
20 Mayıs 2019
Ideasoft Admin
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan