Fiziki Mağazalar İçin İnternetten Satış Yapmanın Avantajları Neler?

14 Eylül 2018
Sinan Oypan
Fiziki Mağazalar İçin İnternetten Satış Yapmanın Avantajları Neler?

Fiziki Mağazalar için İnternetten Satış Yapmanın Avantajları Nelerdir?

Bir e-ticaret sitesi kurarak internetten satış yapmak günümüzde oldukça kolay olmaya başladı. Kendi işini kurmak isteyenler, dropshipping ya da kendi ürünlerini üreterek kendi hayallerini hayata geçirebiliyor. Ancak bir yandan da henüz internet üzerinde çok fazla faaliyet yapmayan fiziki mağazalar bulunuyor. Fiziki mağazalar da internet üzerinden satış yaparak, hem gelirlerini artırabilirler hem de işlerini daha da büyütebilirler. İnternetten satışlar konusunda kafanızda sorular bulunuyorsa, bu rehberimizde online mağazaların ve internet üzerinden satış yapmanın avantajlarını ele alarak, bu sorularınıza bazı yanıtlar vermeye çalışacağız.

7/24 Satış Yapma İmkanı

Fiziki mağazaların belli bir çalışma saatleri bulunur. Bu çalışma saatleri haricinde, müşterilere ulaşmak veya onların mağazanızdan alışveriş yapabilmeleri pek mümkün değildir. Ancak internet üzerinden satış yaptığınızda, e-ticaret siteniz 7/24 açık olacağı için herhangi bir mesai saatine bağlı kalmadan satışlarınızı yapabilir, bunun yanı sıra tatil günlerinde de siteniz sizin için çalışmaya devam eder.

Tek Bir Konuma Bağlı Kalmazsınız

E-ticaretin avantajlarından biri de sadece belli bir konuma bağlı kalınmamasını sağlaması. Fiziki mağazanız olduğunda sadece mağazanızın bulunduğu cadde/sokak ve bunun çevresi ile sınırlı kalırsınız. Buradan geçenlerin sayısına göre müşteri kitleniz belli olacaktır. Özellikle çok yoğun bir trafiğin olmadığı konumlarda, müşteri kitleniz bir hayli sınırlı olacaktır. E-ticaret siteniz olduğunda ise belli bir konuma bağlı kalmadan, herhangi bir şehirdeki, herhangi bir tüketiciye ulaşma fırsatınız bulunur. Yapacağınız reklam ve pazarlama çalışmalarıyla dilediğiniz hedef kitlelere ulaşma fırsatı yakalarsınız.

Birçok Farklı Reklam ve Pazarlama İmkanı

Online mecralar üzerinde varlık göstermeniz, birçok farklı reklam ve pazarlama kampanyası oluşturmanıza da yardımcı olacaktır. Bu çalışmalar sayesinde firmanızı ve ürünlerinizi daha fazla kişiye tanıtma fırsatınız olacağı gibi, bu kişileri e-ticaret sitenize çekerek, onların alışveriş yapmalarını da sağlayabilirsiniz. Sosyal mecralarda ve Google üzerinde reklam kampanyaları hazırlayabilir, içerik pazarlama çalışmalarıyla organik olarak trafik elde edebilir, sosyal ağlar üzerindeki çalışmalarınızla hedef kitleniz ve takipçilerinizle iletişim içinde kalarak, marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz.

Maliyetleri Düşüktür

Bir e-ticaret sitesi kurmanın ve yönetmenin maliyetleri de düşüktür. Birçok farklı e-ticaret paketi bulunuyor ve bu paketler arasından ihtiyacınıza uygun bir çözüm bularak sitenizi kurabilirsiniz.

1 günde kendi e-ticaret sitenizi kurmak için İdeasoft e-ticaret paketlerini inceleyebilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

Özellikle hazır bir altyapı paketi satın aldığınızda, arkaplandaki yazılım ve site bakım çalışmalarıyla ilgilenmeden sadece işinizi yönetebilirsiniz. Yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarının yanı sıra günlük olarak birkaç saatinizi ayırarak, e-ticaret sitenizi yönetebilirsiniz. Tabii ki internet sitenizin büyümesi ve tüketicilere daha iyi bir hizmet sunarak işinizi geliştirmek için, zaman içerisinde e-ticaret sitenize daha fazla vakit ayırmanız gerekecektir. Ancak küçük ve orta ölçekli firmalar düşük maliyetlerle e-ticaret sitelerini yönetebilirler.

Kişiselleştirilmiş Bir Alışveriş Deneyimi Sunabilirsiniz

Siteniz üzerinden alışveriş yapan kişilere daha kişisel bir alışveriş deneyimi sunmak için, onların ilgili alanları dahilinde ürün önerileri sunabilirsiniz. E-posta pazarlama çalışmalarıyla bu önerileri yapabilir, e-posta abonelerinizi farklı kategorilere ayırarak, müşterilerinizin daha fazla ilgisini çekecek ürünlerle onların daha fazla alışveriş yapmalarını sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: E-posta pazarlama çalışmalarınızda kişiselleştirmeyi öne çıkartacak öneriler

İlgili rehber: E-posta abonelerinizi farklı gruplara ayırmanın önemi ve dikkat etmeniz gerekenler

İlgili rehber: En verimli e-posta gönderim gününüzü nasıl belirleyebilirsiniz?

Sitenizi Terk Eden Kişilere Yönelik Reklam Çalışmaları

Fiziki mağazanızda bir ürünü inceledikten sonra mağazanızdan ayrılan kişilere tekrar ulaşmanız mümkün değil; ancak internet üzerinden satış yaptığınızda sitenizi terk eden kişilere yönelik reklam çalışmaları yapabilirsiniz. Retargeting reklamlar sayesinde bu kişilere ulaşarak, onlara farklı fırsatlar sunabilir ve onları tekrar sitenize çekerek, geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz.

İlgili rehber: E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?

Fiziki Mağazanıza Tüketicileri Çekebilirsiniz

Kullanıcıların bir kısmı herhangi bir ürünü almadan önce denemek istiyor. Ancak birçok e-ticaret sitesi bu konuda sıkıntı yaşıyor. Fiziki mağazanız olduğunda ise tüketicileri mağazanıza davet ederek, ürünleri birebir incelemelerini sağlayabilirsiniz. Özellikle konum odaklı reklamlar sayesinde mağazanıza yakın olan potansiyeli hedef kitlenize gösterilecek reklamlar hazırlayarak, onların mağazanızı ziyaret etmelerini sağlayabilirsiniz.

İlgili rehber: Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?

E-ticaret sitenizi kurduktan sonra işinizi büyütmek için birçok farklı çalışma yapmanız gerekiyor. İdeasoft Blog sayfamızda günlük olarak e-ticaret ile ilgili rehberleri paylaşıyoruz ve burada pazarlamadan, SEO’ya, depo yönetiminden müşteri ilişkilerine kadar birçok rehberi paylaşıyoruz. Bu rehberleri okuyarak eticaret hakkındaki bilginizi artırarak işinizi daha hızlı bir şekilde büyütebilirsiniz.

İnternette Seç, Mağazada Beğenirsen Öde İmkânları Sağlayabilirsiniz

İnternetten satış yapmak için gerekenlerden biri de kullanıcıya birçok alternatif sunmaktır. Müşteriler için online alışverişi cazip kılan en önemli nedenlerden biri, alternatifin bol olmasıdır. Belirli sınırlar içinde olan sitelerde satış miktarı alt seviyelerde kalabilir. Bu nedenle farklı profildeki müşterilere de hitap eden alternatifler sunmakta fayda vardır.

Online alışverişe henüz alışamayan ya da bazı ürünleri görmeden almak istemeyen tüketicilere, “internette seç, mağazada öde” şeklinde bir imkân tanıyabilirsiniz. Böylece müşterileriniz satın almaya yönelik bir eylem gerçekleştirmiş olur. Ürünleriniz aranan nitelikleri karşılıyorsa internet sitesi aracılığıyla fiziksel mağazanızda satış yapmış olursunuz.

İnternetten Satış Yapmak Neden Önemlidir?

E ticaret sitelerinde satış yapmak, fiziki mağazalar için birçok avantajı beraberinde getirir ve bu nedenle oldukça önemlidir. Önemli avantajlardan biri, işletme için ciddi oranda bir etki yaratır. Fiziksel mağazalarda mesai saatleri ve tatil günleri vardır. Fakat internetten satış yaparken böyle detaylara takılmak gerekmez. E-ticaret sitesi 7 gün 24 saat aktif kalır. Müşteriler, fiziksel mağaza kapalıyken bile ürün satın alabilir.

Fiziksel mağazanın sabit bir yeri vardır ve satış yapma potansiyeli bulunduğu konum ile sınırlıdır. E-ticaret ise tüm sınırları kaldırır ve ülkenin her noktasına ürün satmayı mümkün hâle getirir. Online satış yapmak bu açıdan da önem taşır. Örneğin fiziksel bir ayakkabı mağazası, sadece o mağazanın civarındaki kişilere satış yapabilir. Aynı mağazaya ait bir e-ticaret sitesi varsa ülkenin en uzak noktasından bile sipariş gelebilir.

Fiziki Mağazalar için İnternetten Satış Yaparken Nelere Dikkat Edilmelidir?

Fiziki mağazanızı dijitale taşırken bazı noktalara önem göstermeniz gerekir. Öncelikle internetten yaptığınız tüm satışları faturalandırmanız gerektiğini unutmamalısınız. Bu konudaki yasal gereklilikleri yerine getirmeye dikkat etmelisiniz. Çünkü internetten vergisiz satış yapmak söz konusu değildir. Vergilendirme için de fatura kesmeniz gerekir. Dolayısıyla internetten satış için gerekenlerin başında, yasal şartlara uyumlu olmak vardır. İnternetten satış yapmak için dikkat etmeniz gereken diğer detaylardan bazıları şöyledir:

  • Markanızı yansıtan tasarıma sahip bir e-ticaret sitesi kurmalısınız.
  • Sağlıklı çalışan ve güvenli bir altyapı tercih etmelisiniz.
  • Sitenizi SEO kurallarına uygun hâle getirmelisiniz.
  • Başta kurumsal metinler olmak üzere web site içeriklerine yer vermelisiniz.
  • Ürün açıklamalarını eksiksiz ve doğru bir şekilde yazmalısınız.
  • Ürünlerin kalitesi yüksek görsellerini siteye yüklemelisiniz.
  • Dijital pazarlama çalışmalarına gereken önemi vermelisiniz.
  • Kargo, depo ve stok yönetimi için verimli bir organizasyon kurmalısınız.

Kimler Fiziki Mağazası için İnternetten Satış Yapabilir?

İnternetten satış yapmak, fikirleri olan herkes için mümkündür. E-ticaret fikirlerini hayata geçirmenin yolu bir e-ticaret sitesi açıp internetten satış yapmaktır. Fiziksel mağazanız varsa bu iş bir miktar daha kolay olabilir. Ticari kimliğe sahip olduğunuz için yasal süreçler ve evrak işleri ile uğraşmanıza gerek kalmaz. Bu noktada dikkate almanız gereken en önemli detay, sektör ve ürün yelpazesi bakımından işletmenizin, internetten satış yapmak için uygun olup olmadığıdır.

Hangi Ürünler için İnternette Satış Yapılabilir?

Fiziksel mağazaya sahip ve geleneksel ticarete alışkın olanlar için “İnternet üzerinden ürün satışı nasıl yapılır?” sorusunun cevapları kafa karıştırıcı olabilir. Özellikle hangi ürünlerin satılabileceği konusunda dijitale alışkın olmayanların şüpheleri vardır. Fakat günümüz teknolojisi sayesinde neredeyse bütün ürünler için internetten satış yapmak mümkündür. Depolama konusunda yeterli bir tesis mevcut olduğu sürece gıda ürünleri bile rahatlıkla satılabilmektedir. Dolayısıyla internetten satış yapmak için tekstil, ayakkabı, elektronik, gıda, kozmetik, mobilya ve daha pek çok sektör dâhilindeki ürünler tercih edilebilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma ipuçları ve taktikleri
Instagram etkileşim artırma çalışmaları yapmanız, bu mecra üzerinde hem takipçilerinizle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlar hem de hesabınızın bilinirliğini artırmanıza yardımcı olur. Instagram etkileşim artırma...
11 Haziran 2019
Sinan Oypan
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
Reklam vermeden önce cevaplamanız gereken 5 önemli soru
E-ticaret sitenizin marka bilinirliğini artırmak ve ürünlerinizin tanıtımını yapmak için reklam vermeden önce bazı sorulara yanıt vermeniz gerekiyor. Bunun sebebi ise, reklam vermeden önce hangi hedef kitleye yönelik çalışmalar...
4 Ocak 2017
Sinan Oypan
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
E-ticaret şirketinizi büyütmek ve daha iyi yönetmek için yapmanız gereken çalışmalardan biri de durum analizi yapmaktır. Durum analizi yapmadan şirketinizin geçmiş durumu göremez ve gelecek planlarınızı hazırlayamazsınız....
23 Ocak 2019
Sinan Oypan
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur?
Google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur? E-ticaret sitesi bazında inceleyeceğimiz google görüntülü reklam ağı kampanyası nasıl oluşturulur, yayınlanmadan önce nelere dikkat edilmelidir, aşamaları nelerdir bu...
1 Temmuz 2018
IdeaSoft
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Videolarınızın izlenme sayısının düşük olmasına neden olan durumlar
Son dönemlerde video içerik pazarlama, markalar tarafından oldukça yaygın kullanılan yöntemlerden biri oldu. Özellikle sosyal platformlar üzerinde reklam ya da etkileşim amaçlı videoların paylaşılması ve bu içerik türünün bir...
25 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler e-posta pazarlama çalışmalarında nasıl kullanır?
Görsel ögeler, e-posta pazarlama çalışmalarında kullanmak, e-postaların tıklanma ve geri dönüşüm oranlarını artırmak için de oldukça önemlidir. Geçtiğimiz günlerde “Eposta pazarlama çalışmalarında görsel ögeler neden...
5 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar....
17 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette ürün paket tasarımlarına neden önem vermelisiniz?
E-ticarette firmaların özellikle üzerinde durmalarında gereken unsurlardan biri de paket tasarımlarıdır. Ürünün nasıl paketlendiğinin yanı sıra bu paketin nasıl bir tasarımının olduğu da bir hayli önemlidir. Ürünlerinizi...
14 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Ürün fotoğraf çekimi, tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme ve e-ticaret sitelerinde ürünleri öne çıkartma sürecinde önemli konulardan biri. Ürün fotoğrafları, e-ticaret sitelerinin vitrinlerindeki ürünleri gösterir...
28 Nisan 2020
Sinan Oypan
Google Anket Nedir? Nasıl Yapılır?
Google Anket Nedir? Nasıl Yapılır?
Herhangi bir konu hakkında diğer insanların fikrini sormak her zaman iyi ve faydalıdır. Sürece dâhil olan herkesin içine sinen bir karar almak ya da kafa karışıklığı yaşanan anlarda ideal yolu bulmak böylece mümkün olur. Bunu...
15 Nisan 2022
Markethinkers
Detaylı Bilgi İçin Arayın