fbpx

E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler

1 Kasım 2018
Sinan Oypan
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler

E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e ticaret rehberinde.

Kendi e-ticaret sitesini kurarak internet üzerinde satış yapmak isteyenlerin e-ticaret hukuku hakkında da bir takım konuları özellikle bilmesi gerekiyor. E-ticaret hukuku işletmelerin yaptıkları işi daha güvenilir bir halde yapmalarını teşvik ederek, tüketicilerin de bu işletmeler üzerinden güvenli bir şekilde alışveriş yapmalarını ve böylelikle internet üzerindeki alışverişlerin daha sağlam temeller üzerinde yapılmasını sağlıyor. E-ticaret hukukunda yer alan konular işletmeler için yasal bir zorunluluk halini aldığı için, internetten satış yapanların bu yasalara ve uygulamalara uymaları gerekiyor.

Peki, girişimcilerin, kendi işini kurmak ya da işini internete taşımak isteyen kişilerin e-ticaret hukuku hakkında bilmesi gereken konular neler?

E Ticaret Hukukunda Cayma Hakkı

E-ticarette cayma hakkı, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun gereğince, tüketici ürünü teslim aldıktan 14 gün içinde herhangi bir sebep göstermeden ürünü iade etme hakkıdır. Ürünün iadesinde herhangi bir sebep koşulu olmadığı gibi iade ürünlerin kargo gönderim ücretlerini de e-ticaret firması karşılamak zorundadır. Önceden 7 gün olan bu süre, yeni yönetmelikten sonra 14 güne çıkartılmıştır.

Cayma Hakkı hakkında daha fazla bilgi almak için “E-ticaret cayma hakkı konusunda bilmeniz gerekenler” isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

E Ticaret Hukukunda Mesafeli Satış Sözleşmesi

Mesafeli satış sözleşmesi, internet üzerinden satış yaparken, tüketici ile işletme arasında yapılan, uzaktan iletişim kanalları ile yapılan işlemlerin onaylanmasını sağlayan bir sözleşmedir. Bu sözleşmede tüketicinin eş zamanlı fiziksel varlığı gerekmeksizin, mal veya hizmetlerin uzaktan pazarlanılmasını sağlayan bir sistem çerçevesinde, ürün satışının işletme ve tüketici arasında gerçekleşebilmesini sağlar.

6 Mart 2011 tarihili resmi gazetede 27886 sayılı yönetmelik ile düzenlenmiş olana mesafeli satış sözleşmesinin onaylanmış halinin satıcı firma tarafından 3 yıl boyunca saklanması gerekmektedir.

E-Ticaret Hukukunda Gizlilik Sözleşmesi

E-ticaret hukuku ile ilgili bilinmesi gereken konulardan biri de gizlilik sözleşmesi. İnternette kişisel verilerin gizliği artık günümüzde oldukça önemli konulardan biri hale geldiği için e-ticaret firmalarının bu konuda özellikle dikkatli olması gerekiyor.

Gizlilik sözleşmesi kapsamında e-ticaret siteleri ziyaretçilerin ve müşterilerinin iletişim ve kişisel bilgilerini 3. partilerle paylaşmadan gizli bir şekilde tutacaklarını belirttikleri sözleşmedir. Bu sözleşme gereğince;

  • Satıcı firmalar, tüketicilerin kredi kartı bilgilerini kesinlikle saklı tutmayacakları
  • Tüketicinin telefon numarası ve e-posta adresi gibi iletişim bilgilerinin standart ürün teslimatı prosedürü için tutulacağı belirtilir.

Gizlilik sözleşmesi hakkında detaylı bilgi almak için “E-ticaret gizlilik sözleşmesi hakkında bilinmesi gerekenler” isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

E Ticaret Hukukunda E-Fatura Zorunluluğu

E-fatura ve e-arşiv, e-ticaret hukukunda da kendine yer edinmiş konulardan biri. E-fatura geçme zorunluluğu şu an tüm e-ticaret firmaları için geçerli değil. Yıllık cirosu 5 milyon TL’nin üzerinde olan e-ticaret firmaları şu an için bu uygulamaya geçmekle yükümlüler.

Bu koşulu yerine getirmeyen işletmelerin e-faturaya geçmeleri zorunlu olmasa da e-faturanın avantajlarından yararlanmak için bu uygulamaya geçebilirler.

E-fatura hakkında detaylı bilgi almak için “E-ticarette e-fatura zorunluluğu hakkında bilinmesi gerekenler” isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

“e

E Ticaret Hukukunda İade Koşulları

E-ticaret hukukunda önemli bir yere sahip olan konulardan biri de iade koşullarıdır. Yukarıda cayma hakkı kanunu bölümünde bahsettiğimiz gibi tüketicilerin 14 gün içinde ürünü iade etmeleri yasal bir süreçtir ve e-ticaret firmalarının bu nedenle de iade koşullarını iyi bir şekilde belirlemiş olmaları gerekiyor.

İade koşullarınız ürün gruplarına göre değişebileceği gibi tek bir standart iade koşulu da arıyor olabilirsiniz. E-ticaret siteniz üzerinde tüketicilerin bu iade koşullarına rahatlıkla ve tüm sayfalar üzerinden ulaşabiliyor olamaları gerekiyor. Site üzerindeki footer alanında iade koşullarınıza yönlendirme yapabileceğiniz bir link paylaşabileceğiniz gibi ödeme sayfalarınızda da tüketicilerin bu bilgilere ulaşabilmelerini sağlayan bir link paylaşımı yapabilirsiniz.

İade koşulları ile ilgili daha fazla bilgi almak isterseniz “İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler” İsimli rehberimizi inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

SEO analiz nasıl yapılır?
SEO analiz nasıl yapılır?
E-ticaret siteniz için SEO analiz çalışmaları yapmanız, arama motoru uyumluluğu söz konusu olduğunda sitenizin ne durumda olduğunu görmenizi sağlar. SEO analiz çalışmaları, mevcut durumunuzu gösterdiği gibi, yanlış ya da sonuç...
11 Ekim 2019
Sinan Oypan
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?
Instagram profil bilgileri düzenlenirken bir takım konulara dikat ederek, hesabınızı ziyaret edenlerin hakkınızda daha fazla bilgi almalarını sağlayabilirsiniz. Birçok hesap bu bilgileri detaylı doldurmadığı için potansiyel geri...
9 Kasım 2018
Sinan Oypan
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmak için ipuçları
Sosyal içerik kalitesini artırmanız, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olur. Sosyal mecralar, e-ticaret firmaları için önemli pazarlama kanalları arasında yer aldığı...
6 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
Amazon, günümüzdeki en başarlı e-ticaret devlerinden biri ve e-ticaret firmaları da Amazon’un bu başarısından kendilerine dersler çıkarabilirler. Amazon günümüzde tabii ki finansal olarak büyük bir güce sahip olduğu için...
23 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama ile düzenli abone nasıl artırılır?
E posta pazarlama, e-ticaret firmalarına en çok geri dönüşüm sağlayan kanallardan biri olan, kişiselleştirilmiş pazarlama çalışmalarının yanı sıra tüketicilere doğrudan ulaşma fırsatı sunduğu için de önemlidir. Bu...
12 Nisan 2019
Sinan Oypan
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
Etkileşim yaratacak bir dijital deneyim sunmak için yapabileceğiniz 7 çalışma
E-ticaret siteniz üzerinde daha fazla etkileşim yaratmak, kullancı deneyimini artırmak ve ziyaretçilerinizin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini sağlamak için bazı çalışmalar yapmanız gerekir. Tasarım söz konusu olduğunda...
22 Nisan 2017
Sinan Oypan
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
KOSGEB destek kredisi nasıl alınır ve başvuru koşulları nelerdir?
Girişimciler için kredi desteği sağalayan KOSGEB’e başvurabilmek için girişimcilerin bazı kriterleri yerine getirmeleri gerektirmektedir. KOSGEB sadece KOBİ’lere destek sağlayan bir kurum değildir; girişimciler de KOSGEB’in...
17 Kasım 2016
Sinan Oypan
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO birbiriyle uyum içerisinde olan; ancak iki farklı kavramdır. Bu sebeple de internet siteleri üzerinde bu çalışmaları yaparken ve bu iki unsur için stratejiler belirlerken öncelikle aralarındaki farkları bilmek...
12 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
E-Ticaret Sitenizi Sevgililer Günü'ne Nasıl Hazırlarsınız?
Dünyanın her yerinde insanlar, Sevgililer Günü’nde sevgilerini ifade etmek için çeşitli planlar yapmaktadır. İnsanların birbirlerine olan sevgilerini çeşitli yollarla gösterdikleri özel bir gün olan 14 Şubat, aynı zamanda...
28 Ocak 2021
Markethinkers
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
Ecwid Nedir? Ecwid, e-ticaret için ihtiyaç duyulan teknolojilerin pek çoğunu sunan bir hizmettir. Özellikle e-ticarete yeni başlamak isteyenler için başlangıç araçlarını içeren paketleri ile dikkat çeker. Bu özelliği ile yeni...
1 Mayıs 2021
Markethinkers
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyaları, Google üzerinden sitenize trafik çekmek ve ürün satışı yapmak için oldukça önemlidir. E-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir reklam aracı olan Adwords, doğru kullanıldığında marka ve ürün...
7 Şubat 2017
Sinan Oypan