E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler

1 Kasım 2018
Sinan Oypan

E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e ticaret rehberinde.

Kendi e-ticaret sitesini kurarak internet üzerinde satış yapmak isteyenlerin e-ticaret hukuku hakkında da bir takım konuları özellikle bilmesi gerekiyor. E-ticaret hukuku işletmelerin yaptıkları işi daha güvenilir bir halde yapmalarını teşvik ederek, tüketicilerin de bu işletmeler üzerinden güvenli bir şekilde alışveriş yapmalarını ve böylelikle internet üzerindeki alışverişlerin daha sağlam temeller üzerinde yapılmasını sağlıyor. E-ticaret hukukunda yer alan konular işletmeler için yasal bir zorunluluk halini aldığı için, internetten satış yapanların bu yasalara ve uygulamalara uymaları gerekiyor.

Peki, girişimcilerin, kendi işini kurmak ya da işini internete taşımak isteyen kişilerin e-ticaret hukuku hakkında bilmesi gereken konular neler?

E Ticaret Hukukunda Cayma Hakkı

E-ticarette cayma hakkı, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun gereğince, tüketici ürünü teslim aldıktan 14 gün içinde herhangi bir sebep göstermeden ürünü iade etme hakkıdır. Ürünün iadesinde herhangi bir sebep koşulu olmadığı gibi iade ürünlerin kargo gönderim ücretlerini de e-ticaret firması karşılamak zorundadır. Önceden 7 gün olan bu süre, yeni yönetmelikten sonra 14 güne çıkartılmıştır.

Cayma Hakkı hakkında daha fazla bilgi almak için “E-ticaret cayma hakkı konusunda bilmeniz gerekenler” isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

E Ticaret Hukukunda Mesafeli Satış Sözleşmesi

Mesafeli satış sözleşmesi, internet üzerinden satış yaparken, tüketici ile işletme arasında yapılan, uzaktan iletişim kanalları ile yapılan işlemlerin onaylanmasını sağlayan bir sözleşmedir. Bu sözleşmede tüketicinin eş zamanlı fiziksel varlığı gerekmeksizin, mal veya hizmetlerin uzaktan pazarlanılmasını sağlayan bir sistem çerçevesinde, ürün satışının işletme ve tüketici arasında gerçekleşebilmesini sağlar.

6 Mart 2011 tarihili resmi gazetede 27886 sayılı yönetmelik ile düzenlenmiş olana mesafeli satış sözleşmesinin onaylanmış halinin satıcı firma tarafından 3 yıl boyunca saklanması gerekmektedir.

E-Ticaret Hukukunda Gizlilik Sözleşmesi

E-ticaret hukuku ile ilgili bilinmesi gereken konulardan biri de gizlilik sözleşmesi. İnternette kişisel verilerin gizliği artık günümüzde oldukça önemli konulardan biri hale geldiği için e-ticaret firmalarının bu konuda özellikle dikkatli olması gerekiyor.

Gizlilik sözleşmesi kapsamında e-ticaret siteleri ziyaretçilerin ve müşterilerinin iletişim ve kişisel bilgilerini 3. partilerle paylaşmadan gizli bir şekilde tutacaklarını belirttikleri sözleşmedir. Bu sözleşme gereğince;

  • Satıcı firmalar, tüketicilerin kredi kartı bilgilerini kesinlikle saklı tutmayacakları
  • Tüketicinin telefon numarası ve e-posta adresi gibi iletişim bilgilerinin standart ürün teslimatı prosedürü için tutulacağı belirtilir.

Gizlilik sözleşmesi hakkında detaylı bilgi almak için “E-ticaret gizlilik sözleşmesi hakkında bilinmesi gerekenler” isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

E Ticaret Hukukunda E-Fatura Zorunluluğu

E-fatura ve e-arşiv, e-ticaret hukukunda da kendine yer edinmiş konulardan biri. E-fatura geçme zorunluluğu şu an tüm e-ticaret firmaları için geçerli değil. Yıllık cirosu 5 milyon TL’nin üzerinde olan e-ticaret firmaları şu an için bu uygulamaya geçmekle yükümlüler.

Bu koşulu yerine getirmeyen işletmelerin e-faturaya geçmeleri zorunlu olmasa da e-faturanın avantajlarından yararlanmak için bu uygulamaya geçebilirler.

E-fatura hakkında detaylı bilgi almak için “E-ticarette e-fatura zorunluluğu hakkında bilinmesi gerekenler” isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

“e

E Ticaret Hukukunda İade Koşulları

E-ticaret hukukunda önemli bir yere sahip olan konulardan biri de iade koşullarıdır. Yukarıda cayma hakkı kanunu bölümünde bahsettiğimiz gibi tüketicilerin 14 gün içinde ürünü iade etmeleri yasal bir süreçtir ve e-ticaret firmalarının bu nedenle de iade koşullarını iyi bir şekilde belirlemiş olmaları gerekiyor.

İade koşullarınız ürün gruplarına göre değişebileceği gibi tek bir standart iade koşulu da arıyor olabilirsiniz. E-ticaret siteniz üzerinde tüketicilerin bu iade koşullarına rahatlıkla ve tüm sayfalar üzerinden ulaşabiliyor olamaları gerekiyor. Site üzerindeki footer alanında iade koşullarınıza yönlendirme yapabileceğiniz bir link paylaşabileceğiniz gibi ödeme sayfalarınızda da tüketicilerin bu bilgilere ulaşabilmelerini sağlayan bir link paylaşımı yapabilirsiniz.

İade koşulları ile ilgili daha fazla bilgi almak isterseniz “İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler” İsimli rehberimizi inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram video paylaşım yaparken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram video paylaşım yaparken, bazı konulara ve unsulara dikkat etmeniz, alacağınız etkileşimleri de artırmanıza yardımcı olur. Daha fazla izlenme, erişim ve etkileşim için kullanıcıların beklentisini karşılamanız...
25 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Moda sektöründekiler için düşük bütçeli içerik pazarlama ipuçları
Moda sektöründe içerik pazarlamanın farklı türlerinden yararlanmak mümkün. Özellikle içerik üretimi için çok fazla bütçesi olmayan yeni veya orta ölçekli firmalar bu içerik çalışmalarından yararlanarak hem sitelerinin SEO...
1 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Başarılı bir video içerik stratejisi nasıl oluşturulur?
Video içeriklerin popülerliğinin artmasıyla beraber firmalar da video içerik oluşturmaya ya da video içerik üreticileriyle beraber çalışmaya başladı. Etkileşim oranlarının yüksek olması nedeniyle video içerikler e-ticaret...
31 Ekim 2017
Sinan Oypan
Pazarlamacıların bilmesi gereken hikaye anlatımı ipuçları
Hikaye anlatımı ya da bir diğer adıyla hikayecilik, pazarlama ve reklam çalışmalarında geri dönüşümleri artırmada önemli rol oynayan taktiklerden biri. Hikaye anlatımı ile tüketicilerin dikkatini belli bir konu ya da ürüne...
23 Mart 2020
Sinan Oypan
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar
Ana sayfa tasarımları her web site için oldukça önemlidir. Ziyaretçilerin ilk teması çoğunlukla web sitelerin ana sayfalarıyla olur ve bu sebeple de ana sayfa üzerindeki unsurlar daha kritik bir rol oynar. Ziyaretçileri site üzerinde...
6 Şubat 2018
Sinan Oypan
Ürün fotoğraflama sırasında sık yapılan hatalar (Görselli Anlatım)
Ürün fotoğraflama, e-ticaret sitenizdeki ürünleri öne çıkartma ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileme açısından bir hayli önemli. Doğru ürün fotoğrafları kullanmak, ürüne talep yaratmanızı sağladığı gibi...
12 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde firmaların en sık yaptığı hatalar
Sosyal medya, firmaların markalarını ve ürünlerini tanıtmaları için en sık kullandıkları mecralar. Tabii ki kullanıcıların da sosyal platformlarda çok fazla aktif olması, markaları bu kanalları kullanmaya biraz daha...
17 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette işletme yönetimi nasıl yapılır?
İşletme yönetimi, e-ticarette önemli bir yere sahip olduğu gibi şirketlerin de özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. Özellikle işlerini büyütmek isteyen küçük işletmelerin bu konu üzerinde çalışmaları...
18 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Instagram hikaye paylaşma ipuçları
Instagram, e-ticaret firmaları için önemli bir pazarlama kanalı ve hikaye paylaşma da bu süreçte geri dönüşümleri artırmak için önemli bir yöntem. Instagram hikayeleri geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2020 yılında da,...
13 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi
E-posta abonelerini farklı gruplara ayırmanın önemi nedir, e-posta abonelerini farklı gruplara ayırmada dikkat edilmesi gerekenler nelerdir; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. E-posta pazarlamadan yararlanan e-ticaret...
12 Haziran 2016
Sinan Oypan
Müşterilerinizin devamlı sizden alışveriş yapmalarını sağlayacak yöntemler
E-ticaret sektöründe uzun vadede başarılı olabilmek için, sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız vardır. Yeni hedef kitlelere ulaşmak için çalışmalar yapsanız da devamlı olarak sizden alışveriş yapan sadık müşterileriniz,...
22 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz sosyal medya satış yöntemleri
Sosyal medya satış yöntemleri, sosyal ağlar üzerinde yaptığınız çalışmalardan geri dönüşüm sağlamanızı ve gelirlerinizi artırmanızı sağlar. Sosyal ağlar üzerindeki reklam çalışmalarının haricinde de organik olarak web...
30 Haziran 2019
Sinan Oypan