E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler

1 Kasım 2018
Sinan Oypan
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler

E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e ticaret rehberinde.

Kendi e-ticaret sitesini kurarak internet üzerinde satış yapmak isteyenlerin e-ticaret hukuku hakkında da bir takım konuları özellikle bilmesi gerekiyor. E-ticaret hukuku işletmelerin yaptıkları işi daha güvenilir bir halde yapmalarını teşvik ederek, tüketicilerin de bu işletmeler üzerinden güvenli bir şekilde alışveriş yapmalarını ve böylelikle internet üzerindeki alışverişlerin daha sağlam temeller üzerinde yapılmasını sağlıyor. E-ticaret hukukunda yer alan konular işletmeler için yasal bir zorunluluk halini aldığı için, internetten satış yapanların bu yasalara ve uygulamalara uymaları gerekiyor.

Peki, girişimcilerin, kendi işini kurmak ya da işini internete taşımak isteyen kişilerin e-ticaret hukuku hakkında bilmesi gereken konular neler?

E Ticaret Hukukunda Cayma Hakkı

E-ticarette cayma hakkı, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun gereğince, tüketici ürünü teslim aldıktan 14 gün içinde herhangi bir sebep göstermeden ürünü iade etme hakkıdır. Ürünün iadesinde herhangi bir sebep koşulu olmadığı gibi iade ürünlerin kargo gönderim ücretlerini de e-ticaret firması karşılamak zorundadır. Önceden 7 gün olan bu süre, yeni yönetmelikten sonra 14 güne çıkartılmıştır.

Cayma Hakkı hakkında daha fazla bilgi almak için “E-ticaret cayma hakkı konusunda bilmeniz gerekenler” isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

E Ticaret Hukukunda Mesafeli Satış Sözleşmesi

Mesafeli satış sözleşmesi, internet üzerinden satış yaparken, tüketici ile işletme arasında yapılan, uzaktan iletişim kanalları ile yapılan işlemlerin onaylanmasını sağlayan bir sözleşmedir. Bu sözleşmede tüketicinin eş zamanlı fiziksel varlığı gerekmeksizin, mal veya hizmetlerin uzaktan pazarlanılmasını sağlayan bir sistem çerçevesinde, ürün satışının işletme ve tüketici arasında gerçekleşebilmesini sağlar.

6 Mart 2011 tarihili resmi gazetede 27886 sayılı yönetmelik ile düzenlenmiş olana mesafeli satış sözleşmesinin onaylanmış halinin satıcı firma tarafından 3 yıl boyunca saklanması gerekmektedir.

E-Ticaret Hukukunda Gizlilik Sözleşmesi

E-ticaret hukuku ile ilgili bilinmesi gereken konulardan biri de gizlilik sözleşmesi. İnternette kişisel verilerin gizliği artık günümüzde oldukça önemli konulardan biri hale geldiği için e-ticaret firmalarının bu konuda özellikle dikkatli olması gerekiyor.

Gizlilik sözleşmesi kapsamında e-ticaret siteleri ziyaretçilerin ve müşterilerinin iletişim ve kişisel bilgilerini 3. partilerle paylaşmadan gizli bir şekilde tutacaklarını belirttikleri sözleşmedir. Bu sözleşme gereğince;

  • Satıcı firmalar, tüketicilerin kredi kartı bilgilerini kesinlikle saklı tutmayacakları
  • Tüketicinin telefon numarası ve e-posta adresi gibi iletişim bilgilerinin standart ürün teslimatı prosedürü için tutulacağı belirtilir.

Gizlilik sözleşmesi hakkında detaylı bilgi almak için “E-ticaret gizlilik sözleşmesi hakkında bilinmesi gerekenler” isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

E Ticaret Hukukunda E-Fatura Zorunluluğu

E-fatura ve e-arşiv, e-ticaret hukukunda da kendine yer edinmiş konulardan biri. E-fatura geçme zorunluluğu şu an tüm e-ticaret firmaları için geçerli değil. Yıllık cirosu 5 milyon TL’nin üzerinde olan e-ticaret firmaları şu an için bu uygulamaya geçmekle yükümlüler.

Bu koşulu yerine getirmeyen işletmelerin e-faturaya geçmeleri zorunlu olmasa da e-faturanın avantajlarından yararlanmak için bu uygulamaya geçebilirler.

E-fatura hakkında detaylı bilgi almak için “E-ticarette e-fatura zorunluluğu hakkında bilinmesi gerekenler” isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

“e

E Ticaret Hukukunda İade Koşulları

E-ticaret hukukunda önemli bir yere sahip olan konulardan biri de iade koşullarıdır. Yukarıda cayma hakkı kanunu bölümünde bahsettiğimiz gibi tüketicilerin 14 gün içinde ürünü iade etmeleri yasal bir süreçtir ve e-ticaret firmalarının bu nedenle de iade koşullarını iyi bir şekilde belirlemiş olmaları gerekiyor.

İade koşullarınız ürün gruplarına göre değişebileceği gibi tek bir standart iade koşulu da arıyor olabilirsiniz. E-ticaret siteniz üzerinde tüketicilerin bu iade koşullarına rahatlıkla ve tüm sayfalar üzerinden ulaşabiliyor olamaları gerekiyor. Site üzerindeki footer alanında iade koşullarınıza yönlendirme yapabileceğiniz bir link paylaşabileceğiniz gibi ödeme sayfalarınızda da tüketicilerin bu bilgilere ulaşabilmelerini sağlayan bir link paylaşımı yapabilirsiniz.

İade koşulları ile ilgili daha fazla bilgi almak isterseniz “İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler” İsimli rehberimizi inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette ürün yönetimi nasıl daha iyi yapılır?
E-ticarette ürün yönetimi nasıl daha iyi yapılır?
E-ticarette ürün yönetimi, uzun vadede başarılı bir e-ticaret sitesi yönetmenin altın anahtarlarından biri. Stokların kontrolü, popüler ürünlerin beğenilmesi, ürünle ilgili talep yaratılması gibi birçok konu ürün yönetimi...
21 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medyada size en çok etkileşim getirecek içerikleri nasıl bulabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada verimli sonuçlar alabilmek için markanıza en çok etkileşimi getirecek içeriklere odaklanmanız gerekiyor. Bu içerikleri bulabilmek içinse bazı testler yapmanız ve sosyal medya hesaplarının istatistiksel...
14 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Turquality Nedir? Turquality Desteğinden Hangi Şirketler Faydalanabilir?
Turquality Nedir? Turquality Desteğinden Hangi Şirketler Faydalanabilir?
Markalaşma, günümüzün yoğun rekabet ortamında büyük önem kazanan bir kavramdır. Başarılı bir markalaşma süreci yürüten firmaların pazarda daha büyük bir paya sahip olacağı, hedef kitlelerine ulaşma konusunda daha yüksek bir...
25 Ocak 2022
Markethinkers
E-ticaret teması nedir ve tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
E-ticaret teması nedir ve tema seçerken nelere dikkat etmelisiniz?
Doğru e-ticaret teması, e-ticaret sitesinin göze daha görünmesini sağlarken, kullanıcı deneyimini geliştirerek ziyaretçilerin site üzerinde daha fazla vakit geçirmelerini ve geri dönüşümleri artırmaya yardımcı olur. E-ticaret...
3 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
E-ticaret siteleri için organik trafik önemli olsa da son birkaç yıldır sosyal medya üzerinden yönlendirilen trafiğin artması nedeniyle, bu mecralardan gelen ziyaretçilerin de önemi bir hayli artmaya başladı. Özellikle sosyal...
17 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
Sadık müşteri kitlesi oluşturmak için neler yapmalısınız?
E-ticaret firmanızın uzun vadede başarılı olabilmesi için sadık müşterilere ihtiyacınız olacaktır. Müşteri sadakatini oluşturmak bu işteki altın anahtarınız da diyebiliriz. Tabii ki müşteri sadakatini yaratmak her zaman...
10 Kasım 2016
Sinan Oypan
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
İnternet üzerinde oyuncak satışı nasıl yapılır
Dünyada ve Türkiye’de e-ticaret hacminin artması tüm sektörlere dijital mağazacılığın kapısını açarak avantajlı ve kazançlı bir satış yöntemi sunuyor. Özellikle metropollerde yaşayan ve çalışma hayatı içinde olan...
2 Temmuz 2017
IdeaSoft
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
Kullanıcılar bir internet sitesini neden terk eder?
E-ticaret sitelerinin en çok sorun yaşadığı alanlardan biri de siteyi ziyaret edenlerin, kısa bir süre içinde siteyi terk etmeleri ya da sepette ürün bıraktıktan sonra siteden ayrılmaları. Google Analytics üzerinden “Bouce Rate”...
20 Kasım 2016
Sinan Oypan
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi e-ticaret firmaları için günümüzde önemli bir yere sahip. Hem organik hem de ücretli reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliği artırılabileceği gibi hem de mevcut takipçilerle...
20 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Kriz dönemlerinde pazarlama ve reklam verme nasıl yapılmalı?
Son birkaç aydır küresel olarak yaşanan sağlık krizi, firmaların pazarlama ve reklam verme yöntemlerini de değiştirmeye başladı. Yaşanan gelişmeler nedeniyle insanların alışveriş ve yaşam alışkanlıklarının değişmesi...
5 Nisan 2020
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük...
8 Nisan 2020
Sinan Oypan
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
SEO teknikleri de zaman içerisinde değişikliğe uğrayarak farklı bir yolda gelişmeye devam ediyor. Bu sebeple de belli bir dönemde yaptığınız ve sonuç aldığınız SEO teknikleri bir süre sonra size geri dönüşüm sağlamadığı...
27 Şubat 2019
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın