E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler

1 Kasım 2018
Sinan Oypan
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler

E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e ticaret rehberinde.

Kendi e-ticaret sitesini kurarak internet üzerinde satış yapmak isteyenlerin e-ticaret hukuku hakkında da bir takım konuları özellikle bilmesi gerekiyor. E-ticaret hukuku işletmelerin yaptıkları işi daha güvenilir bir halde yapmalarını teşvik ederek, tüketicilerin de bu işletmeler üzerinden güvenli bir şekilde alışveriş yapmalarını ve böylelikle internet üzerindeki alışverişlerin daha sağlam temeller üzerinde yapılmasını sağlıyor. E-ticaret hukukunda yer alan konular işletmeler için yasal bir zorunluluk halini aldığı için, internetten satış yapanların bu yasalara ve uygulamalara uymaları gerekiyor.

Peki, girişimcilerin, kendi işini kurmak ya da işini internete taşımak isteyen kişilerin e-ticaret hukuku hakkında bilmesi gereken konular neler?

E Ticaret Hukukunda Cayma Hakkı

E-ticarette cayma hakkı, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun gereğince, tüketici ürünü teslim aldıktan 14 gün içinde herhangi bir sebep göstermeden ürünü iade etme hakkıdır. Ürünün iadesinde herhangi bir sebep koşulu olmadığı gibi iade ürünlerin kargo gönderim ücretlerini de e-ticaret firması karşılamak zorundadır. Önceden 7 gün olan bu süre, yeni yönetmelikten sonra 14 güne çıkartılmıştır.

Cayma Hakkı hakkında daha fazla bilgi almak için “E-ticaret cayma hakkı konusunda bilmeniz gerekenler” isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

E Ticaret Hukukunda Mesafeli Satış Sözleşmesi

Mesafeli satış sözleşmesi, internet üzerinden satış yaparken, tüketici ile işletme arasında yapılan, uzaktan iletişim kanalları ile yapılan işlemlerin onaylanmasını sağlayan bir sözleşmedir. Bu sözleşmede tüketicinin eş zamanlı fiziksel varlığı gerekmeksizin, mal veya hizmetlerin uzaktan pazarlanılmasını sağlayan bir sistem çerçevesinde, ürün satışının işletme ve tüketici arasında gerçekleşebilmesini sağlar.

6 Mart 2011 tarihili resmi gazetede 27886 sayılı yönetmelik ile düzenlenmiş olana mesafeli satış sözleşmesinin onaylanmış halinin satıcı firma tarafından 3 yıl boyunca saklanması gerekmektedir.

E-Ticaret Hukukunda Gizlilik Sözleşmesi

E-ticaret hukuku ile ilgili bilinmesi gereken konulardan biri de gizlilik sözleşmesi. İnternette kişisel verilerin gizliği artık günümüzde oldukça önemli konulardan biri hale geldiği için e-ticaret firmalarının bu konuda özellikle dikkatli olması gerekiyor.

Gizlilik sözleşmesi kapsamında e-ticaret siteleri ziyaretçilerin ve müşterilerinin iletişim ve kişisel bilgilerini 3. partilerle paylaşmadan gizli bir şekilde tutacaklarını belirttikleri sözleşmedir. Bu sözleşme gereğince;

  • Satıcı firmalar, tüketicilerin kredi kartı bilgilerini kesinlikle saklı tutmayacakları
  • Tüketicinin telefon numarası ve e-posta adresi gibi iletişim bilgilerinin standart ürün teslimatı prosedürü için tutulacağı belirtilir.

Gizlilik sözleşmesi hakkında detaylı bilgi almak için “E-ticaret gizlilik sözleşmesi hakkında bilinmesi gerekenler” isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

E Ticaret Hukukunda E-Fatura Zorunluluğu

E-fatura ve e-arşiv, e-ticaret hukukunda da kendine yer edinmiş konulardan biri. E-fatura geçme zorunluluğu şu an tüm e-ticaret firmaları için geçerli değil. Yıllık cirosu 5 milyon TL’nin üzerinde olan e-ticaret firmaları şu an için bu uygulamaya geçmekle yükümlüler.

Bu koşulu yerine getirmeyen işletmelerin e-faturaya geçmeleri zorunlu olmasa da e-faturanın avantajlarından yararlanmak için bu uygulamaya geçebilirler.

E-fatura hakkında detaylı bilgi almak için “E-ticarette e-fatura zorunluluğu hakkında bilinmesi gerekenler” isimli rehberimizi okuyabilirsiniz.

“e

E Ticaret Hukukunda İade Koşulları

E-ticaret hukukunda önemli bir yere sahip olan konulardan biri de iade koşullarıdır. Yukarıda cayma hakkı kanunu bölümünde bahsettiğimiz gibi tüketicilerin 14 gün içinde ürünü iade etmeleri yasal bir süreçtir ve e-ticaret firmalarının bu nedenle de iade koşullarını iyi bir şekilde belirlemiş olmaları gerekiyor.

İade koşullarınız ürün gruplarına göre değişebileceği gibi tek bir standart iade koşulu da arıyor olabilirsiniz. E-ticaret siteniz üzerinde tüketicilerin bu iade koşullarına rahatlıkla ve tüm sayfalar üzerinden ulaşabiliyor olamaları gerekiyor. Site üzerindeki footer alanında iade koşullarınıza yönlendirme yapabileceğiniz bir link paylaşabileceğiniz gibi ödeme sayfalarınızda da tüketicilerin bu bilgilere ulaşabilmelerini sağlayan bir link paylaşımı yapabilirsiniz.

İade koşulları ile ilgili daha fazla bilgi almak isterseniz “İade politikanızı oluştururken dikkat etmeniz gerekenler” İsimli rehberimizi inceleyebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır?
YouTube SEO nasıl yapılır? YouTube Keywords SEO nasıl yapılır? YouTube video başlığı, açıklaması, etiketler, thumbnail ve daha fazlası bu yazımızda. YouTube SEO nasıl yapılır? Web sitesi, blog yazıları ve sosyal ağlar...
2 Kasım 2017
Sinan Oypan
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gereken 5 taktik
Facebook reklamları ile bilmeniz gerekenler nelerdir, facebook reklamları işe yarıyor mu, facebook reklam verme teknikleri / facebook reklam verme taktikleri ve daha fazlası bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada, Facebook reklamları...
10 Ocak 2017
Sinan Oypan
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden...
27 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
E-posta pazarlamada gönderen ismini nasıl düzenlemelisiniz?
Dikkat çekici bir başlıkla e-posta gönderimi yapmak ve e-posta gönderen ismini doğru bir şekilde kurgulamak e-posta çalışmalarınızın verimini ve geri dönüşümünü artırabilirsiniz. Gönderen ismi, e-postanın kimden geldiğini...
11 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticarette kullanabileceğiniz retargeting reklam modelleri nelerdir?
E-ticaret siteleri, reklam ve pazarlama çalışmalarında retargeting reklam modellerini de sıkça kullanıyorlar. Herhangi bir sebeple web siteden ayrılan, sepette ürün bırakan kullanıcılara yönelik hatırlatma ve onları tekrar siteye...
30 Ekim 2017
Sinan Oypan
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Girişimciler için 5 satış ve pazarlama taktiği
Yeni girişimcilerin kendilerini ve ürünlerini tanıtmaları için hem satış hem de pazarlama taktiklerinden yararlanmaları gerekiyor. Bu iki unsur, yeni girişimler için oldukça önemlidir; çünkü pazarlama olmadan satış yapmak...
26 Ocak 2017
Sinan Oypan
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır?
Facebook Instagram reklamı aynı olmalı mıdır? Aynı reklamı Facebook ve Instagram üzerinde yayınlamalı mısınız? Facebookta instagram reklamı yayınlama stratejisi doğru mu? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook...
2 Şubat 2017
Sinan Oypan
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri için pazarlama stratejileri
Yılbaşı indirimleri, seneyi kapatırken satış adetlerinizi ve cironuzu artırmak için kullanılabilecek satış ve pazarlama stratejileri arasında yer alıyor. Sene sonu olduğu için, hedefleri tutturmak ve eski stokları eritmek için bu...
27 Kasım 2020
Sinan Oypan
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Aklınızdaki fikri işe dönüştürmeden önce kendinize sormanız gerekenler
Çok karlı olabileceğini ya da potansiyel olarak büyük bir pazara sahip olduğunu düşündüğünüz bir fikriniz olabilir. Ancak bunu hayata geçirmeden önce bir kez daha düşünmeniz ve kendinize bazı sorular sormanız gerekiyor. Her...
26 Haziran 2016
Sinan Oypan
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak isteyenler için küçük işletme fikirleri
E-ticarete atılmak ve kendi işini yapmak isteyen girişimciler küçük işletme fikirleri araştırarak, kendi online mağazalarını açabilirler ve internetten satışa başlayabilirler. Küçük işletme fikirleri, e-ticarete ilk kez adım...
28 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Başarılı bir yeni ürün lansmanını nasıl yapabilirsiniz? - 2. Bölüm
Ürün lansmanlarına doğru bir strateji ve detaylı bir planlama ile yaklaşıldığında lansmanın başarılı olması daha muhtemeldir. Plan program olmadan lansman çalışmaları yapmak, istenilen hedeflere ulaşılmasını bir hayli...
26 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin