E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler

28 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E ticaret hosting seçimi, web sitenizin hızlı çalışması, gelen trafiği kaldırabilmesi ve sitenin güvenliği açısından oldukça önemli bir süreçtir. Güvenli bir hosting üzerine altyapınızı kurmanın yanı sıra seçeceğiniz hosting firmasının size sağladığı hizmetleri de araştırmanız önemlidir. Bu süreçte nelere dikkat etmeniz ve bilmeniz gerektiğini de bu rehberimizde ele alacağız.

E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler

Güçlü güvenlik önlemleri

İnternet üzerinde kötü niyetli kişiler tarafından web sitelerine birçok saldırı yapılmakta. Özellikle e-ticaret şirketleri bu tür saldırlardan daha fazla etkilenmektedir; çünkü şirket bilgilerinin yanı sıra kullanıcı bilgilerinin de açığa çıkma ihtimali bulunmaktadır. Bu sebeple de e-ticaret sitenizin güvenli bir hosting yani sunucu üzerinde bulunması önemlidir. Bir hosting firması ile anlaşmadan önce ne tür güvenlik önlemleri aldıklarını öğrenmeniz oldukça önemlidir. Güvenlik önlemlerinin olmaması, şirketinize pahalıya patlayacağı gibi güvenilirliğinizi de ciddi şekilde sarsacaktır.

Yüksek hız kapasitesi

E ticaret hosting seçiminde özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri de sunucuların hız kapasitesidir. Veri trafiğini aktarım hızı ve cevap süreleri, e ticaret sitenizin açılma hızını da doğrudan etkileyeceği için, sunucuların yüksek hız kapasiteleri olması gerekmektedir. Günümüzde normal bir kullanıcının, bir web sitesinin açılması için beklediği süre 1 ile 3 saniye arasındadır. Bu sürenin üzerindeki zamanlarda kullanıcıların büyük bir bölümü site açılmadığı için sayfayı terk edebilmektedir. Tabii ki site açılma hızını belirleyen birçok faktör bulunmakta; ancak sunucuların yanıt süreleri de bu faktörlerden biridir. Site açılma hızını etkileyen diğer faktörleri öğrenmek ve açılma hızını artırmak için neler yapabileceğinizi aşağıdaki rehberlerimizde bulabilirsiniz. İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz? İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

Güçlü veritabanı performansı

E ticaret hosting seçiminizde veritabanının performansını da öğrenmeniz gerekli. Veritabanı çok üzerinde durulmayan bir konu gibi gelse de aslında e-ticaret sitenizin performansını doğrudan etkilemektedir. Ziyaretçileriniz sadece ürün sayfalarını tek tek gezmeyeceklerdir. Bunun yanı sıra site içi arama özelliği ile belli anahtar kelimeler üzerinden de arama yapacaklardır. Sayfalarınızın doğru indekslenmesi ve aranan anahtar kelimelerine doğru bir şekilde yanıt vererek, kullanıcılara bu sayfaları sunabilmesi gerekir. Site içi arama özelliği, geniş ürün yelpazesi bulunan e-ticaret firmaları için gerekli bir özelliktir ve bu özelliğin de verimli çalışabilmesi için veritabanı performansının yüksek olması gerekir. İlgili rehber: Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Bant genişliği ve esnekliği

E ticaret hosting seçimi sırasında özellikle üzerinde durmanız gerekenlerden biri de sunucunun size sunduğu bant genişliğidir. Bant genişliği, belli bir zaman dilimi içerisinde sitenize gelen trafiği ve site üzerinde yapılan işlemlerin limitini belirlemektedir. Bant genişliğinin limitli olması, bir reklam kampanyası sonrası ya da yoğun bir dönem içerisinde oluşabilecek yüksek trafiklerde sitenin çökmesine neden olacaktır. Yeni bir girişimseniz ve maliyetlerinizi düşük tutmak istiyorsanız, limitli bant genişliği olan sunuculara yönelebilirsiniz; ancak belli bir trafik hacmine ulaştığınızda bu bant genişliğini artırmanız gerekecektir. Hosting seçimi sırasında, paketlerin bant genişliklerine ve ne kadar esnek olduklarına bakın. Bunun yanı sıra paketinizi yükseltme ve yükseltme sırasında işlemlerin ne kadar hızlı yapılabildiğini de araştırmanız önemli.

Yedek ve bakım seçenekleri

Hosting firmasının, kendi hizmet ve arçlarının ne sıklıkta bakıma girdiğini ya da hizmetlerin ne sürede güncellendiğini ve bunun maddi olarak size nasıl yansıtıldığını da öğrenmeniz gerekir. Hosting üzerinde yapılan bakım çalışmaları e-ticaret sitenizi de doğrudan etkileyeceği için, bu bakım zamanları konusunda size nasıl bir çözüm sağladıklarını ya da nasıl haber verdiklerini araştırmanız önemlidir. Bununla beraber hosting firması hangi sıklıkta sunucuların yedeklerini tutuyor ve bu yedeklerin kapsamının ne olduğunu da öğrenmelisiniz. Hosting firmanızın düzenli olarak yedek tutması ve ihtiyaç halinde bu yedekleri tekrar sisteminize yüklemeleri oldukça önemli. Herhangi bir sebeple siteniz çöktüğünde ya da bir sorun olduğunda son yedek anına dönmeniz gerekir. Birçok hosting firması günümüzde haftalık yedekler tutmaktadır. Önemli bilgilendirme: Çalıştığınız hosting firması sitenizin yedeğini alıyor olsa dahi; yaşanabilecek talihsiz olaylar, doğal afetler ve benzeri durumlarda, hosting firması bu yedekleri kaybedebilir ya da çok eskiye yönelik yedeklere sahip olabilir. Bu durumda da yaptığınız çalışmaları kaybetme ihtimaliniz olur. Bu sebeple de hosting firmasının tuttuğu yedekler haricinde, siz de kendi e-ticaret sitenizin yedeğini manuel olarak alarak, harici bir cihaz üzerinde saklamanız önemlidir. Belli aralıklarla bu yedekleri tutmanız, yaşanan bir problem durumunda elinizde alternatif bir yedeğin bulunmasını sağlar.

Müşteri desteği

E ticaret hosting seçimi yaparken, müşteri desteği konusunda da bilgi almanız gerekiyor. Gelen taleplerin ortalama olarak ne kadar sürede yanıtlandığının yanı sıra ne kadar detaylı bir hizmet sunulduğunu; sunulan destek hizmetlerinin hangilerinin ücretli hangilerinin ücretsiz olduğunu araştırmanız da bu süreçte oldukça önemli. Müşteri desteği konusunda düşük performans gösteren hosting firmaları ile çalıştığınızda, sitenizde bir sorun olduğunda bu sorunun uzun süre devam etmesine neden olur. Bu da para kaybetmenize neden olurken, marka güvenilirliğinizin de zarar görmesine neden olacaktır.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Google’daki sıralamanızı hızlı bir şekilde yükseltmek için neler yapabilirsiniz?
Google üzerinde iyi bir sıralamaya sahip olmak, organik olarak elde edeceğiniz trafiğin de artmasını sağlayacağı için oldukça önemlidir. Google’daki sıralamanızı artırmak için de SEO çalışmalarınızı iyi ve doğru bir...
4 Nisan 2018
Sinan Oypan
Hobinizi E-Ticarete Nasıl Dönüştürürsünüz?
Stresli yaşam koşullarında hobiler stresi kafamızdan atarak, rahatlamayı ve keyifli vakit geçirmeyi sağlar. Her insan zevkleri ve yeteneği ölçüsünde kendine bir hobi seçer. Bu hobiler kimi zaman dağcılık, yüzme, gastronomi, doğa...
26 Mayıs 2016
Savaş Çetinkaya
Videolarınızda kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok video sitesi
Reklam, ürün tanıtımı ya da sosyal ağlar için video içerik üretirken, stok video içeriklerinden yararlanmanız, içerik üretim sürecinizi hızlandıracaktır. Kendi videolarınızı hazırlarken, her zaman istediğiniz görüntüleri...
23 Ekim 2019
Sinan Oypan
Facebook ve Instagram video reklam stratejileri için öneriler
Facebook ve Instagram video reklamları, günümüzde mevcut takipçilerle etkileşime girme ve yeni hedef kitlelere ulaşmak için oldukça ideal pazarlama yöntemleri arasında yer alıyor. Her iki platformun da aynı reklam yönetim...
5 Mart 2019
Sinan Oypan
Girişimciler network kurmaya neden önem vermeli?
E-ticaret sektörüne adım atılmadan önce ya da atıldıktan sonra bir network kurmak, girişimciler için oldukça önemlidir. Network’ünüzün geniş olması, size birçok kapı açabileceği gibi sektördeki bilinirliğinizi de...
4 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasım ögeleri, e-ticaret sitenizde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onların satın alma kararlarını etkilemede önemli bir rol oynar. Görselliğin günümüzde oldukça önemli olması ve görsel tasarım ögeleri ile...
1 Mart 2019
Sinan Oypan
Sosyal kanıt nedir ve e-ticaret firmalarına yararları nelerdir?
Sosyal kanıt uzun süredir hem günlük hayattaki davranışları hem de tüketicilerin satın alma kararlarını etkilemektedir. Başkalarının fikirlerinden ve deneyimlerinden yola çıkarak kararlar vermek ve bu önceki kararlara göre kendi...
3 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Turizm firmaları için dijital pazarlama ipuçları
Turizm firmaları için dijital pazarlama çalışmaları günümüzde oldukça önemli yer aldığı gibi geri dönüşümlerini artırmak için de önemlidir. Tüketicilerin büyük bir bölümü yılda ortalama 2 kez tatile çıkmakta ve tatile...
10 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Arama motorlarında organik trafiğinizin düşmesine neden olan durumlar
Organik trafik, e-ticaret firmaları için arama motorlarından geri dönüş sağlamak için oldukça önemli kanallardan biri. Organik trafik olmadan uzun vadede e-ticaret sitelerinin ayakta kalması oldukça zordur. Organik trafiğin olmaması,...
20 Nisan 2018
Sinan Oypan
İndirim kuponları ile satışlarınızı nasıl artırabilirsiniz?
İndirim kuponları e-ticaret sitelerinde satışları artırmak ve yeni müşteriler çekmek için sıklıkla kullanılıyor. Tabii ki bu pazarlama yöntemini kullanırken, doğru adımları atmak; doğru şekil ve zamanlarda indirim kuponları...
23 Eylül 2019
Sinan Oypan
n11 Mağaza Açma Rehberi 2020
n11 mağaza açma diğer bir deyişle n11 dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Bir şirketiniz bulunuyorsa n11 üzerinde kendi mağazanızı açarak, ürünlerinizi burada listeleyebilir ve satışa...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Twitter istatistik aracı nasıl kullanılır?
Twitter istatistik, bir diğer adıyla analitik özelliği, Twitter üzerinde yaptığınız çalışmaların verimini ölçümlemenize yardımcı olur. 3. parti yazılımlar üzerinden de Twitter ile ilgili istatistiki veriler elde...
17 Nisan 2020
Sinan Oypan