E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler

28 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi, web sitenizin hızlı çalışması, gelen trafiği kaldırabilmesi ve sitenin güvenliği açısından oldukça önemli bir süreçtir. Güvenli bir hosting üzerine altyapınızı kurmanın yanı sıra seçeceğiniz hosting firmasının size sağladığı hizmetleri de araştırmanız önemlidir. Bu süreçte nelere dikkat etmeniz ve bilmeniz gerektiğini de bu rehberimizde ele alacağız.

E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler

Güçlü güvenlik önlemleri

İnternet üzerinde kötü niyetli kişiler tarafından web sitelerine birçok saldırı yapılmakta. Özellikle e-ticaret şirketleri bu tür saldırlardan daha fazla etkilenmektedir; çünkü şirket bilgilerinin yanı sıra kullanıcı bilgilerinin de açığa çıkma ihtimali bulunmaktadır. Bu sebeple de e-ticaret sitenizin güvenli bir hosting yani sunucu üzerinde bulunması önemlidir. Bir hosting firması ile anlaşmadan önce ne tür güvenlik önlemleri aldıklarını öğrenmeniz oldukça önemlidir. Güvenlik önlemlerinin olmaması, şirketinize pahalıya patlayacağı gibi güvenilirliğinizi de ciddi şekilde sarsacaktır.

Yüksek hız kapasitesi

E ticaret hosting seçiminde özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri de sunucuların hız kapasitesidir. Veri trafiğini aktarım hızı ve cevap süreleri, e ticaret sitenizin açılma hızını da doğrudan etkileyeceği için, sunucuların yüksek hız kapasiteleri olması gerekmektedir. Günümüzde normal bir kullanıcının, bir web sitesinin açılması için beklediği süre 1 ile 3 saniye arasındadır. Bu sürenin üzerindeki zamanlarda kullanıcıların büyük bir bölümü site açılmadığı için sayfayı terk edebilmektedir. Tabii ki site açılma hızını belirleyen birçok faktör bulunmakta; ancak sunucuların yanıt süreleri de bu faktörlerden biridir. Site açılma hızını etkileyen diğer faktörleri öğrenmek ve açılma hızını artırmak için neler yapabileceğinizi aşağıdaki rehberlerimizde bulabilirsiniz. İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz? İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

Güçlü veritabanı performansı

E ticaret hosting seçiminizde veritabanının performansını da öğrenmeniz gerekli. Veritabanı çok üzerinde durulmayan bir konu gibi gelse de aslında e-ticaret sitenizin performansını doğrudan etkilemektedir. Ziyaretçileriniz sadece ürün sayfalarını tek tek gezmeyeceklerdir. Bunun yanı sıra site içi arama özelliği ile belli anahtar kelimeler üzerinden de arama yapacaklardır. Sayfalarınızın doğru indekslenmesi ve aranan anahtar kelimelerine doğru bir şekilde yanıt vererek, kullanıcılara bu sayfaları sunabilmesi gerekir. Site içi arama özelliği, geniş ürün yelpazesi bulunan e-ticaret firmaları için gerekli bir özelliktir ve bu özelliğin de verimli çalışabilmesi için veritabanı performansının yüksek olması gerekir. İlgili rehber: Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Bant genişliği ve esnekliği

E ticaret hosting seçimi sırasında özellikle üzerinde durmanız gerekenlerden biri de sunucunun size sunduğu bant genişliğidir. Bant genişliği, belli bir zaman dilimi içerisinde sitenize gelen trafiği ve site üzerinde yapılan işlemlerin limitini belirlemektedir. Bant genişliğinin limitli olması, bir reklam kampanyası sonrası ya da yoğun bir dönem içerisinde oluşabilecek yüksek trafiklerde sitenin çökmesine neden olacaktır. Yeni bir girişimseniz ve maliyetlerinizi düşük tutmak istiyorsanız, limitli bant genişliği olan sunuculara yönelebilirsiniz; ancak belli bir trafik hacmine ulaştığınızda bu bant genişliğini artırmanız gerekecektir. Hosting seçimi sırasında, paketlerin bant genişliklerine ve ne kadar esnek olduklarına bakın. Bunun yanı sıra paketinizi yükseltme ve yükseltme sırasında işlemlerin ne kadar hızlı yapılabildiğini de araştırmanız önemli.

Yedek ve bakım seçenekleri

Hosting firmasının, kendi hizmet ve arçlarının ne sıklıkta bakıma girdiğini ya da hizmetlerin ne sürede güncellendiğini ve bunun maddi olarak size nasıl yansıtıldığını da öğrenmeniz gerekir. Hosting üzerinde yapılan bakım çalışmaları e-ticaret sitenizi de doğrudan etkileyeceği için, bu bakım zamanları konusunda size nasıl bir çözüm sağladıklarını ya da nasıl haber verdiklerini araştırmanız önemlidir. Bununla beraber hosting firması hangi sıklıkta sunucuların yedeklerini tutuyor ve bu yedeklerin kapsamının ne olduğunu da öğrenmelisiniz. Hosting firmanızın düzenli olarak yedek tutması ve ihtiyaç halinde bu yedekleri tekrar sisteminize yüklemeleri oldukça önemli. Herhangi bir sebeple siteniz çöktüğünde ya da bir sorun olduğunda son yedek anına dönmeniz gerekir. Birçok hosting firması günümüzde haftalık yedekler tutmaktadır. Önemli bilgilendirme: Çalıştığınız hosting firması sitenizin yedeğini alıyor olsa dahi; yaşanabilecek talihsiz olaylar, doğal afetler ve benzeri durumlarda, hosting firması bu yedekleri kaybedebilir ya da çok eskiye yönelik yedeklere sahip olabilir. Bu durumda da yaptığınız çalışmaları kaybetme ihtimaliniz olur. Bu sebeple de hosting firmasının tuttuğu yedekler haricinde, siz de kendi e-ticaret sitenizin yedeğini manuel olarak alarak, harici bir cihaz üzerinde saklamanız önemlidir. Belli aralıklarla bu yedekleri tutmanız, yaşanan bir problem durumunda elinizde alternatif bir yedeğin bulunmasını sağlar.

Müşteri desteği

E ticaret hosting seçimi yaparken, müşteri desteği konusunda da bilgi almanız gerekiyor. Gelen taleplerin ortalama olarak ne kadar sürede yanıtlandığının yanı sıra ne kadar detaylı bir hizmet sunulduğunu; sunulan destek hizmetlerinin hangilerinin ücretli hangilerinin ücretsiz olduğunu araştırmanız da bu süreçte oldukça önemli. Müşteri desteği konusunda düşük performans gösteren hosting firmaları ile çalıştığınızda, sitenizde bir sorun olduğunda bu sorunun uzun süre devam etmesine neden olur. Bu da para kaybetmenize neden olurken, marka güvenilirliğinizin de zarar görmesine neden olacaktır.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi ile e-ticaret sitenize nasıl trafik çekebilirsiniz?
E-ticaret siteleri için organik trafik önemli olsa da son birkaç yıldır sosyal medya üzerinden yönlendirilen trafiğin artması nedeniyle, bu mecralardan gelen ziyaretçilerin de önemi bir hayli artmaya başladı. Özellikle sosyal...
17 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları ile ilgili bilmeniz gerekenler
Facebook reklam kuralları, Facebook üzerinde reklam verirken uymanız ve reklam içeriklerinizi hazırlarken takip etmeniz gereken bazı detayları belirlemektedir. Facebook üzerinde reklam verirken, dilediğiniz tüm gönderileri ve...
17 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri pazarlamada nasıl kullanılır?
Sosyal sorumluluk projeleri, şirketinizin belli konulardaki duyarlılığını gösterirken, marka imajınızı da tüketicilerin gözünde olumlu yönde etkiler. Farklı projelerde yer almak ya da yani projeler başlatarak, tüketicilerin önem...
27 Mart 2020
Sinan Oypan
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram’daki etkileşiminizi artırmanızı sağlayacak 3 öneri
Instagram üzerinden daha fazla kişiye ulaşabilmek, reklamlarınızı gösterebilmek, ürünlerinizi tanıtabilmek ve böylelikle de sitenizi trafik çekerek satışlarınızı artırabilmeniz için etkileşim oranlarınızı da artırmanız...
29 Ekim 2016
Sinan Oypan
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi
GittiGidiyor Mağaza Açma Rehberi
E-ticaret dünyasına adım atmak istiyorsanız, GittiGidiyor satış yapmak için en ideal sanal pazar yerlerinden biridir. Kapısını hem bireysel hem de kurumsal satıcılara açmış olan platform, bu sayede ürün çeşidini artırmış...
27 Ekim 2021
Markethinkers
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak, e ticaret iş fikirleri / e ticaret fikirleri bulmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Yeni bir iş fikri bulmak kimi zaman zor olabiliyor. Yenilikleri takip etmek, tüketicilerin yaşadıkları sorunları...
27 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir?
E-posta pazarlamada video içerikler nasıl kullanılabilir? E-posta pazarlamada video içerik kullanımı ile ilgili dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? Bu ve e-posta pazarlamada video kullanımı ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu...
24 Ekim 2017
Sinan Oypan
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticaret sitenizdeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebilirsiniz? 2. Bölüm
Dünkü yazımızda e-ticaret sitelerindeki olumsuz yorumlarla nasıl baş edebileceğinize dair bir giriş yapmış ve olumsuz yorum yapan kullanıcı profillerini sizlerle paylaşmıştık. Bu profilleri belirlemek ve tanımak, olumsuz yorumlara...
25 Mart 2017
Sinan Oypan
Mobil SEO Nedir? Siteniz için Mobil SEO Rehberi
Mobil SEO Nedir? Siteniz için Mobil SEO Rehberi
E-ticaret sitesi sahibiyseniz SEO konusunda en azından temel bir bilginiz vardır. Fakat mobil SEO, daha farklı bir operasyondur. Sitenizin arama motorunda üst sıralarda görünmesini ve daha fazla ziyaretçi çekmesini sağlayan SEO, masaüstü...
20 Aralık 2021
Markethinkers
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Kampanya dönemlerinde site trafiğiniz için kontrol etmeniz gereken 4 kriter
Yılbaşının yaklaşmasıyla beraber e-ticaret sektöründe yer alan firmalar birçok kampanya çalışmasına girmeye başlıyor. Henüz yılbaşı ile ilgili kampanyaları çok fazla görmüyor olsak da öncesinde bu çalışmalar için...
19 Kasım 2016
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Yeni başlayanlar için girişim pazarlama ipuçları
Girişim pazarlama ipuçlarıyla, yeni kurduğunuz işinizin tanıtımı doğru ve verimli bir şekilde yaparak, işinizi büyütmek için ilk adımlarınızı atabilirsiniz. Başlangıçta düşük bütçeli pazarlama çalışmaları yaparak,...
19 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin