fbpx

E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler

28 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi, web sitenizin hızlı çalışması, gelen trafiği kaldırabilmesi ve sitenin güvenliği açısından oldukça önemli bir süreçtir. Güvenli bir hosting üzerine altyapınızı kurmanın yanı sıra seçeceğiniz hosting firmasının size sağladığı hizmetleri de araştırmanız önemlidir. Bu süreçte nelere dikkat etmeniz ve bilmeniz gerektiğini de bu rehberimizde ele alacağız.

E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler

Güçlü güvenlik önlemleri

İnternet üzerinde kötü niyetli kişiler tarafından web sitelerine birçok saldırı yapılmakta. Özellikle e-ticaret şirketleri bu tür saldırlardan daha fazla etkilenmektedir; çünkü şirket bilgilerinin yanı sıra kullanıcı bilgilerinin de açığa çıkma ihtimali bulunmaktadır. Bu sebeple de e-ticaret sitenizin güvenli bir hosting yani sunucu üzerinde bulunması önemlidir. Bir hosting firması ile anlaşmadan önce ne tür güvenlik önlemleri aldıklarını öğrenmeniz oldukça önemlidir. Güvenlik önlemlerinin olmaması, şirketinize pahalıya patlayacağı gibi güvenilirliğinizi de ciddi şekilde sarsacaktır.

Yüksek hız kapasitesi

E ticaret hosting seçiminde özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri de sunucuların hız kapasitesidir. Veri trafiğini aktarım hızı ve cevap süreleri, e ticaret sitenizin açılma hızını da doğrudan etkileyeceği için, sunucuların yüksek hız kapasiteleri olması gerekmektedir. Günümüzde normal bir kullanıcının, bir web sitesinin açılması için beklediği süre 1 ile 3 saniye arasındadır. Bu sürenin üzerindeki zamanlarda kullanıcıların büyük bir bölümü site açılmadığı için sayfayı terk edebilmektedir. Tabii ki site açılma hızını belirleyen birçok faktör bulunmakta; ancak sunucuların yanıt süreleri de bu faktörlerden biridir. Site açılma hızını etkileyen diğer faktörleri öğrenmek ve açılma hızını artırmak için neler yapabileceğinizi aşağıdaki rehberlerimizde bulabilirsiniz. İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz? İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

Güçlü veritabanı performansı

E ticaret hosting seçiminizde veritabanının performansını da öğrenmeniz gerekli. Veritabanı çok üzerinde durulmayan bir konu gibi gelse de aslında e-ticaret sitenizin performansını doğrudan etkilemektedir. Ziyaretçileriniz sadece ürün sayfalarını tek tek gezmeyeceklerdir. Bunun yanı sıra site içi arama özelliği ile belli anahtar kelimeler üzerinden de arama yapacaklardır. Sayfalarınızın doğru indekslenmesi ve aranan anahtar kelimelerine doğru bir şekilde yanıt vererek, kullanıcılara bu sayfaları sunabilmesi gerekir. Site içi arama özelliği, geniş ürün yelpazesi bulunan e-ticaret firmaları için gerekli bir özelliktir ve bu özelliğin de verimli çalışabilmesi için veritabanı performansının yüksek olması gerekir. İlgili rehber: Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Bant genişliği ve esnekliği

E ticaret hosting seçimi sırasında özellikle üzerinde durmanız gerekenlerden biri de sunucunun size sunduğu bant genişliğidir. Bant genişliği, belli bir zaman dilimi içerisinde sitenize gelen trafiği ve site üzerinde yapılan işlemlerin limitini belirlemektedir. Bant genişliğinin limitli olması, bir reklam kampanyası sonrası ya da yoğun bir dönem içerisinde oluşabilecek yüksek trafiklerde sitenin çökmesine neden olacaktır. Yeni bir girişimseniz ve maliyetlerinizi düşük tutmak istiyorsanız, limitli bant genişliği olan sunuculara yönelebilirsiniz; ancak belli bir trafik hacmine ulaştığınızda bu bant genişliğini artırmanız gerekecektir. Hosting seçimi sırasında, paketlerin bant genişliklerine ve ne kadar esnek olduklarına bakın. Bunun yanı sıra paketinizi yükseltme ve yükseltme sırasında işlemlerin ne kadar hızlı yapılabildiğini de araştırmanız önemli.

Yedek ve bakım seçenekleri

Hosting firmasının, kendi hizmet ve arçlarının ne sıklıkta bakıma girdiğini ya da hizmetlerin ne sürede güncellendiğini ve bunun maddi olarak size nasıl yansıtıldığını da öğrenmeniz gerekir. Hosting üzerinde yapılan bakım çalışmaları e-ticaret sitenizi de doğrudan etkileyeceği için, bu bakım zamanları konusunda size nasıl bir çözüm sağladıklarını ya da nasıl haber verdiklerini araştırmanız önemlidir. Bununla beraber hosting firması hangi sıklıkta sunucuların yedeklerini tutuyor ve bu yedeklerin kapsamının ne olduğunu da öğrenmelisiniz. Hosting firmanızın düzenli olarak yedek tutması ve ihtiyaç halinde bu yedekleri tekrar sisteminize yüklemeleri oldukça önemli. Herhangi bir sebeple siteniz çöktüğünde ya da bir sorun olduğunda son yedek anına dönmeniz gerekir. Birçok hosting firması günümüzde haftalık yedekler tutmaktadır. Önemli bilgilendirme: Çalıştığınız hosting firması sitenizin yedeğini alıyor olsa dahi; yaşanabilecek talihsiz olaylar, doğal afetler ve benzeri durumlarda, hosting firması bu yedekleri kaybedebilir ya da çok eskiye yönelik yedeklere sahip olabilir. Bu durumda da yaptığınız çalışmaları kaybetme ihtimaliniz olur. Bu sebeple de hosting firmasının tuttuğu yedekler haricinde, siz de kendi e-ticaret sitenizin yedeğini manuel olarak alarak, harici bir cihaz üzerinde saklamanız önemlidir. Belli aralıklarla bu yedekleri tutmanız, yaşanan bir problem durumunda elinizde alternatif bir yedeğin bulunmasını sağlar.

Müşteri desteği

E ticaret hosting seçimi yaparken, müşteri desteği konusunda da bilgi almanız gerekiyor. Gelen taleplerin ortalama olarak ne kadar sürede yanıtlandığının yanı sıra ne kadar detaylı bir hizmet sunulduğunu; sunulan destek hizmetlerinin hangilerinin ücretli hangilerinin ücretsiz olduğunu araştırmanız da bu süreçte oldukça önemli. Müşteri desteği konusunda düşük performans gösteren hosting firmaları ile çalıştığınızda, sitenizde bir sorun olduğunda bu sorunun uzun süre devam etmesine neden olur. Bu da para kaybetmenize neden olurken, marka güvenilirliğinizin de zarar görmesine neden olacaktır.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma için neler yapmalısınız?
Sosyal ağlarda takipçi artırma çalışmaları yapmanız, markanızın daha fazla kişiye ulaşmasını sağladığı gibi ürünlerinize talep yaratmak için de önemlidir. Takipçi sayınızı artırmak için sosyal ağlarda yapabileceğiniz...
14 Ekim 2020
Sinan Oypan
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Evden çalışanlar için üretkenlik artırma ipuçları
Bugünlerde birçok firma evden çalışma yöntemine geçiş yaptı ve evden çalışırken üretkenlik artırma da çalışanların problemlerinden biri oldu. Evde çalışmak ofiste çalışmaktan çok daha farklı olduğu için bazı...
7 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular ve yanıtları
E-posta pazarlama ile ilgili en sık sorulan sorular; e-posta gönderimi için en uygun zaman nedir, hangi sıklıkta e-posta göndermek gerekiyor, e-postaların uzunlukları ne kadar olmalı; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
23 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik fikirleri
E-posta pazarlama içerik çalışmalarınızda farklı içerik türlerini denemek, hedef kitlenizle daha önce kurmadığınız iletişim ve etkileşimleri elde etmenize de yardımcı olabilir. E-posta pazarlamayı sadece satış odaklı...
28 Haziran 2018
Sinan Oypan
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarınız için nasıl içerik takvimi hazırlayabilirsiniz?
Blog çalışmalarından verim alabilmek için belli bir planınızın olması oldukça faydalı olmaktadır. Önceden hazırlanmış bir planın olması, içerik konusunda daha detaylı çalışmalar için vakit kazanmanıza yardımcı olacağı...
11 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
E-ticaret firmaları Facebook mesajları nasıl kullanabilir?
Facebook mesajları, müşteri ilişkileri kurmak ve sosyal medya üzerinden müşteri hizmeti sunma konusunda e-ticaret firmalarına önemli bir kaynak sunuyor. Son yıllarda Facebook Messenger uygulaması üzerinden, şirket sayfalarına özel...
19 Nisan 2020
Sinan Oypan
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
Buffer’ın müşteri hizmetlerinden alınacak 3 önemli ders
E-ticarette müşteri memnuniyeti, işin devamlılığı için oldukça önemli faktörlerden biridir. Mutlu müşterilerinizin olması, daha uzun süre ayakta durmanızı sağlayacağı gibi şirketinizin büyüyerek karlı bir hale gelmesine de...
28 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
E-ticaret firmaları Amazon'dan neler öğrenebilir?
Amazon, günümüzdeki en başarlı e-ticaret devlerinden biri ve e-ticaret firmaları da Amazon’un bu başarısından kendilerine dersler çıkarabilirler. Amazon günümüzde tabii ki finansal olarak büyük bir güce sahip olduğu için...
23 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara...
20 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
Yatırım yapmadan önce e-ticaret iş fikirleri nasıl test edilir?
İş fikirleri, her zaman karlı olmayabilir ve e-ticaret sitesi açmadan önce farklı iş fikirleri üzerinde durarak, alternatifleri değerlendirmeniz gerekir. E-ticaret iş fikirleri, her zaman ucuza mal olmayacağı için, yatırım yapmadan...
1 Haziran 2019
Sinan Oypan
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Google Adwords ajansı ile çalışmadan önce bilmeniz gerekenler
Bir Google Adwords ajansı ile çalışmak, Adwords reklam kampanyalarınızdan alacağınız geri dönüşüm ve sonuçları artırmanızı sağlar. Özellikle işini bilen ve bu konuda tecrübeli bir firma ile çalıştığınızda...
9 Temmuz 2020
Sinan Oypan