E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler

28 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E ticaret hosting seçimi, web sitenizin hızlı çalışması, gelen trafiği kaldırabilmesi ve sitenin güvenliği açısından oldukça önemli bir süreçtir. Güvenli bir hosting üzerine altyapınızı kurmanın yanı sıra seçeceğiniz hosting firmasının size sağladığı hizmetleri de araştırmanız önemlidir. Bu süreçte nelere dikkat etmeniz ve bilmeniz gerektiğini de bu rehberimizde ele alacağız.

E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler

Güçlü güvenlik önlemleri

İnternet üzerinde kötü niyetli kişiler tarafından web sitelerine birçok saldırı yapılmakta. Özellikle e-ticaret şirketleri bu tür saldırlardan daha fazla etkilenmektedir; çünkü şirket bilgilerinin yanı sıra kullanıcı bilgilerinin de açığa çıkma ihtimali bulunmaktadır. Bu sebeple de e-ticaret sitenizin güvenli bir hosting yani sunucu üzerinde bulunması önemlidir. Bir hosting firması ile anlaşmadan önce ne tür güvenlik önlemleri aldıklarını öğrenmeniz oldukça önemlidir. Güvenlik önlemlerinin olmaması, şirketinize pahalıya patlayacağı gibi güvenilirliğinizi de ciddi şekilde sarsacaktır.

Yüksek hız kapasitesi

E ticaret hosting seçiminde özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri de sunucuların hız kapasitesidir. Veri trafiğini aktarım hızı ve cevap süreleri, e ticaret sitenizin açılma hızını da doğrudan etkileyeceği için, sunucuların yüksek hız kapasiteleri olması gerekmektedir. Günümüzde normal bir kullanıcının, bir web sitesinin açılması için beklediği süre 1 ile 3 saniye arasındadır. Bu sürenin üzerindeki zamanlarda kullanıcıların büyük bir bölümü site açılmadığı için sayfayı terk edebilmektedir. Tabii ki site açılma hızını belirleyen birçok faktör bulunmakta; ancak sunucuların yanıt süreleri de bu faktörlerden biridir. Site açılma hızını etkileyen diğer faktörleri öğrenmek ve açılma hızını artırmak için neler yapabileceğinizi aşağıdaki rehberlerimizde bulabilirsiniz. İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz? İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

Güçlü veritabanı performansı

E ticaret hosting seçiminizde veritabanının performansını da öğrenmeniz gerekli. Veritabanı çok üzerinde durulmayan bir konu gibi gelse de aslında e-ticaret sitenizin performansını doğrudan etkilemektedir. Ziyaretçileriniz sadece ürün sayfalarını tek tek gezmeyeceklerdir. Bunun yanı sıra site içi arama özelliği ile belli anahtar kelimeler üzerinden de arama yapacaklardır. Sayfalarınızın doğru indekslenmesi ve aranan anahtar kelimelerine doğru bir şekilde yanıt vererek, kullanıcılara bu sayfaları sunabilmesi gerekir. Site içi arama özelliği, geniş ürün yelpazesi bulunan e-ticaret firmaları için gerekli bir özelliktir ve bu özelliğin de verimli çalışabilmesi için veritabanı performansının yüksek olması gerekir. İlgili rehber: Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Bant genişliği ve esnekliği

E ticaret hosting seçimi sırasında özellikle üzerinde durmanız gerekenlerden biri de sunucunun size sunduğu bant genişliğidir. Bant genişliği, belli bir zaman dilimi içerisinde sitenize gelen trafiği ve site üzerinde yapılan işlemlerin limitini belirlemektedir. Bant genişliğinin limitli olması, bir reklam kampanyası sonrası ya da yoğun bir dönem içerisinde oluşabilecek yüksek trafiklerde sitenin çökmesine neden olacaktır. Yeni bir girişimseniz ve maliyetlerinizi düşük tutmak istiyorsanız, limitli bant genişliği olan sunuculara yönelebilirsiniz; ancak belli bir trafik hacmine ulaştığınızda bu bant genişliğini artırmanız gerekecektir. Hosting seçimi sırasında, paketlerin bant genişliklerine ve ne kadar esnek olduklarına bakın. Bunun yanı sıra paketinizi yükseltme ve yükseltme sırasında işlemlerin ne kadar hızlı yapılabildiğini de araştırmanız önemli.

Yedek ve bakım seçenekleri

Hosting firmasının, kendi hizmet ve arçlarının ne sıklıkta bakıma girdiğini ya da hizmetlerin ne sürede güncellendiğini ve bunun maddi olarak size nasıl yansıtıldığını da öğrenmeniz gerekir. Hosting üzerinde yapılan bakım çalışmaları e-ticaret sitenizi de doğrudan etkileyeceği için, bu bakım zamanları konusunda size nasıl bir çözüm sağladıklarını ya da nasıl haber verdiklerini araştırmanız önemlidir. Bununla beraber hosting firması hangi sıklıkta sunucuların yedeklerini tutuyor ve bu yedeklerin kapsamının ne olduğunu da öğrenmelisiniz. Hosting firmanızın düzenli olarak yedek tutması ve ihtiyaç halinde bu yedekleri tekrar sisteminize yüklemeleri oldukça önemli. Herhangi bir sebeple siteniz çöktüğünde ya da bir sorun olduğunda son yedek anına dönmeniz gerekir. Birçok hosting firması günümüzde haftalık yedekler tutmaktadır. Önemli bilgilendirme: Çalıştığınız hosting firması sitenizin yedeğini alıyor olsa dahi; yaşanabilecek talihsiz olaylar, doğal afetler ve benzeri durumlarda, hosting firması bu yedekleri kaybedebilir ya da çok eskiye yönelik yedeklere sahip olabilir. Bu durumda da yaptığınız çalışmaları kaybetme ihtimaliniz olur. Bu sebeple de hosting firmasının tuttuğu yedekler haricinde, siz de kendi e-ticaret sitenizin yedeğini manuel olarak alarak, harici bir cihaz üzerinde saklamanız önemlidir. Belli aralıklarla bu yedekleri tutmanız, yaşanan bir problem durumunda elinizde alternatif bir yedeğin bulunmasını sağlar.

Müşteri desteği

E ticaret hosting seçimi yaparken, müşteri desteği konusunda da bilgi almanız gerekiyor. Gelen taleplerin ortalama olarak ne kadar sürede yanıtlandığının yanı sıra ne kadar detaylı bir hizmet sunulduğunu; sunulan destek hizmetlerinin hangilerinin ücretli hangilerinin ücretsiz olduğunu araştırmanız da bu süreçte oldukça önemli. Müşteri desteği konusunda düşük performans gösteren hosting firmaları ile çalıştığınızda, sitenizde bir sorun olduğunda bu sorunun uzun süre devam etmesine neden olur. Bu da para kaybetmenize neden olurken, marka güvenilirliğinizin de zarar görmesine neden olacaktır.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sanal Mağaza Açmak İsteyenlere Öneriler
Sanal mağaza açmak, sanal dükkan açmak, online mağaza açmak, internet mağazası açmak, sanal pazar açmak, sanal market kurmak vb ne derseniz deyin; tek bir başlık altında topladığımızda internette mağaza açmak ili ilgili tüm merak...
24 Mayıs 2016
Ideasoft Admin
Site içi SEO nasıl yapılır? | On Page SEO
Site içi SEO, (on page SEO) internet üzerinde yayın yapan ve organik olarak trafik çekmek isteyen tüm web siteleri için oldukça önemlidir. SEO çalışmaları ile site içi SEO çalışmaları yapmak, web sitenin arama motorlarına uyumlu...
16 Ekim 2019
Sinan Oypan
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler
E-ticarette mart ayında çok satılan ürünler ve mart ayında satışı azalan ürünler koronavirüs nedeniyle şekil değiştirdi. Küresel salgın ile mücadele edilen bir dönemden geçen tüketiciler, e-ticaret sitelerinden...
7 Nisan 2020
İbrahim Çelebi
Youtube takipçi sayısını artırmak için neler yapmanız gerekiyor?
Youtube video içerik üretimi yapan ve video reklam veren firmalar için önemli platformlardan biri. Bu da Youtube takipçi sayısını artırmanız anlamına geliyor. Youtube takipçi sayısını artırmak, videolarınızın daha fazla...
6 Aralık 2018
Sinan Oypan
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Sinan Oypan
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitelerinde ürün karşılaştırma özelliğini kullanıcılara sunmak, satın alma sürecinde tüketicilerin kararlarını daha etkili bir şekilde vermelerini sağlar. Ürün karşılaştırma özelliğini etkili bir şekilde...
25 Aralık 2019
Sinan Oypan
Ürün pazarlama çalışmalarını daha iyi hale nasıl getirebilirsiniz?
Ürün pazarlama çalışmaları, pazardaki talebi artırarak, tüketicilerin bu ürüne olan ilgi ve merakını artırmanıza yardımcı olur. Önceki günlerde ürün pazarlamasının ne olduğunu ürün pazarlama yaparken dikkat etmeniz gereken...
11 Nisan 2020
Sinan Oypan
E ticarette şirket kurmak neden gerekli ve önemli?
E-ticaret sitesi kurmak, internetten satış yapmak veya online mağazanız ile kendi işinizi kurmak için için şirket kurmak gerekmektedir. Şirket kurmak farklı şekillerde yapılabilmektedir. Şahıs, anonim ve limited şirket...
26 Haziran 2020
Sinan Oypan
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri
Adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili mini e-ticaret rehberimize hoşgeldiniz. Bu yazımızda adwords anahtar kelime eşleme seçenekleri ve özellikleri ile ilgili ayrıntılı bilgiye yer verilmektedir. Adwords...
26 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Sepeti terk edenlere e-posta gönderiminde doğru zamanlama
Sepeti terk edenlere e-posta gönderimi / hatırlatma epostası göndermenin öneminden ve bu çalışmaları yaparken nelere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsetmiştik. Sadece sepette ürün bırakan kullanıcılar nedeniyle, e-ticaret...
29 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamada mutlaka yapmanız gereken çalışmalar
Her firma sosyal medya üzerinde varlık gösteriyor; ancak her firma bu mecralarda üzerinden bekledikleri geri dönüşleri alamıyor. Sosyal medya yönetiminde özellikle dikkat edilmesi gereken bir takım hususlar bulunuyor. Sosyal medya...
3 Nisan 2017
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan