E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler

28 Mayıs 2020
Ferad Osman Sali
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi, web sitenizin hızlı çalışması, gelen trafiği kaldırabilmesi ve sitenin güvenliği açısından oldukça önemli bir süreçtir. Güvenli bir hosting üzerine altyapınızı kurmanın yanı sıra seçeceğiniz hosting firmasının size sağladığı hizmetleri de araştırmanız önemlidir. Bu süreçte nelere dikkat etmeniz ve bilmeniz gerektiğini de bu rehberimizde ele alacağız.

E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler

Güçlü güvenlik önlemleri

İnternet üzerinde kötü niyetli kişiler tarafından web sitelerine birçok saldırı yapılmakta. Özellikle e-ticaret şirketleri bu tür saldırlardan daha fazla etkilenmektedir; çünkü şirket bilgilerinin yanı sıra kullanıcı bilgilerinin de açığa çıkma ihtimali bulunmaktadır. Bu sebeple de e-ticaret sitenizin güvenli bir hosting yani sunucu üzerinde bulunması önemlidir. Bir hosting firması ile anlaşmadan önce ne tür güvenlik önlemleri aldıklarını öğrenmeniz oldukça önemlidir. Güvenlik önlemlerinin olmaması, şirketinize pahalıya patlayacağı gibi güvenilirliğinizi de ciddi şekilde sarsacaktır.

Yüksek hız kapasitesi

E ticaret hosting seçiminde özellikle üzerinde durulması gereken konulardan biri de sunucuların hız kapasitesidir. Veri trafiğini aktarım hızı ve cevap süreleri, e ticaret sitenizin açılma hızını da doğrudan etkileyeceği için, sunucuların yüksek hız kapasiteleri olması gerekmektedir. Günümüzde normal bir kullanıcının, bir web sitesinin açılması için beklediği süre 1 ile 3 saniye arasındadır. Bu sürenin üzerindeki zamanlarda kullanıcıların büyük bir bölümü site açılmadığı için sayfayı terk edebilmektedir. Tabii ki site açılma hızını belirleyen birçok faktör bulunmakta; ancak sunucuların yanıt süreleri de bu faktörlerden biridir. Site açılma hızını etkileyen diğer faktörleri öğrenmek ve açılma hızını artırmak için neler yapabileceğinizi aşağıdaki rehberlerimizde bulabilirsiniz. İlgili rehber: E-ticaret sitenizin açılma hızını artırmak için neler yapabilirsiniz? İlgili rehber: Web site hız testini yapabileceğiniz 5 ücretsiz araç

Güçlü veritabanı performansı

E ticaret altyapı ve hosting seçiminizde veritabanının performansını da öğrenmeniz gerekli. Veritabanı çok üzerinde durulmayan bir konu gibi gelse de aslında e-ticaret sitenizin performansını doğrudan etkilemektedir. Ziyaretçileriniz sadece ürün sayfalarını tek tek gezmeyeceklerdir. Bunun yanı sıra site içi arama özelliği ile belli anahtar kelimeler üzerinden de arama yapacaklardır. Sayfalarınızın doğru indekslenmesi ve aranan anahtar kelimelerine doğru bir şekilde yanıt vererek, kullanıcılara bu sayfaları sunabilmesi gerekir. Site içi arama özelliği, geniş ürün yelpazesi bulunan e-ticaret firmaları için gerekli bir özelliktir ve bu özelliğin de verimli çalışabilmesi için veritabanı performansının yüksek olması gerekir. İlgili rehber: Site içi arama özelliğini geliştirmek için kullanabileceğiniz ipuçları

Bant genişliği ve esnekliği

E ticaret hosting seçimi sırasında özellikle üzerinde durmanız gerekenlerden biri de sunucunun size sunduğu bant genişliğidir. Bant genişliği, belli bir zaman dilimi içerisinde sitenize gelen trafiği ve site üzerinde yapılan işlemlerin limitini belirlemektedir. Bant genişliğinin limitli olması, bir reklam kampanyası sonrası ya da yoğun bir dönem içerisinde oluşabilecek yüksek trafiklerde sitenin çökmesine neden olacaktır. Yeni bir girişimseniz ve maliyetlerinizi düşük tutmak istiyorsanız, limitli bant genişliği olan sunuculara yönelebilirsiniz; ancak belli bir trafik hacmine ulaştığınızda bu bant genişliğini artırmanız gerekecektir. Hosting seçimi sırasında, paketlerin bant genişliklerine ve ne kadar esnek olduklarına bakın. Bunun yanı sıra paketinizi yükseltme ve yükseltme sırasında işlemlerin ne kadar hızlı yapılabildiğini de araştırmanız önemli.

Yedek ve bakım seçenekleri

Hosting firmasının, kendi hizmet ve arçlarının ne sıklıkta bakıma girdiğini ya da hizmetlerin ne sürede güncellendiğini ve bunun maddi olarak size nasıl yansıtıldığını da öğrenmeniz gerekir. Hosting üzerinde yapılan bakım çalışmaları e-ticaret sitenizi de doğrudan etkileyeceği için, bu bakım zamanları konusunda size nasıl bir çözüm sağladıklarını ya da nasıl haber verdiklerini araştırmanız önemlidir. Bununla beraber hosting firması hangi sıklıkta sunucuların yedeklerini tutuyor ve bu yedeklerin kapsamının ne olduğunu da öğrenmelisiniz. Hosting firmanızın düzenli olarak yedek tutması ve ihtiyaç halinde bu yedekleri tekrar sisteminize yüklemeleri oldukça önemli. Herhangi bir sebeple siteniz çöktüğünde ya da bir sorun olduğunda son yedek anına dönmeniz gerekir. Birçok hosting firması günümüzde haftalık yedekler tutmaktadır. Önemli bilgilendirme: Çalıştığınız hosting firması sitenizin yedeğini alıyor olsa dahi; yaşanabilecek talihsiz olaylar, doğal afetler ve benzeri durumlarda, hosting firması bu yedekleri kaybedebilir ya da çok eskiye yönelik yedeklere sahip olabilir. Bu durumda da yaptığınız çalışmaları kaybetme ihtimaliniz olur. Bu sebeple de hosting firmasının tuttuğu yedekler haricinde, siz de kendi e-ticaret sitenizin yedeğini manuel olarak alarak, harici bir cihaz üzerinde saklamanız önemlidir. Belli aralıklarla bu yedekleri tutmanız, yaşanan bir problem durumunda elinizde alternatif bir yedeğin bulunmasını sağlar.

Müşteri desteği

E ticaret hosting seçimi yaparken, müşteri desteği konusunda da bilgi almanız gerekiyor. Gelen taleplerin ortalama olarak ne kadar sürede yanıtlandığının yanı sıra ne kadar detaylı bir hizmet sunulduğunu; sunulan destek hizmetlerinin hangilerinin ücretli hangilerinin ücretsiz olduğunu araştırmanız da bu süreçte oldukça önemli. Müşteri desteği konusunda düşük performans gösteren hosting firmaları ile çalıştığınızda, sitenizde bir sorun olduğunda bu sorunun uzun süre devam etmesine neden olur. Bu da para kaybetmenize neden olurken, marka güvenilirliğinizin de zarar görmesine neden olacaktır.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Stoksuz E-ticaret Nedir? Stoksuz E-ticaret Nasıl Yapılır?
Stoksuz E-ticaret Nedir? Stoksuz E-ticaret Nasıl Yapılır?
Son yıllarda birçok faaliyet gibi alışverişin de dijital mecralara kayması, internetin çok büyük bir ticaret sahasına dönüşmesine neden oldu. Bu saha her geçen gün genişliyor ve buna bağlı olarak e-ticaret pastası büyüyor....
2 Kasım 2021
Savaş Çetinkaya
Ticaret Odası Kaydı Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Ticaret Odası Kaydı Nedir? E-Ticaret İçin Neden Önemlidir?
Ticari işletme ve tacirin, işletme sahibinin tüm bilgilerini ve kayıtlarını içeren resmi belgelere ticaret odası kaydı denmektedir. Eğer e-ticaret yapacaksanız şahıs şirketi bile olsa bir tane kurmanız gerekir. Bunun için de ticari...
23 Aralık 2022
Ferad Osman Sali
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Ferad Osman Sali
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Ferad Osman Sali
B2B Ana Sayfa Tasarımında Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?
B2B Ana Sayfa Tasarımında Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?
Ana sayfa tasarımları her web site için oldukça önemlidir. Ziyaretçilerin ilk teması çoğunlukla web sitelerin ana sayfalarıyla olur ve bu sebeple de ana sayfa üzerindeki unsurlar daha kritik bir rol oynar. Ziyaretçileri site üzerinde...
24 Eylül 2022
Savaş Çetinkaya
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medyanın psikolojisini anlayarak pazarlama çalışmalarınızı geliştirin
Sosyal medya pazarlama markaların sıklıkla kullandığı pazarlama yöntemlerinden biri. Markaların sosyal ağlara bu kadar yönelmesinin sebebini ise, internet kullanıcılarının günlük zamanlarının önemli bir bölümünü bu mecralarda...
12 Temmuz 2017
Ferad Osman Sali