E-ticaret Blog

Inbound marketing nedir? E-ticaret siteleri Inbound pazarlamayı nasıl kullanabilir?

Geleneksel pazarlama çalışmalarına karşın 2005 yılında ortaya atılmış olan Inbound marketing, firmaların ürün ya da hizmetleriyle doğrudan ilgili olabilecek tüketici kitlelerine ulaşmalarını amaçlayan bir pazarlama yöntemi. İçerik odaklı olan Inboud marketing, müşterilerin satın alma süreçlerine müdahale edilerek, onların satın alma kararlarını değiştirmeye odaklanmakta. E-ticaret şirketleri, geleneksel pazarlama çalışmalarındansa bu çalışmalara odaklanarak, geri dönüşümlerini artırabilirler. Bu...

Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?

Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin birçok farklı sebebi bulunuyor; ama daha farklı bir bakış açısı ise, markalar sosyal medya pazarlama çalışmaları hakkında neler düşünüyorlar? Buffer ve Social Chain’in 1800’den fazla pazarlama uzmanı...

Satış odaklı video içeriklerde yapmaktan kaçınmanız gerekenler

Satış odaklı video içerik üretimi sırasında bazı konuların üzerinde özellikle durarak, videolarınızın kalitesini artırmanız oldukça önemli. Bu videoların belli bir geri dönüşüm sağlayabilmesi için bir takım kuralları uygulamanız ve videolarınızı tüketicilerin ilgi duyabileceği ve onların hoşuna gidebileceği şekilde hazırlamalısınız. Satış odaklı video içerik üretimi sırasında video içeriğinin yanı sıra, videodaki duruşunuz, konuşmanız, videonun kalitesi ve...

Influencer pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler | 2019

Influencer pazarlama, sosyal ağlar ya da dijital yayınlar üzerinde, genellikle yüksek takipçiye sahip tanınmış kişi ya da profillerle yapılan pazarlama çalışmalarıdır. Bu tanınmış kişi ya da hesaplar, markalarla iş birliği içerisine girerek, onların ürün ya da hizmetlerini kendi kanalları üzerinden paylaşarak, kendi takipçi kitlelerine bu içeriklerin tanıtımı yaparlar. Influencer pazarlama Geçtiğimiz yıllarda Twitter üzerinde oldukça...

Kendi işini kurmak isteyenlerin bilmesi gereken 5 önemli konu

İş kurmak ve kendinize ait bir şirket sahibi olmak size farklı fırsat kapılarını açabileceği gibi hayalini kurduğunuz işin de sahibi olmanın ilk adımlarını atmanızı sağlar. İş kurmak için birçok farklı konu hakkında bilgi sahibi olmanız gerektiği için, kendi işinizi kurmadan önce bazı önemli konuları bilmeniz önemlidir. Yeni bir iş kurmak için gerekli olan altyapıya sahip...

E-ticaret sitenizin Twitter takipçi sayısını artırmak için neler yapmalısınız?

Twitter takipçi artırma çalışmaları, e-ticaret sitenizin Twitter üzerindeki etkileşimlerini ve geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemli. Organik olarak takipçi artırma çalışmaları yapmak, doğrudan sizinle ilgilenen bir kitleye ulaşmanızı sağlarken, buradan elde edeceğiniz geri dönüşümlerin kalitesini de artıracaktır. Organik olarak trafik artırma çalışmaları yapmak bu açıdan önemlidir ve sahte takipçilerden kaçınmanız gerekir. İlgili rehber: Sahte takipçi...

Her e-ticaret sitesinde olması gereken 72 özellik (İnfografik)

Her e-ticaret sitesi içerisinde bazı özelliklerin olması gerekir ve bu özelliklerin herbirinin farklı amacı bulunur. Sıfırdan bir e-ticaret sitesi kurarken bu özellikleri web sitenize eklemeniz faydalı olacaktır. Bu unsurların olmaması sitenizin tam kapasiteyle çalışamamasına hatta siteniz üzerinden geri dönüşüm edinememenize de neden olabilir. WebAlive’ın hazırladığı infografik, her e-ticaret sitesi üzerinde bulunması gereken temel 72 özelliği...

E-ticarette başarı için kalite içerik üretmek neden önemli?

Kaliteli içerik üretmek, e-ticarette başarılı olmak için önemli detaylardan biri olduğu için e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biridir. E-ticaret siteniz üzerinde iyi bir kullanıcı deneyimi sağlayabilir, görsel olarak cazibe yaratabilir, hedef kitlenizi iyi analiz etmiş olabilirsininiz; fakat onların satın alma kararlarını etkileyecek ve tüketicileri ikna edecek içerikleriniz olmadan, sitenize gelen trafiği geri dönüşüme...

2019’da bilmeniz gereken Twitter istatistikleri

2019’da öne çıkan ve bilmeniz gereken Twitter istatistik verileri, Twitter üzerinde yaptığınız pazarlama ve reklam çalışmalarında size yardımcı olacaktır. Günümüzde popülerli devam eden ve halen aktif bir kullanıcı tabanının olması ve tüketicilerin markalara ulaşmak için tercih ettiği mecralardan biri olması nedeniyle Twitter istatistik verilerini incelemek ve analiz etmek önemlidir. Birçok farklı kaynağın yaptığı araştırmalardan alınan...

Şirketinizin kredi notunu yükseltmek için yapabileceğiniz çalışmalar

Kredi notu yükseltmek, bankalardan kredi ve kredi kartı alımlarınız sürecindeki etkenlerden biri olduğu için şirketiniz için de önemlidir. Şirketinizin kredi notunu yükseltmeniz, gerekli olan nakit akışını sağlamak ya da işinizi büyütmek için kredi alımlarınızı daha kolay bir hale getirecektir. Ancak öncelikle kredi notunun ne olduğunu ele alım. Kredi notu nedir? Kredi notu, bankalardan kredi alımlarının...

Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar

Adwords reklam çalışmaları doğru yapılmadığında ya da reklam kampanyaları doğru optimize edilmediğinde para kaybedilmesine neden olur. Reklam optimizasyonları üzerinde çalışılarak Adwords kampanyalarınızdan daha çok geri dönüşüm alabilir ve elinizdeki bütçeyi daha iyi yönetebilirsiniz. Tabii ki bazı hatalar da reklam verenlerin para kaybetmesine neden oluyor. Sık yapılan bu hatalar Adwords reklam kampanyalarından iyi sonuçlar alınamamasına neden...

Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?

Video içerik stratejileri, günümüzde işletmelerin asıl strateji odakları haline gelmeye başlamasıyla beraber, pazarlama ve reklam stratejilerinin de önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2016’da popülerleşmeye başlayan ve 2017’de de yükselmeye başlayan video içerikler, 2018’de de markaların pazarlama stratejilerinin merkezinde yer almaya başladı. 2019’da da bu durum böyle devam edeceği gibi farklı video içerik formatlarının denemesine başladı. Neden...

Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu

Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli hayatımızda olması ve hayatı kolaylaştırıyor olması da mobil ticaretin rolünü de önemli derece etkiliyor. Kullanıcı alışkanlılarının mobil cihazlara kaymasıyla beraber de e-ticaret sitelerinin web sitelerini mobil ticaret optimizasyonu yapmasını...

50 büyük e-ticaret sitesinin analizinden öne çıkan önemli bilgiler

Günümüzde bir e-ticaret sitesi kurmak tek başına yeterli değil, işinizi büyütmek için doğru adımları atmanız, sitenizi iyi tasarlamanız, altyapınızı iyi kurmanız gerekir. Büyük ve başarılı e-ticaret siteleri bunları iyi bir şekilde başardıkları için oldukları yerlere ulaşmışlardır ve onların yaptığı çalışmaları incelemek, kendi işinizi büyütmek için de size yol gösterecektir. Volusion’ın 50 büyük e-ticaret sitesi üzerinde...

Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?

Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde, birçok farklı kanal yer alır ve tüketicilere bu farklı kanallar üzerinden hizmet sunulur. Birden fazla kanal üzerinde müşteri hizmetleri sunmak, hizmet kalitesini artırırken, farklı beklentileri olan müşterilere de hitap edilmesini sağlar. Çok kanallı bir müşteri hizmetleri servisinde herbir kanal için ilgili bir ekibin olması idealdir; ancak küçük işletmeler de bu...

Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?

Ana e-ticaret şirketinizin yanı sıra, farklı ürün satışları yapmak ya da pazarda farklı bir rakip firma algısı yaratmak için yan marka kurabilirsiniz. Tabii ki yan marka kurduğunuzda, akla gelen sorulardan biri bu marka için yeni bir web sitesi açmak gerekiyor mu oluyor. Yan markanızın asıl odağı ve amacı bu sorunun cevabında önemli bir rol oynuyor....

2019'da video içerikler pazarlamada nasıl konumlanacak?

Video içerik üretimi günümüzde pazarlama ve reklam çalışmalarında oldukça önemli bir yere sahip olmaya başladı. Eskiden çoğunlukla TV odağında olan video içerikler, artık sosyal mecralar üzerinde popülerliğini koruyor. Video içerik üretiminin kolaylaşması ve kullanıcıların da bu içeriklerle daha fazla etkileşime girmesi de içerik üreticilerini video üretimine yönlendiriyor. Tabii ki video içerik üretiminde birçok detay bulunduğu...

2019'da görsel içerik pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken istatistikler (İnfografik)

Görsel içerik pazarlama her geçen daha önemli olmaya başlıyor ve içerik paylaşımlarında görsel içeriklerin olması, geri dönüşümleri de artırıyor. Yazılı içeriklerin yerini alan görseller, kullanıcıların dikkatini daha fazla çektiği gibi içerikleri de daha bilgilendirici ya da eğlenceli hale getirebiliyor. Dünya genelindeki pazarlamacı ve reklamcılar, görsel içeriklerin gücünü bir süredir kullanmakta ve önümüzdeki dönemlerde de görseller...

Dijital pazarlamada PPC reklamların size sağlayacağı avantajlar nelerdir?

Dijital pazarlama çalışmalarında PPC reklam yöntemini kullanmak size birçok farklı konuda fayda sağlar. Tıklama başına maliyet anlamına gelen PPC, reklam bütçesinin nasıl harcanacağını belirlendiği bir metoddur ve farklı dijital platformlarda reklam çalışmaları yaparken, PPC yönteminden yararlanabilirsiniz. Dijital pazarlama çalışmalarını birçok farklı kanal üzerinde gerçekleştirebildiğiniz için, farklı kanallar üzerinde farklı ödeme metodları kullanmanız gerekebilir; ancak PPC...

Hiyerarşik kategori yönetimi e-ticaret sitenizde satışları nasıl artırır?

Kategori yönetimi, ürünleri belli bir sıra ve düzen içerisinde e-ticaret sitenizde listelemek satışlarınıza etki eden faktörler arasında yer alıyor. Kategori yönetimini yaparken hiyerarşik bir düzen kullanmak ve kategorileri belli başlıklar altında toplamak ve bölmek de kullanıcıların aradıkları ürünlere daha kolay ulaşmalarını sağlayacağı gibi navigasyonel kolaylık da sağlar. Hiyerarşik kategori yönetimi yapmak için de öncelikle bunun...

E-ticaret ile ilgili Detaylı Bilgi Alın

Karar vermenize yardımcı olalım.
Paketlerimiz ile ilgili müşteri temsilcilerimiz sizi arasın.

E-Bültene Kayıt Olun