2024 KOBİ E-Ticaret Raporu: E-Ticaretin Yükselişi Sürüyor

Yazar: Selin Tozar   -   Güncellenme Tarihi: 12.02.2025
2024 KOBİ E-Ticaret Raporu: E-Ticaretin Yükselişi Sürüyor

Tüm dünyada e-ticaret pazarının büyümesi istikrarlı bir şekilde devam ederken IdeaSoft’a güvenen KOBİ’lerle birlikte 2024 yılında birçok başarıya imza attık. IdeaSoft’lu KOBİ’ler geçtiğimiz yıl 130 milyondan fazla ürün satışı gerçekleştirerek 24 milyar TL’yi aşan hacme ulaştılar. Gelin, IdeaSoft e-ticaret altyapısını kullanan küçük ve orta ölçekli işletmeler için 2024 yılının nasıl geçtiğine yakından bakalım.

2024 Yılının Öne Çıkan Rakamları

2024 e-ticarete inanan KOBİ’lerin her açıdan yükselişi yakaladığı ve başarılarına tanıklık ettiğimiz bir yıl oldu. Kendi e-ticaret sitesini kurmak için IdeaSoft’un çözümlerini tercih eden işletmeler 2024 yılında, bir önceki yıla kıyasla %59 oranında artış ile 24 milyar TL’lik satış hacmine ulaştı.

Geçtiğimiz yıl IdeaSoft’lu işletmelerin çevrimiçi olarak satışını gerçekleştirdiği ürün sayısı ise yaklaşık 27 milyon artarak tam 130,167,837 adete ulaştı. Bir önceki yıl 11,13 olan sepetteki ortalama ürün adedi ise 2024 yılında 19,17’ye yükseldi. Ortalama sepet tutarı ise bir önceki yıla göre 114.68% artış göstererek 3.673,62 TL olarak kayıtlara geçti.

Mobil sipariş oranı %65,23 ile tüm siparişler içerisinde çoğunluğunu korusa da bir önceki yıla kıyasla daha fazla tüketici masaüstü siparişi tercih etti.

IdeaSoft e-ticaret altyapısını kullanan işletmeler tarafından alınan siparişlerin bölgelere göre dağılımı değişmezken İstanbul’un da dahil olduğu Marmara Bölgesi %41,87 ile en çok siparişin oluşturulduğu bölge oldu.

Hemen E-ticaret'e Başlayın!

E-ticaret adım atmadan önce, IdeaSoft e-ticaret yazılımlarını ücretsiz deneyebilirsiniz.

image

Bir önceki yıla kıyasla 2024 yılında daha fazla işletme ürünlerini ücretsiz kargo seçeneği ile sunmaya başladı.

Siparişlerin mevsimlere göre dağılımı ise bir önceki yıla kıyasla çok daha dengeli bir şekilde gerçekleşti. En çok sipariş %27,71 ile ilkbahar aylarında kaydedilirken siparişlerin en az yoğun olduğu dönem ise %22,04 ile yaz oldu.

IdeaSoft kullanan işletmeler için %17,43 sipariş oranı ile bir önceki yılda olduğu gibi Salı günleri haftanın en yoğun günü olurken en yoğun saatleri ise gündüz 14-15 ve gece 22-23 arası oldu.

Geçtiğimiz yıl ikinci sırada yer alan kapıda ödeme seçeneği yüzde 12,59 düşüş ile 2024 yılında en az tercih edilen ödeme yöntemi haline geldi. Kredi kartı seçeneği ise önceki yıla kıyasla çok daha fazla tercih edilerek ilk sıradaki yerini korudu. Tek Çekim seçeneği ise kartlı ödemeyi seçenlerin ilk tercihi olmayı sürdürdü.

Ciro bazlı büyümede %176,07 ile Cep Telefonu Aksesuarları sektörü ilk sırada yer aldı. 2024 yılında %102,54 büyüme kaydeden Motosiklet ve Ekipmanları ise listenin 10. sırasında.

2024 yılında IdeaSoft altyapısına güvenen KOBİ’ler içerisinde sipariş sayısına göre %46,73 artış gösteren Elektrik Malzemeleri sektörü ilk sırada yer aldı. Aynı sıralama da %19,98 büyüme kaydeden Saat ve Optik ürünleri sektörü ise sıralamada 10. olarak kendisine yer buldu.

Mobil Alışveriş Popülerliğini Koruyor

Mobil uyumlu alışveriş deneyimi işletmeler için önemini korumaya devam ediyor. 2024 yılında IdeaSoft altyapısını kullanan işletmelerin gerçekleştirdiği satışların %65,25’i mobil cihazlardan gerçekleştirildi. Desktop sipariş sayısı ise bir önceki yıla göre %6,07 artış göstererek tüm siparişlerin %34,77’sini oluşturdu.

Marmara Bölgesi ve İstanbul Zirvede

Bir önceki yıl olduğu gibi Marmara Bölgesi tüm bölgeler arasında %41,87 sipariş oranı ile zirvedeki konumunu korumaya devam ediyor. Marmara Bölgesi’ni tüm siparişlerin %16,67’sının gerçekleştirildiği İç Anadolu bölgesi takip ederken sıralama Karadeniz, Akdeniz, Ege, Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu bölgesi olarak devam etti.

2024 yılında kaydedilen sipariş oranlarına iller bazında baktığımızda ise bir önceki yıla göre ilk üç değişmezken İstanbul %28,53’lük sipariş oranı ile zirvedeki yerini koruyor. İstanbul’u, %9,09 ile Ankara ve %7,03 satış oranı ile İzmir takip ediyor. Geçtiğimiz yıla kıyasla Ardahan, Adıyaman, Bartın ve Muğla ise geride bıraktığımız yılda sipariş hacimlerinde dikkat çekici artış kaydetti.

Ücretsiz Kargo Seçeneği Avantaj Sağlıyor

Ücretsiz kargo seçeneğinin tüketicilere daha cazip geldiği bilinen bir gerçek. IdeaSoft altyapısını kullanan işletmeler gerçekleştirdikleri satışların %53,63’ünü kargo ücreti almadıkları siparişler oluşturdu. Bir önceki yıl ücretsiz kargo seçeneği ile gerçekleşen satışların %47,69 olan oranı 2024 yılında yüzde 50 barajını aşarak %53,63’e yükseldi. Satılan ürünlerin %46,37’si ise kargo ücreti alınarak gerçekleştirildi.

İşletmeler İçin En Yoğun Dönem: İlkbahar

IdeaSoft altyapısını kullanan işletmeler için 2024 yılının dört mevsimi de yoğun geçerken ilkbahar %27,71 oranla en çok siparişin hazırlandığı mevsim oldu. İkinci sırada %26,27 ile kış, %23,98 ile sonbahar ve %22,04 sipariş oranıyla yaz mevsimi takip etti.

En Çok Sipariş Salı Günleri Öğleden Sonraları Verildi

2024 yılında IdeaSoft ile kendi e-ticaret sitesini kuran işletmeler en çok satışı salı günleri gerçekleştirdi. KOBİ’ler tarafından kaydedilen siparişler günlere göre değerlendirildiğinde %17,43 ile Salı günleri bir önceki yılda olduğu gibi en çok sipariş alınan gün olmayı sürdürdü. Pazartesi günleri ise %10,87 sipariş oranıyla geçmiş dönemle benzer şekilde yoğunluğun en az olduğu gün olarak kaydedildi.

IdeaSoft altapısını kullanan e-ticaret siteleri aracılığıyla gerçekleştirilen alışverişler saatlere göre oranlandığında %7,73 ile bir önceki yılla benzer 14-15 saat aralığı günün en çok sipariş alınan zamanı oldu. Akşam saatlerinde ise %5,42 ile 22-23 saat aralığı tüketicilerin alışveriş için yoğun olarak tercih ettiği zaman dilimi olarak öne çıktı. Tüm gün içerisinde ise %0,27 oranı ile saat 05-06 arası alışveriş için en az tercih edilen zaman dilimi olarak son sırada kendisine yer buldu.

Kendi İşinizi Kurun!

E-ticaret'e hemen bugün başlayın! IdeaSoft e-ticaret yazılımlarını ücretsiz deneyebilirsiniz.

image

Ödeme İçin İlk Tercih Kredi Kartı

Bir önceki yıl olduğu gibi 2024’de de kredi kartı ile ödeme tüketicilerin ilk tercihi olmayı sürdürdü. IdeaSoft altyapısını kullanan e-ticaret sitelerinde %11,54 artışla tüm siparişlerin %88,66’sı kredi kartlarıyla gerçekleştirildi. Bir diğer artış görülen ödeme yöntemi olarak Havale-EFT %9,72 oranla halen ikinci sıraya yerleşerek popüler bir ödeme seçeneği olmaya devam etti. Kapıda ödeme seçeneği ise %1,62 ile bir önceki yıla kıyasla daha az siparişte tercih edildi.

IdeaSoft kullanan KOBİ’lerin gerçekleştirdiği 3.500 TL altı sepet tutarına sahip siparişlerin ödemesinde %83,52’si tek çekim yöntemi tercih edildi. Kredi kartına taksit seçeneği ile gerçekleştirilen ödemelerin %5,74’ünde 3 Taksit tercih edilirken %4,12 ile 2 Taksit seçeneği ise ikinci sırada yer aldı.

Temel Gıda Ürünler Sektör Bazında Lider

Bir önceki yıla kıyasla satış hacmi en yüksek 10 sektör listesinde dikkat çeken değişimler yaşandı. Son iki yılın en yüksek satış hacmine sahip Hırdavat ve Yapı Market ürünleri listede 5. sıraya gerilerken 2024 yılında listenin zirvesine Temel Gıda Ürünleri yerleşti.

Tekstil ve Giyim ürünleriyle birlikte Kitap ve Yayınevi ürünleri en yüksek satış hacmine diğer sektörler olarak ilk üçü paylaştı.

Ciro Bazında En Çok Büyüyen: Cep Telefonu ve Aksesuarları

E-ticaret altyapısında IdeaSoft’a güvenen küçük ve orta büyüklükteki işletmeler 2024 yılında birçok başarıya imza atarken ciro bazında en çok büyüme gösteren sektör Cep Telefonu ve Aksesuarları oldu. 2024 yılında 8.784,88 TL sepet ortalaması kaydedilen Cep Telefonu ve Aksesuarları sektörü ciro bazında bir önceki yıla %176,07 büyüme elde etti. Ciro bazında en çok büyüyen sektörlerde birinciyi %150,77 büyüme ile Takı ve Mücevherat ve %147,28 büyüme oranı ile Elektrik Malzemeleri sektörleri takip etti.

En Fazla Sipariş Alan Sektör: Elektrik Malzemeleri

IdeaSoft kullanan KOBİ’leri sipariş adetleri açısından ele aldığımızda ise bir önceki yıla kıyasla sipariş adedini %46,73 oranında artıran Elektrik Malzemeleri sektörü 6,733,12 TL sepet ortalaması ile sipariş adedi bazında en çok büyüyen sektör oldu. 2024 yılında sipariş sayısını %32,19 oranında artıran Avcılık, Kamp ve Outdoor sektörü ikinci sırada yer alırken üçüncü sıraya ise sipariş adedini bir önceki yıla göre %31,52 oranında artıran Ofis ve Kırtasiye Malzemeleri sektörü yerleşti.

Sektördeki 20. yılını kutlayan IdeaSoft, sunduğu yenilikçi çözümler ile işletmelerin e-ticaret yolculuğuna eşlik etmeye devam ediyor. E-ticaret pazarı her geçen gün büyürken işletmelerin karşı karşıya oldukları rekabet de hiç olmadığı kadar artıyor. IdeaSoft, işletmelerin yeni nesil ihtiyaçlarına yanıt veren e-ticaret çözümleriyle işletmelerin rekabet gücünü artırmalarına yardımcı oluyor. KOBİ’lere gelecek stratejilerini hazırlamada yol gösterici olması adına hazırladığımız 2024 KOBİ E-Ticaret Raporu ışığında başarılarla dolu bir yıla imza atmanız dileğiyle.

ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Selin Tozar

Popüler Videolar