Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler

6 Temmuz 2018
Sinan Oypan

E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek için sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız var. Sadık kitleler edinmeden sadece yeni müşterilere bağımlı olmak birçok konuda zarar etmenize ve uzun vadede şirketinizin ayakta kalamamasına neden olacaktır. Müşteri ilişkilerini güçlendirerek, geri dönen ve sürekli olarak sizden alışveriş yapan kitlelere ihtiyacınız vardır. Sadık müşteri kitleleri oluşturmak için de yararlanabileceğiniz bir takım yöntemler bulunuyor. Bu rehberimizde de bu yöntemlerden bazılarını ele alacağız.

Müşterilerinizi ödüllendirin

Müşterilerinizi ödüllendirmeyi farklı şekillerde yapabilirsiniz. Bu illaki bir hediye ürün vermek ya da indirim kuponu sunmak değildir; bunun yerine elle yazılmış teşekkür notları gibi küçük jestler de müşterilerinizi ödüllendimek için kullanılabilir. Müşterilerinize bir değer sunuyor olmanız ve memnuniyetini onlarla paylaşmanız sadık kitleler edinmeniz için önemli bir davranıştır.

Güvenilir olun

Şirketinizin her açıdan güven veriyor olması oldukça önemli. Site tasarımınız, sitenizin güvenliği, ödeme işlemlerindeki güvenlik sadakat için önemlidir ve bunlara ek olarak da müşteri desteğinde tüketicilere güven veriyor olmanız gerekir. Tüketicilerin güvendiği bir firma olmaya başladığınızda, onların sadakatlerini de artırmaya başlarsınız. Özellikle e-ticarette tüketiciler güvendikleri ve bildikleri markalardan alışveriş yapmayı tercih ettikleri için gerekli güven hissiyatını karşı tarafa verdiğinizde, daha sadık kitleler edinmeye de başlarsınız.

Satış kaybetmenize neden olacak olsa da dürüst olun

Özellikle müşteri destek hizmetleri verirken, kimi zaman müşterilerin beklentilerini karşılayamayabilir veya onlara bir çözüm sunamıyor olabilirsiniz. Bu durumda müşterilerinize karşı dürüst davranmayı seçmeniz daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Onları oyalamak yerine onlara karşı dürüst olmanız onların güvenini kazanmanızı da sağlayacaktır.

Amerikan e-ticaret firması Zappos bu davranışı uzun süredir gerçekleştirme ve müşteri memnuniyeti ve sadakati konusunda en bilinen firmalardan biri. Zappos, çoğu zaman kendi elinde olmayan ürünler söz konusu olduğunda rakip firmaları müşterilerine öneren ve onlar için sipariş oluşturması biliniyor. Bu tür davranışlar müşteri memnuniyeti artırdığı için de tüketicilerin firmaya yaklaşımı değişiklik gösteriyor.

Teknoloji iyi olsa da insan dokunuşu oldukça önemli

Özellikle müşteri desteği söz konusu olduğunda firmalar çağrı merkezlerini ve site üzerindeki canlı destek sistemlerini otomasyona geçirebiliyor. Teknolojik olarak bu firmalara birçok avantaj sağlasa da kimi zaman müşteri memnuniyeti konusunda sıkıntılar yaşanabiliyor. Tüketiciler herhangi bir sorun oluştuğunda otomasyon sistemler yerine bir yetkili kişiyle görüşmek isterler. Bu sebeple de otomasyon sistemlerden yararlansanız dahi, müşteri destek sistemlerinizde tüketicilerin görüşebilecekleri müşteri temsilcilerinin olduğundan da emin olun.

Sadık müşterilerinizi belirleyin ve onlara öncelik verin

Hizmet konusunda sadık müşterilerinizi belirlemeniz ve onlara öncelik vermeniz de önemlidir. İnsan ilişkileri konusunda sadık müşterilerinize öncelik vermeniz onlarla olan ilişkilerinizi geliştireceği gibi onların kendilerini daha önemli hissetmelerini de sağlayacaktır.

CRM sistemlerinizde düzenli olarak sizden alışveriş yapan kişileri önceliklendirebilir ya da müşteri temsilcilerinizi bilgilendirerek bu kişilerle olan görüşmelerin öncelikli olacağını bildirebilirsiniz.

Sadık müşterilerinize özel fırsatlar sunun

Müşteri desteğinin yanı sıra sadık müşterilerinize özel kampanya ve fırsatlar da hazırlayabilirsiniz. Yeni ürünleri öncelikli olarak onlara sunabilir, e-posta kampanya çalışmalarıyla onlara özel öneriler, kupon kodları veya fırsatlar gibi kendilerini öncelikli hissettirecek çalışmalar yapabilirsiniz.

Bu tür sadece sadık müşterilerinize özel içerikler sunmanız onların kendilerine daha fazla değer verildiğini hissettirecektir. Bunun yanı sıra e-posta bülten aboneliklerinizi artırmak için de sadık müşterilerinize sunduğunuz hizmetlerin neler olduğunu ele alan eyleme çağrı metinleri hazırlayarak, sitenizi ziyaret eden kullanıcılara, sadık müşterilerin ne gibi avantajlar elde ettiklerini de gösterebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
Tüketiciler son dönemlerde fabrikasyon ürünler yerine biraz daha butik ve el yapımı ürünlere de önem vermeye başladı. Bunun yanı sıra kendi işini kurmak ve internetten satış yapmak isteyen kişiler de kendi ürettikleri ürünleri...
6 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için itibar yönetimi ipuçları
İtibar yönetimi e-ticaret firmalarınun marka bilinirlikleri ve imajları için önemli olduğu gibi müşteri sadakati kazanmaları için de önemlidir. Markaların, itibarlarını doğru bir şekilde yönetmeleri, rekabeti yüksek olan...
14 Nisan 2020
Sinan Oypan
Online işletmenizin para kazandırmamasının 7 sebebi
İnternet üzerinden tüketicilere ulaşmak isteyen firmalar ya da kişiler bir e-ticaret sitesi açarak, buradan satış yapmak istiyor. Çok kaliteli bir siteniz olsa dahi iş sadece burada bitmiyor. Sitenizi kurduktan sonra yapmanız gereken...
1 Ekim 2016
Sinan Oypan
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email marketing hataları arasından en çok yapılan 6 hatayı bu yazımızda ele alacağız. Geri dönüşüm ve cirosal olarak önemli bir yere sahip olan email marketing'de bu 6 hatayı bir daha yapmamak için gelin hep beraber yazımızı...
20 Mart 2018
Sinan Oypan
E ticarette vergilendirme ile ilgili bilmeniz gerekenler
E ticarette vergilendirme süreci, e ticaret vergi çeşitleri, e ticaret fatura kesmek, e ticaret vergilendirilmesi ile ilgili bilmeniz gerekenler, e ticaret vergi mükellefiyeti; özetle e ticaretin vergilendirilmesi /elektronik ticaretin...
30 Kasım 2018
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemini en iyi şekilde geçirmek için neler yapabilirsiniz?
Her yıl olduğu gibi Eylül ayı e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Yaz döneminin sona ermesiyle beraber yeni bir sezonun başlaması satışları artırma konusunda oldukça etkilidir. Yaz döneminin sona ermesi ve okulların da...
4 Eylül 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Teşekkürler Sayfası hazırlarken dikkat edilmesi gerekenler
Geri dönüşümleri ölçümleme ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından teşekkürler sayfaları e-ticaret firmaları için önemli sayfalardır. Geçtiğimiz günlerde “Teşekkürler sayfası neden önemlidir?” isimli yazımızda bu...
2 Ekim 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Bütçe yönetimi, elinizdeki sermayeyi iyi yönetmenizi sağlarken, uzun vade de elinizde nakit kalmasını sağladığı için gereklidir. Bütçe yönetimi hem operasyonel alan da hem de yapacağınız tanıtım alanında da kontrollü bir...
20 Haziran 2020
Sinan Oypan
Sık yapılan Linkedin reklam hataları
Linkedin reklam hataları, bu platform üzerinde çıktığınız reklam kampanyalarının performansını düşürerek, geri dönüşümlerinizi azaltacaktır. Bu nedenle de reklam ayarlarınızı yaparken bazı konulara dikkat etmeniz ve...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de siparişler üzerinde özellikle çalışarak müşterilere özel çalışmalar yapmak olacaktır. Siparişleri detaylandırmak, hem sipariş...
26 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
Karlılık oranları arttığında e-ticaret şirketinizin uzun vadede başarısını ve devamlılığını sağlar ve şirketinizi geliştirmek için de nakit akışı sunar. Karlılığı artırmak için yapılabilecek farklı çalışmalar ve...
7 Haziran 2020
Sinan Oypan