fbpx

Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler

6 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler

E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek için sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız var. Sadık kitleler edinmeden sadece yeni müşterilere bağımlı olmak birçok konuda zarar etmenize ve uzun vadede şirketinizin ayakta kalamamasına neden olacaktır. Müşteri ilişkilerini güçlendirerek, geri dönen ve sürekli olarak sizden alışveriş yapan kitlelere ihtiyacınız vardır. Sadık müşteri kitleleri oluşturmak için de yararlanabileceğiniz bir takım yöntemler bulunuyor. Bu rehberimizde de bu yöntemlerden bazılarını ele alacağız.

Müşterilerinizi ödüllendirin

Müşterilerinizi ödüllendirmeyi farklı şekillerde yapabilirsiniz. Bu illaki bir hediye ürün vermek ya da indirim kuponu sunmak değildir; bunun yerine elle yazılmış teşekkür notları gibi küçük jestler de müşterilerinizi ödüllendimek için kullanılabilir. Müşterilerinize bir değer sunuyor olmanız ve memnuniyetini onlarla paylaşmanız sadık kitleler edinmeniz için önemli bir davranıştır.

Güvenilir olun

Şirketinizin her açıdan güven veriyor olması oldukça önemli. Site tasarımınız, sitenizin güvenliği, ödeme işlemlerindeki güvenlik sadakat için önemlidir ve bunlara ek olarak da müşteri desteğinde tüketicilere güven veriyor olmanız gerekir. Tüketicilerin güvendiği bir firma olmaya başladığınızda, onların sadakatlerini de artırmaya başlarsınız. Özellikle e-ticarette tüketiciler güvendikleri ve bildikleri markalardan alışveriş yapmayı tercih ettikleri için gerekli güven hissiyatını karşı tarafa verdiğinizde, daha sadık kitleler edinmeye de başlarsınız.

Satış kaybetmenize neden olacak olsa da dürüst olun

Özellikle müşteri destek hizmetleri verirken, kimi zaman müşterilerin beklentilerini karşılayamayabilir veya onlara bir çözüm sunamıyor olabilirsiniz. Bu durumda müşterilerinize karşı dürüst davranmayı seçmeniz daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Onları oyalamak yerine onlara karşı dürüst olmanız onların güvenini kazanmanızı da sağlayacaktır.

Amerikan e-ticaret firması Zappos bu davranışı uzun süredir gerçekleştirme ve müşteri memnuniyeti ve sadakati konusunda en bilinen firmalardan biri. Zappos, çoğu zaman kendi elinde olmayan ürünler söz konusu olduğunda rakip firmaları müşterilerine öneren ve onlar için sipariş oluşturması biliniyor. Bu tür davranışlar müşteri memnuniyeti artırdığı için de tüketicilerin firmaya yaklaşımı değişiklik gösteriyor.

Teknoloji iyi olsa da insan dokunuşu oldukça önemli

Özellikle müşteri desteği söz konusu olduğunda firmalar çağrı merkezlerini ve site üzerindeki canlı destek sistemlerini otomasyona geçirebiliyor. Teknolojik olarak bu firmalara birçok avantaj sağlasa da kimi zaman müşteri memnuniyeti konusunda sıkıntılar yaşanabiliyor. Tüketiciler herhangi bir sorun oluştuğunda otomasyon sistemler yerine bir yetkili kişiyle görüşmek isterler. Bu sebeple de otomasyon sistemlerden yararlansanız dahi, müşteri destek sistemlerinizde tüketicilerin görüşebilecekleri müşteri temsilcilerinin olduğundan da emin olun.

Sadık müşterilerinizi belirleyin ve onlara öncelik verin

Hizmet konusunda sadık müşterilerinizi belirlemeniz ve onlara öncelik vermeniz de önemlidir. İnsan ilişkileri konusunda sadık müşterilerinize öncelik vermeniz onlarla olan ilişkilerinizi geliştireceği gibi onların kendilerini daha önemli hissetmelerini de sağlayacaktır.

CRM sistemlerinizde düzenli olarak sizden alışveriş yapan kişileri önceliklendirebilir ya da müşteri temsilcilerinizi bilgilendirerek bu kişilerle olan görüşmelerin öncelikli olacağını bildirebilirsiniz.

Sadık müşterilerinize özel fırsatlar sunun

Müşteri desteğinin yanı sıra sadık müşterilerinize özel kampanya ve fırsatlar da hazırlayabilirsiniz. Yeni ürünleri öncelikli olarak onlara sunabilir, e-posta kampanya çalışmalarıyla onlara özel öneriler, kupon kodları veya fırsatlar gibi kendilerini öncelikli hissettirecek çalışmalar yapabilirsiniz.

Bu tür sadece sadık müşterilerinize özel içerikler sunmanız onların kendilerine daha fazla değer verildiğini hissettirecektir. Bunun yanı sıra e-posta bülten aboneliklerinizi artırmak için de sadık müşterilerinize sunduğunuz hizmetlerin neler olduğunu ele alan eyleme çağrı metinleri hazırlayarak, sitenizi ziyaret eden kullanıcılara, sadık müşterilerin ne gibi avantajlar elde ettiklerini de gösterebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
Ürün fiyat bilgilerini gösterme ile ilgili 4 ipucu
E-ticarette ürün fiyatlandırma ve ürün fiyatlarını doğru bir şekilde konumlandırma bir hayli önemlidir. Site tasarımında doğru alanlarda doğru şekillerde fiyat bilgilerini vermek kullanıcı deneyimini olumlu bir şekilde...
9 Haziran 2017
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Google Analytics kullanımı, e-ticaret firmalarının günlük olarak yaptıkları çalışmalardan biri olduğu gibi bu araç, e-ticaret sitesiyle ilgili birçok verinin takibi için de oldukça önemlidir. Google Analytics kullanımı ile...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları sitede nasıl kullanılmalı?
Sosyal medya paylaşım butonları e-ticaret sitenizde kullanmanız, web sitenizi ziyaret edenlerin sosyal hesaplarınızı da görmelerine yardımcı olur. Sosyal medya paylaşım butonlarını kullanarak, sosyal mecralardaki etkileşim ve...
13 Ocak 2019
Sinan Oypan
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Paylaşımlarınızda kullanabileceğiniz Instagram fikirleri
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınızda farklı Instagram fikirleri kullanmanız, bu platform üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilir. Sürekli aynı tip içerikler paylaştığınızda kullanıcıların ilgisini...
30 Ekim 2019
Sinan Oypan
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Google Ads Reklam Türleri Nelerdir?
Reklam, temelinde yüzeysel bir kavram gibi görülebilir. Fakat hemen her şeyi içine alan dijital dünya reklamı da dışarıda bırakmış değil. Dolayısıyla reklamlar da değişti, gelişti ve dijitalleşti. Dijitalleşmeye önemli...
24 Şubat 2021
Markethinkers
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası nasıl yapılır?
Trendyol Black Friday kampanyası hazırlayarak, Kasım ayının sonunda gerçekleşecek olan bu indirim döneminde satışlarınızı artırabilirsiniz. Ülkemizde son birkaç yıldır Black Firday döneminde markaların katılımlarında artış...
14 Ekim 2019
Sinan Oypan
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
''Nasıl yapılır?'' temalı içerik çalışmalarını nasıl yapabilirsiniz?
E-ticaret sitenizin blog bölümünde etkileşimi artırmak ve kullanıcılara bir değer sunabilmek için “Nasıl yapılı?” temalı içerikler oluşturmayı deneyebilirsiniz. Bu tür içerikler hem kullanıcılara bir değer sunarken hem de...
14 Şubat 2017
Sinan Oypan
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medyada kriz yönetimini nasıl yapmalısınız?
Sosyal medya üzerindeki müşteri ilişkileri çoğu zaman krizlere neden olabiliyor ve sosyal paylaşım platformlarındaki bu tür krizler, markalar için büyük tehlikelere yol açabiliyor. Bu krizlerin büyümesinin sebebi ise, sosyal...
20 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Pazarlama ve reklam çalışmalarında hedefleme yapmak neden önemli?
Online reklamların en büyük avantajlarından biri, reklam kampanyalarının hangi hedef kitlelere gösterileceğinin seçilebiliyor oluşudur. İstenilen profile ve hedef gruba yönelik reklam çalışmaları yapabiliyor olmak, reklam ve...
26 Aralık 2017
Sinan Oypan
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması organik olarak trafik elde etme de e-ticaret firmana oldukça yardımcı oluyor. Ancak rekabetin yüksek olduğu durumlarda, rakiplerinizin sıralamasının üstüne çıkamamak, elde edeceğiniz organik trafiğin düşmesine neden...
7 Mart 2018
Sinan Oypan
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati, uzun vadede başarılı olmak isteyen e-ticaret firmalarının özellikle önem vermeleri gereken konulardan biri. Sadık müşteri kitlelerine sahip olmak, birçok avantaj sunarken, uzun vadede de şirketin karlılığını...
19 Temmuz 2019
Sinan Oypan