Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler

6 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Sadık müşteri kitleleri edinmenize yardımcı olacak yöntemler

E-ticarette uzun vadede başarılı olabilmek için sadık müşteri kitlelerine ihtiyacınız var. Sadık kitleler edinmeden sadece yeni müşterilere bağımlı olmak birçok konuda zarar etmenize ve uzun vadede şirketinizin ayakta kalamamasına neden olacaktır. Müşteri ilişkilerini güçlendirerek, geri dönen ve sürekli olarak sizden alışveriş yapan kitlelere ihtiyacınız vardır. Sadık müşteri kitleleri oluşturmak için de yararlanabileceğiniz bir takım yöntemler bulunuyor. Bu rehberimizde de bu yöntemlerden bazılarını ele alacağız.

Müşterilerinizi ödüllendirin

Müşterilerinizi ödüllendirmeyi farklı şekillerde yapabilirsiniz. Bu illaki bir hediye ürün vermek ya da indirim kuponu sunmak değildir; bunun yerine elle yazılmış teşekkür notları gibi küçük jestler de müşterilerinizi ödüllendimek için kullanılabilir. Müşterilerinize bir değer sunuyor olmanız ve memnuniyetini onlarla paylaşmanız sadık kitleler edinmeniz için önemli bir davranıştır.

Güvenilir olun

Şirketinizin her açıdan güven veriyor olması oldukça önemli. Site tasarımınız, sitenizin güvenliği, ödeme işlemlerindeki güvenlik sadakat için önemlidir ve bunlara ek olarak da müşteri desteğinde tüketicilere güven veriyor olmanız gerekir. Tüketicilerin güvendiği bir firma olmaya başladığınızda, onların sadakatlerini de artırmaya başlarsınız. Özellikle e-ticarette tüketiciler güvendikleri ve bildikleri markalardan alışveriş yapmayı tercih ettikleri için gerekli güven hissiyatını karşı tarafa verdiğinizde, daha sadık kitleler edinmeye de başlarsınız.

Satış kaybetmenize neden olacak olsa da dürüst olun

Özellikle müşteri destek hizmetleri verirken, kimi zaman müşterilerin beklentilerini karşılayamayabilir veya onlara bir çözüm sunamıyor olabilirsiniz. Bu durumda müşterilerinize karşı dürüst davranmayı seçmeniz daha doğru bir yaklaşım olacaktır. Onları oyalamak yerine onlara karşı dürüst olmanız onların güvenini kazanmanızı da sağlayacaktır.

Amerikan e-ticaret firması Zappos bu davranışı uzun süredir gerçekleştirme ve müşteri memnuniyeti ve sadakati konusunda en bilinen firmalardan biri. Zappos, çoğu zaman kendi elinde olmayan ürünler söz konusu olduğunda rakip firmaları müşterilerine öneren ve onlar için sipariş oluşturması biliniyor. Bu tür davranışlar müşteri memnuniyeti artırdığı için de tüketicilerin firmaya yaklaşımı değişiklik gösteriyor.

Teknoloji iyi olsa da insan dokunuşu oldukça önemli

Özellikle müşteri desteği söz konusu olduğunda firmalar çağrı merkezlerini ve site üzerindeki canlı destek sistemlerini otomasyona geçirebiliyor. Teknolojik olarak bu firmalara birçok avantaj sağlasa da kimi zaman müşteri memnuniyeti konusunda sıkıntılar yaşanabiliyor. Tüketiciler herhangi bir sorun oluştuğunda otomasyon sistemler yerine bir yetkili kişiyle görüşmek isterler. Bu sebeple de otomasyon sistemlerden yararlansanız dahi, müşteri destek sistemlerinizde tüketicilerin görüşebilecekleri müşteri temsilcilerinin olduğundan da emin olun.

Sadık müşterilerinizi belirleyin ve onlara öncelik verin

Hizmet konusunda sadık müşterilerinizi belirlemeniz ve onlara öncelik vermeniz de önemlidir. İnsan ilişkileri konusunda sadık müşterilerinize öncelik vermeniz onlarla olan ilişkilerinizi geliştireceği gibi onların kendilerini daha önemli hissetmelerini de sağlayacaktır.

CRM sistemlerinizde düzenli olarak sizden alışveriş yapan kişileri önceliklendirebilir ya da müşteri temsilcilerinizi bilgilendirerek bu kişilerle olan görüşmelerin öncelikli olacağını bildirebilirsiniz.

Sadık müşterilerinize özel fırsatlar sunun

Müşteri desteğinin yanı sıra sadık müşterilerinize özel kampanya ve fırsatlar da hazırlayabilirsiniz. Yeni ürünleri öncelikli olarak onlara sunabilir, e-posta kampanya çalışmalarıyla onlara özel öneriler, kupon kodları veya fırsatlar gibi kendilerini öncelikli hissettirecek çalışmalar yapabilirsiniz.

Bu tür sadece sadık müşterilerinize özel içerikler sunmanız onların kendilerine daha fazla değer verildiğini hissettirecektir. Bunun yanı sıra e-posta bülten aboneliklerinizi artırmak için de sadık müşterilerinize sunduğunuz hizmetlerin neler olduğunu ele alan eyleme çağrı metinleri hazırlayarak, sitenizi ziyaret eden kullanıcılara, sadık müşterilerin ne gibi avantajlar elde ettiklerini de gösterebilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
E-ticaret sitelerinde kategorilerin büyük bir önemi vardır. Hem farklı ürünlere ulaşımı sağlarken, hem de e-ticaret sitesi üzerindeki ürün çeşitliliğinin görülmesini sağlarlar. Tabii ki bu kategorilerin doğru bir şekilde...
27 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Yan marka için yeni bir web sitesi açmak gerekli mi?
Ana e-ticaret şirketinizin yanı sıra, farklı ürün satışları yapmak ya da pazarda farklı bir rakip firma algısı yaratmak için yan marka kurabilirsiniz. Tabii ki yan marka kurduğunuzda, akla gelen sorulardan biri bu marka için yeni...
24 Mart 2019
Sinan Oypan
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitelerinde ürün karşılaştırma özelliğini kullanıcılara sunmak, satın alma sürecinde tüketicilerin kararlarını daha etkili bir şekilde vermelerini sağlar. Ürün karşılaştırma özelliğini etkili bir şekilde...
25 Aralık 2019
Sinan Oypan
Kampanya Dönemlerinde Stok Yönetimi
Kampanya Dönemlerinde Stok Yönetimi
E-ticarette satış rakamlarını arttırmanın en etkili yöntemlerinden biri dönemsel olarak düzenlenen kampanyalardır. En bilineni Black Friday, diğer adı ile Efsane Cuma olduğunu söyleyebileceğimiz kampanyalar, sunulan fırsatlarla...
17 Aralık 2021
Markethinkers
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Her ay Google Analytics kullanırken sormanız gereken sorular
Google Analytics kullanımı, e-ticaret firmalarının günlük olarak yaptıkları çalışmalardan biri olduğu gibi bu araç, e-ticaret sitesiyle ilgili birçok verinin takibi için de oldukça önemlidir. Google Analytics kullanımı ile...
9 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir iş kurarken özellikle üstünde durmanız gereken 5 unsur
Yeni bir girişim kurmadan önce bazı ön çalışmalar yapmak gerekebiliyor. Bu ön çalışmalarda şirketinizle ilgili birçok detayı belirlemeniz ve nasıl bir yol izlemeniz gerektiğini planlamalısınız. Sıfırdan bir girişim kurmak...
28 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Logo tasarımı yapmak için kullanabileceğiniz 7 araç
Kendi işinizi kurarken bir kurumsal kimliğe ihtiyacınız olur. Logo tasarımı da bu kurumsal kimliğin bir parçasıdır. Tasarımı doğru yapılmış bir logo marka bilinirliğini tüketicilerin hafızalarına yerleştirirken, markanızın...
14 Kasım 2017
Sinan Oypan
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır?
Influencer marketing ne demek, influencer marketing nasıl yapılır yazımıda etkili bir influencer marketing çalışması nasıl yapılırın ipuçlarını sizlere vereceğiz. Influencer marketing ne demek? Influencer marketing son...
29 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizde hemen uygulayabileceğiniz ileri seviye SEO teknikleri
E-ticaret sitenizi arama motorlarının daha iyi tarayabildiği ve daha iyi indeksleyebildiği bir hale getirmek organik olarak elde edeceğiniz trafiği artıracağı için, elde edeceğiniz geri dönüşümleri de artırmanıza yardımcı olur....
13 Kasım 2017
Sinan Oypan
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku hakkında bilmeniz gerekenler
E ticaret hukuku / e-ticaret hukuku diğer isimlendirmeleriyle elektronik ticaret kanunu, yeni e ticaret kanunu, e ticaret mevzuatı, e ticaret yönetmeliği, e ticaret kanunu yönetmeliği vb; özetle eticaret hukuku hakkında herşey bu mini e...
1 Kasım 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin