Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?

23 Nisan 2017
Sinan Oypan
Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?

Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir? Hepsi ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

E-ticaret firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekiyor. Organik arama sonuçlarında ön sıralara çıkabilmek ve bu sayede de hem trafiklerini hem de gelirlerini artırabilmeleri için SEO çalışmaları yapmaları ve kendi sitelerini üst sıralarda indekslemeleri gerekiyor.

Birçok konuda olduğu gibi söz konusu SEO olunca da sektörde önemli derece bir rekabet olduğunu unutmamak lazım. Rekabetin böylesine yüksek olduğu bir ortamda, üst sıralara çıkmak ve burada kalabilmek bir hayli zor. Devamlı olarak bu alanda çalışmalar yapmak gerekiyor ve farklı anahtar kelimeler üzerinde denemeler yaparak, farklı yaklaşımlarla boşluklardan yararlanıp, bu alanlar üzerinden trafik çekmek gerekebiliyor. Söz konusu SEO olduğunda e-ticaret firmalarının dikkat etmesi gereken konulardan biri de long tail SEO’dur.

Long tail SEO nedir?

Long tail’in bire bir çevirisini yaptığımızda “Uzun Kuyruk” şeklinde bir anlam çıkıyor. SEO olarak baktığımızda ise bunu uzun vadede size geri dönüş sağlayacak anahtar kelime kullanımları şeklinde bir anlama geliyor. Peki, bu ne demek?

Long tail SEO’yu, arama hacmi çok yüksek olmayan, birden fazla anahtar kelimede oluşmuş ve belli bir niş üzerine odaklanmış anahtar kelimlerin kullanımı şeklinde özetleyebiliriz. Bir örnek üzerinden ilerleyecek olursak;

”Siyah klasik ayakkabı” kalıbı hedef anahtar kelime grubunuz olduğunda, sık yapılan aramalara yönelik bir çalışma yapmış olursunuz. Ancak “mezuniyet için siyah klasik ayakkabı” gibi bir kelime grubuna odaklandığınızda long tail için bir çalışma yapmış olursunuz. Belli bir nişte, belli bir döneme ait ve sık aranan bir kelime grubu olmasa da mezuniyet dönemlerinde ilgili hedef kitleye yönelik bir kelime grubudur.

Bu ve bunlar gibi long tail anahtar kelime öbeklerinin SEO konusunda size birçok faydası olmaktadır.

Rekabet oranı düşüktür

Yaygın yapılan aramaları içeren anahtar kelime öbeklerindeki rekabet oranı bir hayli yüksektir. Yukarıdaki örnek üzerinden ilerleyecek olursak, “siyah klasik ayakkabı” öbeği çok sık kullanılacağı ve birçok ayakkabı firması olduğu için yüksek bir rekabet oranına sahiptir. Ancak “mezuniyet için siyah klasik ayakkabı” kalıbı üzerine yoğunlaşan çok fazla firma olmayacaktır. Kendini ya belli bir ürünü bu şekilde konumlandırmak, bu tür aramalardan trafik elde etmeye kolaylaştıracaktır. Rekabetin az olması sayesinde de üst sıralarda konumlanma olasılığı da daha yüksek olacaktır.

“Long

Long Tail SEO ile yüksek geri dönüşüm oranları

Belli bir nişe odaklı anahtar kelime gruplarına odaklandığınızda, doğrudan bu tür aramalar yapan kişilere ulaşmış olursunuz. Bu kadar detaylı arama yapan kişiler de bir süredir bu konu üzerine araştırma yapıyorlardır ve artık bazı şeylere kafalarında karar vermişlerdir. Onların aradıkları anahtar kelimelere yönelik kapsamlı bir sonuç verdiğinizde bu kişilerden alacağınız geri dönüşümlerde daha yüksek olacaktır. Çünkü doğrudan hedefe yönelik çalışma yapmış olursunuz.

Maliyetleri düşürür

Özellikle Adwords konusuna yatırım yapıyorsanız, long tail anahtar kelimelerden yararlanmak maliyetlerinizi bir hayli düşürecektir. Bu anahtar kelime öbeklerindeki rekabet oranının düşük olması, PPC maliyetlerini de doğrudan etkiler. Daha düşük bütçelerle bu kelime gruplarına reklam verebilir ve tıklama başına olan maliyetlerinizi bir hayli düşürebilirsiniz. Doğru kişilere ulaşma şansınızın yüksek olmasından dolayı da düşük PPC maliyetleriyle yüksek geri dönüşümler almaya başarabilirsiniz.

İyi bir hedefleme yapabilirsiniz

Long tail kelimeler daha iyi bir hedefleme yapmanıza da olanak sağlar. Hedef kitlenizin doğrudan yapabileceği arama sonuçlarını inceleyerek, onlara yönelik long tail kelimeler üzerine çalışmalar ve Adwords yaparak daha etkili bir hedeflemeyle ulaştığınız kişilerden daha yüksek geri dönüşler sağlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Online Satış Alışveriş Sitesi Kurmak, Açmak
Alışveriş sitesi kurmak için gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi nasıl açılır, e ticaret sitesi kurmak maliyeti nedir, internet satış sitesi kurmak için zorunlu yasal ve teknik geliştirmelerde...
28 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
E-ticarette mobil reklam performansı nasıl artırılır?
Mobil reklam, e-ticaret firmaları için günümüzdeki en önemli geri dönüşüm kanallarından biri olarak öne çıkıyor. Mobil cihazlarda görünen reklamların performansını artırmak da reklam kampanyalarından alınacak geri...
13 Kasım 2019
Sinan Oypan
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
2018’de e-ticarette kişiselleştirmede nasıl başarılı olabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme işlemi günümüzde geri dönüşümleri artırmak için oldukça iyi bir yöntem. Hem site üzerinde hem de pazarlama çalışmalarında bu kişiselleştirmeleri sunarak daha sadık ve mutlu müşteri kitleleri...
30 Kasım 2017
Sinan Oypan
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube, en çok kullanılan sosyal mecralardan biri ve bu nedenle birçok marka da burada yer almaya çalışıyor. Youtube’daki görünürlüğü arıtabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için Youtube hesabınız üzerinde bazı...
5 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
E-ticaret sitenizi yılbaşı indirimlerine nasıl hazırlamalısınız?
Yılbaşı indirimleri, e-ticaret sitelerinin yıl sonundaki gelirlerini ve satış hedeflerini tutturmada önemli bir rol oynamakta. Bu nedenle de yılbaşı indirimleri üzerinde doğru stratejileri belirlemek ve çalışmalarınızı önceden...
7 Aralık 2018
Sinan Oypan
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Aynı içeriği birkaç kez paylaşırken nelere dikkat etmeniz gerekiyor?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken, ürettiğiniz içerikleri ilerleyen dönemlerde tekrar paylaşabilirsiniz. Tek bir içeriği birkaç kez paylaşmak da bir sıkıntı yok; ancak tekrar paylaşırken nasıl bir paylaşım...
11 Ekim 2017
Sinan Oypan
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Mobil uygulama ve site tasarımlarında sıkça yapılan hatalar
Günümüzde mobile uyumluluk artık bir standart haline gelmeye başlıyor. Arama motorlarının mobile uyumlu sitelere daha fazla öncelik tanıyor olmasının yanı sıra kullanıcıların mobil cihaz kullanımlarının artması ve...
14 Nisan 2017
Sinan Oypan
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi seçerken kullanabileceğiniz ipuçları
Blog resmi, içerik pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların ilgi ve dikkatini çekmek için önemli olduğu gibi geri dönüşümlerinize de etki eder. Kullanıcıların ilgisini çekebilmek için de blog resmi seçiminde bazı...
17 Ocak 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımları yapmak için video hazırlamak, yaptığınız bu içerikler sayesinde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. Video içerikler, günümüzde hem etkileşim hem de ürün tanıtımlarında da geri...
5 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekme ipuçları
Sosyal medya için video çekmek, etkileşimlerinizi artıracağı gibi yeni hedef kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olarak, marka imajınızı güçlendirir. Video içeriklere olan talebin artışta olması, sosyal ağlar üzerinde de video...
15 Mart 2020
Sinan Oypan
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlığını etkileyen faktörler
Tüketicilerin internetten satın alma alışkanlıklarını etkileyen birçok farklı etken bulunmaktadır ve bu etkenler firmaların yaptıkları satışları etkilemekte. Tüketicilerin online olarak yaptıkları alışverişlerde dikkat...
2 Mart 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
2017’de pazarlama trendlerinde içerik pazarlamanın bu yıl oldukça önemli bir hale geleceğinden bahsetmiştik. Bunun nedeni de artık tüketiciler, doğrudan reklam içeriklerini görmek istemeyip, kendilerine bir fayda sağlayacak...
31 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin