Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?

23 Nisan 2017
Sinan Oypan

Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir? Hepsi ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

E-ticaret firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekiyor. Organik arama sonuçlarında ön sıralara çıkabilmek ve bu sayede de hem trafiklerini hem de gelirlerini artırabilmeleri için SEO çalışmaları yapmaları ve kendi sitelerini üst sıralarda indekslemeleri gerekiyor.

Birçok konuda olduğu gibi söz konusu SEO olunca da sektörde önemli derece bir rekabet olduğunu unutmamak lazım. Rekabetin böylesine yüksek olduğu bir ortamda, üst sıralara çıkmak ve burada kalabilmek bir hayli zor. Devamlı olarak bu alanda çalışmalar yapmak gerekiyor ve farklı anahtar kelimeler üzerinde denemeler yaparak, farklı yaklaşımlarla boşluklardan yararlanıp, bu alanlar üzerinden trafik çekmek gerekebiliyor. Söz konusu SEO olduğunda e-ticaret firmalarının dikkat etmesi gereken konulardan biri de long tail SEO’dur.

Long tail SEO nedir?

Long tail’in bire bir çevirisini yaptığımızda “Uzun Kuyruk” şeklinde bir anlam çıkıyor. SEO olarak baktığımızda ise bunu uzun vadede size geri dönüş sağlayacak anahtar kelime kullanımları şeklinde bir anlama geliyor. Peki, bu ne demek?

Long tail SEO’yu, arama hacmi çok yüksek olmayan, birden fazla anahtar kelimede oluşmuş ve belli bir niş üzerine odaklanmış anahtar kelimlerin kullanımı şeklinde özetleyebiliriz. Bir örnek üzerinden ilerleyecek olursak;

”Siyah klasik ayakkabı” kalıbı hedef anahtar kelime grubunuz olduğunda, sık yapılan aramalara yönelik bir çalışma yapmış olursunuz. Ancak “mezuniyet için siyah klasik ayakkabı” gibi bir kelime grubuna odaklandığınızda long tail için bir çalışma yapmış olursunuz. Belli bir nişte, belli bir döneme ait ve sık aranan bir kelime grubu olmasa da mezuniyet dönemlerinde ilgili hedef kitleye yönelik bir kelime grubudur.

Bu ve bunlar gibi long tail anahtar kelime öbeklerinin SEO konusunda size birçok faydası olmaktadır.

Rekabet oranı düşüktür

Yaygın yapılan aramaları içeren anahtar kelime öbeklerindeki rekabet oranı bir hayli yüksektir. Yukarıdaki örnek üzerinden ilerleyecek olursak, “siyah klasik ayakkabı” öbeği çok sık kullanılacağı ve birçok ayakkabı firması olduğu için yüksek bir rekabet oranına sahiptir. Ancak “mezuniyet için siyah klasik ayakkabı” kalıbı üzerine yoğunlaşan çok fazla firma olmayacaktır. Kendini ya belli bir ürünü bu şekilde konumlandırmak, bu tür aramalardan trafik elde etmeye kolaylaştıracaktır. Rekabetin az olması sayesinde de üst sıralarda konumlanma olasılığı da daha yüksek olacaktır.

“Long

Long Tail SEO ile yüksek geri dönüşüm oranları

Belli bir nişe odaklı anahtar kelime gruplarına odaklandığınızda, doğrudan bu tür aramalar yapan kişilere ulaşmış olursunuz. Bu kadar detaylı arama yapan kişiler de bir süredir bu konu üzerine araştırma yapıyorlardır ve artık bazı şeylere kafalarında karar vermişlerdir. Onların aradıkları anahtar kelimelere yönelik kapsamlı bir sonuç verdiğinizde bu kişilerden alacağınız geri dönüşümlerde daha yüksek olacaktır. Çünkü doğrudan hedefe yönelik çalışma yapmış olursunuz.

Maliyetleri düşürür

Özellikle Adwords konusuna yatırım yapıyorsanız, long tail anahtar kelimelerden yararlanmak maliyetlerinizi bir hayli düşürecektir. Bu anahtar kelime öbeklerindeki rekabet oranının düşük olması, PPC maliyetlerini de doğrudan etkiler. Daha düşük bütçelerle bu kelime gruplarına reklam verebilir ve tıklama başına olan maliyetlerinizi bir hayli düşürebilirsiniz. Doğru kişilere ulaşma şansınızın yüksek olmasından dolayı da düşük PPC maliyetleriyle yüksek geri dönüşümler almaya başarabilirsiniz.

İyi bir hedefleme yapabilirsiniz

Long tail kelimeler daha iyi bir hedefleme yapmanıza da olanak sağlar. Hedef kitlenizin doğrudan yapabileceği arama sonuçlarını inceleyerek, onlara yönelik long tail kelimeler üzerine çalışmalar ve Adwords yaparak daha etkili bir hedeflemeyle ulaştığınız kişilerden daha yüksek geri dönüşler sağlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram’dan canlı yayın nasıl yapılır?
Son dönemlerde canlı yayınların popülerliği bir hayli artmaya başladı. Özellikle Facebook ve sonrasında Instagram üzerinden canlı yayın yapmanın mümkün olması, hem kullanıcıları hem de markaları canlı yayınlara...
20 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken ve kredi kartı ile ödeme alırken, Sanal POS’lardan yararlanmak gerekiyor. POS (point of sale), Türkçesiyle “ödeme noktası” anlamına gelmektedir. Sanal POS ise online mecralar üzerinden ödeme...
25 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum
E-ticaret firmalarının korkulu rüyalarından biri olarak sayılabilecek kredi kartı sahteciliği; firmaların özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. İnternet üzerinden yapılan sahtecilik işlemleri hem firmalara hem de...
27 Aralık 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizi sahtecilik (Fraud) işlemlerinden nasıl koruyabilirsiniz?
E-ticaret sektöründe firmaların başını en çok yakan ve marka bilinirliklerine en çok zarar veren durum sahtecilik işlemleridir. Kredi kartı ile yapılan sahtecilik işlemleri, ya da bir diğer bilinen ismiyle Fraud, firmaları ciddi...
24 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette satışları artıracak 14 taktik - 1. Bölüm
E-ticaret sitelerinde satışı artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirilir. Bu stratejilerin yanı sıra e-ticaret sitesi üzerinde de yapılacak bir takım çalışmalar bulunur. Genel olarak satışları ve geri...
15 Eylül 2017
Sinan Oypan
Facebook reklam kampanyalarını masaüstü ve mobilde bir arada nasıl kullanabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamada en çok tercih edilen platformlardan biri halen Facebook. Gelişmiş reklam modelleri ve yüksek aktif kullanıcı sayısı Facebook’u, reklam verenler için önemli bir pazarlama alanı haline getiriyor. Mobil cihaz...
16 Kasım 2017
Sinan Oypan
Kampanya dönemleri için reklam ve pazarlama stratejileri
Yıl sonu yaklaşırken, kampanya dönemleri de gündeme geliyor ve bu süreçte kullanacağınız reklam ve pazarlama stratejileri satışlarınızı etkileyecek. Geri dönüşümlerinizi ve yatırım getirinizi artıracak stratejiler...
26 Ekim 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için arama motoru uyumluluğu ipuçları – 2020
Arama motoru uyumluluğu, e-ticaret sitelerinin organik olarak trafik edinmeleri ve yeni kitlelere ulaşabilmeleri için önemlidir. SEO çalışmaları ile web sitenizin internetteki görünürlüğünü artırarak, kullanıcıların markanızla...
19 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi, internet üzerinden iş yapan tüm kurum ve kişilerin özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Adından da anlaşılabileceği gibi bu kavram, internet üzerinde yaptığınız işler sonucunda edindiğiniz...
23 Nisan 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar neden online satış mağazası açmalı
E-ticaret sektörü son yıllarda ülkemizde bir hayli gelişmeye başladı ve önümüzdeki yıllarda da bu büyümenin devam etmesi bekleniyor. Günlük hayatta kullandığımız teknolojik cihazların artması ve internet kullanımının...
24 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan