Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir?

23 Nisan 2017
Sinan Oypan

Long Tail SEO nedir ve neden önemlidir? Hepsi ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda.

E-ticaret firmalarının SEO konusuna özellikle yatırım yapmaları gerekiyor. Organik arama sonuçlarında ön sıralara çıkabilmek ve bu sayede de hem trafiklerini hem de gelirlerini artırabilmeleri için SEO çalışmaları yapmaları ve kendi sitelerini üst sıralarda indekslemeleri gerekiyor.

Birçok konuda olduğu gibi söz konusu SEO olunca da sektörde önemli derece bir rekabet olduğunu unutmamak lazım. Rekabetin böylesine yüksek olduğu bir ortamda, üst sıralara çıkmak ve burada kalabilmek bir hayli zor. Devamlı olarak bu alanda çalışmalar yapmak gerekiyor ve farklı anahtar kelimeler üzerinde denemeler yaparak, farklı yaklaşımlarla boşluklardan yararlanıp, bu alanlar üzerinden trafik çekmek gerekebiliyor. Söz konusu SEO olduğunda e-ticaret firmalarının dikkat etmesi gereken konulardan biri de long tail SEO’dur.

Long tail SEO nedir?

Long tail’in bire bir çevirisini yaptığımızda “Uzun Kuyruk” şeklinde bir anlam çıkıyor. SEO olarak baktığımızda ise bunu uzun vadede size geri dönüş sağlayacak anahtar kelime kullanımları şeklinde bir anlama geliyor. Peki, bu ne demek?

Long tail SEO’yu, arama hacmi çok yüksek olmayan, birden fazla anahtar kelimede oluşmuş ve belli bir niş üzerine odaklanmış anahtar kelimlerin kullanımı şeklinde özetleyebiliriz. Bir örnek üzerinden ilerleyecek olursak;

”Siyah klasik ayakkabı” kalıbı hedef anahtar kelime grubunuz olduğunda, sık yapılan aramalara yönelik bir çalışma yapmış olursunuz. Ancak “mezuniyet için siyah klasik ayakkabı” gibi bir kelime grubuna odaklandığınızda long tail için bir çalışma yapmış olursunuz. Belli bir nişte, belli bir döneme ait ve sık aranan bir kelime grubu olmasa da mezuniyet dönemlerinde ilgili hedef kitleye yönelik bir kelime grubudur.

Bu ve bunlar gibi long tail anahtar kelime öbeklerinin SEO konusunda size birçok faydası olmaktadır.

Rekabet oranı düşüktür

Yaygın yapılan aramaları içeren anahtar kelime öbeklerindeki rekabet oranı bir hayli yüksektir. Yukarıdaki örnek üzerinden ilerleyecek olursak, “siyah klasik ayakkabı” öbeği çok sık kullanılacağı ve birçok ayakkabı firması olduğu için yüksek bir rekabet oranına sahiptir. Ancak “mezuniyet için siyah klasik ayakkabı” kalıbı üzerine yoğunlaşan çok fazla firma olmayacaktır. Kendini ya belli bir ürünü bu şekilde konumlandırmak, bu tür aramalardan trafik elde etmeye kolaylaştıracaktır. Rekabetin az olması sayesinde de üst sıralarda konumlanma olasılığı da daha yüksek olacaktır.

“Long

Long Tail SEO ile yüksek geri dönüşüm oranları

Belli bir nişe odaklı anahtar kelime gruplarına odaklandığınızda, doğrudan bu tür aramalar yapan kişilere ulaşmış olursunuz. Bu kadar detaylı arama yapan kişiler de bir süredir bu konu üzerine araştırma yapıyorlardır ve artık bazı şeylere kafalarında karar vermişlerdir. Onların aradıkları anahtar kelimelere yönelik kapsamlı bir sonuç verdiğinizde bu kişilerden alacağınız geri dönüşümlerde daha yüksek olacaktır. Çünkü doğrudan hedefe yönelik çalışma yapmış olursunuz.

Maliyetleri düşürür

Özellikle Adwords konusuna yatırım yapıyorsanız, long tail anahtar kelimelerden yararlanmak maliyetlerinizi bir hayli düşürecektir. Bu anahtar kelime öbeklerindeki rekabet oranının düşük olması, PPC maliyetlerini de doğrudan etkiler. Daha düşük bütçelerle bu kelime gruplarına reklam verebilir ve tıklama başına olan maliyetlerinizi bir hayli düşürebilirsiniz. Doğru kişilere ulaşma şansınızın yüksek olmasından dolayı da düşük PPC maliyetleriyle yüksek geri dönüşümler almaya başarabilirsiniz.

İyi bir hedefleme yapabilirsiniz

Long tail kelimeler daha iyi bir hedefleme yapmanıza da olanak sağlar. Hedef kitlenizin doğrudan yapabileceği arama sonuçlarını inceleyerek, onlara yönelik long tail kelimeler üzerine çalışmalar ve Adwords yaparak daha etkili bir hedeflemeyle ulaştığınız kişilerden daha yüksek geri dönüşler sağlayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?
Depo yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biri ve birden fazla kanal üzerinde satış çalışmaları yapanlar için de çok kanallı depo yönetiminin iyi bir şekilde yapılması gerekir. Kendi e-ticaret sitenizden satış...
18 Nisan 2019
Sinan Oypan
Marka konumlandırma nedir ve nasıl yapılır?
Marka konumlandırma, e-ticaret firmanızın sektörde ve pazarınızda kendine nasıl bir yer bulacağını belirlemeniz için gereklidir. Rekabet durumu, pazarın mevcut durumu ve şirketinizin ulaşmak istediği hedef kitleye göre markanın...
9 Mart 2020
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
Yeni iş fikirleri bulmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem
Yeni iş fikirleri bulmak, e ticaret iş fikirleri / e ticaret fikirleri bulmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu yazıda. Yeni bir iş fikri bulmak kimi zaman zor olabiliyor. Yenilikleri takip etmek, tüketicilerin yaşadıkları sorunları...
27 Aralık 2016
Sinan Oypan
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
E-ticarette, sosyal ağlar pazarlama ve reklam çalışmalarının yanı sıra satış kanalları olarak uzun zamandır kullanılmakta. Facebook firmalara özel marka sayfalarını 10 yılı aşkın bir süre önce tanıtmıştı ve bu zamandan...
23 Haziran 2020
Sinan Oypan
El yapımı ürünlerin satışını yaparken yararlanabileceğiniz ipuçları
Tüketiciler son dönemlerde fabrikasyon ürünler yerine biraz daha butik ve el yapımı ürünlere de önem vermeye başladı. Bunun yanı sıra kendi işini kurmak ve internetten satış yapmak isteyen kişiler de kendi ürettikleri ürünleri...
6 Haziran 2018
Sinan Oypan
Aciliyet hissini satışlarınızı artırmak için nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz farklı strateji ve yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerden biri de aciliyet hissi yaratmaktır. Tüketicilerin hızlı karar vermelerini ve onları hızlı bir şekilde satın...
29 Aralık 2017
Sinan Oypan
Instagram’ın istatistik özellikleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram üzerinde yaptığınız tüm çalışmaların sonuçlarını Instagram Analytics aracı üzerinden gözlemleyerek, çalışmalarınızın sonuçları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz. Bu çalışmaların sonuçlarını...
7 Haziran 2018
Sinan Oypan
İnternetten tablo satmak ve tavsiye edilen adımlar
İnternetten tablo satmak, internetten fotoğraf satmak, internetten resim satmak, internetten yağlı boya resim satmak vb için gerekenler nelerdir? Yağlı boya tablo satmak istiyorum ya da tablo satmak istiyorum, resim satmak istiyorum,...
7 Eylül 2017
Gökçe Beyazaslan
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
Kolay bir şekilde SEO odaklı içerikler yazmanızı sağlayacak tavsiyeler
E-ticaret siteniz üzerindeki varış ve ürün sayfalarının yanı sıra blog içerikleriniz için de SEO çalışmaları yapmanız oldukça önemlidir. Organik olarak trafik elde edebilmek ve SEO çalışmalarıyla yeni kitlelere yönelmek...
27 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette rakip analizi yapmak için neler yapmalısınız?
Rakip analizi yapmak, sektörde var olan şirketlerin hali hazırda yapmaları gereken bir çalışmadır; fakat e-ticaret sektörüne yeni girecek kişiler için de rakip analizi yapmak aslında oldukça önemlidir. Pazarın ve sektördeki...
13 Ekim 2016
Sinan Oypan