Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler

8 Mayıs 2018
Sinan Oypan

Bir e-ticaret sitesinin en önemli unsurlarından biri de kargo ve depo yönetimidir. Doğru kurgulanmış bir kargo ve depo yönetimi stratejisi, uzun vadede siparişlerinizin doğru bir şekilde teslim edilmesini sağlarken, kargo ve depo maliyetlerinizi en iyi şekilde optimize etmenize yardımcı olur. Depo yönetiminin yanlış yapılması veya kontrol altında olmaması, müşterilerinize yanlış ürün gönderimleri yapılmasına neden olabileceği gibi, işlerin yapılma süresini de artırabilir. Bunun yanı sıra kargo maliyetlerinin doğru bir şekilde hesaplanmaması, siparişlerin doğru bir şekilde gönderilmemesi, paketleme sürecinde yapılan hatalar, müşteri memnuniyetini düşürebileceği gibi, yine yanlış gönderiler yapılmasına neden olabilir ve hatta maliyetlerinizi yükselteceği için, karlılığınızın düşmesine neden olabilir.

Bu ve bunun gibi sebeplerden dolayı iyi bir strateji hazırlamanız bir hayli önemlidir. Bu rehberimizde de kargo ve depo yönetimi stratejisi hazırlarken bilmeniz gereken detayların üzerinde duracağız.

İlgili rehber: Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Kargo stratejisi belirleme

Kargo stratejisi zaman içerisinde güncellenebilir ve yeniden şekillendirilebilir. İşlerin büyümesi ve ihtiyaçların değişmesinden dolayı bu değişiklikler yapılabilir. Stratejinizi belirlerken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlar ise şu şekilde olacak:

Hangi kargo gönderim metotlarını kullanacaksınız?

Farklı kargo gönderim metotları ve farklı kargo firmaları bulunuyor. Bu metotlardan ve firmalardan hangileriyle çalışacağınızı önceden belirlemeniz oldukça önemlidir.

Ücretsiz kargo gönderimi, aynı günde kargoya verme, hızlı gönderim metotlarının yanı sıra kapıda ödeme seçenekleri gibi kargo firmalarının sunduğu hizmetleri dikkate alarak, bu metotlar üzerinde bir strateji belirlemeniz bir hayli önemlidir.

Ürün ağırlık ve boyutları

Dikkate almanız gereken konulardan biri de ürünlerin boyut ve ağırlıklarıdır. Ürünlerin ağırlık ve boyutları, bir gönderinin maliyetini belirleyecektir. Bu maliyet hesaplarını yapmak için farklı kategorilerdeki ürünlerinizin ağırlık ve boyutlarını hesaplayarak, herbir ürün için kargo maliyetlerini hesaplamanız gerekir.

Paketleme detayları

Ürünlerinizi nasıl paketleyeceğiniz de bir hayli önemlidir. Müşterilerinize iyi bir paket açma deneyimi yaşatmanın yanı sıra, kargonun sağlam bir şekilde teslim edilmesi gerekir. Bunun yanı sıra kargo maliyetlerini minimuma indirmek için paket ve kutu boyutlarınızın da en iyi şekilde optimize edilmesi gerekir. Kutunun büyümesi doğal olarak kargo için harcayacağınız masrafın da artmasına neden olacaktır. Bu sebeple de ürünleriniz için bunu en iyi şekilde hazırlamanız gerekir.

Kargo gönderim ücretlerini planlama

Ürünlerinizin ağırlık ve boyutlarını belirledikten sonra, herbir ürün için kargo ücretlerinizi belirlemeniz gerekecektir. Farklı kargo firmalarının farklı seçenekleri ve opsiyonları olabilir. Gönderilerinizin teslimatının en iyi şekilde yapılmasının yanı sıra bu maliyetlerin düşük olması da bir hayli önemlidir.

Kargo firmalarıyla yapacağınız anlaşmalarla beraber, site üzerinde de kargo ücretlerini nasıl sergileceğinizi de belirlemeniz gerekir. Kargo ücretlerinin tüketicilere yansıtılıp yansıtılmayacağı ve bu ücretin ne kadar olacağını planlamalısınız.

Ücretsiz kargo seçeneği sunmak

Ücretsiz kargo seçeneği sunduğunuzda, kargo ücretini firmanız öder. Bu da ekstra maliyetlerin oluşması demektir. Bu hizmeti sunarken, ürün fiyatlandırmalarınızı da doğru bir şekilde yapmanız bir hayli önemlidir. Ücretsiz kargo seçeneği tüketicileri cezbetse de firmalar açısından maliyetleri artırmaktadır. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

İlgili rehber: Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?

Sabit kargo ücreti sunmak

Sabit fiyatlı kargo sunduğunuzda, tüm gönderileriniz için standart bir fiyat politikası belirlemiş olursunuz. Bu seçenek ortalama bir fiyat değerine sahip ürünlerin satışında oldukça etkilidir. Burada önemli olan nokta, sabit kargo fiyatını belirlerken, bu ücreti ne çok yukarıda ne de çok aşağıda tutmalısınız. Kargo ücretinin yüksek olması tüketicileri kaçırabilir; düşük ücretler de zarar etmenize neden olabilir. Bu noktada da maliyet hesaplarınızı iyi bir şekilde yapmanız gerekir.

Kargo gönderim ücretinin hesaplanması

Kargo gönderimi için ücreti hesaplarken birkaç farklı unsur üzerinde durulmaktadır.

  • Kutunun ağırlığı
  • Kutunun boyutları
  • Kargonun gönderileceği şehir
  • Kargonun teslim edileceği şehir

Bu detaylar kargonuzun A noktasından B noktasına ulaşmasının ne kadar mal olacağını belirleyeceği için oldukça önemlidir. Paketleme metotlarınız bu noktada bir hayli önemli bir rol oynuyor. Doğru paketlemelerin yapılması ve kutu boyut ve ağırlıklarının optimize edilmesi maliyetlerinizi azaltacaktır. Bunun yanı sıra kargo firmalarıyla anlaşma yaparken, şehirler arası gönderilerin maliyetlerinizi nasıl etkileyeceğini de öğrenmeniz gerekir.

Eğer yurtdışına satış yapıyorsanız, bu durumda da uluslararası kargo gönderimi yapan firmalarla çalışmanız gerekir. Burada kargo maliyetleri mesafe uzadığı ve ülkeler arası transfer gerektiği için değişiklik gösterecektir. Bunun farkında olmanız ve yurtdışı satışlarınız için gerek ülke ülke, gerekse sabit bir gönderi ücreti ile kargo maliyetlerinizi belirlemeniz gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının...
4 Aralık 2016
Sinan Oypan
Mobil uygulama tasarımlarında dikkat edilmesi gerekenler 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde mobile uyumlu site tasarımlarına neden önem vermeniz gerektiğine ve mobil uygulamaya gerçekten ihtiyacınız olup olmadığı konuları üzerinde bazı bilgiler paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan bu...
15 Mart 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya ile marka bilinirliğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasıyla ilgili daha önceki yazılarımızda marka bilinirliğinden de sıkça bahsetmiştik. Sosyal medyanın marka bilinirliğini artırma konusunda markalara nasıl yardımcı olduğundan ve markaların bu özellik...
20 Şubat 2017
Sinan Oypan
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız...
7 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar 2019’da gelirlerini nasıl daha fazla artırabilirler?
Perakende satışlarda gelirleri artırmak için birçok farklı yol bulunuyor. Günümüzde birçok tüketicinin herhangi bir ürün almadan önce internet üzerinden araştırma yapıyor olması ve e-ticaret firmalarındaki fırsatları takip...
12 Eylül 2018
Sinan Oypan
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir...
24 Haziran 2016
Sinan Oypan
PR ajansları ile çalışırken dikkat etmeniz gerekenler
PR ajansları ile çalışmak, e-ticaret firmanızı büyütmek, yeni kitlelere ulaşmak, internetteki görünürlüğünüzü ve marka gücünüzü artırmak için önemlidir. Doğru tanıtım çalışmalarını yapmak, markanızın ön plana...
1 Eylül 2020
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 1. Bölüm

İçerik pazarlama ve SEO, internet üzerinden iş yapan tüm firmalar için iki önemli unsurudur. Birbirileriyle ilişkileri olsa da aslında birbirinden ayrı kavramlardır ve e-ticaret sitesi üzerinde bunları uygularken bu farkların...
11 Eylül 2017
Sinan Oypan
Şirketler için modern pazarlama yöntemleri – 2020
Modern pazarlama yöntemleri günümüzde şirketlerin, hedef kitlelerine daha etkili bir şekilde ulaşmalarını sağlarken, pazarlama çalışmalarından daha fazla geri dönüşüm almalarına yardımcı olur. Dijital pazarlamada güncel...
2 Ekim 2020
Sinan Oypan
Influencer ajansları ile anlaşmalarda bilmeniz gerekenler
Influencer ajansları ile çalışmadan önce, bazı anlaşmalar yapmanız ve yapılacak olan çalışmaların hangi koşullarda yapılacağını belirlemeniz gerekir. Bu anlaşmalar, belirlenecek stratejileri ve çalışma koşullarını...
23 Mayıs 2019
Sinan Oypan
Geri dönüşüm sağlayacak 9 farklı kategori özelliği
E-ticaret sitelerinde kategorilerin büyük bir önemi vardır. Hem farklı ürünlere ulaşımı sağlarken, hem de e-ticaret sitesi üzerindeki ürün çeşitliliğinin görülmesini sağlarlar. Tabii ki bu kategorilerin doğru bir şekilde...
27 Temmuz 2017
Sinan Oypan
WordPress Woocommerce E Ticaret Sitesi Kurmak Rehberi 2020
WordPress Woocommerce e-ticaret sitesi kurmak internet üzerinden satış yapmaya başlamanızı sağlayabileceği gibi kendi online mağazanızın da temellerini atmanıza yardımcı olabilir. Woocommerce kullanarak bir e-ticaret sitesi kurmadan...
26 Eylül 2019
Sinan Oypan