Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler

8 Mayıs 2018
Sinan Oypan

Bir e-ticaret sitesinin en önemli unsurlarından biri de kargo ve depo yönetimidir. Doğru kurgulanmış bir kargo ve depo yönetimi stratejisi, uzun vadede siparişlerinizin doğru bir şekilde teslim edilmesini sağlarken, kargo ve depo maliyetlerinizi en iyi şekilde optimize etmenize yardımcı olur. Depo yönetiminin yanlış yapılması veya kontrol altında olmaması, müşterilerinize yanlış ürün gönderimleri yapılmasına neden olabileceği gibi, işlerin yapılma süresini de artırabilir. Bunun yanı sıra kargo maliyetlerinin doğru bir şekilde hesaplanmaması, siparişlerin doğru bir şekilde gönderilmemesi, paketleme sürecinde yapılan hatalar, müşteri memnuniyetini düşürebileceği gibi, yine yanlış gönderiler yapılmasına neden olabilir ve hatta maliyetlerinizi yükselteceği için, karlılığınızın düşmesine neden olabilir.

Bu ve bunun gibi sebeplerden dolayı iyi bir strateji hazırlamanız bir hayli önemlidir. Bu rehberimizde de kargo ve depo yönetimi stratejisi hazırlarken bilmeniz gereken detayların üzerinde duracağız.

İlgili rehber: Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Kargo stratejisi belirleme

Kargo stratejisi zaman içerisinde güncellenebilir ve yeniden şekillendirilebilir. İşlerin büyümesi ve ihtiyaçların değişmesinden dolayı bu değişiklikler yapılabilir. Stratejinizi belirlerken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlar ise şu şekilde olacak:

Hangi kargo gönderim metotlarını kullanacaksınız?

Farklı kargo gönderim metotları ve farklı kargo firmaları bulunuyor. Bu metotlardan ve firmalardan hangileriyle çalışacağınızı önceden belirlemeniz oldukça önemlidir.

Ücretsiz kargo gönderimi, aynı günde kargoya verme, hızlı gönderim metotlarının yanı sıra kapıda ödeme seçenekleri gibi kargo firmalarının sunduğu hizmetleri dikkate alarak, bu metotlar üzerinde bir strateji belirlemeniz bir hayli önemlidir.

Ürün ağırlık ve boyutları

Dikkate almanız gereken konulardan biri de ürünlerin boyut ve ağırlıklarıdır. Ürünlerin ağırlık ve boyutları, bir gönderinin maliyetini belirleyecektir. Bu maliyet hesaplarını yapmak için farklı kategorilerdeki ürünlerinizin ağırlık ve boyutlarını hesaplayarak, herbir ürün için kargo maliyetlerini hesaplamanız gerekir.

Paketleme detayları

Ürünlerinizi nasıl paketleyeceğiniz de bir hayli önemlidir. Müşterilerinize iyi bir paket açma deneyimi yaşatmanın yanı sıra, kargonun sağlam bir şekilde teslim edilmesi gerekir. Bunun yanı sıra kargo maliyetlerini minimuma indirmek için paket ve kutu boyutlarınızın da en iyi şekilde optimize edilmesi gerekir. Kutunun büyümesi doğal olarak kargo için harcayacağınız masrafın da artmasına neden olacaktır. Bu sebeple de ürünleriniz için bunu en iyi şekilde hazırlamanız gerekir.

Kargo gönderim ücretlerini planlama

Ürünlerinizin ağırlık ve boyutlarını belirledikten sonra, herbir ürün için kargo ücretlerinizi belirlemeniz gerekecektir. Farklı kargo firmalarının farklı seçenekleri ve opsiyonları olabilir. Gönderilerinizin teslimatının en iyi şekilde yapılmasının yanı sıra bu maliyetlerin düşük olması da bir hayli önemlidir.

Kargo firmalarıyla yapacağınız anlaşmalarla beraber, site üzerinde de kargo ücretlerini nasıl sergileceğinizi de belirlemeniz gerekir. Kargo ücretlerinin tüketicilere yansıtılıp yansıtılmayacağı ve bu ücretin ne kadar olacağını planlamalısınız.

Ücretsiz kargo seçeneği sunmak

Ücretsiz kargo seçeneği sunduğunuzda, kargo ücretini firmanız öder. Bu da ekstra maliyetlerin oluşması demektir. Bu hizmeti sunarken, ürün fiyatlandırmalarınızı da doğru bir şekilde yapmanız bir hayli önemlidir. Ücretsiz kargo seçeneği tüketicileri cezbetse de firmalar açısından maliyetleri artırmaktadır. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

İlgili rehber: Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?

Sabit kargo ücreti sunmak

Sabit fiyatlı kargo sunduğunuzda, tüm gönderileriniz için standart bir fiyat politikası belirlemiş olursunuz. Bu seçenek ortalama bir fiyat değerine sahip ürünlerin satışında oldukça etkilidir. Burada önemli olan nokta, sabit kargo fiyatını belirlerken, bu ücreti ne çok yukarıda ne de çok aşağıda tutmalısınız. Kargo ücretinin yüksek olması tüketicileri kaçırabilir; düşük ücretler de zarar etmenize neden olabilir. Bu noktada da maliyet hesaplarınızı iyi bir şekilde yapmanız gerekir.

Kargo gönderim ücretinin hesaplanması

Kargo gönderimi için ücreti hesaplarken birkaç farklı unsur üzerinde durulmaktadır.

  • Kutunun ağırlığı
  • Kutunun boyutları
  • Kargonun gönderileceği şehir
  • Kargonun teslim edileceği şehir

Bu detaylar kargonuzun A noktasından B noktasına ulaşmasının ne kadar mal olacağını belirleyeceği için oldukça önemlidir. Paketleme metotlarınız bu noktada bir hayli önemli bir rol oynuyor. Doğru paketlemelerin yapılması ve kutu boyut ve ağırlıklarının optimize edilmesi maliyetlerinizi azaltacaktır. Bunun yanı sıra kargo firmalarıyla anlaşma yaparken, şehirler arası gönderilerin maliyetlerinizi nasıl etkileyeceğini de öğrenmeniz gerekir.

Eğer yurtdışına satış yapıyorsanız, bu durumda da uluslararası kargo gönderimi yapan firmalarla çalışmanız gerekir. Burada kargo maliyetleri mesafe uzadığı ve ülkeler arası transfer gerektiği için değişiklik gösterecektir. Bunun farkında olmanız ve yurtdışı satışlarınız için gerek ülke ülke, gerekse sabit bir gönderi ücreti ile kargo maliyetlerinizi belirlemeniz gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret Siteleri İçin Hosting Neden Önemlidir?
Online alışveriş sitelerinde arka tarafta yapılması ve dikkat edilmesi gereken birçok unsur bulunuyor. Sitenin altyapısının yanı sıra e-ticaret sitenizin barındırıldığı sunucu, başka bir deyişle satın aldığınız hosting...
27 Nisan 2017
Savaş Çetinkaya
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
İçerik pazarlama çalışmaları B2C firmaları için önemli olduğu gibi B2B firmaları için de gereklidir. İçerik pazarlama çalışmaları, organik olarak trafiği artırmanın yanı sıra, farklı hedef kitlelere ulaşmayı sağlarken,...
28 Nisan 2019
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama ilkeleri nelerdir?
Doğru stratejileri geliştirebilmek, marka ve ürününüzü tüketicilere verimli bir şekilde ulaştırabilmek için pazarlama ilkeleri hakkında bilginizin olması gerekir. Bu sebeple de bu rehberimizde de pazarlamanın ilkelerini ve en...
28 Şubat 2020
Sinan Oypan
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır?
İnternetten el işi satışı nasıl yapılır, el emeği satış siteleri, el işi satış siteleri / blogları, el emeği satış yerleri yani pazaryerleri ve satacağınız ürünün piyasası neden araştırılmalıdır?El yapımı ürünler...
7 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
Sahte takipçi satın almak neden markanıza zarar verir?
Sosyal medya pazarlamada markaların dikkat ettikleri kriterlerden biri de takipçi sayısıdır. Geçtiğimiz günlerde yazdığımız ”Instagram’da ölçümlenmesi gereken 4 önemli metrik” isimli rehberimizde de bu konuya değinmiştik....
7 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret için Vergi Mükellefi Olmak Gerekli Midir?
Fiziki mağazalardaki alışveriş sürecini sanal mağazacılığa taşıma aracı olan e-ticaret, son yıllardaki dijital dönüşümün olumlu bir getirisi olarak karşımızda durur. Büyüyen e-ticaret pazarında yerini almak isteyen büyük,...
28 Şubat 2020
İbrahim Çelebi
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Görsellik günümüzdeki en önemli unsurlardan biri. Bunun sebeplerinden biri de insanlar olarak doğamızda görselliğe dikkat etmek var. Bu durumda da hayatımızın her alanında görsel unsurlar ilk olarak dikkatimizi...
11 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette yatırım getirisi artıracak reklam stratejileri
E-ticarette yatırım getirinizi artıracak reklam stratejileri belirlemeniz, hem bütçenizi iyi yönetmenizi hem de reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm edinmenizi sağlar. Tabii ki doğru stratejileri belirlemek için, reklam planlarınız...
13 Mart 2019
Sinan Oypan
İnternetten antika ürün satmak isteyenler neler yapmalı?
Antika ürün satmak / antika eşya satmak istiyorum diyor ve internetten ikinci el antika eşya satışı yapmak istiyorsanız bu yazı tam size göre. İnternetten antika ürün satmak Antika ürünlerin satışı ve ikinci el eşya...
14 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden tişört satmak için bilmeniz gerekenler nelerdir, tişört tasarımı nasıl yapılır, tshirt baskı çeşitleri, tişört baskısı nasıl yapılır, tişört baskı fiyatları nelere göre belirlenir, tişörte baskı...
22 Kasım 2017
Sinan Oypan
E-ticarette yoğun sezonlarda kargo yönetimi ipuçları
Kimi firmalar için belli sezonlar satışların normalden daha fazla artış göstermesine neden olabiliyor. Bu tür durumlarda da e-ticaret firmalarının kargo yönetimi konusunda ekstra çalışmalar yapmaları ve bu yönetim sürecini iyi...
20 Ekim 2018
Sinan Oypan
Landing Page nedir ve nasıl hazırlanmalıdır? - 2. Bölüm
Landing Page kullanımı e-ticaret sitelerinde önemli bir yere sahiptir ve doğru bir şekilde kurgulanan bu sayfalar geri dönüşümlerin artmasına yardımcı olur. Tasarımsal ve içerik olarak bu sayfaların hazırlanışında dikkat...
6 Eylül 2017
Sinan Oypan