Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler

8 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler

Bir e-ticaret sitesinin en önemli unsurlarından biri de kargo ve depo yönetimidir. Doğru kurgulanmış bir kargo ve depo yönetimi stratejisi, uzun vadede siparişlerinizin doğru bir şekilde teslim edilmesini sağlarken, kargo ve depo maliyetlerinizi en iyi şekilde optimize etmenize yardımcı olur. Depo yönetiminin yanlış yapılması veya kontrol altında olmaması, müşterilerinize yanlış ürün gönderimleri yapılmasına neden olabileceği gibi, işlerin yapılma süresini de artırabilir. Bunun yanı sıra kargo maliyetlerinin doğru bir şekilde hesaplanmaması, siparişlerin doğru bir şekilde gönderilmemesi, paketleme sürecinde yapılan hatalar, müşteri memnuniyetini düşürebileceği gibi, yine yanlış gönderiler yapılmasına neden olabilir ve hatta maliyetlerinizi yükselteceği için, karlılığınızın düşmesine neden olabilir.

Bu ve bunun gibi sebeplerden dolayı iyi bir strateji hazırlamanız bir hayli önemlidir. Bu rehberimizde de kargo ve depo yönetimi stratejisi hazırlarken bilmeniz gereken detayların üzerinde duracağız.

İlgili rehber: Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Kargo stratejisi belirleme

Kargo stratejisi zaman içerisinde güncellenebilir ve yeniden şekillendirilebilir. İşlerin büyümesi ve ihtiyaçların değişmesinden dolayı bu değişiklikler yapılabilir. Stratejinizi belirlerken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlar ise şu şekilde olacak:

Hangi kargo gönderim metotlarını kullanacaksınız?

Farklı kargo gönderim metotları ve farklı kargo firmaları bulunuyor. Bu metotlardan ve firmalardan hangileriyle çalışacağınızı önceden belirlemeniz oldukça önemlidir.

Ücretsiz kargo gönderimi, aynı günde kargoya verme, hızlı gönderim metotlarının yanı sıra kapıda ödeme seçenekleri gibi kargo firmalarının sunduğu hizmetleri dikkate alarak, bu metotlar üzerinde bir strateji belirlemeniz bir hayli önemlidir.

Ürün ağırlık ve boyutları

Dikkate almanız gereken konulardan biri de ürünlerin boyut ve ağırlıklarıdır. Ürünlerin ağırlık ve boyutları, bir gönderinin maliyetini belirleyecektir. Bu maliyet hesaplarını yapmak için farklı kategorilerdeki ürünlerinizin ağırlık ve boyutlarını hesaplayarak, herbir ürün için kargo maliyetlerini hesaplamanız gerekir.

Paketleme detayları

Ürünlerinizi nasıl paketleyeceğiniz de bir hayli önemlidir. Müşterilerinize iyi bir paket açma deneyimi yaşatmanın yanı sıra, kargonun sağlam bir şekilde teslim edilmesi gerekir. Bunun yanı sıra kargo maliyetlerini minimuma indirmek için paket ve kutu boyutlarınızın da en iyi şekilde optimize edilmesi gerekir. Kutunun büyümesi doğal olarak kargo için harcayacağınız masrafın da artmasına neden olacaktır. Bu sebeple de ürünleriniz için bunu en iyi şekilde hazırlamanız gerekir.

Kargo gönderim ücretlerini planlama

Ürünlerinizin ağırlık ve boyutlarını belirledikten sonra, herbir ürün için kargo ücretlerinizi belirlemeniz gerekecektir. Farklı kargo firmalarının farklı seçenekleri ve opsiyonları olabilir. Gönderilerinizin teslimatının en iyi şekilde yapılmasının yanı sıra bu maliyetlerin düşük olması da bir hayli önemlidir.

Kargo firmalarıyla yapacağınız anlaşmalarla beraber, site üzerinde de kargo ücretlerini nasıl sergileceğinizi de belirlemeniz gerekir. Kargo ücretlerinin tüketicilere yansıtılıp yansıtılmayacağı ve bu ücretin ne kadar olacağını planlamalısınız.

Ücretsiz kargo seçeneği sunmak

Ücretsiz kargo seçeneği sunduğunuzda, kargo ücretini firmanız öder. Bu da ekstra maliyetlerin oluşması demektir. Bu hizmeti sunarken, ürün fiyatlandırmalarınızı da doğru bir şekilde yapmanız bir hayli önemlidir. Ücretsiz kargo seçeneği tüketicileri cezbetse de firmalar açısından maliyetleri artırmaktadır. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

İlgili rehber: Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?

Sabit kargo ücreti sunmak

Sabit fiyatlı kargo sunduğunuzda, tüm gönderileriniz için standart bir fiyat politikası belirlemiş olursunuz. Bu seçenek ortalama bir fiyat değerine sahip ürünlerin satışında oldukça etkilidir. Burada önemli olan nokta, sabit kargo fiyatını belirlerken, bu ücreti ne çok yukarıda ne de çok aşağıda tutmalısınız. Kargo ücretinin yüksek olması tüketicileri kaçırabilir; düşük ücretler de zarar etmenize neden olabilir. Bu noktada da maliyet hesaplarınızı iyi bir şekilde yapmanız gerekir.

Kargo gönderim ücretinin hesaplanması

Kargo gönderimi için ücreti hesaplarken birkaç farklı unsur üzerinde durulmaktadır.

  • Kutunun ağırlığı
  • Kutunun boyutları
  • Kargonun gönderileceği şehir
  • Kargonun teslim edileceği şehir

Bu detaylar kargonuzun A noktasından B noktasına ulaşmasının ne kadar mal olacağını belirleyeceği için oldukça önemlidir. Paketleme metotlarınız bu noktada bir hayli önemli bir rol oynuyor. Doğru paketlemelerin yapılması ve kutu boyut ve ağırlıklarının optimize edilmesi maliyetlerinizi azaltacaktır. Bunun yanı sıra kargo firmalarıyla anlaşma yaparken, şehirler arası gönderilerin maliyetlerinizi nasıl etkileyeceğini de öğrenmeniz gerekir.

Eğer yurtdışına satış yapıyorsanız, bu durumda da uluslararası kargo gönderimi yapan firmalarla çalışmanız gerekir. Burada kargo maliyetleri mesafe uzadığı ve ülkeler arası transfer gerektiği için değişiklik gösterecektir. Bunun farkında olmanız ve yurtdışı satışlarınız için gerek ülke ülke, gerekse sabit bir gönderi ücreti ile kargo maliyetlerinizi belirlemeniz gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
Instagram canlı yayın, şu sıralar yaşanan salgın nedeniyle oldukça popülerleşti. Kullanıcıların yanı sıra markalar da bu canlı yayınlarla evde vakit geçiren tüketicilerle iletişim içerisinde kalabilmekteler. Instagram canlı...
27 Nisan 2020
Sinan Oypan
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Tüketiciler e-ticaret sitelerinden ne bekler?
Online alışverişlerde tüketicilerin e-ticaret firmalarından bir takım beklentileri vardır. Bu beklentilerin karşılanması, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu bir şekilde etki ettiği için firmaların geri dönüşüm...
7 Şubat 2018
Sinan Oypan
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
İşinizde başarıyı uzun süre devam ettirememenize neden olan 4 durum
Girişimcilikte herkesin asıl amacı başarıya ulaşarak, yaptığı işi uzun süre ayakta tutmak ya da işi daha iyiye götürmek için çalışmalar yapmaktır. Fakat bazı başarılar elde etmek, girişimciler de bazı kötü etkiler de...
6 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
E-ticaret şirketinizi büyütmek ve daha iyi yönetmek için yapmanız gereken çalışmalardan biri de durum analizi yapmaktır. Durum analizi yapmadan şirketinizin geçmiş durumu göremez ve gelecek planlarınızı hazırlayamazsınız....
23 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Girişimcileri ilgilendiren dijital marketing istatistikleri | 2019 (İnfografik)
Dijital marketing çalışmaları, girişimcilerin internet üzerinden tüketicilere ulaşmalarını, marka bilinirliklerini ve gelirlerini artırmaları için önemli bir yere sahiptir. Doğru pazarlama çalışmalarını yapmak, doğru kanallara...
19 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube kanalınızı en iyi şekilde nasıl kullanabilirsiniz?
Youtube, en çok kullanılan sosyal mecralardan biri ve bu nedenle birçok marka da burada yer almaya çalışıyor. Youtube’daki görünürlüğü arıtabilmek ve daha fazla kişiye ulaşabilmek için Youtube hesabınız üzerinde bazı...
5 Eylül 2016
Sinan Oypan
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve Organik Ürünlerinizi İnternette Nasıl Satabilirsiniz?
Yöresel ve organik ürünlerinizi internette satmak özetle organik ürün satışı yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle organik gıda satışı yapmak istiyorum diyorsanız; organik ürünler online satış sitesi nasıl kurulur,...
2 Ağustos 2017
IdeaSoft
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve pazarlaması 2020'de nasıl şekillenecek?
İçerik üretimi ve içerik pazarlaması 2020’de de hem B2C hem de B2B firmaları için önemli pazarlama yöntemleri arasında yer almaya devam edecek. İçerik üretimi, tüketicilere ulaşmak, marka bilinirliği artırmak ve etkileşim...
9 Aralık 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
E-ticaret firmaları corona virüs sürecini nasıl yönetmeli?
Küresel bir salgın haline gelen ve Türkiye’de de yayılım hızını artıran corona virüs ile ilgili işletmeler acil durum planlarını devreye aldı. Küresel çapta her ülkenin ekonomisine durdurulamayan bir etkide bulunan corona virüs...
27 Mart 2020
İbrahim Çelebi
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
E-Fatura ve E-Arşiv Fatura Nedir? Farkları Nelerdir?
Her işinizi gören internet ortamının teknolojileri gelişmeye devam ederken geleneksel yöntemleri kullanmaya devam etseniz de bazı süreçlerinizi elektronik ortama taşımak zorunlu hale gelmiştir. Ticari kazanç sağlayan her eylemin...
15 Şubat 2021
Markethinkers
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Elektronik ticaret ile sosyal medya kanallarının kesişimini ifade eden sosyal ticaret kavramı, son yıllarda sıklıkla karşımıza çıkmakta. Bu kavram, İlk olarak Yahoo tarafından 2005 yılında kullanıldı....
31 Ocak 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin