Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler

8 Mayıs 2018
Sinan Oypan

Bir e-ticaret sitesinin en önemli unsurlarından biri de kargo ve depo yönetimidir. Doğru kurgulanmış bir kargo ve depo yönetimi stratejisi, uzun vadede siparişlerinizin doğru bir şekilde teslim edilmesini sağlarken, kargo ve depo maliyetlerinizi en iyi şekilde optimize etmenize yardımcı olur. Depo yönetiminin yanlış yapılması veya kontrol altında olmaması, müşterilerinize yanlış ürün gönderimleri yapılmasına neden olabileceği gibi, işlerin yapılma süresini de artırabilir. Bunun yanı sıra kargo maliyetlerinin doğru bir şekilde hesaplanmaması, siparişlerin doğru bir şekilde gönderilmemesi, paketleme sürecinde yapılan hatalar, müşteri memnuniyetini düşürebileceği gibi, yine yanlış gönderiler yapılmasına neden olabilir ve hatta maliyetlerinizi yükselteceği için, karlılığınızın düşmesine neden olabilir.

Bu ve bunun gibi sebeplerden dolayı iyi bir strateji hazırlamanız bir hayli önemlidir. Bu rehberimizde de kargo ve depo yönetimi stratejisi hazırlarken bilmeniz gereken detayların üzerinde duracağız.

İlgili rehber: Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler

Kargo stratejisi belirleme

Kargo stratejisi zaman içerisinde güncellenebilir ve yeniden şekillendirilebilir. İşlerin büyümesi ve ihtiyaçların değişmesinden dolayı bu değişiklikler yapılabilir. Stratejinizi belirlerken özellikle üzerinde durmanız gereken unsurlar ise şu şekilde olacak:

Hangi kargo gönderim metotlarını kullanacaksınız?

Farklı kargo gönderim metotları ve farklı kargo firmaları bulunuyor. Bu metotlardan ve firmalardan hangileriyle çalışacağınızı önceden belirlemeniz oldukça önemlidir.

Ücretsiz kargo gönderimi, aynı günde kargoya verme, hızlı gönderim metotlarının yanı sıra kapıda ödeme seçenekleri gibi kargo firmalarının sunduğu hizmetleri dikkate alarak, bu metotlar üzerinde bir strateji belirlemeniz bir hayli önemlidir.

Ürün ağırlık ve boyutları

Dikkate almanız gereken konulardan biri de ürünlerin boyut ve ağırlıklarıdır. Ürünlerin ağırlık ve boyutları, bir gönderinin maliyetini belirleyecektir. Bu maliyet hesaplarını yapmak için farklı kategorilerdeki ürünlerinizin ağırlık ve boyutlarını hesaplayarak, herbir ürün için kargo maliyetlerini hesaplamanız gerekir.

Paketleme detayları

Ürünlerinizi nasıl paketleyeceğiniz de bir hayli önemlidir. Müşterilerinize iyi bir paket açma deneyimi yaşatmanın yanı sıra, kargonun sağlam bir şekilde teslim edilmesi gerekir. Bunun yanı sıra kargo maliyetlerini minimuma indirmek için paket ve kutu boyutlarınızın da en iyi şekilde optimize edilmesi gerekir. Kutunun büyümesi doğal olarak kargo için harcayacağınız masrafın da artmasına neden olacaktır. Bu sebeple de ürünleriniz için bunu en iyi şekilde hazırlamanız gerekir.

Kargo gönderim ücretlerini planlama

Ürünlerinizin ağırlık ve boyutlarını belirledikten sonra, herbir ürün için kargo ücretlerinizi belirlemeniz gerekecektir. Farklı kargo firmalarının farklı seçenekleri ve opsiyonları olabilir. Gönderilerinizin teslimatının en iyi şekilde yapılmasının yanı sıra bu maliyetlerin düşük olması da bir hayli önemlidir.

Kargo firmalarıyla yapacağınız anlaşmalarla beraber, site üzerinde de kargo ücretlerini nasıl sergileceğinizi de belirlemeniz gerekir. Kargo ücretlerinin tüketicilere yansıtılıp yansıtılmayacağı ve bu ücretin ne kadar olacağını planlamalısınız.

Ücretsiz kargo seçeneği sunmak

Ücretsiz kargo seçeneği sunduğunuzda, kargo ücretini firmanız öder. Bu da ekstra maliyetlerin oluşması demektir. Bu hizmeti sunarken, ürün fiyatlandırmalarınızı da doğru bir şekilde yapmanız bir hayli önemlidir. Ücretsiz kargo seçeneği tüketicileri cezbetse de firmalar açısından maliyetleri artırmaktadır. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

İlgili rehber: Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?

Sabit kargo ücreti sunmak

Sabit fiyatlı kargo sunduğunuzda, tüm gönderileriniz için standart bir fiyat politikası belirlemiş olursunuz. Bu seçenek ortalama bir fiyat değerine sahip ürünlerin satışında oldukça etkilidir. Burada önemli olan nokta, sabit kargo fiyatını belirlerken, bu ücreti ne çok yukarıda ne de çok aşağıda tutmalısınız. Kargo ücretinin yüksek olması tüketicileri kaçırabilir; düşük ücretler de zarar etmenize neden olabilir. Bu noktada da maliyet hesaplarınızı iyi bir şekilde yapmanız gerekir.

Kargo gönderim ücretinin hesaplanması

Kargo gönderimi için ücreti hesaplarken birkaç farklı unsur üzerinde durulmaktadır.

  • Kutunun ağırlığı
  • Kutunun boyutları
  • Kargonun gönderileceği şehir
  • Kargonun teslim edileceği şehir

Bu detaylar kargonuzun A noktasından B noktasına ulaşmasının ne kadar mal olacağını belirleyeceği için oldukça önemlidir. Paketleme metotlarınız bu noktada bir hayli önemli bir rol oynuyor. Doğru paketlemelerin yapılması ve kutu boyut ve ağırlıklarının optimize edilmesi maliyetlerinizi azaltacaktır. Bunun yanı sıra kargo firmalarıyla anlaşma yaparken, şehirler arası gönderilerin maliyetlerinizi nasıl etkileyeceğini de öğrenmeniz gerekir.

Eğer yurtdışına satış yapıyorsanız, bu durumda da uluslararası kargo gönderimi yapan firmalarla çalışmanız gerekir. Burada kargo maliyetleri mesafe uzadığı ve ülkeler arası transfer gerektiği için değişiklik gösterecektir. Bunun farkında olmanız ve yurtdışı satışlarınız için gerek ülke ülke, gerekse sabit bir gönderi ücreti ile kargo maliyetlerinizi belirlemeniz gerekir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Başarılı Bir E-Ticaret Sitesinde Olması Gereken 5 Temel Özellik
Kullanımı son yıllarda gittikçe yaygınlaşan e-ticaret siteleri kullanıcılarına kolay ve zahmetsiz bir alışveriş deneyimi, sahibine ise aynı anda dünyanın her yerindeki potansiyel müşterilerine ulaşma imkânı tanıyor. Satış...
1 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
Anneler Günü’nde satışlarınızı artırmak için kullanabileceğiniz pazarlama taktikleri
Anneler Günü, e-ticaret firmalarının satışlarını artırmaları için yararlanabilecekleri özel günlerden biri. Farklı gruplardaki tüketiciler, bu özel günde anneleri için farklı hediye arayışlarına girebiliyor ve firmalar da...
7 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videolarınız için video çekim ipuçları 1. Bölüm
Geçtiğimiz günlerde ürün fotoğraflarınızın çekimlerini nasıl yapabileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan seriyi okuyabilirsiniz. Bu yazı serimizde ise ürün tanıtım videoları...
17 Mart 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama e-ticaret firmaları için neden kritik bir rol oynuyor?
Özellikle yeni kurulan e-ticaret şirketlerinin göz ardı ettiği alanlardan biri içerik pazarlama oluyor; ancak hem marka tanıtımı hem de organik arama sonuçlarında üst sıralara çıkabilmek için içerik pazarlama oldukça kritik bir...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Bundle’lar ile kampanya ürünleri nasıl öne çıkartılır?
Kampanya ürünleri bir araya getirerek bir bundle haline dönüştürmek, ortalama sepet tutarını artırarak, daha yüksek satış hacimlerine ulaşmanıza yardımcı olur. Farklı şekillerde bu bundle’lar kullanılabilmektedir ve hedef...
10 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sosyal ağlar pazarlama ve reklamda neden çok önemli?
Sosyal ağlar, firmalar için pazarlama ve reklam çalışmalarında birçok fırsatın kapısını açarken, geri dönüşümleri artırmada da önemli rol oynamakta. Sosyal medya pazarlama çalışmalarının yeni yeni yapıldığı geçtiğimiz...
3 Haziran 2020
Sinan Oypan
Girişimciliğin Avantajları Nelerdir?
Girişimciliğin avantajları, kendi işini kurmanın avantajları, kendi işini kurmanın dezavantajları yani kendi işini kurmanın avantajları ve dezavantajları özetle girişimciliğin avantajları ve daha fazlasına bu yazımızda ele...
5 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Instagram’ın bir süredir kullanımda olan uygulamalarından biri de Instagram TV yani IGTV. Bu özellik ile Instagram üzerinde daha uzun süreli videolar yükleyerek, takipçilerinize farklı mesajlar ve içerikler...
19 Eylül 2018
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı yaratmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin gözünde de marka imajınızın oluşmasını sağlar. Başarılı ve iyi işler başaran firmaları öne çıkartan marka...
4 Nisan 2020
Sinan Oypan
Rekabetçi ürün fiyatlandırma stratejileri nasıl hazırlayabilirsiniz?
İnternet üzerinden satış yaparken ürün fiyatlandırma stratejileri üzerinde çalışmak ve ürünlerinizi hem tüketicilere uygun hem de pazarda rekabet edebilecek bir hale getirmeniz oldukça önemli. Ürün fiyatlandırma stratejileri...
18 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette ürün paketleme neden önemli?
E-ticaret sitenizde sattığınız ürünlerin tüketicilere nasıl gönderildiği önemli bir konu olduğu için ürün paketleme konusu üzerinde durmanız gerekmektedir. Ürünün paket, ambalaj veya kutu seçiminin yanı sıra paket ...
7 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için mobil uygulamaya ihtiyacınız var mı?
E-ticarette mobil alana yatırımların yapılması oldukça önemli. Mobil cihaz penetrasyonunun önemli ölçüde artmasından dolayı, e-ticaret siteleri mobil cihazlar üzerinden sıklıkla ziyaret ediliyor. Mobil kullanımının bu...
13 Mart 2017
Sinan Oypan