İtalya'ya E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler

Yazar: Ferad Osman Sali
Güncellenme Tarihi: 15.12.2022
İtalya'ya E-İhracat Yaparken Bilmeniz Gerekenler

İtalya Avrupa’nın gelişen e-ticaret pazarlarından bir tanesidir. Bu bakımdan yatırımcılara, girişimcilere ve halihazırda e-ticaret yapan firmalara teklif edeceği pek çok şey vardır. Ancak İtalya'ya e-ihracat yapmayı düşünüyorsanız, öncesinde bilmeniz gereken bazı şeyler de vardır.

İtalya dünyanın sekizinci, Avrupa’nın ise üçüncü büyük ekonomisini meydana getirmektedir.  İstatiksel verilere göre 2015 ile 2019 yılları arasında yüzde 10 ile 19 arasında bir büyüme yakalamıştır. Ülkede yer alan en büyük 5 online mağazanın gerçekleştirdiği satışlar, İtalya’nın toplam e-ticaretinin yüzde 26’sını meydana getirmektedir. 

İtalya’ya e-ihracat yapmak istiyorsanız, başlıca ihracat unsurlarını nelerin meydana getirdiğini bilmek sektöre daha iyi yardım edebilir. Bunlar, 

  1. Ulaşım araçları,

  2. Ham petrol,

  3. Kimyevi ürünler,

  4. Gübre ve plastik materyaller,

  5. İlaç ve farmakolojik ürünleri,

  6. Değerli metaller,

  7. Doğal gaz şeklindedir.

Eğer İtalya ile en karlı ihracat ürünleri arıyorsanız bu kategorileri düşünebilirsiniz. Bunların dışında trend ürünlere de yönelebilirsiniz. 

İtalya’ya E-İhracat Nasıl Yapılır?

İtalya’ya satış yapmak istiyorsanız öncelikle iki seçeneğiniz vardır. Bunlardan bir tanesi online pazaryerlerini seçmektir;

  1. Amazon.it

  2. Zalando.it

  3. Shein.com

  4. Esselungaacasa.it

  5. Privalia.com

  6. Mediaworld.it

  7. Unieuro.it

Ancak bu gibi e-ihracat siteleri kullanmak satışlarınızı maksimum seviyeye getirmenizi sağlamaz. Çünkü müşterilerinizin sizden değil Amazon’dan ürün almak için gelir. Genellikle kimin sattığına bakılmadığı için bilinçli şekilde bir satıcı tercih edilmez. 

Kendi e-ticaret sitenizin olması bu konuda daha fazla avantajlı olacaktır. Böylece İtalya pazarına daha iyi ulaşmanız, satışları da maksimum seviyeye getirmeniz mümkündür.

E-ticaret Sitesi Nasıl Hazırlanır?

E-ticaret yapacaksanız, bir web sitesi kendinizi daha iyi simgelemenize, müşterilerinize daha rahat bir şekilde ulaşmanıza yardımcı olur. Bunun için ilk olarak bir şirket kurmanız gerekir. Bu işlemleri tamamladıktan sonra alt yapı seçmek vardır. 

Online alışveriş sadece Türkiye’de değil, dünyada yaygın bir şekilde yapılmaktadır. Bu nedenle ücretsiz alt yapılar sizi desteklemez. Güvenli olmamaları, teknik desteğin yer almaması da önemli birer eksiktir.

Özel bir altyapı oluşturmak, tüm ihtiyaçlar ayrı ayrı kurulacağı için büyük masrafa ve zaman kaybına neden olur. Eğer en hızlı çözümleri almak istiyorsanız, hazır alt yapı ve yazılımlar daha hızlıdır. Birbirinden farklı seçenekleri değerlendirerek, aralarından tercih yapmanızı sağlar.

Ayrıca İtalya’ya online satış yapacaksanız, sektöre başarılı bir adım atarak müşterilerinizi arttırdığınızda paketinizi yükseltmeniz de hem kolay hem de uygun maliyetlidir. Altyapının böylece tercih edilmesi ardından sitenin tasarlanması, ödeme ve kargo anlaşmalarının yapılması gerekir.

E-İhracat Paketleri

E-ihracat yapacaksanız, sitenizin bu konuda gerekli modüllere sahip olması gerekir. Bunlardan bir tanesi çeviri üzerinedir. İtalyan müşterilerinizin sizi daha iyi anlaması, zorluk çekmemesi için çeviri modülü sitenizin dilini tek tıklama ile İtalyanca yapabilir. Böylece müşterileriniz de bilinçli olarak sizden alışveriş yapabilir. 

Ayrıca para birimleri de oldukça önemlidir. İtalya'ya e-ticaret yapmayı planlıyorsanız, aldığınız ödemeleri Avrupa Merkez Bankası güncel kurundan çevirebileceğiniz araçlar da önemlidir. Ayrıca dil ve para yönetimi de ziyaretçiler siteye girdiğinde kolay bir şekilde ayarlanabilmelidir. İdeaSoft tarafından sunulan İdeaExport modülünü değerlendirerek tümünü bir arada bulabilirsiniz.

İtalya Ödeme Yöntemleri Neler?

Eğer İtalya ile e-ticaret yapmak istiyorsanız, ülkede en çok hangi yöntemlerin kullanıldığını bilmeniz gerekir. Müşterilerinize bunları sunarsanız satışlarınızı daha karlı hale getirebilirsiniz;

  1. Payoneer ve PayPal gibi sistemler: Yüzde 54

  2. Kredi kartı: Yüzde 37

  3. Teslimat esnasında kapıda ödeme: Yüzde 3

  4. Fatura: Yüzde 1

  5. Mobil uygulama aracılıyla ödeme: Yüzde 1

  6. Banka aracılığıyla direk ödeme: Yüzde 1

  7. Diğer ödeme seçenekleri: Yüzde 3

Eğer Avrupa’ya ihracat nasıl yapılır, ödemeler nasıl alınır diyorsanız bunların her biri cevabınızı oluşturur. Sanal pos için her banka farklı komisyon teklifi sunacağı için tümünü inceleyebilir, aralarından size en uygunu tercih edebilirsiniz. 

Kargo sürecinde de size en uygun olduğunu düşündüğünüz firma ile bir anlaşma yapmanız mümkündür.

İtalya’ya Ne Satılabilir?

E-ihracat yapacaksanız, her ülkede en çok satan kategorilerin farklılık gösterebileceğinizi bilmeniz gerekir. Eğer kendi ürünü olmayan yatırımcı ve girişimciyseniz bunları bilmeniz,İtalya’ya ihracat yapmadan önce doğru ürünleri bulmanıza yardımcı olur;

  1. Tekstil ve Ayakkabı: Yüzde 57

  2. Ev Elektronik Malzemeleri: Yüzde 51

  3. Spor ve Eğlence Ürünleri: Yüzde 31

  4. Kitap ve Sesli Kitap: Yüzde 41

  5. Kozmetik ve Cilt Bakımı: Yüzde 36

  6. Bakkal Ürünleri: Yüzde 24

  7. Araba Aksesuarları: Yüzde 23

Bunların dışında niş fikirlere yönelmeniz de mümkündür. Bu bakımdan normal ve mikro ihracat olarak düşünebileceğiniz pek çok seçenek vardır.

İtalya Gümrük ve E-ihracatta Vergi Süreci

Gümrük ve e-ihracatta vergi süreci, İtalya’ya online satış esnasında oldukça önemlidir. Eğer İtalya’ya mikro kapsamda ihracat yapıyorsanız, gümrük beyannamesi, gümrük masrafı gibi ücretler yoktur. Dolayısıyla bunlardan muaf olabilirsiniz.

Mikro ihracat yapmakla ilgileniyorsanız ürünün ağırlığı 300 KG’ın, fiyatının ise 15,000 euro’nun altında olması gerekir. Vergi sürecine bakıldığında Türkiye’nin e-ihracat teşviki kapsamında devlet destekleri sunduğunu bilmeniz gerekir. 

AB Gümrük Birliği Anlaşmaları sayesinde Türkiye, İtalya’ya gerçekleştirdiği ihracatlarda gümrük vergisinden muaftır. Bunun dışında Bölgesel Ticaret Anlaşması, Çifte Vergilendirmeyi Önleme Anlaşması, Yatırımların Karşılıklı Teşviki ve Korunması Anlaşması gibi bazı ikili anlaşmalar da yer almaktadır. 

Ayrıca yurt dışı satışı yapıldığı için, KDV tutarı olmadan faturalar da hazırlanabilir İtalya’ya ihracat yapmak istiyorsanız, bunlar da bilmeniz gerekenler arasındadır.

E-ihracat Kargo Firmaları

Eğer e-ihracat yapmayı düşünüyorsanız, yurt dışına ürünlerinizi taşıyacak firmalar ile anlaşmalar yapmanız gerekir. İtalya e ihracat yapmayı planlıyorsanız Türkiye’de bu konuda hizmet veren kargo firmaları şöyledir;

  1. Express Kargo

  2. Yurtiçi Kargo

  3. PTT

  4. MNG Kargo

  5. TNT

  6. FedEx

  7. DHL

  8. Uups

  9. Aramex

  10. PTS

Bilmeniz gereken bir nokta, her firmanın çalışma koşullarının, teslimat gün ve saatlerinin, ödeme yöntemlerinin farklılık gösterebildiğidir. Dolayısıyla bir tanesiyle hemen anlaşma yapmadan önce tümünü incelemeniz tavsiye edilir. 

İtalya ile İhracat Yaparken Nelere Dikkat Edilmeli?

Eğer İtalya’ya online satış yapmak istiyorsanız, dikkat etmeniz gereken bazı noktalar vardır. Her ülkenin yerel ticaret kuralları birbirine göre farklılık gösterir. Dolayısıyla İtalya’ya e-ticaret yapmadan önce bunları bilmeniz ve uygulamanız gerekir. Buna yerel vergilendirme mevzuatı da dahildir. 

Yurt dışı ile e-ticaret yapacağınız için lojistik ve kargo süreci oldukça önemlidir. Burada da ürünü hızlı bir şekilde temin etmeniz, müşterinize hızlı bir şekilde kargolamanız gerekir. Dolayısıyla alanında profesyonel olan firmalar ile anlaşmanız tavsiye edilir. 

İtalya’ya ihracat yapacaksanız olası dolandırıcılık yöntemlerini de göz önünde bulundurmanız gerekir. Dolayısıyla yerel müşteri davranışları üzerine deneyimli, insanlar tarafından tercih edilen ödeme metotlarını kullanmanız gerekir. 

Ayrıca marka olarak politikanızı ve görüşlerinizi de İtalya’da yaşayan insanların hassasiyetlerine ve düşüncelerine göre düzenlemeniz gerekir. Bunların dışında İtalya’da bulunan ulusal bayramları ve resmi tatilleri de bilmeniz gerekir. Böylece tatil zamanlarına denk gelmeden gerekli planlamaları yapmanız mümkündür.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali

E-ticaret Danışmanı

Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler