Günümüzde dikey e-ticaret (belirli bir kategoride ürün veya hizmet satışı) tercih edildiği için internetten para kazanma yolları epeyce çeşitlenmiş bulunuyor. Siz de internetten parfüm satmak istiyorum diyorsanız, e-ticaret sitesi kurabilmeniz ve satışa sunabilmeniz için gerekli sektörel modül ve özellikleri içeren e-ticaret paketini seçerek işe koyulabilirsiniz.
E-ticaret sitenizin olmasıyla iş elbette bitmiyor. İnternetten parfüm alıp satmak müşterilerin kafasında çok soru işareti bıraktığı için kolay bir iş değildir. Bu noktada ürünlerinizi doğru pazarlamak oldukça önem kazanıyor.
Küçük Hediyelerinizde Lead Yönetimi Yapın
Lead yönetimi, satışların dönüşümünü yöneten, leadleri (müşteri adaylarını) müşteriye çeviren çok aşamalı bir süreçtir. Müşteri etkileşimlerini yönetme ve izleme süreci, müşterinin sizinle karşılaştığı ilk andan satışa kapattığınız ana kadarki tüm zamanı kapsar.
Müşteriler e-ticaret sitenize üye olurken numune talebi yapabilirlerse, müşterinin aklında iyi bir izlenim oluşturabilirsiniz. Genellikle müşteriler kokusunu bildiği ve kullandığı parfümleri internetten sipariş eder. Numune gönderimi olduğu zaman denemek istediği parfümün numunesinden farklı bir parfüm sipariş edebilir. “Ya sahte parfüm satıyorlarsa?” sorusunu akıllarından silebilir, müşterileri adaylarınıza orjinal parfüm satışı yaptığınızı gösterebilirsiniz.
Sosyal Medya Kampanyaları Düzenleyin
Sosyal medya kampanyaları, facebook, twitter, instagram, youtube, pinterest ve benzeri platformlarda gerçekleştirilen sosyal medya uygulamaları, yarışma, oyun ve benzeri sosyal medya aktivitelerinden oluşmaktadır.
Öncelikle hedefinizi net bir şekilde belirlemeniz gerekir. Bu hedefler; marka ya da ürün bilinirliliğini arttırmak, takipçi sayısını arttırmak, direk satış yapmak gibi hedefler olabilir. Örneğin; numune talebiyle yaptığınız lead yönetimini görselle destekleyip sosyal medyada açıklayabilirsiniz. Böylelikle müşteriler numuneler için sitenize üye olarak satışlarınızı artırmaya yardımcı olacaktır.
Farklı bir kampanya olarak, çekilişler düzenleyebilir, takipçilerinizi artırabilirsiniz. Ne kadar takipçi o kadar satış ihtimali demektir. İnternet kullanımının bu denli fazla olduğu günümüzde parfüm satmayı düşünüyorsanız mutlaka sosyal medyaya ayak uydurmanız gerekmektedir. Firmanız için sosyal medya hedefleri ile ilgili detaylı bilgi için tıklayınız.
Google Adwords Kullanın
E-ticaret sitenizin ilk sayfada gözükebilmesi için artık SEO tek başına yeterli kalmıyor. Bunun bilincinde olan çoğu firma Adwords reklamları ile rekabete ortak oluyor.
E-ticaret sitelerinin başarısında Adwords’ün de payı olduğu gözlemlenmiştir. Etkili hesap yapısı oluşturarak kampanyalar oluşturabilir, Google’a reklam verebilirsiniz. Adwords’e, e-ticaret siteleri için en önemli olan ve en çok satış getirdiği görülen Alışveriş reklamları ile başlayabilirsiniz.
Adwords hesabınızda mutlaka kullanmanız gereken iki özellik; Remarketing ve Dönüşüm takibidir. Yeniden Pazarlama listeleri oluşturarak sitenize gelmiş kullanıcılara farklı yerlerden ürünlerinizi tekrardan gösterip zihinlerinde yer edinebilirsiniz. Bunun yanında Adwords üzerinden yaptığınız her bir değişikliğin satışlarınıza ne şekilde yansıdığını Dönüşüm izleme özelliğini kurarak ölçümleyebilirsiniz.
IdeaSoft Akıllı E-Ticaret Paketleri ile bugün sanal mağazanızı açabilir ve ürünlerinizi hemen satmaya başlayabilirsiniz. Ücretsiz demo hesabınızı oluşturmak için tıklayınız.
İçindekiler
En çok okunan yazılar
- E ihracat nedir? E ihracat nasıl yapılır?
- E ticaret nedir, E ticaret nasıl yapılır
- E-ticaret sitesi kurmak veya açmak için gerekenler nelerdir?
- E-ticarette ne satılır? E-ticarette internetten en çok satılan ürünler
- İnternetten satış yapmak için bilmeniz gerekenler
- Şahıs şirketi nasıl kurulur ve açılır? Gerekli belgeler nelerdir?
Popüler Videolar
Benzer yazılar