İnternet Üzerinden Parfüm Satışı Yapmak

25 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan

Günümüzde dikey e-ticaret (belirli bir kategoride ürün veya hizmet satışı) tercih edildiği için internetten para kazanma yolları epeyce çeşitlenmiş bulunuyor. Siz de internetten parfüm satmak istiyorum diyorsanız, e-ticaret sitesi kurabilmeniz ve satışa sunabilmeniz için gerekli sektörel modül ve özellikleri içeren e-ticaret paketini seçerek işe koyulabilirsiniz.

E-ticaret sitenizin olmasıyla iş elbette bitmiyor. İnternetten parfüm alıp satmak müşterilerin kafasında çok soru işareti bıraktığı için kolay bir iş değildir. Bu noktada ürünlerinizi doğru pazarlamak oldukça önem kazanıyor.

Küçük Hediyelerinizde Lead Yönetimi Yapın

Lead yönetimi, satışların dönüşümünü yöneten, leadleri (müşteri adaylarını) müşteriye çeviren çok aşamalı bir süreçtir. Müşteri etkileşimlerini yönetme ve izleme süreci, müşterinin sizinle karşılaştığı ilk andan satışa kapattığınız ana kadarki tüm zamanı kapsar.

Müşteriler e-ticaret sitenize üye olurken numune talebi yapabilirlerse, müşterinin aklında iyi bir izlenim oluşturabilirsiniz. Genellikle müşteriler kokusunu bildiği ve kullandığı parfümleri internetten sipariş eder. Numune gönderimi olduğu zaman denemek istediği parfümün numunesinden farklı bir parfüm sipariş edebilir. “Ya sahte parfüm satıyorlarsa?” sorusunu akıllarından silebilir, müşterileri adaylarınıza orjinal parfüm satışı yaptığınızı gösterebilirsiniz.

Sosyal Medya Kampanyaları Düzenleyin

Sosyal medya kampanyaları, facebook, twitter, instagram, youtube, pinterest ve benzeri platformlarda gerçekleştirilen sosyal medya uygulamaları, yarışma, oyun ve benzeri sosyal medya aktivitelerinden oluşmaktadır.

Öncelikle hedefinizi net bir şekilde belirlemeniz gerekir. Bu hedefler; marka ya da ürün bilinirliliğini arttırmak, takipçi sayısını arttırmak, direk satış yapmak gibi hedefler olabilir. Örneğin; numune talebiyle yaptığınız lead yönetimini görselle destekleyip sosyal medyada açıklayabilirsiniz. Böylelikle müşteriler numuneler için sitenize üye olarak satışlarınızı artırmaya yardımcı olacaktır.

Farklı bir kampanya olarak, çekilişler düzenleyebilir, takipçilerinizi artırabilirsiniz. Ne kadar takipçi o kadar satış ihtimali demektir. İnternet kullanımının bu denli fazla olduğu günümüzde parfüm satmayı düşünüyorsanız mutlaka sosyal medyaya ayak uydurmanız gerekmektedir. Firmanız için sosyal medya hedefleri ile ilgili detaylı bilgi için tıklayınız.

Google Adwords Kullanın

E-ticaret sitenizin ilk sayfada gözükebilmesi için artık SEO tek başına yeterli kalmıyor. Bunun bilincinde olan çoğu firma Adwords reklamları ile rekabete ortak oluyor.

E-ticaret sitelerinin başarısında Adwords’ün de payı olduğu gözlemlenmiştir. Etkili hesap yapısı oluşturarak kampanyalar oluşturabilir, Google’a reklam verebilirsiniz. Adwords’e, e-ticaret siteleri için en önemli olan ve en çok satış getirdiği görülen Alışveriş reklamları ile başlayabilirsiniz.

Adwords hesabınızda mutlaka kullanmanız gereken iki özellik; Remarketing ve Dönüşüm takibidir. Yeniden Pazarlama listeleri oluşturarak sitenize gelmiş kullanıcılara farklı yerlerden ürünlerinizi tekrardan gösterip zihinlerinde yer edinebilirsiniz. Bunun yanında Adwords üzerinden yaptığınız her bir değişikliğin satışlarınıza ne şekilde yansıdığını Dönüşüm izleme özelliğini kurarak ölçümleyebilirsiniz.

IdeaSoft Akıllı E-Ticaret Paketleri ile bugün sanal mağazanızı açabilir ve ürünlerinizi hemen satmaya başlayabilirsiniz. Ücretsiz demo hesabınızı oluşturmak için tıklayınız.
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İlgi çekici fırsat ürün tanıtımları nasıl yapılır?
Fırsat ürün tanıtımlarını ilgi çekici hale getirmek, kampanyalı ürünlerinizi daha fazla öne çıkartmanızı sağlarken, geri dönüşümlerinizi de artırır. Kampanyalı ürünlerinizi öne çıkartmak için kullanabileceğiniz...
3 Nisan 2020
Sinan Oypan
Siteden ayrılanlara gösterebileceğiniz kampanya örnekleri
Siteden ayrılan kullanıcıları, e-ticaret sitenizde tutabilmek ve onlardan bir geri dönüşüm alabilmek için kullanabileceğiniz bazı kampanya örnekleri bulunuyor. Bu kampanyalar, kullanıcıyı sitede tutmak ve onları belli bir eyleme...
10 Haziran 2019
Sinan Oypan
Okula dönüş dönemine hazırlanmak için yararlanabileceğiniz kontrol listesi
Okula dönüş dönemiyle beraber yaz aylarının bitmesiyle yeni sezon da açılmaya başlıyor. Bu dönemde e-ticaret firmaları, durgun geçen yaz ayları sonrasında satışlarını tekrar artırabilmek için çalışmalara başlıyorlar....
17 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Firma reklamları ile geri dönüşümleri nasıl artırırsınız?
İnternette firma reklamları verirken, geri dönüşümlerinizi en yüksek şekilde alacak ayarları ve planlamaları yapmanız gerekir. İnternet reklamlarındaki rekabetin artması nedeniyle reklamlarda farklılaşabilmek, farklı reklam...
7 Aralık 2020
Sinan Oypan
Instagram’ı kullanarak site trafiğinizi nasıl artırabilirsiniz?
Sosyal medya pazarlamasında sıkça kullanılan mecralardan biri de Instagram. Özellikle son dönemlerde reklam özelliklerinin artması ve Instagram’ında kendi platformu üzerinden ürün satışlarına izin vereceğini açıklamasının...
4 Aralık 2016
Sinan Oypan
E-ticarette tedarikçi firmalarla çalışırken bilmeniz gerekenler
E-ticarette tedarikçi firmalar ile çalışırken özellikle bazı konulara dikkat etmeniz ve çalıştığınız tedarikçi firmaları iyi seçmeniz; aynı zamanda da bu firmalarla olan ilişkilerinizi iyi tutmanız önemlidir. Kendi üretimini...
24 Aralık 2018
Sinan Oypan
Sipariş detaylarıyla müşteri memnuniyetini nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette müşteri memnuniyetini artırmak için yapabileceğiniz çalışmalardan biri de siparişler üzerinde özellikle çalışarak müşterilere özel çalışmalar yapmak olacaktır. Siparişleri detaylandırmak, hem sipariş...
26 Şubat 2017
Sinan Oypan
E-posta kampanyalarının optimizasyonu için test etmeniz gereken 3 element
E-posta pazarlamalarından yüksek verim almak, hem içeriklerinizi daha çok kişiye ulaştırmanızı sağlar hem de geri dönüşümlerinizin artmasına yardımcı olur. E-posta abone sayınız yüksek olsa da gönderiler sonrasındaki açılma...
9 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Instagram takipçilerinizi organik olarak nasıl artırabilirsiniz?
instagram takipçilerinizi / instagram beğenilerinizi organik olarak nasıl arttırabilirsiniz ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Sosyal medya pazarlamada önemli bir yere sahip olan Instagram üzerinde etkin olmak ve takipçi...
26 Mart 2018
Sinan Oypan
Şirket ismi bulmanızı kolaylaştıracak 5 yöntem
Şirket ismi bulma konusu genellikle birçok girişimcinin takıldığı alanlardan biri oluyor ve zorlu bir sürece dönebiliyor. Bunun nedeni de şirketinizin adının uzun yıllar boyunca markanızı yansıtacak olması ve marka bilinirliğiniz...
14 Nisan 2019
Sinan Oypan
Ziyaretçi girişiyle ödemelere izin vermek neden önemli?
E-ticaret siteleri eskiden ödeme işlemleri için tüketicilerin abone olmalarını zorunlu tutmayı tercih ediyorlardı; ancak son yıllarda artık ziyaretçi girişi ile yapılan alışverişlerin önemi de artmaya başladı. Tüketiciler her...
9 Şubat 2018
Sinan Oypan
Facebook reklam ve yönetimi için 7 ücretsiz araç
Facebook reklam yönetimi için 7 ücretsiz reklam aracını bu yazımızda sizlerle paylaşacağız. Gelin hep beraber bu 7 ücretsiz reklam ve yönetim aracına bakalım. Facebook reklam yönetimi Sosyal medya pazarlamasında Facebook’un,...
3 Ocak 2017
Sinan Oypan