fbpx

İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?

9 Kasım 2020
Sinan Oypan

İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır. Kullanıcıların ilk baktıkları detay Instagram profil fotoğrafı olduğu için, doğru hazırlanmış bir görseli burada kullanmanız gerekir. Peki bu süreçte nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

İlgili rehber: Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?

Instagram profil fotoğraf ölçüleri nedir?

Instagram profil fotoğrafı için ölçüler mobil ve masaüstü görünümünde farklılık göstermekte.

Mobil cihazlarda 110x110 piksel,

Masaüstü cihazlarda ise 180x180 pikseldir.

Temel olarak burada kullanacağınız fotoğraf 1:1 oranında yani kare olduğu sürece kullanılabilir; tabii ki 180x180 pikselin altındaki çözünürlükler masaüstü görünümüde kötü görünebileceği için minimum olarak 200x200 piksellik bir fotoğraf hazırlamanız yeterli olabilir. 500X500 pikselin üzerindeki boyutlar çok fazla önerilmemektedir; çünkü profil görseli için bu ölçüleri Instagram sıkıştırdığı için çözünürlük bozulabilir.

İlgili rehber: Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?

Instagram profil fotoğrafı nasıl değiştirilir?

Profil görselinizi değiştirmek için:

  • Instagram profilinize giriş yapın,
  • Uygulamanın sağ alt köşesinde bulunan ikona tıklayarak, profil sayfanızı görüntüleyin,
  • Instagram hakkımızda metninizin altında bulunan “profili düzenle” linkine tıklayın
  • ”Profil fotoğrafını değiştir” linkine tıklayarak cihazınızdan, kullanacağınız fotoğrafı seçin.

İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?

Kişisel fotoğraf mı logo mu kullanacağınıza karar verin

Küçük girişimler kimi zaman takipçileriyle daha kişisel bir iletişim kurmak için kendi fotoğraflarını da profil görseli olarak kullanabilmekteler. Bu noktada Instagram iletişiminizin nasıl olmasını istediğinize göre bir seçim yapmanız gerekir. Kişisel fotoğraflar daha samimi bir iletişime kapı açsa da logo kullanmak daha kurumsal ve profesyonel bir şirket izlenimi verir. Bu nedenle de kendi markanız için doğru seçimi yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Görseliniz merkezde olsun

Instagram profil fotoğrafı hazırlarken, kare formatta bir görsel hazırlamanız ve görseli tam merkezde tutmanız önemlidir. Logo kullanıyorsanız, logonuz tam merkezde olmalıdır. Eğer kendi fotoğrafınızı kullanıyorsanız da yüzünüzün merkezde olması önemlidir. Merkezde olmayan görseller göze güzel gelmeyecektir.

Öge ve arkaplan arasındaki renklerde bir zıtlık olmalı

Kullandığınız fotoğraftaki renkler de bu süreçte önemlidir. Asıl ögenin (logo ya da fotoğraf) ön plana çıkabilmesi için arkaplan ile görsel ögenin renkleri arasında bir zıtlık olmalıdır. Örneğin logonuz siyah ise arkaplanı beyaz seçmeniz, logonuzun öne çıkmasını sağlayarak, daha kolay algılanmasını sağlar. Profil görseli seçerken, zıtlık oluşturan görsel ögeler kullanmanız bu sebeple önemlidir.

Fotoğrafınızı sık değiştirmeyin

Instagram profil fotoğrafı hazırlarken, uzun süre kullanacağınız bir görsel kullanmalısınız. Sürekli bu görseli değiştirmek marka olarak doğru bir yaklaşım olmayacaktır. Kullanıcıların sizi tanımaları zorlaşacağı için bu yöntem tercih edilmez. Bu nedenle de uzun süre kullanacağınız bir görseli profil fotoğrafı olarak kullanmanız daha doğru bir yaklaşımdır.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Görseliniz kimliğinizi yansıtsın

Profil fotoğrafı üzerinde marka kimliğinizi yansıtmanız bu süreçte önemlidir. Marka logosu bunu yansıtmak için kullanılabileceği gibi ürünlerinizi öne çıkartacak ve uzun vade de kullanabileceğiniz bir görseli de burada kullanabilirsiniz. Özellikle niş ürünlere yoğunlaşmış olan firmalar bu tür görsellerden yararlanabilirler.

Belli bir tema içerisinde olsun

Instagram paylaşımlarınızda kullanacağınız tema ve tasarım şablonuna uygun bir görsel seçmeniz de profilinizde bir bütünlük oluşturacaktır. Renk seçimleri, görsel veya grafik kullanımları gibi detaylara bu süreçte dikkat etmelisiniz.

Fotoğrafı yüklerken görseli kırpmayın ya da büyütmeyin

>Görselinizi yüklerken fotoğrafı büyütmeniz ya da kırpmanız, görselin orijinal çözünürlüğünü bozacağı için görselin kalitesini de bozacaktır. Bu nedenle de fotoğrafı yüklemeden önce görselinizi hazırlarken, yukarıda bahsettiğimiz görsel ölçülerine uyumlu olacak şekilde hazırlayarak, fotoğrafınızı doğru ölçülerde yükleyin

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Küçük firmalar büyük firmalarla olan rekabetle nasıl baş edebilirler?
E-ticarette küçük ve orta ölçekli firmaların en çok sıkıntı yaşadıkları durumlardan biri de sektörün bilinen ve büyük markalarıyla rekabet etmek oluyor. Büyük firmalar, marka bilinirlikleri, bütçeleri, ulaştıkları hedef...
16 Ocak 2017
Sinan Oypan
Girişimcilik yeteneklerinizi geliştirmek için yapmanız gerekenler
Kimileri girişimci olmak için doğmuş gibi görünebilirler; ancak diğer yetenekler gibi girişimcilik de geliştirilebilir bir yetenektir. Dünya çapında başarılı olmuş birçok büyük firmanın aslında ilk olarak küçük girişimler...
29 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Marka ismi seçmenin 8 önemli kuralı
Marka ismi seçmek hem eğlenceli hem de zor bir iştir; çünkü bu isim sizin kimliğinizi ve yaptığınız işi yansıtacaktır. Tabii ki her zaman yaptığınız işle ilgili bir isim seçmeniz gerekmemekte; ancak markalaşma sürecinde...
4 Eylül 2020
Sinan Oypan
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı
Facebook İstatistikler ile ideal paylaşım zamanı yazımıza geçmeden önce; bir önceki yazımızda Facebook üzerinde neden tek bir ideal paylaşım zamanı olmadığını ele almıştık. Dilerseniz aşağıdaki bağlantı üzerinden bu...
9 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen...
10 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Dönüşüm oranı nedir ve bu oranı nasıl artırabilirsiniz?
E-ticarette dönüşüm oranı, firmaların yaptıkları çalışmalarda ne kadar başarılı olduklarını gösteren metriklerden biridir. Tam olarak dönüşüm oranının tanımını vermemiz gerekirse: firma tarafından daha önceden...
27 Şubat 2017
Sinan Oypan
7 adımda sosyal medya yönetim stratejisini nasıl hazırlayabilirsiniz?
Sosyal medya yönetimi e-ticaret firmaları için günümüzde önemli bir yere sahip. Hem organik hem de ücretli reklamlarla yeni hedef kitlelere ulaşılarak, marka ve ürün bilinirliği artırılabileceği gibi hem de mevcut takipçilerle...
20 Ağustos 2018
Sinan Oypan
SEO çalışmaları nasıl şekillenecek? | 2019 İnfografik
SEO çalışmaları her konuda olduğu gibi yıldan yıla farklı bir kulvara geçecek ve markaların bu değişime ayak uydurması gerekecek. SEO çalışmaları özellikle uzun vadede iyi sonuçlar getirerek, organik olarak sürekli bir trafik...
26 Aralık 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için pazaryeri entegrasyonu gerekli midir?
Pazaryeri entegrasyonu için e-ticarette bir bütünü oluşturan parçalardan bir tanesi diyebiliriz. Pazaryeri entegrasyonları e-ticaret sitenizi dilediğiniz bir online pazaryerine entegre etmenizi sağlar. İşinize özel bir e ticaret sitesi...
7 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
2018’de içerik pazarlama alanında öne çıkacak trendler
İçerik pazarlama çalışmaları organik olarak trafik elde etmenin yanı sıra sosyal mecralar üzerinden de tüketicilere ulaşılmasını sağlıyor. Marka ve ürün bilinirliğini artırmak için oldukça ideal olan içerik pazarlama...
6 Aralık 2017
Sinan Oypan
Bayram kampanyaları ile satışlarınızı artıracak taktikler
Bayram kampanyaları, tatil dönemlerinde e-ticaret sitenize tüketiciler çekmek için iyi ve etkili satış taktikleri arasında yer alıyor. Bayram ve tatil dönemlerinde tüketiciler, hem kendileri hem de sevdikleri için alışveriş...
16 Temmuz 2020
Sinan Oypan