İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?

9 Kasım 2020
Sinan Oypan

İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır. Kullanıcıların ilk baktıkları detay Instagram profil fotoğrafı olduğu için, doğru hazırlanmış bir görseli burada kullanmanız gerekir. Peki bu süreçte nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

İlgili rehber: Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?

Instagram profil fotoğraf ölçüleri nedir?

Instagram profil fotoğrafı için ölçüler mobil ve masaüstü görünümünde farklılık göstermekte.

Mobil cihazlarda 110x110 piksel,

Masaüstü cihazlarda ise 180x180 pikseldir.

Temel olarak burada kullanacağınız fotoğraf 1:1 oranında yani kare olduğu sürece kullanılabilir; tabii ki 180x180 pikselin altındaki çözünürlükler masaüstü görünümüde kötü görünebileceği için minimum olarak 200x200 piksellik bir fotoğraf hazırlamanız yeterli olabilir. 500X500 pikselin üzerindeki boyutlar çok fazla önerilmemektedir; çünkü profil görseli için bu ölçüleri Instagram sıkıştırdığı için çözünürlük bozulabilir.

İlgili rehber: Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?

Instagram profil fotoğrafı nasıl değiştirilir?

Profil görselinizi değiştirmek için:

  • Instagram profilinize giriş yapın,
  • Uygulamanın sağ alt köşesinde bulunan ikona tıklayarak, profil sayfanızı görüntüleyin,
  • Instagram hakkımızda metninizin altında bulunan “profili düzenle” linkine tıklayın
  • ”Profil fotoğrafını değiştir” linkine tıklayarak cihazınızdan, kullanacağınız fotoğrafı seçin.

İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?

Kişisel fotoğraf mı logo mu kullanacağınıza karar verin

Küçük girişimler kimi zaman takipçileriyle daha kişisel bir iletişim kurmak için kendi fotoğraflarını da profil görseli olarak kullanabilmekteler. Bu noktada Instagram iletişiminizin nasıl olmasını istediğinize göre bir seçim yapmanız gerekir. Kişisel fotoğraflar daha samimi bir iletişime kapı açsa da logo kullanmak daha kurumsal ve profesyonel bir şirket izlenimi verir. Bu nedenle de kendi markanız için doğru seçimi yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Görseliniz merkezde olsun

Instagram profil fotoğrafı hazırlarken, kare formatta bir görsel hazırlamanız ve görseli tam merkezde tutmanız önemlidir. Logo kullanıyorsanız, logonuz tam merkezde olmalıdır. Eğer kendi fotoğrafınızı kullanıyorsanız da yüzünüzün merkezde olması önemlidir. Merkezde olmayan görseller göze güzel gelmeyecektir.

Öge ve arkaplan arasındaki renklerde bir zıtlık olmalı

Kullandığınız fotoğraftaki renkler de bu süreçte önemlidir. Asıl ögenin (logo ya da fotoğraf) ön plana çıkabilmesi için arkaplan ile görsel ögenin renkleri arasında bir zıtlık olmalıdır. Örneğin logonuz siyah ise arkaplanı beyaz seçmeniz, logonuzun öne çıkmasını sağlayarak, daha kolay algılanmasını sağlar. Profil görseli seçerken, zıtlık oluşturan görsel ögeler kullanmanız bu sebeple önemlidir.

Fotoğrafınızı sık değiştirmeyin

Instagram profil fotoğrafı hazırlarken, uzun süre kullanacağınız bir görsel kullanmalısınız. Sürekli bu görseli değiştirmek marka olarak doğru bir yaklaşım olmayacaktır. Kullanıcıların sizi tanımaları zorlaşacağı için bu yöntem tercih edilmez. Bu nedenle de uzun süre kullanacağınız bir görseli profil fotoğrafı olarak kullanmanız daha doğru bir yaklaşımdır.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Görseliniz kimliğinizi yansıtsın

Profil fotoğrafı üzerinde marka kimliğinizi yansıtmanız bu süreçte önemlidir. Marka logosu bunu yansıtmak için kullanılabileceği gibi ürünlerinizi öne çıkartacak ve uzun vade de kullanabileceğiniz bir görseli de burada kullanabilirsiniz. Özellikle niş ürünlere yoğunlaşmış olan firmalar bu tür görsellerden yararlanabilirler.

Belli bir tema içerisinde olsun

Instagram paylaşımlarınızda kullanacağınız tema ve tasarım şablonuna uygun bir görsel seçmeniz de profilinizde bir bütünlük oluşturacaktır. Renk seçimleri, görsel veya grafik kullanımları gibi detaylara bu süreçte dikkat etmelisiniz.

Fotoğrafı yüklerken görseli kırpmayın ya da büyütmeyin

>Görselinizi yüklerken fotoğrafı büyütmeniz ya da kırpmanız, görselin orijinal çözünürlüğünü bozacağı için görselin kalitesini de bozacaktır. Bu nedenle de fotoğrafı yüklemeden önce görselinizi hazırlarken, yukarıda bahsettiğimiz görsel ölçülerine uyumlu olacak şekilde hazırlayarak, fotoğrafınızı doğru ölçülerde yükleyin

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
Instagram hesap yönetimi için bir strateji ve içerik planınızı oluşturmanız; uzun vadede bu platform üzerinden daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar. Instagram hesap yönetimi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz ve bazı...
2 Kasım 2020
Sinan Oypan
SEO Analizi | SEO Stratejisi Oluşturma
SEO analizi yaptıktan sonra SEO stratejinizi oluştururken nelere dikkat etmelisiniz ve SEO stratejisi belirlerken yapmanız gerekenler ve daha fazlası bu yazımızda. SEO Analizi | SEO stratejisi oluşturma E-ticaret sitenizin arama...
3 Nisan 2018
Sinan Oypan
E-ticarette depo raf sistemi ile ilgili ipuçları
Depo raf sistemi oluşturmak, e-ticarette depo yönetimi söz konusu olduğunda önemli konulardan biri olarak öne çıkmakta. Doğru raf düzenini yapmanız, karmaşıklığı ortadan kaldıracağı gibi ürün siparişlerinin hazırlanma...
22 Ocak 2020
Sinan Oypan
Retargeting reklamlarınızda yatırım getirisini artıracak ipuçları - 1. Bölüm
Retargeting reklamlar e-ticaret firmalarının sıklıkla kullandığı reklam araçları arasında yer alıyor. Retargeting reklamlar, herhangi bir sebeple siteden ayrılan ziyaretçilere tekrar ulaşmak ve onları tekrar siteye çekmek...
10 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Bütçe yönetimi, elinizdeki sermayeyi iyi yönetmenizi sağlarken, uzun vade de elinizde nakit kalmasını sağladığı için gereklidir. Bütçe yönetimi hem operasyonel alan da hem de yapacağınız tanıtım alanında da kontrollü bir...
20 Haziran 2020
Sinan Oypan
Ürün tanıtım video içeriklerinde mutlaka olması gereken 7 özellik
Ürün tanıtım video içerikleri, e-ticaret sitenizdeki ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geniş kitlelere tanıtma ve ürünlerinize dikkat çekmek için oldukça ideal pazarlama araçlarıdır. Video içerikleri farklı konseptlerde...
10 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticarette üzerinde durulması gereken detaylardan biri de muhasebe işlemleridir. Gelir ve giderlerin doğru bir şekilde takibinin yapılması, vergilerin ve şirket içi harcamaların hesaplamalarının yapılarak, düzenli olarak takip...
18 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor....
9 Ekim 2016
Sinan Oypan
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları nasıl yapılır?
İlgi çekici ürün kutusu tasarımları, ürün satışlarını artırabileceği gibi tüketicilerin de dikkatini daha fazla çektiği için ürüne olan merakı da artırır. Bunun yanı sıra ilgi çekici kutu tasarımları, kutu açılım...
6 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret Facebook çalışmaları bir e ticaret sitesinin artık olmazsa olmazlarındandır. E-ticaret sitenizi tanıtmak için sosyal medya pazarlama çalışmaları yapıyor olabilirsiniz. Bu çalışmalardaki en önemli mecralardan biri de...
1 Kasım 2016
Sinan Oypan
Instagram influencer hesaplarla çalışırken nelere dikkat etmelisiniz?
Instagram influencer hesaplarla, son dönemlerde birçok markanın tanıtım ve marka bilinirliği için başvurduğu yöntemlerden biri oldu. Tanınmış kişi ve hesaplar, geniş kitlelere ulaşma imkanı sağladıkları için markalar ürün...
5 Temmuz 2020
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı yorumlarına alternatif olarak kullanılabilecek yöntemler
E-ticaret sitelerinde kullanıcı yorumları, tüketicilerin satın alma kararlarını önemli şekilde etkilemektedir. Ama kimi zaman web site üzerinde bu kullanıcı yorumları oluşturmak zor olabilir. Bu tür durumlarda da farklı...
24 Mayıs 2018
Sinan Oypan