İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?

9 Kasım 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?

İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır. Kullanıcıların ilk baktıkları detay Instagram profil fotoğrafı olduğu için, doğru hazırlanmış bir görseli burada kullanmanız gerekir. Peki bu süreçte nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

İlgili rehber: Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?

Instagram profil fotoğraf ölçüleri nedir?

Instagram profil fotoğrafı için ölçüler mobil ve masaüstü görünümünde farklılık göstermekte.

Mobil cihazlarda 110x110 piksel,

Masaüstü cihazlarda ise 180x180 pikseldir.

Temel olarak burada kullanacağınız fotoğraf 1:1 oranında yani kare olduğu sürece kullanılabilir; tabii ki 180x180 pikselin altındaki çözünürlükler masaüstü görünümüde kötü görünebileceği için minimum olarak 200x200 piksellik bir fotoğraf hazırlamanız yeterli olabilir. 500X500 pikselin üzerindeki boyutlar çok fazla önerilmemektedir; çünkü profil görseli için bu ölçüleri Instagram sıkıştırdığı için çözünürlük bozulabilir.

İlgili rehber: Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?

Instagram profil fotoğrafı nasıl değiştirilir?

Profil görselinizi değiştirmek için:

  • Instagram profilinize giriş yapın,
  • Uygulamanın sağ alt köşesinde bulunan ikona tıklayarak, profil sayfanızı görüntüleyin,
  • Instagram hakkımızda metninizin altında bulunan “profili düzenle” linkine tıklayın
  • ”Profil fotoğrafını değiştir” linkine tıklayarak cihazınızdan, kullanacağınız fotoğrafı seçin.

İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?

Kişisel fotoğraf mı logo mu kullanacağınıza karar verin

Küçük girişimler kimi zaman takipçileriyle daha kişisel bir iletişim kurmak için kendi fotoğraflarını da profil görseli olarak kullanabilmekteler. Bu noktada Instagram iletişiminizin nasıl olmasını istediğinize göre bir seçim yapmanız gerekir. Kişisel fotoğraflar daha samimi bir iletişime kapı açsa da logo kullanmak daha kurumsal ve profesyonel bir şirket izlenimi verir. Bu nedenle de kendi markanız için doğru seçimi yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Görseliniz merkezde olsun

Instagram profil fotoğrafı hazırlarken, kare formatta bir görsel hazırlamanız ve görseli tam merkezde tutmanız önemlidir. Logo kullanıyorsanız, logonuz tam merkezde olmalıdır. Eğer kendi fotoğrafınızı kullanıyorsanız da yüzünüzün merkezde olması önemlidir. Merkezde olmayan görseller göze güzel gelmeyecektir.

Öge ve arkaplan arasındaki renklerde bir zıtlık olmalı

Kullandığınız fotoğraftaki renkler de bu süreçte önemlidir. Asıl ögenin (logo ya da fotoğraf) ön plana çıkabilmesi için arkaplan ile görsel ögenin renkleri arasında bir zıtlık olmalıdır. Örneğin logonuz siyah ise arkaplanı beyaz seçmeniz, logonuzun öne çıkmasını sağlayarak, daha kolay algılanmasını sağlar. Profil görseli seçerken, zıtlık oluşturan görsel ögeler kullanmanız bu sebeple önemlidir.

Fotoğrafınızı sık değiştirmeyin

Instagram profil fotoğrafı hazırlarken, uzun süre kullanacağınız bir görsel kullanmalısınız. Sürekli bu görseli değiştirmek marka olarak doğru bir yaklaşım olmayacaktır. Kullanıcıların sizi tanımaları zorlaşacağı için bu yöntem tercih edilmez. Bu nedenle de uzun süre kullanacağınız bir görseli profil fotoğrafı olarak kullanmanız daha doğru bir yaklaşımdır.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Görseliniz kimliğinizi yansıtsın

Profil fotoğrafı üzerinde marka kimliğinizi yansıtmanız bu süreçte önemlidir. Marka logosu bunu yansıtmak için kullanılabileceği gibi ürünlerinizi öne çıkartacak ve uzun vade de kullanabileceğiniz bir görseli de burada kullanabilirsiniz. Özellikle niş ürünlere yoğunlaşmış olan firmalar bu tür görsellerden yararlanabilirler.

Belli bir tema içerisinde olsun

Instagram paylaşımlarınızda kullanacağınız tema ve tasarım şablonuna uygun bir görsel seçmeniz de profilinizde bir bütünlük oluşturacaktır. Renk seçimleri, görsel veya grafik kullanımları gibi detaylara bu süreçte dikkat etmelisiniz.

Fotoğrafı yüklerken görseli kırpmayın ya da büyütmeyin

>Görselinizi yüklerken fotoğrafı büyütmeniz ya da kırpmanız, görselin orijinal çözünürlüğünü bozacağı için görselin kalitesini de bozacaktır. Bu nedenle de fotoğrafı yüklemeden önce görselinizi hazırlarken, yukarıda bahsettiğimiz görsel ölçülerine uyumlu olacak şekilde hazırlayarak, fotoğrafınızı doğru ölçülerde yükleyin

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Web Tarayıcı Nedir?
Web Tarayıcı Nedir?
Dünyadaki toplam internet sitesi sayısı,internetlivestats.com'un sağladığı güncel verilere göre 1 milyar 850 milyonun üzerinde. Her saniye ortalama 4 ila 5 internet sitesi açıldığını düşünürsek, bu sayının yakında 2 milyarı...
7 Eylül 2021
Markethinkers
Görsel SEO Optimizasyonu
Görsel SEO Optimizasyonu
Görsel SEO optimizasyonu yaparak; e-ticaret sitenizdeki görsellerin arama motorlarına uyumlu hale getirmek için kullanacağınız SEO taktikleri, organik olarak görsel aramalarından trafik çekmenizi sağlarken, aynı zamanda...
2 Mart 2019
Sinan Oypan
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları
Satış sonrası e-posta pazarlama çalışmaları
Satış sonrası e-posta pazarlama emailing'de bir hayli önemli bir yere sahiptir. E-posta pazarlama, sadece yeni ürün veya kampanya duyuruları yapmak için kullanılan bir yöntem değildir. Aynı zamanda satış sonrasında da geri...
13 Şubat 2017
Sinan Oypan
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site üzerinde müşteri hizmetleri sunarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil site tasarımı, masaüstü görünümün mobil cihazlara uyumlu hale getirilmesiyle hazırlansa da müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda mobil cihazlarda tasarımı yaparken bazı konulara dikkat etmek ve kullanıcı deneyimi odaklı...
26 Şubat 2019
Sinan Oypan
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticarette geri dönüşümleri düşüren 6 uygulama
E-ticaret sitelerinde yapılan bazı uygulamalar, kullanıcı deneyimini olumsuz etkilemesinden dolayı geri dönüşümlerin düşmesine neden olabiliyor. Geri dönüşümlerin düşüş göstermesi de doğal olarak şirketi zarara sokuyor. Bu...
9 Ekim 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 1. Bölüm
Sosyal kanıt konusunda markalara yardımcı olan pazarlama araçlarından biri de kullanıcıların markalar için hazırladıkları içeriklerdir. İngilizcesiyle “User Generated Content” (UGC) markayla, markanın takipçileri arasında bir...
18 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?
Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken doğru bir mecrada yer almak, hem verdiğiniz emeğin hem de bu işler için ayırdığınız bütçenin karşılığını daha iyi bir şekilde almanızı sağlar. Her firma her mecrada...
19 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma yöntemleri
Instagram etkileşim arttırma çalışmalarında, takipçilerinizin ilgisini ve dikkatini çekebilecek içerik ve paylaşım stratejileri oluşturmanız gerekir. Kullanıcıların ilgisini çekmeden ve onlarla belli bir iletişim kurmadan...
23 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Kullanıcıları Satın Almaya Yönlendirmenin 5 Yolu
Pazarlama, tanıtım ve satış faaliyetlerinin dijital ortamlarda yapılması anlamına gelen e-ticaret, geleneksel ticaret yöntemleriyle yıllar süren bu faaliyetleri oldukça kısa zamanda ve geniş kitlelere yönelik olarak...
12 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
Kötü müşteri ilişkilerinin e-ticaret firmalarına verdiği zararlar
E-ticarette başarılı olabilmek için öncelikli olarak müşteri memnuniyetini sağlamanız gerekiyor. Mutlu müşterileriniz yoksa firma olarak bir takım sıkıntılar yaşamaya başlayabilirsiniz. Uzun vadede kötü müşteri ilişkilerine...
23 Ocak 2017
Sinan Oypan
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider...
16 Temmuz 2016
Sinan Oypan
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
E-ticaret şirketiniz için internette dijital pazarlama adı altında yapabileceğeniz birçok farklı firma tanıtım çalışması bulunuyor. Dijital pazarlama alanında kendinizi geliştirerek, kendi reklam ve pazarlama çalışmalarınızı...
28 Aralık 2020
Sinan Oypan