İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?

9 Kasım 2020
Sinan Oypan
İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?

İlgi çekici bir Instagram profil fotoğrafı hazırlamak zor bir iş gibi görünse de, doğru yapılması gereken bir çalışmadır. Marka imajı ve markalaşma sürecinde bu tür küçük detayların bir hayli önemi vardır. Kullanıcıların ilk baktıkları detay Instagram profil fotoğrafı olduğu için, doğru hazırlanmış bir görseli burada kullanmanız gerekir. Peki bu süreçte nelere dikkat etmeniz gerekiyor?

İlgili rehber: Marka kimliği nedir ve nasıl oluşturulur?

Instagram profil fotoğraf ölçüleri nedir?

Instagram profil fotoğrafı için ölçüler mobil ve masaüstü görünümünde farklılık göstermekte.

Mobil cihazlarda 110x110 piksel,

Masaüstü cihazlarda ise 180x180 pikseldir.

Temel olarak burada kullanacağınız fotoğraf 1:1 oranında yani kare olduğu sürece kullanılabilir; tabii ki 180x180 pikselin altındaki çözünürlükler masaüstü görünümüde kötü görünebileceği için minimum olarak 200x200 piksellik bir fotoğraf hazırlamanız yeterli olabilir. 500X500 pikselin üzerindeki boyutlar çok fazla önerilmemektedir; çünkü profil görseli için bu ölçüleri Instagram sıkıştırdığı için çözünürlük bozulabilir.

İlgili rehber: Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?

Instagram profil fotoğrafı nasıl değiştirilir?

Profil görselinizi değiştirmek için:

  • Instagram profilinize giriş yapın,
  • Uygulamanın sağ alt köşesinde bulunan ikona tıklayarak, profil sayfanızı görüntüleyin,
  • Instagram hakkımızda metninizin altında bulunan “profili düzenle” linkine tıklayın
  • ”Profil fotoğrafını değiştir” linkine tıklayarak cihazınızdan, kullanacağınız fotoğrafı seçin.

İlgi çekici Instagram profil fotoğrafı nasıl hazırlanır?

Kişisel fotoğraf mı logo mu kullanacağınıza karar verin

Küçük girişimler kimi zaman takipçileriyle daha kişisel bir iletişim kurmak için kendi fotoğraflarını da profil görseli olarak kullanabilmekteler. Bu noktada Instagram iletişiminizin nasıl olmasını istediğinize göre bir seçim yapmanız gerekir. Kişisel fotoğraflar daha samimi bir iletişime kapı açsa da logo kullanmak daha kurumsal ve profesyonel bir şirket izlenimi verir. Bu nedenle de kendi markanız için doğru seçimi yapmanız gerekir.

İlgili rehber: Instagram profil bilgilerinizi en iyi nasıl düzenleyebilirsiniz?

Görseliniz merkezde olsun

Instagram profil fotoğrafı hazırlarken, kare formatta bir görsel hazırlamanız ve görseli tam merkezde tutmanız önemlidir. Logo kullanıyorsanız, logonuz tam merkezde olmalıdır. Eğer kendi fotoğrafınızı kullanıyorsanız da yüzünüzün merkezde olması önemlidir. Merkezde olmayan görseller göze güzel gelmeyecektir.

Öge ve arkaplan arasındaki renklerde bir zıtlık olmalı

Kullandığınız fotoğraftaki renkler de bu süreçte önemlidir. Asıl ögenin (logo ya da fotoğraf) ön plana çıkabilmesi için arkaplan ile görsel ögenin renkleri arasında bir zıtlık olmalıdır. Örneğin logonuz siyah ise arkaplanı beyaz seçmeniz, logonuzun öne çıkmasını sağlayarak, daha kolay algılanmasını sağlar. Profil görseli seçerken, zıtlık oluşturan görsel ögeler kullanmanız bu sebeple önemlidir.

Fotoğrafınızı sık değiştirmeyin

Instagram profil fotoğrafı hazırlarken, uzun süre kullanacağınız bir görsel kullanmalısınız. Sürekli bu görseli değiştirmek marka olarak doğru bir yaklaşım olmayacaktır. Kullanıcıların sizi tanımaları zorlaşacağı için bu yöntem tercih edilmez. Bu nedenle de uzun süre kullanacağınız bir görseli profil fotoğrafı olarak kullanmanız daha doğru bir yaklaşımdır.

İlgili rehber: Örneklerle Instagram paylaşımlarında kullanabileceğiniz içerik fikirleri

Görseliniz kimliğinizi yansıtsın

Profil fotoğrafı üzerinde marka kimliğinizi yansıtmanız bu süreçte önemlidir. Marka logosu bunu yansıtmak için kullanılabileceği gibi ürünlerinizi öne çıkartacak ve uzun vade de kullanabileceğiniz bir görseli de burada kullanabilirsiniz. Özellikle niş ürünlere yoğunlaşmış olan firmalar bu tür görsellerden yararlanabilirler.

Belli bir tema içerisinde olsun

Instagram paylaşımlarınızda kullanacağınız tema ve tasarım şablonuna uygun bir görsel seçmeniz de profilinizde bir bütünlük oluşturacaktır. Renk seçimleri, görsel veya grafik kullanımları gibi detaylara bu süreçte dikkat etmelisiniz.

Fotoğrafı yüklerken görseli kırpmayın ya da büyütmeyin

>Görselinizi yüklerken fotoğrafı büyütmeniz ya da kırpmanız, görselin orijinal çözünürlüğünü bozacağı için görselin kalitesini de bozacaktır. Bu nedenle de fotoğrafı yüklemeden önce görselinizi hazırlarken, yukarıda bahsettiğimiz görsel ölçülerine uyumlu olacak şekilde hazırlayarak, fotoğrafınızı doğru ölçülerde yükleyin

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Organik olarak sosyal medyada nasıl büyüyebilir ve etkileşimlerinizi artırabilirsiniz?
Sosyal medya üzerindeki görünürlüğünüzü ve etkileşimlerinizi artırmak, bu mecralar üzerinden daha fazla geri dönüşüm elde etmenize yardımcı olur. Organik olarak erişimlerinizi artırmanız, son birkaç yıldır oldukça...
24 Ocak 2018
Sinan Oypan
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar Instagram profili açarken nelere dikkat etmeli?
Markalar, Instagram profili açmadan önce bazı ön çalışmaları yaparak, bu mecra üzerinde yapacakları çalışmaların verimini artırabilirler. Henüz Instagram’da yer almıyorsanız, öncesinde hedef kitle araştırması yaparak...
18 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Sosyal medyada müşteri desteği sağlama hakkında bilmeniz gerekenler
Müşteri desteği sağlama konusunda sosyal medya son yıllarda oldukça önemli bir rol oynamaya başladı. Telefon ya da e-posta ile iletişim kurmak istemeyen kullanıcılar, markaların sosyal medya hesapları üzerinden müşteri desteği...
17 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
E-ticarette ürün fotoğrafları neden kaliteli olmalı?
Ürün fotoğrafları, e-ticarette ürüne olan ilgiyi ve güveni artırma konusunda da bir görev üstlendikleri için de kalite bu noktada önemli bir konudur. Ürünlerinizi tüketicilere doğru bir şekilde tanıtmanın yanı sıra bu...
3 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açtığınız e-ticaret sitenizde tüketicilerin güvenini nasıl kazanabilirsiniz?
Yeni açılan e-ticaret sitelerinin en çok zorlandıkları konulardan biri de tüketicilerin güvenini kazanmaktır. Tüketicilerin güvenini kazanamamanız da satış yapmamanıza neden olacaktır. Fakat bu güven duygusunu kırmak ve...
3 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret şirketlerinin hazırlıklı olması gereken işletme giderleri neler?
E-ticaret sitesi kuranların ya da kurmak isteyenlerin aynı zamanda hazırlık olması gereken bir takım işletme giderleri bulunur. Bu işletme giderleri için hazırlıklı olmamanız, şirketinizin zarar etmesine ve beklenmedik nedenlerden...
14 Ocak 2019
Sinan Oypan
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri nelerdir?
Sosyal medya reklam türleri, etkleşimlerinizi ve geri dönüşümlerinizi artırırken, yeni kitlelere ulaşmanıza da yardımcı olmaktadır. Sosyal ağlar günümüzde en etkili pazarlama kanalları arasında yer aldığı için bu...
21 Eylül 2020
Sinan Oypan
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir? | 3. Bölüm
Ürün fotoğrafı nasıl çekilir, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için lens, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
11 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret firmaları için Facebook yönetimi ipuçları
E-ticaret Facebook çalışmaları bir e ticaret sitesinin artık olmazsa olmazlarındandır. E-ticaret sitenizi tanıtmak için sosyal medya pazarlama çalışmaları yapıyor olabilirsiniz. Bu çalışmalardaki en önemli mecralardan biri de...
1 Kasım 2016
Sinan Oypan
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret yazılımları neden kullanılmamalıdır?
Ücretsiz e ticaret sitesi kurmak / ücretsiz e ticaret yazılımı kullanmak / ücretsiz e ticaret scripti kullanmak siz nasıl adlandırırsanız adlandırın ücretsiz eticaret sitesi kurmanın getirdikleri nelerdir, bu yazımızda ele...
28 Ekim 2018
Sinan Oypan
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için gerekli olanlardan biri de iyi bir logodur. Logonuzun dikkat çekici ve akılda kalıcı olması, markanızın bilinirliğini artırmada ve kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır. Tabii ki iyi bir logo yapmanın...
18 Ocak 2017
Sinan Oypan
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetlerinde “İlk Temasta Çözüm” nedir ve neden önemlidir?
Müşteri hizmetleri e-ticaret firmalarının en önemli alanlarından biridir ve müşteri memnuniyetini artırma adına bu bölümlerin üzerinde önemli bir yük bulunur. Satış öncesi ve sonrasında müşterilerle iyi iletişim kurmak ve...
27 Kasım 2017
Sinan Oypan