IdeaSoft ile E-ticaret Firmaları 2022’de 68M+ Ürün Sattı

2 Mart 2023
Ferad Osman Sali
IdeaSoft ile E-ticaret Firmaları 2022’de 68M+ Ürün Sattı

E-ticaret hacmi Türkiye’de her yıl artmaya devam ediyor. IdeaSoft olarak geliştirdiğimiz e-ticaret altyapımızı kullanan siteler ile çıkardığımız rapora göre; 2022 yılında 7 milyondan fazla tüketicinin 68 milyon adet ürün ihtiyacını karşıladı. Toplam hacim 2021 yılına oranla %74 oranında artarak 7 milyar TL’yi geçti. 

E-ticaret yapmak isteyen, ürünlerini online ortama taşımak isteyenlere ışık tutan bu raporda; satılan ürün adedi, satış hacmi yükselen sektörler, günler ve mevsimlere göre dağılımları, sipariş verilen bölgeler, kargo tercihleri, ödeme yöntemlerine kadar kapsamlı istatistikleri bulabilirsiniz. 

E-ticaret için ürün fikri, müşterilerin tercihleri gibi birçok ipucu ve analiz bu raporda.

E-Ticarette Yıllık Toplam Ciro 7 Milyar TL’yi Aştı

18 binden fazla mağaza üzerinde 7 milyonu aşkın siparişle oluşturduğumuz rapora göre e-ticaret hacmi 2021’e oranla 2022’de tam %74 oranında artarak toplam ciro 7 milyar TL’yi aştı. Sepetteki ürün adedi totalde 10 bine yaklaşırken 980 liraya yükselen ortalama sepet tutarı ile toplam 70 milyona varan ürün siparişi ile ciddi bir artış yaşandı. E-ticaret yapmayı düşünen firmaların karar verme sürecini olumlu yönde artıracak sayılar 2022 yılında da hatırı sayılır biçimde artmış görünüyor. 

2022’de İnternette En Çok Satan Ürünler

Raporda satış hacmi en yüksek sektörlere baktığımızda 2021 yılında ilk sırada yer alan Hırdavat & Yapı Market 2022 yılında da zirvede yer alıyor. Bir önceki sene ilk 10’da yer almayan Mobilya sektörü de 9. sıradan listeye dahil olmuş durumda. Listenin ikinci sırasında Elektronik yer alırken onu takip eden diğer sektörler ise; Beyaz Eşya ve Ev Aletleri, Gıda, Otomotiv, Outdoor, Kozmetik, Giyim, Mobilya, Petshop. Raporda listelenen sektörler bu alanda mağazaları olan ama online satış kanalları olmayanlar için harekete geçirici nitelikte.

E-ticarette Ciro Bazında En Çok Büyüyen Sektörler Neler?

E-ticarette 2022’nin en’lerini gördüğümüz raporda ciro bazında en çok büyüyen ilk 10 sektörün başında yüzde 295’lik büyüme oranıyla Elektrik sektörü geliyor. Motosiklet Ekipmanları ikinci sırada yer alırken üçüncü sırada ise Çeyiz ve Züccaciye, dördüncü sırada Spor Malzemeleri, beşinci sırada ise Hırdavat ve Yapı Market sektörü yer alıyor. Listenin devamı ise şu şekilde; Otomotiv, Oyun & Hobi Ürünleri, Mobilya, Beyaz Eşya ve Ev Aletleri, Elektronik. 

2022 Yılında İnternetten En Çok Sipariş Veren Bölgeler

Yüzde 43’lük sipariş oranıyla 2021 yılında olduğu gibi 2022’de de Marmara Bölgesi lider konumda. Marmara’yı yüzde 15 ile İç Anadolu takip ederken; Karadeniz Bölgesi yüzde 14, Akdeniz yüzde 10, Ege yüzde 7, Doğu Anadolu Güneydoğu Anadolu yüzde 4 sipariş oranıyla listede yer aldı. Şehir bazlı siparişlere bakıldığında en çok sipariş veren ilk 3 şehir yine İstanbul, Ankara ve İzmir oldu. Ardahan, Muğla ve Konya ise büyüyen satış hacimleriyle dikkat çeken şehirler olarak gözüküyor.

Online Ödeme Seçenekleri Arasında Hangisi Popüler?

Kullanıcıların ödeme alışkanlıkları e-ticaret yükselişine paralel olarak kredi kartı olarak devam ediyor. Online sipariş veren kullanıcıların yaklaşık yüzde 75’i kredi kartı ile ödeme yaparken yüzde 16’sı kapıda ödeme seçeneğini kullanıyor. Havale ve EFT tercih edenlerin oranı ise yüzde 9. Kredi kartı kullanan kullanıcıların taksit seçeneklerini de değerlendirdiğini görüyoruz. Kullanıcıların yaklaşık yüzde 33’ü 3 taksit seçeneğinden faydalanırken; yüzde 23’ü ise 2 taksit seçeneğinden yararlanarak alışveriş yapıyor.

İnternette En Çok Sipariş Verilen Gün ve Saatler Hangisi?

Raporda dikkat çeken bir diğer istatistik ise sipariş verilen günler ve saatler. İnternetten alışveriş yapan kullanıcıların en çok tercih ettikleri gün Çarşamba. Yine onu takip eden Perşembe günü de siparişin en yüksek olduğu diğer bir gün. Saatlere baktığımızda ise öğleden sonra 14:00-15:00 saatlerinde siparişler en yüksek seviyelere ulaşıyor. Mevsimlere göre de istatistik verilen raporda en yüksek siparişin verildiği mevsim Sonbahar. 

E-ticaret Siparişleri Hangi Cihazlardan Veriliyor ?

Ürünlerini online ortamda satmak isteyen kişi ve kuruluşlar için tüm teknik alt yapıyı ve entegrasyonları hazır olarak sunan IdeaSoft’u kullanan mağazaların müşterileri yüzde 61’i mobil cihazlarından sipariş verdi. Kullanıcıların 2 milyon 800 bini siparişlerini masaüstü cihazlardan verirken 4 buçuk milyonu ise mobil cihazlarından sağladı. IdeaSoft sürekli olarak yaptığı güncellemelerle mağazalarına kullanıcı dostu bir arayüz sunarak mobilden sipariş veren kullanıcılarının sayısını da artırmış oldu.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Trendyol’da En Çok Satılan Ürünler [ 2023 Listesi ]
Trendyol’da En Çok Satılan Ürünler [ 2023 Listesi ]
Trendyol, tüketicilerin en çok tercih ettiği platformlardan biri olarak ön plana çıkmaktadır. Bu nedenle birçok girişimci, burada bir mağaza açarak e-ticarete adım atmayı hedefliyor. "2023 yılında Trendyol'da en çok hangi ürünler...
15 Haziran 2023
Ferad Osman Sali
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
Sosyal ağlar satış kanalları olarak nasıl kullanılırlar?
E-ticarette, sosyal ağlar pazarlama ve reklam çalışmalarının yanı sıra satış kanalları olarak uzun zamandır kullanılmakta. Facebook firmalara özel marka sayfalarını 10 yılı aşkın bir süre önce tanıtmıştı ve bu zamandan...
23 Haziran 2020
Ferad Osman Sali
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Form doldurma alanlarının kullanımı, e-ticarette geri dönüşüm sağlamanızı sağlayan bölümlerden biridir ve doğru bir şekilde optimize edilmelidir. Form doldurma alanlarının düzgün bir şekilde hazırlanmaması, kullanıcı...
9 Nisan 2019
Ferad Osman Sali
IdeaSoft ile Wix Karşılaştırması
IdeaSoft ile Wix Karşılaştırması
Wix Nedir? Dünyanın en çok kullanılan web site oluşturucu platformlarından biri olan Wix, 2006 yılında kuruldu ve son derece hızlı bir şekilde büyüdü. İlk üç yılında 1 milyon kullanıcıya ulaşan platformu 2021 yılında 190...
20 Mayıs 2021
Savaş Çetinkaya
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Şirketiniz için belirlemeniz gereken sosyal medya hedefleri nelerdir?
Sosyal medya yönetimi ve pazarlama e-ticaret firmaları için bir hayli önemlidir. Marka bilinirliğini artırma, ürün tanıtımları yapmak ve tüketicilerle etkileşim kurabilmek için sosyal ağlar günümüzde sıklıkla ve öncelikle...
19 Şubat 2017
Ferad Osman Sali
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Kıyafet satan siteler için Pinterest neden önemli?
Sosyal medya pazarlama söz konusu olduğunda Pinterest, kıyafet satan siteler için aslında oldukça etkili platformlardan biri. Türkiye’de de belli bir kullanıcı tabanının olması ve Pinterest’in de Türkçe dil desteğinin...
19 Nisan 2019
Ferad Osman Sali