fbpx

Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi

28 Haziran 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi

Günümüzde dijital dönüşüm, fiziki mağazalar için de önem taşıyor; özellikle pandemi döneminde bu dönüşümün değeri daha da arttı. Dijital dönüşüm ile fiziki olarak yaptığınız işi internet ortamına taşıyabilir, tanıtım, pazarlama ve reklam çalışmalarınızı internet ortamında yapabilir, müşterilerinize yine dijital ortamlardan ulaşabilir ve onlara müşteri desteğini yine sanal kanallar ile yapabilirsiniz. Bu dönüşüm sürecinde de üzerinde durmanız gereken önemli konular bulunuyor

Fiziki mağazlar için dijital dönüşüm rehberi

Web sitesi kurma

Dijital dönüşüm sürecinde ilk önceliğiniz bir web sitesi kurmak olacaktır. E-ticaret siteniz üzerinde ürünlerinizi satabilir, reklam ve pazarlama çalışmalarınızı yapabilir, müşteri desteği sağlayarak satış öncesi ve sonrasında tüketicilere yardımcı olabilirsiniz.

E-ticaret siteniz, fiziki mağazanızdaki vitrinleriniz gibidir. Bu sebeple de dikkat ve ilgi çekici olmalıdır. Bu noktada da site tasarımı, kullandığınız ürün fotoğrafları, ürün açıklamalarınız önemli bir görev üstlenmektedir. Bu konulara yazının devamında değineceğiniz. Temel olarak bir e-ticaret sitesi kurmak için gerekli olanları öğrenmek için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020

Site içim altyapı seçimi

E-ticaret sitesi kurma sürecinde güvenilir bir altyapı seçmeniz de gerekiyor. Web site için ücretsiz yazılımlardan yararlanabilir, bir ajans ya da freelancer ile çalışarak kendinize özel bir site tasarımı yaptırabilir ya da hazır e-ticaret altyapı paketlerini tercih edebilirsiniz.

Bunlar arasında seçim yaparken, işinizi büyütebileceğiniz, sitenin kapsamını artırabileceğiniz ve maliyetlerinizi de en optimumda tutan seçeneklere yönelmenizde yarar vardır. Daha önce web site yapma tecrübeniz bulunmuyorsa dijital dönüşüm sürecinde, e-ticaret altyapı paketleri sizin için daha iyi bir alternatif olacaktır.

İlgili rehber: Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?

Çünkü hazır altyapı paketleri toplu bir çözüm sunarak, tüm ihtiyaçlarınızı tek bir paket dahilinde karşıladığı gibi siz de arkaplandaki teknik işlerle, kodlamalar ve tasarım işlemleriyle ilgilenmek zorunda kalmadan, hızlı bir şekilde web sitenizi kurabilir, ürünlerinizi yükleyerek hemen satış yapmaya başlayabilirsiniz. Altyapı paketlerinin sağladığı diğer avantajları da aşağıdaki yazımızda bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Web site içeriklerinin hazırlanması

Web site kurulumu ve altyapı seçimi işlemlerinin ardından dijital dönüşüm sürecinde web site içeriklerinin hazırlanması gerekecektir. Burada öncelikli olarak sitenizde olması gereken bazı sayfalar bulunmakta. Bunların içeriklerini hazırlamanız gerekir. Hakkımızda, iletişim, kişisel verilerin güvenliği, iade bilgileri, sıkça sorulan sorular, tüketici hakları, mesafeli satış sözleşmesi gibi her e-ticaret sitesinde bulunan sayfalar vardır. Bunların içeriklerini hazırlayarak sitenizi detaylandırmanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları

Site içerikleriniz ve sayfalarınızın tam olması önemlidir. Bu sayfalar tüketicilere alışverişle ilgili gerekli bilgileri sunarken, markaya olan güveni de artırmaktadır. Bu nedenle de bu sayfaları eksiksiz hazırlamanız gerekir.

Ürün sayfaları ve içeriklerinin oluşturulması

Yazının başında da belirttiğimiz gibi e-ticaret siteniz, işinizin vitrinidir. Vitrini ne kadar ilgi çekici olursa, tüketicileri de sitenizde bir o kadar fazla tutarsınız. Ürün sayfalarınız da mağazalarınızdaki satış görevlilerinin rollerini üstlenmektedir. Ürün sayfalarınızda kullandığınız görseller ve ürün açıklamaları tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkiler. Bu nedenle de bu sayfalar üzerinde de bir takım çalışmalar yapmanız gerekmektedir.

İlgili rehber: En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

Ürün açıklamalarınızda mümkün olduğunca ürünle ilgili detaylar vermeniz tüketicilerin ürün hakkında daha fazla bilgi almalarına yardımcı olur. Buna ek olarak, teknik özellikler ve tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü belirten ek bilgilerle de onların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

İlgili rehber: Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları

Dijital dönüşüm sürecinde, ürün fotoğraflarınız da önemli bir rol oynamakta. Fiziki mağazada tüketiciler ürünleri yakından görüp, onlara dokunabililer. Ancak web site üzerinde bunu yapamazlar. Bu nedenle de ürün kalitesini öne çıkartmak ve talep artırmak için yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmanız, farklı açılardan ürün fotoğraflarını çekmeniz ve yakın plan çekimleriyle de ürünün malzemesini göstermeniz gerekir.

İlgili rehber: Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

Dijital pazarlama ve içerik çalışmaları

Dijital dönüşüm ile beraber e-ticaret sitesi kurmanın yanı sıra pazarlama ve reklam çalışmalarınızı da dijital ortamlara taşımanız gerekecektir. Hedef kitlenize ulaşma, onları e-ticaret sitenize yönlendirme, ürün ve hizmet tanıtımları yapma ve belli bir topluluk oluşturabilmek için dijital pazarlama çalışmalarına yatırım yapmanız gerekir.

Sosyal medya hesapları açmak ve sonrasında bu hesapların yönetimini yapmak, sosyal ağlar için içerik üretimi yapmak, sosyal ağlarda reklam kampanyaları oluşturmak, içerik pazarlama çalışmaları ile blog içerikleri oluşturmak, Youtube ya da diğer sosyal ağlar video içerikler üretmek, bu dijital dönüşüm sürecinin parçalarını oluşturmaktadır.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

İlgili rehber: Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?

Dijital pazarlama planınızı hazırlamanız, içerik stratejinizi de oluşturmanıza yardımcı olacağı için öncelikli adımlarınızdan biri bu olmalıdır.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Sosyal medya entegrasyonu

Dijital dönüşüm sürecinde sosyal medya entegrasyonunu da yapmanız gerekir. Sosyal ağlar günümüzde tüketicilere ulaşmak ve onlarla iletişim kurmak için en etkili alanlardır. Bu platformların kendilerine ait reklam modelleri ile kampanyalarınızı oluşturarak, yeni kitlelere ulaşabilir ve ürün tanıtımlarınızı da yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler

Sosyal medya pazarlama çalışmalarınız için de bir plan yapmanız, içerik takviminizi oluşturmanız ve tüketicilerle nasıl iletişime geçeceğinizi belirlemeniz bu açıdan bir hayli önemlidir. Dijital platformların kendilerine has bir dinamiği vardır ve bu mecraları kullanırken bu dinamiklere de adapte olmanız gerekmektedir.

İlgili rehber: Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Online müşteri ilişkileri yönetimi

Dijital dönüşüm, müşterilerle yüz yüze iletişim yerine sanal kanallar üzerinden iletişimi de beraberinde getirir. Bu nedenle de hem e-ticaret siteniz üzerinde, hem sosyal ağlarda hem de telefon kanalıyla müşterilere destek vermeye de hazır olmalısınız.

İlgili rehber: İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler

İnternetten alışverişlerde tüketiciler satış öncesi ve sonrası destek almak için e-ticaret sitesi üzerindeki canlı destekleri kullanabilir; markaya doğrudan telefon etmek isteyebilir ya da sosyal medya kanalları üzerinden iletişim kurmak isteyebilir. Bu nedenle de çok kanallı bir müşteri destek sistemi geliştirmeniz bu açıdan oldukça önemlidiri.

İlgili rehber: Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri ilişkilerinizi güçlendirecek 9 ipucu

Kargo, depo ve stok yönetimi

Dijital dönüşüm ile beraber kargo, depo ve stok yönetiminizde de bir takım değişiklikler yapmanız gerekecektir. Fiziki mağazanızda sattığınız ürünlerin stok durumu ile e-ticare sitenizdeki ürünlerin stok bilgilerinin güncel olması gerekir. Bu nedenle de depo ve stok yönetiminizi yapmanız önemlidir. Deponuzdaki ürünleri kalem kalem tutmanız ve stok bilgilerini sürekli olarak e-ticaret sitenizde de güncellemeniz gerekir.

İlgili rehber: Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler

Depo yönetiminizi de çok kanallı satışa hazırlıklı bir şekilde yapmanız gerekir. Çünkü hem e-ticaret sitenizden hem de fiziki mağazanızdan satış yaparken, depo ve ürün yönetimleri de farklı bir yaklaşım isteyecektir.

İlgili rehber: Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?

Son olarak da kargo gönderim sistemlerinizi kurmanız gerekir. Dijital dönüşüm süreci ile beraber internetten satış yaptığınızda kargo gönderimlerinizi de düzenlemeniz gerekecek. Gelen siparişleri hazırlamanız ve tüketicilere göndermek için belli bir sistem geliştirmenizde yarar vardır. Siparişlerin zamanında teslim edilmesi e-ticarette önemli konulardan biri olduğu gibi müşteri memnuniyetine de doğrudan etki etmektedir.

İlgili rehber: Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Geri dönüşüm sağlayan bir video içerik stratejisinde neler olmalı?
Video içerik stratejileri, günümüzde işletmelerin asıl strateji odakları haline gelmeye başlamasıyla beraber, pazarlama ve reklam stratejilerinin de önemli bir bölümünü oluşturuyor. 2016’da popülerleşmeye başlayan ve 2017’de...
28 Mart 2019
Sinan Oypan
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati neden önemli ve nasıl kazanılabilir?
Müşteri sadakati, uzun vadede başarılı olmak isteyen e-ticaret firmalarının özellikle önem vermeleri gereken konulardan biri. Sadık müşteri kitlelerine sahip olmak, birçok avantaj sunarken, uzun vadede de şirketin karlılığını...
19 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler...
1 Nisan 2020
Sinan Oypan
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
IdeaSoft E-ticaret Sözlüğü Yayında!
Özellikle yeni başlayanlar için e-ticaret ile ilgili bazı terimler çok yabancı ve anlaşılmaz gelebilir. Bunda yabancı dillerden gelmiş ve sektörde yaygın olarak kullanılan kelimelerin sayısının da etkisi büyük. Üstelik e-ticaret...
6 Ağustos 2013
Savaş Çetinkaya
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
E-ticarette karlılık oranları nasıl artırılır?
Karlılık oranları arttığında e-ticaret şirketinizin uzun vadede başarısını ve devamlılığını sağlar ve şirketinizi geliştirmek için de nakit akışı sunar. Karlılığı artırmak için yapılabilecek farklı çalışmalar ve...
7 Haziran 2020
Sinan Oypan
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi hakkında bilmeniz gerekenler
Online itibar yönetimi, internet üzerinden iş yapan tüm kurum ve kişilerin özellikle üzerinde durması gereken konulardan biri. Adından da anlaşılabileceği gibi bu kavram, internet üzerinde yaptığınız işler sonucunda edindiğiniz...
23 Nisan 2019
Sinan Oypan
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları
Facebook etkileşim artırma yolları nelerdir, Facebook etkileşim artırmak için paylaşım zamanına dikkat edilmeli midir, Facebook etkileşim arttırmak için hangi içerik türü kullanılmalıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu...
12 Şubat 2017
Sinan Oypan
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları nelerdir ve şirketler bunları nasıl kullanabilir?
Kitle iletişim araçları, çok uzun zamandır var olmakla beraber, teknolojinin değişimi ile beraber de şekil ve form değiştirmektedir.. Geçtiğimiz yüz yılda basılı gazete, dergi, radyo, televizyon ve sinema gibi formları olan kitle...
13 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
Dikkat çekici bir ‘’Hakkımızda’’ sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitenizin olmazsa olmazlarından biri de "hakkımızda sayfası" dır. Bu sayfalar oldukça önemlidir; çünkü tüketicilere kendinizi tanıtabildiğiniz, kendi hikayenizi onlarla paylaşabildiğiniz bir alandır. Bu sayfa,...
11 Ocak 2017
Sinan Oypan
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
İlk kez girişim kuracak kişilerin bilmesi gereken 6 detay
Girişimcilik Türkiye’de hızlı bir şekilde popülerleşmeye ve her geçen gün yeni bir girişim ortaya çıkmaya başladı. Tabii ki kendi işini kurmak isteyen kişilerin sayısının bir hayli olması da girişimcilik sektörünün...
19 Nisan 2017
Sinan Oypan
E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum
E-ticarette kredi kartı sahteciliğine işaret eden 6 durum
E-ticaret firmalarının korkulu rüyalarından biri olarak sayılabilecek kredi kartı sahteciliği; firmaların özellikle üzerinde durmaları gereken konulardan biri. İnternet üzerinden yapılan sahtecilik işlemleri hem firmalara hem de...
27 Aralık 2017
Sinan Oypan
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi nasıl yapılır?
Hedef kitle analizi yapmadan, iş planınızı oluşturamaz, pazarlama, reklam ve satış stratejilerinizi geliştirerek ürünlerinizin tanıtımını yapamazsınız. Markanızı tanımlayan ve marka konumlandırmasında önemli bir yere sahip olan...
10 Mart 2020
Sinan Oypan