Fiziki mağazalar için dijital dönüşüm rehberi

28 Haziran 2020
Sinan Oypan

Günümüzde dijital dönüşüm, fiziki mağazalar için de önem taşıyor; özellikle pandemi döneminde bu dönüşümün değeri daha da arttı. Dijital dönüşüm ile fiziki olarak yaptığınız işi internet ortamına taşıyabilir, tanıtım, pazarlama ve reklam çalışmalarınızı internet ortamında yapabilir, müşterilerinize yine dijital ortamlardan ulaşabilir ve onlara müşteri desteğini yine sanal kanallar ile yapabilirsiniz. Bu dönüşüm sürecinde de üzerinde durmanız gereken önemli konular bulunuyor

Fiziki mağazlar için dijital dönüşüm rehberi

Web sitesi kurma

Dijital dönüşüm sürecinde ilk önceliğiniz bir web sitesi kurmak olacaktır. E-ticaret siteniz üzerinde ürünlerinizi satabilir, reklam ve pazarlama çalışmalarınızı yapabilir, müşteri desteği sağlayarak satış öncesi ve sonrasında tüketicilere yardımcı olabilirsiniz.

E-ticaret siteniz, fiziki mağazanızdaki vitrinleriniz gibidir. Bu sebeple de dikkat ve ilgi çekici olmalıdır. Bu noktada da site tasarımı, kullandığınız ürün fotoğrafları, ürün açıklamalarınız önemli bir görev üstlenmektedir. Bu konulara yazının devamında değineceğiniz. Temel olarak bir e-ticaret sitesi kurmak için gerekli olanları öğrenmek için aşağıdaki rehberimizi inceleyebilirsiniz.

İlgili rehber: E Ticaret Sitesi Kurma Rehberi 2020

Site içim altyapı seçimi

E-ticaret sitesi kurma sürecinde güvenilir bir altyapı seçmeniz de gerekiyor. Web site için ücretsiz yazılımlardan yararlanabilir, bir ajans ya da freelancer ile çalışarak kendinize özel bir site tasarımı yaptırabilir ya da hazır e-ticaret altyapı paketlerini tercih edebilirsiniz.

Bunlar arasında seçim yaparken, işinizi büyütebileceğiniz, sitenin kapsamını artırabileceğiniz ve maliyetlerinizi de en optimumda tutan seçeneklere yönelmenizde yarar vardır. Daha önce web site yapma tecrübeniz bulunmuyorsa dijital dönüşüm sürecinde, e-ticaret altyapı paketleri sizin için daha iyi bir alternatif olacaktır.

İlgili rehber: Hazır e ticaret sistemleri neden avantajlı?

Çünkü hazır altyapı paketleri toplu bir çözüm sunarak, tüm ihtiyaçlarınızı tek bir paket dahilinde karşıladığı gibi siz de arkaplandaki teknik işlerle, kodlamalar ve tasarım işlemleriyle ilgilenmek zorunda kalmadan, hızlı bir şekilde web sitenizi kurabilir, ürünlerinizi yükleyerek hemen satış yapmaya başlayabilirsiniz. Altyapı paketlerinin sağladığı diğer avantajları da aşağıdaki yazımızda bulabilirsiniz.

İlgili rehber: E ticaret altyapısı paketi seçerken nelere dikkat etmelisiniz?

Web site içeriklerinin hazırlanması

Web site kurulumu ve altyapı seçimi işlemlerinin ardından dijital dönüşüm sürecinde web site içeriklerinin hazırlanması gerekecektir. Burada öncelikli olarak sitenizde olması gereken bazı sayfalar bulunmakta. Bunların içeriklerini hazırlamanız gerekir. Hakkımızda, iletişim, kişisel verilerin güvenliği, iade bilgileri, sıkça sorulan sorular, tüketici hakları, mesafeli satış sözleşmesi gibi her e-ticaret sitesinde bulunan sayfalar vardır. Bunların içeriklerini hazırlayarak sitenizi detaylandırmanız gerekir.

İlgili rehber: E-ticaret sitelerinde mutlaka olması gereken web sayfaları

Site içerikleriniz ve sayfalarınızın tam olması önemlidir. Bu sayfalar tüketicilere alışverişle ilgili gerekli bilgileri sunarken, markaya olan güveni de artırmaktadır. Bu nedenle de bu sayfaları eksiksiz hazırlamanız gerekir.

Ürün sayfaları ve içeriklerinin oluşturulması

Yazının başında da belirttiğimiz gibi e-ticaret siteniz, işinizin vitrinidir. Vitrini ne kadar ilgi çekici olursa, tüketicileri de sitenizde bir o kadar fazla tutarsınız. Ürün sayfalarınız da mağazalarınızdaki satış görevlilerinin rollerini üstlenmektedir. Ürün sayfalarınızda kullandığınız görseller ve ürün açıklamaları tüketicilerin satın alma kararlarını doğrudan etkiler. Bu nedenle de bu sayfalar üzerinde de bir takım çalışmalar yapmanız gerekmektedir.

İlgili rehber: En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler

Ürün açıklamalarınızda mümkün olduğunca ürünle ilgili detaylar vermeniz tüketicilerin ürün hakkında daha fazla bilgi almalarına yardımcı olur. Buna ek olarak, teknik özellikler ve tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünü belirten ek bilgilerle de onların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

İlgili rehber: Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları

Dijital dönüşüm sürecinde, ürün fotoğraflarınız da önemli bir rol oynamakta. Fiziki mağazada tüketiciler ürünleri yakından görüp, onlara dokunabililer. Ancak web site üzerinde bunu yapamazlar. Bu nedenle de ürün kalitesini öne çıkartmak ve talep artırmak için yüksek çözünürlüklü fotoğraflar kullanmanız, farklı açılardan ürün fotoğraflarını çekmeniz ve yakın plan çekimleriyle de ürünün malzemesini göstermeniz gerekir.

İlgili rehber: Örneklerle ürün fotoğraflarınızı daha iyi hale getirme yöntemleri

Dijital pazarlama ve içerik çalışmaları

Dijital dönüşüm ile beraber e-ticaret sitesi kurmanın yanı sıra pazarlama ve reklam çalışmalarınızı da dijital ortamlara taşımanız gerekecektir. Hedef kitlenize ulaşma, onları e-ticaret sitenize yönlendirme, ürün ve hizmet tanıtımları yapma ve belli bir topluluk oluşturabilmek için dijital pazarlama çalışmalarına yatırım yapmanız gerekir.

Sosyal medya hesapları açmak ve sonrasında bu hesapların yönetimini yapmak, sosyal ağlar için içerik üretimi yapmak, sosyal ağlarda reklam kampanyaları oluşturmak, içerik pazarlama çalışmaları ile blog içerikleri oluşturmak, Youtube ya da diğer sosyal ağlar video içerikler üretmek, bu dijital dönüşüm sürecinin parçalarını oluşturmaktadır.

İlgili rehber: İçerik pazarlama yönetim planı nasıl hazırlanır?

İlgili rehber: Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?

Dijital pazarlama planınızı hazırlamanız, içerik stratejinizi de oluşturmanıza yardımcı olacağı için öncelikli adımlarınızdan biri bu olmalıdır.

İlgili rehber: 2020'de ihtiyacınız olan dijital pazarlama stratejisi

Sosyal medya entegrasyonu

Dijital dönüşüm sürecinde sosyal medya entegrasyonunu da yapmanız gerekir. Sosyal ağlar günümüzde tüketicilere ulaşmak ve onlarla iletişim kurmak için en etkili alanlardır. Bu platformların kendilerine ait reklam modelleri ile kampanyalarınızı oluşturarak, yeni kitlelere ulaşabilir ve ürün tanıtımlarınızı da yapabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya hesabı açmadan önce bilmeniz gerekenler

Sosyal medya pazarlama çalışmalarınız için de bir plan yapmanız, içerik takviminizi oluşturmanız ve tüketicilerle nasıl iletişime geçeceğinizi belirlemeniz bu açıdan bir hayli önemlidir. Dijital platformların kendilerine has bir dinamiği vardır ve bu mecraları kullanırken bu dinamiklere de adapte olmanız gerekmektedir.

İlgili rehber: Sosyal medya hesap yönetimi nasıl yapılır?

İlgili rehber: Markanız için hangi sosyal ağın daha uygun olduğunu nasıl bulunur?

Online müşteri ilişkileri yönetimi

Dijital dönüşüm, müşterilerle yüz yüze iletişim yerine sanal kanallar üzerinden iletişimi de beraberinde getirir. Bu nedenle de hem e-ticaret siteniz üzerinde, hem sosyal ağlarda hem de telefon kanalıyla müşterilere destek vermeye de hazır olmalısınız.

İlgili rehber: İyi bir müşteri destek servisinde olması gerekenler

İnternetten alışverişlerde tüketiciler satış öncesi ve sonrası destek almak için e-ticaret sitesi üzerindeki canlı destekleri kullanabilir; markaya doğrudan telefon etmek isteyebilir ya da sosyal medya kanalları üzerinden iletişim kurmak isteyebilir. Bu nedenle de çok kanallı bir müşteri destek sistemi geliştirmeniz bu açıdan oldukça önemlidiri.

İlgili rehber: Canlı destek sistemi ile müşterilerin sorunlarını nasıl çözebilirsiniz?

İlgili rehber: Sosyal medyada müşteri ilişkilerinizi güçlendirecek 9 ipucu

Kargo, depo ve stok yönetimi

Dijital dönüşüm ile beraber kargo, depo ve stok yönetiminizde de bir takım değişiklikler yapmanız gerekecektir. Fiziki mağazanızda sattığınız ürünlerin stok durumu ile e-ticare sitenizdeki ürünlerin stok bilgilerinin güncel olması gerekir. Bu nedenle de depo ve stok yönetiminizi yapmanız önemlidir. Deponuzdaki ürünleri kalem kalem tutmanız ve stok bilgilerini sürekli olarak e-ticaret sitenizde de güncellemeniz gerekir.

İlgili rehber: Yeni başlayanların e-ticarette stok yönetiminde dikkat etmesi gerekenler

Depo yönetiminizi de çok kanallı satışa hazırlıklı bir şekilde yapmanız gerekir. Çünkü hem e-ticaret sitenizden hem de fiziki mağazanızdan satış yaparken, depo ve ürün yönetimleri de farklı bir yaklaşım isteyecektir.

İlgili rehber: Çok kanallı depo yönetimi nedir ve nasıl yapılmalıdır?

Son olarak da kargo gönderim sistemlerinizi kurmanız gerekir. Dijital dönüşüm süreci ile beraber internetten satış yaptığınızda kargo gönderimlerinizi de düzenlemeniz gerekecek. Gelen siparişleri hazırlamanız ve tüketicilere göndermek için belli bir sistem geliştirmenizde yarar vardır. Siparişlerin zamanında teslim edilmesi e-ticarette önemli konulardan biri olduğu gibi müşteri memnuniyetine de doğrudan etki etmektedir.

İlgili rehber: Kargo gönderimi ile ilgili stratejileri geliştirirken bilmeniz gerekenler

İlgili rehber: Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Etkili bir banner hazırlamak için bilmeniz gerekenler – (Örnekli Anlatım)
E-ticaret sitenizin ya da ürünlerinizin tanıtımı için etkili bir banner hazırlamak iyi bir pazarlama aracı olarak kullanılabilir. Reklam bannerları yıllardır tanıtım amacıyla web siteler üzerinde kullanılmaktadır. Banner...
1 Haziran 2020
Sinan Oypan
Mobil ticaret optimizasyonunda üzerinde durulması gereken 6 konu
Mobil ticaret, hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor ve 2021 yılında toplam e-ticaret satışlarının yüzde 54’ünün mobil üzerinden gerçekleşmesi bekleniyor. Günümüzün dijital çağında akıllı telefonları sürekli...
27 Mart 2019
Sinan Oypan
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması organik olarak trafik elde etme de e-ticaret firmana oldukça yardımcı oluyor. Ancak rekabetin yüksek olduğu durumlarda, rakiplerinizin sıralamasının üstüne çıkamamak, elde edeceğiniz organik trafiğin düşmesine neden...
7 Mart 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu, günümüzde e-ticaret firmalarının ürünlere talep oluşturmalarında önemli araçlardan biri olarak öne çıkmakta. Video içeriklere olan talep ve ilginin artması; aynı zamanda da video içerik üretiminin...
6 Ağustos 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmalarının kullanabileceğini blog konuları
E-ticaret firmaları içerik pazarlama çalışmalarında farklı blog konuları üzerinde durarak, web sitelerine trafik çekerek, marka ile ürün bilinirliklerini artırabilirler. Her endüstriye göre blog konuları farklılık gösterse de,...
25 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin...
7 Nisan 2019
Sinan Oypan
İnternette kozmetik satışı yaparken nelere dikkat edilmeli
Online kozmetik, özellikle de kadın hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili ve hızlı büyüyen bir sektör. Son yıllarda yapılan araştırmalara göre, çalışan kadınların %68’i internetten alışveriş yapmayı tercih ediyor....
15 Ağustos 2017
Gökçe Beyazaslan
E-ticarette Sanal POS ile ilgili bilmeniz gerekenler
İnternet üzerinden satış yaparken ve kredi kartı ile ödeme alırken, Sanal POS’lardan yararlanmak gerekiyor. POS (point of sale), Türkçesiyle “ödeme noktası” anlamına gelmektedir. Sanal POS ise online mecralar üzerinden ödeme...
25 Nisan 2017
Sinan Oypan
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
1 Eylül 2016
Sinan Oypan
Instagram organik takipçi artırma için kullanabileceğiniz stratejiler
Instagram organik takipçi artırma stratejileri, hesabınızın düzenli olarak büyümesini sağlarken, markanız ve ürünlerinizle ilgilenen kullanıcıları da hesabınıza çekmenizi sağlar. Organik olarak takipçilerinizi artırmak için...
6 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Günümüzde internetten alışverişlerde, e-ticaret firmalarının baş etmesi gereken konulardan biri de kredi kartı dolandırıcılığı. Kredi kartı dolandırıcılığı nedeniyle hem birçok tüketici hem de firma ciddi zarar...
16 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Blog fotoğrafları kullanırken nelere dikkat etmelisiniz?
Blog fotoğrafları, blog içeriklerinizin ilgi çekiciliğini artırma konusunda oldukça etkili olduğu için bu görselleri seçerken bazı unsurlara dikkat etmeniz gerekir. Blog içeriğiniz için doğru görselleri kullanmanız,...
12 Ağustos 2019
Sinan Oypan