E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?

9 Ekim 2016
Sinan Oypan

E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor.

Yeni girişimler ya da küçük çaplı e-ticaret siteleri, ürün fotoğraflarının önemini göz ardı edebiliyorlar. Fakat tüketicilere, sunduğunuz ürünleri en iyi şekilde göstermeniz gerekiyor; aksi takdirde geri dönüşüm oranlarınız ciddi ölçüde azalabilir.

Ürün fotoğraflarını elde etmenin birçok farklı yolu bulunuyor. Tedarikçilerin internet sitesinden bu fotoğrafları alabilirsiniz; kendi imkanlarınızla ürün fotoğraflarını çekebilirsiniz ya da bir fotoğrafçı/ajans ile anlaşarak ürün fotoğraflarınızı onlara çektirebilirsiniz.

Burada önemli olan nokta sizin için en iyi sonucu verecek olan çözümün üstünde durmaktır. Bir fotoğrafçı ya da ajans ile anlaşmak sizin için maliyetli olabilir; fakat ürün fotoğraflarınızın kalitesi iyi olmadığı sürece ürünlerinizi satamazsınız. Kendi imkanlarınızla da ürün fotoğraflarınızı çekmeniz mümkün. Yarın ki yazımızda da kendi imkanlarınızla ürün fotoğraflarını nasıl çekebileceğinizi göstereceğiz.

Tedarikçilerin ürün fotoğraflarını neden tercih etmemelisiniz?

Ürün tedarikçileri B2B alanında hizmet verdikleri ve toplu olarak ürün satışı yaptıkları için, internet sitelerinde ürün fotoğraflarını çok detaylı ve kaliteli sergilemeyebiliyor. Küçük boyutlu ve düşük çözünürlüklü fotoğraflar ilgi çekici olmuyor. Toplu satışlarda firmalar, ürünleri kendileri de inceleyebildikleri için, kaliteli fotoğrafa gerek duyulmayabiliyor; ancak son tüketici için bu fotoğrafların önemi yüksek.

Toparlayacak olursak, toptan satış yapan firmaların fotoğrafları yeterince kaliteli olmayabilir. Bir diğer sebep ise, toptancıların ürün fotoğraflarını kullanan birçok e-ticaret sitesi bulunuyor. Diğer e-ticaret sitelerinden farklılaşmanız bu durumda pek mümkün olmaz; çünkü aynı ürünü satan her firma, aynı fotoğrafları kullanacaktır.Rakip firmalardan farklılaşmak için daha özel fotoğraflara ihtiyacınız olacak.

Yüksek çözünürlüklü fotoğraflar neden önemli?

Günümüzde görsellik çok önemli bir hal almaya başladı. İnternet sitesi tasarımlarında büyük fotoğraf kullanımı da bu nedenle yaygınlaşmaya başladı. Tüm ekranı kaplayan görseller, yüksek çözünürlüklü ürün fotoğrafları daha çok ilgili çekmeye başlıyor.

Ürünlerinizi daha cezbedici bir hale getirmek için fotoğraflarının da kaliteli olması gerekiyor. Tüketiciler, online alışverişlerinde ürünleri doğrudan inceleyemedikleri için fotoğraflara bakarak ürünler hakkında bazı fikirler edinmeye çalışıyorlar.

Düşük çözünürlüklü ve küçük fotoğraflar kullandığınızda da kullanıcılara ürünleri incelemeleri için yeterince fırsat tanımamış olursunuz. Tüketiciler, ürünleri detaylı bir şekilde inceleyemediklerinde de satın alma kararlarını vermekte zorlanırlar; çünkü ürüne güvenemezler. Bu sebeple de yüksek çözünürlüklü görsellere öncelik vermeniz gerekiyor.

Neler yapmalısınız?

Ürün fotoğraflarınızı mümkün olduğunca iyi ve detaylı bir şekilde çekmelisiniz. Eğer farklı kanallar üzerinden fotoğrafları bulacaksanız, bu fotoğrafların da yüksek çözünürlüklü olanlarını seçmelisiniz. Kendi imkanlarınızla dahi ürün fotoğraflarınızı çekmeniz mümkün. Bu konuya yarın ki yazımızda değineceğiz.

Yüksek kaliteli fotoğrafların yanı sıra internet siteniz üzerinde kullandığınız fotoğraflarda da çeşitlilik sunmanız gerekiyor.

  • Alternatif açılardan fotoğraflar kullanın: Bir ürünün farklı açılardan nasıl göründüğünü gösterebilmeniz için, farklı açılardan ürünün fotoğraflarını çekin. Böylelikle farklı fotoğraflar da ürünü her şekilde gösterebilirsiniz.
  • Boydan fotoğraf çekin: Eğer bir kıyafet satıyorsanız, bir model ya da cansız manken üzerinde ürünün nasıl durduğunu göstermeniz gerekiyor. Bunun için de ürünün boydan fotoğrafını çekmeniz gerekiyor. Kullanıcılar tam boy olarak ürünün nasıl göründüğünü görebilmeliler.
  • Yakın plan çekimleri yapın: Ürünün öne çıkan detaylarını göstermek için yakın plan çekimleri yapabilirsiniz. Böylelikle ürünün materyalini ve kalitesini de daha iyi bir şekilde gösterebilirsiniz.
  • Doğal bir ortamda ürünü gösterin: Ürünü bir beyaz arka plan önünde göstermenin yanı sıra, ürünün kullanım alanında nasıl göründüğünü de tüketicilere göstermek iyi bir seçenektir. Böylelikle günlük hayatlarında tüketicilerin bu ürünü nasıl kullanabileceklerini onlara göstererek, onların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

Ürün fotoğraflarının iyi olması bir e-ticaret sitesi için oldukça önemlidir. Sadece ürün fotoğrafları dahi kimi zaman ürünlerin satılmasına neden olabilir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarının çekimi için bir bütçe ayırmanız ve buna öncelik vermeniz e-ticaret siteniz için önemli bir rol oynuyor.

E-ticaret sektörüne adım atmayı düşünenlerden biriyseniz, iş ve bütçe planınızı yaparken ürün fotoğraflarını da göz önünde bulundurmanız, daha sonradan çıkabilecek ekstra masrafların önüne geçecektir ve daha planlı bir şekilde iş yapmanızı sağlayacaktır. E-ticaret altyapı paketlerini kullanmak, e-ticaret sektörüne yeni adım atacaklar için de bütçe konusunda kolaylıklar sağlayacaktır ve bu nedenle de ürün fotoğrafları için daha fazla bütçe ayırabilirsiniz. Bu konuda bilgi almak isterseniz İdeasoft e-ticaret paketlerine göz atabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Yurtdışına satış yaparken bilmeniz gerekenler
Yurtdışına satış yapmak istiyorum ya da bir diğer deyişle yurtdışına mal satmak istiyorum mu diyorsunuz? İnternetten yurtdışına satış nasıl yapılır, internetten yurtdışına ürün satmak, yurtdışına satış yapmak için...
9 Şubat 2017
Sinan Oypan
Küçük işletmeler için bütçe yönetimi ipuçları
Bütçe yönetimi, elinizdeki sermayeyi iyi yönetmenizi sağlarken, uzun vade de elinizde nakit kalmasını sağladığı için gereklidir. Bütçe yönetimi hem operasyonel alan da hem de yapacağınız tanıtım alanında da kontrollü bir...
20 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan
Modası geçmiş 4 içerik pazarlama çalışması
İçerik pazarlama çalışmalarında iyi sonuçlar alabilmek için gündemi ve trendleri takip etmek bir hayli önemlidir. Sürekli aynı stratejiyi uygulamak uzun vadede beklediğiniz sonuçları almanızın önüne geçebilir. Modası geçmiş...
28 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Küçük bir sermaye ile kendi işinizi nasıl kurabilirsiniz?
Düşük bir bütçe ile kendi işinizi kurmak mümkün mü? Sorunun cevabını uzatmadan vermek gerekirse; “Evet, mümkün.” Ancak Türkiye’deki girişimcilik algısında, kendi işini kurmak için büyük sermayelere ihtiyaç duyulduğu...
23 Şubat 2017
Sinan Oypan
Evden iş yapmak isteyenler için tavsiyeler
Evden iş yapmak, birçok girişimcinin hayali ve son birkaç yıldır firmalar da masraflarını kısmak için evden çalışma modeline geçmekte. Evden iş yapma fikri kulağa güzel gelse de kendine has zorlukları da vardır. İş verimini...
8 Ocak 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri için Youtube Hikaye kullanım rehberi
Youtube Hikaye özelliğinin kullanımı açılması, markalar ve içerik üreticiler için Youtube’da içerik üretimi için farklı bir kapı aralamış oldu. Youtube Hikaye özelliği, Snapchat, Facebook ve Instagram’daki Hikaye...
3 Ağustos 2019
Sinan Oypan
E Ticaret SEO Teknikleri
E Ticaret SEO teknikleri / e-ticaret SEO teknikleri adlı yazımızda; e ticaret için SEO'da yapılması gerekenler nelerdir, e ticaret sitesi SEO teknikleri nelerdir, e ticaret sitesi için SEO uygularken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir...
2 Haziran 2016
Savaş Çetinkaya
E-ticaret sitenizin bilgi veritabanını öne çıkarmak için 5 ipucu
E-ticarette 7/24 müşteri desteği sağlamak oldukça zor bir iştir. Devamlı olarak müşterilerinden çağrılar alan ve müşteri hizmetleri bölümü oldukça yoğun olan firmalar için bilgi veritabanları oldukça önemlidir. Bu...
20 Eylül 2016
Sinan Oypan
Instagram Story paylaşımlarını nasıl geliştirebilirsiniz?
Instagram Story, bir diğer adıyla da Instagram Hikaye paylaşımları, son dönemlerde oldukça popüler paylaşım formatlarından biri oldu. Kullanıcı alışkanlıklarının normal gönderilerden hikayelere geçmesi nedeniyle, geri...
11 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Müşterilerinizi korkutmadan onlar hakkında detaylı bilgileri nasıl alabilirsiniz?
E-ticarette kişiselleştirme ve hedef kitleyi yakından tanımak firmalara birçok avantaj sağlamaktadır. Müşterilerinizin ne istediklerini bilmek, onların ilgi alanlarını öğrenmek, satın alma davranışları hakkında bilgi sahibi...
2 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret şirketlerinin yaptığı bütçe yönetim hataları
Bütçe yönetimi, e-ticaret firmaları için önemli konular arasında yer aldığı için özellikle dikkat edilmesi gereken unsurlardan biridir. Nakit akışını kontrol etmek, harcamaları kontrol altında tutmak ve şirketin kasasındaki...
17 Şubat 2019
Sinan Oypan