E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?

9 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?

E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor.

Yeni girişimler ya da küçük çaplı e-ticaret siteleri, ürün fotoğraflarının önemini göz ardı edebiliyorlar. Fakat tüketicilere, sunduğunuz ürünleri en iyi şekilde göstermeniz gerekiyor; aksi takdirde geri dönüşüm oranlarınız ciddi ölçüde azalabilir.

Ürün fotoğraflarını elde etmenin birçok farklı yolu bulunuyor. Tedarikçilerin internet sitesinden bu fotoğrafları alabilirsiniz; kendi imkanlarınızla ürün fotoğraflarını çekebilirsiniz ya da bir fotoğrafçı/ajans ile anlaşarak ürün fotoğraflarınızı onlara çektirebilirsiniz.

Burada önemli olan nokta sizin için en iyi sonucu verecek olan çözümün üstünde durmaktır. Bir fotoğrafçı ya da ajans ile anlaşmak sizin için maliyetli olabilir; fakat ürün fotoğraflarınızın kalitesi iyi olmadığı sürece ürünlerinizi satamazsınız. Kendi imkanlarınızla da ürün fotoğraflarınızı çekmeniz mümkün. Yarın ki yazımızda da kendi imkanlarınızla ürün fotoğraflarını nasıl çekebileceğinizi göstereceğiz.

Tedarikçilerin ürün fotoğraflarını neden tercih etmemelisiniz?

Ürün tedarikçileri B2B alanında hizmet verdikleri ve toplu olarak ürün satışı yaptıkları için, internet sitelerinde ürün fotoğraflarını çok detaylı ve kaliteli sergilemeyebiliyor. Küçük boyutlu ve düşük çözünürlüklü fotoğraflar ilgi çekici olmuyor. Toplu satışlarda firmalar, ürünleri kendileri de inceleyebildikleri için, kaliteli fotoğrafa gerek duyulmayabiliyor; ancak son tüketici için bu fotoğrafların önemi yüksek.

Toparlayacak olursak, toptan satış yapan firmaların fotoğrafları yeterince kaliteli olmayabilir. Bir diğer sebep ise, toptancıların ürün fotoğraflarını kullanan birçok e-ticaret sitesi bulunuyor. Diğer e-ticaret sitelerinden farklılaşmanız bu durumda pek mümkün olmaz; çünkü aynı ürünü satan her firma, aynı fotoğrafları kullanacaktır.Rakip firmalardan farklılaşmak için daha özel fotoğraflara ihtiyacınız olacak.

Yüksek çözünürlüklü fotoğraflar neden önemli?

Günümüzde görsellik çok önemli bir hal almaya başladı. İnternet sitesi tasarımlarında büyük fotoğraf kullanımı da bu nedenle yaygınlaşmaya başladı. Tüm ekranı kaplayan görseller, yüksek çözünürlüklü ürün fotoğrafları daha çok ilgili çekmeye başlıyor.

Ürünlerinizi daha cezbedici bir hale getirmek için fotoğraflarının da kaliteli olması gerekiyor. Tüketiciler, online alışverişlerinde ürünleri doğrudan inceleyemedikleri için fotoğraflara bakarak ürünler hakkında bazı fikirler edinmeye çalışıyorlar.

Düşük çözünürlüklü ve küçük fotoğraflar kullandığınızda da kullanıcılara ürünleri incelemeleri için yeterince fırsat tanımamış olursunuz. Tüketiciler, ürünleri detaylı bir şekilde inceleyemediklerinde de satın alma kararlarını vermekte zorlanırlar; çünkü ürüne güvenemezler. Bu sebeple de yüksek çözünürlüklü görsellere öncelik vermeniz gerekiyor.

Neler yapmalısınız?

Ürün fotoğraflarınızı mümkün olduğunca iyi ve detaylı bir şekilde çekmelisiniz. Eğer farklı kanallar üzerinden fotoğrafları bulacaksanız, bu fotoğrafların da yüksek çözünürlüklü olanlarını seçmelisiniz. Kendi imkanlarınızla dahi ürün fotoğraflarınızı çekmeniz mümkün. Bu konuya yarın ki yazımızda değineceğiz.

Yüksek kaliteli fotoğrafların yanı sıra internet siteniz üzerinde kullandığınız fotoğraflarda da çeşitlilik sunmanız gerekiyor.

  • Alternatif açılardan fotoğraflar kullanın: Bir ürünün farklı açılardan nasıl göründüğünü gösterebilmeniz için, farklı açılardan ürünün fotoğraflarını çekin. Böylelikle farklı fotoğraflar da ürünü her şekilde gösterebilirsiniz.
  • Boydan fotoğraf çekin: Eğer bir kıyafet satıyorsanız, bir model ya da cansız manken üzerinde ürünün nasıl durduğunu göstermeniz gerekiyor. Bunun için de ürünün boydan fotoğrafını çekmeniz gerekiyor. Kullanıcılar tam boy olarak ürünün nasıl göründüğünü görebilmeliler.
  • Yakın plan çekimleri yapın: Ürünün öne çıkan detaylarını göstermek için yakın plan çekimleri yapabilirsiniz. Böylelikle ürünün materyalini ve kalitesini de daha iyi bir şekilde gösterebilirsiniz.
  • Doğal bir ortamda ürünü gösterin: Ürünü bir beyaz arka plan önünde göstermenin yanı sıra, ürünün kullanım alanında nasıl göründüğünü de tüketicilere göstermek iyi bir seçenektir. Böylelikle günlük hayatlarında tüketicilerin bu ürünü nasıl kullanabileceklerini onlara göstererek, onların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

Ürün fotoğraflarının iyi olması bir e-ticaret sitesi için oldukça önemlidir. Sadece ürün fotoğrafları dahi kimi zaman ürünlerin satılmasına neden olabilir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarının çekimi için bir bütçe ayırmanız ve buna öncelik vermeniz e-ticaret siteniz için önemli bir rol oynuyor.

E-ticaret sektörüne adım atmayı düşünenlerden biriyseniz, iş ve bütçe planınızı yaparken ürün fotoğraflarını da göz önünde bulundurmanız, daha sonradan çıkabilecek ekstra masrafların önüne geçecektir ve daha planlı bir şekilde iş yapmanızı sağlayacaktır. E-ticaret altyapı paketlerini kullanmak, e-ticaret sektörüne yeni adım atacaklar için de bütçe konusunda kolaylıklar sağlayacaktır ve bu nedenle de ürün fotoğrafları için daha fazla bütçe ayırabilirsiniz. Bu konuda bilgi almak isterseniz İdeasoft e-ticaret paketlerine göz atabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Instagram fotoğraf açıklaması yazmak ve bunu dikkat çekici bir şekilde yapmak, kullanıcıların paylaşımlarınızla daha fazla etkileşime girmesine yardımcı olur. Kullanıcılar her ne kadar fotoğraf ve videolara dikkat ediyor gibi...
27 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?
E-ticarette depolama alanı verimli bir şekilde nasıl düzenlenir?
E-ticarette depolama alanı yönetimi, siparişlerin doğru bir şekilde gönderilmesini sağlarken, depo maliyetlerinin düşürülmesine de yardımcı olur. Depolama alanı verimli kullanılmadığında hem iş yapma süresi uzar, hem iş...
22 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte....
7 Ekim 2020
Sinan Oypan
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada yararlanma
Google Trends’ten SEO ve içerik pazarlamada nasıl yararlanabilirsiniz? Google Trends'te anahtar kelime hacimlerini nasıl öğrenebilirsiniz? Google Trendler ile ileriye dönük çalışmalarınızı nasıl planlayabilirsiniz? Bu ve daha fazla...
28 Ağustos 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün yönetimi nasıl daha iyi yapılır?
E-ticarette ürün yönetimi nasıl daha iyi yapılır?
E-ticarette ürün yönetimi, uzun vadede başarılı bir e-ticaret sitesi yönetmenin altın anahtarlarından biri. Stokların kontrolü, popüler ürünlerin beğenilmesi, ürünle ilgili talep yaratılması gibi birçok konu ürün yönetimi...
21 Temmuz 2019
Sinan Oypan
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
İnternet online mağazanızda hangi ürünleri satabilirsiniz?
Online mağazanızda ürün satışı yapmak için birçok farklı ürün grubu bulunuyor. Kendi e-ticaret siteniz üzerinde ürün satışı yapabileceğiniz gibi, online pazaryerlerinde de bu satışları gerçekleştirebilirsiniz. İnternette...
29 Ekim 2018
Sinan Oypan
12 Maddede E-ticaret Pazarlama Trendleri - 2021
12 Maddede E-ticaret Pazarlama Trendleri - 2021
E-ticaret, yeni girişimciler için sınırsız imkânlar sunmakta ve oldukça avantajlı bir iş modeli olmaktadır. Geleneksel ticaretten bir türlü vazgeçmeyen KOBİ'ler için e-ticaret ve dijital alışveriş süreçleri daha korkutucu ve...
23 Ağustos 2021
IdeaSoft
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
Backlink Nedir? E-ticarette Backlink Kazanımının Önemi
E-ticaret sitenizin yükselişi için ihtiyacınız olan en temel öğe müşteridir. Aktif ya da potansiyel fark etmeksizin müşterilerin sıklıkla sitenize girmesi, uzun vadede marka bilinirliğinizi artırır. Doğal olarak satışlarınız da...
13 Mart 2021
Markethinkers
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için nasıl logo yapabilirsiniz?
E-ticaret siteniz için gerekli olanlardan biri de iyi bir logodur. Logonuzun dikkat çekici ve akılda kalıcı olması, markanızın bilinirliğini artırmada ve kurumsallaşma yolunda önemli bir adımdır. Tabii ki iyi bir logo yapmanın...
18 Ocak 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama...
29 Nisan 2019
Sinan Oypan
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş trendleri 2020 yılında nasıl olacak?
Telefondan alışveriş, diğer adıyla mobil ticaret akıllı telefon kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatımızın içine giren kavramlardan biri oldu. Özellikle 2012 yılından itibaren kullanıcıların mobil cihazları üzerinden...
27 Aralık 2019
Sinan Oypan
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
Etkili bir tedarik zinciri yönetimi için ipuçları
E-ticarette etkili bir tedarik zinciri yönetimi yapmak, uzun vadede sektörde başarılı olmanın sırlarından biri olarak öne çıkmakta. Ürün tedariklerinin etkin bir şekilde yapılması, ürünlerin tüketicilere sorunsuz ve hızlı bir...
30 Aralık 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın