E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?

9 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?

E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor.

Yeni girişimler ya da küçük çaplı e-ticaret siteleri, ürün fotoğraflarının önemini göz ardı edebiliyorlar. Fakat tüketicilere, sunduğunuz ürünleri en iyi şekilde göstermeniz gerekiyor; aksi takdirde geri dönüşüm oranlarınız ciddi ölçüde azalabilir.

Ürün fotoğraflarını elde etmenin birçok farklı yolu bulunuyor. Tedarikçilerin internet sitesinden bu fotoğrafları alabilirsiniz; kendi imkanlarınızla ürün fotoğraflarını çekebilirsiniz ya da bir fotoğrafçı/ajans ile anlaşarak ürün fotoğraflarınızı onlara çektirebilirsiniz.

Burada önemli olan nokta sizin için en iyi sonucu verecek olan çözümün üstünde durmaktır. Bir fotoğrafçı ya da ajans ile anlaşmak sizin için maliyetli olabilir; fakat ürün fotoğraflarınızın kalitesi iyi olmadığı sürece ürünlerinizi satamazsınız. Kendi imkanlarınızla da ürün fotoğraflarınızı çekmeniz mümkün. Yarın ki yazımızda da kendi imkanlarınızla ürün fotoğraflarını nasıl çekebileceğinizi göstereceğiz.

Tedarikçilerin ürün fotoğraflarını neden tercih etmemelisiniz?

Ürün tedarikçileri B2B alanında hizmet verdikleri ve toplu olarak ürün satışı yaptıkları için, internet sitelerinde ürün fotoğraflarını çok detaylı ve kaliteli sergilemeyebiliyor. Küçük boyutlu ve düşük çözünürlüklü fotoğraflar ilgi çekici olmuyor. Toplu satışlarda firmalar, ürünleri kendileri de inceleyebildikleri için, kaliteli fotoğrafa gerek duyulmayabiliyor; ancak son tüketici için bu fotoğrafların önemi yüksek.

Toparlayacak olursak, toptan satış yapan firmaların fotoğrafları yeterince kaliteli olmayabilir. Bir diğer sebep ise, toptancıların ürün fotoğraflarını kullanan birçok e-ticaret sitesi bulunuyor. Diğer e-ticaret sitelerinden farklılaşmanız bu durumda pek mümkün olmaz; çünkü aynı ürünü satan her firma, aynı fotoğrafları kullanacaktır.Rakip firmalardan farklılaşmak için daha özel fotoğraflara ihtiyacınız olacak.

Yüksek çözünürlüklü fotoğraflar neden önemli?

Günümüzde görsellik çok önemli bir hal almaya başladı. İnternet sitesi tasarımlarında büyük fotoğraf kullanımı da bu nedenle yaygınlaşmaya başladı. Tüm ekranı kaplayan görseller, yüksek çözünürlüklü ürün fotoğrafları daha çok ilgili çekmeye başlıyor.

Ürünlerinizi daha cezbedici bir hale getirmek için fotoğraflarının da kaliteli olması gerekiyor. Tüketiciler, online alışverişlerinde ürünleri doğrudan inceleyemedikleri için fotoğraflara bakarak ürünler hakkında bazı fikirler edinmeye çalışıyorlar.

Düşük çözünürlüklü ve küçük fotoğraflar kullandığınızda da kullanıcılara ürünleri incelemeleri için yeterince fırsat tanımamış olursunuz. Tüketiciler, ürünleri detaylı bir şekilde inceleyemediklerinde de satın alma kararlarını vermekte zorlanırlar; çünkü ürüne güvenemezler. Bu sebeple de yüksek çözünürlüklü görsellere öncelik vermeniz gerekiyor.

Neler yapmalısınız?

Ürün fotoğraflarınızı mümkün olduğunca iyi ve detaylı bir şekilde çekmelisiniz. Eğer farklı kanallar üzerinden fotoğrafları bulacaksanız, bu fotoğrafların da yüksek çözünürlüklü olanlarını seçmelisiniz. Kendi imkanlarınızla dahi ürün fotoğraflarınızı çekmeniz mümkün. Bu konuya yarın ki yazımızda değineceğiz.

Yüksek kaliteli fotoğrafların yanı sıra internet siteniz üzerinde kullandığınız fotoğraflarda da çeşitlilik sunmanız gerekiyor.

  • Alternatif açılardan fotoğraflar kullanın: Bir ürünün farklı açılardan nasıl göründüğünü gösterebilmeniz için, farklı açılardan ürünün fotoğraflarını çekin. Böylelikle farklı fotoğraflar da ürünü her şekilde gösterebilirsiniz.
  • Boydan fotoğraf çekin: Eğer bir kıyafet satıyorsanız, bir model ya da cansız manken üzerinde ürünün nasıl durduğunu göstermeniz gerekiyor. Bunun için de ürünün boydan fotoğrafını çekmeniz gerekiyor. Kullanıcılar tam boy olarak ürünün nasıl göründüğünü görebilmeliler.
  • Yakın plan çekimleri yapın: Ürünün öne çıkan detaylarını göstermek için yakın plan çekimleri yapabilirsiniz. Böylelikle ürünün materyalini ve kalitesini de daha iyi bir şekilde gösterebilirsiniz.
  • Doğal bir ortamda ürünü gösterin: Ürünü bir beyaz arka plan önünde göstermenin yanı sıra, ürünün kullanım alanında nasıl göründüğünü de tüketicilere göstermek iyi bir seçenektir. Böylelikle günlük hayatlarında tüketicilerin bu ürünü nasıl kullanabileceklerini onlara göstererek, onların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

Ürün fotoğraflarının iyi olması bir e-ticaret sitesi için oldukça önemlidir. Sadece ürün fotoğrafları dahi kimi zaman ürünlerin satılmasına neden olabilir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarının çekimi için bir bütçe ayırmanız ve buna öncelik vermeniz e-ticaret siteniz için önemli bir rol oynuyor.

E-ticaret sektörüne adım atmayı düşünenlerden biriyseniz, iş ve bütçe planınızı yaparken ürün fotoğraflarını da göz önünde bulundurmanız, daha sonradan çıkabilecek ekstra masrafların önüne geçecektir ve daha planlı bir şekilde iş yapmanızı sağlayacaktır. E-ticaret altyapı paketlerini kullanmak, e-ticaret sektörüne yeni adım atacaklar için de bütçe konusunda kolaylıklar sağlayacaktır ve bu nedenle de ürün fotoğrafları için daha fazla bütçe ayırabilirsiniz. Bu konuda bilgi almak isterseniz İdeasoft e-ticaret paketlerine göz atabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde, birçok farklı kanal yer alır ve tüketicilere bu farklı kanallar üzerinden hizmet sunulur. Birden fazla kanal üzerinde müşteri hizmetleri sunmak, hizmet kalitesini artırırken, farklı...
25 Mart 2019
Sinan Oypan
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
2018’de öne çıkacak müşteri hizmetleri trendleri
Müşteri hizmetleri e-ticaretteki en önemli alanlardan biridir. Müşteri memnuniyetini artırmak, satış öncesi ve sonrasında destek sunmak ve müşterilerle iyi ilişkiler kurmak için sağlam temelleri olan bir müşteri hizmetleri...
5 Ocak 2018
Sinan Oypan
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Omnichannel Marketing Nedir? Nasıl Faydalanılır?
Gün geçmiyor ki e-ticaret dünyasında yeni bir strateji ortaya çıkmasın. Yeni nesil pazarlamanın dinamiklerini dijital stratejiler oluştursa da geleneksel yöntemlerden tam anlamda kopmuş sayılmayız. Pazarlama araçları ise gerek...
9 Mart 2021
Markethinkers
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
Rakiplerinizin anahtar kelimelerini takip etmenizi sağlayacak 3 araç
E-ticaret firmalarının en çok yatırım yaptıkları alanlardan biri de arama motoru optimizasyonu. SEO kurgularının iyi yapılması, firmalara Google üzerinden organik trafik sağlar. Tabii ki bu durum firmalar arası rekabetin de yoğun...
30 Eylül 2016
Sinan Oypan
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı ile pazarlama çalışmalarınızı nasıl geliştirebilirsiniz?
Kısa video kullanımı, pazarlama çalışmalarınızı geliştirerek, aldığınız etkileşim ve geri dönüşümleri artırarak, farklı hedef kitlelere ulaşmanıza yardımcı olur. Video içeriklerin günümüzdeki popülerliğini göz ardı...
8 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini nasıl verebilirsiniz?
E-ticarette güvenli site izlenimini vermeniz, tüketicilerin siteniz üzerinde rahat bir şekilde alışveriş yapabilmelerine imkan sağlar. İnternetten alışverişlerde güven sorunu e-ticaret firmalarının en büyük mücadelelerinden biri....
6 Nisan 2020
Sinan Oypan
Bounce Rate Nedir? Nasıl Düşürülür?
Bounce Rate Nedir? Nasıl Düşürülür?
Bazen kullanıcılar e-ticaret sitenize girer ve çıkar. Evet; girer, hiçbir aksiyon almaz ve hemen çıkar. Bu müşteri grubunu, fiziksel mağazanızın önünden geçerken sadece tabelanızı okuyan kişiler olarak tanımlayabilirsiniz. Ama...
2 Nisan 2021
Markethinkers
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti sunmak için ipuçları
Instagram canlı destek hizmeti, günümüzde sosyal medya üzerinde tüketicilere satış öncesi ve sonrasında destek sağlamak için oldukça önemli. Sosyal ağlar üzerinden destek sağlanırken de bazı konulara özellikle önem vermek ve...
16 Mayıs 2020
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi...
27 Nisan 2019
Sinan Oypan
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı blog fikirleri bulmak için 9 yöntem
Yaratıcı ve yeni blog fikirleri bulmak, e-ticaret siteniz üzerinden farklı hedef kitlelere ulaşırken, farklı konu başlıklarından sitenize trafik çekmenizi de sağlar. Yeni blog fikirleri bulmak için de bazı yöntemlerden yararlanmak...
15 Kasım 2019
Sinan Oypan
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şirketlerin Instagram yönetiminde sıkça yaptıkları hatalar
Şu an en hızlı büyüyen ve kullanıcılara arasında en popüler olan sosyal mecra şüphesiz Instagram. Instagram’da yer almak ve tüketicilere bu kanal üzerinden ulaşmak markalar için de bir hayli önemli. Bu sebeple de birçok firma bu...
20 Haziran 2017
Sinan Oypan
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Girişimciler için marka ismi bulma rehberi
Marka ismi bulma süreci, girişimci olmak isteyenlerin geçtiği ve çoğu zaman da zorlandığı süreçlerden biri. Doğru marka ismini bulmanın yanı sıra marka kimliğini yansıtacak ve tüketicilerin akılların kalacak bir isim bulmak da...
21 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin