E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?

9 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?

E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor.

Yeni girişimler ya da küçük çaplı e-ticaret siteleri, ürün fotoğraflarının önemini göz ardı edebiliyorlar. Fakat tüketicilere, sunduğunuz ürünleri en iyi şekilde göstermeniz gerekiyor; aksi takdirde geri dönüşüm oranlarınız ciddi ölçüde azalabilir.

Ürün fotoğraflarını elde etmenin birçok farklı yolu bulunuyor. Tedarikçilerin internet sitesinden bu fotoğrafları alabilirsiniz; kendi imkanlarınızla ürün fotoğraflarını çekebilirsiniz ya da bir fotoğrafçı/ajans ile anlaşarak ürün fotoğraflarınızı onlara çektirebilirsiniz.

Burada önemli olan nokta sizin için en iyi sonucu verecek olan çözümün üstünde durmaktır. Bir fotoğrafçı ya da ajans ile anlaşmak sizin için maliyetli olabilir; fakat ürün fotoğraflarınızın kalitesi iyi olmadığı sürece ürünlerinizi satamazsınız. Kendi imkanlarınızla da ürün fotoğraflarınızı çekmeniz mümkün. Yarın ki yazımızda da kendi imkanlarınızla ürün fotoğraflarını nasıl çekebileceğinizi göstereceğiz.

Tedarikçilerin ürün fotoğraflarını neden tercih etmemelisiniz?

Ürün tedarikçileri B2B alanında hizmet verdikleri ve toplu olarak ürün satışı yaptıkları için, internet sitelerinde ürün fotoğraflarını çok detaylı ve kaliteli sergilemeyebiliyor. Küçük boyutlu ve düşük çözünürlüklü fotoğraflar ilgi çekici olmuyor. Toplu satışlarda firmalar, ürünleri kendileri de inceleyebildikleri için, kaliteli fotoğrafa gerek duyulmayabiliyor; ancak son tüketici için bu fotoğrafların önemi yüksek.

Toparlayacak olursak, toptan satış yapan firmaların fotoğrafları yeterince kaliteli olmayabilir. Bir diğer sebep ise, toptancıların ürün fotoğraflarını kullanan birçok e-ticaret sitesi bulunuyor. Diğer e-ticaret sitelerinden farklılaşmanız bu durumda pek mümkün olmaz; çünkü aynı ürünü satan her firma, aynı fotoğrafları kullanacaktır.Rakip firmalardan farklılaşmak için daha özel fotoğraflara ihtiyacınız olacak.

Yüksek çözünürlüklü fotoğraflar neden önemli?

Günümüzde görsellik çok önemli bir hal almaya başladı. İnternet sitesi tasarımlarında büyük fotoğraf kullanımı da bu nedenle yaygınlaşmaya başladı. Tüm ekranı kaplayan görseller, yüksek çözünürlüklü ürün fotoğrafları daha çok ilgili çekmeye başlıyor.

Ürünlerinizi daha cezbedici bir hale getirmek için fotoğraflarının da kaliteli olması gerekiyor. Tüketiciler, online alışverişlerinde ürünleri doğrudan inceleyemedikleri için fotoğraflara bakarak ürünler hakkında bazı fikirler edinmeye çalışıyorlar.

Düşük çözünürlüklü ve küçük fotoğraflar kullandığınızda da kullanıcılara ürünleri incelemeleri için yeterince fırsat tanımamış olursunuz. Tüketiciler, ürünleri detaylı bir şekilde inceleyemediklerinde de satın alma kararlarını vermekte zorlanırlar; çünkü ürüne güvenemezler. Bu sebeple de yüksek çözünürlüklü görsellere öncelik vermeniz gerekiyor.

Neler yapmalısınız?

Ürün fotoğraflarınızı mümkün olduğunca iyi ve detaylı bir şekilde çekmelisiniz. Eğer farklı kanallar üzerinden fotoğrafları bulacaksanız, bu fotoğrafların da yüksek çözünürlüklü olanlarını seçmelisiniz. Kendi imkanlarınızla dahi ürün fotoğraflarınızı çekmeniz mümkün. Bu konuya yarın ki yazımızda değineceğiz.

Yüksek kaliteli fotoğrafların yanı sıra internet siteniz üzerinde kullandığınız fotoğraflarda da çeşitlilik sunmanız gerekiyor.

  • Alternatif açılardan fotoğraflar kullanın: Bir ürünün farklı açılardan nasıl göründüğünü gösterebilmeniz için, farklı açılardan ürünün fotoğraflarını çekin. Böylelikle farklı fotoğraflar da ürünü her şekilde gösterebilirsiniz.
  • Boydan fotoğraf çekin: Eğer bir kıyafet satıyorsanız, bir model ya da cansız manken üzerinde ürünün nasıl durduğunu göstermeniz gerekiyor. Bunun için de ürünün boydan fotoğrafını çekmeniz gerekiyor. Kullanıcılar tam boy olarak ürünün nasıl göründüğünü görebilmeliler.
  • Yakın plan çekimleri yapın: Ürünün öne çıkan detaylarını göstermek için yakın plan çekimleri yapabilirsiniz. Böylelikle ürünün materyalini ve kalitesini de daha iyi bir şekilde gösterebilirsiniz.
  • Doğal bir ortamda ürünü gösterin: Ürünü bir beyaz arka plan önünde göstermenin yanı sıra, ürünün kullanım alanında nasıl göründüğünü de tüketicilere göstermek iyi bir seçenektir. Böylelikle günlük hayatlarında tüketicilerin bu ürünü nasıl kullanabileceklerini onlara göstererek, onların satın alma kararlarını etkileyebilirsiniz.

Ürün fotoğraflarının iyi olması bir e-ticaret sitesi için oldukça önemlidir. Sadece ürün fotoğrafları dahi kimi zaman ürünlerin satılmasına neden olabilir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarının çekimi için bir bütçe ayırmanız ve buna öncelik vermeniz e-ticaret siteniz için önemli bir rol oynuyor.

E-ticaret sektörüne adım atmayı düşünenlerden biriyseniz, iş ve bütçe planınızı yaparken ürün fotoğraflarını da göz önünde bulundurmanız, daha sonradan çıkabilecek ekstra masrafların önüne geçecektir ve daha planlı bir şekilde iş yapmanızı sağlayacaktır. E-ticaret altyapı paketlerini kullanmak, e-ticaret sektörüne yeni adım atacaklar için de bütçe konusunda kolaylıklar sağlayacaktır ve bu nedenle de ürün fotoğrafları için daha fazla bütçe ayırabilirsiniz. Bu konuda bilgi almak isterseniz İdeasoft e-ticaret paketlerine göz atabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Salgın döneminde e-ticarette youtube kullanımının önemi
Dünyanın mücadele ettiği corona virüs döneminde; değişen sosyal alışkanlıklar, evde geçirilen sürenin artması tüketicileri dijital mecralara ve sürekli içerik izlemeye ve üretmeye teşvik ediyor. Video içerik izleme oranlarında...
12 Mayıs 2020
IdeaSoft
E-SMM (e-Serbest Meslek Makbuzu) Nedir?
E-SMM (e-Serbest Meslek Makbuzu) Nedir?
Belgeler, geleneksel ticarette olduğu gibi e-ticarette de önemli bir yer tutar. Elbette e-ticaret için söz konusu belgeler de “e” hâline dönüştürülmüştür. Bunun en bilinen örneği e-faturadır. 2020 yılı itibariyle e-ticarete...
9 Aralık 2021
Markethinkers
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
Ürün maliyeti hesaplama, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biridir; özellikle kendi üretimizini yapıyorsanız, şirket giderleri için bu maliyetleri bilmelisiniz. Ürün maliyetlerinizin yüksek olması, satış fiyatlarınızın...
29 Şubat 2020
Sinan Oypan
Instagram Mağaza Açma Rehberi
Instagram Mağaza Açma Rehberi
Facebook’un en az sosyal medya yanı kadar güçlü olan marketplace tarafı, ticaretin dijital olan her ortamda gerçekleşebileceğinin mümkün olduğunu gösterdi. Bu yüzden Facebook temelinde Instagram’a da e-ticareti destekleyen...
9 Aralık 2021
IdeaSoft
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Dönemsel olarak farklı içerik çalışmaları yaparak, e-ticaret sitenizin blog bölümünü canlı tutabilirsiniz. Aylık olarak planlar yapmak ve bir sonraki ay için bir plan belirlemek bu açıdan faydalı bir çalışmadır. Her ay ve her...
28 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
E-ticaret şirketiniz için doğru alan adını almak için neler yapmalısınız?
Doğru alan adı alma işlemi e-ticaret firmaları için oldukça önemli konular arasında yer almakta. Bunun birçok farklı nedeni bulunuyor. Tüketicilerin marka isminizi kolay bir şekilde hatırlamalarını sağlamak, web sitenizin arama...
29 Nisan 2019
Sinan Oypan
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır, facebook ile web sitesi trafiği arttırma yolları ve facebook ile web sitesi trafiği arttırırken nelere dikkat etmeliyiz bu yazımızda ele alacağız. Facebook ile web sitesi trafiği...
2 Şubat 2018
Sinan Oypan
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog yazılarınızın kalitesini ve değerini artırmanızı sağlayacak ipuçları
Blog içerikleri oluşturmak başlı başına bir iştir ve iyi bir şekilde yapılmadığı takdirde beklenen sonuçları bu çalışmalardan almak da bir hayli zordur. E-ticaret firmaları blog çalışmalarıyla içerik pazarlamasına yönelse...
26 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?
Facebook sayfa beğeni nasıl artırılır?
Günümüzün en önemli pazarlama kanallarından biri olması nedeniyle Facebook sayfa beğeni artırma çalışmaları, dijital pazarlama çalışmalarının gündeminde olmalı. Aktif kullanıcı sayısı en yüksek olan mecra olmasının yanı...
11 Aralık 2020
Sinan Oypan
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız?
Mobile uyumlu SEO yapmak için neler yapmalısınız, mobil uyumlu site neden önemli bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Mobile uyumlu SEO yapmak Mobil cihazlara uyumlu e-ticaret sitelerinin öneminden sıkça bahsediyoruz. Tabii...
3 Ekim 2016
Sinan Oypan
XML Bayilik Nedir, Nasıl Alınır?
XML Bayilik Nedir, Nasıl Alınır?
Tüketiciler, artık ihtiyaçlarının çok büyük kısmını internet üzerinden yaptıkları alışverişlerle gideriyorlar. Giyimden kitaba, gıdadan elektronik eşyalara birçok ürün, artık rahatlıkla internet üzerinden satın...
2 Şubat 2022
Markethinkers
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi...
30 Haziran 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın