Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?

19 Mart 2021
Markethinkers
Black Hat SEO Nedir? Zararları Nelerdir?

E-ticaret siteniz ne kadar göz önünde olursa, potansiyel müşterilerin sizi tercihi etme ihtimali de o kadar artar. Kazancınızın artması için de bu ihtimalin yüksek olması gerekir. Ama bu ihtimal kendi kendine artmaz. Sizin de bir şeyler yapmanız gerekir; SEO gibi. Dükkânınızı açtığınız sokak, arama motoru sonuç sayfası olduğu için bu konuda yapılacak bir optimizasyon çalışması ile e-ticaret sitenizi insanların yürüdüğü bu dijital sokakta öne çıkarabilirsiniz.

Tabii öne çıkarken sokağın kurallarını çiğnerseniz, sokaktan atılırsınız. Kısaca; arama motoru kurallarını ihlal eden yöntemlerle sonuçlarda üst sıralara çıkarsanız, düşüşünüz, yükselişinizden daha hızlı olur. Kural dışı çalışmalar ise “Black Hat SEO” adı ile anılır.

Black Hat SEO Nedir?

Black Hat SEO; bir web sitesini organikmiş gibi görünen ama organik olmayan yöntemlerle üst sıralara çıkaran birtakım arama motoru optimizasyonu tekniklerinden oluşur. Bu teknikler, normal şartlarda organik SEO için kullanılan tekniklerdir fakat Black Hat’te “abartılarak” kullanılırlar. Söz konusu yöntemler doğrudan arama motoru algoritmasına odaklanarak uygulanan agresif yöntemlerdir.

Arama motorları, faydalı içeriğe sahip web sitelerini daha üst sıralarda göstererek kullanıcı için faydalı olmaya çalışır. Dolayısıyla bir sitenin üst sıraya çıkması, kullanıcıya faydalı olmasıyla alakalıdır. Black Hat SEO, sitenin faydalı olduğu konusunda kullanıcıyı değil, arama motorunu ikna etmeye çalışan bir çalışmadır. Ama bunu yanıltıcı bir şekilde yapar. Çünkü zaten faydalı bir site arama motorunda öne çıkar. Bu yöntem, faydasız bir sitenin faydalı olduğu konusunda arama motorunu kandırır.

E-Ticaret Sitenizde Neden Black Hat SEO’dan Uzak Durmalısınız?

Dijital yöntemler ve pazarlama araçları, e-ticaret siteleri özelinde çok daha hassas bir şekilde kullanılmalıdır. Çünkü e-ticaret sitenizde ürün ya da hizmet satışı yaparsınız ve müşterilerinizin sizden alışveriş yapmasını sağlayan en önemli unsur, güvendir. Dolayısıyla uygulayacağınız yöntemleri kurallara göre seçmeli ve güvensiz bir hava yaratmamalısınız. Bunun için de Black Hat SEO’dan uzak durmalısınız.

Black Hat SEO, kısa vadede oldukça etkili bir yöntemdir. Bu yöntemi kullanırsanız, çok kısa sürede arama motorunda zirveye yerleşebilirsiniz. Ama orada kalmanız imkânsızdır. Çünkü arama motorları sürekli güncellenen algoritmalara sahiptirler ve inorganik davranışları algılayarak bu davranışları sergileyenleri cezalandırır. Dolayısıyla e-ticaret siteleri için tamamen faydasız, hatta çok zararlı bir uygulamadır.

E-ticaret siteniz için bu yöntemi kullandığınızda, sadece arama motorunu değil sizden hizmet almak isteyen müşterilerinizi de kandırmış olursunuz. Bu gibi olumsuz durumlar tüketiciler arasında hızla yayılır ve siz kısa sürede zirveye yerleştiğinizi sanarken, o kısa süre içinde marka değeriniz hızlı bir şekilde düşer.

Satış hacminizin büyümesi için arama sonuçlarında yukarılarda olmak elbette gereklidir. Fakat bunu doğal yöntemlerle yaparak uzun vadede düzenli bir başarı elde edebilirsiniz. Bu konuda e-ticaret sitenizin ihtiyaç duyduğu uygulama, makul miktarda SEO çalışmasıdır. Black Hat, sitenize aşırı doz SEO enjekte eder ve geri dönüşü olmayan sonuçlar doğurur.

En Çok Yapılan ve Uzak Durulması Gereken Black Hat Uygulamaları Nelerdir?

Arama motoru algoritmaları sürekli geliştirildiği için sürekli yeni Black Hat teknikleri ile karşılaşmamız mümkün. Fakat modası geçmeyen bazı teknikler var. Bu teknikler, arama motorundaki görünürlüğe doğrudan etki edebildikleri için sürekli kullanılırlar. Söz konusu tekniklerin e-ticaret siteleri için de uygulanması da mümkündür. Ama yeniden altını çizelim, arama motoru bu uygulamalardan hoşlanmaz. O nedenle bu teknikler, aslında uzak durmanız gereken tekniklerdir.

İçerik Gizleme

İçerik gizleme, web sitelerini “iki yüzlü” bir hale getirir. Bu yöntemde arama sonuçlarında görünmeye etkisi olan anahtar kelimeleri içeren bir yazılı içerik, sayfanın arka planı ile aynı renkte olacak şekilde siteye eklenir. İçerik kullanıcı tarafından görülemezken arama motoru tarafından görülebildiği için, site o içerik özelinde arama motorunda üst sıralara çıkabilir. Kullanıcı aslında başka bir konuda arama yapmışken kendisini alakasız bir sitede bulur. Normal şartlarda o siteye tıklamayacak olan kullanıcıları yanıltarak tıklamalarını sağlayan bu yöntem, web sitenin trafiğini artırmak için uygulanır.

Hacklink

Black Hat SEO’nun en etkili yöntemlerinden biri olan hacklink, aslında başlı başına bir bilişim suçudur. Çünkü bu yöntem, bir web sitesini hacklemek suretiyle uygulanır. Örneğin ayakkabı sektörünün öncü markalarından birinin web sitesi hacklenir ve o siteden, ayakkabı satan bir e-ticaret sitesine link verilir. Kullanıcılar öncü markaya güvendikleri için onun referansıyla linki verilen e-ticaret sitesine yönelirler ve alışveriş yapma ihtimalleri artar. Elbette söz konusu öncü marka, sitesinin hacklendiğini kısa sürede fark eder. Dolayısıyla bu uygulama, hacklink uygulayan sitenin prestijini düşürür ve site yoğun trafik çekse bile bu durum alışverişe yansımaz. Ayrıca hacklenen siteler, ilgili siteyi Google’a şikayet ederek tüm sayfalarının indeksten kaldırılmasına kadar giden süreci tetikleyebilir.

İçerik Otomasyonu

İçerik otomasyonları ile web siteleri için otomatik içerikler oluşturulabilir. Bu yöntem ile bir web sitesi, spesifik bir konuda çok fazla içeriğe sahip olacağı için arama motorunda, ilgili konuda üst sıralara çıkabilir. Fakat otomatik içerikler botlar tarafından oluşturulduğu için okunabilirliği yoktur. Bu yöntem arama motorunda yükselmenin yanında içerik üretme maliyetlerini düşürmeye de yöneliktir. Ama kâr değil, zarar ettiren bir yöntemdir.

E-ticaret sitelerinde çok sayıda ürün sayfası vardır ve benzer ürün sayısı da bir hayli fazladır. Söz konusu ürünler için içerik otomasyonu kullanmak pratik bir yöntemdir. Bu sayede yazılmış olan bir içerik, otomasyon sayesinde çoğaltılarak tüm ürünlerin sayfalarına yerleştirilebilir. Size de pratik gibi gelebilir ama ne müşteriler ne de arama motorları bu şekilde düşünmez. Ürün açıklamasında okunabilir bir içerik olmazsa, müşteri o ürün hakkında bilgi alamadığı için alışveriş yapmaz. Ayrıca bu otomatik içerikler özgünleşmiş gibi görünse de arama motoru algoritması spin olduğunu bilir ve site, kara listeye doğru yol alır.

Keyword Stuffing

Keyword stuffing, yani siteye bol miktarda anahtar kelime doldurmak. Bir web sitesinin SEO konusundaki en büyük düşmanlarından biridir bu yöntem. Black Hat uygulamaları kapsamında yoğun bir şekilde kullanılır, çünkü alakalı ve alakasız pek çok aramada siteyi üst sıralara çıkaran bir yöntemdir. Web sitenin kapsamı ne olursa olsun, pek çok farklı alanı kapsayan ve aranma potansiyeli yüksek olan anahtar kelimeler siteye doldurulur ve hem arama motoru hem de kullanıcı kandırılır.

E-ticaret siteleri özelinde baktığımız zaman da bu uygulamayı görmek mümkündür. E-ticaret siteleri satmadıkları ürünlerle ya da vermedikleri hizmetlerle ilgili keyword stuffing uygulayarak müşteri çekmeye çalışırlar. Potansiyel müşterinin siteye gelmesi, hiç aklında yokken bile alışveriş yapmaya meyletmesine etki edebilir. Ama arama motoru algoritmaları bu uygulamaya karşı çok duyarlıdır ve ilgili siteyi spamlamaktan da büyük keyif alır.

Cloaking

Cloaking, tamamen yanıltmaya yönelik bir uygulamadır. Bu tekniğin uygulandığı bir web site, arama sonuç sayfasında kullanıcıya vadettiği içeriği göstermez. Sonuca tıklayan kullanıcı, tamamen farklı bir siteye gider. Arama motoruna sunulan içerik ile kullanıcının ekranına sunulan içerik farklıdır. Amaç web sitesinin farklı aramalarda da üst sıralarda görünmesini sağlamaktır.

Organik Trafik Botları

Site trafiği, pek çok konuda önem arz eder. SEO’nun amaçlarından biri de trafiği artırmaktır zaten. Black Hat SEO, siteye yoğun bir trafik çekebileceğini vadeder. Bunu da organik trafik botları ile yapar. Geliştirilen yazılımlar sayesinde botlar, Black Hat uygulanan siteyi sık sık ziyaret eder. Bu o kadar yaygın kullanılan bir yöntemdir ki trafik satışı yapan web siteler bile vardır. Ama sonuç olarak arama motorları insan ve bot arasındaki farkı anlayabilir. Dolayısıyla bu yöntemin gösterdiği fayda da kısa süre sonra zarar dönüşür.

Black Hat SEO Uygulamalarının Yaptırımları Nelerdir?

Black Hat SEO uygulamaları, arama motoru yasalarının dışında olduğu için bu ortamda suç olarak kabul edilir. Dolayısıyla bu tekniklerin uygulandığı siteler cezalandırılır ve kısa vadeli kazançlara karşılık uzun vadeli kayıplar yaşanır. Sonuçta Google kullanıcıya faydalı olmaya çalışır. Black Hat SEO tarafından kandırıldığı zaman kullanıcıya faydalı olamaz ve bunun faturasını haklı olarak ilgili sitelere keser.

Google’ın iki farklı cezalandırma yöntemi vardır. Bu yöntemlerden biri otomatik, diğeri manueldir. Otomatik cezalandırma, algoritmanın taramasına takılan sitelere algoritma tarafından ceza verilmesidir. Manuel cezalandırma ise Google çalışanları tarafından incelenip kurallara aykırı davrandığı tespit edilen sitelere verilen cezalardır. Manuel inceleme genellikle şikayet üzerine yapılır.

Google, Black Hat SEO uygulayan web sitelerine arama sonuçlarında yükselememe ve kara listeye alma gibi cezai yaptırımlar uygular. İşlenen suçun boyutuna göre üst sıralardaki siteyi alt sıralara atan Google, bir süre bu sitelerin yukarı çıkmasına izin vermez. Rakip sitelerin organik çalışmaları sonucunda ise ceza alan site zamanla sonraki sayfalara kadar düşer. Kara liste uygulaması ise söz konusu sitenin Google dizininden tamamen çıkarılmasıdır.

Black Hat Uygulamaları Sebebiyle Verilen Cezalardan Nasıl Kurtulunur?

Black Hat SEO uygulaması sebebiyle ceza almak, web sitelere ciddi anlamda zarar verir. Fakat Google, belirli şartları yerine getiren siteleri affeder ve arama sonuçlarında hak ettikleri yere çıkmalarına izin verir.

Bu cezalardan kurtulmak için Black Hat SEO uygulamalarını temizlemek ve onların yerine organik SEO çalışmaları yapmak gerekir. Örneğin otomatik içerikleri kaldırarak yerine tamamen özgün ve kaliteli içerikler yerleştirmek bunun için atılabilecek bir adımdır. Keyword stuffing yerine de SEO kuralları kapsamındaki anahtar kelime oranını yakalamak için çalışmalar yapılmalıdır. Bu süreçte Google direktifleri de yerine getirildiği takdirde SEO üzerindeki siyah şapkadan ve onun cezalarından kurtulmak mümkündür.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Yorum yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Benzer yazılar

Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeleri nasıl azaltabilirsiniz?
Giyim kuşam ürünlerinde iadeler oldukça fazla olduğu için bu ürünleri satan e-ticaret firmaları için bu önemli bir sorun olabiliyor. Ürün iadesi marka değerine zarar verirken, müşteri memnuniyetsizliğini ve maddi zarara da neden...
7 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi yaparken nelere dikkat etmelisiniz?
Nakit akışı yönetimi, e-ticaret firmalarının özellikle üzerinde durmaları gereken konular arasında yer aldığı gibi yakından da takip edilmesi gereken bir konudur. Nakit akışı, belli bir zaman dilimi içerisinde şirketin...
27 Temmuz 2019
Sinan Oypan
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
30 günde e-ticaretteki ilk satışınızı nasıl yapabilirsiniz? 2. Bölüm
E-ticarette ilk bir ay içinde ilk satışınızı nasıl yapabileceğinizi anlattığımız yazı serimizin bugün ikinci bölümünü ele alıyoruz. Dün yayınladığımız 1. bölümü buraya tıklayarak okuyabilirsiniz. İlk bölümde...
4 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
Evden çalışma günümüzdeki mevcut koşullardan dolayı birçok şirketin başvurduğu yöntemlerden biri olmaya başladı. E-ticaret firmalarının zorunlu olarak evden çalışmaya yönelmesi nedeniyle de, bu rehberimizde evden çalışırken...
17 Mart 2020
Sinan Oypan
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu için gerekli olan 72 özellik (İnfografik)
E ticaret site kurulumu yaparken, sitenizde bulunması gereken birçok farklı özellik bulunur ve herbirinin farklı bir amacı bulunur. Tasarımsal ögelerin yanı sıra teknik olarak da gerekli olan özellikler bulunmakta. WebAlive’ın...
12 Mayıs 2020
Sinan Oypan
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette duygusal pazarlamayı nasıl kullanabilirsiniz?
Duygusal pazarlama e-ticarette birçok farklı şekilde kullanılabilecek pazarlama yöntemlerinden biridiri. Önemli olan tüketicilerle ürünleriniz arasında bir bağ kurmak ve bu bağı bir duygu üzerine odaklamak olacaktır. Bunun yanı...
22 Mart 2018
Sinan Oypan
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Özgün tasarım dili oluşturmanın altın kuralları
Gelişen teknolojiyle birlikte ilerleyen özgün tasarım dili rakipleriniz arasından kolayca sıyrılmanızı sağlayacaktır. Fark yaratan özgün tasarım ortaya çıkararak kuşaklar arası bir köprü oluşturabilmek mümkün. Peki nasıl...
26 Haziran 2020
IdeaSoft
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
1 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
E-Ticarette Pinterest'in Yeri Nedir?
Pinterest Nedir? Pinterest, her ne kadar Türkiye’deki sosyal medya kitlesinden beklenen ilgiyi pek göremese de dünya üzerinde oldukça popüler bir platform. Ülkemizde ise etkilerini yavaş yavaş göstermeye başladı. Özellikle e-ticaret...
27 Ocak 2021
Markethinkers
İşletmeler İçin Twitter Kullanım Rehberi
İşletmeler İçin Twitter Kullanım Rehberi
Twitter ile güçlerini birleştiren e-ticaret işletmeleri, sosyal medyayı en faydalı şekilde kullananlar arasında gösterilebilir. Temelinde insanların iletişim kurmasını sağlama amacı yatan sosyal ağlar, günümüzde amacından...
17 Aralık 2021
Markethinkers
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette strateji planı nedir ve nasıl hazırlanır?
E-ticarette bir strateji planı ya da bir diğer adıyla stratejik planlama yapmak, uzun vadede şirketin hedeflerine daha hızlı bir şekilde ulaşmasına yardımcı olur. Strateji planı hazırlamak ilk etapta biraz vakit alabilir; ancak uzun...
17 Temmuz 2020
Sinan Oypan
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
SEO haricinde sitenize trafik çekmenizi sağlayacak yöntemler
E-ticaret sitenize trafik çekmek için sadece SEO çalışmalarından yararlanmanız gerekmiyor. Farklı alternatif yöntemlerden yararlanarak da web sitenize çektiğiniz trafiği artırma şansınız olur. Trafiğinizi artırmak için arama...
29 Mayıs 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin