fbpx

B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar

6 Şubat 2018
Sinan Oypan
B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar

Ana sayfa tasarımları her web site için oldukça önemlidir. Ziyaretçilerin ilk teması çoğunlukla web sitelerin ana sayfalarıyla olur ve bu sebeple de ana sayfa üzerindeki unsurlar daha kritik bir rol oynar. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, firmayı ve yapılan işi anlatmak ve ziyaretçileri müşterilere dönüştürmek için ana sayfa üzerinde paylaştığınız içeriklerin ve kullandığınız görsellerin önemi büyüktür.

B2B sitelerinde de bu durum böyledir. Hacmen B2C sitelerine kıyasla daha büyük işler yaptıkları için web sitelerinin ana sayfalarını doğru bir şekilde kurgulamaları gerekir. Bu rehberimizde de B2B sitelerinin ana sayfa tasarımlarında dikkat etmeleri gereken unsurları ele alacağız.

Ne iş yaptığınızı açıkça belirtin

Ana sayfa tasarımında sayfanın üst tarafında ne iş yaptığınızı açıkça belirtmeniz oldukça önemlidir. Kim olduğunuzu, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi anlatacak kısa bir başlık hazırlamak, sitenizi ziyaret eden kişilerin bu sayfada neler bulacakların anlamalarını sağlar.

Sitenin giriş bölümünde ziyaretçilerin dikkatini çekmeniz ve onları yakalamanız gerekir. Bu sebeple de bu vereceğiniz bilgileri çok uzatmadan, kısa ve akılda kalıcı bir şekilde vermeniz faydalı olacaktır.

Sunduğunuz değeri anlatın

Ana sayfanız, şirketinizle ilgili ilk izlenimin oluşmasını sağlar. Bu sebeple de iyi bir izlenim ve deneyim sunmak için ana sayfanızda müşterilerinize sunduğunuz değeri anlatmanız gerekir. Verdiğiniz hizmetlerin yanı sıra tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünüzü, ürünlerinizin diğer ürünlerden olan farklarını ve firma olarak sunduğunuz değerleri anlatmanız, ilk etapta iyi bir izlenim oluşturmanıza yardımcı olur.

Hedef kitlenize uygun bir tasarım hazırlayın

B2B olarak sattığınız ürünler belli bir hedef kitleye hitap ediyor olacaktır. Hem firma açısından hem de bu ürünleri kullanacak olan tüketici kitle olarak belli bir dilinizin ve görsel tasarımınızın olması gerekir. Açıklama metinlerinizi oluştururken çok fazla jargon ve teknik terim kullanmanız verdiğiniz bilgilerin anlaşılmasını zorlaştıracaktır. Bu sebeple de endüstrinizde kullanlan ve anlaşımlası daha rahat olan bir dil kullanmanız, web sitenizin hedef kitlenize daha iyi bir şekilde hitap etmesine yardımcı olacaktır.

Mobile uyumlu olun

Site tasarımınızın mobile uyumlu olması artık bir sektör standardı oldu. Sitenizin mobil cihazlarda düzgün bir şekilde açılmaması, mobilden gelen ziyaretçilerin siteniz ve firmanız hakkında bilgi edinmesini zorlaştıracaktır. Mobile uyumlu olmayan tasarımlar kullanıcı deneyimini olumsuz yönde etkilediği için ziyaretçilerin site üzerinde rahat bir şekilde gezinememesine ve siteyi terk etmelerine neden olacaktır. Bu sebeple de tüm site tasarımınızı mobile geçirmeniz gerekir.

Mobil tasarımların kullanıcı deneyiminin yanı sıra Google, mobil aramalarda mobile uyumlu siteleri daha ön sıralarda göstermektedir. Bunun sebebi de Google kullanıcılarının daha iyi bir kullanıcı deneyimi almalarını sağlamaktır. Sitenizin mobile uyumlu olmaması mobil arama sorgularından gelecek trafiği de kaçırmanıza neden olacaktır.

Mobil tasarımlar hakkında detaylı bilgi almak için İdeasoft Mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Eyleme çağrı ifadelerinizi dikkat çekici şekilde yerleştirin

Ana sayfanız üzerinde kullandığınız eyleme çağrı ifadelerini görünür ve çarpıcı bir şekilde yerleştirmeniz de geri dönüşümlerinize doğrudan etki edecek faktörler arasındadır. En önemli eyleme çağrı ifadeleriniz sayfanın üst bölümünde yer almalıdır. Ziyaretçiler sayfayı aşağıya kaydırmadan bu butonları görebilmeliler. Aksi takdirde en önemli mesajınızın sayfanın alt bölümde kaybolmasına neden olabilirsiniz.

Kolay ve anlaşılır bir navigasyon sunun

Site navigasyonunu da kolay anlaşılır ve erişilir bir şekilde yapmanız, ziyaretçilerinizin aradıkları ürün ve hizmetlere daha rahat bir şekilde ulaşmasına yardımcı olur. Navigasyon araçlarınızı, menülerinizi rahat görünür ve okunur bir şekilde hazırlamaya özen göstermelisiniz. Ürün kategorilerinizi ve şirketinizle ilgili diğer bilgileri bu menüler üzerinde doğru bir şekilde yerleştirmeniz ve kategorilerinizi anlaşılır bir şekilde alt dallara ayırmalısınız.

Sayfa yüklenme sürelerini kısaltın

Sayfa yüklenme süresinin uzaması, ziyaretçilerin sayfanın açılmasını daha fazla beklemeleri anlamına gelir. Ancak kullanıcılar sayfaların açılmasını uzun süre beklemek istemezler ve bir sonra sayfayı kapatırlar. Ortalama olarak bir kullanıcının sayfanın açılması için beklediği süre 3 saniyedir. Bu sürenin üzerine çıkılması ziyaretçileri kaçırmanıza neden olabilir.

Bunun yanı sıra sayfa yüklenmesinin uzun sürmesi Google tarafında da olumsuz bir durum olarak değerlendirilir. Yavaş yüklenen siteler, Google tarafından sorunlu veya düzgün çalışmayan siteler olarak değerlendirildiği için sitenizin değeri düşmeye başlar. Yavaş yüklenen sayfalar SEO açısından yaptığınız çalışmaları da olumsuz etkiler.

Müşteri yorumlarına yer verin

Ana sayfanız üzerinde müşterilerinizin yorumlarına da yer vermeniz bir hayli önemlidir. Bu yorumlar sosyal kanıt olarak değerlendirildiği için, markanızın verdiği hizmetler sonucunda müşterilerinizin ne düşündüğünü yansıtmanıza yardımcı olur. Farklı müşterilerin yorumlarının olması, yeni ziyaretçilerin markanız hakkındaki görüşlerini etkileyeceği için onların satın alma kararlarına da olumlu bir şekilde etki eder.

Footer alanını etkili bir şekilde kullanın

Footer alanı, sayfanın en altında yer alan ve sitedeki her sayfa üzerinde görünen alanlardan biridir. Bu alanı etkili bir şekilde kullanmanız da birçok farklı bilgi sunmanıza yardımcı olur. Footer bölümünde şirketinizin iletişim adreslerini, eyleme çağrı ifadelerinizi ve sosyal medya hesaplarınızı ve şirketinizle ilgili kısa bir açıklama metnini paylaşabilirsiniz. Böylelikle bu bilgileri sitenin her sayfasında gösterebilirsiniz.

B2B satışları yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmayı planlıyor ya da web sitenizi yenilemek istiyorsanız, İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ihtiyacınıza uygun çözümler bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başalayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Kendi ürünlerinizi üretmenin avantaj ve dezavantajları nelerdir?
Dünkü yazımızda toptan ürün almanın artıları ve eksilerini el almıştık. E-ticarette faydalanabileceğiniz yöntemlerden biri ise kendi ürünlerinizi üretmek. Kendi ürünlerinizi üretmenin hem avantajları hem de dezavantajları...
4 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını artırmak için ipuçları
Online toptan ürün satışlarını, bir diğer adıyla B2B satışlarını artırmak için uygulayabileceğiniz birçok farklı taktik ve strateji bulunuyor. B2B, yapısı gereği B2C’ye kıyasla daha zorlu bir kanal olsa da satış...
19 Şubat 2020
Sinan Oypan
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmanın avantajları nelerdir?
Sanal dükkan açmak ve internetten satışlara başlamak hem fiziki mağazarlar için hem de girişimci olmak isteyenler için önemlidir. Sanal dükkanınızın olması size bir takım fırsatlar sunmaktadır ve günümüzde birçok kişi...
30 Haziran 2020
Sinan Oypan
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde hangi kanalların olması gerekir?
Kapsamlı bir müşteri hizmetleri servisinde, birçok farklı kanal yer alır ve tüketicilere bu farklı kanallar üzerinden hizmet sunulur. Birden fazla kanal üzerinde müşteri hizmetleri sunmak, hizmet kalitesini artırırken, farklı...
25 Mart 2019
Sinan Oypan
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO ayarları nasıl yapılmalıdır? Landing Page nasıl optimize edilmelidir? Landing Page SEO'da meta açıklamları ve anahtar kelime optimizasyonunun önemi ve daha fazlası bu yazımızda. E-ticaret siteniz üzerinde farklı...
10 Temmuz 2018
Sinan Oypan
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? Yararları nelerdir?
SEO nedir nasıl yapılır? SEO'nun yararları nelerdir? SEO ile organik trafiği arttırma yöntemleri nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı 'SEO nedir nasıl yapılır' adlı yazımızda. SEO nedir nasıl yapılır? E-ticaret sitenizin...
14 Aralık 2016
Sinan Oypan
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
İlgi çekici bir sosyal medya paylaşımı için bilmeniz gerekenler
Sosyal medya paylaşım için farklı yöntemler kullanabilir ve sosyal ağlar üzerindeki etkileşim ve geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. Günümüzde sosyal medya üzerindeki rekabetin de yoğun olması nedeniyle ilgi çekici...
29 Ocak 2019
Sinan Oypan
Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler | Online iş fikirleri
Evden yapılabilecek işler / online iş fikirleri nelerdir, evden yapılacak işler / internet üzerinden yapılabilecek işlerin avantajları ve dezavantajları nelerdir, evde yapilacak isler / iş türleri nelerdir özetle home ofis...
25 Ocak 2019
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı nasıl yaratılır?
Akılda kalıcı bir marka sloganı yaratmanız, marka bilinirliğinizi artırmanıza yardımcı olurken, tüketicilerin gözünde de marka imajınızın oluşmasını sağlar. Başarılı ve iyi işler başaran firmaları öne çıkartan marka...
4 Nisan 2020
Sinan Oypan
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
2018’de niş e-ticaret sitesi açarken yararlanabileceğiniz ipuçları
Niş pazarlar halen Türkiye’de talepte olan bir alan. Birçok sektörde doldurulabilecek niş iş alanları bulunuyor. Yatay e-ticaret sitelerine kıyasla belli ürün veya kategorilerine yönelmek ve daha niş bir kitleye ulaşmak, yeni...
21 Aralık 2017
Sinan Oypan
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek
Maillerin spama düşmesini engellemek için yapılması gerekenler nelerdir, spam kutusuna gelen mesajlar arasında yer almamak için yapılması gerekenler nelerdir, gmail spam kutusuna düşmemenin yolları, mailler neden spama düşer yani mail...
25 Eylül 2016
Sinan Oypan