B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar

6 Şubat 2018
Sinan Oypan

Ana sayfa tasarımları her web site için oldukça önemlidir. Ziyaretçilerin ilk teması çoğunlukla web sitelerin ana sayfalarıyla olur ve bu sebeple de ana sayfa üzerindeki unsurlar daha kritik bir rol oynar. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, firmayı ve yapılan işi anlatmak ve ziyaretçileri müşterilere dönüştürmek için ana sayfa üzerinde paylaştığınız içeriklerin ve kullandığınız görsellerin önemi büyüktür.

B2B sitelerinde de bu durum böyledir. Hacmen B2C sitelerine kıyasla daha büyük işler yaptıkları için web sitelerinin ana sayfalarını doğru bir şekilde kurgulamaları gerekir. Bu rehberimizde de B2B sitelerinin ana sayfa tasarımlarında dikkat etmeleri gereken unsurları ele alacağız.

Ne iş yaptığınızı açıkça belirtin

Ana sayfa tasarımında sayfanın üst tarafında ne iş yaptığınızı açıkça belirtmeniz oldukça önemlidir. Kim olduğunuzu, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi anlatacak kısa bir başlık hazırlamak, sitenizi ziyaret eden kişilerin bu sayfada neler bulacakların anlamalarını sağlar.

Sitenin giriş bölümünde ziyaretçilerin dikkatini çekmeniz ve onları yakalamanız gerekir. Bu sebeple de bu vereceğiniz bilgileri çok uzatmadan, kısa ve akılda kalıcı bir şekilde vermeniz faydalı olacaktır.

Sunduğunuz değeri anlatın

Ana sayfanız, şirketinizle ilgili ilk izlenimin oluşmasını sağlar. Bu sebeple de iyi bir izlenim ve deneyim sunmak için ana sayfanızda müşterilerinize sunduğunuz değeri anlatmanız gerekir. Verdiğiniz hizmetlerin yanı sıra tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünüzü, ürünlerinizin diğer ürünlerden olan farklarını ve firma olarak sunduğunuz değerleri anlatmanız, ilk etapta iyi bir izlenim oluşturmanıza yardımcı olur.

Hedef kitlenize uygun bir tasarım hazırlayın

B2B olarak sattığınız ürünler belli bir hedef kitleye hitap ediyor olacaktır. Hem firma açısından hem de bu ürünleri kullanacak olan tüketici kitle olarak belli bir dilinizin ve görsel tasarımınızın olması gerekir. Açıklama metinlerinizi oluştururken çok fazla jargon ve teknik terim kullanmanız verdiğiniz bilgilerin anlaşılmasını zorlaştıracaktır. Bu sebeple de endüstrinizde kullanlan ve anlaşımlası daha rahat olan bir dil kullanmanız, web sitenizin hedef kitlenize daha iyi bir şekilde hitap etmesine yardımcı olacaktır.

Mobile uyumlu olun

Site tasarımınızın mobile uyumlu olması artık bir sektör standardı oldu. Sitenizin mobil cihazlarda düzgün bir şekilde açılmaması, mobilden gelen ziyaretçilerin siteniz ve firmanız hakkında bilgi edinmesini zorlaştıracaktır. Mobile uyumlu olmayan tasarımlar kullanıcı deneyimini olumsuz yönde etkilediği için ziyaretçilerin site üzerinde rahat bir şekilde gezinememesine ve siteyi terk etmelerine neden olacaktır. Bu sebeple de tüm site tasarımınızı mobile geçirmeniz gerekir.

Mobil tasarımların kullanıcı deneyiminin yanı sıra Google, mobil aramalarda mobile uyumlu siteleri daha ön sıralarda göstermektedir. Bunun sebebi de Google kullanıcılarının daha iyi bir kullanıcı deneyimi almalarını sağlamaktır. Sitenizin mobile uyumlu olmaması mobil arama sorgularından gelecek trafiği de kaçırmanıza neden olacaktır.

Mobil tasarımlar hakkında detaylı bilgi almak için İdeasoft Mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Eyleme çağrı ifadelerinizi dikkat çekici şekilde yerleştirin

Ana sayfanız üzerinde kullandığınız eyleme çağrı ifadelerini görünür ve çarpıcı bir şekilde yerleştirmeniz de geri dönüşümlerinize doğrudan etki edecek faktörler arasındadır. En önemli eyleme çağrı ifadeleriniz sayfanın üst bölümünde yer almalıdır. Ziyaretçiler sayfayı aşağıya kaydırmadan bu butonları görebilmeliler. Aksi takdirde en önemli mesajınızın sayfanın alt bölümde kaybolmasına neden olabilirsiniz.

Kolay ve anlaşılır bir navigasyon sunun

Site navigasyonunu da kolay anlaşılır ve erişilir bir şekilde yapmanız, ziyaretçilerinizin aradıkları ürün ve hizmetlere daha rahat bir şekilde ulaşmasına yardımcı olur. Navigasyon araçlarınızı, menülerinizi rahat görünür ve okunur bir şekilde hazırlamaya özen göstermelisiniz. Ürün kategorilerinizi ve şirketinizle ilgili diğer bilgileri bu menüler üzerinde doğru bir şekilde yerleştirmeniz ve kategorilerinizi anlaşılır bir şekilde alt dallara ayırmalısınız.

Sayfa yüklenme sürelerini kısaltın

Sayfa yüklenme süresinin uzaması, ziyaretçilerin sayfanın açılmasını daha fazla beklemeleri anlamına gelir. Ancak kullanıcılar sayfaların açılmasını uzun süre beklemek istemezler ve bir sonra sayfayı kapatırlar. Ortalama olarak bir kullanıcının sayfanın açılması için beklediği süre 3 saniyedir. Bu sürenin üzerine çıkılması ziyaretçileri kaçırmanıza neden olabilir.

Bunun yanı sıra sayfa yüklenmesinin uzun sürmesi Google tarafında da olumsuz bir durum olarak değerlendirilir. Yavaş yüklenen siteler, Google tarafından sorunlu veya düzgün çalışmayan siteler olarak değerlendirildiği için sitenizin değeri düşmeye başlar. Yavaş yüklenen sayfalar SEO açısından yaptığınız çalışmaları da olumsuz etkiler.

Müşteri yorumlarına yer verin

Ana sayfanız üzerinde müşterilerinizin yorumlarına da yer vermeniz bir hayli önemlidir. Bu yorumlar sosyal kanıt olarak değerlendirildiği için, markanızın verdiği hizmetler sonucunda müşterilerinizin ne düşündüğünü yansıtmanıza yardımcı olur. Farklı müşterilerin yorumlarının olması, yeni ziyaretçilerin markanız hakkındaki görüşlerini etkileyeceği için onların satın alma kararlarına da olumlu bir şekilde etki eder.

Footer alanını etkili bir şekilde kullanın

Footer alanı, sayfanın en altında yer alan ve sitedeki her sayfa üzerinde görünen alanlardan biridir. Bu alanı etkili bir şekilde kullanmanız da birçok farklı bilgi sunmanıza yardımcı olur. Footer bölümünde şirketinizin iletişim adreslerini, eyleme çağrı ifadelerinizi ve sosyal medya hesaplarınızı ve şirketinizle ilgili kısa bir açıklama metnini paylaşabilirsiniz. Böylelikle bu bilgileri sitenin her sayfasında gösterebilirsiniz.

B2B satışları yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmayı planlıyor ya da web sitenizi yenilemek istiyorsanız, İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ihtiyacınıza uygun çözümler bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başalayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmalarının sıklıkla yaptığı 6 finansal hata
E-ticarette bütçe yönetimi oldukça önemli bir kavramdır. Gelir ve giderlerin iyi bir şekilde tutulması, şirket içi harcamaların, maaşların ve vergilerin kontrol edilip, bütçeyi bu kriterlere göre ayarlamak e-ticaret şirketlerinin...
7 Eylül 2016
Sinan Oypan
Google Analytics kullanımı ile ilgili bilmeniz gerekenler
Google Analytics e-ticaret siteniz üzerinde gerçekleşen birçok eylemi takip edebileceğiniz ve sonrasında da bu eylemler ve aldığınız geri dönüşümlerin analizi ile yeni stratejiler geliştirmenize yardımcı olan bir araç. Ücretsiz...
11 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya pazarlaması ile ilgili yazılarımızda devamlı olarak bahsettiğimiz konulardan biri de yaptığınız çalışmaların sürekliliğinin olması oldu. Süreklilik, sosyal medyadaki başarınız için oldukça önemli bir...
12 Kasım 2016
Sinan Oypan
Facebook reklam hataları ve kaçınma yöntemleri
Facebook reklamları, günümüzde sosyal medya pazarlama çalışmalarında en sık kullanılan reklam türleri arasında yer alıyor. Geniş kitlelere ulaşma fırsatının yanı sıra birçok farklı reklam modelinin olması, Facebook...
12 Mart 2019
Sinan Oypan
Sepete ekleme oranlarının e-ticaret siteniz hakkında verdiği 4 bilgi
E-ticaret sitenizin durumunu ve yaptığınız yatırımların getirisini bilmeniz bir hayli önemlidir. Bu analizleri yapmak için de farklı kriterleri incelemeniz gerekir. Bu kriterlerden biri de sepete ekleme oranlarınızdır. Sepete...
14 Haziran 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz. Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için...
11 Şubat 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların ürettikleri içeriklerle Instagram takipçilerinizi nasıl artırabilirsiniz?
User Generated Content (UGC), yani kullanıcıların ürettikleri içerikler (KÜİ) sosyal mecralarda, özellikle Instagram’da takipçi artırmak için iyi bir yöntem. Takipçilerinizle etkileşime geçmek ve onları da markanızın...
6 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticaret hosting seçimi ile ilgili bilmeniz gerekenler
Online alışverişlerde en önemli unsurlardan biri de e-ticaret hosting seçimidir. Doğru hosting seçimi e-ticaret sitenizin düzgün çalışmasını sağlarken, tüketicilerin güvenli bir şekilde internet üzerinden alışveriş...
26 Ekim 2018
Sinan Oypan
SEO ajansı seçerken dikkat edilmesi gerekenler nelerdir?
SEO ajansı seçmek, e-ticaret firmanızın arama motorları üzerindeki görünürlüğünü artırmak ve sitenizin SEO performansını artırmak için önemlidir. Tabii ki SEO ajansı seçerken de özellikle dikkat edilmesi gereken konular...
6 Eylül 2019
Sinan Oypan
İlgi çekici bir tanıtım yazısı nasıl yazılır?
İlgi çekici bir tanıtım yazısı yazmanız, pazarlama çalışmalarınızda ve dijital yayıncılara ulaştığınızda daha iyi sonuçlar almanıza yardımcı olur. İşin pazarlama tarafından baktığımızda tanıtım yazınızı, web...
16 Haziran 2020
Sinan Oypan
Rekabette öne çıkmanızı sağlayacak trend arama yöntemleri
Yeni trend arama yöntemlerini kullandığınızda sektördeki rekabette öne çıkabileceğiniz gibi sunacağınız farklılıklar nedeniyle tüketicilerin de ilgisini çekebilirsiniz. Günümüzde hem teknolojik yenilikler hem de değişen...
10 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Sosyal medyada en çok etkileşim getiren içerik türleri
Sosyal medya üzerinde paylaşım yaparken ki asıl amaç takipçilerle etkileşime geçmek oluyor. Tabii ki bunu sağlamak için de doğru içerik türlerinden yararlanmak ve takipçilerin beklentilerini karşılamak gerekiyor. Doğru içerik...
23 Ağustos 2016
Sinan Oypan