B2B Ana Sayfa Tasarımında Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Yazar: Savaş Çetinkaya
Güncellenme Tarihi: 12.07.2024
B2B Ana Sayfa Tasarımında Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Ana sayfa tasarımları her web site için oldukça önemlidir. Ziyaretçilerin ilk teması çoğunlukla web sitelerin ana sayfalarıyla olur ve bu sebeple de ana sayfa üzerindeki unsurlar daha kritik bir rol oynar. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, firmayı ve yapılan işi anlatmak ve ziyaretçileri müşterilere dönüştürmek için ana sayfa üzerinde paylaştığınız içeriklerin ve kullandığınız görsellerin önemi büyüktür.

B2B sitelerinde de bu durum yine böyledir. Söz konusu sitelerin ana sayfa tasarımının marka bilinirliği ve talebi üzerinde önemli bir etkisi bulunur. Ayrıca hacmen B2C sitelerine kıyasla daha büyük işler yaptıkları için de bu web sitelerinde ilgili alanları doğru bir şekilde kurgulamak gerekir. Bu rehberimizde B2B sitelerinin ana sayfa tasarımlarında dikkat etmeleri gereken unsurları ele alacağız.

Ne İş Yaptığınızı Açıkça Belirtin

B2B ana sayfa tasarımında sayfanın üst tarafında ne iş yaptığınızı açıkça belirtmeniz oldukça önemlidir. Kim olduğunuzu, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi anlatacak kısa bir başlık hazırlamak, sitenizi ziyaret eden kişilerin bu sayfada neler bulacakların anlamalarını sağlar. Sitenin giriş bölümünde ziyaretçilerin dikkatini çekmeniz ve onları yakalamanız gerekir. Bu sebeple de bu vereceğiniz bilgileri çok uzatmadan, kısa ve akılda kalıcı bir şekilde vermeniz faydalı olacaktır.

Sunduğunuz Değeri Anlatın

Ana sayfanız, şirketinizle ilgili ilk izlenimin oluşmasını sağlar. Bu sebeple de iyi bir izlenim ve deneyim sunmak için ana sayfanızda müşterilerinize sunduğunuz değeri anlatmanız gerekir. Verdiğiniz hizmetlerin yanı sıra tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünüzü, ürünlerinizin diğer ürünlerden olan farklarını ve firma olarak sunduğunuz değerleri anlatmanız, ilk etapta iyi bir izlenim oluşturmanıza yardımcı olur.

Hedef Kitlenize Uygun Bir Tasarım Hazırlayın

B2B olarak sattığınız ürünler belli bir hedef kitleye hitap ediyor olacaktır. Hem firma açısından hem de bu ürünleri kullanacak olan tüketici kitle olarak belli bir dilinizin ve görsel tasarımınızın olması gerekir. Açıklama metinlerinizi oluştururken çok fazla jargon ve teknik terim kullanmanız verdiğiniz bilgilerin anlaşılmasını zorlaştıracaktır. Bu sebeple de endüstrinizde kullanılan ve anlaşılması daha rahat olan bir dil kullanmanız, web sitenizin hedef kitlenize daha iyi bir şekilde hitap etmesine yardımcı olacaktır.

B2B Ana Sayfa Görselleri Nasıl Oluşturulmalı?

Görsel açıdan zengin bir B2B ana sayfa tasarımı yapmak, kullanıcıların ilgisini çekmenizi mümkün kılar. Ana sayfa, sitenizi ziyaret edenleri karşılayan ve markanıza dair ilk intibanın oluştuğu alandır. Bu sebepten ötürü potansiyel müşterilerinizin sitede kalma ve alışverişe devam etme kararını etkileme gücü oldukça fazladır. Sitenizi ziyaret edenleri ürünlerinize yönlendirmek ve markanızı olan ilgiyi artırmak için bu sayfada yer alan görselleri özenle seçmeniz gerekir. B2B ana sayfa tasarımında görselleri oluştururken şu hususları göz önünde bulundurabilirsiniz:

  • Kullandığınız renkler, ana sayfanın dikkat çekici olmasında son derece önemlidir. Birbiriyle uyumlu olan tonları tercih ederek istediğiniz çarpıcı görünüme ulaşabilirsiniz.
  • Sitedeki banner ve slider alanlarında yer alan görselleri sitenize uygun seçenekler arasından belirleyebilirsiniz. Bu bölümler, ürünlerinizdeki kampanyaları duyurmak için oldukça idealdir.
  • Ürünlerinizin ana sayfada yer alan kapak fotoğraflarının ilgi çekici olması gerekir. Böylelikle müşterilerinizi ürün sayfasına yönlendirmek mümkün olur.
  • Görseller yüksek çözünürlüklü olduğunda daha profesyonel bir algı yaratır.
  • Marka kimliğinize uygun görsel ögeleri tercih ederek ana sayfa tasarımında bütünlük sağlayabilirsiniz.

B2B web sitesi ana sayfa tasarımında görsel seçimi, kullanıcı dostu bir sayfa oluşturmanın ilk adımları arasındadır. Ancak en az görseller kadar önemli olan başka faktörler de bulunur. B2B ana sayfa tasarımını hedef kitlenize uygun hâle getirmeniz için bu detayların atlanmaması gerekir. Peki kullanıcı dostu B2B ana sayfa tasarımı nasıl olmalıdır?

Kullanıcı Dostu Ana Sayfa Tasarımı Nasıl Olmalıdır?

Kullanıcı dostu bir B2B ana sayfa tasarımı için öncelikle hedef kitlenizi yeterince tanımanız mühimdir. Müşterilerinizin beklentileri, bu alanı geliştirirken size izlemeniz gereken adımları gösterir. Bu noktada marka algınıza tam anlamıyla hâkim olmanız da süreci kolaylaştırır. Tüm bu faktörleri bir arada değerlendiren UX/UI tasarım metodlarıyla istediğiniz sonuçlara ulaşmanız mümkün hâle gelir. UI tasarım, ana sayfanızı estetik ve ilgi çekici olmasına katkı sağlar. UX ise daha kapsayıcı bir yaklaşımla kullanışlı ve işlevsel ana sayfalar için gereken adımları atar. Söz konusu yaklaşımlarla oluşturulan ideal bir B2B ana sayfa tasarımında şu detaylar ön plana çıkar:

  • Sade ve anlaşılabilir tasarımıyla hedeflenen kitleye hitap eder.
  • Siteye sorunsuz ve hızlı erişim imkân verir.
  • Kategorilere ve bölümlere ayrıldığı için site içi gezintileri kolaylaştırır.
  • Markaya ve ürünlere dair detaylı bilgiler içerir.
  • Tablet ve telefon gibi mobil cihazlara uyumludur.

Saydığımız bu detaylar sayesinde B2B sitesi ana sayfasının daha çok ilgi çekmesi mümkün olur. Ayrıca farklı işletmelerin yönetim kadrosunda bulunan kullanıcıların sitede daha uzun süre vakit geçirmesine de katkı sağlar. Bu sebeple ana sayfa tasarımı, siteniz SEO performansında da son derece önemli bir görev üstlenir. UI ve UX tasarım prensiplerini değerlendirerekana sayfanızı daha etkileyici ve fonksiyonel hâle getirebilirsiniz.

Mobile Uyumlu Ana Sayfa Tasarımı

Site tasarımının mobile uyumluluğu artık bir sektör standardı olarak bilinir. Sitenizin telefon ve tablet gibi cihazlarda düzgün bir şekilde açılmaması, mobilden gelen ziyaretçilerin ürünleriniz ve firmanız hakkında bilgi edinmesini zorlaştıracaktır. Mobile uyumlu olmayan tasarımlar kullanıcı deneyimini olumsuz yönde etkilediği için ziyaretçilerin site üzerinde rahat bir şekilde gezinememesine ve siteyi terk etmelerine neden olacaktır. Bu sebeple de tüm site tasarımınızı mobile geçirmeniz gerekir.

Mobil uyumluluk bir diğer adıyla responsive özelliği, kullanıcıların beklentilerine cevap veren bir ana sayfa tasarımında önemli bir rol üstlenir. Mobil tasarımların kullanıcı deneyiminin yanı sıra aranma hacimlerine de etkisi bulunur. Google, telefon ve tablet aracılığıyla yapılan aramlarda mobile uyumlu siteleri daha ön sıralarda gösterir. Bunun sebebi de Google kullanıcılarının daha iyi bir kullanıcı deneyimi almalarını sağlamasıdır. Sitenizin mobile uyumlu olmaması bu arama sorgularından gelecek trafiği de kaçırmanıza neden olacaktır.

Mobil tasarımlar hakkında detaylı bilgi almak için IdeaSoft Mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Eyleme Çağrı İfadelerinizi Dikkat Çekici Şekilde Yerleştirin

Ana sayfanız üzerinde kullandığınız eyleme çağrı ifadelerini görünür ve çarpıcı bir şekilde yerleştirmeniz de geri dönüşümlerinize doğrudan etki edecek faktörler arasındadır. En önemli eyleme çağrı ifadeleriniz sayfanın üst bölümünde yer almalıdır. Ziyaretçiler sayfayı aşağıya kaydırmadan bu butonları görmelidir. Aksi takdirde en önemli mesajınızın sayfanın alt bölümde kaybolmasına neden olabilirsiniz.

Kolay ve Anlaşılır Bir Ana Sayfa Navigasyonu Sunun

B2B ana sayfa tasarımı yaparken site navigasyonunu kolay anlaşılır ve erişilir bir şekilde kurgulamanız gerekir. Güçlü bir bilgi mimarisiyle ziyaretçilerinizin aradıkları ürün ve hizmetlere daha rahat ulaşmasına yardımcı olabilirsiniz. Bu doğrultuda navigasyon araçlarınızı rahat görünür ve okunur biçimde hazırlamaya özen göstermelisiniz. Ayrıca ürün listelerini ve şirketinizle ilgili diğer bilgileri bu menüler üzerinde doğru yerleştirmeniz de mühimdir. Tüm bunları yaptıktan sonra kategorileri anlaşılır bir şekilde alt dallara ayırmanız önerilir. Söz konusu adımlar sayesinde kullanıcıların ana sayfa üzerinden istediği kategoriye ve hemen ardından ürüne ulaşması mümkün olur.

Sayfa Yüklenme Sürelerini Kısaltın

Sayfa yüklenme süresinin uzaması, ziyaretçilerin sayfanın açılmasını daha fazla beklemeleri anlamına gelir. Ancak kullanıcılar sayfaların açılmasını uzun süre beklemek istemezler ve bir sonra sayfayı kapatırlar. Ortalama olarak bir kullanıcının sayfanın açılması için beklediği süre üç saniyedir. Bu sürenin üzerine çıkılması ziyaretçileri kaçırmanıza neden olabilir.

Bunun yanı sıra sayfa yüklenmesinin uzun sürmesi Google tarafında da olumsuz bir durum olarak değerlendirilir. Yavaş yüklenen siteler, Google tarafından sorunlu veya düzgün çalışmayan siteler olarak değerlendirildiği için sitenizin değeri düşmeye başlar. Yavaş yüklenen sayfalar SEO açısından yaptığınız çalışmaları da olumsuz etkiler.

Müşteri Yorumlarına Yer Verin

B2B ana sayfa tasarımı üzerinde müşterilerinizin yorumlarına da yer vermeniz bir hayli önemlidir. Bu yorumlar sosyal kanıt olarak değerlendirildiği için, markanızın verdiği hizmetler sonucunda müşterilerinizin ne düşündüğünü yansıtmanıza yardımcı olur. Farklı müşterilerin yorumlarının olması, yeni ziyaretçilerin markanız hakkındaki görüşlerini etkileyeceği için onların satın alma kararlarına da olumlu bir şekilde etki eder.

Footer Alanını Etkili Bir Şekilde Kullanın

Footer alanı, sayfanın en altında yer alan ve sitedeki her sayfa üzerinde görünen alanlardan biridir. Bu alanı etkili bir şekilde kullanmanız da birçok farklı bilgi sunmanıza yardımcı olur. Footer bölümünde şirketinizin iletişim adreslerini, eyleme çağrı ifadelerinizi ve sosyal medya hesaplarınızı ve şirketinizle ilgili kısa bir açıklama metnini paylaşabilirsiniz. Böylelikle bu bilgileri sitenin her sayfasında gösterebilirsiniz.

B2B satışları yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmayı planlıyor ya da web sitenizi yenilemek istiyorsanız, IdeaSoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ihtiyacınıza uygun çözümler bulabilirsiniz. B2B ana sayfa tasarımı gibi süreçlerde size yardımcı olacak çok sayıda alternatif çözümler bulmanız mümkündür. Ayrıca 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başlayabilirsiniz.

ideasoft monogram
IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.
Savaş
E-ticarete başlayın

Popüler Videolar

video1 Cevapsız Sorular
video2 E-ticaretle Büyüyenler - Nilmum.com.tr
video5 Etkileyici Marka İsmi Bulmak
video4 İnternet'te Ne Satılır?
video3 Instagram'da Satış
video3 E-ticaretle Büyüyenler