B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar

6 Şubat 2018
Sinan Oypan

Ana sayfa tasarımları her web site için oldukça önemlidir. Ziyaretçilerin ilk teması çoğunlukla web sitelerin ana sayfalarıyla olur ve bu sebeple de ana sayfa üzerindeki unsurlar daha kritik bir rol oynar. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, firmayı ve yapılan işi anlatmak ve ziyaretçileri müşterilere dönüştürmek için ana sayfa üzerinde paylaştığınız içeriklerin ve kullandığınız görsellerin önemi büyüktür.

B2B sitelerinde de bu durum böyledir. Hacmen B2C sitelerine kıyasla daha büyük işler yaptıkları için web sitelerinin ana sayfalarını doğru bir şekilde kurgulamaları gerekir. Bu rehberimizde de B2B sitelerinin ana sayfa tasarımlarında dikkat etmeleri gereken unsurları ele alacağız.

Ne iş yaptığınızı açıkça belirtin

Ana sayfa tasarımında sayfanın üst tarafında ne iş yaptığınızı açıkça belirtmeniz oldukça önemlidir. Kim olduğunuzu, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi anlatacak kısa bir başlık hazırlamak, sitenizi ziyaret eden kişilerin bu sayfada neler bulacakların anlamalarını sağlar.

Sitenin giriş bölümünde ziyaretçilerin dikkatini çekmeniz ve onları yakalamanız gerekir. Bu sebeple de bu vereceğiniz bilgileri çok uzatmadan, kısa ve akılda kalıcı bir şekilde vermeniz faydalı olacaktır.

Sunduğunuz değeri anlatın

Ana sayfanız, şirketinizle ilgili ilk izlenimin oluşmasını sağlar. Bu sebeple de iyi bir izlenim ve deneyim sunmak için ana sayfanızda müşterilerinize sunduğunuz değeri anlatmanız gerekir. Verdiğiniz hizmetlerin yanı sıra tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünüzü, ürünlerinizin diğer ürünlerden olan farklarını ve firma olarak sunduğunuz değerleri anlatmanız, ilk etapta iyi bir izlenim oluşturmanıza yardımcı olur.

Hedef kitlenize uygun bir tasarım hazırlayın

B2B olarak sattığınız ürünler belli bir hedef kitleye hitap ediyor olacaktır. Hem firma açısından hem de bu ürünleri kullanacak olan tüketici kitle olarak belli bir dilinizin ve görsel tasarımınızın olması gerekir. Açıklama metinlerinizi oluştururken çok fazla jargon ve teknik terim kullanmanız verdiğiniz bilgilerin anlaşılmasını zorlaştıracaktır. Bu sebeple de endüstrinizde kullanlan ve anlaşımlası daha rahat olan bir dil kullanmanız, web sitenizin hedef kitlenize daha iyi bir şekilde hitap etmesine yardımcı olacaktır.

Mobile uyumlu olun

Site tasarımınızın mobile uyumlu olması artık bir sektör standardı oldu. Sitenizin mobil cihazlarda düzgün bir şekilde açılmaması, mobilden gelen ziyaretçilerin siteniz ve firmanız hakkında bilgi edinmesini zorlaştıracaktır. Mobile uyumlu olmayan tasarımlar kullanıcı deneyimini olumsuz yönde etkilediği için ziyaretçilerin site üzerinde rahat bir şekilde gezinememesine ve siteyi terk etmelerine neden olacaktır. Bu sebeple de tüm site tasarımınızı mobile geçirmeniz gerekir.

Mobil tasarımların kullanıcı deneyiminin yanı sıra Google, mobil aramalarda mobile uyumlu siteleri daha ön sıralarda göstermektedir. Bunun sebebi de Google kullanıcılarının daha iyi bir kullanıcı deneyimi almalarını sağlamaktır. Sitenizin mobile uyumlu olmaması mobil arama sorgularından gelecek trafiği de kaçırmanıza neden olacaktır.

Mobil tasarımlar hakkında detaylı bilgi almak için İdeasoft Mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Eyleme çağrı ifadelerinizi dikkat çekici şekilde yerleştirin

Ana sayfanız üzerinde kullandığınız eyleme çağrı ifadelerini görünür ve çarpıcı bir şekilde yerleştirmeniz de geri dönüşümlerinize doğrudan etki edecek faktörler arasındadır. En önemli eyleme çağrı ifadeleriniz sayfanın üst bölümünde yer almalıdır. Ziyaretçiler sayfayı aşağıya kaydırmadan bu butonları görebilmeliler. Aksi takdirde en önemli mesajınızın sayfanın alt bölümde kaybolmasına neden olabilirsiniz.

Kolay ve anlaşılır bir navigasyon sunun

Site navigasyonunu da kolay anlaşılır ve erişilir bir şekilde yapmanız, ziyaretçilerinizin aradıkları ürün ve hizmetlere daha rahat bir şekilde ulaşmasına yardımcı olur. Navigasyon araçlarınızı, menülerinizi rahat görünür ve okunur bir şekilde hazırlamaya özen göstermelisiniz. Ürün kategorilerinizi ve şirketinizle ilgili diğer bilgileri bu menüler üzerinde doğru bir şekilde yerleştirmeniz ve kategorilerinizi anlaşılır bir şekilde alt dallara ayırmalısınız.

Sayfa yüklenme sürelerini kısaltın

Sayfa yüklenme süresinin uzaması, ziyaretçilerin sayfanın açılmasını daha fazla beklemeleri anlamına gelir. Ancak kullanıcılar sayfaların açılmasını uzun süre beklemek istemezler ve bir sonra sayfayı kapatırlar. Ortalama olarak bir kullanıcının sayfanın açılması için beklediği süre 3 saniyedir. Bu sürenin üzerine çıkılması ziyaretçileri kaçırmanıza neden olabilir.

Bunun yanı sıra sayfa yüklenmesinin uzun sürmesi Google tarafında da olumsuz bir durum olarak değerlendirilir. Yavaş yüklenen siteler, Google tarafından sorunlu veya düzgün çalışmayan siteler olarak değerlendirildiği için sitenizin değeri düşmeye başlar. Yavaş yüklenen sayfalar SEO açısından yaptığınız çalışmaları da olumsuz etkiler.

Müşteri yorumlarına yer verin

Ana sayfanız üzerinde müşterilerinizin yorumlarına da yer vermeniz bir hayli önemlidir. Bu yorumlar sosyal kanıt olarak değerlendirildiği için, markanızın verdiği hizmetler sonucunda müşterilerinizin ne düşündüğünü yansıtmanıza yardımcı olur. Farklı müşterilerin yorumlarının olması, yeni ziyaretçilerin markanız hakkındaki görüşlerini etkileyeceği için onların satın alma kararlarına da olumlu bir şekilde etki eder.

Footer alanını etkili bir şekilde kullanın

Footer alanı, sayfanın en altında yer alan ve sitedeki her sayfa üzerinde görünen alanlardan biridir. Bu alanı etkili bir şekilde kullanmanız da birçok farklı bilgi sunmanıza yardımcı olur. Footer bölümünde şirketinizin iletişim adreslerini, eyleme çağrı ifadelerinizi ve sosyal medya hesaplarınızı ve şirketinizle ilgili kısa bir açıklama metnini paylaşabilirsiniz. Böylelikle bu bilgileri sitenin her sayfasında gösterebilirsiniz.

B2B satışları yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmayı planlıyor ya da web sitenizi yenilemek istiyorsanız, İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ihtiyacınıza uygun çözümler bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başalayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Küçük işletmelerin müşteri ilişkilerinde yapması ve yapmaması gerekenler
Küçük işletmeler için müşteri ilişkileri oldukça önemli ve üzerinde durulması gereken bir konu. Müşteri ilişkilerini iyi tutmak ve geliştirmek, sadık müşteriler kazanarak işletmeyi büyütmenin altın kurallarından biri. Tabii...
25 Aralık 2018
Sinan Oypan
6 adımda rehber (how-to) içeriği nasıl oluşturulur?
E-ticaret firmalarının içerik pazarlamada en çok işlerine yarayabilecek içerik türlerinden biri de “rehber” (how-to) içerikleridir. Ürünler ve hizmetler hakkında tüketicileri bilgilendirici içerikler oluşturarak, hem...
9 Haziran 2016
Sinan Oypan
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler...
1 Nisan 2020
Sinan Oypan
Müşterileri verilerileri ile şirketinizde yapabileceğiniz 4 geliştirme
E-ticarette müşterilerle ilgili veri toplamak oldukça önemlidir; çünkü bu verilerin analizi ve takibi ile şirketiniz için bir çok geliştirme yapabilir ve yeni stratejiler belirleyebilirsiniz. Müşteri verilerinden bahsederken,...
29 Eylül 2016
Sinan Oypan
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan
Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
8 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama trendleri 2018
E-posta pazarlama trendleri 2018 yılında da marketing için önemli bir yere sahip. Çünkü yıllar geçse dahi pazarlama tarafında gücünü kaybetmeyen alanlardan biri de e-posta pazarlama. E-ticaret firmalarının en sık kullandıkları ve...
4 Aralık 2017
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için reklam stratejisi rehberi
Doğru reklam stratejisi şirketinizin tanıtımını daha etkili bir şekilde yapmanızı sağlarken, elinizdeki bütçeyi de daha iyi bir şekilde yönetmenize yardımcı olur. Doğru strateji için de reklam kampanyaları hazırlarken bazı...
22 Şubat 2020
Sinan Oypan
SEO çalışması ile rakiplerinizin üstüne nasıl çıkabilirsiniz?
SEO çalışması organik olarak trafik elde etme de e-ticaret firmana oldukça yardımcı oluyor. Ancak rekabetin yüksek olduğu durumlarda, rakiplerinizin sıralamasının üstüne çıkamamak, elde edeceğiniz organik trafiğin düşmesine neden...
7 Mart 2018
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram canlı yayın rehberi
Instagram canlı yayın, şu sıralar yaşanan salgın nedeniyle oldukça popülerleşti. Kullanıcıların yanı sıra markalar da bu canlı yayınlarla evde vakit geçiren tüketicilerle iletişim içerisinde kalabilmekteler. Instagram canlı...
27 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için anahtar kelime bulma ipuçları
E-ticaret firmaları için SEO ve doğru anahtar kelime bulma çalışmaları yapmak, organik olarak trafik edinerek geri dönüşümlerini artırmak için oldukça önemlidir. Anahtar kelime bulma süreci zorlu olabildiği gibi, doğru...
4 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan