fbpx

B2B ana sayfa tasarımlarında dikkat edilmesi gereken unsurlar

6 Şubat 2018
Sinan Oypan

Ana sayfa tasarımları her web site için oldukça önemlidir. Ziyaretçilerin ilk teması çoğunlukla web sitelerin ana sayfalarıyla olur ve bu sebeple de ana sayfa üzerindeki unsurlar daha kritik bir rol oynar. Ziyaretçileri site üzerinde tutmak, firmayı ve yapılan işi anlatmak ve ziyaretçileri müşterilere dönüştürmek için ana sayfa üzerinde paylaştığınız içeriklerin ve kullandığınız görsellerin önemi büyüktür.

B2B sitelerinde de bu durum böyledir. Hacmen B2C sitelerine kıyasla daha büyük işler yaptıkları için web sitelerinin ana sayfalarını doğru bir şekilde kurgulamaları gerekir. Bu rehberimizde de B2B sitelerinin ana sayfa tasarımlarında dikkat etmeleri gereken unsurları ele alacağız.

Ne iş yaptığınızı açıkça belirtin

Ana sayfa tasarımında sayfanın üst tarafında ne iş yaptığınızı açıkça belirtmeniz oldukça önemlidir. Kim olduğunuzu, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi anlatacak kısa bir başlık hazırlamak, sitenizi ziyaret eden kişilerin bu sayfada neler bulacakların anlamalarını sağlar.

Sitenin giriş bölümünde ziyaretçilerin dikkatini çekmeniz ve onları yakalamanız gerekir. Bu sebeple de bu vereceğiniz bilgileri çok uzatmadan, kısa ve akılda kalıcı bir şekilde vermeniz faydalı olacaktır.

Sunduğunuz değeri anlatın

Ana sayfanız, şirketinizle ilgili ilk izlenimin oluşmasını sağlar. Bu sebeple de iyi bir izlenim ve deneyim sunmak için ana sayfanızda müşterilerinize sunduğunuz değeri anlatmanız gerekir. Verdiğiniz hizmetlerin yanı sıra tüketicilerin hangi sorunlarını çözdüğünüzü, ürünlerinizin diğer ürünlerden olan farklarını ve firma olarak sunduğunuz değerleri anlatmanız, ilk etapta iyi bir izlenim oluşturmanıza yardımcı olur.

Hedef kitlenize uygun bir tasarım hazırlayın

B2B olarak sattığınız ürünler belli bir hedef kitleye hitap ediyor olacaktır. Hem firma açısından hem de bu ürünleri kullanacak olan tüketici kitle olarak belli bir dilinizin ve görsel tasarımınızın olması gerekir. Açıklama metinlerinizi oluştururken çok fazla jargon ve teknik terim kullanmanız verdiğiniz bilgilerin anlaşılmasını zorlaştıracaktır. Bu sebeple de endüstrinizde kullanlan ve anlaşımlası daha rahat olan bir dil kullanmanız, web sitenizin hedef kitlenize daha iyi bir şekilde hitap etmesine yardımcı olacaktır.

Mobile uyumlu olun

Site tasarımınızın mobile uyumlu olması artık bir sektör standardı oldu. Sitenizin mobil cihazlarda düzgün bir şekilde açılmaması, mobilden gelen ziyaretçilerin siteniz ve firmanız hakkında bilgi edinmesini zorlaştıracaktır. Mobile uyumlu olmayan tasarımlar kullanıcı deneyimini olumsuz yönde etkilediği için ziyaretçilerin site üzerinde rahat bir şekilde gezinememesine ve siteyi terk etmelerine neden olacaktır. Bu sebeple de tüm site tasarımınızı mobile geçirmeniz gerekir.

Mobil tasarımların kullanıcı deneyiminin yanı sıra Google, mobil aramalarda mobile uyumlu siteleri daha ön sıralarda göstermektedir. Bunun sebebi de Google kullanıcılarının daha iyi bir kullanıcı deneyimi almalarını sağlamaktır. Sitenizin mobile uyumlu olmaması mobil arama sorgularından gelecek trafiği de kaçırmanıza neden olacaktır.

Mobil tasarımlar hakkında detaylı bilgi almak için İdeasoft Mobil sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Eyleme çağrı ifadelerinizi dikkat çekici şekilde yerleştirin

Ana sayfanız üzerinde kullandığınız eyleme çağrı ifadelerini görünür ve çarpıcı bir şekilde yerleştirmeniz de geri dönüşümlerinize doğrudan etki edecek faktörler arasındadır. En önemli eyleme çağrı ifadeleriniz sayfanın üst bölümünde yer almalıdır. Ziyaretçiler sayfayı aşağıya kaydırmadan bu butonları görebilmeliler. Aksi takdirde en önemli mesajınızın sayfanın alt bölümde kaybolmasına neden olabilirsiniz.

Kolay ve anlaşılır bir navigasyon sunun

Site navigasyonunu da kolay anlaşılır ve erişilir bir şekilde yapmanız, ziyaretçilerinizin aradıkları ürün ve hizmetlere daha rahat bir şekilde ulaşmasına yardımcı olur. Navigasyon araçlarınızı, menülerinizi rahat görünür ve okunur bir şekilde hazırlamaya özen göstermelisiniz. Ürün kategorilerinizi ve şirketinizle ilgili diğer bilgileri bu menüler üzerinde doğru bir şekilde yerleştirmeniz ve kategorilerinizi anlaşılır bir şekilde alt dallara ayırmalısınız.

Sayfa yüklenme sürelerini kısaltın

Sayfa yüklenme süresinin uzaması, ziyaretçilerin sayfanın açılmasını daha fazla beklemeleri anlamına gelir. Ancak kullanıcılar sayfaların açılmasını uzun süre beklemek istemezler ve bir sonra sayfayı kapatırlar. Ortalama olarak bir kullanıcının sayfanın açılması için beklediği süre 3 saniyedir. Bu sürenin üzerine çıkılması ziyaretçileri kaçırmanıza neden olabilir.

Bunun yanı sıra sayfa yüklenmesinin uzun sürmesi Google tarafında da olumsuz bir durum olarak değerlendirilir. Yavaş yüklenen siteler, Google tarafından sorunlu veya düzgün çalışmayan siteler olarak değerlendirildiği için sitenizin değeri düşmeye başlar. Yavaş yüklenen sayfalar SEO açısından yaptığınız çalışmaları da olumsuz etkiler.

Müşteri yorumlarına yer verin

Ana sayfanız üzerinde müşterilerinizin yorumlarına da yer vermeniz bir hayli önemlidir. Bu yorumlar sosyal kanıt olarak değerlendirildiği için, markanızın verdiği hizmetler sonucunda müşterilerinizin ne düşündüğünü yansıtmanıza yardımcı olur. Farklı müşterilerin yorumlarının olması, yeni ziyaretçilerin markanız hakkındaki görüşlerini etkileyeceği için onların satın alma kararlarına da olumlu bir şekilde etki eder.

Footer alanını etkili bir şekilde kullanın

Footer alanı, sayfanın en altında yer alan ve sitedeki her sayfa üzerinde görünen alanlardan biridir. Bu alanı etkili bir şekilde kullanmanız da birçok farklı bilgi sunmanıza yardımcı olur. Footer bölümünde şirketinizin iletişim adreslerini, eyleme çağrı ifadelerinizi ve sosyal medya hesaplarınızı ve şirketinizle ilgili kısa bir açıklama metnini paylaşabilirsiniz. Böylelikle bu bilgileri sitenin her sayfasında gösterebilirsiniz.

B2B satışları yapmak için bir e-ticaret sitesi kurmayı planlıyor ya da web sitenizi yenilemek istiyorsanız, İdeasoft e-ticaret altyapı paketlerini inceleyebilir ihtiyacınıza uygun çözümler bulabilirsiniz. 15 günlük demo talebinde bulunarak hizmetlerimizi denemeye de başalayabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Web sitenizin içinde video ayarları nasıl olmalı?
E-ticaret sitenizde video içerikler kullanmak ve yüklemek istiyorsanız bazı video ayarları ve bu videoların SEO ayarları üzerinde durmanız gerekecektir. E-ticaret sitenizde videolardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için bazı...
22 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz
Facebook AB testi ile reklamlarınızdan öğrenecekleriniz nelerdir? AB testini Facebook reklamlarında neden kullanmalısınız? Bu ve AB testi ile daha fazlası bu yazımızda. Facebook AB testi Sosyal medya reklam çalışmalarında...
23 Ocak 2018
Sinan Oypan
İşletmenizin tanıtımı için ücretli reklamlardan yararlanmalı mısınız? 2. Bölüm
İşletmenizin tanıtımını yapmak için ücretli reklamlardan yararlanmanız gerekebilir. Ancak hangi reklam platformunun sizin işinize yarayacağınızı bilmiyorsanız, işiniz biraz zor olabilir. Bu sebeple de hazırladığımız rehber...
23 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı yapmak için kullanabileceğiniz yöntemler
E-ticaret sitenize müşteri çekebilmek ve geri dönüşümlerinizi artırabilmek için ürün tanıtımı yapmanız bir hayli önemlidir. Yeni veya mevcut ürünleriniz için farklı dijital pazarlama çalışmalarından yararlanarak bu...
3 Mart 2020
Sinan Oypan
Ticari işletmelerin yararlanabileceği Instagram özellikleri
Bugün Instagram özellikleri arasından işletmelerin daha işlevsel kullandıklarında fayda sağlayabileceği maddelere değinmek istedik. Türkiye’de sosyal medya kullanımı büyük bir ivmeyle artış gösteriyor. İşletmeler sosyal...
22 Ağustos 2020
Gökçe Beyazaslan
2018’de öne çıkacak sosyal medya trendleri
Teknolojik gelişmelerin yanı sıra kullanıcı alışkanlıklarının değişmesiyle beraber sosyal mecralar da yeniden şekilleniyor. Her yıl olduğu gibi önümüzdeki yıl da sosyal medya trendlerinde bir takım değişiklikler olurken,...
28 Kasım 2017
Sinan Oypan
Fotoğraflarınızı düzenlemek için kullanabileceğiniz 5 mobil uygulama
Geçtiğimiz günlerde kendi ürün fotoğraflarınızı nasıl çekebileceğinizi anlattığımız bir yazı serisi yayınladık. Bildiğiniz gibi e-ticarette ürün fotoğrafları oldukça önemlidir. Bu fotoğrafların kaliteli ve ilgi çekici...
12 Mart 2017
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
Instagram hesap yönetimi için bir strateji ve içerik planınızı oluşturmanız; uzun vadede bu platform üzerinden daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar. Instagram hesap yönetimi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz ve bazı...
2 Kasım 2020
Sinan Oypan
Akılda kalıcı bir başlık yazmak için 6 ipucu
Bir içeriğin en can alıcı noktası başlıktır ve bu nedenle iyi bir şekilde hazırlanılması ve üzerine düşünülmesi gerekir. Akılıda kalıcı ve dikkat çekici bir başlık yazmak da bu nedenle ayrı bir iştir. Yazıların,...
21 Eylül 2016
Sinan Oypan
2018’de fiziki mağazanızı internet satışlarına açarken bilmeniz gerekenler
Tüketicilerin büyük bir bölümü halen fiziki mağazalardan alışveriş yapmayı tercih ediyor olsa da; internet kullanımının ve online alışverişlere olan güvenin artmasıyla beraber internet üzerinden yapılan alışverişlerin...
2 Ocak 2018
Sinan Oypan
Kargo ve iade bilgilerinizi açık ve net bir şekilde nasıl açıklayabilirsiniz?
E-ticarette kargo bilgilerinizi net ve açıklayıcı bir şekide kullanıcılara göstermeniz oldukça önemlidir. Site üzerinden alışveriş yapan kullanıcıların kargolarını ne zaman teslim alacaklarını ve hangi koşullarda ürün...
14 Haziran 2018
Sinan Oypan