Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?

17 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?

E-ticarette kargo gönderim süreleri ve ücretleri tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Bundan birkaç yıl önce kargo gönderim süreleri konusunda kullanıcılar daha uzun süre beklemeye alışıklardı; ancak geçen zaman içerisinde kullanıcılar yaptıkları siparişlerin en kısa sürede ellerine ulaşmaları beklentisine girmeye başladılar. Özellikle firmaların yavaş yavaş aynı gün içinde kargo gönderim hizmetleri sunmaya başlamalarıyla beraber kullanıcıların beklentileri yükselmeye başladı ve günümüzde de aynı gün kargo gönderimi seçeneği standart bir hizmetmiş gibi görünmeye başladı.

Site üzerinde aynı gün kargo gönderimi sunuyor olmanız, kullanıcıların satın alma kararlarını olumlu yönde etkiliyor. Bunun sebebi de kullanıcı satın aldığı ürünü bir sonraki gün teslim alacağını bildiği için siteye daha güvenilir bir şekilde yaklaşarak satın alma sürecine giriyor.

Aynı gün kargo gönderimi neden önemli?

Aynı gün kargo gönderimi ortalama sipariş sayısını artırıyor. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi kullanıcılar internetten sipariş verdiklerinde bu ürünlerin hızlı bir şekilde ellerine ulaşmasını bekliyorlar. Bu sebeple de aynı ürünü satan iki site arasında tercih yaparken önceliklerini aynı gün kargo gönderimi yapan firmalardan kullanmaya daha meyilli oluyorlar. Kullanıcıların hızılı bir şekilde bu ürünleri teslim alacaklarını bilmeleri de site üzerindeki ortalama sipariş adedi sayısının artmasını sağlıyor.

Geri dönüşüm oranlarını artırır. Kullanıcıların aynı gün kargo seçeneği nedeniyle satın almaya daha sıcak bakması da firmaların geri dönüşüm oranlarını artırmalarını da sağlıyor. Kargo gönderim süresi nedeniyle sepeti terk etme oranlarını düşürebilir veya başarılı satın alma işlemi oranını artırabilirsiniz.

Aynı gün kargo gönderimiyle ilgili bazı verilere bakacak olursak da:

  • Kullanıcıların yüzde 25’lik bir bölümü ödeme sayfasında aynı gün kargo gönderim seçeneği görmediklerinde, alışverişlerini yarıda bırakmaya daha meyilli.
  • Kullanıcıların yüzde 80’lik bir bölümü firmalardan aynı gün kargo gönderim seçeneği sunmasını bekliyor.
  • Kullanıcıların yüzde 49’luk bir bölümü, aynı gün kargo gönderimi seçeneği sunulduğunda online alışveriş yapmaya daha sıcak baktığını belirtiyor.

Aynı gün kargo gönderimi sunmak için neler yapmanız gerekiyor?

Aynı gün kargo gönderimi sunmak için bazı konuların üzerinde durmanız ve bunlara dikkat ederek firmanızı aynı gün kargo gönderimine hazır hale getirmeniz gerekir.

Stok yönetiminizi iyi yapmalısınız

Satışa sunduğunuz ürünlerin stok yönetimini iyi bir şekilde yapmanız gerekiyor. Deponuzda herbir ürün için yeterli sayıda stok tutmanız aynı gün kargo gönderimleri için oldukça önemlidir. Aynı gün gönderim sunarken stoğunuzdaki ürünleri iyi bir şekilde yönetemez ve yeterli sayıda ürününüz bulunmuyorsa, müşterilerinizi mağdur edebilirsiniz. Bunun yanı sıra bu aynı zamanda marka imajınıza zarar verecektir.

Stoğu tükenmekte olan ürünlerin sayfalarında, stok tedariği yapana kadar bu ürünlerin sayfalarından aynı gün kargo gönderim ifadelerini kaldırmanız gerekir. Böylelikle kullanıcıları yanıltmamış olursunuz. Stok tedariği yaptıktan sonra bu ürünlerin sayfalarında yine aynı gün kargo gönderim ifadelerine yer verebilirsiniz.

Yeterli ekibiniz olduğundan emin olun

Gün içinde yapılan satışlar sonrasında, depo ve ürün paketleme bölümünüzdeki ekibin bu talebi karşılayabileceğinden emin olmanız gerekiyor. Herbir sipariş doğru bir şekilde paketlenerek, doğru adreslere teslim edilmesi gerekir. Bunun yanı sıra tüm siparişlerin aynı gün içinde kargoya teslim edilerek, zamanında tüketicilere de ulaşmasını sağlamanız gerekir.

Tüm bu çalışmaları yapmak için de yeterli bir ekibiniz olması oldukça önemlidir. İş güçü olarak, gelen iş talebini karşılayamamanız, kargo gönderimlerinin zamanında yapılamamasına neden olacaktır. Bu sebeple de depo yönetimi ve ekip konusunda doğru stratejileri belirlemeniz oldukça önemlidir.

Tüketicileri bilgilendirin

Aynı gün kargo gönderimi yaptığınız konusunda da site genelinde kullanıcıları bilgilendirmeniz gerekiyor. Ana sayfa üzerinde bir banner alanı oluşturarak, burada kullanıcılara bu bilgiyi sağlayabileceğiniz gibi ürün sayfaları içinde de fiyat bilgisinin olduğu alanda aynı gün kargo gönderimi yaptığınıza dair bir ifadeyi kullanıcılarla paylaşabilirsiniz.

Sadece belli ürünlerde aynı gün kargo gönderimi yapıyorsanız da yine ürün sayfalarında bu ürünleri özellikle belirterek kullanıcıların hangi ürünlerde aynı gün kargo gönderiminden yararlanabileceklerini anlatabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
E-ticarette Instagram kullanmak için 10 sebep
Instagram günümüzde en aktif şekilde kullanılan sosyal ağlardan biri ve e-ticarette Instagram kullanmak için de birçok farklı sebep bulunmakta. Marka bilinirliği artırmak, ürün tanıtımı yapmak ve yeni hedef kitlelere ulaşma gibi...
16 Şubat 2020
Sinan Oypan
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için bundle ürünleri nasıl kullanabilirsiniz?
E-ticarette satışlarınızı artırmak için farklı stratejilerden yararlanabilirsiniz. Bu stratejilerden biri de bundle ürünlerdir. Uzun süredir e-ticaret sitelerinde kullanılan bu yöntem kullanıcıların satın alma kararlarını...
23 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımı için etkili bir video hazırlama ipuçları
Ürün tanıtımları yapmak için video hazırlamak, yaptığınız bu içerikler sayesinde daha fazla geri dönüşüm almanıza yardımcı olacaktır. Video içerikler, günümüzde hem etkileşim hem de ürün tanıtımlarında da geri...
5 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticaret şirketinizin muhasebesini tutmak için yararlanabileceğiniz taktikler
E-ticarette üzerinde durulması gereken detaylardan biri de muhasebe işlemleridir. Gelir ve giderlerin doğru bir şekilde takibinin yapılması, vergilerin ve şirket içi harcamaların hesaplamalarının yapılarak, düzenli olarak takip...
18 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir? Nasıl ve nereden alınır?
Sanal POS nedir, sanal pos nasıl alınır, sanal pos nasıl kurulur, sanal pos ücretleri, sanal pos komisyon oranları, sanal pos entegrasyonu, sanal pos ödemeleri, sanal pos hizmeti veren firmalar, online pos alırken gerekenler, sanal pos...
10 Ağustos 2017
IdeaSoft
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
E-Ticaret Sitelerinde Google Tag Manager Kurulumu Nasıl Yapılır?
Google Tag Manager Nedir? GTM Ücretli Midir? Google’ın web sitesi yöneticileri ve dijital pazarlama uzmanları için geliştirdiği birtakım araçlar bulunmaktadır. Site yapılandırması ve pazarlama yönetimi için adeta bir kurtarıcı...
23 Ocak 2021
Markethinkers
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
SSL e-ticaret firmaları için günümüzde bir standart haline gelmiş bir şifreleme yöntemidir ve internet üzerinde mağaza açan tüm firmaların bir SSL sertifikası edinmesi gerekmektedir. SSL sertifikanızın olması, site üzerindeki...
30 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Girişimci olmaktan korkanların arkasına sığındıkları bahaneler
Kendi işinin sahibi olmak isteyen ama bunu yapmaktan korkan kişiler genellikle benzer bahaneler üretiyorlar. Bu bahaneler yüzünden de birçok kişi kendi işini kuramıyor. Tabii ki kendi işinizi kurmak zorlu bir süreçtir ve bu alanda...
20 Ağustos 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
E-ticaret sitenizin karlılığını artırmanızı sağlayacak 6 yöntem
Tüketicilerin büyük kısmı, bir e-ticaret sitesine geldiklerinde henüz alışveriş yapmaya hazır değillerdir. Öncelikle siteyi gezmek ve ürünleri incelemek isterler. Bu durumda da sizin, tüketicileri satışa yönlendirebilmeniz...
18 Şubat 2017
Sinan Oypan
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
IdeaSoft ile Ecwid Karşılaştırması
Ecwid Nedir? Ecwid, e-ticaret için ihtiyaç duyulan teknolojilerin pek çoğunu sunan bir hizmettir. Özellikle e-ticarete yeni başlamak isteyenler için başlangıç araçlarını içeren paketleri ile dikkat çeker. Bu özelliği ile yeni...
1 Mayıs 2021
Markethinkers
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde dikkat etmeniz gerekenler
Yaşamakta olduğumuz bu salgın sürecinde ürün tedarik işlemlerinde de bir takım problemler oluşuyor ve e-ticare firmalarını zorda bırakıyor. Bu sebeple de ürün tedarik işlemlerinde ön hazırlıklar yapmanız ve bazı önemli...
3 Mayıs 2020
Sinan Oypan