Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?

17 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?

E-ticarette kargo gönderim süreleri ve ücretleri tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Bundan birkaç yıl önce kargo gönderim süreleri konusunda kullanıcılar daha uzun süre beklemeye alışıklardı; ancak geçen zaman içerisinde kullanıcılar yaptıkları siparişlerin en kısa sürede ellerine ulaşmaları beklentisine girmeye başladılar. Özellikle firmaların yavaş yavaş aynı gün içinde kargo gönderim hizmetleri sunmaya başlamalarıyla beraber kullanıcıların beklentileri yükselmeye başladı ve günümüzde de aynı gün kargo gönderimi seçeneği standart bir hizmetmiş gibi görünmeye başladı.

Site üzerinde aynı gün kargo gönderimi sunuyor olmanız, kullanıcıların satın alma kararlarını olumlu yönde etkiliyor. Bunun sebebi de kullanıcı satın aldığı ürünü bir sonraki gün teslim alacağını bildiği için siteye daha güvenilir bir şekilde yaklaşarak satın alma sürecine giriyor.

Aynı gün kargo gönderimi neden önemli?

Aynı gün kargo gönderimi ortalama sipariş sayısını artırıyor. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi kullanıcılar internetten sipariş verdiklerinde bu ürünlerin hızlı bir şekilde ellerine ulaşmasını bekliyorlar. Bu sebeple de aynı ürünü satan iki site arasında tercih yaparken önceliklerini aynı gün kargo gönderimi yapan firmalardan kullanmaya daha meyilli oluyorlar. Kullanıcıların hızılı bir şekilde bu ürünleri teslim alacaklarını bilmeleri de site üzerindeki ortalama sipariş adedi sayısının artmasını sağlıyor.

Geri dönüşüm oranlarını artırır. Kullanıcıların aynı gün kargo seçeneği nedeniyle satın almaya daha sıcak bakması da firmaların geri dönüşüm oranlarını artırmalarını da sağlıyor. Kargo gönderim süresi nedeniyle sepeti terk etme oranlarını düşürebilir veya başarılı satın alma işlemi oranını artırabilirsiniz.

Aynı gün kargo gönderimiyle ilgili bazı verilere bakacak olursak da:

  • Kullanıcıların yüzde 25’lik bir bölümü ödeme sayfasında aynı gün kargo gönderim seçeneği görmediklerinde, alışverişlerini yarıda bırakmaya daha meyilli.
  • Kullanıcıların yüzde 80’lik bir bölümü firmalardan aynı gün kargo gönderim seçeneği sunmasını bekliyor.
  • Kullanıcıların yüzde 49’luk bir bölümü, aynı gün kargo gönderimi seçeneği sunulduğunda online alışveriş yapmaya daha sıcak baktığını belirtiyor.

Aynı gün kargo gönderimi sunmak için neler yapmanız gerekiyor?

Aynı gün kargo gönderimi sunmak için bazı konuların üzerinde durmanız ve bunlara dikkat ederek firmanızı aynı gün kargo gönderimine hazır hale getirmeniz gerekir.

Stok yönetiminizi iyi yapmalısınız

Satışa sunduğunuz ürünlerin stok yönetimini iyi bir şekilde yapmanız gerekiyor. Deponuzda herbir ürün için yeterli sayıda stok tutmanız aynı gün kargo gönderimleri için oldukça önemlidir. Aynı gün gönderim sunarken stoğunuzdaki ürünleri iyi bir şekilde yönetemez ve yeterli sayıda ürününüz bulunmuyorsa, müşterilerinizi mağdur edebilirsiniz. Bunun yanı sıra bu aynı zamanda marka imajınıza zarar verecektir.

Stoğu tükenmekte olan ürünlerin sayfalarında, stok tedariği yapana kadar bu ürünlerin sayfalarından aynı gün kargo gönderim ifadelerini kaldırmanız gerekir. Böylelikle kullanıcıları yanıltmamış olursunuz. Stok tedariği yaptıktan sonra bu ürünlerin sayfalarında yine aynı gün kargo gönderim ifadelerine yer verebilirsiniz.

Yeterli ekibiniz olduğundan emin olun

Gün içinde yapılan satışlar sonrasında, depo ve ürün paketleme bölümünüzdeki ekibin bu talebi karşılayabileceğinden emin olmanız gerekiyor. Herbir sipariş doğru bir şekilde paketlenerek, doğru adreslere teslim edilmesi gerekir. Bunun yanı sıra tüm siparişlerin aynı gün içinde kargoya teslim edilerek, zamanında tüketicilere de ulaşmasını sağlamanız gerekir.

Tüm bu çalışmaları yapmak için de yeterli bir ekibiniz olması oldukça önemlidir. İş güçü olarak, gelen iş talebini karşılayamamanız, kargo gönderimlerinin zamanında yapılamamasına neden olacaktır. Bu sebeple de depo yönetimi ve ekip konusunda doğru stratejileri belirlemeniz oldukça önemlidir.

Tüketicileri bilgilendirin

Aynı gün kargo gönderimi yaptığınız konusunda da site genelinde kullanıcıları bilgilendirmeniz gerekiyor. Ana sayfa üzerinde bir banner alanı oluşturarak, burada kullanıcılara bu bilgiyi sağlayabileceğiniz gibi ürün sayfaları içinde de fiyat bilgisinin olduğu alanda aynı gün kargo gönderimi yaptığınıza dair bir ifadeyi kullanıcılarla paylaşabilirsiniz.

Sadece belli ürünlerde aynı gün kargo gönderimi yapıyorsanız da yine ürün sayfalarında bu ürünleri özellikle belirterek kullanıcıların hangi ürünlerde aynı gün kargo gönderiminden yararlanabileceklerini anlatabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları hızlı büyüme ile nasıl baş edebilirler?
E-ticaret firmaları için en sevindirici durumlardan biri de büyümedir. Bu şirketin ve yapılan işlerin başarılı olduğunun bir göstergesi olarak algılanabilir. Tabii ki bir de hızlı büyüme durumu bulunuyor. Sevindirici olarak...
13 Ocak 2017
Sinan Oypan
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirket performans analizi için ölçmeniz gereken metrikler hangileri?
Şirketiniz için performans analiz çalışmaları yapmanız, şirketinizin durumu hakkında size bir takım bilgiler sunarken, ilerleyen dönemler için de stratejiler belirlerken size yardımcı olur. Şirket performans analizi yaparken...
19 Ocak 2019
Sinan Oypan
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
Başarılı küçük işletmelerin yararlandığı 6 finansal alışkanlık
E-ticarette başarılı olabilmek için iyi bir finansal yönetim gerekir. Eldeki sermaye ve kazanç iyi yönetilmediğinde uzun vadede şirketler birçok sorunla baş etmek zorunda kalabilirler. Eldeki parayı iyi yönetmek için de işin...
11 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten Ayakkabı Satmak Rehberi 2020
İnternetten ayakkabı satmak için bir e-ticaret sitesi kurmanız gerekiyor. Online mağazanız üzerinden kendi ürettiğiniz ayakkabıları satabileceğiniz gibi toptan aldığınız ürünleri ya da stoksuz satış (Dropshipping) yöntemiyle...
25 Eylül 2019
Sinan Oypan
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamlar için Instagram hedef kitle oluşturma rehberi
Reklamların performansını artrırabilmek için Instagram hedef kitle oluşturma sürecinde vakit harcamanız ve doğru ayarları yapmanız gerekir. Doğru ayarlar, her sektör ve her firma için değişiklik göstermektedir; çünkü her...
21 Nisan 2020
IdeaSoft
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklamlarında para kaybetmenize neden olan hatalar
Adwords reklam çalışmaları doğru yapılmadığında ya da reklam kampanyaları doğru optimize edilmediğinde para kaybedilmesine neden olur. Reklam optimizasyonları üzerinde çalışılarak Adwords kampanyalarınızdan daha çok geri...
29 Mart 2019
Sinan Oypan
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenize trafik çekmenizi sağlayacak 16 yöntem
İnternet sitenizin trafiğini artırmanız, gelirlerinizi de artırmanıza yardımcı olacaktır. E-ticaret sitenize trafik çekmek için birçok farklı yöntem bulunuyor ve bunları yaptığınızda hem trafiğinizi hem de gelirlerinizi...
6 Ekim 2016
Sinan Oypan
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
2019’da kaçınmanız gereken SEO teknikleri
SEO teknikleri de zaman içerisinde değişikliğe uğrayarak farklı bir yolda gelişmeye devam ediyor. Bu sebeple de belli bir dönemde yaptığınız ve sonuç aldığınız SEO teknikleri bir süre sonra size geri dönüşüm sağlamadığı...
27 Şubat 2019
Sinan Oypan
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenize neler katar?
Blog açmak e-ticaret sitenizde size birçok avantaj sağlayacağı gibi marka bilinirliği gibi konularda da önemlidir. Blog içerikleri oluşturduğunuzda tüketicilere farklı içerikler sunarak, onlara sizi takip etmeleri için farklı...
8 Temmuz 2020
Sinan Oypan
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır?
Facebook ile web sitesi trafiği nasıl arttırılır, facebook ile web sitesi trafiği arttırma yolları ve facebook ile web sitesi trafiği arttırırken nelere dikkat etmeliyiz bu yazımızda ele alacağız. Facebook ile web sitesi trafiği...
2 Şubat 2018
Sinan Oypan
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri
SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri yazımızda e ticaret sitelerinin URL'lerini nasıl kullanmalısınız, nelere dikkat etmelisiniz ve daha fazlasının cevabını bulacaksınız. SEO ipuçları | E-ticaret site URL’leri E-ticaret...
19 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticareti Ücretsiz Deneyin