Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?

17 Temmuz 2018
Sinan Oypan

E-ticarette kargo gönderim süreleri ve ücretleri tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Bundan birkaç yıl önce kargo gönderim süreleri konusunda kullanıcılar daha uzun süre beklemeye alışıklardı; ancak geçen zaman içerisinde kullanıcılar yaptıkları siparişlerin en kısa sürede ellerine ulaşmaları beklentisine girmeye başladılar. Özellikle firmaların yavaş yavaş aynı gün içinde kargo gönderim hizmetleri sunmaya başlamalarıyla beraber kullanıcıların beklentileri yükselmeye başladı ve günümüzde de aynı gün kargo gönderimi seçeneği standart bir hizmetmiş gibi görünmeye başladı.

Site üzerinde aynı gün kargo gönderimi sunuyor olmanız, kullanıcıların satın alma kararlarını olumlu yönde etkiliyor. Bunun sebebi de kullanıcı satın aldığı ürünü bir sonraki gün teslim alacağını bildiği için siteye daha güvenilir bir şekilde yaklaşarak satın alma sürecine giriyor.

Aynı gün kargo gönderimi neden önemli?

Aynı gün kargo gönderimi ortalama sipariş sayısını artırıyor. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi kullanıcılar internetten sipariş verdiklerinde bu ürünlerin hızlı bir şekilde ellerine ulaşmasını bekliyorlar. Bu sebeple de aynı ürünü satan iki site arasında tercih yaparken önceliklerini aynı gün kargo gönderimi yapan firmalardan kullanmaya daha meyilli oluyorlar. Kullanıcıların hızılı bir şekilde bu ürünleri teslim alacaklarını bilmeleri de site üzerindeki ortalama sipariş adedi sayısının artmasını sağlıyor.

Geri dönüşüm oranlarını artırır. Kullanıcıların aynı gün kargo seçeneği nedeniyle satın almaya daha sıcak bakması da firmaların geri dönüşüm oranlarını artırmalarını da sağlıyor. Kargo gönderim süresi nedeniyle sepeti terk etme oranlarını düşürebilir veya başarılı satın alma işlemi oranını artırabilirsiniz.

Aynı gün kargo gönderimiyle ilgili bazı verilere bakacak olursak da:

  • Kullanıcıların yüzde 25’lik bir bölümü ödeme sayfasında aynı gün kargo gönderim seçeneği görmediklerinde, alışverişlerini yarıda bırakmaya daha meyilli.
  • Kullanıcıların yüzde 80’lik bir bölümü firmalardan aynı gün kargo gönderim seçeneği sunmasını bekliyor.
  • Kullanıcıların yüzde 49’luk bir bölümü, aynı gün kargo gönderimi seçeneği sunulduğunda online alışveriş yapmaya daha sıcak baktığını belirtiyor.

Aynı gün kargo gönderimi sunmak için neler yapmanız gerekiyor?

Aynı gün kargo gönderimi sunmak için bazı konuların üzerinde durmanız ve bunlara dikkat ederek firmanızı aynı gün kargo gönderimine hazır hale getirmeniz gerekir.

Stok yönetiminizi iyi yapmalısınız

Satışa sunduğunuz ürünlerin stok yönetimini iyi bir şekilde yapmanız gerekiyor. Deponuzda herbir ürün için yeterli sayıda stok tutmanız aynı gün kargo gönderimleri için oldukça önemlidir. Aynı gün gönderim sunarken stoğunuzdaki ürünleri iyi bir şekilde yönetemez ve yeterli sayıda ürününüz bulunmuyorsa, müşterilerinizi mağdur edebilirsiniz. Bunun yanı sıra bu aynı zamanda marka imajınıza zarar verecektir.

Stoğu tükenmekte olan ürünlerin sayfalarında, stok tedariği yapana kadar bu ürünlerin sayfalarından aynı gün kargo gönderim ifadelerini kaldırmanız gerekir. Böylelikle kullanıcıları yanıltmamış olursunuz. Stok tedariği yaptıktan sonra bu ürünlerin sayfalarında yine aynı gün kargo gönderim ifadelerine yer verebilirsiniz.

Yeterli ekibiniz olduğundan emin olun

Gün içinde yapılan satışlar sonrasında, depo ve ürün paketleme bölümünüzdeki ekibin bu talebi karşılayabileceğinden emin olmanız gerekiyor. Herbir sipariş doğru bir şekilde paketlenerek, doğru adreslere teslim edilmesi gerekir. Bunun yanı sıra tüm siparişlerin aynı gün içinde kargoya teslim edilerek, zamanında tüketicilere de ulaşmasını sağlamanız gerekir.

Tüm bu çalışmaları yapmak için de yeterli bir ekibiniz olması oldukça önemlidir. İş güçü olarak, gelen iş talebini karşılayamamanız, kargo gönderimlerinin zamanında yapılamamasına neden olacaktır. Bu sebeple de depo yönetimi ve ekip konusunda doğru stratejileri belirlemeniz oldukça önemlidir.

Tüketicileri bilgilendirin

Aynı gün kargo gönderimi yaptığınız konusunda da site genelinde kullanıcıları bilgilendirmeniz gerekiyor. Ana sayfa üzerinde bir banner alanı oluşturarak, burada kullanıcılara bu bilgiyi sağlayabileceğiniz gibi ürün sayfaları içinde de fiyat bilgisinin olduğu alanda aynı gün kargo gönderimi yaptığınıza dair bir ifadeyi kullanıcılarla paylaşabilirsiniz.

Sadece belli ürünlerde aynı gün kargo gönderimi yapıyorsanız da yine ürün sayfalarında bu ürünleri özellikle belirterek kullanıcıların hangi ürünlerde aynı gün kargo gönderiminden yararlanabileceklerini anlatabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

İyi tasarlanmış ve başarılı bir "sıkça sorulan sorular" sayfası nasıl hazırlanır?
E-ticaret sitelerinin en önemli kısımlarından birini oluşturan Sıkça Sorulan Sorular sayfası site işleyişi ve politikası hakkında müşterinin aklında oluşabilecek soruları gidermenin yanında kargo, müşteri hizmetleri ve...
2 Temmuz 2016
Savaş Çetinkaya
Hepsiburada Mağaza Açma Rehberi 2020
Hepsiburada mağaza açma diğer bir deyişle Hepsiburada dükkan açma ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. Türkiye’nin en eski e-ticaret sitelerinden biri olan Hepsiburada’da mağaza açmak ve kendi ürünlerinizi...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticarette sektörel pazar araştırması nasıl yapılır?
E-ticaret sektörüne girmek ve kendi e-ticaret sitesini kurmak isteyenlerin, pazar araştırması yaparak, sektöre dair bir takım bilgiler edinmeleri gerekir. Pazar araştırması yaparak, sektörün mevcut durumunu, geleceğini ve sektördeki...
2 Haziran 2019
Sinan Oypan
Kötü müşterilerin işletmenize zarar verdiğini gösteren 4 işaret
Genellikle e-ticaret sitenizi ve işinizi geliştirmekle ilgili bilgileri paylaştık sizinle; ancak bir de işletmenize zarar verebilecek kötü müşteriler olduğu gerçeğini de unutmamak gerekiyor. Bir e-ticaret sitesi sahibiyseniz ve uzun...
16 Aralık 2016
Sinan Oypan
Satışlarınızı artırmanızı sağlayacak ürün açıklama yazım ipuçları
E-ticaret siteniz firmanızın vitrinidir ve ürün sayfalarındaki açıklamalar da mağazanızı ziyaret eden kişileri satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz satış cümleleridir. Bu sebeple de ürün açıklamalarınızın ikna...
27 Nisan 2018
Sinan Oypan
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
Video pazarlama ile ilgili bilmeniz gereken 5 önemli bilgi
Son dönemlerin en popüler pazarlama trendlerinden biri de video pazarlama. Video içeriklerin popülerliğinin ve tüketiminin artmasının ardından firmalar da video içerik üretimine bir hayli önem vermeye başladı. Video içerik...
1 Mart 2017
Sinan Oypan
Başarılı bir sosyal medya kampanya nasıl yapılır?
Sosyal medya kampanya çalışmaları, marka ve ürün tanıtımları yaparken, yeni hedef kitlelere ulaşmak için de e-ticaret firmaları için önemli. Doğru kampanya çalışmaları yapıldığında, alınan geri dönüşüm ve etkileşimler...
1 Nisan 2020
Sinan Oypan
Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?
Temmuz başında Nintendo ve Niantic tarafından yayınlanan Pokemon Go uygulaması, tüm dünyayı kasıp kavuruyor. Son günlerde bu uygulamayı görmemiş olmanız pek de mümkün değil. Çok hızlı bir şekilde başarıya ulaşan bu...
23 Temmuz 2016
Sinan Oypan
E-ticarette fiyatları düşürmek, sektöre ve firmanıza nasıl zarar veriyor?
E-ticaret sektörünün en çok sıkıntı yaşadığı durumlardan biri de fiyat odaklı rekabet nedeniyle kar marjlarının ciddi oranda düşmesi oluyor. Sektöre devamlı olarak yeni oyuncuların girmesi ve yeni oyuncuların marka...
15 Ekim 2016
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi için ipuçları
E-ticaret sitenizde içerik yönetimi yaparak, hem blog tarafındaki hem de diğer sayfalarınızdaki içeriklerin kalitesini artırabilir ve daha planlı çalışabilirsiniz. Web sitenizdeki görsellerin yanı sıra yazılı metinlerin de...
5 Şubat 2020
Sinan Oypan
E-ticaret şirketleri Instagram’dan para kazanmak için neler yapabilir?
Instagram’dan para kazanmak günümüzde birçok e-ticaret firması için önemli bir konu. Kullanıcı kitlesinin fazla olması ve bu nedenle de sosyal ağlar arasındaki popülerliği e-ticaret firmalarının bu mecra üzerine daha fazla...
26 Kasım 2018
Sinan Oypan