Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?

17 Temmuz 2018
Sinan Oypan

E-ticarette kargo gönderim süreleri ve ücretleri tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Bundan birkaç yıl önce kargo gönderim süreleri konusunda kullanıcılar daha uzun süre beklemeye alışıklardı; ancak geçen zaman içerisinde kullanıcılar yaptıkları siparişlerin en kısa sürede ellerine ulaşmaları beklentisine girmeye başladılar. Özellikle firmaların yavaş yavaş aynı gün içinde kargo gönderim hizmetleri sunmaya başlamalarıyla beraber kullanıcıların beklentileri yükselmeye başladı ve günümüzde de aynı gün kargo gönderimi seçeneği standart bir hizmetmiş gibi görünmeye başladı.

Site üzerinde aynı gün kargo gönderimi sunuyor olmanız, kullanıcıların satın alma kararlarını olumlu yönde etkiliyor. Bunun sebebi de kullanıcı satın aldığı ürünü bir sonraki gün teslim alacağını bildiği için siteye daha güvenilir bir şekilde yaklaşarak satın alma sürecine giriyor.

Aynı gün kargo gönderimi neden önemli?

Aynı gün kargo gönderimi ortalama sipariş sayısını artırıyor. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi kullanıcılar internetten sipariş verdiklerinde bu ürünlerin hızlı bir şekilde ellerine ulaşmasını bekliyorlar. Bu sebeple de aynı ürünü satan iki site arasında tercih yaparken önceliklerini aynı gün kargo gönderimi yapan firmalardan kullanmaya daha meyilli oluyorlar. Kullanıcıların hızılı bir şekilde bu ürünleri teslim alacaklarını bilmeleri de site üzerindeki ortalama sipariş adedi sayısının artmasını sağlıyor.

Geri dönüşüm oranlarını artırır. Kullanıcıların aynı gün kargo seçeneği nedeniyle satın almaya daha sıcak bakması da firmaların geri dönüşüm oranlarını artırmalarını da sağlıyor. Kargo gönderim süresi nedeniyle sepeti terk etme oranlarını düşürebilir veya başarılı satın alma işlemi oranını artırabilirsiniz.

Aynı gün kargo gönderimiyle ilgili bazı verilere bakacak olursak da:

  • Kullanıcıların yüzde 25’lik bir bölümü ödeme sayfasında aynı gün kargo gönderim seçeneği görmediklerinde, alışverişlerini yarıda bırakmaya daha meyilli.
  • Kullanıcıların yüzde 80’lik bir bölümü firmalardan aynı gün kargo gönderim seçeneği sunmasını bekliyor.
  • Kullanıcıların yüzde 49’luk bir bölümü, aynı gün kargo gönderimi seçeneği sunulduğunda online alışveriş yapmaya daha sıcak baktığını belirtiyor.

Aynı gün kargo gönderimi sunmak için neler yapmanız gerekiyor?

Aynı gün kargo gönderimi sunmak için bazı konuların üzerinde durmanız ve bunlara dikkat ederek firmanızı aynı gün kargo gönderimine hazır hale getirmeniz gerekir.

Stok yönetiminizi iyi yapmalısınız

Satışa sunduğunuz ürünlerin stok yönetimini iyi bir şekilde yapmanız gerekiyor. Deponuzda herbir ürün için yeterli sayıda stok tutmanız aynı gün kargo gönderimleri için oldukça önemlidir. Aynı gün gönderim sunarken stoğunuzdaki ürünleri iyi bir şekilde yönetemez ve yeterli sayıda ürününüz bulunmuyorsa, müşterilerinizi mağdur edebilirsiniz. Bunun yanı sıra bu aynı zamanda marka imajınıza zarar verecektir.

Stoğu tükenmekte olan ürünlerin sayfalarında, stok tedariği yapana kadar bu ürünlerin sayfalarından aynı gün kargo gönderim ifadelerini kaldırmanız gerekir. Böylelikle kullanıcıları yanıltmamış olursunuz. Stok tedariği yaptıktan sonra bu ürünlerin sayfalarında yine aynı gün kargo gönderim ifadelerine yer verebilirsiniz.

Yeterli ekibiniz olduğundan emin olun

Gün içinde yapılan satışlar sonrasında, depo ve ürün paketleme bölümünüzdeki ekibin bu talebi karşılayabileceğinden emin olmanız gerekiyor. Herbir sipariş doğru bir şekilde paketlenerek, doğru adreslere teslim edilmesi gerekir. Bunun yanı sıra tüm siparişlerin aynı gün içinde kargoya teslim edilerek, zamanında tüketicilere de ulaşmasını sağlamanız gerekir.

Tüm bu çalışmaları yapmak için de yeterli bir ekibiniz olması oldukça önemlidir. İş güçü olarak, gelen iş talebini karşılayamamanız, kargo gönderimlerinin zamanında yapılamamasına neden olacaktır. Bu sebeple de depo yönetimi ve ekip konusunda doğru stratejileri belirlemeniz oldukça önemlidir.

Tüketicileri bilgilendirin

Aynı gün kargo gönderimi yaptığınız konusunda da site genelinde kullanıcıları bilgilendirmeniz gerekiyor. Ana sayfa üzerinde bir banner alanı oluşturarak, burada kullanıcılara bu bilgiyi sağlayabileceğiniz gibi ürün sayfaları içinde de fiyat bilgisinin olduğu alanda aynı gün kargo gönderimi yaptığınıza dair bir ifadeyi kullanıcılarla paylaşabilirsiniz.

Sadece belli ürünlerde aynı gün kargo gönderimi yapıyorsanız da yine ürün sayfalarında bu ürünleri özellikle belirterek kullanıcıların hangi ürünlerde aynı gün kargo gönderiminden yararlanabileceklerini anlatabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E posta gönderim sıklığı ne olmalıdır?
E posta gönderim sıklığı; E-posta pazarlama yaparken, firmaların en sık sordukları sorulardan birisidir. E-ticaret firmalarına oldukça yüksek oranda geri dönüşüm sağladığı için, e-ticaret firmaları her fırsatta e-posta...
14 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını...
5 Haziran 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO birbiriyle uyum içerisinde olan; ancak iki farklı kavramdır. Bu sebeple de internet siteleri üzerinde bu çalışmaları yaparken ve bu iki unsur için stratejiler belirlerken öncelikle aralarındaki farkları bilmek...
12 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için sosyal medyanın önemi nedir?
Sosyal medya pazarlama, günümüzdeki en yaygın kullanılan pazarlama yöntemlerinden biri ve bu nedenle de sosyal medyanın önemi, e-ticaret şirketleri için bir hayli yüksek. Sosyal medyanın önemi, özellikle Facebook’un 2007 yılında...
17 Ocak 2019
Sinan Oypan
instagram çekiliş yapma | instagramda çekiliş nasıl yapılır?
instagram çekiliş yapma için bilmeniz gerekenler nelerdir, instagramda çekiliş nasıl yapılır / instagram çekiliş nasıl yapılır, instagram çekilişi yaparken nelere dikkat edilmelidir, instagram çekilişlerinde yapmanız ve yapmamanız...
7 Temmuz 2019
Sinan Oypan
n11Pro Mağaza Açmak Rehberi 2020
n11 Pro Mağaza Açmak / n11Pro da satış yapmak yapmak ile ilgili tüm merak ettikleriniz bu e-ticaret rehberinde. n11Pro mağaza açmak, internetten toptan ürün alım satımı yapan firmalar için yeni bir satış kanalı oluşmasını...
10 Eylül 2019
Sinan Oypan
A/B testi nedir ve e-ticaret için önemi
A/B testi nedir ve e-ticaret firmaları için A/B testi neden önemlidir? A/B testleri ne için yapılır? A/B testi nasıl yapılır? Bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Rehber yazılarımızda sıkça A/B testlerinden bahsediyoruz....
24 Eylül 2016
Sinan Oypan
Sepeti terk etme oranlarınızı düşürmenize yardımcı olacak ipuçları
E-ticaret sitelerinin en büyük problemlerinden biri şüphesiz sepete ürün ekledikten sonra satın almayı tamamlayan kullanıcılar. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesi birçok durumun habercisi olabilir. Bunun yanı sıra bu...
2 Nisan 2017
Sinan Oypan
Görsellerinizde kullanabileceğiniz 10 ücretsiz stok fotoğraf sitesi
Pazarlama çalışmalarınızda ya da e-ticaret siteniz üzerinde stok fotoğraf kullanımından yararlanarak, çalışmalarınızın görsel kalitesini artırabilirsiniz. Reklam ve pazarlama çalışmalarınızda kullanıcıların dikkatini ve...
7 Mart 2020
Sinan Oypan
İleri seviye Google Adwords reklam ipuçları
Google Adwords reklam kampanyaları, Google üzerindeki arama sorguları üzerinden trafik çekmenize yardımcı olur. Adwords kampanyalarında dikkat edilmesi gereken farklı konular bulunmakta. Bunların yanı sıra da reklam performansını...
29 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Ürün fotoğraf çekimlerinde kullanabileceğiniz ipuçları
Ürün fotoğrafları e-ticarette büyük önem taşımaktadır. Doğru kurgulanmış ve kaliteli olarak çekilmiş fotoğraflar, kullanıcıların satın alma kararlarına doğrudan etki eder. Bu sebeple de e-ticaret sitelerinin, ürün fotoğraf...
25 Ekim 2017
Sinan Oypan
SEO danışmanlığı nedir? Nasıl alınmalı?
E-ticaret firmaları internet üzerindeki görünürlüklerini artırmak ve sitelerine organik olarak daha fazla trafik çekmek için SEO danışmanlığı almak isteyebilirler. SEO danışmanı, en temel özetiyle, SEO konusunda sitesini...
18 Eylül 2019
Sinan Oypan