fbpx

Aynı gün kargo gönderimleri yapmak neden önemli ve buna nasıl hazırlanabilirsiniz?

17 Temmuz 2018
Sinan Oypan

E-ticarette kargo gönderim süreleri ve ücretleri tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyen faktörler arasında yer alıyor. Bundan birkaç yıl önce kargo gönderim süreleri konusunda kullanıcılar daha uzun süre beklemeye alışıklardı; ancak geçen zaman içerisinde kullanıcılar yaptıkları siparişlerin en kısa sürede ellerine ulaşmaları beklentisine girmeye başladılar. Özellikle firmaların yavaş yavaş aynı gün içinde kargo gönderim hizmetleri sunmaya başlamalarıyla beraber kullanıcıların beklentileri yükselmeye başladı ve günümüzde de aynı gün kargo gönderimi seçeneği standart bir hizmetmiş gibi görünmeye başladı.

Site üzerinde aynı gün kargo gönderimi sunuyor olmanız, kullanıcıların satın alma kararlarını olumlu yönde etkiliyor. Bunun sebebi de kullanıcı satın aldığı ürünü bir sonraki gün teslim alacağını bildiği için siteye daha güvenilir bir şekilde yaklaşarak satın alma sürecine giriyor.

Aynı gün kargo gönderimi neden önemli?

Aynı gün kargo gönderimi ortalama sipariş sayısını artırıyor. Yukarıda da bahsettiğimiz gibi kullanıcılar internetten sipariş verdiklerinde bu ürünlerin hızlı bir şekilde ellerine ulaşmasını bekliyorlar. Bu sebeple de aynı ürünü satan iki site arasında tercih yaparken önceliklerini aynı gün kargo gönderimi yapan firmalardan kullanmaya daha meyilli oluyorlar. Kullanıcıların hızılı bir şekilde bu ürünleri teslim alacaklarını bilmeleri de site üzerindeki ortalama sipariş adedi sayısının artmasını sağlıyor.

Geri dönüşüm oranlarını artırır. Kullanıcıların aynı gün kargo seçeneği nedeniyle satın almaya daha sıcak bakması da firmaların geri dönüşüm oranlarını artırmalarını da sağlıyor. Kargo gönderim süresi nedeniyle sepeti terk etme oranlarını düşürebilir veya başarılı satın alma işlemi oranını artırabilirsiniz.

Aynı gün kargo gönderimiyle ilgili bazı verilere bakacak olursak da:

  • Kullanıcıların yüzde 25’lik bir bölümü ödeme sayfasında aynı gün kargo gönderim seçeneği görmediklerinde, alışverişlerini yarıda bırakmaya daha meyilli.
  • Kullanıcıların yüzde 80’lik bir bölümü firmalardan aynı gün kargo gönderim seçeneği sunmasını bekliyor.
  • Kullanıcıların yüzde 49’luk bir bölümü, aynı gün kargo gönderimi seçeneği sunulduğunda online alışveriş yapmaya daha sıcak baktığını belirtiyor.

Aynı gün kargo gönderimi sunmak için neler yapmanız gerekiyor?

Aynı gün kargo gönderimi sunmak için bazı konuların üzerinde durmanız ve bunlara dikkat ederek firmanızı aynı gün kargo gönderimine hazır hale getirmeniz gerekir.

Stok yönetiminizi iyi yapmalısınız

Satışa sunduğunuz ürünlerin stok yönetimini iyi bir şekilde yapmanız gerekiyor. Deponuzda herbir ürün için yeterli sayıda stok tutmanız aynı gün kargo gönderimleri için oldukça önemlidir. Aynı gün gönderim sunarken stoğunuzdaki ürünleri iyi bir şekilde yönetemez ve yeterli sayıda ürününüz bulunmuyorsa, müşterilerinizi mağdur edebilirsiniz. Bunun yanı sıra bu aynı zamanda marka imajınıza zarar verecektir.

Stoğu tükenmekte olan ürünlerin sayfalarında, stok tedariği yapana kadar bu ürünlerin sayfalarından aynı gün kargo gönderim ifadelerini kaldırmanız gerekir. Böylelikle kullanıcıları yanıltmamış olursunuz. Stok tedariği yaptıktan sonra bu ürünlerin sayfalarında yine aynı gün kargo gönderim ifadelerine yer verebilirsiniz.

Yeterli ekibiniz olduğundan emin olun

Gün içinde yapılan satışlar sonrasında, depo ve ürün paketleme bölümünüzdeki ekibin bu talebi karşılayabileceğinden emin olmanız gerekiyor. Herbir sipariş doğru bir şekilde paketlenerek, doğru adreslere teslim edilmesi gerekir. Bunun yanı sıra tüm siparişlerin aynı gün içinde kargoya teslim edilerek, zamanında tüketicilere de ulaşmasını sağlamanız gerekir.

Tüm bu çalışmaları yapmak için de yeterli bir ekibiniz olması oldukça önemlidir. İş güçü olarak, gelen iş talebini karşılayamamanız, kargo gönderimlerinin zamanında yapılamamasına neden olacaktır. Bu sebeple de depo yönetimi ve ekip konusunda doğru stratejileri belirlemeniz oldukça önemlidir.

Tüketicileri bilgilendirin

Aynı gün kargo gönderimi yaptığınız konusunda da site genelinde kullanıcıları bilgilendirmeniz gerekiyor. Ana sayfa üzerinde bir banner alanı oluşturarak, burada kullanıcılara bu bilgiyi sağlayabileceğiniz gibi ürün sayfaları içinde de fiyat bilgisinin olduğu alanda aynı gün kargo gönderimi yaptığınıza dair bir ifadeyi kullanıcılarla paylaşabilirsiniz.

Sadece belli ürünlerde aynı gün kargo gönderimi yapıyorsanız da yine ürün sayfalarında bu ürünleri özellikle belirterek kullanıcıların hangi ürünlerde aynı gün kargo gönderiminden yararlanabileceklerini anlatabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Markalar 2019’da sosyal medya pazarlama hakkında neler düşünüyor?
Günümüzde en yaygın şekilde kullanılan sosyal medya pazarlama çalışmaları, 2019’da da markaların en çok tercih ettiği pazarlama yöntemlerinden bir olmaya devam edecek. Markaların sosyal medya pazarlamayı tercih etmelerinin...
7 Nisan 2019
Sinan Oypan
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Türkiye girişimcilik ekosisteminde kadın girişimciler de artık yerlerini daha fazla almaya başlıyor. Hem devlet destekli krediler ile hem de bankalar kendi fonları ile bu kadın girişimcileri de destekleyerek, onları kendi işlerini...
24 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette kullanıcı deneyimi nedir ve neden önemlidir?
Kullanıcı deneyimi e-ticaret sitelerinde geri dönüşümlere önemli bir şekilde etki eden faktörlerden biri olarak öne çıkmaktadır. Site üzerindeki kullanıcı deneyimini geliştirmek, tüketicilerin site üzerinde geçirdikleri süreyi...
5 Nisan 2018
Sinan Oypan
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri
Facebook sayfa beğendirme yöntemleri nelerdir, facebook sayfa beğendirme için neler yapılmalıdır, facebook sayfa beğendirme için reklam kullanılmalı mıdır; bu ve daha fazlasının cevabı bu yazımızda. Facebook sayfa...
4 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Markalar için Instagram TV (IGTV) kullanım rehberi
Instagram’ın bir süredir kullanımda olan uygulamalarından biri de Instagram TV yani IGTV. Bu özellik ile Instagram üzerinde daha uzun süreli videolar yükleyerek, takipçilerinize farklı mesajlar ve içerikler...
19 Eylül 2018
Sinan Oypan
Instagram Anket özelliğini pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram geçtiğimiz günlerde yeni Anket özelliğini Instagram Hikayeler üzerinde kullanıma açtı. Bu özellik ile markaların takipçileriyle daha fazla etkileşime girmesi için de yeni kapılar açılmış oldu. Etkileşim ve erişim...
7 Kasım 2017
Sinan Oypan
Sosyal Ticaret Nedir? Sosyal Ticaret Nasıl Yapılır?
Sosyal Ticaret Nedir? Elektronik ticaret ile sosyal medya kanallarının kesişimini ifade eden sosyal ticaret kavramı, son yıllarda sıklıkla karşımıza çıkmakta. Bu kavram, İlk olarak Yahoo tarafından 2005 yılında kullanıldı....
31 Ocak 2021
Markethinkers
Yatırım almak isteyen girişimcilerin hazır olması gereken 5 soru
Yatırım almak yeni girişimcilerin işlerini büyütebilmek adına yatırımcılarla görüştüğü en önemli aşamadır. Ancak yatırımcıların dikkatini çekmek tek başına yeterli değil. Aynı zamanda yatırımcılarla yapılacak olan ...
20 Ekim 2017
Sinan Oypan
Youtube marka hesabı açarken nelere dikkat etmelisiniz?
Youtube marka hesabı açarak, e-ticaret sitenizi tanıtacak video içerikleri oluşturarak, yeni kitlelere de ulaşabilirsiniz. Youtube içerik üretimi günümüzde oldukça yaygınlaştığı gibi geçtiğimiz pandemi döneminde de birçok...
24 Haziran 2020
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizde yanıtlamanız gereken sık sorulan kargo gönderim soruları
E-ticaret sitenizden alışveriş yapan tüketicilere bilgilendirmeniz oldukça önemli. Sık sorulan sorular sayfanızı bu nedenle de iyi bir şekilde düzenlemeniz gerekir. Bu sayfada yer vermeniz gereken konulardan biri de kargo gönderimi...
4 Kasım 2018
Sinan Oypan
5 adımda 2017’deki sosyal medya reklamlarınızı nasıl planlayabilirsiniz?
Sosyal medya reklamları 2017’de de e-ticaret firmalarının sıkça başvuracağı tanıtım araçları arasında yer alacak. 2016’nın da sonuna geldiğimiz şu günlerde, e-ticaret firmalar 2017 yılı için pazarlama ve reklam planlarını...
22 Aralık 2016
Sinan Oypan
Küçük işletmelerin dijital ajanslarla çalışmalarının avantajları
Dijital pazarlama çalışmaları sırasında iyi sonuçlar alabilmek için profesyonel destek almak gerekebiliyor. Küçük işletmeler için dijital pazarlama çalışmalarının oldukça önemi vardır; çünkü marka bilinirliğini artırmak...
24 Ağustos 2017
Sinan Oypan