Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

12 Mart 2018
Sinan Oypan

Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi yararınıza nasıl çevirebileceğinizi bilmeniz gerekiyor. Bunun için de bazı taktiklerden yararlanmalısınız.

Ama öncelikle ücretsiz kargonun psikolojisini ve tüketiciler üzerinde nasıl bir etkisi olduğu üzerinde duralım. Böylelikle ücretsiz kargo için stratejiler oluştururken nasıl adımlar atmanız gerektiği konusunda çalışmalar yapabilirsiniz.

Ücretsiz kargo süreci tüketicinin satın alma süreciyle ilgisi vardır

Tüketicilerin satın alma süreçleri birkaç farklı adımdan oluşur. Bu adımları bilmek satışlarınızı artırmanıza bir hayli yardımcı olacaktır ve ücretsiz kargo seçeneğinin işe yaraması için tüketicinin de karar verme aşamasına gelmesi gerekir. Bu süreci kısa bir şekilde ele alacak olursak:

  • Bir problemin oluşması
  • Problem için çözümlerin arayışına girilmesi
  • Çıkan sonuçlar arasında daha detaylı ürün araştırmasının yapılması
  • Sosyal kanıt öğelerine bakış
  • Karar aşaması ve ürünün satın alınma süreci

E-ticarette tüketicinin ücretsiz kargoya önem verdiği aşama genellikle son aşama, yani karar verme aşaması oluyor. Bu süreçte, tüketici toplamda ürün ve kargo için ne kadar ödeyeceğini araştırdığı için ücretsiz kargo seçeneği dikkat çekici olabiliyor. Bu aşamaya kadar tüketici genellikle probleminin çözümü üzerine odaklanıyor.

İlgili rehber: Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?

Ücretsiz kargoyu nasıl uygulayabilirsiniz?

Ücretsiz kargo seçeneğini uygulamak için öncelile kargo maliyetlerinizi belirlemeniz gerekiyor. E-ticaret firmaları genellikle kargo firmalarıyla anlaşmalar yaparak, gönderi başına ortalama bir ücret belirliyor; ancak ürün boyutları ve ağırlığının artması bu maliyetleri artırıyor. Bu sebeple de farklı ürün kategorileri için de ortalama olarak kargo maliyetlerinizi bilmeniz bir hayli önemli. Kargo maliyetlerinizi belirledikten sonra ücretsiz kargo yöntemini uygulayabilir ve firmanız için uygun olan stratejileri geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale getirmek

Ücretsiz kargo seçeneğini uygularken, farklı taktiklerden yararlanabilirsiniz. Bu taktikler farklı iş modellerinde farklı sonuçlar verebileceği için, kendi firmanıza uygun olan taktikleri bulmak için bazı testler yapmanız gerekebilir. Bunun için de belli bir plan yaparak, belli bir süreç içerisinde bu testlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

Belli bir limitin üzerindeki satışlarda ücretsiz kargo seçeneği sunun

En sık kullanılan yöntemlerden biri belli bir limitin üzerindeki alışverişlerde ücretsiz kargo seçeneğinin sunulmasıdır. Bu yöntemde kullanıcıların ücretsiz kargodan yararlanabilmeleri için belli bir limitin üzerinde alışveriş yapmaları gerekir. Bu limitin altındaki satın almalarda, kullanıcı kargo ücretini kendi öder.

Bu yöntemin en etkili avantajlarından biri hem kargo maliyetlerinizi düşürmenizi sağlar hem de ortalama sepet tutarınızın artmasına yardımcı olur. Kullanıcılar belli bir kargo ücreti ödememek için, daha fazla ürün satın almayı tercih edebilirler. Bu da hem satılan ürün adedini hem de elde edilen toplam geri dönüşümün artmasını sağlar.

Belli ürün kategorilerinde ücretsiz kargo sunmak

Sadece belli ürün kategorilerinde de ücretsiz kargo seçeneği sunabilirsiniz. Özellikle çok fazla satılan, talep gören ve kargo gönderim ücreti düşük olana ürünlerde bu taktikten yararlanabilirsiniz. Satış hacminin fazla ve kargo maliyetlerinin düşük olması ve aynı zamanda sadece bu ürün kategorisine özel olarak ücretsiz kargonun sunulması, tüketicilerin bu ürünlere olan ilgisinin de artmasını sağlayacaktır.

Yüksek fiyatlı ürünlerde ücretsiz kargo seçeneği sunun

Kar marjı ve satış fiyatı yüksek olan ürünlerde, belli bir limit olmaksızın doğrudan ücretsiz kargo seçeneği sunabilirsiniz. Kar marjının yüksek olması, kargo maliyetlerinizi düşürebileceği gibi, yüksek satış fiyatlı ürünlerin de daha fazla satılmasına olanak tanıyacaktır. Fiyatı yüksek olan ürünlerde ek olarak kargo ücretlerinin olması, tüketicilerin satın alma kararlarını olumsuz etkileyecektir. Bu sebeple de bu kategorilerdeki geri dönüşümleri ve karlılığı artırmak için de ücretsiz kargodan yararlanabilirsiniz.

Belli kampanya dönemlerinde ücretsiz kargo sunun

Satın almanın ve alışverişin yoğun olduğu kampanya dönemlerinde de tüm ürünlerinizde ücretsiz kargo gönderimi yapabilirsiniz. Sadece kampanya dönemine özel bir uygulama olması, tüketicilerin de satın alma kararlarına olumlu bir şekilde yansıyacağı için ortalama ve genel satış oranlarınızı artırmanıza yardımıcı olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette A/B testleri ile ilgili bilmeniz gerekenler
A/B testleri e-ticarette birçok farklı amaç için kullanılıyor. Herhangi bir eylemi farklı yollardan ele alarak, en iyi sonuçları ve performansı gösteren versiyonu bulmak için bu testlerden yararlanılıyor. A/B testlerinizi daha iyi...
25 Ocak 2018
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette satış artırma teknikleri
E-ticaret sektörüne atılan girişimcilerin ve şirketini büyütmek isteyenlerin kullanması gereken bir takım satış artırma teknikleri bulunuyor. Bu satış artırma teknikleri, tüketicilerin dikkatini çekmek, onları web sitesinde...
18 Aralık 2019
Sinan Oypan
Ana sayfada slider kullanmak e-ticarette neden iyi bir yöntem değil?
İnternet sitesi tasarımlarında slider kullanmak oldukça yaygın yöntemlerden biri; ancak son birkaç yıldır tasarım trendlerinin değişmesi ve kullanıcı deneyimini artıracak yeni çözümlerin araştırılması, ana sayfada slider...
16 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Organik instagram sayfa büyütme stratejileri
instagram sayfa büyütme stratejileri nelerdir, instagram fan sayfası nasıl açılır, instagram fan sayfası açmak için dikkat edilmesi gerekenler; özetle instagram sayfası nasıl büyütülür ve daha fazlası bu yazımızda. instagram...
31 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter kullanımı ipuçları
Twitter kullanımı, günümüzde e-ticaret firmaları için halen önemli sosyal medya pazarlama çalışmalarından biri. Özellikle Instagram öncesinde oldukça popüler olan; ancak sonrasında popülerliği biraz azalmış olan bir platform...
17 Haziran 2019
Sinan Oypan
E ticaret hosting seçimi yaparken bilmeniz gerekenler
E ticaret hosting seçimi, web sitenizin hızlı çalışması, gelen trafiği kaldırabilmesi ve sitenin güvenliği açısından oldukça önemli bir süreçtir. Güvenli bir hosting üzerine altyapınızı kurmanın yanı sıra seçeceğiniz...
28 Mayıs 2020
Sinan Oypan
Girişimcilerin para yönetiminde sıkça yaptığı hatalar
Girişimcilikte para yönetimi çok önemlidir. Eldeki sermayenin doğru kullanılması, doğru alanlara yatırımların yapılması ve harcamaların kontrol altında tutulması girişimin sağlam bir şekilde ayakta durmasını...
5 Haziran 2017
Sinan Oypan
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
E-ticaret siteniz üzerinde aylık olarak takip etmeniz ve incelemeniz gereken bir takım veriler bulunuyor. Bu verileri takip etmeye başladığınızda, genel olarak satış, reklam ve pazarlama konusunda e-ticaret firmanızın ne durumda...
20 Haziran 2018
Sinan Oypan
E-ticarette ürün fotoğraflarının kaliteli olması neden önemli?
E-ticaret sitenizin ana sayfasını mağazanızın vitrini olarak düşünebilirsiniz. Siteniz üzerindeki ürün fotoğraflarınız da, vitrininizde sergilediğiniz ürünlerdir. Bu nedenle de ürün fotoğraflarına önem vermeniz gerekiyor....
9 Ekim 2016
Sinan Oypan
Etkileyeci başlıklar kullanmak blog içerikleriniz için neden önemli?
Blog yazılarınızı daha etkileyici ve dikkat çekici bir hale getirmek için kullanabileceğiniz taktiklerden biri de yazılarınızın başlıklarını değiştirmek olacaktır. Sosyal ağlar da ya da Google üzerinde kullanıcılar sizin...
27 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticarette finans yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret şirketinizin karlılığını sağlamak ve sürdürmek için finans yönetimi oldukça önemli bir konudur. Özellikle küçük ve büyümeyi amaçlayan şirketlerin, bütçe yönetimlerini ve sermayelerini doğru bir şekilde...
15 Ağustos 2018
Sinan Oypan
N11'de Mağaza Açmak | N11 Entegrasyonu
n11'de mağaza açmak ve n11 de satış yapmak istiyorsunuz ama n11 mağaza ücretleri nedir, n11 mağaza komisyon oranları yani satışınızdan n11 yüzde kaç komisyon alacak, n11 mağaza açmak için...
2 Ocak 2017
Savaş Çetinkaya