Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

12 Mart 2018
Sinan Oypan

Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi yararınıza nasıl çevirebileceğinizi bilmeniz gerekiyor. Bunun için de bazı taktiklerden yararlanmalısınız.

Ama öncelikle ücretsiz kargonun psikolojisini ve tüketiciler üzerinde nasıl bir etkisi olduğu üzerinde duralım. Böylelikle ücretsiz kargo için stratejiler oluştururken nasıl adımlar atmanız gerektiği konusunda çalışmalar yapabilirsiniz.

Ücretsiz kargo süreci tüketicinin satın alma süreciyle ilgisi vardır

Tüketicilerin satın alma süreçleri birkaç farklı adımdan oluşur. Bu adımları bilmek satışlarınızı artırmanıza bir hayli yardımcı olacaktır ve ücretsiz kargo seçeneğinin işe yaraması için tüketicinin de karar verme aşamasına gelmesi gerekir. Bu süreci kısa bir şekilde ele alacak olursak:

  • Bir problemin oluşması
  • Problem için çözümlerin arayışına girilmesi
  • Çıkan sonuçlar arasında daha detaylı ürün araştırmasının yapılması
  • Sosyal kanıt öğelerine bakış
  • Karar aşaması ve ürünün satın alınma süreci

E-ticarette tüketicinin ücretsiz kargoya önem verdiği aşama genellikle son aşama, yani karar verme aşaması oluyor. Bu süreçte, tüketici toplamda ürün ve kargo için ne kadar ödeyeceğini araştırdığı için ücretsiz kargo seçeneği dikkat çekici olabiliyor. Bu aşamaya kadar tüketici genellikle probleminin çözümü üzerine odaklanıyor.

İlgili rehber: Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?

Ücretsiz kargoyu nasıl uygulayabilirsiniz?

Ücretsiz kargo seçeneğini uygulamak için öncelile kargo maliyetlerinizi belirlemeniz gerekiyor. E-ticaret firmaları genellikle kargo firmalarıyla anlaşmalar yaparak, gönderi başına ortalama bir ücret belirliyor; ancak ürün boyutları ve ağırlığının artması bu maliyetleri artırıyor. Bu sebeple de farklı ürün kategorileri için de ortalama olarak kargo maliyetlerinizi bilmeniz bir hayli önemli. Kargo maliyetlerinizi belirledikten sonra ücretsiz kargo yöntemini uygulayabilir ve firmanız için uygun olan stratejileri geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale getirmek

Ücretsiz kargo seçeneğini uygularken, farklı taktiklerden yararlanabilirsiniz. Bu taktikler farklı iş modellerinde farklı sonuçlar verebileceği için, kendi firmanıza uygun olan taktikleri bulmak için bazı testler yapmanız gerekebilir. Bunun için de belli bir plan yaparak, belli bir süreç içerisinde bu testlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

Belli bir limitin üzerindeki satışlarda ücretsiz kargo seçeneği sunun

En sık kullanılan yöntemlerden biri belli bir limitin üzerindeki alışverişlerde ücretsiz kargo seçeneğinin sunulmasıdır. Bu yöntemde kullanıcıların ücretsiz kargodan yararlanabilmeleri için belli bir limitin üzerinde alışveriş yapmaları gerekir. Bu limitin altındaki satın almalarda, kullanıcı kargo ücretini kendi öder.

Bu yöntemin en etkili avantajlarından biri hem kargo maliyetlerinizi düşürmenizi sağlar hem de ortalama sepet tutarınızın artmasına yardımcı olur. Kullanıcılar belli bir kargo ücreti ödememek için, daha fazla ürün satın almayı tercih edebilirler. Bu da hem satılan ürün adedini hem de elde edilen toplam geri dönüşümün artmasını sağlar.

Belli ürün kategorilerinde ücretsiz kargo sunmak

Sadece belli ürün kategorilerinde de ücretsiz kargo seçeneği sunabilirsiniz. Özellikle çok fazla satılan, talep gören ve kargo gönderim ücreti düşük olana ürünlerde bu taktikten yararlanabilirsiniz. Satış hacminin fazla ve kargo maliyetlerinin düşük olması ve aynı zamanda sadece bu ürün kategorisine özel olarak ücretsiz kargonun sunulması, tüketicilerin bu ürünlere olan ilgisinin de artmasını sağlayacaktır.

Yüksek fiyatlı ürünlerde ücretsiz kargo seçeneği sunun

Kar marjı ve satış fiyatı yüksek olan ürünlerde, belli bir limit olmaksızın doğrudan ücretsiz kargo seçeneği sunabilirsiniz. Kar marjının yüksek olması, kargo maliyetlerinizi düşürebileceği gibi, yüksek satış fiyatlı ürünlerin de daha fazla satılmasına olanak tanıyacaktır. Fiyatı yüksek olan ürünlerde ek olarak kargo ücretlerinin olması, tüketicilerin satın alma kararlarını olumsuz etkileyecektir. Bu sebeple de bu kategorilerdeki geri dönüşümleri ve karlılığı artırmak için de ücretsiz kargodan yararlanabilirsiniz.

Belli kampanya dönemlerinde ücretsiz kargo sunun

Satın almanın ve alışverişin yoğun olduğu kampanya dönemlerinde de tüm ürünlerinizde ücretsiz kargo gönderimi yapabilirsiniz. Sadece kampanya dönemine özel bir uygulama olması, tüketicilerin de satın alma kararlarına olumlu bir şekilde yansıyacağı için ortalama ve genel satış oranlarınızı artırmanıza yardımıcı olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
E-ticaret firmanızın tanıtımı için farklı reklam türleri kullanarak, dijital pazarlama çalışmalarınızı güçlendirerek geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok farklı reklam modeli olduğu için,...
20 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Etkinlikleri öne çıkartacak sosyal medya kullanımı ipuçları
E-ticaret siteniz özelinde düzenlediğiniz ya da sponsorluğunu yaptığınız etkinliklerde sosyal medya kullanımı ipuçları ile bu etkinliklerinizi öne çıkartabilirsiniz. Etkinliklerinizi öne çıkartmanız, sosyal ağlar üzerinde daha...
25 Mayıs 2019
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan
Ağustos ayı için içerik pazarlama fikirleri
Dönemsel olarak farklı içerik çalışmaları yaparak, e-ticaret sitenizin blog bölümünü canlı tutabilirsiniz. Aylık olarak planlar yapmak ve bir sonraki ay için bir plan belirlemek bu açıdan faydalı bir çalışmadır. Her ay ve her...
28 Temmuz 2017
Sinan Oypan
E-ticarette SMS pazarlama hakkında bilmeniz gerekenler
E-ticarette kullanılabilecek pazarlama araçlarından biri de SMS’lerdir. SMS gönderimleri e-posta ve diğer sosyal medya pazarlama araçlarından daha eskiye dayandığı için bilinirliği ve kullanılabilirliği daha fazladır. Günümüzde...
26 Şubat 2018
Sinan Oypan
Girişimciler için online satış arttırma teknikleri
Online satış arttırma teknikleri, girişimcilerin e-ticaret firmalarını daha karlı bir hale getirmelerini sağlarken, marka ve ürün bilinirliklerini artırmalarını da katkı sağlar. Yeni kitlelere ulaşmak, ürünlere olan talebi...
21 Ağustos 2019
Sinan Oypan
İlk satışlarınızı yapmak için kullanabileceğiniz pazarlama ipuçları
E-ticarette ilk satışlarınızı yapabilmeniz işinizi yavaş yavaş rayına oturttuğunuzu görmenizi sağlar. Sitenizi kurduktan sonra bu satışlar hemen gerçekleşmeyebilir; ancak doğru çalışmaları yapmak ve adımları atmak ilk...
23 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Sitenizde ürünlerinizin faydalarını öne çıkartmanızı sağlayacak 4 yöntem
E-ticaret sitenizde ürünlerinizi satmak ve tüketicilerin satın alma kararlarını etkileyerek onları satın almaya yönlendirmek için ürün açıklamaları bölümünde bir takım konuları öne çıkartmanız gerekiyor. Ürün açıklama...
9 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlamanın e-ticaret firmanıza ne gibi yararları olur?
2017’de pazarlama trendlerinde içerik pazarlamanın bu yıl oldukça önemli bir hale geleceğinden bahsetmiştik. Bunun nedeni de artık tüketiciler, doğrudan reklam içeriklerini görmek istemeyip, kendilerine bir fayda sağlayacak...
31 Ocak 2017
Sinan Oypan
İçerik pazarlama ve SEO arasındaki farklar nelerdir? - 2. Bölüm
İçerik pazarlama ve SEO birbiriyle uyum içerisinde olan; ancak iki farklı kavramdır. Bu sebeple de internet siteleri üzerinde bu çalışmaları yaparken ve bu iki unsur için stratejiler belirlerken öncelikle aralarındaki farkları bilmek...
12 Eylül 2017
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için Twitter paylaşım fikirleri
E-ticaret firmaları sosyal medya üzerinde etkileşim yaratarak, marka bilinirliğini artırmak ve sitelerine trafik göndermek için farklı Twitter paylaşım fikirlerinden yararlanabilirler. Twitter üzerinde aktif bir şekilde yer alarak,...
27 Kasım 2019
Sinan Oypan