fbpx

Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

12 Mart 2018
Sinan Oypan
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi yararınıza nasıl çevirebileceğinizi bilmeniz gerekiyor. Bunun için de bazı taktiklerden yararlanmalısınız.

Ama öncelikle ücretsiz kargonun psikolojisini ve tüketiciler üzerinde nasıl bir etkisi olduğu üzerinde duralım. Böylelikle ücretsiz kargo için stratejiler oluştururken nasıl adımlar atmanız gerektiği konusunda çalışmalar yapabilirsiniz.

Ücretsiz kargo süreci tüketicinin satın alma süreciyle ilgisi vardır

Tüketicilerin satın alma süreçleri birkaç farklı adımdan oluşur. Bu adımları bilmek satışlarınızı artırmanıza bir hayli yardımcı olacaktır ve ücretsiz kargo seçeneğinin işe yaraması için tüketicinin de karar verme aşamasına gelmesi gerekir. Bu süreci kısa bir şekilde ele alacak olursak:

  • Bir problemin oluşması
  • Problem için çözümlerin arayışına girilmesi
  • Çıkan sonuçlar arasında daha detaylı ürün araştırmasının yapılması
  • Sosyal kanıt öğelerine bakış
  • Karar aşaması ve ürünün satın alınma süreci

E-ticarette tüketicinin ücretsiz kargoya önem verdiği aşama genellikle son aşama, yani karar verme aşaması oluyor. Bu süreçte, tüketici toplamda ürün ve kargo için ne kadar ödeyeceğini araştırdığı için ücretsiz kargo seçeneği dikkat çekici olabiliyor. Bu aşamaya kadar tüketici genellikle probleminin çözümü üzerine odaklanıyor.

İlgili rehber: Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?

Ücretsiz kargoyu nasıl uygulayabilirsiniz?

Ücretsiz kargo seçeneğini uygulamak için öncelile kargo maliyetlerinizi belirlemeniz gerekiyor. E-ticaret firmaları genellikle kargo firmalarıyla anlaşmalar yaparak, gönderi başına ortalama bir ücret belirliyor; ancak ürün boyutları ve ağırlığının artması bu maliyetleri artırıyor. Bu sebeple de farklı ürün kategorileri için de ortalama olarak kargo maliyetlerinizi bilmeniz bir hayli önemli. Kargo maliyetlerinizi belirledikten sonra ücretsiz kargo yöntemini uygulayabilir ve firmanız için uygun olan stratejileri geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale getirmek

Ücretsiz kargo seçeneğini uygularken, farklı taktiklerden yararlanabilirsiniz. Bu taktikler farklı iş modellerinde farklı sonuçlar verebileceği için, kendi firmanıza uygun olan taktikleri bulmak için bazı testler yapmanız gerekebilir. Bunun için de belli bir plan yaparak, belli bir süreç içerisinde bu testlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

Belli bir limitin üzerindeki satışlarda ücretsiz kargo seçeneği sunun

En sık kullanılan yöntemlerden biri belli bir limitin üzerindeki alışverişlerde ücretsiz kargo seçeneğinin sunulmasıdır. Bu yöntemde kullanıcıların ücretsiz kargodan yararlanabilmeleri için belli bir limitin üzerinde alışveriş yapmaları gerekir. Bu limitin altındaki satın almalarda, kullanıcı kargo ücretini kendi öder.

Bu yöntemin en etkili avantajlarından biri hem kargo maliyetlerinizi düşürmenizi sağlar hem de ortalama sepet tutarınızın artmasına yardımcı olur. Kullanıcılar belli bir kargo ücreti ödememek için, daha fazla ürün satın almayı tercih edebilirler. Bu da hem satılan ürün adedini hem de elde edilen toplam geri dönüşümün artmasını sağlar.

Belli ürün kategorilerinde ücretsiz kargo sunmak

Sadece belli ürün kategorilerinde de ücretsiz kargo seçeneği sunabilirsiniz. Özellikle çok fazla satılan, talep gören ve kargo gönderim ücreti düşük olana ürünlerde bu taktikten yararlanabilirsiniz. Satış hacminin fazla ve kargo maliyetlerinin düşük olması ve aynı zamanda sadece bu ürün kategorisine özel olarak ücretsiz kargonun sunulması, tüketicilerin bu ürünlere olan ilgisinin de artmasını sağlayacaktır.

Yüksek fiyatlı ürünlerde ücretsiz kargo seçeneği sunun

Kar marjı ve satış fiyatı yüksek olan ürünlerde, belli bir limit olmaksızın doğrudan ücretsiz kargo seçeneği sunabilirsiniz. Kar marjının yüksek olması, kargo maliyetlerinizi düşürebileceği gibi, yüksek satış fiyatlı ürünlerin de daha fazla satılmasına olanak tanıyacaktır. Fiyatı yüksek olan ürünlerde ek olarak kargo ücretlerinin olması, tüketicilerin satın alma kararlarını olumsuz etkileyecektir. Bu sebeple de bu kategorilerdeki geri dönüşümleri ve karlılığı artırmak için de ücretsiz kargodan yararlanabilirsiniz.

Belli kampanya dönemlerinde ücretsiz kargo sunun

Satın almanın ve alışverişin yoğun olduğu kampanya dönemlerinde de tüm ürünlerinizde ücretsiz kargo gönderimi yapabilirsiniz. Sadece kampanya dönemine özel bir uygulama olması, tüketicilerin de satın alma kararlarına olumlu bir şekilde yansıyacağı için ortalama ve genel satış oranlarınızı artırmanıza yardımıcı olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Stoğu tükenen ürünleri e-ticaret sitenizde nasıl yönetmelisiniz?
Online mağazanız üzerinde kimi ürünlerin belli dönemlerde stokları tükenebilir. Tedarikçilerinizden bu ürünleri yeniden temin edecek olsanız dahi belli bir süre bu ürünleri tüketicilere satamazsınız. Stokta kalmayan ürünlerin...
31 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya yönetiminde süreklilik neden önemli?
Sosyal medya pazarlaması ile ilgili yazılarımızda devamlı olarak bahsettiğimiz konulardan biri de yaptığınız çalışmaların sürekliliğinin olması oldu. Süreklilik, sosyal medyadaki başarınız için oldukça önemli bir...
12 Kasım 2016
Sinan Oypan
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamasını kesinlikle yazmanız gereken sayfalar hangileridir?
Meta açıklamaları e-ticaret siteleri için oldukça önemli unsurlardan biridir. Web sitenin arama motorlarında iyi bir şekilde indekslenmesine yardımcı olduğu gibi, kullanıcılara sayfanın içeriği hakkında bilgi vererek, onların...
14 Ağustos 2018
Sinan Oypan
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler salgın döneminde e-ticarete daha fazla nasıl adapte olabilirler?
B2B siteler, COVID-19 virüs salgını döneminde birçok işletme gibi e-ticarete yönelmeye başladılar ve bunun mantıklı sebepleri bulunuyor. Salgın nedeniyle uygulanan sokağa çıkma engelleri ve sosyal mesafe önlemleri, B2B sitelerin de...
29 Nisan 2020
Sinan Oypan
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama yaptırırken nelere dikkat etmelisiniz?
Mobil uygulama, günümüzde birçok firma tarafından kullanılmaya başlandı ve doğru yapıldığında da firmalara iyi geri dönüşümler sağlamakta. Ancak her firmanın mobil uygulama yaptırması gerekmediğini de yazının başında...
23 Kasım 2020
Sinan Oypan
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yaparken geri dönüşümlerinizi nasıl artırabilirsiniz?
M-ticaret yani mobil ticaret, günümüzde internetten alışverişlerde önemli bir role sahip ve akıllı telefonlar üzerinden yapılan satın alma işlemleri her yıl artmakta. M-ticaret söz konusu olduğunda firmaların yapması gereken...
23 Temmuz 2019
Sinan Oypan
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Yaz dönemi için kampanyalar hazırlarken nelere dikkat etmelisiniz?
Mayıs ayıyla beraber bahar döneminden yavaş yavaş çıkmaya ve yaz sezonuna geçiş yapmaya başlıyoruz. Bu değişimle beraber e-ticaret firmaları da yaz dönemi için farklı kampanya çalışmaları yapmaya başlıyor. Yaz dönemine...
3 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir?
Influencer’lar e-ticaret firmaları için neler yapabilir? E-ticaret firmaları neden influencer'lar ile çalışmalıdır? Influencer'ların e ticaret firmalarına faydaları nelerdir? Bu ve daha fazlasının cevabı bu...
26 Temmuz 2018
Sinan Oypan
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Instagram hesap açma ilgili bilmeniz gerekenler
Sosyal medya pazarlama çalışmalarınız için Instagram hesap açma ve yönetme ile ilgili de bilgi sahip olmanız gerekiyor. Günümüzdeki en popüler sosyal ağ olması nedeniye Instagram hesap açma sürecinde doğru adımları atmanız ve...
29 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
Dijital pazarlamada kullanabileceğiniz reklam türleri
E-ticaret firmanızın tanıtımı için farklı reklam türleri kullanarak, dijital pazarlama çalışmalarınızı güçlendirerek geri dönüşümlerinizi artırabilirsiniz. İnternet üzerinde birçok farklı reklam modeli olduğu için,...
20 Ağustos 2019
Sinan Oypan
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
Durum analizi nedir ve e-ticaret şirketleri içi neden önemlidir?
E-ticaret şirketinizi büyütmek ve daha iyi yönetmek için yapmanız gereken çalışmalardan biri de durum analizi yapmaktır. Durum analizi yapmadan şirketinizin geçmiş durumu göremez ve gelecek planlarınızı hazırlayamazsınız....
23 Ocak 2019
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
E-ticaret firmaları için evden çalışma ipuçları
Evden çalışma günümüzdeki mevcut koşullardan dolayı birçok şirketin başvurduğu yöntemlerden biri olmaya başladı. E-ticaret firmalarının zorunlu olarak evden çalışmaya yönelmesi nedeniyle de, bu rehberimizde evden çalışırken...
17 Mart 2020
Sinan Oypan