Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

12 Mart 2018
Sinan Oypan

Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi yararınıza nasıl çevirebileceğinizi bilmeniz gerekiyor. Bunun için de bazı taktiklerden yararlanmalısınız.

Ama öncelikle ücretsiz kargonun psikolojisini ve tüketiciler üzerinde nasıl bir etkisi olduğu üzerinde duralım. Böylelikle ücretsiz kargo için stratejiler oluştururken nasıl adımlar atmanız gerektiği konusunda çalışmalar yapabilirsiniz.

Ücretsiz kargo süreci tüketicinin satın alma süreciyle ilgisi vardır

Tüketicilerin satın alma süreçleri birkaç farklı adımdan oluşur. Bu adımları bilmek satışlarınızı artırmanıza bir hayli yardımcı olacaktır ve ücretsiz kargo seçeneğinin işe yaraması için tüketicinin de karar verme aşamasına gelmesi gerekir. Bu süreci kısa bir şekilde ele alacak olursak:

  • Bir problemin oluşması
  • Problem için çözümlerin arayışına girilmesi
  • Çıkan sonuçlar arasında daha detaylı ürün araştırmasının yapılması
  • Sosyal kanıt öğelerine bakış
  • Karar aşaması ve ürünün satın alınma süreci

E-ticarette tüketicinin ücretsiz kargoya önem verdiği aşama genellikle son aşama, yani karar verme aşaması oluyor. Bu süreçte, tüketici toplamda ürün ve kargo için ne kadar ödeyeceğini araştırdığı için ücretsiz kargo seçeneği dikkat çekici olabiliyor. Bu aşamaya kadar tüketici genellikle probleminin çözümü üzerine odaklanıyor.

İlgili rehber: Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?

Ücretsiz kargoyu nasıl uygulayabilirsiniz?

Ücretsiz kargo seçeneğini uygulamak için öncelile kargo maliyetlerinizi belirlemeniz gerekiyor. E-ticaret firmaları genellikle kargo firmalarıyla anlaşmalar yaparak, gönderi başına ortalama bir ücret belirliyor; ancak ürün boyutları ve ağırlığının artması bu maliyetleri artırıyor. Bu sebeple de farklı ürün kategorileri için de ortalama olarak kargo maliyetlerinizi bilmeniz bir hayli önemli. Kargo maliyetlerinizi belirledikten sonra ücretsiz kargo yöntemini uygulayabilir ve firmanız için uygun olan stratejileri geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale getirmek

Ücretsiz kargo seçeneğini uygularken, farklı taktiklerden yararlanabilirsiniz. Bu taktikler farklı iş modellerinde farklı sonuçlar verebileceği için, kendi firmanıza uygun olan taktikleri bulmak için bazı testler yapmanız gerekebilir. Bunun için de belli bir plan yaparak, belli bir süreç içerisinde bu testlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

Belli bir limitin üzerindeki satışlarda ücretsiz kargo seçeneği sunun

En sık kullanılan yöntemlerden biri belli bir limitin üzerindeki alışverişlerde ücretsiz kargo seçeneğinin sunulmasıdır. Bu yöntemde kullanıcıların ücretsiz kargodan yararlanabilmeleri için belli bir limitin üzerinde alışveriş yapmaları gerekir. Bu limitin altındaki satın almalarda, kullanıcı kargo ücretini kendi öder.

Bu yöntemin en etkili avantajlarından biri hem kargo maliyetlerinizi düşürmenizi sağlar hem de ortalama sepet tutarınızın artmasına yardımcı olur. Kullanıcılar belli bir kargo ücreti ödememek için, daha fazla ürün satın almayı tercih edebilirler. Bu da hem satılan ürün adedini hem de elde edilen toplam geri dönüşümün artmasını sağlar.

Belli ürün kategorilerinde ücretsiz kargo sunmak

Sadece belli ürün kategorilerinde de ücretsiz kargo seçeneği sunabilirsiniz. Özellikle çok fazla satılan, talep gören ve kargo gönderim ücreti düşük olana ürünlerde bu taktikten yararlanabilirsiniz. Satış hacminin fazla ve kargo maliyetlerinin düşük olması ve aynı zamanda sadece bu ürün kategorisine özel olarak ücretsiz kargonun sunulması, tüketicilerin bu ürünlere olan ilgisinin de artmasını sağlayacaktır.

Yüksek fiyatlı ürünlerde ücretsiz kargo seçeneği sunun

Kar marjı ve satış fiyatı yüksek olan ürünlerde, belli bir limit olmaksızın doğrudan ücretsiz kargo seçeneği sunabilirsiniz. Kar marjının yüksek olması, kargo maliyetlerinizi düşürebileceği gibi, yüksek satış fiyatlı ürünlerin de daha fazla satılmasına olanak tanıyacaktır. Fiyatı yüksek olan ürünlerde ek olarak kargo ücretlerinin olması, tüketicilerin satın alma kararlarını olumsuz etkileyecektir. Bu sebeple de bu kategorilerdeki geri dönüşümleri ve karlılığı artırmak için de ücretsiz kargodan yararlanabilirsiniz.

Belli kampanya dönemlerinde ücretsiz kargo sunun

Satın almanın ve alışverişin yoğun olduğu kampanya dönemlerinde de tüm ürünlerinizde ücretsiz kargo gönderimi yapabilirsiniz. Sadece kampanya dönemine özel bir uygulama olması, tüketicilerin de satın alma kararlarına olumlu bir şekilde yansıyacağı için ortalama ve genel satış oranlarınızı artırmanıza yardımıcı olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram'da tanıtım yapma stratejileri
Instagramda tanıtım yapma günümüzde birçok e-ticaret firması için öncelikler arasında yer aldığı gibi bir standart haline de geldi. Ürün ve marka tanıtımları için sosyal medya pazarlama önemli bir rol oynuyor ve günümüzün...
8 Haziran 2020
Sinan Oypan
İnternetten ne tür firma tanıtım çalışmaları yapılabilir?
E-ticaret şirketiniz için internette dijital pazarlama adı altında yapabileceğeniz birçok farklı firma tanıtım çalışması bulunuyor. Dijital pazarlama alanında kendinizi geliştirerek, kendi reklam ve pazarlama çalışmalarınızı...
28 Aralık 2020
Sinan Oypan
E-ticarette yeni ürün geliştirme ipuçları
E-ticarette yeni ürün geliştirme, yeni ürünleri piyasa sürmek, rekabette öne çıkmak ve pazar hakimiyetini artırmak için gerekli çalışmalardan biri. Farklı ürün gamları oluşturmak, farklı sorunları çözecek alternatifler...
5 Haziran 2020
Sinan Oypan
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Görsellik günümüzdeki en önemli unsurlardan biri. Bunun sebeplerinden biri de insanlar olarak doğamızda görselliğe dikkat etmek var. Bu durumda da hayatımızın her alanında görsel unsurlar ilk olarak dikkatimizi...
11 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticaret kolay bir iş midir?
E-ticaret sektörüne adım atmak ya da fiziki mağazasını internete taşımak isteyenlerin en çok sordukları ya da merak ettikleri “E-ticaret kolay bir iş midir?” sorusu oluyor. İnternetten satış yaparak, farklı ve daha geniş...
6 Haziran 2016
Sinan Oypan
Videolarınızdan daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlayacak ipuçları
Video içerikler günümüzde en çok etkileşimi sağlayan içerik türleri arasında yer alıyor. Kullanıcıların videolara ilgi artmasının yanı sıra sosyal mecraların da video içerikleri daha fazl ön plana çıkartıyor olması ve...
1 Haziran 2018
Sinan Oypan
B2B siteleri blog çalışmaları için içerik fikirleri nasıl bulabilirler?
Blog içerikleri B2B firmaları için oldukça önemli bir rol oynuyor. Web sitenin devamlı olarak güncellenmesi ve SEO çalışmaları yapılması nedeniyle B2B siteleri, arama motorlarındaki görünürlüklerini artırabilirler. B2B söz...
15 Ocak 2018
Sinan Oypan
E-ticarette pazarlama müdürü hangi görevlerden sorumlu?
Özellikle yeni kurulan ve işini büyütmek isteyen e-ticaret firmaları için pazarlama müdürü önemli bir role sahiptir. Doğru pazarlama stratejileri ve bu stratejilerin uygulanış şekli, firmanın büyümesine, marka bilinirliğinin...
13 Ocak 2020
Sinan Oypan
Hızlı bir şekilde gelirlerinizi artırmanızı sağlayacak satış teknikleri
Farklı satış kanallarını ve farklı satış teknikleri kullanmanız e-ticaret sitenizde elde edeceğiniz gelirleri artırmanızı sağlarken, sürecin de daha hızlı olmasını sağlar. Tabii ki her firma için ve her sektör için bu...
3 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette alan adı otoritenizi nasıl yükseltebilirsiniz?
SEO’da rakip analizinin önemini ve rakip analizinin nasıl yapılacağını önceki günlerde sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki linklerden bu yazılara ulaşabilirsiniz. İlgili rehber: SEO’da rakip analizinin önemi İlgili...
19 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Ürün paketleme ve depo yönetim stratejileri ile ilgili bilmeniz gerekenler
Paketleme ve depo yönetiminin nasıl yapıldığı, e-ticaret firmalarının başarısını ve uzun vadedeki karlılığını koruma da önemli bir yere sahiptir. Doğru stratejilerin belirlenmesi, maliyetlerin kontrol altında tutulması,...
9 Mayıs 2018
Sinan Oypan
Yoğun dönemler için tedarik yönetimi ipuçları
Özellikle son haftalarda Türkiye ve dünyada yaşanan salgından dolayı, tedarik yönetimi e-ticaret firmaları için oldukça önemli bir konu olmaya başladı. Kullanıcıların internetten alışverişlere yönelmesi ve hızlı tüketim...
29 Mart 2020
Sinan Oypan