Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

12 Mart 2018
Sinan Oypan
Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale nasıl getirebilirsiniz?

Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret firmalarının satışlarını artırmak için kullandığı pazarlama taktiklerinden biri. Tabii ki ücretsiz kargo sunmak ekstra maliyetler oluşturabileceği için öncelikle bu pazarlama taktiğini kendi yararınıza nasıl çevirebileceğinizi bilmeniz gerekiyor. Bunun için de bazı taktiklerden yararlanmalısınız.

Ama öncelikle ücretsiz kargonun psikolojisini ve tüketiciler üzerinde nasıl bir etkisi olduğu üzerinde duralım. Böylelikle ücretsiz kargo için stratejiler oluştururken nasıl adımlar atmanız gerektiği konusunda çalışmalar yapabilirsiniz.

Ücretsiz kargo süreci tüketicinin satın alma süreciyle ilgisi vardır

Tüketicilerin satın alma süreçleri birkaç farklı adımdan oluşur. Bu adımları bilmek satışlarınızı artırmanıza bir hayli yardımcı olacaktır ve ücretsiz kargo seçeneğinin işe yaraması için tüketicinin de karar verme aşamasına gelmesi gerekir. Bu süreci kısa bir şekilde ele alacak olursak:

  • Bir problemin oluşması
  • Problem için çözümlerin arayışına girilmesi
  • Çıkan sonuçlar arasında daha detaylı ürün araştırmasının yapılması
  • Sosyal kanıt öğelerine bakış
  • Karar aşaması ve ürünün satın alınma süreci

E-ticarette tüketicinin ücretsiz kargoya önem verdiği aşama genellikle son aşama, yani karar verme aşaması oluyor. Bu süreçte, tüketici toplamda ürün ve kargo için ne kadar ödeyeceğini araştırdığı için ücretsiz kargo seçeneği dikkat çekici olabiliyor. Bu aşamaya kadar tüketici genellikle probleminin çözümü üzerine odaklanıyor.

İlgili rehber: Ücretsiz kargonun e-ticarette satışları artırmada nasıl bir etkisi var?

Ücretsiz kargoyu nasıl uygulayabilirsiniz?

Ücretsiz kargo seçeneğini uygulamak için öncelile kargo maliyetlerinizi belirlemeniz gerekiyor. E-ticaret firmaları genellikle kargo firmalarıyla anlaşmalar yaparak, gönderi başına ortalama bir ücret belirliyor; ancak ürün boyutları ve ağırlığının artması bu maliyetleri artırıyor. Bu sebeple de farklı ürün kategorileri için de ortalama olarak kargo maliyetlerinizi bilmeniz bir hayli önemli. Kargo maliyetlerinizi belirledikten sonra ücretsiz kargo yöntemini uygulayabilir ve firmanız için uygun olan stratejileri geliştirebilirsiniz.

İlgili rehber: Kargo maliyetlerini düşürmek için ortalama sepet tutarınızı nasıl artırabilirsiniz?

Ücretsiz kargo seçeneğini karlı hale getirmek

Ücretsiz kargo seçeneğini uygularken, farklı taktiklerden yararlanabilirsiniz. Bu taktikler farklı iş modellerinde farklı sonuçlar verebileceği için, kendi firmanıza uygun olan taktikleri bulmak için bazı testler yapmanız gerekebilir. Bunun için de belli bir plan yaparak, belli bir süreç içerisinde bu testlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.

Belli bir limitin üzerindeki satışlarda ücretsiz kargo seçeneği sunun

En sık kullanılan yöntemlerden biri belli bir limitin üzerindeki alışverişlerde ücretsiz kargo seçeneğinin sunulmasıdır. Bu yöntemde kullanıcıların ücretsiz kargodan yararlanabilmeleri için belli bir limitin üzerinde alışveriş yapmaları gerekir. Bu limitin altındaki satın almalarda, kullanıcı kargo ücretini kendi öder.

Bu yöntemin en etkili avantajlarından biri hem kargo maliyetlerinizi düşürmenizi sağlar hem de ortalama sepet tutarınızın artmasına yardımcı olur. Kullanıcılar belli bir kargo ücreti ödememek için, daha fazla ürün satın almayı tercih edebilirler. Bu da hem satılan ürün adedini hem de elde edilen toplam geri dönüşümün artmasını sağlar.

Belli ürün kategorilerinde ücretsiz kargo sunmak

Sadece belli ürün kategorilerinde de ücretsiz kargo seçeneği sunabilirsiniz. Özellikle çok fazla satılan, talep gören ve kargo gönderim ücreti düşük olana ürünlerde bu taktikten yararlanabilirsiniz. Satış hacminin fazla ve kargo maliyetlerinin düşük olması ve aynı zamanda sadece bu ürün kategorisine özel olarak ücretsiz kargonun sunulması, tüketicilerin bu ürünlere olan ilgisinin de artmasını sağlayacaktır.

Yüksek fiyatlı ürünlerde ücretsiz kargo seçeneği sunun

Kar marjı ve satış fiyatı yüksek olan ürünlerde, belli bir limit olmaksızın doğrudan ücretsiz kargo seçeneği sunabilirsiniz. Kar marjının yüksek olması, kargo maliyetlerinizi düşürebileceği gibi, yüksek satış fiyatlı ürünlerin de daha fazla satılmasına olanak tanıyacaktır. Fiyatı yüksek olan ürünlerde ek olarak kargo ücretlerinin olması, tüketicilerin satın alma kararlarını olumsuz etkileyecektir. Bu sebeple de bu kategorilerdeki geri dönüşümleri ve karlılığı artırmak için de ücretsiz kargodan yararlanabilirsiniz.

Belli kampanya dönemlerinde ücretsiz kargo sunun

Satın almanın ve alışverişin yoğun olduğu kampanya dönemlerinde de tüm ürünlerinizde ücretsiz kargo gönderimi yapabilirsiniz. Sadece kampanya dönemine özel bir uygulama olması, tüketicilerin de satın alma kararlarına olumlu bir şekilde yansıyacağı için ortalama ve genel satış oranlarınızı artırmanıza yardımıcı olabilir.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
E-ticaret sitelerinde sıkça sorulan sorular sayfaları neden önemli?
Online alışveriş sitelerindeki en önemli sayfalardan biri de sıkça sorulan sorular (SSS) sayfalarıdır. Tüketicileri bilgilendirmek ve müşteri desteği sağlama adına bu sayfaların e-ticaret siteleri üzerinde önemli bir görevi...
7 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
Remarketing çalışmalarında sıklıkla yapılan hatalar
E-ticaret sitenizi ziyaret eden ancak herhangi bir sebeple siteyi terk eden kullanıcıları tekrar sitenize çekmek için kullandığınız retargeting reklamların optimizasyonu oldukça önemlidir. Bu optimizasyonların yapılmaması...
3 Ağustos 2018
Sinan Oypan
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
2021 Yılında E-ticarete Başlamanız İçin 10 Sebep
E-Ticaret Neden Önemlidir? İnternet ticareti olarak tanımlanabilen e-ticaret ya da e-ihracat, dijital platformları kullanarak çeşitli mal ve hizmetlerin alım satım işlemlerini ifade etmektedir. Fiziksel olarak kullanabileceğimiz ya da...
8 Şubat 2021
Markethinkers
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
Olumsuz müşteri yorumlarıyla ilgili yanlış bilinen 5 konu
E-ticarette müşteri yorumlarının sosyal kanıt konusunda önemli bir yeri vardır. Site üzerindeki müşteri yorumlarınızı artırmanız, sitenizden alışveriş yapacak olan kullanıcıların satın alma kararlarını etkilemesini sağlar...
9 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Instagram yönetimi için kullanabilecek araçlar - 1. Bölüm
Popülerliği artan ve bu sebeple de markaların da önemli sosyal medya kanallarından biri haline gelen Instagram, doğru kullanıldığında yeni hedef kitlelere ulaşma, marka bilinirliği artırma ve geri dönüşüm sağlama konusunda...
13 Eylül 2017
Sinan Oypan
Facebook Business Manager Detaylı Kurulum ve Kullanım Rehberi
Facebook Business Manager Detaylı Kurulum ve Kullanım Rehberi
Sosyal medya, artık sadece takip ettiğimiz hesapların paylaşımlarına bakarak bazen iyi vakit geçirdiğimiz bazen de yeni bilgiler edindiğimiz bir mecranın çok ötesinde bir anlam taşıyor. Hemen hemen herkes gününün çok büyük bir...
14 Eylül 2021
Markethinkers
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Basın bülteninizi göndermeden önce dikkat etmeniz gerekenler
Dünkü yazımızda dikkat çekici bir basın bülteninin nasıl hazırlanacağını sizinle paylaşmıştık. Bugünkü yazımızda da basın bülteninizi yayıncılara göndermedence dikkat etmeniz ve bilmeniz gereken bir takım detayları...
7 Mart 2017
Sinan Oypan
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
Twitter’ın yeni karakter güncellemesi firmalara biraz daha özgürlük tanıyacak
E-ticaret firmalarının halen en sık kullandıkları sosyal mecralardan biri olan Twitter, yeni karakter limiti güncellemesiyle beraber hem kullanıcılara hem de firmalara biraz daha özgürlük tanımaya başlıyor. Twitter, 19 Eylül’de...
28 Eylül 2016
Sinan Oypan
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi nasıl yapılmalı?
Kriz iletişimi ve yönetimi günümüzde markaların üzerinde durmaları ve önem vermeleri konulardan biri. E-ticaret alanında tüketiciler birçok farklı konuda sorun yaşayabildikleri içim bu sorunlar iyi bir şekilde yönetilmediğinde...
20 Nisan 2020
Sinan Oypan
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama ile nasıl daha yüksek geri dönüşüm alabilirsiniz?
E-posta pazarlama çalışmalarınızın sonuçlarından memnun değilseniz bu çalışmalardan daha fazla geri dönüşüm alabilmek için mevcut çalışmalarınızı gözden geçirmeniz gerekecektir. Tüketicilere doğru bir şekilde...
6 Eylül 2018
Sinan Oypan
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farklar
Dropshipping ve online pazar yerleri arasındaki farkları nelerdir, dropshipping ve online pazar yerleri hangi konularda birbirinden ayrılmaktadır, dropshipping ve online pazar yerleri ele alındığında hangisi daha avantajlıdır. Bu ve daha...
15 Haziran 2017
Sinan Oypan
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti nasıl artırılır?
Instagram profil ziyareti artırmak için, bu platform üzerindeki çalışmalarınız için bir plan yapmanız ve bir strateji oluşturmanız gerekir. Kullanıcıları profilinize çekmek ve sonrasında da sizi takip etmelerini sağlamak için...
20 Kasım 2020
Sinan Oypan
Detaylı Bilgi İçin Arayın