Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi

18 Ocak 2018
Sinan Oypan

Dijital pazarlamada markaların ve reklam verenlerin sıklıkla yararlandıkları mecralar arasında sosyal platformlar yer alıyor. Sosyal medya tüketicilere ulaşmak, yeni hedef kitleler bulmak, tüketicilerle iletişimde kalmak ve tüketicilere belli hizmetler sunmak için oldukça ideal. Bunun yanı sıra farklı reklam seçenekleri de sosyal medyanın, markalar tarafından kullanım alanlarının genişlemesine yardımcı oluyor.

Sosyal medyanın dinamiklerini iyi anlamak, tüketicilerin ne istediklerini ve markalardan neler beklediklerini de iyi bir şekilde kavranmasını sağlar. Herbir sosyal ağın kendine ait dinamikleri bulunsada genel olarak sosyal medyaya baktığımızda 5 temel elementin, markalar ve reklam verenler için önemli olduğunu görüyoruz. Bu temel elementleri iyi bir şekilde kavramak, sosyal medya pazarlamadan alacağınız sonuçların daha iyi olmasına yardımcı olacaktır.

Dinleme

Sosyal medyada dikkat edilmesi gereken elementlerden biri dinlemektir. İyi bir dinleyici olmak, sosyal medya konuşulanları takip etmek, tüketicilerin markanız ve ürünlerinizle ilgili yaptıkları yorumları dinlemek sosyal medyayı daha iyi bir şekilde kullanmanıza yardımcı olur.

Dinleme kavramını kendi çemberinizin dışına da taşıyarak, genel olarak nelerin konuşulduğunu takip edebilirsiniz. Örneğin rakiplerinizle ilgili olan yorumları takip etmek, tüketicilerin genel olarak rakiplerinize karşı nasıl bir yaklaşımda olduğunu görmenize yardımcı olur. Sosyal medyada iyi bir dinleyici olduğunuzda rakip analizleri de yapmaya başlayabilirsiniz. Rakiplerinizi analiz etmek, kendi iş ve sosyal medya stratejilerinizi geliştirmenize yardımcı olur.

İçerik stratejisi ve pazarlama

Bir diğer önemli element ise içerik stratejisi ve pazarlamadır. Sosyal medyanın ana odağı içerik üretmektir. Kullanıcılar boş vakitlerinde sosyal mecralara kafalarını dağıtmak ve vakit geçirmek için gelirler. Bunu da bu platformlardaki içerikleri takip ederek yaparlar.

Takipçilerin ilgisini çekmek, onlarla etkileşime geçmek ve sosyal mecralar üzerinde var olabilmek için içerik üretmeniz gerekiyor. Bu noktada da iyi bir içerik stratejinizin olması gerekiyor. Takipçi kitlenize hitap edecek ve markanızla bütünleşecek içerikler oluşturmanız, sosyal mecralardaki görünürlüğünüz ve etkileşimlerinizi için oldukça önemli. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

İçerik stratejisinin yanı sıra işin bir de pazarlama bölümü bulunuyor. Pazarlama bölümünde ise hazırladığınız içerikleri nasıl bir şekilde paylaşacağınızın üzerinde durmanız gerekiyor. Hangi saat ve günlerde paylaşımlar yapmalı, haftalık olarak ne sıklıkta içerik üretmeli gibi sorulara yanıt verirken, bir yandan da pazarlama için bir bütçe ayırmanız gerekiyor.

Sosyal mecralarda içeriklerin organik erişimleri oldukça limitli olduğu için, içeriklerinizi reklamlarla desteklemeniz gerekiyor. Bunun için de elinizde belli bir pazarlama ve reklam bütçesi bulunmalı. Bu reklamların hedeflemeleri, hangi reklam modellerinin kullanılacağı ve hangi mecralar üzerinde bu pazarlama çalışmalarının yapılacağı ile ilgili bir takım çalışmalar yapmanız oldukça önemli.

Etkileşim

Sosyal medyanın olmazsa olmaz konularından biri de şüphesiz etkileşimdir. Etkileşim, sosyal hesaplarınızda yaptığınız paylaşımların, kaç kişiye eriştiği, toplam olarak kaç beğeni, yorum ve paylaşım aldığı gibi kriterler üzerinden hesaplanır. Etkileşim oranlarının yüksek olması, takipçilerinizin ilgi alanlarına yönelik paylaşımlar yaptığınızı göstereceği gibi, bunun yanı sıra onlarla iyi bir iletişim kurduğunuzu da ortaya koyar.

Sosyal mecralar üzerinde yaptığınız çalışmalarda etkileşim yaratmamak, yaptığınız çalışmaların size herhangi bir geri dönüşüm sağlamamasına neden olur. Bu da hem zaman hem de para kaybı anlamına gelir. Yaptığınız çalışmalarda etkileşimlere önem vermeniz, sosyal medya pazarlamada daha iyi sonuç ve geri dönüşler almanıza yardımcı olur.

Promosyonlar ve reklamlar

Markalar ve reklam verenler söz konusu olduğunda sosyal mecralar üzerinde dikkat edilmesi gereken elementlerden biri de promosyonlar ve reklamlardır. Reklamlar bölümüne pazarlama kısmında biraz değinmiştik.

Markaların sosyal mecralarda en çok kullandıkları özellik reklam kampanyaları oluyor. Geniş ve farklı hedef kitlelere ulaşma şansının yanı sıra, farklı ürünleri ve farklı hizmetleri öne çıkartmak, iletişimi ve marka bilinirliğini artırmak gibi farklı amaçlarla bu reklamlar kullanılabiliyor. Sosyal medya reklamlarını iyi bir şekilde kullanmak ve bu çalışmalar için belli bi bütçe ayırmak, sosyal medya üzerindeki yatırım getirinizi artırmanıza yardımcı olur.

Promosyonlar da bir diğer kriter olarak öne çıkıyor. Markalar tüketicilerle etkileşime geçmek, web sitelerine trafik sağlamak veya ürünlerini tanıtmak için promosyon çalışmaları yapıyor. Yarışmalar veya benzeri çekiliş etkinlikleriyle bu promosyon içerikler tüketicilerle buluşturulmaya çalışılıyor.

Yeni kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için bu yarışma ve promosyonlar etkili olsa da bu tür kampanyalar özellikle yeni firmalar için daha etkili sonuçlar verebiliyor. Bu promosyon ve çekilişlerin çok fazla yapılması, marka değerinin düşmesine ve takipçilerin devamlı olarak bu fırsatları beklemelerine neden olur.

Ölçümleme ve analiz

Son olarak değineceğimiz element ise analiz ve ölçümleme olacak. Sosyal mecralarda yapılan çalışmaların en etkili ve güzel tarafı, bu platformlarda yapılan tüm çalışmaların analitik olarak verilerinin tutulması. Organik olarak yapılan paylaşımların, etkileşim oranlarının takibinin yapılabilmesinin yanı sıra reklam kampanyalarıyla ilgili verilerin analizinin yapılabiliyor olması, sosyal mecralardaki hareketlerin takibini bir hayli kolaylaştırıyor.

Paylaşımların haricinde sayfayı beğenen kitlenin demografik özelliklerine, hangi zaman dilimlerinde daha fazla aktif olduklarına erişmek, sosyal medya pazarlama stratejinizi daha iyi bir şekilde belirlemenize de yardımcı oluyor.

Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bu analitik ve ölçümleme işlemlerini yapmanın önemi bir hayli yüksektir. Bu veriler doğrultusunda markanız için çok daha iyi bir strateji oluşturarak, yatırım getirilerinizi artırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticarette stok maliyeti nasıl düşürülür?
Stok maliyeti, e-ticaret firmalarının gider kalemlerinden biri olduğu için düzenli olarak kontrol edilmeli ve kayıt altında tutulmalıdır. Stok maliyeti artmaya başladığında şirketin karlılığı da zarar görebilir hatta kimi zaman...
9 Temmuz 2019
Sinan Oypan
E-ticarete yeni olanların özellikle dikkat etmesi gereken konular
E-ticarete yeni adım atanların arkaplandaki konular hakkında çok fazla bilgisi olmayabiliyor. Kervan yolda düzülüyor olsa da kendi e-ticaret sitenizi açmadan önce ya da sitenizi ilk açtığınızda bir takım konulara özellikle dikkat...
24 Ağustos 2018
Sinan Oypan
Dikkat çekici bir basın bülteni nasıl yazılır?
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak için kullanabileceğiniz araçlardan biri de basın bültenidir. Bir PR ajansı ile çalışıyorsanız, PR ajansınız sizin için basın bültenlerinizi hazırlayabilir ve bu bültenleri ilgili...
6 Mart 2017
Sinan Oypan
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler
Sosyal medya fikirleri | Paylaşım için alternatif içerikler adlı yazımızda sosyal medya içerik fikirlerine ve üretebileceğiniz alternatif içeriklere değineceğiz. Sosyal medya paylaşımları, e-ticaret firmaları için...
11 Şubat 2017
Sinan Oypan
Ürün tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Ürün tanıtım videosu, günümüzde e-ticaret firmalarının ürünlere talep oluşturmalarında önemli araçlardan biri olarak öne çıkmakta. Video içeriklere olan talep ve ilginin artması; aynı zamanda da video içerik üretiminin...
6 Ağustos 2020
Sinan Oypan
Organik trafik mi sosyal trafik mi daha önemli?
E-ticaret sitenize gelen trafiğin kaynağı oldukça önemlidir. Hangi kaynaklardan trafik aldığınız belirlemek, hedef kitlenize ulaşmak için geliştireceğiniz stratejileri belirleme konusunda size yardımcı olur. Tabii ki tek bir kanala...
10 Ekim 2017
Sinan Oypan
Ödeme sayfalarında geri dönüşümlerinizi artırmanızı sağlayacak ipuçları
Ödeme sayfaları geri dönüşümlerinizi bir hayli etkilemektedir. Sepeti terk etme oranlarının yükselmesine neden olabileceği gibi, ödeme sayfalarınız aynı zamanda geri dönüşümlerinizi yükseltebileceğiniz bir alan da...
24 Nisan 2017
Sinan Oypan
Email Marketing Hataları | En Çok Yapılan 6 Hata
Email marketing hataları arasından en çok yapılan 6 hatayı bu yazımızda ele alacağız. Geri dönüşüm ve cirosal olarak önemli bir yere sahip olan email marketing'de bu 6 hatayı bir daha yapmamak için gelin hep beraber yazımızı...
20 Mart 2018
Sinan Oypan
Farklı ülkelere açılmayı düşünüyorsanız bilmeniz gereken 4 konu
Yurtdışına satış yapmak veya bu ülkelere yatırım yapmak üzerinde bir hayli düşünülmesi gereken konulardır. Bilmediğiniz bir pazara açılmak, bu ülkenin dinamiklerini öğrenmek, yasal konular ve lojistik gibi birçok detay göz...
30 Mayıs 2017
Sinan Oypan
Marka elçisi nedir ve pazarlamada neden önemlidir?
Marka elçisi, günümüzde pazarlama çalışmalarında markalara birçok açıdan avantaj sağladığı gibi onlara farklılık da katar. Günümüzde rekabetin yüksek olması, markaları farklı pazarlama çalışmalarına yönlendirmekte....
7 Ekim 2020
Sinan Oypan
Sanal mağaza açmak için 5 neden
Sanal mağaza açma; hızla dijitalleşen yeni dünya düzeninde en çok tercih edilen alanlar arasında yer alıyor. Özellikle pandemi sürecinde online yürütebilen işler son derece önemli olurken; kendi işini evinden yönetebilme esnekliği...
30 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
E-ticaret firmaları yakında Instagram üzerinden ürün satışı yapabilecekler
Son dönemlerde Instagram, reklam gelirlerini artırmak için firmalara farklı reklam modelleri sunmaya başladı. Markaların bu mecradaki faaliyetlerinin artması ve reklamlara da ilgi göstermesi, Instagram için yeni bir alan doğmasına...
8 Kasım 2016
Sinan Oypan