Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi

18 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi

Dijital pazarlamada markaların ve reklam verenlerin sıklıkla yararlandıkları mecralar arasında sosyal platformlar yer alıyor. Sosyal medya tüketicilere ulaşmak, yeni hedef kitleler bulmak, tüketicilerle iletişimde kalmak ve tüketicilere belli hizmetler sunmak için oldukça ideal. Bunun yanı sıra farklı reklam seçenekleri de sosyal medyanın, markalar tarafından kullanım alanlarının genişlemesine yardımcı oluyor.

Sosyal medyanın dinamiklerini iyi anlamak, tüketicilerin ne istediklerini ve markalardan neler beklediklerini de iyi bir şekilde kavranmasını sağlar. Herbir sosyal ağın kendine ait dinamikleri bulunsada genel olarak sosyal medyaya baktığımızda 5 temel elementin, markalar ve reklam verenler için önemli olduğunu görüyoruz. Bu temel elementleri iyi bir şekilde kavramak, sosyal medya pazarlamadan alacağınız sonuçların daha iyi olmasına yardımcı olacaktır.

Dinleme

Sosyal medyada dikkat edilmesi gereken elementlerden biri dinlemektir. İyi bir dinleyici olmak, sosyal medya konuşulanları takip etmek, tüketicilerin markanız ve ürünlerinizle ilgili yaptıkları yorumları dinlemek sosyal medyayı daha iyi bir şekilde kullanmanıza yardımcı olur.

Dinleme kavramını kendi çemberinizin dışına da taşıyarak, genel olarak nelerin konuşulduğunu takip edebilirsiniz. Örneğin rakiplerinizle ilgili olan yorumları takip etmek, tüketicilerin genel olarak rakiplerinize karşı nasıl bir yaklaşımda olduğunu görmenize yardımcı olur. Sosyal medyada iyi bir dinleyici olduğunuzda rakip analizleri de yapmaya başlayabilirsiniz. Rakiplerinizi analiz etmek, kendi iş ve sosyal medya stratejilerinizi geliştirmenize yardımcı olur.

İçerik stratejisi ve pazarlama

Bir diğer önemli element ise içerik stratejisi ve pazarlamadır. Sosyal medyanın ana odağı içerik üretmektir. Kullanıcılar boş vakitlerinde sosyal mecralara kafalarını dağıtmak ve vakit geçirmek için gelirler. Bunu da bu platformlardaki içerikleri takip ederek yaparlar.

Takipçilerin ilgisini çekmek, onlarla etkileşime geçmek ve sosyal mecralar üzerinde var olabilmek için içerik üretmeniz gerekiyor. Bu noktada da iyi bir içerik stratejinizin olması gerekiyor. Takipçi kitlenize hitap edecek ve markanızla bütünleşecek içerikler oluşturmanız, sosyal mecralardaki görünürlüğünüz ve etkileşimlerinizi için oldukça önemli. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

İçerik stratejisinin yanı sıra işin bir de pazarlama bölümü bulunuyor. Pazarlama bölümünde ise hazırladığınız içerikleri nasıl bir şekilde paylaşacağınızın üzerinde durmanız gerekiyor. Hangi saat ve günlerde paylaşımlar yapmalı, haftalık olarak ne sıklıkta içerik üretmeli gibi sorulara yanıt verirken, bir yandan da pazarlama için bir bütçe ayırmanız gerekiyor.

Sosyal mecralarda içeriklerin organik erişimleri oldukça limitli olduğu için, içeriklerinizi reklamlarla desteklemeniz gerekiyor. Bunun için de elinizde belli bir pazarlama ve reklam bütçesi bulunmalı. Bu reklamların hedeflemeleri, hangi reklam modellerinin kullanılacağı ve hangi mecralar üzerinde bu pazarlama çalışmalarının yapılacağı ile ilgili bir takım çalışmalar yapmanız oldukça önemli.

Etkileşim

Sosyal medyanın olmazsa olmaz konularından biri de şüphesiz etkileşimdir. Etkileşim, sosyal hesaplarınızda yaptığınız paylaşımların, kaç kişiye eriştiği, toplam olarak kaç beğeni, yorum ve paylaşım aldığı gibi kriterler üzerinden hesaplanır. Etkileşim oranlarının yüksek olması, takipçilerinizin ilgi alanlarına yönelik paylaşımlar yaptığınızı göstereceği gibi, bunun yanı sıra onlarla iyi bir iletişim kurduğunuzu da ortaya koyar.

Sosyal mecralar üzerinde yaptığınız çalışmalarda etkileşim yaratmamak, yaptığınız çalışmaların size herhangi bir geri dönüşüm sağlamamasına neden olur. Bu da hem zaman hem de para kaybı anlamına gelir. Yaptığınız çalışmalarda etkileşimlere önem vermeniz, sosyal medya pazarlamada daha iyi sonuç ve geri dönüşler almanıza yardımcı olur.

Promosyonlar ve reklamlar

Markalar ve reklam verenler söz konusu olduğunda sosyal mecralar üzerinde dikkat edilmesi gereken elementlerden biri de promosyonlar ve reklamlardır. Reklamlar bölümüne pazarlama kısmında biraz değinmiştik.

Markaların sosyal mecralarda en çok kullandıkları özellik reklam kampanyaları oluyor. Geniş ve farklı hedef kitlelere ulaşma şansının yanı sıra, farklı ürünleri ve farklı hizmetleri öne çıkartmak, iletişimi ve marka bilinirliğini artırmak gibi farklı amaçlarla bu reklamlar kullanılabiliyor. Sosyal medya reklamlarını iyi bir şekilde kullanmak ve bu çalışmalar için belli bi bütçe ayırmak, sosyal medya üzerindeki yatırım getirinizi artırmanıza yardımcı olur.

Promosyonlar da bir diğer kriter olarak öne çıkıyor. Markalar tüketicilerle etkileşime geçmek, web sitelerine trafik sağlamak veya ürünlerini tanıtmak için promosyon çalışmaları yapıyor. Yarışmalar veya benzeri çekiliş etkinlikleriyle bu promosyon içerikler tüketicilerle buluşturulmaya çalışılıyor.

Yeni kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için bu yarışma ve promosyonlar etkili olsa da bu tür kampanyalar özellikle yeni firmalar için daha etkili sonuçlar verebiliyor. Bu promosyon ve çekilişlerin çok fazla yapılması, marka değerinin düşmesine ve takipçilerin devamlı olarak bu fırsatları beklemelerine neden olur.

Ölçümleme ve analiz

Son olarak değineceğimiz element ise analiz ve ölçümleme olacak. Sosyal mecralarda yapılan çalışmaların en etkili ve güzel tarafı, bu platformlarda yapılan tüm çalışmaların analitik olarak verilerinin tutulması. Organik olarak yapılan paylaşımların, etkileşim oranlarının takibinin yapılabilmesinin yanı sıra reklam kampanyalarıyla ilgili verilerin analizinin yapılabiliyor olması, sosyal mecralardaki hareketlerin takibini bir hayli kolaylaştırıyor.

Paylaşımların haricinde sayfayı beğenen kitlenin demografik özelliklerine, hangi zaman dilimlerinde daha fazla aktif olduklarına erişmek, sosyal medya pazarlama stratejinizi daha iyi bir şekilde belirlemenize de yardımcı oluyor.

Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bu analitik ve ölçümleme işlemlerini yapmanın önemi bir hayli yüksektir. Bu veriler doğrultusunda markanız için çok daha iyi bir strateji oluşturarak, yatırım getirilerinizi artırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Adım adım tüketicilerin satın alma süreçleri
Online satış yapmak isteyen firmalar, tüketicilerin satın alma süreçlerinin nasıl ilerlediğini bilmeleri, satış ve pazarlama stratejileri geliştirirken oldukça önemlidir. Hangi mecralarda nasıl yer alınacağı, ne tür pazarlama...
28 Ağustos 2016
Sinan Oypan
Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler
Etkileşimlerinizi artırmak için Instagram’da günlük olarak yapmanız gerekenler
Sosyal medya pazarlamadan iyi sonuçlar alabilmek için düzenli olarak bu mecralar üzerinde çalışmalar yapmanız ve her gün aktif bir şekilde bu platformları takip etmeniz gerekir. Tabii ki sosyal medya yönetiminde içerik yönetimi...
17 Eylül 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları rehberi - 2020
Sosyal medya görsel boyutları, pazarlama ve reklam çalışmalarınızda görsellerinizin her bir mecrada düzgün görünmesi için önemlidir. Sosyal ağlar günümüzde çok daha önemli bir yere sahi oldu. Kullanıcılar vakitlerinin büyük...
8 Nisan 2020
Sinan Oypan
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
Instagramda satış yapmak isteyenlere öneriler
İnstagramda satış yapmak için gerekenler nelerdir, instagramdan satış nasıl yapılır, instagram ticari hesap açma, instagramda satış arttırmak için yapılması gerekenler, instagramda satış...
1 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Tüketicilerin internet sitenizi sevmeleri için kullanmanız gereken 7 yöntem
Online satış yaparken, tüketicilere karşı en önemli silahınız internet sitenizdir. Bu alan sizin dükkanınız ve vitrininizdir. Bu nedenle de vitrininizi ve dükkanızı ne kadar dikkat çekici yaparsanız, tüketicileri burada daha uzun...
1 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
E-ticarette başarılı olmayı sağlayan faktörler nelerdir?
Rekabetin bir hayli yükseldiği e-ticaret sektöründe başarılı olmak ve uzun vadede bu başarıyı sürdürmek bir hayli zorlaşmaya başlıyor. Tüketicilerin bilinçlenmesi ve e-ticaret firmalarından beklentilerinin artması da firmaların...
22 Haziran 2018
Sinan Oypan
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
IdeaSoft - 2017 KOBİ E-ticaret Raporu yayınlandı
Küçük ve orta ölçekli işletmelere e-ticaret süreçlerinde ışık tutması amacıyla hazırladığımız 2017 Kobi E-ticaret Raporu yayında! Kobilerin e-ticaretteki rolüne ilişkin önemli detaylar içeren raporumuzda; aktif...
28 Mayıs 2018
Savaş Çetinkaya
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 2. Bölüm
Dijital pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içeriklerin ölçümlenmesi ve çalışmaların sonuçlarının analiz edilerek, bu içeriklerin performanslarının takip edilmesi, pazarlama çalışmaları için oldukça gereklidir. Dijital...
15 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Neden bir ürün değil de bir marka yaratmalısınız?
Birçok firma bir ürün yaratmayı ya da piyasaya sürmeyi daha önemli olarak düşünse de aslında işin bir de marka yaratma süreci vardır ve bu daha da önemlidir. Markaya olan bağlılık bir ürüne olan bağlılıktan daha sağlamdır...
28 Haziran 2017
Sinan Oypan
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde teşekkürler sayfası neden önemlidir?
E-ticaret sitelerinde tüketicilerle etkileşime geçmek, onlara bir mesaj iletmek ve onlara yaptıkları alışverişler sonrasında teşekkür etmek için “teşekkürler sayfası” oldukça önemli bir role sahiptir. İyi hazırlanan bir...
28 Eylül 2017
Sinan Oypan
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcıların sizin için içerik oluşturmalarını nasıl sağlayabilirsiniz? - 2. Bölüm
Kullanıcılar tarafından oluşturulan içerikler markaların pazarlama çalışmaları için oldukça etkilidir. Hem maliyetin düşük olması, hem tüketicilerle etkileşim yaratması hem de sosyal kanıt konusunda fayda sağlamasından...
19 Temmuz 2017
Sinan Oypan
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Kredi kartı dolandırıcılığı ile nasıl mücadele edebilirsiniz?
Günümüzde internetten alışverişlerde, e-ticaret firmalarının baş etmesi gereken konulardan biri de kredi kartı dolandırıcılığı. Kredi kartı dolandırıcılığı nedeniyle hem birçok tüketici hem de firma ciddi zarar...
16 Temmuz 2019
Sinan Oypan