Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi

18 Ocak 2018
Ferad Osman Sali
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi

Dijital pazarlamada markaların ve reklam verenlerin sıklıkla yararlandıkları mecralar arasında sosyal platformlar yer alıyor. Sosyal medya tüketicilere ulaşmak, yeni hedef kitleler bulmak, tüketicilerle iletişimde kalmak ve tüketicilere belli hizmetler sunmak için oldukça ideal. Bunun yanı sıra farklı reklam seçenekleri de sosyal medyanın, markalar tarafından kullanım alanlarının genişlemesine yardımcı oluyor.

Sosyal medyanın dinamiklerini iyi anlamak, tüketicilerin ne istediklerini ve markalardan neler beklediklerini de iyi bir şekilde kavranmasını sağlar. Herbir sosyal ağın kendine ait dinamikleri bulunsada genel olarak sosyal medyaya baktığımızda 5 temel elementin, markalar ve reklam verenler için önemli olduğunu görüyoruz. Bu temel elementleri iyi bir şekilde kavramak, sosyal medya pazarlamadan alacağınız sonuçların daha iyi olmasına yardımcı olacaktır.

Dinleme

Sosyal medyada dikkat edilmesi gereken elementlerden biri dinlemektir. İyi bir dinleyici olmak, sosyal medya konuşulanları takip etmek, tüketicilerin markanız ve ürünlerinizle ilgili yaptıkları yorumları dinlemek sosyal medyayı daha iyi bir şekilde kullanmanıza yardımcı olur.

Dinleme kavramını kendi çemberinizin dışına da taşıyarak, genel olarak nelerin konuşulduğunu takip edebilirsiniz. Örneğin rakiplerinizle ilgili olan yorumları takip etmek, tüketicilerin genel olarak rakiplerinize karşı nasıl bir yaklaşımda olduğunu görmenize yardımcı olur. Sosyal medyada iyi bir dinleyici olduğunuzda rakip analizleri de yapmaya başlayabilirsiniz. Rakiplerinizi analiz etmek, kendi iş ve sosyal medya stratejilerinizi geliştirmenize yardımcı olur.

İçerik stratejisi ve pazarlama

Bir diğer önemli element ise içerik stratejisi ve pazarlamadır. Sosyal medyanın ana odağı içerik üretmektir. Kullanıcılar boş vakitlerinde sosyal mecralara kafalarını dağıtmak ve vakit geçirmek için gelirler. Bunu da bu platformlardaki içerikleri takip ederek yaparlar.

Takipçilerin ilgisini çekmek, onlarla etkileşime geçmek ve sosyal mecralar üzerinde var olabilmek için içerik üretmeniz gerekiyor. Bu noktada da iyi bir içerik stratejinizin olması gerekiyor. Takipçi kitlenize hitap edecek ve markanızla bütünleşecek içerikler oluşturmanız, sosyal mecralardaki görünürlüğünüz ve etkileşimlerinizi için oldukça önemli. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

İçerik stratejisinin yanı sıra işin bir de pazarlama bölümü bulunuyor. Pazarlama bölümünde ise hazırladığınız içerikleri nasıl bir şekilde paylaşacağınızın üzerinde durmanız gerekiyor. Hangi saat ve günlerde paylaşımlar yapmalı, haftalık olarak ne sıklıkta içerik üretmeli gibi sorulara yanıt verirken, bir yandan da pazarlama için bir bütçe ayırmanız gerekiyor.

Sosyal mecralarda içeriklerin organik erişimleri oldukça limitli olduğu için, içeriklerinizi reklamlarla desteklemeniz gerekiyor. Bunun için de elinizde belli bir pazarlama ve reklam bütçesi bulunmalı. Bu reklamların hedeflemeleri, hangi reklam modellerinin kullanılacağı ve hangi mecralar üzerinde bu pazarlama çalışmalarının yapılacağı ile ilgili bir takım çalışmalar yapmanız oldukça önemli.

Etkileşim

Sosyal medyanın olmazsa olmaz konularından biri de şüphesiz etkileşimdir. Etkileşim, sosyal hesaplarınızda yaptığınız paylaşımların, kaç kişiye eriştiği, toplam olarak kaç beğeni, yorum ve paylaşım aldığı gibi kriterler üzerinden hesaplanır. Etkileşim oranlarının yüksek olması, takipçilerinizin ilgi alanlarına yönelik paylaşımlar yaptığınızı göstereceği gibi, bunun yanı sıra onlarla iyi bir iletişim kurduğunuzu da ortaya koyar.

Sosyal mecralar üzerinde yaptığınız çalışmalarda etkileşim yaratmamak, yaptığınız çalışmaların size herhangi bir geri dönüşüm sağlamamasına neden olur. Bu da hem zaman hem de para kaybı anlamına gelir. Yaptığınız çalışmalarda etkileşimlere önem vermeniz, sosyal medya pazarlamada daha iyi sonuç ve geri dönüşler almanıza yardımcı olur.

Promosyonlar ve reklamlar

Markalar ve reklam verenler söz konusu olduğunda sosyal mecralar üzerinde dikkat edilmesi gereken elementlerden biri de promosyonlar ve reklamlardır. Reklamlar bölümüne pazarlama kısmında biraz değinmiştik.

Markaların sosyal mecralarda en çok kullandıkları özellik reklam kampanyaları oluyor. Geniş ve farklı hedef kitlelere ulaşma şansının yanı sıra, farklı ürünleri ve farklı hizmetleri öne çıkartmak, iletişimi ve marka bilinirliğini artırmak gibi farklı amaçlarla bu reklamlar kullanılabiliyor. Sosyal medya reklamlarını iyi bir şekilde kullanmak ve bu çalışmalar için belli bi bütçe ayırmak, sosyal medya üzerindeki yatırım getirinizi artırmanıza yardımcı olur.

Promosyonlar da bir diğer kriter olarak öne çıkıyor. Markalar tüketicilerle etkileşime geçmek, web sitelerine trafik sağlamak veya ürünlerini tanıtmak için promosyon çalışmaları yapıyor. Yarışmalar veya benzeri çekiliş etkinlikleriyle bu promosyon içerikler tüketicilerle buluşturulmaya çalışılıyor.

Yeni kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için bu yarışma ve promosyonlar etkili olsa da bu tür kampanyalar özellikle yeni firmalar için daha etkili sonuçlar verebiliyor. Bu promosyon ve çekilişlerin çok fazla yapılması, marka değerinin düşmesine ve takipçilerin devamlı olarak bu fırsatları beklemelerine neden olur.

Ölçümleme ve analiz

Son olarak değineceğimiz element ise analiz ve ölçümleme olacak. Sosyal mecralarda yapılan çalışmaların en etkili ve güzel tarafı, bu platformlarda yapılan tüm çalışmaların analitik olarak verilerinin tutulması. Organik olarak yapılan paylaşımların, etkileşim oranlarının takibinin yapılabilmesinin yanı sıra reklam kampanyalarıyla ilgili verilerin analizinin yapılabiliyor olması, sosyal mecralardaki hareketlerin takibini bir hayli kolaylaştırıyor.

Paylaşımların haricinde sayfayı beğenen kitlenin demografik özelliklerine, hangi zaman dilimlerinde daha fazla aktif olduklarına erişmek, sosyal medya pazarlama stratejinizi daha iyi bir şekilde belirlemenize de yardımcı oluyor.

Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bu analitik ve ölçümleme işlemlerini yapmanın önemi bir hayli yüksektir. Bu veriler doğrultusunda markanız için çok daha iyi bir strateji oluşturarak, yatırım getirilerinizi artırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Ferad Osman Sali
Ferad Osman Sali, E-ticaret, SEO stratejileri ve dijital pazarlama konularında uzmanlaşmış deneyimli bir profesyoneldir. İstanbul Üniversitesi mezunu olan Sali, 12 yıldır SEO ve dijital pazarlama, 8 yıldır da e-ticaret alanlarında çalışmakta... Yazar hakkında detaylı bilgi

Popüler Videolar

Benzer yazılar

Chat GPT 'nin Geleceği E-Ticaretteki Rolü ve Kullanımı
Chat GPT 'nin Geleceği E-Ticaretteki Rolü ve Kullanımı
Chat GPT ile E-ticaret Dünyasında Fark Yaratın Günümüzde, online alışveriş deneyimini daha keyifli hale getirmek için birçok eticaret sitesi chatbotlar kullanıyor. Ancak, chatbotlar genellikle belirli sınırlamaları olan...
14 Nisan 2023
Ferad Osman Sali
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar için alternatif sosyal medya içerikleri
Kurumsal firmalar sosyal medya üzerinde etkileşim yaratabilecek uzun soluklu içerik fikirleri bulmakta zorlanabiliyorlar. Bu nedenle de düzenli paylaşımlar yapmaları zorlaştığı için de bu platformlar üzerinden bekledikleri geri...
12 Ekim 2020
Ferad Osman Sali
E-ticaret Siteleri İçin Toplu Mail Gönderme 
E-ticaret Siteleri İçin Toplu Mail Gönderme 
Dijital pazarlama dünyasında rekabetin giderek arttığı bir dönemde, işletmelerin müşterilere ulaşma ve onları etkileme yöntemleri de sürekli evrim geçirmektedir. E-ticaret sektöründe faaliyet gösteren işletmeler, müşteri...
10 Şubat 2024
Ferad Osman Sali
Şehir Şehir Gezerek E-Ticarette Kobilerin Dijital Dönüşümüne Destek Oluyoruz
Şehir Şehir Gezerek E-Ticarette Kobilerin Dijital Dönüşümüne Destek Oluyoruz
IdeaSoft olarak bugüne dek 20’den fazla şehre giderek kobilerin dijital dönüşümüne destek olduk. Önümüzde yine birçok şehirde e-ticaret yapmayı ve işini büyütmeyi düşünenlerle bir araya geleceğiz. Hibrit olarak...
6 Mart 2023
Ferad Osman Sali
Hizmet İhracatı Nedir? Hizmet İhracatı Faturası Nasıl Kesilir?
Hizmet İhracatı Nedir? Hizmet İhracatı Faturası Nasıl Kesilir?
İhracat konsepti, akla öncelikle ürünlerin birtakım lojistik süreçlerin ardından son kullanıcıya ya da diğer bir şirkete ulaştırılmasına dayanan ticari faaliyetleri getirir. Fakat yurt dışına mal dışında, hizmet satışı da...
17 Mayıs 2022
Savaş Çetinkaya
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
Landing page tasarımlarında öne çıkan trendler
E-ticaret sitenizde landing page kullanımı geri dönüşümlerinizi artırırken, ürün veya hizmetlerinizi daha iyi tanıtmanıza yardımcı olabilir. Türkçe’de varış sayfası olarak da isimlendirilen bu sayfalar, belli bir amaca...
30 Haziran 2016
Ferad Osman Sali