fbpx

Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi

18 Ocak 2018
Sinan Oypan
Sosyal medya pazarlamanın 5 temel elementi

Dijital pazarlamada markaların ve reklam verenlerin sıklıkla yararlandıkları mecralar arasında sosyal platformlar yer alıyor. Sosyal medya tüketicilere ulaşmak, yeni hedef kitleler bulmak, tüketicilerle iletişimde kalmak ve tüketicilere belli hizmetler sunmak için oldukça ideal. Bunun yanı sıra farklı reklam seçenekleri de sosyal medyanın, markalar tarafından kullanım alanlarının genişlemesine yardımcı oluyor.

Sosyal medyanın dinamiklerini iyi anlamak, tüketicilerin ne istediklerini ve markalardan neler beklediklerini de iyi bir şekilde kavranmasını sağlar. Herbir sosyal ağın kendine ait dinamikleri bulunsada genel olarak sosyal medyaya baktığımızda 5 temel elementin, markalar ve reklam verenler için önemli olduğunu görüyoruz. Bu temel elementleri iyi bir şekilde kavramak, sosyal medya pazarlamadan alacağınız sonuçların daha iyi olmasına yardımcı olacaktır.

Dinleme

Sosyal medyada dikkat edilmesi gereken elementlerden biri dinlemektir. İyi bir dinleyici olmak, sosyal medya konuşulanları takip etmek, tüketicilerin markanız ve ürünlerinizle ilgili yaptıkları yorumları dinlemek sosyal medyayı daha iyi bir şekilde kullanmanıza yardımcı olur.

Dinleme kavramını kendi çemberinizin dışına da taşıyarak, genel olarak nelerin konuşulduğunu takip edebilirsiniz. Örneğin rakiplerinizle ilgili olan yorumları takip etmek, tüketicilerin genel olarak rakiplerinize karşı nasıl bir yaklaşımda olduğunu görmenize yardımcı olur. Sosyal medyada iyi bir dinleyici olduğunuzda rakip analizleri de yapmaya başlayabilirsiniz. Rakiplerinizi analiz etmek, kendi iş ve sosyal medya stratejilerinizi geliştirmenize yardımcı olur.

İçerik stratejisi ve pazarlama

Bir diğer önemli element ise içerik stratejisi ve pazarlamadır. Sosyal medyanın ana odağı içerik üretmektir. Kullanıcılar boş vakitlerinde sosyal mecralara kafalarını dağıtmak ve vakit geçirmek için gelirler. Bunu da bu platformlardaki içerikleri takip ederek yaparlar.

Takipçilerin ilgisini çekmek, onlarla etkileşime geçmek ve sosyal mecralar üzerinde var olabilmek için içerik üretmeniz gerekiyor. Bu noktada da iyi bir içerik stratejinizin olması gerekiyor. Takipçi kitlenize hitap edecek ve markanızla bütünleşecek içerikler oluşturmanız, sosyal mecralardaki görünürlüğünüz ve etkileşimlerinizi için oldukça önemli. Bu konu hakkında detaylı bilgi almak için aşağıdaki rehberimizi okuyabilirsiniz.

İlgili rehber: Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

İçerik stratejisinin yanı sıra işin bir de pazarlama bölümü bulunuyor. Pazarlama bölümünde ise hazırladığınız içerikleri nasıl bir şekilde paylaşacağınızın üzerinde durmanız gerekiyor. Hangi saat ve günlerde paylaşımlar yapmalı, haftalık olarak ne sıklıkta içerik üretmeli gibi sorulara yanıt verirken, bir yandan da pazarlama için bir bütçe ayırmanız gerekiyor.

Sosyal mecralarda içeriklerin organik erişimleri oldukça limitli olduğu için, içeriklerinizi reklamlarla desteklemeniz gerekiyor. Bunun için de elinizde belli bir pazarlama ve reklam bütçesi bulunmalı. Bu reklamların hedeflemeleri, hangi reklam modellerinin kullanılacağı ve hangi mecralar üzerinde bu pazarlama çalışmalarının yapılacağı ile ilgili bir takım çalışmalar yapmanız oldukça önemli.

Etkileşim

Sosyal medyanın olmazsa olmaz konularından biri de şüphesiz etkileşimdir. Etkileşim, sosyal hesaplarınızda yaptığınız paylaşımların, kaç kişiye eriştiği, toplam olarak kaç beğeni, yorum ve paylaşım aldığı gibi kriterler üzerinden hesaplanır. Etkileşim oranlarının yüksek olması, takipçilerinizin ilgi alanlarına yönelik paylaşımlar yaptığınızı göstereceği gibi, bunun yanı sıra onlarla iyi bir iletişim kurduğunuzu da ortaya koyar.

Sosyal mecralar üzerinde yaptığınız çalışmalarda etkileşim yaratmamak, yaptığınız çalışmaların size herhangi bir geri dönüşüm sağlamamasına neden olur. Bu da hem zaman hem de para kaybı anlamına gelir. Yaptığınız çalışmalarda etkileşimlere önem vermeniz, sosyal medya pazarlamada daha iyi sonuç ve geri dönüşler almanıza yardımcı olur.

Promosyonlar ve reklamlar

Markalar ve reklam verenler söz konusu olduğunda sosyal mecralar üzerinde dikkat edilmesi gereken elementlerden biri de promosyonlar ve reklamlardır. Reklamlar bölümüne pazarlama kısmında biraz değinmiştik.

Markaların sosyal mecralarda en çok kullandıkları özellik reklam kampanyaları oluyor. Geniş ve farklı hedef kitlelere ulaşma şansının yanı sıra, farklı ürünleri ve farklı hizmetleri öne çıkartmak, iletişimi ve marka bilinirliğini artırmak gibi farklı amaçlarla bu reklamlar kullanılabiliyor. Sosyal medya reklamlarını iyi bir şekilde kullanmak ve bu çalışmalar için belli bi bütçe ayırmak, sosyal medya üzerindeki yatırım getirinizi artırmanıza yardımcı olur.

Promosyonlar da bir diğer kriter olarak öne çıkıyor. Markalar tüketicilerle etkileşime geçmek, web sitelerine trafik sağlamak veya ürünlerini tanıtmak için promosyon çalışmaları yapıyor. Yarışmalar veya benzeri çekiliş etkinlikleriyle bu promosyon içerikler tüketicilerle buluşturulmaya çalışılıyor.

Yeni kitlelere ulaşmak ve marka bilinirliğini artırmak için bu yarışma ve promosyonlar etkili olsa da bu tür kampanyalar özellikle yeni firmalar için daha etkili sonuçlar verebiliyor. Bu promosyon ve çekilişlerin çok fazla yapılması, marka değerinin düşmesine ve takipçilerin devamlı olarak bu fırsatları beklemelerine neden olur.

Ölçümleme ve analiz

Son olarak değineceğimiz element ise analiz ve ölçümleme olacak. Sosyal mecralarda yapılan çalışmaların en etkili ve güzel tarafı, bu platformlarda yapılan tüm çalışmaların analitik olarak verilerinin tutulması. Organik olarak yapılan paylaşımların, etkileşim oranlarının takibinin yapılabilmesinin yanı sıra reklam kampanyalarıyla ilgili verilerin analizinin yapılabiliyor olması, sosyal mecralardaki hareketlerin takibini bir hayli kolaylaştırıyor.

Paylaşımların haricinde sayfayı beğenen kitlenin demografik özelliklerine, hangi zaman dilimlerinde daha fazla aktif olduklarına erişmek, sosyal medya pazarlama stratejinizi daha iyi bir şekilde belirlemenize de yardımcı oluyor.

Sosyal medya pazarlama çalışmaları yaparken bu analitik ve ölçümleme işlemlerini yapmanın önemi bir hayli yüksektir. Bu veriler doğrultusunda markanız için çok daha iyi bir strateji oluşturarak, yatırım getirilerinizi artırabilirsiniz.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
E-ticaret sitenizi daha güvenli hale getirmek için kullanabileceğiniz ipuçları
Tüketicilere güvenli bir online alışveriş deneyimi yaşatmanız, bir e-ticaret firması olarak birincil yükümlülüklerinizden biridir. Tüketicilerin güvenini kazanmak, online alışverişler sırasında onların sorunsuz bir şekilde...
28 Aralık 2017
Sinan Oypan
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyalarında sıkça yapılan hatalar
Adwords reklam kampanyaları, Google üzerinden sitenize trafik çekmek ve ürün satışı yapmak için oldukça önemlidir. E-ticaret firmaları için bir hayli önemli bir reklam aracı olan Adwords, doğru kullanıldığında marka ve ürün...
7 Şubat 2017
Sinan Oypan
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu nasıl hazırlanır?
Kanal tanıtım videosu, Youtube hesabınızı yeni gören ve sayfanızı ziyaret eden kişilere içerikleriniz ve markanızla ilgili bilgi vermenizi sağlar. Tanıtım videosu ile Youtube’da gibi içerikler ürettiğinizi, kullanıcılara...
28 Eylül 2020
Sinan Oypan
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Video düzenlemeleriniz için kullanabileceğiniz 4 program
Geçtiğimiz günlerde ürün tanıtım videoları çekimleriniz için kullanabileceğiniz ipuçlarını sizlerle paylaşmıştık. Aşağıdaki bağlantılardan yazı serimize ulaşabilirsiniz. Ürün tanıtım videolarınız için video...
20 Mart 2017
Sinan Oypan
E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
E-ticarette evden çalışmak için bir ekip kurarken bilmeniz gerekenler
Evden çalışmak, günümüzde e-ticaret firmaları için mümkün olan seçenekler arasında yer aldığı gibi birçok kişinin de istediği birşeydir. Evden çalışmak, dışardan bakıldığında kolaymış gibi dursa da aslında...
16 Haziran 2019
Sinan Oypan
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgınında fiziki mağazalar e-ticaretten nasıl yararlanabilir?
Corona virüs salgını nedenilye insanların dışarıya çıkmamaları, özellikle fiziki mağazaları ciddi bir şekilde etkilemeye başladı. Sokağa çıkmama uyarıları devam ederken de fiziki mağazalar, işlerini devam ettirebilmek için...
25 Mart 2020
Sinan Oypan
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
E-ticaret firmaları için ürün maliyeti hesaplama
Ürün maliyeti hesaplama, e-ticaret firmaları için önemli konulardan biridir; özellikle kendi üretimizini yapıyorsanız, şirket giderleri için bu maliyetleri bilmelisiniz. Ürün maliyetlerinizin yüksek olması, satış fiyatlarınızın...
29 Şubat 2020
Sinan Oypan
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
Banner tasarımlarında dikkat edilmesi gereken hususlar
E-ticaret sitenizin tanıtımını yapmak, ürünlerinizi veya hizmetlerinizin reklamını yapmak ya da kampanyalarınızı duyurmak için banner reklamlardan yararlanabilirsiniz. Banner tasarımlarınızı yaparken de dikkat etmeniz ve...
2 Eylül 2016
Sinan Oypan
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması nedir ve nasıl yapılır?
E-ticarette bütçe planlaması, uzun vadede şirketi ayakta tutmak, yeni yatırımlar yapabilmek ve pazarlama çalışmaları yapabilmek için gereklidir. E-ticaret firmalarının ellerindeki sermayeyi doğru bir şekilde yönetebilmesi ve...
4 Aralık 2019
Sinan Oypan
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemide e-ticarete yatırım yapmak için atmanız gereken adımlar
Pandemi günümüzde halen bir tehdit oluşturmakta ve fiziki mağazalar için e-ticarete yatırım yapmak bu süreçte oldukça önemli bir adım oldu. Çünkü geçtiğimiz ilkbahar aylarında sokağa çıkma yasakları ve toplu olarak buluşma...
7 Eylül 2020
Sinan Oypan
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
İşletmeler için Instagram hesap yönetimi için ipuçları
Instagram hesap yönetimi için bir strateji ve içerik planınızı oluşturmanız; uzun vadede bu platform üzerinden daha fazla geri dönüşüm almanızı sağlar. Instagram hesap yönetimi yaparken bazı kurallara dikkat etmeniz ve bazı...
2 Kasım 2020
Sinan Oypan
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
Farkında olmadan para kaybetmenize neden olan SEO çalışmaları
SEO çalışmaları doğru yapılmadığında şirketlerin para kaybetmesine ve bu çalışmalardan aldıkları verimin düşük olmasına neden olabilir. Bunun nedeni de arama motorlarının algoritmaları zaman içerisinde güncellenir ve sizin...
25 Nisan 2019
Sinan Oypan