Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

8 Haziran 2016
Sinan Oypan

Sosyal medya pazarlamada belli bir stratejinin ve düzenin olması, bu alandaki çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlayabilir. Birçok e-ticaret firmasının yaptığı hatalardan biri de sosyal mecralarda bir içerik takvimi oluşturmamak ve bu mecraları belli bir plan olmadan yönetmek oluyor.

İçerik takvimi oluşturmak sosyal mecralarda yapacağınız çalışmaları uzun vadede görmenizi ve son dakikaya kalmadan içerikler üretmenizi sağlar. Bunun yanı sıra aylık raporlamalar sırasında, sosyal mecralarda ne tür çalışmalar yaptığınızı daha rahat bir şekilde görerek, bu alandaki stratejilerinizi ve yatırımlarınızı daha verimli bir şekilde düzenleyebilirsiniz.

Bu rehberimizde de sosyal mecralar için içerik takviminizi nasıl oluşturabileceğiniz üzerinde duracağız.

Günde/haftada kaç içerik paylaşacaksınız?

Öncelikle iş gücüne odaklanmanız gerekiyor. Sosyal mecra içeriklerinizi şirket içinde oluşturacaksanız, günde ya da haftada kaç tane içerik oluşturabileceğinize karar vermeniz gerekiyor.

Bu içeriklerin hazırlanması belli bir süreç alacaktır ve bu nedenle de belli bir iş gücü gerektirir. Bunun yanı sıra birden fazla sosyal mecrada yer alıyorsanız, bu mecraların dinamiklerine göre bu içeriklerde değişiklik yapmanız gerekebilir. Tabii ki bu durumda bu iş gücünün artmasına neden olacaktır.

Bu sebeplerden dolayı da içerik üretimine ne kadar vakit ve iş gücü ayırabileceğinizi belirlemelisiniz.

İçerik türlerinizi belirleyin

Sosyal mecralar üzerinde ne tür içerikler paylaşacağınızı da belirlemeniz gerekiyor. Tüm mecralar üzerinde hem video hem de fotoğraf paylaşımı yapabilirsiniz. Elinizdeki iş gücü ile bu içerik türlerinden hangilerine odaklanabileceğinizi seçmelisiniz.

Eğer video içerikler oluşturmayı düşünüyorsanız, bu videoların üretimi için de belli bir iş gücü ve zaman gerekecektir. Kapasite olarak hangi içerik türlerine yatırım yapabileceğinizin üzerinde durarak, günde ya da haftada hangi içerik türünden kaç adet hazırlayacağınıza karar vermlisiniz.

İçerik konuları belirleyin

İş gücünüze göre haftalık kaç içerik oluşturabileceğinize karar verdikten sonra, bu paylaşımlarda ne gibi içerikler paylaşacağınız belirlemeye başlayabilirsiniz.

  • Kullanılacak fotoğraflar,
  • Ürün tanıtımları,
  • Kampanya duyurular,
  • İlgi çekici konular.

Konu ve içerik bulmak için bu başlıkların üzerinde durabilirsiniz. Bunun yanı sıra markanızla ya da sektörünüzle ilgili olabilecek konu başlıklarını listeleyebilirsiniz. Bu listemeler sırasında takipçilerinizin ilgisini çekebilecek fotoğraflar, GIF’ler ve videoları da içerik planınıza dahil edebilirisiniz.

Bu içerikleri siz üretmesiniz bile, etkileşim yaratacağını düşündüğünüz ve markanızla ilgili olabilecek bu içeriklerden de yararlanarak, sosyal mecralar üzerinde paylaşım yapabilirisiniz.

Dış kaynaklardan aldığınız içerikleri de belli bir liste haline getirerek, farklı günlerde paylaşılması için bir kenara not edebilirisiniz. Böylelikle kendiniz içerik üretmeseniz de sosyal mecralarda paylaşacağınız içerikleriniz olabilir.

Aylık bir takvim oluşturun

İş gücü, içerik üretim kapasitesi, içerik konuları ve zaman gibi faktörleri ele alarak, günde ya da haftada kaç içerik hazırlayabileceğinizi belirledikten sonra, artık bu verileri bir takvim üzerinde toplayabilirsiniz.

Bu takvimi yapmak için bir Excel tablosundan yararlanabilirsiniz. Günde bir içerik paylaşacağınızı ele alırsak: Bu takvimi günlük olarak hazırlayabilirsiniz.

Aylık bir takvim üzerinde günlere göre böldüğünüzde, ilerleyen günler için de bu içerikleri yerleştirebilirsiniz. Bir sonraki ayın içerik takvimini de hazırlayarak, uzun vadeli planlar hazırlayabilirsiniz.

İçerik takvimini hazırlarken, bu içerikleri hazır bir hale getirmeniz gerekmiyor. Öncelikle aylık planınızı yaptığınız takdirde, son dakikaya işlerin kalmamasını sağlayacağınız gibi, gelecek kampanyalarınızı ya da özel günler için önceden planlamalar yapabilirsiniz.

Bu aylık takvimler ile uzun vadeli pazarlama çalışmalarınızı planlayabilir ve bu günler için daha kapsamlı çalışmalar yapabilirsiniz. Özellikle özel günler e-ticaret firmaları için oldukça önemli ve bu günler için önceden kapsamlı bir pazarlama çalışması yapmak, firmanın yararına olacaktır.

Sonuç

Sosyal medya pazarlaması son dönemlerde e-ticaret firmalarının marka bilinirliklerini artırarak, tüketicilerle etkileşime geçmelerinde önemli bir role sahip. Bu nedenle de burada aktif olmak ve bunu düzenli bir şekilde yapabilmek hem yeni tüketicilere ulaşmanızı kolaylaştıracaktır hem de tüketicilerle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlayacaktır.

Bu düzeni ve sürekliliği sağlayabilmek için de bir içerik takviminizin olması ve sonrasında bu çalışmaların raporlanması sosyal medya pazarlamadaki gücünüzü daha da artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Sosyal medya görsel hazırlama rehberi
Sosyal medya görsel hazırlama / sosyal mecralar üzerinde görsel içerik hazırlamak için mobil cihazlarda kullanılan birçok farklı araç bulunuyor. Son dönemlerde özellikle Instagram Hikaye paylaşımlarının popülerleşmeye...
1 Kasım 2017
Sinan Oypan
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra izlenilmesi gereken yollar
Yeni e-ticaret sitesi açtıktan sonra, işletmelerin adım adım ve planlı bir şekilde atması gereken bazı adımlar bulunur. Online mağaza açmakla en önemli ve en büyük adımı atmış oluyorsunuz. Bundan sonra; e-ticaret sitenizi ve...
3 Temmuz 2020
Gökçe Beyazaslan
B2B firmaları için içerik pazarlama trendleri | 2019 (İnfografik)
İçerik pazarlama çalışmaları B2C firmaları için önemli olduğu gibi B2B firmaları için de gereklidir. İçerik pazarlama çalışmaları, organik olarak trafiği artırmanın yanı sıra, farklı hedef kitlelere ulaşmayı sağlarken,...
28 Nisan 2019
Sinan Oypan
Moda ve tekstil sektörleri için sosyal medya pazarlama ipuçları
Sosyal medyadan en çok yararlanma potansiyeli olan sektörler moda ve tekstil sektörleridir. Bu sektörlerin ürünleri görsel olarak kullanıcılara daha fazla hitap ettiği ve farklı içerik konseptleri üretilebildiği için, sosyal...
25 Haziran 2018
Sinan Oypan
Kadın girişimcilere destek kredisi veren bankalar hangileri?
Türkiye girişimcilik ekosisteminde kadın girişimciler de artık yerlerini daha fazla almaya başlıyor. Hem devlet destekli krediler ile hem de bankalar kendi fonları ile bu kadın girişimcileri de destekleyerek, onları kendi işlerini...
24 Kasım 2016
Sinan Oypan
Sitenizdeki kullanıcı yorumlarını nasıl artırabilirsiniz ve bu yorumları nasıl yönetmelisiniz?
Kullanıcı yorumları e-ticaret firmaları için oldukça önemlidir. Müşterilerinizin markanız, ürünleriniz ve hizmetlerinizle ilgili yaptığı yorumlar, sitenizi ziyaret eden diğer kullanıcılar için bir referans olmaktadır. Site...
6 Kasım 2016
Sinan Oypan
E-ticaret firmanızı rakiplerinizden farklılaştırmak için neler yapabilirsiniz?
E-ticaret sektörünün büyümesiyle beraber, sektördeki rekabette önemli bir şekilde artmaya başladı. Benzer ürün gamlarını satan e-ticaret sitlerinin artmasıyla beraber, firmalar bu rekabetle baş etmekte zorlanabiliyorlar. Aynı...
1 Nisan 2017
Sinan Oypan
Landing Page SEO Ayarları
Landing Page SEO ayarları nasıl yapılmalıdır? Landing Page nasıl optimize edilmelidir? Landing Page SEO'da meta açıklamları ve anahtar kelime optimizasyonunun önemi ve daha fazlası bu yazımızda. E-ticaret siteniz üzerinde farklı...
10 Temmuz 2018
Sinan Oypan
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır?
E-ticaret sitenizdeki ürün çekimi nasıl yapılır, ürün fotoğrafı çekmek için gerekenler, ürün çekimi için fotoğraf makinesi, ürün çekimi için ışık, evde ürün fotoğrafı çekmek, profesyonel ürün fotoğraf çekimi,...
10 Ekim 2016
Sinan Oypan
Network nedir? Network Nasıl Oluşturulur?
Network kurmak, iş hayatında çevrenizi genişletmek ve isminizi duyurmak için önemli konulardan biri olarak öne çıkar. Bulunduğunuz sektör içindeki ya da farklı sektörlerdeki kişilerle iyi iş ve arkadaşlık ilişkileri kurmak, iş...
30 Ağustos 2019
Sinan Oypan
En etkili ürün satış sayfasını hazırlamak için bilmeniz gerekenler
Ürün satış sayfaları, e-ticaret sitenizdeki geri dönüşümleri artırmak için önemli bir role sahiptir. Bu sayfalar üzerindeki içerikler, fotoğraflar, öğelerin konumlandırılması, kullanıcı yorumları gibi birçok detay...
18 Şubat 2019
Sinan Oypan
Şirket ismi belirlemek | Dikkat etmeniz gerekenler!
Şirket ismi belirlemek şirket kuruluşunda çok önemli bir yere sahiptir. Şahıs şirketi isimleri / limited şirketi isimleri / ingilizce şirket isimleri / şahıs şirketi ingilizce / uluslararası şirket isimleri, şirket isimleri...
23 Kasım 2019
Sinan Oypan