Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

8 Haziran 2016
Sinan Oypan

Sosyal medya pazarlamada belli bir stratejinin ve düzenin olması, bu alandaki çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlayabilir. Birçok e-ticaret firmasının yaptığı hatalardan biri de sosyal mecralarda bir içerik takvimi oluşturmamak ve bu mecraları belli bir plan olmadan yönetmek oluyor.

İçerik takvimi oluşturmak sosyal mecralarda yapacağınız çalışmaları uzun vadede görmenizi ve son dakikaya kalmadan içerikler üretmenizi sağlar. Bunun yanı sıra aylık raporlamalar sırasında, sosyal mecralarda ne tür çalışmalar yaptığınızı daha rahat bir şekilde görerek, bu alandaki stratejilerinizi ve yatırımlarınızı daha verimli bir şekilde düzenleyebilirsiniz.

Bu rehberimizde de sosyal mecralar için içerik takviminizi nasıl oluşturabileceğiniz üzerinde duracağız.

Günde/haftada kaç içerik paylaşacaksınız?

Öncelikle iş gücüne odaklanmanız gerekiyor. Sosyal mecra içeriklerinizi şirket içinde oluşturacaksanız, günde ya da haftada kaç tane içerik oluşturabileceğinize karar vermeniz gerekiyor.

Bu içeriklerin hazırlanması belli bir süreç alacaktır ve bu nedenle de belli bir iş gücü gerektirir. Bunun yanı sıra birden fazla sosyal mecrada yer alıyorsanız, bu mecraların dinamiklerine göre bu içeriklerde değişiklik yapmanız gerekebilir. Tabii ki bu durumda bu iş gücünün artmasına neden olacaktır.

Bu sebeplerden dolayı da içerik üretimine ne kadar vakit ve iş gücü ayırabileceğinizi belirlemelisiniz.

İçerik türlerinizi belirleyin

Sosyal mecralar üzerinde ne tür içerikler paylaşacağınızı da belirlemeniz gerekiyor. Tüm mecralar üzerinde hem video hem de fotoğraf paylaşımı yapabilirsiniz. Elinizdeki iş gücü ile bu içerik türlerinden hangilerine odaklanabileceğinizi seçmelisiniz.

Eğer video içerikler oluşturmayı düşünüyorsanız, bu videoların üretimi için de belli bir iş gücü ve zaman gerekecektir. Kapasite olarak hangi içerik türlerine yatırım yapabileceğinizin üzerinde durarak, günde ya da haftada hangi içerik türünden kaç adet hazırlayacağınıza karar vermlisiniz.

İçerik konuları belirleyin

İş gücünüze göre haftalık kaç içerik oluşturabileceğinize karar verdikten sonra, bu paylaşımlarda ne gibi içerikler paylaşacağınız belirlemeye başlayabilirsiniz.

  • Kullanılacak fotoğraflar,
  • Ürün tanıtımları,
  • Kampanya duyurular,
  • İlgi çekici konular.

Konu ve içerik bulmak için bu başlıkların üzerinde durabilirsiniz. Bunun yanı sıra markanızla ya da sektörünüzle ilgili olabilecek konu başlıklarını listeleyebilirsiniz. Bu listemeler sırasında takipçilerinizin ilgisini çekebilecek fotoğraflar, GIF’ler ve videoları da içerik planınıza dahil edebilirisiniz.

Bu içerikleri siz üretmesiniz bile, etkileşim yaratacağını düşündüğünüz ve markanızla ilgili olabilecek bu içeriklerden de yararlanarak, sosyal mecralar üzerinde paylaşım yapabilirisiniz.

Dış kaynaklardan aldığınız içerikleri de belli bir liste haline getirerek, farklı günlerde paylaşılması için bir kenara not edebilirisiniz. Böylelikle kendiniz içerik üretmeseniz de sosyal mecralarda paylaşacağınız içerikleriniz olabilir.

Aylık bir takvim oluşturun

İş gücü, içerik üretim kapasitesi, içerik konuları ve zaman gibi faktörleri ele alarak, günde ya da haftada kaç içerik hazırlayabileceğinizi belirledikten sonra, artık bu verileri bir takvim üzerinde toplayabilirsiniz.

Bu takvimi yapmak için bir Excel tablosundan yararlanabilirsiniz. Günde bir içerik paylaşacağınızı ele alırsak: Bu takvimi günlük olarak hazırlayabilirsiniz.

Aylık bir takvim üzerinde günlere göre böldüğünüzde, ilerleyen günler için de bu içerikleri yerleştirebilirsiniz. Bir sonraki ayın içerik takvimini de hazırlayarak, uzun vadeli planlar hazırlayabilirsiniz.

İçerik takvimini hazırlarken, bu içerikleri hazır bir hale getirmeniz gerekmiyor. Öncelikle aylık planınızı yaptığınız takdirde, son dakikaya işlerin kalmamasını sağlayacağınız gibi, gelecek kampanyalarınızı ya da özel günler için önceden planlamalar yapabilirsiniz.

Bu aylık takvimler ile uzun vadeli pazarlama çalışmalarınızı planlayabilir ve bu günler için daha kapsamlı çalışmalar yapabilirsiniz. Özellikle özel günler e-ticaret firmaları için oldukça önemli ve bu günler için önceden kapsamlı bir pazarlama çalışması yapmak, firmanın yararına olacaktır.

Sonuç

Sosyal medya pazarlaması son dönemlerde e-ticaret firmalarının marka bilinirliklerini artırarak, tüketicilerle etkileşime geçmelerinde önemli bir role sahip. Bu nedenle de burada aktif olmak ve bunu düzenli bir şekilde yapabilmek hem yeni tüketicilere ulaşmanızı kolaylaştıracaktır hem de tüketicilerle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlayacaktır.

Bu düzeni ve sürekliliği sağlayabilmek için de bir içerik takviminizin olması ve sonrasında bu çalışmaların raporlanması sosyal medya pazarlamadaki gücünüzü daha da artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Instagram’daki görünürlüğünüzü daha fazla artırmanızı sağlayacak 4 ipucu
Sosyal medya pazarlamada Instagram, firmalar için oldukça önemli bir rol oynuyor. Son dönemlerde kullanıcıların bu platforma yönelmesi ve çeşitli reklam modelleriyle reklam verenelere birçok alternatifin sunulması da Instagram’ı...
20 Kasım 2017
Sinan Oypan
Siteniz ve görsel içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 7 tasarım ipucu
Görsellik günümüzdeki en önemli unsurlardan biri. Bunun sebeplerinden biri de insanlar olarak doğamızda görselliğe dikkat etmek var. Bu durumda da hayatımızın her alanında görsel unsurlar ilk olarak dikkatimizi...
11 Eylül 2016
Sinan Oypan
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak için kullanabileceğiniz yöntemler
Bir problemi çözen ürünü tanıtmak ve ürünün hangi problemler çözdüğünü anlatmak tüketicilerin gözünde ürünün değerini artıracağı gibi ürüne olan talebin de artmasını sağlar. Tüketicilerin problemlerini çözen bir...
8 Eylül 2017
Sinan Oypan
Aylık olarak e-ticaret sitenizde takip etmeniz gereken 9 veri
E-ticaret siteniz üzerinde aylık olarak takip etmeniz ve incelemeniz gereken bir takım veriler bulunuyor. Bu verileri takip etmeye başladığınızda, genel olarak satış, reklam ve pazarlama konusunda e-ticaret firmanızın ne durumda...
20 Haziran 2018
Sinan Oypan
Görsel tasarım ögelerini e-ticaret sitenizde hangi amaçlarla kullanabilirsiniz?
Görsel tasım ögeleri, e-ticaret sitenizde kullanıcılarla etkileşime geçmek ve onların satın alma kararlarını etkilemede önemli bir rol oynar. Görselliğin günümüzde oldukça önemli olması ve görsel tasarım ögeleri ile...
1 Mart 2019
Sinan Oypan
E-ticarette marka yönetimi nasıl yapılır?
Marka yönetimi, tüketiciler arasında marka algısı yaratmanın yanı sıra şirketin imajını da doğrudan etkilemektedir. Bu sebeple de e-ticaret firmalarının marka yönetime önem vermeleri önemlidir. Markanızı yönetmek için...
20 Mart 2020
Sinan Oypan
Başarılı Bir Moda Girişimi Nasıl Yaratılır?
Moda girişimi; özgün tasarımların önemli hale gelmesiyle ürün ve hizmetlerin kişiye özel olması tüketiciler tarafından daha çok tercih ediliyor. Buna bağlı olarak fabrikasyon ürünlere olan talep de gittikçe daralıyor. Bu açıdan...
25 Ağustos 2016
Savaş Çetinkaya
Fiziki mağazanıza müşteri çekmek için Pokemon Go’dan nasıl yararlanabilirsiniz?
Temmuz başında Nintendo ve Niantic tarafından yayınlanan Pokemon Go uygulaması, tüm dünyayı kasıp kavuruyor. Son günlerde bu uygulamayı görmemiş olmanız pek de mümkün değil. Çok hızlı bir şekilde başarıya ulaşan bu...
23 Temmuz 2016
Sinan Oypan
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı nasıl planlanır?
Sosyal medyada içerik paylaşım sıklığı, hesaplarınızı büyütme ve kullanıcılarla etkileşimi artırmak için önemli konulardan biridir. Paylaşımlarınızı düzenli bir şekilde yapmanın yanı sıra belli bir rutinde yapmanız,...
23 Eylül 2020
Sinan Oypan
Instgram'da takipçi almak neden faydalı değil?
Instagram’da takipçi almak birçok markanın izlediği yöntemlerden biri olsa da aslında bu çalışmalar faydadan çok zarar getirebilir. Özellikle takipçi satın alma işlemlerinden sonra kullanıcılar da sahte takipçileri...
4 Aralık 2020
Sinan Oypan
Mobil site yüklenme hızını artırmak için neler yapabilirsiniz?
Web site hızının yanı sıra web sitenizin mobildeki açılma hızı da kullanıcı deneyimini önemli bir şekilde etkileyeceği için üzerinde durulması gereken bir konudur. Kullanıcıların mobil kullanım alışkanlıklarının artması...
13 Nisan 2018
Sinan Oypan
Firmanız için PR ajansı seçerken dikkat etmeniz gerekenler
E-ticaret firmanızın tanıtımını yapabilmek için bir PR ajansına ihtiyaç duyabilirsiniz. Marka tanıtımı yapmak, hedef kitleye doğru bir şekilde ulaşmak ve müşteri portföyünü genişletirken marka bilinirliğini de artırmak için...
16 Nisan 2017
Sinan Oypan