Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

8 Haziran 2016
Sinan Oypan
Sosyal medya içerik takvimi nasıl oluşturulur?

Sosyal medya pazarlamada belli bir stratejinin ve düzenin olması, bu alandaki çalışmalarınızdan daha fazla verim almanızı sağlayabilir. Birçok e-ticaret firmasının yaptığı hatalardan biri de sosyal mecralarda bir içerik takvimi oluşturmamak ve bu mecraları belli bir plan olmadan yönetmek oluyor.

İçerik takvimi oluşturmak sosyal mecralarda yapacağınız çalışmaları uzun vadede görmenizi ve son dakikaya kalmadan içerikler üretmenizi sağlar. Bunun yanı sıra aylık raporlamalar sırasında, sosyal mecralarda ne tür çalışmalar yaptığınızı daha rahat bir şekilde görerek, bu alandaki stratejilerinizi ve yatırımlarınızı daha verimli bir şekilde düzenleyebilirsiniz.

Bu rehberimizde de sosyal mecralar için içerik takviminizi nasıl oluşturabileceğiniz üzerinde duracağız.

Günde/haftada kaç içerik paylaşacaksınız?

Öncelikle iş gücüne odaklanmanız gerekiyor. Sosyal mecra içeriklerinizi şirket içinde oluşturacaksanız, günde ya da haftada kaç tane içerik oluşturabileceğinize karar vermeniz gerekiyor.

Bu içeriklerin hazırlanması belli bir süreç alacaktır ve bu nedenle de belli bir iş gücü gerektirir. Bunun yanı sıra birden fazla sosyal mecrada yer alıyorsanız, bu mecraların dinamiklerine göre bu içeriklerde değişiklik yapmanız gerekebilir. Tabii ki bu durumda bu iş gücünün artmasına neden olacaktır.

Bu sebeplerden dolayı da içerik üretimine ne kadar vakit ve iş gücü ayırabileceğinizi belirlemelisiniz.

İçerik türlerinizi belirleyin

Sosyal mecralar üzerinde ne tür içerikler paylaşacağınızı da belirlemeniz gerekiyor. Tüm mecralar üzerinde hem video hem de fotoğraf paylaşımı yapabilirsiniz. Elinizdeki iş gücü ile bu içerik türlerinden hangilerine odaklanabileceğinizi seçmelisiniz.

Eğer video içerikler oluşturmayı düşünüyorsanız, bu videoların üretimi için de belli bir iş gücü ve zaman gerekecektir. Kapasite olarak hangi içerik türlerine yatırım yapabileceğinizin üzerinde durarak, günde ya da haftada hangi içerik türünden kaç adet hazırlayacağınıza karar vermlisiniz.

İçerik konuları belirleyin

İş gücünüze göre haftalık kaç içerik oluşturabileceğinize karar verdikten sonra, bu paylaşımlarda ne gibi içerikler paylaşacağınız belirlemeye başlayabilirsiniz.

  • Kullanılacak fotoğraflar,
  • Ürün tanıtımları,
  • Kampanya duyurular,
  • İlgi çekici konular.

Konu ve içerik bulmak için bu başlıkların üzerinde durabilirsiniz. Bunun yanı sıra markanızla ya da sektörünüzle ilgili olabilecek konu başlıklarını listeleyebilirsiniz. Bu listemeler sırasında takipçilerinizin ilgisini çekebilecek fotoğraflar, GIF’ler ve videoları da içerik planınıza dahil edebilirisiniz.

Bu içerikleri siz üretmesiniz bile, etkileşim yaratacağını düşündüğünüz ve markanızla ilgili olabilecek bu içeriklerden de yararlanarak, sosyal mecralar üzerinde paylaşım yapabilirisiniz.

Dış kaynaklardan aldığınız içerikleri de belli bir liste haline getirerek, farklı günlerde paylaşılması için bir kenara not edebilirisiniz. Böylelikle kendiniz içerik üretmeseniz de sosyal mecralarda paylaşacağınız içerikleriniz olabilir.

Aylık bir takvim oluşturun

İş gücü, içerik üretim kapasitesi, içerik konuları ve zaman gibi faktörleri ele alarak, günde ya da haftada kaç içerik hazırlayabileceğinizi belirledikten sonra, artık bu verileri bir takvim üzerinde toplayabilirsiniz.

Bu takvimi yapmak için bir Excel tablosundan yararlanabilirsiniz. Günde bir içerik paylaşacağınızı ele alırsak: Bu takvimi günlük olarak hazırlayabilirsiniz.

Aylık bir takvim üzerinde günlere göre böldüğünüzde, ilerleyen günler için de bu içerikleri yerleştirebilirsiniz. Bir sonraki ayın içerik takvimini de hazırlayarak, uzun vadeli planlar hazırlayabilirsiniz.

İçerik takvimini hazırlarken, bu içerikleri hazır bir hale getirmeniz gerekmiyor. Öncelikle aylık planınızı yaptığınız takdirde, son dakikaya işlerin kalmamasını sağlayacağınız gibi, gelecek kampanyalarınızı ya da özel günler için önceden planlamalar yapabilirsiniz.

Bu aylık takvimler ile uzun vadeli pazarlama çalışmalarınızı planlayabilir ve bu günler için daha kapsamlı çalışmalar yapabilirsiniz. Özellikle özel günler e-ticaret firmaları için oldukça önemli ve bu günler için önceden kapsamlı bir pazarlama çalışması yapmak, firmanın yararına olacaktır.

Sonuç

Sosyal medya pazarlaması son dönemlerde e-ticaret firmalarının marka bilinirliklerini artırarak, tüketicilerle etkileşime geçmelerinde önemli bir role sahip. Bu nedenle de burada aktif olmak ve bunu düzenli bir şekilde yapabilmek hem yeni tüketicilere ulaşmanızı kolaylaştıracaktır hem de tüketicilerle daha iyi bir iletişim kurmanızı sağlayacaktır.

Bu düzeni ve sürekliliği sağlayabilmek için de bir içerik takviminizin olması ve sonrasında bu çalışmaların raporlanması sosyal medya pazarlamadaki gücünüzü daha da artıracaktır.

IdeaSoft akıllı e-ticaret paketleri ile kendi e-ticaret sitenizi kurabilir, internetten satış yapabileceğiniz online mağazanızı açabilirsiniz. Hemen başvurarak 15 gün boyunca altyapımızı ücretsiz olarak deneyebilirsiniz.

En çok okunan yazılar

Benzer yazılar

Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımında dikkat etmeniz gerekenler
Mobil e-posta tasarımına sahip olmak e-posta pazarlamada, gönderilen içeriklerin daha fazla etkileşim almasını ve okunma oranlarını artırmasını sağlayacaktır. Bunun nedeni ise, e-posta kullanımında mobil cihazların etkisinin bir...
24 Haziran 2016
Sinan Oypan
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam sloganları ve metinleri yazarken dikkat etmeniz gerekenler
Reklam sloganları ve metinleri, reklam kampanyalarınızın başarısını doğrudan etkileyen faktörlerin başında gelmektedir. Google Adwords ya da sosyal medya reklam kampanyalarınızdan daha fazla dönüşüm alabilmek için reklam...
23 Aralık 2020
Sinan Oypan
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
Yeni başlayanlar için e-ticarette kargo gönderimiyle ilgili 4 ipucu
e-ticarette kargo anlaşmasında; kargo şirketleri ile anlaşma aşamasında dikkat edilecekler, kargo ile anlaşma aşamasında ürün boyutları ve ağırlıklarının önemi, e ticaret kargo gönderimlerinizde kargo paketleri ve kutuların...
21 Mart 2017
Sinan Oypan
Dönüşüm Hunisi Nedir?
Dönüşüm Hunisi Nedir?
Dönüşüm Hunisi Nedir? Bir satın alma işleminin başından sonuna kadar olan süreçte izlenen yolların tamamı “conversion funnel” ya da Türkçe ismiyle “dönüşüm hunisi” olarak adlandırılır. Tanımlamanın huni olarak...
14 Ağustos 2021
Markethinkers
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
Dijital içeriklerinizin performansını nasıl ölçümleyebilirsiniz? - 1. Bölüm
E-ticarette pazarlama çalışmaları yaparken, dijital içerikler oluşturursunuz ve dijital içeriklerin en iyi yanlarından biri de bu çalışmaların kolay bir şekilde ölçümlenebiliyor olmasıdır. Veri analizi için birçok farklı...
14 Ağustos 2017
Sinan Oypan
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
Organik trafik elde etmenizi sağlayacak içerik stratejisi nasıl geliştirebilirsiniz?
İçerik pazarlama çalışmaları e-ticaret sitenizin organik trafik elde etmesi için oldukça önemlidir. Farklı içerikler üreterek blog çalışmaları yapabilir ve farklı hedef kitlelere ulaşarak organik olarak elde edebileceğiniz...
13 Temmuz 2018
Sinan Oypan
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
İnternet üzerinden yapılabilecek girişimci iş fikirleri
2020’de işini internette taşımak ya da bir e-ticaret sitesi üzerinden satış yapmak isteyenler için internetten yapılabilecek girişimci iş fikirleri bulunuyor. Kendi işinizi yapmak istiyorsanız yeni yılda burada yer verdiğimiz iş...
20 Aralık 2019
Sinan Oypan
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
Web sitenizde ürün karşılaştırma özelliğini nasıl kullanmalısınız?
E-ticaret sitelerinde ürün karşılaştırma özelliğini kullanıcılara sunmak, satın alma sürecinde tüketicilerin kararlarını daha etkili bir şekilde vermelerini sağlar. Ürün karşılaştırma özelliğini etkili bir şekilde...
25 Aralık 2019
Sinan Oypan
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmalarında takip etmeniz gereken 10 önemli metrik
SEO çalışmaları yaparken, bu çalışmaların veriminin artması için bazı metriklerin takibini yapmanız gerekir. Bu metrikler, SEO çalışmalarının verimini, yaptığınız yatırım geri dönüşümünü ve yeni stratejilerinizi...
27 Nisan 2019
Sinan Oypan
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
PPC nedir ve e-ticaret firmaları için neden önemlidir?
Dijital pazarlamada öne çıkan ve markaların bilmesi gereken terimlerden biri PPC’dir. İngilizce’de Pay Per Click olarak geçen, Türkçe karşılığı da “Tıklama Başına Maliyet” olan bu terim, internet üzerindeki reklam...
1 Mart 2018
Sinan Oypan
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV'yi pazarlama çalışmalarınızda nasıl kullanabilirsiniz?
Instagram TV (IGTV), son dönemlerde markaların yönelmeye başladığı ve videolarla takipçilerine farklı içerikler sundukları bir alan olmaya başladı. Instagram TV gibi sosyal televizyonlar, 2019’da sosyal medya trendleri arasında yer...
13 Aralık 2018
Sinan Oypan
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
Persona Nedir? Nasıl Oluşturulur? E-ticaret Stratejisi için Nasıl Yararlanılır?
E-ticaret sitenizin halihazırda bulunan belirli bir müşteri kitlesi vardır. Bunun dışında bir de hedef kitle olarak belirlediğiniz bir potansiyel müşteri grubu vardır. Dijital pazarlama çalışmalarınızı bu hedef kitleye...
29 Mart 2021
Markethinkers
E-ticareti Ücretsiz Deneyin